Mazání řetězu - po milionté

253 nepřečtených
  • xshreck

    Tak, furt přemýšlím jak se starat o řetěz. Konkor je nahouby, všechno je černé. GT85 skoro nevydrží a na MTB se mi ho dávat už vůbec nechce protože to bych jenom jezdil a mazal.

    WD to je kapitola sama o sobě… ten si můžu tak psotavit do poličky :-D

    v cykloworldu mi doporučovali tohle na mazání http://www.cykloworld.eu/…235ml-spray/

    kamarád doporučil toto ale to v něm není k dostání

    http://www.cykloworld.eu/…pray-200-ml/

    na odmaštění mi doporučili v obchodě toto: ( zase měli jen tohle…)

    http://www.cykloworld.eu/…speed-clean/

    kamarád doporučil azse todle

    http://www.cykloworld.eu/…adlo-200-ml/

    a v lidlu bude v nabídce toto:

    http://www.lidl.cz/…fferdate.htm?…

    Fakt nevím co koupit… teď dávám nouzovku konkor, musím si letět koupit už další ( používám ho doma na šecko ..)

    Halvně, jak se starat o řetěz? četl jsem tu že to někdo namáčí v naftě ( dobrý nápad – namočím, vyplaví se všechen bordel. Nafta je trochu mastná tak to není tak hrozné).

    Potom použít odmasťovadlo aby se ta nafta oddělala a pak třeba olej na řetěz? Nebo jak je to asi nejlepší. Chci aby mi řetěz chvilku vydržel, abych se neprojel v dešti a na druhý den byl řetěz vykvetlý / jako se mi stalo teď /.

    Chci to používat na víc kol doma, takže klidně i větší balení. Pls poraďte :( a když už tak ať to jde koupit v Uherském Hradišti nebo blízkém okolí :D Díky

    0 0
    • xshreck  

      Jo jsem zapoměl… jak je na tom ten lídlácký W5? Odmaštuje to? Maže to? Že bych ze sebe udělal důchodce … prorval se ke stojanu a pár jich pobral … za tu cenu :)

      0 0
      • StuntJ  

        Za ty prachy , asi nasadím tepláky, zuby, naleštím 120 a hurá na nákupy :o)

        1 0
      • vladaza  

        já mám lídlovské akce docela v oblibě, ale tento olej už bych si nekoupil, na můj vkus je děsně lepivý, možná na motorku ??

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • StuntJ  

      Na umytí čekokoliv z kola doporučuji Cyklostar, pění jak sviň a dobře umývá. ¨

      Na řetěz doporučuji vosk v kapátku, sprej je naprd, protože je to pak všude kolem a nej jen na řetězu. Kapátkem kápnu na každou rolničku kapku a po půl hodině otřu do sucha. Při trošce cviku je to do minuty namázlé.

      Něco v podobném stylu :

      http://www.kupkolo.cz/…-ml732.html

      0 0
      • xshreck  

        Kapátko právě nechci … mám radši spray. Btw takže říkáš že za ty prachy se to vyplatí z toho lídlu?:D

        0 0
        • StuntJ  

          Vyplatí nevím, ale zkusit by se to mohlo, ale iluze si moc nedělám …

          A proč ne kapátko? dost se tím ušetří a mazivo se aplikuje přesně kam je potřeba. Sprayem se trefit na úzký řetěz je dost komplikované :o)

          0 0
      • blisterexist  

        přeně tenhle mám, nemůžu si ho vynachválit

        0 0
        • Flegmatik  

          Ano, já celkem taky. Vydrží to v kapátku dlouho, déle než spreje. A na řetězu taky slušný. Asi zatím nejlepší, co jsem měl.

          0 0
          • StuntJ  

            jojo Yarow umí dělat mazadla :)o

            0 0
            • Flegmatik  

              A stále na tom píší „New“, přitom už se to vyrábí docela dlouho :-) Já první baňku koupil už asi před 6 lety.

              0 0
        • max78  

          Naprosto souhlasim.

          0 0
      • Lister  

        Myslím, že tohle mám na silničku, aplikace trochu pracnější – dost se táhne a musí se nechat dlouho zavadnout a pak pořádně utřít – ale jinak je celkem dobrý. Dost vydrží, ale lepí se nečistoty, víc než by se mi líbilo a řetěz není tak tichý, jak bych si představoval. Na druhou stranu, všechno co lepí míň i podstatně míň vydrží – klasické „něco za něco“.

        Jinak kapátko rulez, speje používám jen v nouzi.

        1 0
      • Dubys  

        Má pravdu ten chlapec!

        0 0
      • scret  

        ten pouzivam hlavne na podzim, kdyz je dost blata a vody… dlouho na retezu vydrzi, bohuzel ale docela lepi…:(

        0 0
    • Hornet  

      finish line je vyborny, ale neber sprej, lepsi je s kvapatkom

      0 0
      • xshreck  

        uff … mi dáváte teda.

        Já chtěl spray proto, abych měl ten řetěz očetřený i z boku aatd. Ne jen v pohyblivých částech. Nechci aby mi to orezlo nebo tak. Btw když to nakapu, jde to ještě nějak rozetřít i na ty boky?

        0 0
        • Hornet  

          nie je to potrebne, olej zavzlina vsade a vydrzi ti dlhsie, menej ho minies ako v spreji a zbytocne nezaspinis co netreba :-)

          dobry je aj cerveny finish line

          1 0
          • xshreck  

            Tak překecali jste mě … asi půjdu do toho zeleného finishe. Vypadá líp než ten červený … teda na moje účely :-)

            Zkusím aj ty z lídlu. Ten odmašťovač by snad měl ale fungovat 100% ne? :D

            btw jak jsem zmiňoval tu naftu a máchání řetězu v ní. Co si o tom myslíte?

            0 0
            • Hornet  

              nafta-zbytocnost,

              odmastnovac nepouzivam, ked prehadzujem retaz, pouzijem motopur, oplachnem teplou vodou a utriem dosucha, tie speci odmastnovace su zbytocne drahe

              0 0
            • Flegmatik  

              (k naftě) Já si o tom myslím, že je to jaksi zbytečné ****** :-) při kterém všechno zaprasíš. Časem jsem zjistil, že stačí řetěz pořádně vytřít do hadru (moravsky: do hadry) a na to rovnou nanášet. Jakékoliv namáčení prodlužuje dobu strávenou pouhým podělaným mazáním řetězu. Inu, tož tak.

              1 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak, vše ostatní je akorát ztráta času a životnostni řetězu to nepřidá ani trošku, dokonce při nevhodném přílišném odmaštění bych řekl, že to životnost může i zkrátit.

                1 0
              • hrajem  

                Tak porad jak vycistit retez :-P … mezi clanky mam male zrnka pisku a porad v retezu lupe… Napadlo me dat ho do petky, nalit redidlo a dlooouze s nim trepat…

                steteckem jsem zkousel, nepomohlo…

                0 0
                • Lister  

                  Do Petky se zelenou Arvou – ale je to pak fakt odmaštěný!

                  1 0
                • scoty  

                  já ho nečistím, písek tam nemám a odmašťovat ho taky nemusím..;-)

                  0 1
                • Flegmatik  

                  Mezi články to můžeš čistit vatovými tyčinkami. Pěkně článek po článku. :-)

                  1 0
                  • hrajem  

                    Jde o to, ze je spiina mezi temi rolnickami nebo jak se tomu rika (takove ty krouzky navlecene na nytech). Ale uz jsem to vyresil dvoulitrovou flaksou od kofoly, do ni retez a trochu redidla… Trepat trepat a trepat, nekolikrat opakovat, a pak sem to striknul WDckem… Retez uz ma konecne normalni zvuk :), akorat priste bych to dal do flasky od nestea, nebo neceho s sirokym hrdlem, z tohoto se to pekne naprd vydelavalo :-(

                    0 0
                    • Flegmatik  

                      Nevím jaké máš možnosti, ale když si vezmeš hadici s vodou (nebo kýbl s teplou vodou), máš kolo zasviněný, že ho musíš tak jako tak na mokro umýt, tak to vezmi i s řetězem. Nějaký kartáč/štětec/kar­táček na zuby, k tomu nějaký saponát/Cyklos­tar/jar/autošam­pon, tak se díky tomuhle všemu dostaneš mezi články také. Můžeš samozřejmě použít pračku řetězů, ale efekt je stejný a pomalejší. Prostě všechno napěnit, pojezdit štětkou po řetězu a spláchnout. Nechat uschnout, namazat. Konec.

