Potřeboval bych poradit jaky olej mám použivat na řetěz.Tedka použivam konkor a nejsem s nim uplne spokojen přijde mi jako by byl moc suchy.
Potřeboval bych poradit jaky olej mám použivat na řetěz.Tedka použivam konkor a nejsem s nim uplne spokojen přijde mi jako by byl moc suchy.
Anketa: Jaké mazani byste zvolili ??
Je toho tu spousta, jen hledat. Ale abys neřekl já používám tohle
Zapomnel jsem dodat ze jezdim v docela tezkych podminkach a v popisu tohodle mazadla je ze je spis do sucha.
Dělaj i verzi wet lube.
Tak já používám Muck-Off Dry lube a to Dry není podle mě do sucha, ale je to suché mazivo.
Tak Wet Lube ten samej. Mám oba ale Dry míň „špiní“ řetěz.
Olej na sici stroje, cena 39kc, jsem s nim nadmiru spokojen.
Vyzkošel jsem hafo různých mazadel. Od prasáren typu olej na kola a šicí stroje až po high tech řešení teflonová, vosková atd.
Můj poznatek č. 1: řetěz máš buďto čistý nebo namazaný. Poznatek č. 2: vyhovuje mi Motorex wet lube (ne ve sreji), tak ho používám.
Diky za tip. Olej vypada dobře podle popisku přesně to co potřebuji..
pouzivam ho taky.. ale v suche verzi (dry lube) …
Existuje 1 reseni kdy je retez cisty a namazany RSP Cera Glide, pouzivam a spokojenost.
Tohle jsem teď zkusil, jenže jak to není natlakované, tak je aplikace pomalá a nepohodlná a je to už opruz.
Ja to pvzdycky preliju do takove te butylky s kapatkem, protoze s tou pumpou to fakt byl vopruz a zbytecne velka spotreba. Ted mam namazano za 60s :-)
To bude už o něco lepší, ale pořád to nemá na 5s, které to trvá, když je to natlakovaný sprej.
Me na nejake sekunde nesejde :-)
tak to bych sa na to zvysoka…a este to aj odporucas :-)
Sak te nikdo nenuti, se ptali cim mazeme, tak jsem to napsal.
To vypadá dobře, jak dlouho ti to vydrží ?
Mazu pred kazdou jizdou – lehce otru a promaznu, je to chvilka, za sezonu padnou tak 2 spreje ?
Mo, po pečlivém namazání takhle vypadá „každý“ řetěz. Ještě řetěz vyfoť po 60km vyjížďce po prašných cestách. Bude pořád bez prachu nalepeného na mazadle? A bude stále dobře namazaný?
Po 130ti víkendových km Českým rájem(písek, bláto, prach) je můj řetěz čistý na omak, žádné chroustání při páčení do stran a bez šustění či zjevné potřeby
mazání…;-)
Sorry, na pohádky už nemám věk ;).
Proč bych si vymýšlel?
Prostě se to mazivo osvědčilo…
Vyzkoušel už jsem kdeco a na základě toho nevěřím na zázrak v podobě dokonale namazaného a na omak stále suchého a čisťoučkého řetězu…
Ale možná, že zázraky se dějí…
To foto je presne po 60 km :-), to jsem se trefil!
i s těma požadovanejma prachocestama? No já teda nevím, ale moje kolo má, když ho proženu jen po oschlé polňačce, jílový prach v každým záhybu.
Presne tudy http://pavlix.rajce.idnes.cz/Bohus_11/
Hm, po jízdě v prachu máš bike zcela bez prachu, viz zadní rychloupínák, pila, pneu… Docela hodně průhledná blamáž, nemyslíš?
Nemyslim, nevim proc bych to delal. Proste to tak bylo, teren nebyl prasny, si to projed a taky nebudes moc zapraseny.
Prosím, přečti si ještě jednou, na jaká má slova jsi reagoval… Díky ;).
A není to jedno?
Je
Sice nechápu smysl takové odpovědi, ale jasně, o nic nejde :-).
Smysl mé odpovědi je v tom, že urputně řešíš něco, co nemá valný význam :-)
Já se ptal. Tak pardon, pokud se to nesmí…
Nejlepší mi přijde Motul ( motocyklovej ). Buď Off Road (řidší) do bahna nebo klasickej silniční tefloňák (ten fakt drží) když je sucho.
motulu jsem se zbavil. hrozne moc lepil, nachytal bordel neskutecne (zkouseno na mtb)
Pouzivam ten Lubrichain.
Kdyz ho spravne aplikujes a ty 2 hodiny se necha odstat a pak to poradne, ale poradne vytres, tak ani moc nesvini… Ale komu se chce cekat…
Kdyz nepockas, tak to je celkem dobry sajrajt…
Kamos pouziva GT-85 a to mi prislo, ze mazalo pekne :)
GT-85 není mazadlo.
Tak nevim, stitky rikaji neco jineho…
OK, tvá volba.
(kdyby tě zajímalo víc, tak si projdi historii diskuse, psalo se tu o tom…)
Vim, ze je problem s WD40… Ale s GT85 opravdu nevim.
Kazdopadne ja mam Lubrichain ;-)
Na chleba se asi fakt namazat nedá, ale na řetěz neznám nic lepšího :-)
Tak zkus třeba ten Motorex. Cca trojnásobná výdrž oproti GTčku.
Motorex jsem dával jen na 24h, když jsem jezdil bez supportu a nebyl čas se s tím mazáním mazat. Jinak mi větší cena GT-85 za tu bezúdržbovost (čistotu) stojí.
Mě GTčko zvlášť v létě v prachu a nebo v bahně vydrželo doslova na pár km. A že bych po GTčku nemusel vůbec čistit pastorky? Musel.
A k čemu je trojnásobná výdrž (té výdrži věřím, GT85 skutečně moc dlouho nevydrží) při té superrychlé aplikaci GT85 (i s otřením řetězu mi to nezabere déle než 30s)?
Pointa GT85 je v tom, že je to hrozně rychlé na aplikaci (takže nevadí mazat na každou vyjížďku) a řetěz je namazaný co nejméně, jen aby vyloženě nevrzal.
Tím se na něj lepí co nejméně bordelu a vydrží (a více mazání mu životnost jedině zkrátí). Zkoušel jsem všechno možné a s ničím jsem nedosáhnul tak dobrých výsledků rychlosti mazání a nelepivosti.
A asi máme jiný názor na to, co je vydržet namazaný. Třeba poslední sobota, 7,5h čistého času jízdy, prášilo se hodně celý den a bez problémů to vydrželo.
To, že řetěz namazaný GT85tkou začne lehounce šustit neznamená, že to nevydrželo. Tohle je právě ideální stav, kdy to nechytá naprosto žádný bordel, ale pořád to nevrže.
Když dám krátkou vyjížďku, tak klidně na druhou krátkou nenamažu vůbec.
Zřejmě si GT85tky mazal prostě moc.
