Mazivo pro retez ktere mu doda bily a cisty vzhled

294 nepřečtených
  • Jarda123

    Dost sem si toho zde precetl, spousta mytu a faktu. Zajima me ale jina vec a to jake pouzit mazivo aby byl retez krasne cisty a bily. Nyni pouzivam MOTOREX Dry Lube s kapatkem, na dokonale cisty retez ho nanesu velmi male mnozstvi (jen kapku do kazdeho cepu) zatocim klikami a pote jeste setru hadrem a stejne je retez za 10 minut jizdy cerny jako viks. Kdyz sem byl naposledy na servisni prohlidce u prodejce necim mi namazal retez, ze mel cisty a bili vzhled jeste po 150km.

    Chystam se vyzkouset jeden z techto vyrobku

    jedna se o to, co hledam?

    http://www.koloshop.cz/…l-olej-.html

    http://www.koloshop.cz/…-200-ml.html

    pripadne jeste od firmy CASTROL, ale tam nevim jestli se to jeste hodi na kolo. Nekde zase pisou, ze na retezu je pak hodne bordelu nalepeneho.

    0 0
    • novas752  

      Pro bily vzhled jednine primalex! :D

      Ne vazne, dost zalezi na tom, po jak prasny ceste jedes – i na asfaltu je docela dost prachu.

      Ja do suchych podminek pouzivam Muc-Off C3 Dry Lube, aplikuju presne jak pises, a retez na asfaltu vydrzi cistej urcite 150km, po 250km menim – jde snadno vymyt i vodou (coz je trochu nevyhoda v pripade vetsiho brodu nebo silnejsiho deste). Mozna zkus toho maziva jeste min – behem jizdy se muze vytlacovat z cepu a v okoli spojeni clanku se to zanasi prachem.

      1 0
    • Jarda123  

      Min uz tam toho snad nejde ani dat. Davam si tak zalezet, ze jeden retez mazu 10 minut. pak si nemuzu ani stoupnout jak mam ztuhle nohy z toho jak cupim :-D

      A s vyrobky co sem uvedl nemas nejakou zkusenost?

      0 0
      • novas752  

        No tim olejem ve spreji cistote rozhodne nepomuzes a ten uvedenej finishline je zrovna „wet“ verze = do mokra, takze je vodeodpudivy ale bordel bude lepit jako o zavod.

        muzes zkusit tyhle:

        http://www.koloshop.cz/…ml-olej.html

        http://www.koloshop.cz/…ml-olej.html

        Já už mám 2 roky tuhle kombinaci, používám podle potřeby, neřešim jezdim :)

        http://www.koloshop.cz/…et-Pack.html

        0 0
        • Jarda123  

          A co ten GT 85 s teflonem? Mas zkusenost … ?

          Pripadne pak http://www.sterba-kola.cz/…-retez-118ml

          0 0
          • novas752  

            Zkušenost nemám, ale obecně sprej na řetěz je blbost – nastříká se tenká vrstva na povrch (a všude okolo včetně ráfků/kotoučů) kterou pak otřeš a proti kapátku se do míst kde je to potřeba nedostane skoro nic.

            0 0
          • scret  

            GTckem jsem kdysi mazal… no mazal.. on je ten retez tak po 20ti km zase suchej jako prase:) takze nee…

            1 0
          • mr.ricardo  

            GT udrzi retez pomerne cisty, ale je ridky a tenky, retez zacne brzo chrastit a pozdeji i zpivat a s tim se neda jezdit. A prvni mala destova prehanka ho spolehlive vyplavi, takze pak jedes uplne na sucho.

            0 0
        • File12  

          Teflon OK. Ale to co mi lezlo z wax, to se nedalo popsat. Skoro voda a hrudky. Michal sem jak idiot. Zkousel i v zahratym prostredi a stejne to byla srajda. Finish line je fajn, jen ma moc siroky kapatko. Ja radsi ty uzsi jako atlantic nebo muc off. A nebo koupit strikacku.

          0 0
        • danielh  

          No ja ten zeleny WET pouzivam je hustsi ale neni vubec lepivy takze retez utru a drzi suchy, Mel sem jine mazadla ze po nastrikani se ten povrch jakoby lepil a to dost a to mazivo letelo z domu jak spinavy hadr :-) Za me Wet lube ok.

          1 0
      • vysmátej bajker  

        pokud používáš kapátko výrobce ta k věř že jde dát o hodně míň. tj kup kapátko na e-cigára. po aplikaci setřeš a je to. případně nacházel dělal nějaký suchý vosk.