                      Ono nějaký velký babrání s řetězem je k ničemu, neboť po 5 km v prašném prostředí máš na tom stejně hnedka ten bordel zpátky. A hlavně používat mazadlo decentně, ne tam kýblovat velké objemy, které to všechno na sebe přitáhnou.

                      Mě fakt už stačí na řetěz jen ten hadr, pokud nemeju kolo mokrou cestou.

                      1 0
                      • tmp  

                        jj idealne oplachnout hadici, poradne namydleny kolo rovnou do potoka.. at se rybicky pomejou… ste barbari!

                        0 1
                        • Honza729  

                          Jak jsi prisel na to, ze to delaj u potoka ???

                          1 0
                          • Flegmatik  

                            No a kde jinde bys chtěl mýt kolo? Pěkně přivezu k potoku elektrocentrálu, doliju benzín, nastartuju, hodím do potoka čerpadlo, nasadím hadici a už pěkně umejvám… A to to panečku odsejpá. Pořádně kolo namydlím, že by se tam mohla pořádat pěnová párty, pak to hadicí ostříkám a kolo je čistý! Nevypálený benzín z agregátu vyleju do potoka (nač se s ním tahat zpět), všechno zapřáhnu za kolo a odjíždím na lesknoucím se bajku k domovu. Slastný pocit dobře vykonané práce se projeví zpravidla k večeru, když kolo vyfotím a dám na B-F.

                            :-)

                            1 0
                • parduba  

                  Jestli máš kompresor tak to vyfoukej vzduchem.

                  0 0
        • StuntJ  

          řetez se z boku mazat nemusí, nejdůležitější je namazat tu „rolničku“ oprostřed. Mazadlo se pak samo dopraví do patřičných míst – to jest mezi čep a rolničku, a i na boky doputuje, ty vosky mají neuvěřitelnou vzlínavost. Pak je dobré vše co zbyde otřít – méně mazadla = méně špíny na řetězu. A rez ničemu nevadí, sám vozím momentálně HG-53 a ty reznou jak lišky. Jinak ten vosk na řetez používám i na promazávání čepu zámku na SPD pedálech, vydrží dlouho a nechytá bordel :o)

          1 0
    • scoty  

      Po každé jízdě vytřu hadrem

      když je špína, umyju ho, taky kolo…a vytřu hadrem

      profouknu vzduchem

      namažu – do stříkačky(jehla s ustřihnutým hrotem) nastříkám

      trochu SuperClean chain lube od f.BEL RAY (568ml

      za 350,–)

      • nakapu na válečky – vytřu hadrem

      Mažu po cca 100km v terénu. 2ml jedno namazání.

      Zkoušel jsem: Pedros, teflon+, motorex, atd. Všechno buď pouštělo zbytkovou mastnotu po řetězu, což pak lepí prach, nebo málo mazalo.

      Nyní jsem spokojen. Řetěz chodí perfektně po pastorkách a je tichý. Nečistoty mezi válečky žádné. Nelepí dokonce ani jemný písek. Chroustání řetězu neznám.

      0 0
      • zichis  

        …v mém „lovišti“-Českém ráji. ;-) To jen tak pro úplnost.

        0 0
        • scoty  

          :-D

          No v tom sdělení je víc změn…:-), ale ten Ču ráj teď opravdu zanedbávám..bo­hužel..

          Jinak já to neprodávám, jen tak jednou za dva roky toho vezmu kartón a rozeberem si to s kamarádama.

          Tisíce děkovných dopisů…a tak ..;-)

          0 0
          • zichis  

            jasný, to už mi bylo vysvětleno dřív, že neděláš v teleshoopingu :-D Předpokládám, že ani nemáš v zásobě jednu flašku pro mě. (?) Bych to chtěl prubnout. Zajímalo by mě jak moc drží šmír na rukách, gatích… Jezdím teď na teflon+ kterej moc nesviní, ruky stačí otřít suchou hadrou, ale brzo mi dojde, páč se s ním musí pořád domazávat.

            0 0
            • scoty  

              Jasně, dřív(5let z5) jsem taky jezdil Teflon+, „moc“ nesviní, ale nevydrží, a bordel lepí taky i když ho pořádně vytřeš.

              Šmýr? Žádný šmýr používáním BEL RAY nevzniká. Řetěz, kazeta ani převodník nešpiní.

              Při spotřebě 2ml/80km/2vyjížďky mi jedna lahev 600ml dlouho vydrží.

              Poslední kartón je rozebrán a navíc nic není, ale můžeš se u nás v Žabovřeskách zastavit, řetěz namažem tím si to vyzkoušíš a pak si to třeba objednáš nebo vyzvedneš tady u dovozce . Možná, že už to v Brně někdo bere, ale to by ti řekli v tom Valmezu.

              0 0
      • xshreck  

        Pěkné :-) tak vím další co nekupovat…

        Jinak nebojíš se té jehly? :D co když to skončí v prstu a budeš namazaný aj zevnitř :D

        0 0
        • scoty  

          Tak namazání zevnitř se kdekdo občas nevyhne že..:-)

          Hrot jehly zabrousíš jemným pilníčkem. Už asi 2roky mám jednu jehlu a jednu 5ku stříkačku. Píst se tam nasadí až po namazání, před tím dovnitř ještě stříknu trošku čistidla Motorex a pístem vytlačím do hadru.

          Je to jednoduché, čisté a rychlé…

          0 0
      • Lister  

        Nač jehlu, ze stříkačky to jde i bez ní.

        2ml jsem tam snad nikdy nedal, většinou se vlezu do 1ml a používám Motorex Dry, který se mi zatím osvědčil nejvíce – možná nemáš tak dobré zkušenosti právě proto, že toho dáváš moc :-)

        0 0
        • scoty  

          no..ze stříkačky, když trochu povolíš palec, tak ti to vyteče.

          Jehlou to krásně zavzlíná jen na váleček. Používám zelenou(do svalu), jak říkám, už mám tu samou 2roky..

          jo a zbytek použiji vždy, kde je třeba (spd, čepy, kluzné plochy atd.)

          Možná, že dávám jen 1,5ml ..;-)

          0 0
      • RomanH  

        Ted o vikendu jsem jej poprve vykousel. Musim uznat, ze vubec nechyta bordel. Nekde jsem ale asi neco zmastil, protoze mi zacal asi po 10ti km retez piskat. Mel jsem cistej retez, nanesl jsem na nej pres rolnicky (boky) odstrikanej SuperClean (asi i vice, nez 2 ml), nechal den zaschnout a pak jsem retez vytrel hadrem.

        0 0
        • scoty  

          Nějaká chybka se asi vloudila. Já jsem mazal asi před 9ti dny..jel jsem dvakrát v blátě po 30km, pak jsem kolo umyl, protože už hodně ztěžklo, utřel hadrem a dnes najel na suchu dalších 30km…

          Většinou mi to na 3×/u mne cca100km v terénu/ vydrží a pak mažu i když zjevně není třeba. Zítra asi namažu, protože se na víkend chystám na kolo…

          Mažu tímto způsobem:

          • ze stříkačky(5cm3) vyjmu píst a sejmu chránič jehly, jehla jezelená(do svalu)a mám ji stále nasazenou
          • uchopím stříkačku mezi palec a ukazovák za hrot jehly a z nádoby doválce stříkačky stříknu cca 1cm3 rozmíchaného maziva. Na řetěz tostačí a vždy mi ještě něco zbyde na potřbná místa
          • dále položím palec(jsem pravák)zhora na otevřený válec stříkačky astřídavým uvolňovaním palce reguluji množství unikajícího maziva.Každého válečku se lehce dotknu jehlou a mazivo krásně zavzlínádovnitř. Jde to rychle. Chce to jen trochu praxe.
          • když je řetěz hotov, tak zbylé mazivo použiji na to, co je třeba(pedály, šaltry, páčky, čepy atd.)
          • do stříkačky stříknu trošku čistidla na brzdy, nasadím zpět píst aprostříknu jehlu do hadru. Nasadím kryt jehly a je připravenona příště
          • mazivo zasychá ihned. Takže nakonec řetěz utřu hadrem a můžuvyrazit
          • před první aplikací na mastný řetěz( nebo nový), stříknu trochučistidla na brzdy(motorex) do hadru a řetěz jím protáhnu, čím ho alespoňpovrchově, ale ne nějak brutálně, odmastím.