A takovou výdrž řetězu, co mám já tu nemá na BF téměř nikdo. Hlavní vliv není samozřejmě mazání. Ale kdyby to mělo negativní dopad, tak by to životnost zkrátilo (a s jinými mazadly jsem životnost nikdy delší neměl a také jsem za těch 25 let co jezdím zkoušel všelicos).
GT85, TF2, atd. mi přijdou jako takové „placebo mazadla“.
Moc nelepí, moc to netrvá, moc nemaže, moc nevydrží, a když zakroutíš řetězem do strany, tak zachroustá jaxviňa, protože je plný kamínků…:)
Vždyť to je také cílem. Klidně je možné, že vůbec nemazaný řetěz (a občas otřený), který bude i vrzat by vydržel nejdéle.
Ono tam kde je to nejvíce potřeba se pořádně nedostane žádné mazadlo (ty hustší v žádném případě).
Takže jde v podstatě jen o to, aby to nevrzalo a neotravovalo pazvuky.
A zachroustá jak komu, mně tedy rozhodně ne. Tady bude hodně záležet v jaké oblasti s jakým bordelem se jezdí.
Tak. Pokud jezdíš v suchu, prachu, písku (což je v létě běžné),a mažeš teflonem, či jinými mastnějšími mazadly, tak ti řetěz chroustá furt. Leda bys ho po každé vyjížďce vypral a vyfoukal stlačeným vzduchem.
Tak to vysvětli mojemu řetězu (tedy více řetězům na všech kolech), že zapomíná chroustat…
Samozřejmě nic neperu, pouze utírám hadrem.
Jestli ty ho neutíráš několikrát za vyjížďku?:)
Ne, jen to mažu dostatečně málo.
:)
Možná je to moje úchylka, ale nemám rád šustící řetěz :-). Možná proto mi GT nevyhovuje. A hranice mezi „jen šustícím“ a „vrzajícím“ řetězem může být třeba i 5 km jízdy (podle podmínek).
Sice nevím, jakou to hraje roli, ale moje ježdění na různých kolech už se taky počítá na desítky let. A moje poznání říká, že řetěz je buď namazaný NEBO čistý. Ano, na silničce je to méně striktní než na biku.
Nemyslím, že jsem ve při (nikoli vepři). Jen se na to prostě každý díváme jinak.
Jinak řetěz mažu různě, každých 20–100 km, podle podmínek. V létě za sucha a ne moc prašna odhadem tak po 60 km. Plus každých 100–300 km retěz peru v pračce.
A vazba mezi životností řetězu a způsobem mazání (potažmo mazadlem), je IMO naprosto marginální. Styl jízdy a řazení a podmínky, ve kterých je řetěz provozován, jsou IMO o řády podstatnější.
Taky jsem to tak dřív dělal:bordelem obalený převodníky, pastorky, šaltry, pak umyješ řetěz, namažeš ho, projedeš se a je to tam znova..:)Potřebuješ někde na cestě sundat kolo a jseš celej černej…
Tenhle vopruz jsem už dávno ze svýho bajkování vyrušil.
Řekl bych, že to s tím množstvím špíny přeháníš. To, co popisuješ, se stane, když mazadlo na řetěz naleješ v enormním množství.
Občas to tak dělám, když třeba vím, že pojedu 4 hodiny ve vodě a blátě.
Ale při normálním mazání je očista řetězu, pastorků a trojtácu běžná rutina zabírající minimum času, který neřeším.
Pointa je v tom, že GT85 nevydrží na řetězu ani jednu vyjížďku. Vlastně ani půl.
Ale ničemu to nevadí :-)
Vadí. Jde o pocit.
Většina lidí včetně mne totiž nesnáší ty pazvuky, které ještě navíc během jízdy a síly záběru mění svou intenzitu.
To turista, jako nepřítel techn. pokroku, neřeší. Já se jen divím, že sem eště nepostnul svoji již legendární fotku rezavého pohonu.
To spadlo někde do vysoké pece ne?
:D kdyz jsem videl tyhle obrazky tak jsem si okamzite vzpomnel na toto http://www.youtube.com/watch…
To je fakt prasárna
Tak na tom se určitě neshodneme.
Pouzivam ten Lubrichain.
Kdyz ho spravne aplikujes a ty 2 hodiny se necha odstat a pak to poradne, ale poradne vytres, tak ani moc nesvini… Ale komu se chce cekat…
Kdyz nepockas, tak to je celkem dobry sajrajt…
Kamos pouziva GT-85 a to mi prislo, ze mazalo pekne :)
Já používám MOTOREX Dry Lube, max spokojenost.
Taky. Do vlhka pak něco do vlhka.
Používám nějaký Finish Line Dry Teflon Lube, nejdřív jsem řetěz odmastil dezinfekčním prostředkem Sterilium a po vyschnutí aplikoval tento přípravek a zatím velká spokojenost, po asi 300 km (bahno ale nejezdím). Nejhorší je WD-40, všechen bordel se na to lepí.
wd40 neni zrovna nejlepsi na retez, i kdyz s nim mam zkusenost, ze se musi taky nechat zaschnout, bohuzel se musi casteji mazat na retez…nejhorsi jsou snad mineralni oleje (prevodovy, motorovy) sice to pekne maze, ale retaz je jak od svini a to ze se tam lepi i snad vzduch je nejhorsi, co muze byt.
Ta desinfekce je proti škrábnutí řetězem do lýtka? Desinfikuješ i pily a pastorky?
Jasně, komplet všechno, je to taková úchylka, rád kolo čas od času takhle nablejskám:-)
Ty ses někdy škrábnul o řetěz? Spíš ty převodníky ne?
Nj. . .a proč tedy dezinfikuje i řetěz? No? Protože řetěz by mu potom zase infikoval ty vydezinfikované převodníky, které by tímto přestaly býti sterilní.
A co řídítka? Zimní nebo červnový olej?
Motorex Dry nebo Wet, podle sezony
Podle mých zkušeností jednoznačně Motorex a to nejen kvůli tomu, že mi v průměru vydrží 150km (např. GT85 jen okolo 30), ale také z ekonomických důvodů, protože když použijete jehlu a stříkačku a dáte na každou rolničku jednu kapku, tak při tomto způsobu mazání spotřebujete cca 0,5ml! Snadno si spočítáte, na jak dlouho 100ml lahvička vydrží. Komu se to nechce počítat, tak je to pár let ;)
Tohle mazadlo má ovšem pro mě poměrně malou vadu. Špíní kazetu a převodníky. Ale pro mě není problém vzít jednou za měsíc hadr s benzínem a otřít to.
Nedoporučuju tohle mazadlo na rolničky, přesmykač, hazku a podobné věci. Na zoubkách ten bordel nevadí, ale tady je velmi nežádoucí, takže zde raději a častěji používám GT85, které tak nešpiní a na těchto částech vydrží poměrně slušnou dobu, narozdíl od řetězu.
Včelí vosk. V mokru mi vydrží 200km, na suchu 500+ km.
to ponoris retaz do rozpusteneho vosku alebo ako?