        0 0
    • Paja  

      Bilej znam akorat scotyho vselek http://www.mototravnicek.cz/…e-400ml.html

      1 0
      • Volys  

        Ja ho pouzivam uz dlouho a do sucha naprosto cajk :-)

        0 0
      • scret  

        fselek…!

        0 0
      • jIrI___  

        Po B-F mánii jsem ho taky pořídil a po pár namazáních putoval dozadu poličky a vrátil jsem se k červenému Finish Line. Nějak jsem nenašel vlastnost, kterou by Bel Ray byl lepší než ten Finish Line.

        1 0
        • scoty  
          • déle vydrží za sucha
          • déle vydrží za mokra
          • nepustí kamínky/písek do válečků
          • nelepí nečistoty/nemastí
          • řetěz se nemusí čistit
          • při manipulaci řetěz nešpiní
          • stačí mazat 1× za 2–3 vyjížďky
          • šetří převody
          • výborný i na další problémová místa (lyžiny sedla, zámek sedlovky atd.)
          • cenově výhodný/vydatnost balení

          :-)

          0 0
          • ememem1  

            pokial je to pravda tak ostava uz len dodat – nemaze.

            0 0
          • Fredos  

            s červený FL za sucha klidně 5–6 vyjížděk:D

            Řetěz taky vždycky zůstal čistý

            0 0
            • scoty  

              Než jsem asi před 10/15lety přešel na BR, tak jsem taky používal červený FL. Když vezmeš řetěz mezi palec a ukazovák oběma rukama a zkroutíš ho do torze, tak uslyšíš i ucítíš praskání. To jsou kamínky písku ve válečkách…

              Navíc se musí stále obnovovat a degraduje v černý šmýr. Např. v Č.ráji na písku, kde často jezdím, jsem neustále

              řetěz obalený pískem…a to jsem ho vždycky po aplikaci hodně vytřel hadrem.

              0 0
              • Fredos  

                Já ti nevím, žádný šmír jsem nepozoroval řetěz byl pořád čistý a v létě jsem akorát po těch 5–6 vyjíždkách domazal. Za mě spokojenost a nevím co bych mohl do sucha chtít víc.

                Schválně jsem teď zkusil i zakroutit řetězem a zvuky žádné. Teď mám ale namazáno zeleným.

                0 0
                • scoty  

                  tak jestli ti nelepí bordel ani ten zelený, tak jezdíš po zametené silnici…:-)

                  proto dělají „na vodu“ něco jiného než „na sucho“, protože první lepí a druhý nedrží na řetězu…ale tak na silničku asi dobrý…:-)

                  0 0
                  • Fredos  

                    Neřekl jsem že zelený nelepí bordel, to samozřejmě ano a hodně ale lupání teda neslyším ani necítím.

                    0 0
                    • scoty  

                      Nic ti nenutím ani nedoporučuji. Jen jsem napsal důvody, proč jsem od FL ustoupil už před mnoha lety.

                      Prostě červený nedrží na řetězu a pouští do sebe písek a zelený drží na řetězu a lepí na sebe snad i mouchy…:-)

                      0 0
                      • wego1991  

                        A teď mazes čím? Výše píšeš, že ses vrátil k BR – to je brunox či co? Díky

                        0 0
                      • mr.antik  

                        a ten FL keramický vosk nebo co to je, ten je sice krásně čistej, ale řetěz chrastí už po deseti kilometrech :-)

                        0 0
                      • Fredos  

                        Mě jenom přišly ty tvé důvody trošku přehnané, nic víc… :)

                        0 0
                        • scoty  

                          Nemít černý řetěz obalený pískem a nemuset se neustále starat o domazávání a čištění ti přijde přehnané?

                          Pro mně je to vítězství…:)

                          0 0
                          • Fredos  

                            Kolikrát ti mám opakovat že řetěz ničím obalený nemám:D a jestli mažeš jednou za 3 vyjížďky tak teda déle taky nevydrží a řetěz nečistím vůbec (bavím se o červeným). Ale to máš asi jedno.. máme tu nejspíš čisté lesy :)

                            0 0
                            • Breakpain  

                              No les, ne lesopark mi přijde fakt gut – , defakto i wet bylo v pohodě. Ale prašné polňačky, lesoparky atd … jedna jízda a můžu čistit ;).

                              0 0
                            • mr.antik  

                              já to třeba na MTB neřešim vůbec, mažu cokoliv co má v názvu WET a je to jedno.