          fotky

          0 0
          • RomanH  

            Diky za podrobny navod :-)

            U me asi byly dve chyby :

            1. moc maziva
            2. setrel jsem to az dalsi den – bylo to uz hodne zaschle
            0 0
            • scoty  

              3. mazivo ulpělo jinde, než na válečkách řetězu, jinak by řetěz nepískal

              Jinak jedna TP : hrot jehly lze zbrousit/otupit brouskem..:-)

              0 0
            • pepek  

              Má se to prý „vyztužit“ Wedečkem, pak to bude dobrý :-))

              0 0
    • mr.antik  
      • sprej GT 85, pokud budu jezdit hodně v písku nebo dokonce v mokrémpísku. Vydrží hodně málo (jednu až dvě vyjížďky)
      • tuhé mazivo Chainstar (kapátko, kvůli ceně) nebo Pedros Icewax nanormální terén. Když se zašpiní, tak se dá lehce očistit tim GT 85. Chainstar ve spreji mi přišel jako nejlepší, ale tak 80procent jde mimo řetěz.
      • praní nepraktikuju vzhledem k ceně řetězům kterýkupuju(270–370)
      0 0
      • MlokCZ  

        GT85 sice opravdu nevydrží, ale to je fuk. Utřít + namazat trvá 10–15s, takže mi to vychází na cca 10–15 minut starání se o řetěz po celých 3,5tis. km životnosti (u mě), což mi přijde jako zcela v pohodě.

        A to že nevydrží a je tam jen supertenká vrstva (není třeba ho stříkat) moc, tak zase nechytá pak bordel.

        Kdysi jsem zkoušel všechno možné, ale pak zjistil, že je to stejně jen ztráta času.

        0 0
        • indoorajn  

          tak tak, neco lepi neco nevydrzi, prani nema cenu, hlavne co nejmin casu. Davam co je po ruce, ale jedno radim slunecnicovy olej BIO nebrat, prevodniky jsem jeste oskrabal, ale retez a kazeta sly rovnou…

          1 0
          • xshreck  

            co se jim stalo? Tak slunečnicový olej by mě tam nenapadlo dát :-/ to muselo ale vypadat… :-) rovnou udělat lázeň v tech. benzínu ne?:D

            0 0
            • bikekralik  

              já dával olej z hroznových jader, vždycky jsem jenom přikáp, a ten po 2 letech ani naftou nešel. plaval v tom týden, a nic :)

              1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
        • ravag3r  

          Tobě vydrží řetěz 3,5 tisíce na horáku? No to je síla, mě ani C9 nevydržela víc než 700, od tý doby kupuju Deore nebo 951 s výdrží tak 500 když se poštěstí:(

          0 0
          • jIrI___  

            Co jsi s tou C9 dělal? Mě vydržela tuším kolem 2000 km, ale už byla hrubě přetáhlá, tak jsem nasadil HG-53, to si sedne na cokoliv, a u něho byla výdrž nějakých 700 km.

            0 0
          • Hornet  

            vydrzi v pohode aj viac :-) obycajne HG-53ky

            tocim po tri kusy na dvoch bikoch asi po tisic km

            ale je pravda ze v bahne moc nejazdim

            1 0
          • MlokCZ  

            Já zase nechápu, co s těmi řetězy děláte, tím myslím obecně ty, co jim nedá ani 1000km. Chápu, že výdrž je individuální, ale pod 1000km, takovou žalostnou výdrž nemá v mojem okolí nikdo s žádným řetězem.

            1 0
            • Charlie_R  

              No treba u nas v okoli – Machovo jezero, byvaly vojensky prostor Ralsko – je mraky pisku, tam retez i prevody dostavaj pekne zahulit..

              0 0
              • scoty  

                Pokud používáš TOTO , tak ti řetěz ani v písku nezachroustá.

                5let praxe v Č.ráji.

                Všechno co vypadá jako olej, lepí jako olej, tak to je olej. A ten maže všude(kazeta, převodník, šaltry, ruce), ale nevydrží tam, kde má vydržet (válečky).

                BTW 150Kč za 120ml je dle mého drzost…

                0 0
            • ravag3r  

              Taky to nechápu a docela mě to štve. Kazeta je v pohodě, převodníky taky, ale ty řetězy sou katastrofa. Šlapu frekvenčně.

              0 0
      • zichis  

        praní nepraktikuju vzhledem k ceně řetězů… Jestli máš takovej přístup ke všemu, tak bych nechtěl vidět tvoje fusekle :-D

        1 0
    • xshreck  

      Tak odpovědí hodně :-) všechno co jsem chtěl slyšet jsem asi zaznamenal. Pro shrnutí:

      Koupím teda tohle kapátko finish line:

      http://www.cykloworld.eu/…-ml-kapatko/

      • si skočím do lídlu a koupím ty čističe atd. Je to tam za hubičku aobčas to tím můžu prostříknout. A asi zkusím aj ten olej W5, uvidím jakse to chová :)

      jinak GT mm teď na druhém kole, nevím jak tj dlouho … 2–3 týdny. Jezdím s ním každý den do školy (dohromady 10km za den)… Dostříkal jsem ho na řetěz a po týdnu to bylo v prdeli … Není možný. Doufám že tak nedopadnu teda aj s tím kapátkem :-D

      ( možná to je taky tím že ten řetěz už je přetáhlej o mm a něco :-D )

      0 0
      • Rychlej turista  

        To by mě zajímalo, kolik tam toho stříkáš. Já mažu GT85 a 400 ml sprej mi vydrží opravdu dlouho. Ani si už nepamatuji, kdy jsem ho naposledy kupoval. A to s ním mažu i plečku přes zimu, a to nejenom řetěz, ale prakticky všechno, co se hýbe. Jediná nevýhoda GT85 je, že namazání opravdu dlouho nevydrží. Mazat je třeba ne těsně před švihem, ale nejlépe už večer, aby měl dost času vyschnout. Jinak ale jen samá pozitiva – v létě udržuje namazaný pohon v čistotě a v zimě ho udržuje funkční a dokonce dokáže uvolnit i zatuhlý ořech. Jediná situace, kdy mažu Motorexem je 24 hodinovka, kterou jedu bez supportu a na údržbu kola jsem tak sám. I v bahnité mi stačí máznout 2 – 3 x během celého závodu.

        1 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Akorát jsem začal už u GT85tky kupovat ty menší balení, protože vždy dříve než mi balení dojde, tak na nějaký akci ztratím hadičku :-)

          0 0
          • xshreck  

            Měl jsem to malé balení a používal jsem to an víc věcí. Vydržel cca 2 roky… kola máme doma 3. Já jezdil dost takže sem taky dost mazal. Občas se s tím stříklo to, pak to a pak zase to …

            možná je to taky tím že an tom kole už přesluhuje řetěz asi o 1.5mm :-D

            0 0
          • Rychlej turista  

            Na akce si beru 200 ml cestovní balení. Koukám, že ty ztracené hadičky způsobují obrovský stres. Když ji kdysi Mirka na 24h v noci ztratila, tak se mi to bála říct a přiznala to, až jsem ji po závodě hledal :-D

            1 0
    • frederick  

      pouzívám motorex nebo finish line a jsem spokojenej, Motorex vydží dýl, ale je dražši:)

      0 0
      • xshreck  

        já do toho nechci teď moc vrážet… mám už omezené finance :(

        Finish si myslím bude uplně stačit :-)

        A pak ten lidl, tam něco taky pokoupím ať si mám s čím hrát :-D

        0 0
        • frederick  

          tam je rozdíl asi 50 kč. No je to na tobe a z Lídlu nic nekupuj!