V historii je obsáhlé vlákno vyvařovačů řetězů:-)
Vyvařovači, smažiči a vtroubězapékači :-) Plní hřbitovy kolem závodních tratí :-)
Vemu od včel kus starého plástu, z prostěradla urvu kousek materiálu na knot, omotám plást kolem knotu do podoby svíčky, tu zapálím a kapu na řetěz, poté plamenem zajistím dostatečné vzlínutí.
akurat som hlboko presvedceny o tom ze pri tejto technologii a pouzitych materialoch sa to ani nahodou nedostane tam kde treba t.j. medzi valceky, to by si to musel v tom vosku „vykupat“ jak sa to tu volakde aj spominalo cize v podstate si myslim ze je to cele zbytocne.
Je mi jedno, že se to nedostane jak říkáš tam kam má. Mi stačí, že to vydrží nevrzat 500km v suchu, 200km v mokru. Mažu takto od roku 2008.
flambovači, s tvejma nárokama by se ti mohl víc líbit polypropylen – ten ještě víc drží, ještě líp se taví, vůbec nechytá šmír, a hlavně – ještě o trochu hůř se ti pojede :)
(polypropylen znáte z televizních reklam na tavná lepidla)
ale nic ve zlým, ani ti to nebudu vymlouvat, ať si každej sám projde tou zdlouhavou cestou laborování od oleje na šicí stroje, přes kolomaze, povolovače a odrezovače, teflony, superlubrikafony, … aspoň ocení jak perfektní vlastnosti má to mazivo o kterým se tu už leta mluví a pořád nad ním ohrnoval nos.
A které je to perfektní mazivo? Včelí vosk? :D
Polypropylen není zadarmo, vosk ano.
Takže petrolej. Zůstanu u svého vosku. Přece jenom smrad z petroleje v bytě. Nechápu výhodu petroleje. Včelí vosk v tekutém stavu je přece skoro stejně tekutý jako petrolej, zavzlíná všude(s pomocí plamene) a když ztvrdne tak taky nelepí bordel, ale navíc pěkně voní, a déle vydrží..
Ten na sebe nehorázně lepí bordel. Ale zas dlouho vydrží, nicméně pro mě je dobrý jen do mokra, ale tomu se vyhýbám co to jde a mám doma už 3 roky skoro plnou láhvičku. Zakotvil jsem na Teflonu, ten mi naprosto vyhovuje – nemusím mazat před každou vyjížďkou, moc na sebe nelepí bordel a řetěz je tichý http://www.mall.cz/…-teflon-plus?…
Jestli si vzpomínám, tak dřív všechno co mělo na kole nějaké tření tak bylo mazáno vazelínou a olejem. Ze řetězu byly zasrané nohavice olejem. Řetěz se nikdy neměřil většinou vydržel to samé co kolo než se předělalo. Nevymýšlím si prostě byly na trhu lepší výrobky ve kterých se v obchodech kupující seznamovali. Byly lepší tzv. komponenty které pasovaly jenom na nové rámy. Tady byly k sehnání po revoluci. Dneska to montuje jde kdo i na Olpran. Dneska co tady čtu je fakt problém namazat řetěz tak aby byl namazaný. Tolik odkazů na různá mazadla tubičky, zelené pasty za 200 atd. Hlavní co je, tak vazelína na kovové ose čehokoliv, ať je to řetěz nebo ocelová osa vozíku která má něco uvézt v prachu, je že vazelína dovnitř nepustí bordel. V rozhraní osy a nějaké objímky se vytvoří mastný prstenec ale mazané místo zůstává čisté. Kdežto olej pomůže prachu dostat se dovnitř, navíc na vzduchu vysychá. A na této staré zkušenosti můžeš rozhodnout. Nic by se nestalo kdybys použil třeba grafitové mazivo, nebo vazelínu. Všechny ostatní produkty jako jsou silikony nebo minerální věci jsou od doporučení a od prodeje. Ošoupe se bourací kladivo a vrtačka Makita když ji mažeš bílou vazelínou?
namaz si retez vazelinou a pak dej k dobru sve zkusenosti ;-).
mažu vazelínou. spinavej retez osudlam, kydnu na prsty vazelinu, protocim mezi prsty a zapatlu, pak tocim a tocim, pak vycistim a na 14 dni mam na silnicce pokoj.
Vazelínou si řetěz tak akorát zamažeš ale nenamažeš
ja experimentoval s ruznyma specialnima pripravkama a nakonec se mi nejvic osvedcil olej pro domácnost z obi za 29 Kc..
Na kratke vyjizdky za sucha TF2
Na delsi + mokro Yarroline wax
Z ceho jsem ted byl ale docela prijemne prekvapenej byl joe-s nano vubec nelepil bordel a vydrzel pomerne dlouho.
Víc jak 5 let používám pouze Bel-Ray Super Clean Chain Lube
Nakapu velmi malé množství na válečky, krásně zavzlíná, přetřu hadrem.
Obnovuji po cca 100km. Neznám chroustání řetězu, černou mastnotu, problémy ve vodě či blátě atd.
600ml za cca 400Kč. Spotřeba 0.75ml/100km.
zrovinka jsem chtěl dát tenhle odkaz http://www.bike-forum.cz/…ilionte.html#…
:-)
:)
Nj, když si tady vždycky jednou za rok přečtu, co všechno lidi matlaj na řetězy se stejným výsledkem: mastný svinstvo na povrchu a sucho uvnitř, tak mi to nedá no..:)
Yarrow Lubrichain Racing wax, spokojenost veliká, řetěz suchý a čistý, nelepí, rolny namazané, zatím nejlepší co jsem používal.
Muck-Off Dry lube.
Ja pouzivam toto… http://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…e-dry-100ml/
a navic mi strasne voni ;)
do mokra mam od nich http://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…0ml/poradna/
já teda nemažu a když mě rupne v bedně, že bych měl mazat nebo když zatoužím po větším tichu na asfaltu, tak to napatlám vazelínou, kterou mám z normálního obchodu a používám ji jenom na podřadné věci v domácnosti nebo, když chcu jenom napatlat nějaký závit nebo něco takového.
Napatlám to prstem na řetěz, pak to protočím a pořádně otřu řetěz. Nakonec utřu vodítko a pilu, pokud tam nějaká vazelína zůstala a jede to jak po másle. Docela to i vydrží.
Zdarec,
já používám tento a jsem s ním naprosto spokojený.
http://www.kupkolo.cz/…HG_1646.html
Co bych ale nedoporučil a myslím si,že není vhodný na řetěz je chain star.
Zdarec
Proč není vhodný na řetěz Chain Star? Už jen z toho názvu bych řekl, že to bude vhodné.
Používám ho 2 roky (jak sprej tak kapátko). Sprej už minimálně, raději to kapu, lépe se to dávkuje a je to čistší práce. Řekl bych, že je to takový univerzál, jak do vody tak do sucha. Prachu chytá přiměřeně, vydrží okolo 150km, záleží kudy pojedete, ale osobně si vždycky řetěz čistím před a po každé větší vyjížďce.