                              Ale na silnici je to hnus.

                              0 0
                            • pepek  

                              řetěz byl pořád čistý a v létě jsem akorát po těch 5–6 vyjíždkách domazal

                              Těch 5 – 6 vyjížděk – kolik to je metrů celkem?

                              0 0
                              • Strakááč  

                                jen jestli nejezdí na sucho a každou 5–6 vyjížďku domaže v hospodě.. :D

                                0 0
                              • Fredos  

                                cca 150 000m, takový to nejčastější kolem baráku:) Poslední metry už teda na sucho to je pravda..

                                nicméně žádný šmír či špína. řetěz byl pořád stříbrný. To se zeleným, to je jiná, to čistím kladky i převodník a o řetězu nemluvě..

                                0 0
        • scret  

          tak ja si ho klidne od tebe vezmu:)

          0 0
    • zdenek  

      Nějak nechápu, jak může mít řetěz bílý vzhled, když je z výroby většinou stříbrný, černý nebo zlatý…

      1 0
    • scota  

      Muck-Off C3 Dry je skoro bílý, ale řekl bych že déle vydrží Brunox Top-Kett.

      0 0
      • novas752  

        C3 dry je průsvitně zelený. ;) Obyčejný Muc-Off dry (neC3) je bílý, ale lepí trochu víc a vydrží míň.

        0 0
    • natureman42  

      Já používám toto :

      http://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…-wax-125-ml/

      • kazeta i řetěz se prakticky nezanáší prachem, páč ten suchej vosk je prostě na sebe neváže..
      0 0
    • jIrI___  

      Finish Line Wet to určitě není, ten lepí bordel jako prase. Zas na druhou stranu řetěz namaže na poměrně dlouhou dobu.

      0 0
    • scret  

      vybelit jedine timto

      0 0
    • mr.ricardo  

      Motorex dry wax pouzivam posledni dve sezony a po x jinych vyzkousenych olejich, jsem maximalne spokojeny. Cisty retez jako novy nebudes mit nikdy, jde spis o snadnost udrzby a aby ten olej na sebe nechytal bordel jak mucholapka.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • wego1991  

      Já loni používal to GT, co někdo zmiňoval výše a taky se mi hrozně lepil prach na řetěz.

      Letos sem na radu někoho z BF v nějakém vlákně koupil Dry lube (viz. foto) a musím říct, že to lepí prach snad ještě víc. Řetěz už po jedné vyjizdce černý a obaleny v prachu jak prase a při čištění to dostat dolů je taky kumst.

      Proto hledám náhradu – nějaký co na sebe nenabalujele prach. Zatím se mi nejvíc líbí ty kapatka, tak asi nějaký z nich hecnu…

      0 0
      • jIrI___  

        V testech je v tomhle ohledu hodně dobře hodnocený Brunox Top Kett , bohužel se mi ho nikde v Ostravě nepodařilo sehnat.

        0 0
      • THORX  

        Mám ho taky a je to děs :D přesně ty stejné zkušenosti co píšeš.

        0 0
      • Jarda123  

        Já ho mám jako olej s kapátkem a poslední dobou mi nevyhovuje. Proto sem chtěl zkusit zase sprej. Poslední dobou s ním sem nespokojen. Mam ho uz 3 roky ve sklepe tak nevim jestli je „zaslej“ nebo proc mi prestal vyhovovat najednou. pritom jezdim zasadne za sucha. V desti nejezdim nikdy. Porad nevim cim ho nahradit. Aach jo, to je zase dilema. Predtim to byly duse a ted zase resit mazivo .....

        0 0
        • Strakááč  

          neřeš mazivo na řetěz a jezdi.. :D naper tam nějakej finish line s teflonem jak tu někdo postoval odkaz a namažeš utřeš čas od času to vždycky utřeš do čista..... hlavně když to má kapátko.. sprejem se to dostane na rám, brzdy, atd protože to práší i okolo..