          0 0
          • xshreck  

            koupím si jeden ten odmašťovací když budu víc čistit … a jedn ten sprej. TO budu zase používat na všehcno

            0 0
    • Luk02  

      Používám na Motorex Dry Lube, Wet Lube na vyčištění Cyklostar.

      Jinak jak píše Mlok, tak použití speciálních maziv živontnost nějak výrazně neprodlužuje…

      0 0
      • HROOLI  

        Využiju tohoto vlákna. Mážu konkorem ( nikdy více ) a na řetěz se mi strašně chytá bahno, písek atd.. Ted už konkor nechám , ale příště si ho už nekoupím. Řeším ted dilema při rozhodování, co z těchto dvou věcí raději koupit. Jestli koupit pračku na řetěz http://www.mojekolo.cz/…cor-atl-2612 ( odkaz jen pro orientaci oč jde. Na trhu jsem našel hodně levnější.. ) a nebo tento čistič http://www.mojekolo.cz/…cor-atl-2611 . Já to zatím vidím právě na tento čistič, ovšem otázka na Vás zní, jestli s ním jde částěčně čistit i špínu ( bahno,písek atd) na řetězu.

        0 0
        • t29  
          • místo pračky PET lahev od mléka (má široké hrdlo) – dovnitřřetěz + čistící kapalinu, protřepat, nemíchat. ideální je mít řetězs rychlospojkou, ať to nemusíš pokaždé nýtovat.
          • místo čističe pruh látky a pořádně protáhnout
          • nebo místo obojího neřešit, jezdit a občas přimáznout. tak tořeším na zimákovi, kladky už jsou za těch pár let trojité :)
          1 0
          • xshreck  

            Ha :-)

            Tak doteď jsem čistil řetěz hadrem … pokud byl zasviněný totálně tak jsem uřízl dno petky, nalil do toho něco čím jsem to měl čistit, sundal zadní kolo a jenom ten řetěz vymáchal … na rozpojování řetězu jsem byl moooc línej dykcy. Pračce jsem nikdy nějak nevěřil a podle mě jsou to zbytečně vyhozené peníze :)

            Akorát mi teď jiri___ nasadil brouka do hlavy a nevím jakého finishe mám teda koupit :-D

            0 0
            • DaSnail  

              pračka čistí o dost lepšie jak hadra a o dost rýchlejšie jak petka.

              0 0
              • xshreck  

                To jo … za ty prachy si radši koupím nějaký větší čistič a hadr mám zadarmo. A kartáč taky nějaký starší seženu. Zase tak často to nedělám abych si to kupoval. A času mám dost, rád si s tím hraju :)

                0 0
                • t29  

                  Souhlas. Kdo neřeší čas, ten si může pohrát s hadrem. Kdo čas řeší, nečistí řetěz :)

                  1 0
    • jIrI___  

      Na mazání řetězu doporučuju Finish Line Teflon , příjde mi jako takový fajný univerzál – moc se na něj nelepí bordel, ale vydrží i případné zmoknutí při vyjížďce. Řetěz pak není moc hlučný. Zrovna včera jsem si koupil druhou „láhvičku“, ničím jiným v podstatě nemažu. Doma pak mám ještě Finish Line Wet (ten co ti doporučili v Cykloworldu) a ten se mi moc neosvědčil. Cyhtá na sebe hodně bordelu. Ale na druhou stranu má zase dlouhou výdrž a je tím pádem ideální do bahna, deště, atd. A jako poslední mám Finish Line Wax a ten by byl dobrý možná tak na silničku. Vůbec nechytá bordel, ale má hodně krátkou výdrž (po každé vyjížďce jsem musel mazat), stačí trošku vody a hned ho to smyje a řetěz je s ním hlučný.

      0 0
      • hawrda  

        na cesty do malého kapátka olej na mazání lišt motorových pil(ten v litrovém balení vydrží léta),doma viz foto(super mazivo,mám s ním ty nejlepší zkušenosti)

        1 0
        • hawrda  

          jo a benzín na čištění(pouze otírám řetěz)natankuju u benzinky v rámci plnění nádrže auta,měl jsem léta možnost čistit řetěz v zámečnické dílně na mycím stole a musím s odstupem říci vzhledem k tomu,že už to nedělám -žádný vliv na životnost řetězu zuřivé čištění nemá,ať jsem čistil nebo ne,řetěz u mě kolem 1000km končí(používám HG 73,53, sram a je to víceméně jedno)

          0 0
        • xshreck  

          Lepí se na to bordel? Jak to vypadá, když se projedeš v dešti? Odpuzuje aj vodu?

          0 0
          • hawrda  

            doma to vezmu článek po článku,pak namočím hadr trochu do benzínu,otřu řetěz řekněme od přebytků,je lepší to aplikovat nějaký čas před švihem,aby mělo mazivo čas vyschnout,trochu to lepí pořád, ale není to nic hrozného a vydrží hodně dlouho,po návratu řetěz projedu jenom hadrem a je to připravený na další den,s vodou to problém nemá,ale jistě že vše má své limity

            jeden ten sprej už mám více než rok,mažu s tím 3 kola a pořád zbejvá,ale jak říkám beru to článek po článku a v přiměřeném množství

            1 0
            • delfyn  

              máte někdo zkušenosti s tím Wurth mazadlem, známej mě na něj lanaří, ale jednou jsem to zkoušel a přišlo mi že to strašně špiní a nešlo to ani pořádně setřít hadrem, používám Motorex Dry Lub a jsem s ním spokojený, samozřejmě že špiní, ale řetěz poměrně často otírám, tak po dvou vyjížďkách a je to OK

              0 0
    • xshreck  

      Ještě mě napadlo … kdy měníte řetěz? já na něm mám najeto cca 450km a mezi 11 článkama má 132,8 …

      0 0
      • Chiron  

        První OEM mi vydržel sotva 800km, další ty samé v přibližně stejných podmínkách mi vydržely tak 1500±300km. Jinak měním nejpozděj na 132,8. Ale většinou už na 132,7.

        0 0
        • xshreck  

          Takže bych už měl měnit? :-( Nerad bych kupoval už i kazetu …

          0 0
          • obda  

            Měň, řetěz si schovej, můžeš pak točit jeté řetězy. 132,8 je nejvyšší čas měnit.

            1 0
          • Neddy  

            Řetězy měním max. při 133 mm, kazetu mám z roku 2005 a pořád jsem nenašel důvod kupovat novou :) Když to funguje, proč měnit? Až mi to bude špatně přehazovat apod., tak teprve začnu řešit kazetu. A výdrž řetězu mi to taky nesnižuje, na současným už mám najeto 1,5 tisíce a je na 132,6.

            Řetězy mažu nějakým mazivem pro motokrosový motorky – tomu nějaká voda, bahno ani prach moc nevadí, jinak by byl na motorkách k prdu :) Ale nedá se mazat na rychlovku, musí se alespoň hodinu před jízdou, aby dostatečně zaschnul. Na název si teď nevzpomenu a do garáže se mi nechce, ale cena bude určitě vyšší :) (ovšem v provozních nákladech motorky zanedbatelná…)

            1 0
            • xshreck  

              Ok, takže to vidím že budu měnit. Co radíte za řetěz?

              ( když půjde vybrat odtud budu rád – na netu najdu nejnižší cenu a za tu to tady budu mít ( a ještě o pár kaček levnější ..) nebo dkyž to nevyjde tak mám 10% slevu

              http://www.cykloworld.eu/…9-rychlosti/?…

              TeĎ tam mám Myslím ten HG53 deore. 9 kolečko …

              A přítelkyně hodně přetahuje ( 133,5) takže ta bude taky muset už měnit. Ta má jen 8 koleček tak na to taky jestli máte doporučení … Když už to má o tolik natáhlé, nebude jí to teď moc střílet? Jaká je šance že si nový řetěz sedne? :(

              A nechat to vyměnit v servise nebo to zvládnu sám doma? :)

              0 0
              • jIrI___  

                HG-53 je takové bláto, že si sedne snad na cokoliv. Já jsem přetáhl C9 (taky měla pár desetin přes 133 mm), koupil jsem HG-53 a úplně bez problémů, žádné střílení. A vyměnit doma ho zvládneš, není to nic složitého.