Nicméně teď přemýšlím o Lubrichain.
Taky sem ho používal, ve verzi normal a považuju ho za jedno z nejlepších mazadel co sem kdy zkoušel. Ale měl sem 200ml sprej a ten byl strašně rychle pryč. A přitom sem mazal tak co 300km za sucha. S vlastnostma sem byl spokojený, ale 400ml sem nikde v okolí nesehna a 30ml kapátko mi přišlo hrozně malé. Tak sem pořídil kapátko Finishline Teflon Plus a maximální spokojenost, možná i větší jak s chain starem. Navíc těch 100ml mi vydrží hodně dlouho. Až dojde, chci zkusit i něco jiného, zatím to vidím na R.S.P. RED OIL, nějaký ten Motorex Dry a neboo zas chain star ale v kapátku.
Akorát teda aplikace na řetěz, je trošku zdlouhavá, teda když není čas tak to přeletím a nic neřeším. Ale když mám čas, tak nakapu na řetěz mezi převodníkem a šaltrem, na 5min. si jdu třeba sednout ke kafi nebo udělat něco jiného, pak klikama pootočím, namažu další část atd., pak počkám a řetěz utřu. Je to sice trochu úchylárna 20min skákat okolo řetěz, ale dělám to takhle jednou za čas, když se mi s tím chce hrát. Asi jediný důvod tohohle je, že se nezaserou zuby a maximum oleje zavzlíná do řetězu a nedrží se mezi řetězem a převodníkem.
O Chain Staru se rozepiš prosím.
Já si naopak myslím, že se jedná o jeden z nejlepších vosků na řetěz. Jak ve verzi klasik, tak extrém.
Edit: Normal a extrem
napr. teraz v sobotu sa na pretekoch kedze jaksi chybal olej na obcerstvovackach tak sa mazalo bravcovou mastou a docela uspesne. poniektorim cvrkli lesny robotnici olej z motorovej pilky (no cvrkli, odlali z kanistra)a tiez to fungovalo.
takze by sme to uz asi po tisici krat mohli uzavriet tak ze je to jedno cim hlavne nech je to trocha mastne.
Omyl.
Trochu kluzké, NE mastné..:)
to by sme ale rozoberali nie mazadla ale klouzadla :-)
Mazadla ANO, ale NE mastidla..;-):D
mastidla klouzou? som mysle ze na to sluzia lubrikanty :-)
:D
Kdo mastí, je mastný…
Kdo maže, ten …:)
..aneb zadřít můžeš i mastný motor že..
To ten řetěz máš od firmy Michaila Timofejeviče Kalašnikova, že to mažeš konkorem??? :))
a potřebuje na kole rozpustit všechen usazený karbón :))
Kdo jezdi s vysokou kadenci, maze konkorem.
Už pár let jedině WD40 a že to není mazivo mě nezajímá:)
Moje slova s WD-40 naprostá spokojenost
A víš, že to není mazivo?
Vím, ale vůbec mě to netrápí, protože svůj účel to plní.
Jó, čistidlo je to dobrý.
Možná WD40 zkusím. Mohlo by to být s nechytáním bordelu ještě lepší než GT85. A nevrzání jistě zajistí taky.
jj přesně proto ho používám.
nevrzani hej ale zabezpeci skripanie jak svina kedze je to viac rozpustadlo ako mazadlo (hlavne ak to das na dokonale nevycistenu retaz). proste vsetku sracku co bola na retazi rozpusti a ta zatecie a potom hodne dlho vydava pazvuky ako keby si ju umyl v pracke na retaze.
WD40 řetěz možná umlčí, ale životnost mu asi moc neprodlouží…
to aj tak nejak zasadne ziadne mazivo.
Mazání má na životnost řetězu vliv v podstatě nulový. Jediné co má větší vliv je zajištění nechytání bordelu.
Zkusím WD40 a dám vědět, jestli stále budu mít výdrž HG Shimano řetězů kolem 3,5tis. (včastná výměna samozřejmostí).
Nemyslím, že bude oproti GT85 jakákoliv změna výdrže.
WD40 – pořádně protočit, otřít do sucha a spokojenost. Dělám to skoro před každou jízdou, ale to i z důvodu že na přehazovačce mám namotaný kdejaký bordel, tak prostě to chce vyčistit(občas jezdím bažinama). 500ml za 2kila vydrží tak rok…
Tak aplikace bude stejná jako GT85. Když ale RT píše, že po WD40 se chytá bordel o trošku více než s GT85…
WD40 tak nezaschne, jako GT85.
Tak osobně mám řetěz po použití WD40 čistý vždy,takže tohle nehrozí.
Nic neskřípe,vše je čité,jen to oproti jiným mazivům méně vydrží, což mi nevadí.
WD40 špiní dost. TF2 už o dost méně, ale GT85 je na tom nejlépe. A hlavně hezky voní :-)
S WD40 souhlas, ale u TF2 x GT85 mi to prijde presne obracene.
TF2 jsem měl jen jednou, takže jsem možná GT85 přidal za tu vůni, protože jsou na tom dost podobně :-)
Vy jste teda cichaci;D
Já zase souhlasím s turistou, po porovnání TF2 a GT85 mi více špíny zůstávalo po použití TF2, a to jezdím téměř výhradně v prašném prostředí (máme tu prostě samej písek).
Jestli si dlouhodobě srovnával špinění při použití GT85 a WD40 a GT85 je na tom lépe, tak nemá cenu abych to vůbec zkoušel a zůstanu u GT85.
WD40 špiní výrazně více, než GT85 a TF2. Když tak můžeš prubnout tu TF2, ale GT85 mi opravdu přijde lepší. A hlavně hezky voní :-)
jelikož jsem si taky prodělal období WD40, můžu prozradit že sviní pouze pokud ho nastříkáš moc. Nanášet je potřeba krz hadičku, s ventilem stisknutým na minimum. Aby mi to nestříkalo moc, dokonce jsem upouštěl butan – nádobku dnem vzhůru a stisknout ventil naplno.
Při tomhle jemným dávkování to vydrží jakštakš čistý ale neustále musíš domazávat. I třeba po cestě. Kolikrát jsem cejtil suchej řetěz už po 20km. Nevím proč to te tak rychle. Buď se v horku rychle vypaří, nebo to prach co napadá na povrch vysaje ven, pryč od čepů.
Dokud to nevyschlo, tak to parádně jelo, ale i rychlost opotřebení byla s WD40 evidentně největší. Je to prostě moc řídký, nezakryje mikronerovnosti na železe a tření je takzvaně polosuché.