          1 0
          • jIrI___  

            Před stříkáním řetězu sprejem si musíš umýt ruce, pak tebou zmíněné problémy vůbec nenastanou…

            1 0
      • Kafař  

        Maziv jsem zkoušel víc a vždycky jsem skončil u tohohle Motorexu. Vzhledem k místním chválám jsem zkoušel Finish Line Dry Teflon s kapátkem, ale moc dlouho nevydržel, takže jsem ho nestačil pořádně otestovat. V letních 35°C vedrech jsem na čistej řetěz střídavě zkoušel Finish Line a Motorex a abych tomu FL nevkřivdil, tak přiznám, že odhadem byl o 5–10% čistští (téměř neznatelné) a bez skřípání vydržel zhruba stejně (jenže jsem mazal částečně odpařenym FL a spotřeboval x-krát víc). Problém byl však v balení, kdy se ještě před první aplikací rozpadlo víčko, mazadlo jsem přelil do zavírací lahvičky, ale i tak během 14 dní znatelně vyschlo a z těch 120ml jsem řetěz namazal asi 4× :D Možná by Finish Line ve spreji vydržel dýl, ale pro příště dám přednost zase Motorexu, novýmu Dry Power.

        Při mazání dávám přednost sprejům s trubičkou, stačí řetěz chytit do hadru, sevřít do dlaně a hodně opatrně mačkat sprej a na závěr otřít – spotřebuju tak míň, než když olej přeleju do stříkačky a na řetěz aplikuju z ní.

        Co se týče maziv, tak předpokládám, ve výslednym poměru (mazací schopnosti vs nabalování nečistot vs trvanlinost) nebude moc velkej rozdíl (držení kroku s konkurencí apod.). Špíš je třeba vhodně zvolit mazivo dle aktuálních podmínek a nemazat pořád na špinavej/jen otřenej řetěz. Při letnim XC v suchym lese prašnym mi na jedno namazání řetěz vydržel tak 80 – 120 km, po 400 – 500 km jsem ho myl kartáčkem v cyklostaru (nechápu proč cyklostar nedělaj biologicky odbouratelnej, musim ho pak vozit v lahvi do sběru odpadu), po cca 2. – 3. umytí vyhazoval do sběru jako vytahanej. Nicméně písek se do rolniček imho dostane spíš při mytí než při provozu.

        0 0
    • wego1991  

      Zkusím pro změnu po všem možných sprejích poprvé kapátko – buď ten brunox top kett nebo červený finish line.

      A když už se tu řeší mazání řetězu a vše kolem, tak se zeptám čím zbavujete převodníky, kazetu a kladky šmíru? Fungují dobře ty spešl kartáče na kazetu? Případně co jiného na to používáte?

      Já to zatím čistím klasicky starým kartáčkem na zuby a teplá voda s jarem a někdy i ten zelený roztok do se dává do pračky řetězu..

      0 0
      • novas752  

        Kazeta a převodníky – obyčejný kartáč z domácích potřeb cca 5×5cm štětiny + Cyklostar v lahvičce s rozstřikovačem. Kladky většinou vezmu takovym plastovym břitem na tom kartáči a na řetěz používám myčku Barbierri/Force jen s vodou (pokud jsem měl namazáno do sucha), nebo s 15ml Cyklostaru a průplach vodou (mazivo do mokra).

        Jar jsem používal taky, ale Cyklostar rozpouští rychleji a účiněji a nepění tolik – snáze se to vypláchne. Taky s Jarem se mi ten bordel chytal na stěnách myčky a s Cyklostarem to vydrží relativně čistý. Litr se dá sehnat za 100Kč.

        1 0
      • scret  

        doporucim ti Top Kett… dle meho je o dost lepsi nez cerveny FL… o dost!

        0 0
        • Mr.Dan  

          Když už jsi sem hodil dvě doporučení, tak jsem si ho právě objednal. A běda ti, běda ti, jestli bude stejný nebo horší než červený FL ;) (P.S. naposledy jsem „vychytal“ tu dementní šarži s mlíkově zakaleným roztokem, která v podstatě nefunguje, takže asi cokoliv bude lepší :))

          0 0
          • scret  

            myslim si, ze budes rozhodne vic spokojeny..:)

            FL (naposled nejakej Ceramic Lube) pouzivam jen na mazani nejakej beckovejch kol, kol, ktery mi prijdou na servis nebo tak…

            Na svy kola to nematlam – prd to vydrzi a spini se retez…

            0 0
            • Mr.Dan  

              No, to bohužel sedí, aspoň na ty jejich nový receptury. Po 50 km špinavej a přitom ševelící řetěz, no to by se člověk z toho…

              0 0
              • scret  

                doporucuju namazat mezi clanky, protocit apak do sucha vytrit hadrem… Idealne na cisty retez…