                0 0
              • Chiron  

                Na 8 kupuju HG50, zas tak drahý není a nejhorší výdrž taky nemá. Ale pokud starý má 133,5, tak to bude chtít určitě novou kazetu. Já s tou HG50 dost jezdím v terénu a v bahně, takže životnost se celkem zkrátí, ale na nějakou cykloturistiku po cestách bude na tom mnohem líp.

                0 0
              • Rychlej turista  

                HG53 je běžně nejméně o 150 Kč levnější, než tady. Kup si pořádný nýtovač a měň sám.

                1 0
                • xshreck  

                  Jak jsem psal – když se do toho cyklo pošle nejnižší cena z netu, tak mi to za tu cenu dají takže bych to z tama měl mít cca o těch 100–150kč levnější. Jenom nevím co teda teď koupit

                  0 0
                  • hawrda  

                    Já osobně posledních pár let kupuju HG53.Vždy jich koupím třeba pět najednou,nějakou rychlospojku,kazetu a mám na rok pokoj.Mě osobně prostě žádnej řetěz moc přez 1000km nevydrží(nekřížím řetězy,chovám se k nim slušně,ale jsem těžkej) a po letech porovnávání mi tenhle řetěz poměr cena-výkon vychází nejlépe.Má jen horší povrchovou úpravu,tedy víc rezne.Ale když ho mažeš,tak je to fuk.

                    0 0
                    • xshreck  

                      Tak právě to se mi zdá zbytečný -že bych měl měnit 10× do roka řetěz?? Se mi zdá teda moc.

                      0 0
                      • hawrda  

                        Jestli nevážíš 100kg tak ti vydrží určitě víc.Těch proměnejch určujících výdrž řetězu je hodně.U mě hlavně váha,hodně kopcovitého terénu.Ve sračkách naopak moc nejezdim, pokud mě to nechytne na cestě.

                        Ale nejlepší je asi opravdu mít vlastní zkušenosti,protože tady se asi nikdy všichni neschodnem a to v tom dobrém smyslu slova.

                        1 0
                        • xshreck  

                          jj :-( právě já teď začal hodně jezdit kopce. Vážim kolem 85 a zase když už jedu tak šlapu. Snažil sem se tu aj víc řadit a nerozjíždět se na těžké převody aby to vydrželo a ono h***o z toho. Já to kolo mám 3 týdny a už mám kupovat řetěz… to me na tom nejvíc dostalo :(

                          0 0
                          • t29  

                            lehké převody (hlavně vepředu) trhají řetězem víc

                            0 0
              • Rychlej turista  

                HG53 měň, až spadne na třetí zub měrky. Řetěz schovej a nasaď nový. Až spadne na třetí zub, tak to zopakuj, jako s tím prvním. Takhle ty řetězy měň, dokud si nový sedá bez problémů. Jakmile nový řeťez začne střílet, tak ho rozjezdi na převodech, kde nestřílí a dojezdi až do smrti. Pak řetěz vyhoď a nasaď jetý řetěz. Zase ho dojeď až do smrti a nasaď další jetý řetěz. Tak to praktikuj až do úplné smrti kazety nebo dokud máš jeté řetězy. Teprve pak vyměň i kazetu a nasaď nový řetěz. Na novou kazetu můžeš dát C9. Pokud máš Sram řazení, vše funguje bez problémů a řetězy i kazeta ti vydrží mnohonásobně více, než je nařízeno a teoretiky schváleno a většinou uživatelů B-F striktně dodržováno :-)

                1 0
                • Chiron  

                  Jen tak mimochodem nevíte jak jsou na tom osmičkové kazety CS-HG50–8 v porovnání s PG850? Už brzo to bude chtít novou a na výběr mi zbyly tyhle dvě. Tak jestli si nějak pomůžu když vezmu ten sram a ne shimano?

                  0 0
                  • DaSnail  

                    ja som bral sram, lebo na shimano som nejak nemohol dať tú sramácku rýchlospojku…8o)

                    0 0
                    • Chiron  

                      Mě ani tak nejde o řetěz a spojku. Řetěz nýtuju a zatím na tomhle kole sem měl jen shimáky. A zatim nemam potřebu měnit. Jen sem si říkal jestli ta kazeta od sramu nebude trvanlivější.

                      0 0
                • xshreck  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
    • Krutor  

      Na čištění používám WDčko – pokud není řetěz zasranej jak jetel, tak to v pohodě očistí, na mazání toto

      http://www.velotrade.cz/…ej-wet-lube/

      a to klidně do prašnýho prostředí, nestěžuju si.

      1 0
    • obda  

      Za mne – otřít hadrem, do sucha Motorex Dry Lube, do mokra Finish Line Wet Nanáším přímo na rolničky takovou tou klasickou českou olejničkou. Za minutku hotovo.

      1 0
    • Mongoose71  

      Mám sramáckou spojku, řetěz rozepnu, dám do vaničky, zaleju Arvou, štětkou trochu vyperu článek po článku a otřu hadrem, Arvu přeleju do jiné nadobky/ a příště použiju/, postup opakuju tak 2×-3× než je Arva čistá a řetěz nepouští, řetěz mažu kapátkem každou rolnu zvlášť klasickým olejem, a nakonec řetěz otřu… Je to trochu zdlouhavější, ale pak, jak ten řetěz krásně chodí!!! nádhera a to ticho :-) jinak časem občas řetěz trochu přimáznu, mažu tak po 200 km, záleží na podmínkách, většinou dělám naráz bika i silničku, Arvu neřeším fasuju, Jinak ty tuhý vosky a podobný lepidla moc nemusím jen občas když je bláto, nemam rád když se na to chytá bordel…

      1 0
    • quak  

      Lehce využiju vlákno…

      Je normální že když člověk jede trochu drsnější cestu, fest brody a tak, že pak vrže řetěz?:-D nebo je nějaký mazadlo co to přežije?

      0 0
      • jIrI___  

        Kolik km těmi brody jedeš? :)

        0 0
        • quak  

          na šmelcovnu a ještě dál, teď jak bylo docela dost vody:)

          0 0
          • jIrI___  

            Můžeš vyzkoušet ten zelený Finish Line, co tu jsou odkazy trochu výš. U toho mi připadala výdrž, včetně provozu v bahně a lijáku, hodně dobrá. Víc ti ale neporadím, protože v takových podmínkách běžně nejezdím.

            1 0
    • Honza729  

      100

      0 0
    • indoorajn  

      Jednou jsme sedeli na zahradce na davali drzkovou polivku, bylo na ni asi 1cm omastku, tak jsme to sbirali a kamos ze ma suchej retez, tak jsme mu ho tim pekne namazali, moc spokojenej. Zavolej si do hospody Na Marjánce ve Stribrny Skalici cim tam mastej :))

      1 0
    • ememem  

      normalne nechapem co poniektori dokazu prevadzat s bikom – umyvat a cistit po kazdej jazde cyklostarom, odmastit, premazat, spekulovat nad druhom oleja na retaz, osusat, otierat…

      prax ukazala ze vplyv tychto taneckov na zivotnost prevodoveho ustrojenstva ako aj jeho funkcnost resp. biku ako takeho ak vobec je tak je limitne blizka nule.

      jedine kriterium na vyber oleja je aby vydrzal co najdlhsie a nemusel som sa s tym furt babrat resp. ak to po kazdej jazde neurobim tak nemusim pocuvat piskalvy zvuk pocas nasledujucej. je mozne ze to splna viacero komercne predavanych specialnych retazovych olejov (imho tiez dobry marketingovy odrb) ale naprosto identicku sluzbu urobi napr. vysokotlakovy prevodovkovy olej ktory mne ososbne zostal pred par rokmi asi 700ml pri vymenne na traktore a zda sa ze ho neminiem asi do smrti.

      ked uz nutne musis z komercnych co sa tu spominali tak napr. http://www.kup­kolo.cz/…-ml732.html alebo http://www.cykloworld.eu/…-ml-kapatko/

      ale za zhruba dvojnasobok ceny dostanes liter kvalitneho prevodovkoveho oleja a mas to na dozivotie.