Z WD40 jsem pak přešel na čistej petrolej, bo se to ve vlastnostech dost podobá – taky se to musí máznout před každou jízdou, taky to rychle vyschne. V zimě to na jednu vyjížďku stačilo ale v létě to už nešlo. Výhoda petroleje – když vyschne, tak vyschne dokonale, nezůstává po něm nic lepavýho, takže řetěz není potřeba prát, utírat, nic. Jen ho vyprášíš jak hadr :) Po WD40 přecijen nějakej vazskej zbytek zůstával a svinilo to ruky.
„neustále musíš domazávat. I třeba po cestě. Kolikrát jsem cejtil suchej řetěz už po 20km.“
To by mě kleplo :-).
:-)))))))
Však mě nejspíš doopravdy jeblo, když se tu snažím někomu něco vysvětlovat, přestože mám už svoje vyřešeno a můžu se na celou tuhle diskuzi zvysoka :)
Máš vyřešeno a to tak, že musíš furt vozit petrolej?
mna nie, lebo to bych nikdy nerobil.
Vyprášíš ho, jako hadr :-D To se mi líbí :-)
Všechno má svoje výhody i zápory.
naředěné lehkým benzínem. Dobře zatečou, slušně konzervují. Většinou se jimi postříká kde co, i ráfek a gumy a taky podlaha v garáži. Na řetězu toho moc neskončí a na třecích plochách řetězu řídký olej moc neúčinkuje.
spejích. Dobře mažou, dlouho vydrží a taky slušně drží prach, který zase neděla dobře řetězu. Špatně se smývají ze řetězu.
vodu, ale při jízdě olej odskočí z kovového povrchu. Silikon sám o sobě moc nemaže.
sirník molybdenu, grafit. Dobře mažou, přiměřeně vydrží a když je řetěž plný prachu, dá se vyprat.
na povrchu, snadno se pere řetěz. Něco podobného jsou aditiva do dieslu k přimázávání vstřikování.
módně říká keramické mazivo, což je technický blud a marketingové klamání. Bývají to různě naředěné suspenze v oleji, v benzínu, v lihu, ve vazelíně. Pevné částice dobře mažou pod velkým tlakem. Většinou jsou dost předražené.
Nejhorší je kombinovat vosky a husté oleje. To potom s prachem na řetězu vznikne docela slušná brusná pasta, která se moc špatně odstraňuje. Dostávají zabrat jak řetěz tak kolečka.
dám za něj a vše zakryju a tím můžu vesele stříkat sprejem jak chci, aniž bych postříkal cokoliv mimo řetěz. A vložit hadr trvá tak 2s.
zaprvý hadr, zadruhý sprej s trubičkou, a zatřetí cit při práci se sprejem, nemačkat to nadoraz, to pak valí všude…
Retez stoji zhruba 300 Kc a je az humorne jak se mu nekteri snazi venovat peci jak kdyby to byl moto retez za 3000 Kc. Zivotnost se mu pri nejlepsim prodlouzi o par kilacku, spotrebuji na jeho udrzbu mazivo a cistidlo za 500 Kc,… neni to zbytecny? Hlavni je aby byl retez aspot trosku namazanej no a pokud jde nekomu hlavne o zivotnost, tak spis nez bordel mu dava na prdel spatne razeni a nevhodna volba rychlosti;-)
Jenomže tu rychlost moc neovlivníš, buď na to máš nebo nemáš :-)
je to spotřebák, ale je potřeba se o něho starat. Pokud teda chceš aby řetěz ukončil život vytaháním, a ne roztržením 30km od domova…
Ze by se retez roztrhl kvuli zanedbane urdrzbe, to silne pochybuju. Mozna tak kdyby na nem clovek zacinal tocit tretich 10tkm:)
tak jak se mezi nemazané válečky a nýty řetězu dostane bordel, působí tam jako smirek a obrušuje nýty, tak ty pak můžou snáz prasknout a řetěz se rozletí… je to možná jen nepotvrzená domněnka, ale nehodlám to riskovat :)
Tohle platí přesně opačně. Čím více mažeš, tím více se lepí bordel a leze kam nemá.
Proto někdo chytrý vynalezl pračku na řetěz. Zalezlý binec se rozpustí a pohoda.
chtel jsi napsat, ze ho zatlaci do valecku retezu a zivotnost mozna jeste snizi? ale hlavne jak z venku je jak novej:)
Jo, takhle to funguje v případě, že se nepoužije adekvátní rozpouštědlo k používanému mazivu.
Pokud je rozpouštědlo vhodné, namudlaná špína se rozpustí a vyplaví. Já konkrétně postupuju tak, že řetěz na půl hoďky namočím do rozpouštědla a pak důkladně projezdím pračkou. Tím se rozpuštěnej binec z článků vyplaví.
Pokud se tam dostane i nějaký bordel, tak ho to nerozpustí. To bys musel požít tak možná kyselinu.
Pračku někdo vynalezl, aby tím mohli někteří zbytečně ztrácet čas a vyhazovat za ní zbytečně peníze.
Krátké období vyhazování času použitím pračky už mám naštěstí dávno za sebou. Životnost řetězu to neprodoužilo vůbec, možná i nepatrně snížilo.
Bez pračky mi vydrží HGčkové řetězy 3500km a to i na fullech (samozřejmě to je pro včasnou výměnu a kazeta je pro další řetěz ok). Údržbou řetězu strávím 20–30s před každou vyjížďkou a víc se o něj nestarám, protože to je ztráta času. Jak už jsem tu psal, ta pointa co nejméně mazat perfektně funguje.
A při cenách řetězů, tak taková hodina, dvě navíc strávaná nad údržbou řetězu po jeho životnost je už horší než koupit nový řetěz.
Takže aby mělo smysl řetěz nějak více opečovávat, tak by mu to muselo tak desetinásobně zvednou životnost.
Presne tak!!!! To ten cas klecenim u kola rasi vymenim za posezeni u pivka:-)
Hm, já to možná tolik neřeším, protože svůj život nemám rozplánovaný na sekundy a je mi doopravdy jedno, jestli namazáním řetězu strávím 5s nebo 30s.
Stejně tak neřeším, jestli třeba kompletní očistu biku po nějaký prasárně mám zmáknutou tak, abych nevyplýtval nějaký čas. Takže jestli mi to trvá 30 minut nebo 32 minut, je mi jedno.
Že v řetězu teoreticky zůstane nějaký nerozpustitelný binec (ačkoliv nevím, co tím myslíš) taky neřeším. Ten se může dostat i do nepraného řetězu.
A soutěže o co nevětší kilometrovou výdrž řetězu se při jeho ceně taky neúčastním. Navíc tohle srovnávání nájezdu na řetězu mezi jezdcema je úplná pitomost, protože se srovnává nesrovnatelné (např. silový jezdec, co jezdí bahno nebahno vs jezdec, co se nezapotí a jezdí jen za hezkého počasí po silnici).
Jakmile vezmeš do ruky pračku řetězu, tak to není rozdíl sekund. S pračkou se to hezky protáhne, taky musíš někam lejt ten bordel z té pračky.
A nejde o soutěž ve výdrži řetězu. To bylo jen jako potvrzení toho, že bez pračky není problém (s pračkou jsem ani sám proti sobě, což je korektní srovnání neměl delší výdrž řetězu).