                0 0
                • scoty  

                  to nehelfne, ty mastidla teplem vyvzlínají na povrch řetězu…tím utřením se pouze mírně omezí konečné

                  množství na povrchu…

                  0 0
          • Jarda123  

            Dej pak vědět jaký na něho máš názor …

            0 0
          • Jarda123  

            Jak si s ním spokojen? Už ti přišel? Mě přišel dnes poštou a zítra budu mazat. Objednal sem ho i s pračkou na řetěz tak jsem zvědav

            0 0
            • Mr.Dan  

              Ne, borci z eshopu, kde jsem to objednal na osobní odběr, měli uvedeno „doba dodání 2–3 dny“, ale už je to 4. den a žádnej další vývoj objednávky. Tak dej tím pádem vědět ty. :)

              0 0
              • kyl  

                Některé eshopy mě dost štvou,jedinej mejl je že objednávka byla přijata a tím to končí,pak na tebe klepe pošťák že ti nese dobírku .:-(

                0 0
            • Mr.Dan  

              Hele, tak dneska první test Brunoxu a zatím naprosto super. Je to asi placebo, ale zdá se mi, že to nejen líp řadí a je to tišší než po aplikaci nepovedený šarže FL, ale taky že to líp jede. To mi za cca 130 Kč přijde fajn!

              0 0
          • nitraq  

            Ta mlíková šarže FL je nějaká historická záležitost nebo něco aktuálního? Loni v půlce léta jsem koupil červenej, když mi docházel zelenej, ten došel až na konci roku, takže červenej jsem vytáhl někdy před měsícem a jak píšeš, 50 km a je to slyšet.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Pořídil jsem ho před cca 2 měsíci v AtomBike na Pze 6. Asi nějaký skladový zásoby či co.

              0 0
            • jIrI___  

              Byla to špatná série. Progress k tomu zaujal víc než férový postoj a po mém dotazu, zda se změnila léty osvědčená receptura nebo proč je „nový“ olej jiné konzistence než „starý“, mi poslali omluvný dopis a zdarma přiložili jednu lahvičku toho správného FL. Je to asi rok, možná víc, zpět.

              0 0
        • wego1991  

          Hmmm. Zní to dobře.. Přesvědčil si mě!

          0 0
        • Jarda123  

          Taky dík za tip, asi ho vyzkouším.

          0 0
      • Pebe  

        na vyčištění a odmaštění i hodně zanesené kazety, řetězu, kladek a převodníků je super Muc-off De-greser

        odlil jsem si trošku do plechovky, štětcem pokapal řetěz, kazetu, převodník i kladky, nechal tak 2–3minuty a opláchl vodou. Bylo to úplně čisté. Otřít, namazat a tradáá

        0 0
    • BB  

      Někdo mi doporučoval následující maziva:

      Phil Wood

      Atlantic

      Yarroline

      Osobně mám vyzkoušené Yarroline. Chce to nakapat večer před jízdou, protočit kliky a nechat přes noc. Ráno otřít hadrem. Nenechat se znervózňovat nachytaným bordelem, po každé vyjížďce protočit řetěz v hadru a jezdit než to začne šustit. Vydrží to dost dlouho, záleží na počasí a podmínkách, určitě déle než Motorex wet lube

      0 0
    • Vel  

      Mám vyzkoušené tohle, je to dělané na řetězy do aut a vydrží to neskutečně…

      Výrobce: PURE SOLVE

      MC SYNTHETIC POLYLUBE

      Mazací prostředek pro řetězy a těžký provoz

      0 0
    • jopny  

      Ten sprej GT85 používám pouze na čištění, prostříknu řetěz, chvíli nechám působit a pak pořádně otřu, opět chvíli nechám být a protočím klikami a znovu otřu. Poté mažu. Je to fajn na takové rychloočištění místo pračky, ale nenahradí ji to.

      0 0
    • MartinaBu  

      A tohle jste někdo zkoušeli ?

      http://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…h-wax-120ml/

      0 0
    • CHiP_27  

      Já jsem vyzkoušel:

      Motorex Dry Lube – strašně se na něj lepí bordel…

      Olej Joes do suchého a prašného prostředí s nano částicemi – taky pěkná sračka, zatím nejhorší olej co jsem kdy zkoušel. Extrémě lepí prach…

      Finish Line Dry – po dvou vyjížďkách po prašných lesních cestách byl řetěz čistý bez nabaleného bordelu, ujel jsem dohromady 110 km a řetěz ještě ani nešustil (to u Motorexu i Joes oleje již dávno šustil). Pro představu jak byly cesty prašné – kolo je celé pod vrstvou prachu, z tkaniček se doslova zakouřilo, když jsem je po každé vyjížďce rozvazoval :D

      0 0
      • Jarda123  

        A s tím novým Motorex Dry Power máš nějakou zkušenost?