      1 0
      • Rychlej turista  

        Hlavně to neustálé odmašťování dělá kolu moc dobře :-)

        1 0
      • Chiron  

        To neustálé leštění kola taky nějak nechápu. Myju jen když je od bahna a to to ještě občas odrbu a umyju jen funkční části. Praní řetězu v naftě po každých 100km sem fakt nepochopil a nějak nechápu k čemu je to dobré. Akorát vymatlám spoustu nafty a řetěz o moc dýl nevydrží. Když je špinavý tak ho utřu hadrem, případně vymyju štětcem a namažu. Na oleji ale rozhodně záleží, nemám rád lepivé sračky. Radši řidší a mazat po jedné nebo dvou vyjížďkách. (Ale ne zas něco jako WD40 co je po 40km na suchu pryč nebo první kaluži.) Než abych tam měl nějaké lepidlo. No a vidlici samozřejmě utírám a mažu pokaždé když kolo zaparkuju, případně když zapomenu, tak máznu než vyjedu. Jinak samozřejmě mám doma Cyklostar, Siliconstar, Chainstar normal, nějaký PTFE, nějakou potvoru do horších podmínek a všechno používám více méně pravidelně pravidelně (u těch mazadel na řetěz taky záleží dost na ročním období).

        0 0
      • Twisp  

        mám zkušenost s oběma … ten vosk neskutečně lepí nečistoty, finishline je gut, ale teď budu zkoušet tenhle http://www.bikesport.cz/…wet-lube648

        0 0
        • robin!1  

          Na silničku je to zcela super a spokojenost, ale že by to nějak odolalo bahnu toho jsem si moc nevšiml. Navíc na silničku stačí namazat co 200–300km a super, ale na biku počítám, že to bude brzo pryč těch drahých 100ml.

          0 0
          • DaSnail  

            to bude tým že na silničke máš kampu a na biku shitmano…

            0 0
            • robin!1  

              No na Biku momentálně už Sram PC-951. Ale i tak Campa to je jiný svět.

              0 0
              • DaSnail  

                to nepochybne. prečo ju nemáš aj na biku?

                0 0
                • kreett  

                  já používám do všech podmínek Lubrichain a vyhovuje mi úplně na všechno- sucho, bláto

                  http://www.freebikes.cz/…chain-75-ml/

                  0 0
                  • blisterexist  

                    jj, ten vydrží vody kolik sneseš ty, a bláto, to sem teď zkoušel, na řetězu, kazetě blacko jak sviňa vše pokryté, ale za chvilu byl řetěz „čistý“, a ani neskřípal nebo tak, až po 30km se oběvilo drobné pískání

                    0 0
                    • ememem  

                      tu pekne vidiet aky je internet skvely informacny zdroj a ze si kazdy najde co chce alebo potrebuje – kebych hladal nejake to mazivo tak v tejto diskusii sa napr. dozviem ze onen lubrichain je naprosto skvely a pomaly sam cisti retaz od spiny resp, z neho odpadava a vydrzi takmer vsetko (blisterexist, kreett) az po to ze neskutocne lepi necistoy a nic moc nevydrzi (twisp, robin). a vcul si vyber…

                      1 0
                      • blisterexist  

                        no v suchu se na něho lepí sračky to jo, ale koupil sem ho na základě recenzí tady na foru, a teda nelituju, ta malá lahvička vydrží fakt dlouho,předtím sem jezdil TF2, řetěz to moc nešpinilo, ale stačilo vjet do kaluže a řetěz šel slyšet, prostě to bude dycky tak že olej co víc lepí víc vydrží, a výdrž je to ,oč tu de, šampónci ať si vozí něco co nemaže a nechytá bordel

                        1 0
    • Veprovak  

      zelenej finish line s kapatkem. namazany je to za chvilku, vydrzi celkem dost. Vzdycky nakapu, necham chvilku uzrat, utru a supr. Cistim cyklostarem v pracce nebo primo na kazete, ale to chce potom hodne oplachnout…

      1 0
    • RomanH  

      Ocistim nejakym ridkym olejem typu TF2 a pak namazu pres boky rolnicek Yarroline Racing Wax. Necham to do druheho dne zaschnout a pak otru hadrem. Vydrz okolo 100km bez problemu a ani to nechyta moc bordelu (pokus dodrzis ten postup se zaschnutim a vytrenim).

      0 0
      • buba CZ  

        Jednou za hóóódně dlouhý čas namažu Balistolem.Je fakt,že moc nejezdím,ale jinak je výbornej.

        0 0
        • Hornet  

          to je na zbrane? nieco ako konkor? ten na retaz nie je dobry

          0 0
    • m4rkus  

      Na cyklodiskuzi mažou tímto: Tekutý parafín

      Máte s tím někdo zkušenost?

      0 0
    • Horny:-)1  

      Hoj, na umytí používám Cyklostar, uplně nej ! A na mazání vřele doporučuju požívat motorkářský :-), ačkoliv to vypadá děsně tak maže to nejlíp a drží to jak 3. Kámoš mě dal jednu lahvičku od saratogy. Vůbec jsem to nemohl na netu najít, ale nakonec http://www.saratoga.cz/s1.php… Tady jsme to objednal, teda přez mail :-) ale sem víc než spokojenej …

      0 0
    • t100-CZ  

      ahoj,trochu zneužiju tohle vlákno a zeptám se. Koupil jsem si vosko na řetěz http://www.kupkolo.cz/…-ml732.html

      a popravdě mě to žádnej zázrak nepřijde. Dal jsem to na řetěz nehal den zaschnout pak utřel. Ale přijde mě že to vůbec nezaschlo, protože hned po vyjetí se na to lepil kdejakej bordel. Teď jsem najel cca 100km je pravda že dost v dešti a bahně a řetěz je zralej na přemazání. Tak se chci zeptat kde jsem udělal chybu? jak to přesně nanášíte? a kolik?

      0 0
      • Flegmatik  

        Utřu hadrem řetěz (na sucho), žádná voda nebo tak něco, pak vezmu tu lahvičku, sundám víčko, otočím vzhůru nohama, kapátkem dolů, k řetězu, a projedu po vnitřní straně řetězu, za mírného tlačení lahvičky, nemusí se toho nanášet hodně (to myslím že bude tvůj případ). Jen taková vrstvička mezi články. Lahvičku otočím dnem dolů, zavíčkuju, odložím do patřičných míst. Protočím řetěz po kazetě a převodnících. Nechám uschnout, minimálně hodinku (na sluníčku postačí) – jde jen o to, aby se to rozpouštědlo odpařilo. Pak otřu řetěz zlehka znovu a je to. Není problém. Doporučuji být tebou odstranit na mokro z řetězu staré mazadlo, nechat ho řádně uschnout a pak nanést znovu toto.

        0 0
    • blisterexist  

      ten vosk ani nemám zaschnout, to by pak nemazal.

      0 0
      • t100-CZ  

        ale ono mě přijde že on se uplně lepí na vše . . .

        0 0
      • xshreck  

        aby něco pořádně mazalo tak už to ani neutírám … radši víc než míň. To co ej navíc se stejně někde ztratí a když tj zarané jak jetel tak to utřu :-D

        0 0
    • Chiron  

      Zkoušeli jste někdo mazat řetěz siliconstarem? Vím že to není na řetěz, ale došelo mi mazání na řetěz. Tak jestli to jde aspoň provizorně máznout tím než koupím něco nového.

      0 0
      • Flegmatik  

        Jo, proč ne, provizorně to nevadí :-) To můžeš mazat i máslem nebo margarínem.

        0 0
      • xshreck  

        Když mi totálně vyschnul řetěz že už to byl tak nechutnej zvuk že jsem stavěl u kaluží a cákal na to vodu xD a doma hned olej :-D

        0 0
    • Mate  

      Chceš prozradit sladké tajemství???? Kup si Castrol mazivo na řetěz pro motorky……vyřešíš tím vše co popisuješ.

      1 0
    • robin!1  

      Tak jsem zkusil dneska poprvé vyčistit řetěz v naftě a paráda.. Na benzince jsem do 1l PETky se širokým hrdlem načepoval asi 0,8l nafty a hodil tam řetěz. Protřepal to a během pár sekund nafta zčernala jak rozpustila nešistoty, nechal jsem to tam přes noc pro jistoto, poté vyhátl a jen přetřel hadrem a řetěz se leskl jak nový. Škoda, že nejde jednoduše hodit do nafty i kazeta a pila, tam už není rychlo demontář a montáž.