Prosím o tvou větší pozornost při čtení. O sekundách jsem mluvil v souvislosti s mazáním. V pračce řetěz nemažu.
Řetěz peru při větší údržbě / očistě bika. A jestli mi ta trvá o chvíli déle, to fakt neřeším.
Na tekutej binec mám v garáži 5l nádobu s víkem, jednou za x-měsíců ji odvezu do sběrného dvora.
A já nikoho nepřesvědčuju, že pračku musí používat. Píšu co a proč dělám a sesypaly se na mě více či méně demagogické argumenty, proč to dělat nemám… Nechápu.
tak tak, to minimalne 10×.
vobec cele umyvanie a cistenie bicykla je uplna blbost. jediny dovod moze byt ze ho treba nalozit do auta alebo jak vcera mne vcera – ze proste cloveku raz za par rokov drbne v palici. som v prietrzi slusne zmokol a ked som dosiel domov tak som sa na ten mastny cestny sajrajt na bicykli nejak nemohol pozerat (navyse to prakticky nebrzdilo) a som si povedal ze to ocistim. proste normalny skrat, okno v palici. tak som to owapkoval v garazi a potom to zacalo. ta mastna cestno bicyklova sracka sa rozliezla po celom biku, same mastne cierne cmuhy a ani za boha dole, normalne som musel pouzit saponat jak na bike tak na seba a ked to uschlo tak to cele premazat. som myslel ze ma drbne, v telke isla moja oblubena sehrezada a ja som samponoval a mazal bicykel. som sa na to mal ****** a jak vzdy ho opret o stenu a hotovo.
poucenie – nikdy viac, na nic to neni, len robota. pre retaz plati to iste.
Jo, takhle to funguje v případě, že se nepoužije adekvátní rozpouštědlo k používanému mazivu. – funguje to tak vzdy, pracka na retaz je absolutna cipovina.
No, doby, kdy jsem hadrem prostrkoval každý článek a čistil tak celý řetěz jsou pryč. Aneb, ano, jde to i bez pračky, ale s ní mnohem pohodlněji a efektivněji.
A na popírání faktu, že pevná látka se ve vhodné kapalné látce rozpouští, nemám co napsat.
Strávit xx dalších minut zbyteně navíc s pračkou je efektivnější a pohodlnější? Jak to může být efektivnější a pohodlnější, když je to pouze zbytečně strávaný čas nad údržbou řetězu navíc.
Cele je to k nicemu a zhola nic pozitivniho to neprinese nehlede za nulovy, no mozna nicotny financni prinos…
Mloku, jinde vystupuješ jako celkem inteligentní člověk. Tahle reakce tomu ale moc neodpovídá. Přečti si obě věty, ne jen tu druhou. K čemu jsem vztahoval ona slova „pohodlněji a efektivněji“?
A že by komplet čistění řetězu za pomocí pračky znamenalo desítky („xx“) minut navíc? Ale notak… :-).
Především je to naprosto zbytečná práce a hlavně bordel všude. Na pohonu, na kole, na podlaze, na sobě.
Coto ???
pozri rob jak chces ale turista a mlok maju pravdu. akekolvek pizlikanie retaze (a nielen jej), neustale cistenie spojene s odmastovanim a naslednim mazanim je len zbytocny bordel a zbytocna robota. na co je to dobre ked na to staci cvrnut hocico a ides dalej a vysledok je presne ten isty.
Jsou i bikeři (a není jich málo), kteří mají prostor mezi 3 nejmenšími pastorky a prostor mezi středním a velkým tácem vyplněný černou hmotou – ti čištění a údržbu bika nejspíš taky považují za pizlikanie (mimochodem, to je krásný slovo :-), ještě jsem ho neslyšel.
Tím samo neříkám, že mezi ně patříš, neznám tě. Ale prostě z mojí zkušenosti s mazáním kdečím za posledních cca 15 let plyne, co už jsem psal výše: řetěz je buď namazaný nebo čistý. A páč řetěz mažu, musím jej i čistit :-). A nedělá mi to žádnej problém.
nepochopil :-), vobec nejake cistenie retaze je o nicom, na nic to nevplyva. teoreticke predlzovanie zivotnosti o 1% ma nejak moc nezaujima, naopka to neustale samponovanie je nijak neprospieva.
Aha, takhle jsi to myslel.
No já čistím, protože nerad poslouchám chroupání písku v řetězu po blátivých výletech, protože nemám rád zasviněné pastorky, kladky a 3tác.
Pokud ještě používáš pračku, tak jsi, při sebou popisované důkladnosti, teprve na začátku velmi dlouhé cesty :-)
Ale.
Proti Rychlému turistovi tu budeme na začátku dle najetých kilometrů všichni.
Jediný, kdo tu bude mít najeto ještě o trošku více je snad akorát Hanka E.
já myslím, že všichni jim můžeme konkurovat.
Teda pokud se sečte nájezd všech dohromady :-)
:-)
no, to je na diskusiu, leze tam ja tak a furt je potom lepsie ked je to mastne jak ked je to suche.
mastny smirgel smirgluje horsie jak suchy.
70% maziva skončí v hadru, zbytek na řetězu. A to se vyplatí! :-D
A to myslíš, že mi něco takového aspoň náznakem trápí při spotřebě cca jedné velké pixly (400ml) za rok na všechna kola co máme doma? Ta pixla nestojí ani 200Kč, naprosto marginální výdaj v celkových výdajích za kola.
Za 100% využití maziva bych nedal ani 10s času navíc při každém mazání.
Vyplatilo by se to i klidně při 90% ztrátách.
Jasně, jsou to korunové položky, ale jde o princip. Je mi proti srsti něčím tak zbytečně plýtvat.
To si asi zatím svojeho času moc neceníš, když bys s ním chtěl plýtvat místo těch korunových položek.
Plýtvání je oboje a každý si musí vybrat, co je pro něj přijatelnější.
Máš recht, já jsem ta druhá varianta – mám času přehršle.
takže ty řetěz nemažeš?:) už asi chápu proč potkávám tolik cyklistů kterým brečí kolo…
Mažu kapátkem až jakmile začne řetěz zpívat. Ale ne článek po článku, jak tu někteří nastínili. Zmáčknu kapátku, protočím řetěz a je hotovo. I přesto jsou ty ztráty oproti spreji minimální.
aha tak to jo :) s kapátkem by se mi asi ***** nechělo… prostě přiložím sprej, a díky tomu že má trubičku tak jde tam kam chci, ale prostě řetěz je děravej a tak to vždycky prostříkne na hadru… ale neřeším to, nedávám tam toho půl litru aby to šlo do peněz a mám to za pár chvilek… a díky stojanu si můžu kolo naštelovat jak potřebuju a ověšet hadrama aby mi to šlo jen tam, kam chci. Jinak taky mažu až když řetěz začně nadávat.