      0 0
      • xshreck  

        hm asi to začnu praktikovat až bude furt bláto … přemlouvali mě že ne ne ale zkusím to :)

        0 0
        • robin!1  

          Ještě uvidím zda nebude po třeba pěti použitích nafty se snižovat účinnek čistění jak už bude dost špinavá a vyčistit z té nafty ten rozpuštěný bordel, to je asi doma nemožné.

          0 0
          • juli  

            Nafta (nebo petrolej) je fajn, ale je potřeba po vyprání ještě řetěz odmastit, jinak se na něm neudrží mazací prostředek.

            1 0
            • Rychlej turista  

              Hoši, vy musíte mít hrozně těžký život:-D

              1 0
              • juli  

                Omyl, krásný. První kilometr s nablýskaným řetězem – nádherný pocit. Potom se zas těším, až ho budu moct vykoupat a napulírovat :-)

                0 0
      • jIrI___  

        Umyješ řetěz a naftu pak ještě můžeš nalít do auta, 2 mouchy jednou ranou :-))

        1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • Bigerman  

      Z toho co jsem četl fakt moc chytrý nejsem… před třemi měsíci jsem si pořídil kolo a v servisu mi říkal, že stačí co těch 100km řetěz obetřít hadrem s ředidlem nebo benzínem a pak do spojů v řetězu nakapat olej FINISH LINE Teflon Plus DRY. I když jsem to takhle dělal, tak se mi podařilo ten základní (asi shit) řetěz prasknout. A to jsem pravidelně podřazoval při rozjíždění a celkově ten řetěz nedostal moc zabrat po 400km, co jsem na něm najel. Ale teď mám nový Shinamo řetěz a chci vědět jestli výše popsaná údržba stačí nebo je třeba to protáhnout myčkou na řetěz… Předem díky.

      0 0
      • Vilém  

        Klidne staci tak jak ti radili. To ze prdnul je souhra nahod, bud spatne snytovane, nebo jsi prasacky radil. Mycka ti nic neprida, teda krom ztraty casu a nejakych penez.

        1 0
        • Bigerman  

          O prasáckém řazení mluvil v tom servisu taky :D ale v kopci, kde je řetěz nejvíc namáhaný jsem neřadil, vždycky s předstihem a v klidu ;) Jo a co se týče přehazovačky a těch dalších „ozubených koleček“ je třeba je taky nějak mazat nebo je nechat namazat od řetězu?

          0 0
          • Vilém  

            Staci retez. po namazani to nech chvili zavadnout a pak otri prebytecne mazivo z retezu, jinak se ti na kazete (ty dalsi kolecka) usazovat bordel, coz na zivotnosti moc neprida.

            0 0
      • Rychlej turista  

        Nejdůležitější je řetěz řádně snýtovat.

        1 0
        • Bigerman  

          No zjevně, tam kde ho dělali, asi dělali i něco jiného než soustředit se na nýtování řetězu :D

          0 0
          • pepek  

            Třeba měli malé kladívko

            1 0
            • Bigerman  

              Co taky člověk chce od řetězu za dvě kila…

              0 0
              • Rychlej turista  

                To ti řekli v tom servise?

                0 0
                • Bigerman  

                  Že jsem musel řadit jako prase :D Což je kravina, ale peníze mi nakonec vrátil…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Sjel jsem kvanta HG3 za necelé dvě stovky a žádný problém. Pokud není řetěz opravdu hodně jetý, tak snese i dost brutální řazení. Pokud je správně snýtovaný…

                    1 0
                • mr.nikdo  

                  V servisu nebude HG-53 za 200… Ta bude 300+.

                  Ja zase roztrhal dobre snytovanou HG-93. Asi 3 krat. Ale byla zima :-D

                  0 0
              • Amoondre  

                za 2kila bych chtel alespon 1500km

                0 0
                • Bigerman  

                  No a ho*no z toho… mám teď shimano za 500,– takže pokud i tenhle po 500,– rupne, tak je chyba asi ve mě… :D což pochybuju…

                  0 0
      • crybergg  

        Já mám jednoznačně nejlepší zkušenost s tímto voskem s teflonem

        http://www.panoil.cz/…s-ptfe-c2-p5

        mažu tím rodině kola už více než 3 roky a nikdy nebyl žádný problém, řetěz cvrká jak má

        kupuju tu verzi ve spreji, protože pumpovat ručně po dávkách se mi neosvědčilo, sprejem pokryjete celý řetěz na 3 stříknutí, potom nechám chvilku zaschnout a otřu hadříkem

        0 0
        • saddik  

          No, když už jsi to téma takhle exhumoval, tak dodám, že já mám nejlepší zkušenost s Muc Offem wet. Ve srovnání s Finish-linem nebe a dudy. A zásadně používám kapátko, protože mě speje hrozně štvou špatnou regulací dávky.

          0 0
          • ReBeka  

            rád ti ho za pár šupů přenechám, mám doma třičtvrtě lahvičky.

            1 0
          • ptth  

            Já jsem z toho mamlas. Tak tady se píše všude že finish line best of a pak najednou šup, Muc Offem wet je milionkrát lepší…to je děs

            0 0
            • xshreck  

              Finishline ale voní líp :-D

              muck offa jsem bral kámošovi, musím po něm vysomrovat jak je s ním spokojenej :)

              0 0
          • wilda81  

            U mě též spokojenost s Muc-Off Wet

            0 0
            • ptth  

              A to i do suchých dnů a jízd? Prašných? To asi ne, ne?

              0 0
      • xshreck  

        Já používám finish line wet už dlooouho, asi od založení tohoto tématu.

        Jsem s ním moc spokojený. Očistit, nakapat na rolničky… a jet. Za mokra se vyplavil za delší dobu jak nějaké spreje

        1 0
        • jIrI___  

          Mi přišlo, že hodně lepí bordel. Ale zas je fakt, že pak na řetězu dlouho vydrží.

          1 0
    • becis  

      Ahoj,

      přiživím se trochu na starém vlákně. Rozohdl jsem se že po pár stech kilometrech by si stávající řetěz zasloužil už důkladnou očistu. Zatím se mi nejvíce líbil způsob naložení přes noc do benzinu ráno vyndat otřít hadrem a namazat. Jenže někteří zase tvrdí že mácháním v benzinu mu spíše uškodím než pomůžu. Tak jak to tedy je?

      Předem díky za pomoc!

      0 0
      • Mr.Dan  

        Buďto něco míň agresivního (petrolej, naftu) nebo spíš jen otřít hadrem namočenym v něčem, co odmašťuje, ale zároveň rychle vyprchá (ředidlo, benzín) – na odmašťěnej řetěz se pak nový mazivo dobře adheruje nebo jak to říct.. A vzhledem k průměrný trvanlivosti mtb řetězu (1000–1500km) bych se na nějakou zevrubnou očistu vyprdnul a spíš se soustředil na domazávání. U motorky je to jiný…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • newby  

      Jsem si říkal, jak blbej by byl nápad použít olej na řetěz motorek od WD . Píšou, že je dobrý do suchého prostředí. Bohužel se nevyznám ve složeních a potřebách olejů pro řetězy motorek a řetězy kol, ale zaujala mě ta cena :) Nějaký postřehy?

      0 0
      • novas752  

        Řetěz jako řetěz, potřeby víceméně stejný. :) Já bych to použil.

        1 0
        • gazman  

          Retez motorky beha mnohem rychleji, mazadla pro nej jsou proto mnohem lepivejsi, aby neodstrikavaly, tim padem i retez po namazani vice ztuhne a klade pri otaceni velky odpor, coz u motorky tolik nevadi ale u kola dost.

          0 0
    • sjonaz  

      Trochu mi vrže řetěz a potřeboval by máznout, bohužel jsem doma našel jen lahvičku s FAB pro mazání a rozmrazování zámků. Můžu to použít?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tromboonen  

      Takle se to kua dela

      0 0
    • Radez  

      Mám dotaz na mazače kapátkem.