No tím mým způsobem je to asi o 6 s pomalejší. Ale čas jsou peníze :)
Otázka spíš je, jestli tím tvojím způsobem nespotřebuješ oleje naopak mnohem více (i když jsou ze spreje určité nějaké ztráty).
Ze spreje při citlivém zmáčknutí toho jde opravdu jen minimálně, kapátkem jsem nikdy neuměl nanést stejně málo tak, aby to bylo po celém řetězu.
Časově je to ještě v pohodě, tam by byl problém při řešení článek po článku.
Kdysi jsem zkoušel také třeba i ten olej na šicí stroje a měl jsem při použití kapátka spotřebu na objem mnohem větší než u GT85.
Ono ztráty ze spreje při použití hadičky a hlavně vhodného natočení hadičky při stříkání (tzn. rozhodně ne kolmo na řetěz) také nejsou zase až tak velké (i když nějaké jistě budou).
to potom robis nieco velice zle. neni jediny dovod aby ho skoncilo mimo retze viac jak cca 1–2%. nesmies sa postavit pred bike a proste len stisnut rozprasovac naplno, to si pleties z biolitom, ten treba rozprasit do miestnosti, s olejom sa musis priblizit k retazi a rozumne stlacit.
bod 5. rostlinný olej a tvrzení „snadno se pere řetěz“ – máš z Blesku, ne? :-)))
http://www.bike-forum.cz/…ilionte.html#…
http://www.bike-forum.cz/…-mazete.html#…
a snad asi nejlépe napsáno zde:
Kazdemu vyhovuje neco jineho, me nejvice sedi pracka na retez, petrolej a tento olej.
Ale neni to jen o mazani ale jak uz zde zaznelo – udrzovat retez cisty je jedna vec a spravne razeni vec druha…
Kdyz uz se tu po nekolikate rozebira mazani…
Kde porad berete hadry na ocistu retezu ? Nejlepsi jsou stare bavlnene teplaky, ale prestoze mam dve deti, tak je nestihaji nicit tak rychle, jak bych potreboval. Obcas clovek vyhodi nejake to tricko, ale nejaky tip na jednorazovy pakl savych hader by se hodil ;-)
to mas nejake pokludne deti. s tymto fakt nemam proble, a ked hej tak zoberiem straj zo skrine, stejne na to v zivote prri tom mnozstve neprijde a aspon sa urobi mieto.
A na kazetu jsou nejlepší límce od košil :) ale ty se sháněj ještě hůř. :)
Třeba Francouzi opráší gilotinu a pak je budou vyvážet :-)
No mně naopak přijde, že mé „slušné“ košile se na krku strašně rychle odřou. A to nekupuji ty nejlevnější šmejdy :(
Hadry na bika si peru ve staré pračce, kterou máme na chatě.
aha, zacinam chapat to tvoje cistenie retaze. no, mas proste iny pristup ale asi sa moc nezhodneme :-).
Unikla mi souvislost…
no ze ja bych sa na nejake pranie handier zvysoka…po pouziti zahodim a hotovo. podobne ako retaz. proste sa mi podobne ukony nechcu robit.
Co kdyz tema hadrama myslel dres ap.?
aha tak, ale otazka bola „Kde porad berete hadry na ocistu retezu ?“
To ja vim, jak znela otazka, ale zrejme si to berete zamenil s perete:)
Pochopitelně, že nepíšu o oblečení, ale o hadrech na čištění bika…
Kdybych hadry, kterejma čistím bika, po zašpinění vyhazoval, to bych měl slušnou spotřebu.
Přihodit do pračky, kterou bych pouštěl tak jak tak, pár hadrů z bika, mě nestojí žádné úsilí. Žasnu, v čem všem někdo vidí problém…
Přihodit do pračky, kterou bych pouštěl tak jak tak, pár hadrů z bika, mě nestojí žádné úsilí. – clovece nejsom ani nahodou nejaky estet a sa uz pitvam v blbostiach :-) ale to si fakt peries handry ktorymi cistis bike spolu s koselami ?
Ne. Napsal jsem to někde?
asi má kvalitní prací prášek :) nebo má rád když mu pak košile voní po oleji…
blbost on si ty špinavé hadry střádá a když jede na chalupu, tak si je přibalí sebou a dá je do staré, ale ještě sloužící, pračky, kterou tam má pro ten účel dovezenou.
No a hadry vonící aviváží si zase doveze a uloží do garáže do komínku s čistýma hadrama na kolo, hned vedle kanistru se sračkama z pračky řetězu.
Toš každý má nějakou úchylku :-)
Vždyť to je jen nekolik minut (hodin) navíc. Ty bys to pro čistoskvoucí řetěz neudělal?
doba praní se nepočítá.
nebo snad jsi tady někde viděl, že to píše? Pozorně sleduj co píše a nedělej ze sebe dalšího agresora :-)
Počítá se jenom doba dávání do pračky vytahování z pračky a pak následné věšení a sundávání ze šňůry. Pak skládání a ukládání do auta a vykládání z auta (obojí 2×).
Ale kdo by to počítal :-)))
A čo cesta na chatu?
myslíš, že tam jezdí jenom kvůli tomu aby si vypral ty hadry? :-)
Jestli jo, tak to se musí připočítat. To je jasné.
Žasnem, že v tom vidíš problém. ;)
Ak by jazdil aj kvôli niečomu inému, tak sa dá vypočítať koeficient, aká časť cesty pripadá na pranie handier.
Opět se mýlíš.
Chatu jsem pořídil proto, abych si měl kam dát starou pračku, ve které peru hadry na bika. Z jiného důvodu než praní hadrů tam nejezdím. A abych tam mohl jezdit, musel jsem si koupit auto, páč je to samota bez dostupnosti hromadnou dopravou.
Takže údržba řetězu za pár stovek mě přišla na pěkný pár milionů. Někomu to snad připadá zvláštní?
samota bez dostupnosti . . . . . a elektriku, máš? Nepereš to nakonec ručně?
:D
nee,já to mám taky tak.
Hele, zapomněl jsi na žehlení. Otírat řetěz zmuchlaným hadrem je prostě … barbarství.
Jo omlouvám se :-))
a škrobíte? nebo jenom aviváž? jsem z toho zmatený…
Se škrobením opatrně, abys ten řetěz potom nepoškrábal…
To je pravda, koncentrátor napětí na škrábanci je zlo… Takže jenom nějaká změkčující aviváž.
tak mě napadá, že by se mohl vyhnout té onanii s praním řetězu, a hadrama, praním a sušením hader, převážením prádla a mazáním, kdyby dal na chatu do pračky řetěz a místo aviváže nějaké mazadlo.
tú práčku by púšťal tak jak tak, či by bola prázdna alebo plná. neni potom rozumnejšie tam hodit tie mastné handry s trochou vyzíru nech má to pranie zmysel?
Hm, tak to je jeste horsi, nez jsem cekal:)
Si dnes delas z bikeru prdel, ne ?