      Řeším jeden záludnej problém.

      Konkrétně kde mám s mazáním skončit, resp. kde jsem začal :-).

      Na silnici je to jednoduchý, tam mám rychlospojku, tak dycky začínám a končím u ní. Obrovská výhoda, že i když je šero, tak to je pořád dobře vidět.

      Na horáku nemám rychlospojku, tak to nějakej ten pátek/rok řeším tak, že vždycky vemu stéblo nějaké trávy/sena a udělám na článku uzel, abych to poznal. (nic lepšího sem nevymyslel :-) a pěkně mě to kaká)

      Teď sem si vybral na silnicu řetěz bez spojky, ale asi si ho nekoupím jen pro to, že bych nepoznal při mazání kde sem začal.

      (jinak to mažu tak každejch 150 – 200, což může být i několikrát do týdne).

      Jak řešíte toto obrovské dilema?

      Ještě mě napadlo nějak článek nabarvit, ale s tím se mi nechce drbat, páč už od koupení je mastnej a nechcu to zas odmašťovat, aby tam držela barva apod. Rozhodně na to nebudu cákat olej, jak tu jsou o tom jiných vláknech nekonečný debaty.

      Nemáte nějaké tip? Předpokládám, že tento problém už na BF někdo vyřešil :-)

      0 1
      • Delkim  

        Musíš si ten článek vyfotit mobillem a pak ho poznáš, je to jako otisk prstu, vypadají stejně, ale každý je v podstatě originál.

        Tohle se nesmí podcenit. Kamarád mi vyprávěl příběh kluka, co to o jeden článek přetáhnul a pak mu z té nerovnováhy v namazání řetězu normálně házelo celý kolo, takový úplně vlny, z kopce na tom v podstatě nešlo jet! Musel to odmastit a pak to namazat znovu a přesně a ejhle, problém zmizel!!!!

        1 0
        • Radez  

          Dík. Akorát si ve svojí radě zapomněl to nejdůležitější. Mít v telefonu na to aplikacu. Buď přímo na toto. Nebo by se dala použít ta co nevím, jak se jmenuje, ale používajou ju lidi k tomu, že si vyfotí svůj stůl, když odchází a pak když přijdou a aplikačka porovná jestli někdo s nějakým předmětem na stole manipuloval. Třeba se schválně dávají nějaký předměty před USB a když přijdeš, tak aplikačka pozná, že když je předmět o nějaký ten mm posunutý, tak se ti někdo snažil do USB něco insertovat.

          Děkuju, že si mi tu možnost s telefonem poradil.

          (případně pokud není aplikačka přímo na řetěz, tak tam vidím nějaký prostor, že kdybys to nakódil, tak seš úspěšný startapista)

          0 0
      • Raf  

        Tak rychlospojku jde snad dát na jakýkoliv řetěz… :)

        1 0
      • Dawem  

        Podle nýtu na nýtování řetězu.

        1 0
      • novas752  

        Jak dlouhej řetěz máš na kole – počet článků? Kolik zubů má převodník ?

        Snadno zjistíš zhruba počet otáček klikou aby se namazal celý řetěz.

        Já mám na mtb 112 článků, 36z velká placka nebo 24z malá, to máme necelé 4 nebo 6 otáček, nikdy mě nenapadlo to dělat od nějakýho konkrétního místa, když bude pár článků namazáno 2× tak se prd stane.

        Jednou projedeš kapátkem pravou stranu článků, jednou levou stranu článků, párkrát protočíš jen tak na prázdno, necháš chvíli odležet aby to zavzlínalo a před první jízdou řetěz otřeš hadrem nebo hadrem navlhčenym nějakym odmašťovačem aby se očistil povrch řetězu a nelepilo to bordel.

        1 0
        • Radez  

          Potřebuju to mít právě přesně, už když přejedu dva články, nebo kapátko je zakakaný a nekápne kam by mělo, tak jsem zklamanej.

          1 0
          • allrose  

            Ntv ;))

            1 0
          • novas752  

            To pak nezbyde jež všechny články očíslovat a na každý článek přesně 1 kapku injekční stříkačkou s jehlou…

            1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
          • Tom-T45  

            Rozumím, mám to úplně stejně. Člověk se má radovat z maličkostí a stejnoměrně namazaný řetěz může být jedním z důvodů.

            Každopádně, tohle by mohlo být pro označení startovního článku trvanlivější než lihová fixa.

            1 0
            • kyl  

              Když kapátkem namažeš půlku řetězu,druhá se domaže od toho co zůstane na zubech.

              0 1
              • ScottAspect  

                To by z té kazety, rolen a převodníků musel olej doslova odkapávat. Na tom by se blbě jezdilo.

                1 0
      • Tencovozikmin  

        No ty po.vo to jsou problemy :-)

        1 0
      • Bubaaak  

        lihovkou zapatlej článek

        0 0
      • ScottAspect  

        Buďto u spojky nebo u silnějšíko, koncového čepu, je třeba koukat. V minulosti jsem dělal lihovkou tečku, ale hrozí, že rozpouštědlo maziva ji umyje. Každopádně jde pak dolů a nejsou čase otečkované všechny články.

        Na MTB mažu cca po stejném nájezdu. Obyč olej vydrží max 50 km, vosky jsou úplně k ničemu a lepší olejíčky (teď používám interflon wax chain lube), tak těch 150 klidně najedu.

        Jinak mažu čep po čepu, zároveň stírám hadrem přebytek, ať si nezaseru kazetu a rolny, nechám vyvzlínat a pak stáhnu hadrem a následně ubrouskem. Je to drbačka, ale i olejnatá maziva pak téměř nešpiní.

        1 0
        • petyn  

          Pod to se podepíšu. Dělám to stejně.

          0 0
        • novas752  

          Vosky člověk musí umět udělat. Velmi dobře odmastit řetěz, z vosku pak vytahovat až těsně před tim než začne vosk tuhnout.

          0 0
          • ScottAspect  

            Tohle mi nikdo nevymluví. Za mě je to na hovno. Zkusil jsem BikeWorkx – to bylo jen rozpouštědlo. Teď mám FinishLine – tam něco jako parafín je, ale absolutně to nefunguje. Podotýkám, že pokaždé jsem řetěz sundal, naložil do odmašťovače, vymyl a nechal vysušit, aby bylo v řetězu výlučně jen to ono voskové mazivo. K ničemu…

            Pujdu to hodit Koloshopu na hlavu, když si to ode mě třeba někdo nevezme tady ;-) 50ml stálo 129 Kč. Namazal jsem s tím na zkoušku 1× řetěz 110 článků, tak za 80,– to někomu rád přenechám v Praze nebo Plzni.

            0 0
            • MatS  

              FinishLine jsem pouzival Wet i Dry a stejne byl retez zasrany. Pak mi jeden servisak doporucil MucOff Dry a od ty doby se retez nespini. Samozrejme pouzivam lahvicku s kapatkem. Nakapu, necham zatect a po chvi retez vytru.

              0 0
            • novas752  

              Já ale nemluvim o mazivu s přídavkem vosku ale prostě vosku samotnym, jako je ve svíčkách atd., řetěz se do toho musí ponořit za tepla.

              S Finishlinem mám taky špatný zkušenosti, vodička úplně k prdu. Dobrou zkušenost mám s Muc Off C3 Dry a Wet, po tom Dry je řetěz skoro tak čistej jako s voskem, ale vymyje ho první brod nebo výraznější deštík (což je ale výhoda, velmi snadno se řetěz vyčistí před další aplikací), za ideálních podmínek vydrží na silnici cca 300km, na mtb v suchu tak 100.

              0 0
              • ScottAspect  

                Jo, tak to jo, sory. Já jsem slyšel, ze tohle se také dělalo s grafitovou vazelínou.

                To je kapátko nebo sprej? Musim mrknout, co mají v Koloshopu, protože prachy mi nedají a reklamace parafínu, to už je fakt haluz.

                0 0
            • Raf  

              Ale novas píše o vosku = parafínu, který se dá koupit za pár desetikorun kilo, ten rozpustíš teplem a řetěz v něm vymácháš…

              0 0
      • doubleingram  

        Muzem na to vzit grant a udelat vedeckou praci.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.