Toaletní, nebo krepový papír je nejlepší. Utřeš, zahodíš.
A ten by se nedal taky v té pračce přeprat? :-)
Určitě, ale napřed to musíš sešít, bo se to na tom řetězu trhá a třepí
Je to sice morbidní, ale stačí pár úmrtí v rodině a hader na řetěz i všechno ostatní máš víc než dost :-))
stáré hadry jsem viděl slisované prodávat na kila, myslím že seženeš
Určitě sežene. Ve fabrikách se tyhle hadry z megabalíků běžně používají na čištění strojů.
Zkus tipnout, kolik stojí kilo
15 Kč?
50 + DPH (při větším odběru)
Nesmíš nakupovat ručně tkanou přízi :) http://www.dimatex.cz/cz/cenik/
Takový laciný hadr přece nemůžeš vzít na řetěz.
Pekne :-)
GT85 když je sucho a prašno. Jednou za delší čas zahustím a utiším řetěz nějakým hustším špinidlem Ice Wax, Chainstar, Wet Lube apod. (je to jedno) a pak zas GT85.
A jestli se to PítrPraha nelíbí mě až tak netrápí…
Nevim jestli se to dá někde běžně sehnat, ale používám „jelení loj“ je to něco jako pomáda na rty, ale mám to v ešusu bezbarvé a nearomatizované. Rozehřeju plotýnku(je to za studena pevný) a řetěz vykoupu pak ho nechám vykapat otřu a jedu. Řetěz je suchej a promazanej.
Baví tě to?
další level je celý řetěz roznýtovat (všechny články), vyčistit a namazat a potom zas snýtovat :)
Maso!
LOL, ukládám :-)))
Jak často se to provádí?? Po každé vyjížďce?? :D
postrada to akykolvek realny aj iraciolany zmysel, to uz je proste len choroba (aj ked inak proti SB naprosto nic nemam a na jeho strankach sa da najst dost vela zaujimaveho).
A maso zeres?
nie som zaprisahly vegetarian, nemhol bych nieco zabit a zozrat. jedine psa. ale to bych zas nezral.
To vysvetluje vse.
Přečti si info na konci stránky…
„Disclaimer
This page is a joke! Note the date above!
ShelBroCo does not actually recommend taking your chain completely apart! Deakinol Rinsing Solvent, Shelbrothane Cleaning Solvent, Shelbroconol Pre-soak, and Deakins White RollerGrease are all imaginary products.
If you are looking for serious advice on Chain Maintenance, click here!“
aha, tak to som si nevsimol, tak to sa mu podarilo.
kdo by se s tím sral
Dáš to do staré pračky na chatu. Pereš na 90 a když to pořádně odstředíš, tak ani sušit nemusíš.
spojka na řetez je sundaná hned a ten lůj je taky rozpuštěnej během chvilky. Není to žádný vyváření řetězu jak při nedělním vývaru.
Zdar. Tak to tady celé pročítám a nedá mi to se připojit. Kdysi na silničce jsem používal GT85. Krásně voněl, moc nešpinil, ale je fakt, že po 100 km potřeboval řetěz přemazat.Pak jsem míval takové ty spreje údajně profi s roztokem s vazelínou. Je fakt, že to dlouho vydrželo, hrozně to špinilo a bylo to obalený vším možným. Koupil jsem si také ten prostředek s keramickou složkou – no je to bílá sračka, kterou je nutné řádně otřít. Maže, rychle špiní a lepí se na to taky kde co. Na motorku používám Castrol. Funguje dobře, neroztřikuje se , teda né moc, něco se na to lepí. Použil jsem to na řetěz u kola a zdálo se mi pak, že se ten řetěz ani nechce hejbat. Pak jsem narazil na zázrak zvaný Profi Dry Lube. Primárně určený na všechny typy kroužkových motocyklových řetězů. Výdrž 600 km. Na motorce – no nanesl jsem, nebylo teda nic vidět a začal jezdit. 5etěz pěkně suchý a pořád čistý, jenom trochu zaprášený. Ale pro jistotu mažu každých 400 km. Pazvuky žádné. Existuje na to i test:http://www.motorkari.cz/…u-16011.html
Zkusil jsem to i na kolo, je fakt, že řetěz je čistý, ale zdá se mi výdrž jako u GT85. Začne být hlučnější. Takže taky asi žádný zázrak. Tak nevím a střídám to.
Ještě ukončení toho testu PDL:http://www.motorkari.cz/…z-17696.html
Po vyzkoušení všech typů mazadel jsem se zase pokorně vrátil k flašce převodového oleje za 90 korun.
Asi třikrát déle vydrží než ta „suchá maziva“ a zároveň chytá podstatně méně špíny než maziva medová (Lubrichain)
Zdravím já mám problém, stále mažu cca po 100 km většinou. Jezdím dost často terén, největší problém jsou zadělaná a obalená doslova malá kolečka na přehazovačce. Koupil jsem si pračku na řetěz, kazetu čistím až do lestku, řetěz je taky jak šperk a jak jsem to namazal teflonovým sprejem, zase se to začíná nabalovat. Už jsem z toho docela nešťastný. Tátovi se to nedělá, ale mě jako blázen. Poradíte mi někdo? Díky
Místo spraye kapátko a je to.
Používám GTčko. Namazat, chvilku nechat a pak utřít. Řetěz je jen lehce zaprášený, ale žádný černý bordel jako předtím, když jsem to stříkal nějakým sprejem a neutíral.
mám k dispozici nový řetěz na kole a Lubrichain.
Aplikovat rovnou na řetěz lehce? Nebo musím řetěz sundat?
Novej řetez nemusíš mazat, je namazanej z výroby.
WD, konkor, silikon – největší blbost… to je tak šmirgl ve sperji (lepidlo na prach) . Myslím, že nejlepší je ve formě kapátka Finish Line (teflon, cross country) eventuálně vosk ve spreji.
Zatím jsem to mazal kde čím (WD, konkor) a sr..lo mě to černění (lýtka jak prase).
V kolbence používáme Weicon PTFE , cena není zatížena „cyklodaní“ tak jdu do toho.
Vytáhnu něco z archivu.
Na mazání biku, co jezdí z 80 % v suchu, by šlo Finish line Dry, nebo je jiná lepší volba?
Klidně i toto naprosto bez problémů a jako bonus čitý řetěz.
Ja kradu kapitalistum olej do hydrauliky v praci a řetěz SCH105 MI VYDRŽÍ 3,5t km .
doporucili byste olej nize?
https://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…-lube-100ml/
Pokud ne, doporucite nejaky lepsi? Jezdim vetsinou za dobreho pocasi a doted jsem pouzival Bike Workx ChainStar.
Diky.
GT-85.
Brunox Top Kett.
Za mě také Brunox. Předtím jsem měl červený FinishLine – celkem slušný, ale musel jsem mazat dost často. Tenhle mi vydrží mnohem déle.
Muc-Off C3 Dry
Už rok mažu podle Scottyho Bell Ray a zatím spokojenost.