        0 0
        • CHiP_27  

          Nemám a pokud mě nezklame Finish Line Dry, tak ho ani zkoušet nebudu.

          0 0
          • RUSH  

            Finish Line Dry (červený) používám dlouho, ale aplikace té čiré tekutiny přímo z originál lahvičky mě nakonec dovedla k přesvědčení, že to pro mě není to pravé. Nejvíc mi vadí, že spousta maziva nakape někam jinam než na řetěz. Mám raději hustší maziva.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • pekoss  

      A co je spatneho na mastnem a cernem retezu? Krom toho, ze kdyz sundavam treba kolo, tak jsem od toho zmazany, utru do gati a jedu dal.. :D

      0 0
      • ememem1  

        absolutne nic, len sa vytvorila taka chimera ze to tak ma byt. naopak nenamazany retaz je uplna katastrofa preto aj retazove pohony maju casto automaticke domazavanie lebo inak to proste nefunguje. este vzdy je lepsi zadrbany cierny naolejovany retaz jak suchy. niekomu to ale nevysvetlis.

        0 0
        • novas752  

          Jenže řetězy na strojích často nejsou vystaveny bordelu (stroje v budovách, zakrytovaných částech apod.), jsou mírně odlišně konstruované (neumožňují přehazování, ale jsou dělané na daleko větší síly nebo otáčky), mohou být předimenzované, protože na váhu se tam tolik nehraje…

          V cyklistice máš od špinavého řetězu neustále ******** nohy (resp. pravý lýtko), když potřebuješ sundat kolo, zasereš si ruce a gripy/rukavice, ze směsi mazadla a prachu se vytvoří kombinace lepidla s brusnou pastou, řetěz jakotakovej možná jede tiše, ale dělá to bordel na kladkách, když se meje kolo, ta mastnota se z toho nedá dostat a rozleze se na další části…

          Ale komu tohle nevadí tak mu to neberu, muj kámoš co na kole najede tak 200km za rok řetěz snad nikdy nečistil a když mu začne vydávat pazvuky, „naředí“ tu patlanici trochou motorovýho oleje. :D Řetěz připomíná černej pendrek v cukru, články nerozeznáte, kazeta oblepená všim možnym, mastnota na kladkách „usoustružená“ ramínkem do úhledných válečků… Taky možnost…

          1 0
          • scoty  

            :-)

            +100

            0 0
          • ememem1  

            motorovy olej je na bikovu retaz vyborne mazadlo, odolava vysokym tlakom, nevyplavuje sa.....a ta rozpravka o brusnej paste…bordel sa ti tam dostane tak ci tak, a co smirgluje lepsie, smirgel alebo smirgel namoceny v oleji?

            0 0
            • novas752  

              No fígl je v tom, že ten řetěz nejde změřit neboť by si měrku v tý mastnotě už nikdy nenašel. :D Tohle je nekonečný téma a každej na to má svuj názor a já ho nikomu neberu ani svuj nevnucuju – jen jsem ho vyjádřil.

              Taky je důležitý, že odolává i vysokým teplotám a otáčkám! Ono i v tom autě se ten olej filtruje, i když je v uzavřenym okruhu…

              1 0
            • scoty  

              neblázni, ještě tomu někdo nezkušený uvěří a za..re si celý kolo…:))

              0 0
          • RomanH  

            Uz to tu kdysi psal i Mlok, nema cenu se s retezem nejak extra zalamovat.

            Uplne na rovinu, drive jsem se o retez staral peclive, dokonce jsem do kazdeho clanku strkal uzky stetec na vypichovani bordelu, prosel jsem si i obdobim prani retezu, zkousel jsem ruzna maziva. Ted ho jen po kazde delsi vyjizdce otru hadrou, podle zimy / leta pouzivam Yerroline wet, nebo nejakou klasiku na leto (momentalne nejake teflonove Shimano), druhy den zlehka otru, a ve vysledku mi retez i komponenty vydrzi uplne stejne. Vydrz retezu se lisi akorat pri caste jizde v extremnim bahne.

            0 0
            • scoty  

              ..a to se jako s řetězem nedrbeš? Jeden den mazat, druhý stírat a ještě vytírat po jízdě??:)

              0 0
              • RomanH  

                Chytnu retez mezi hadru, protocim parkrat dozadu a setru rolnicky. Postavim flasku s olejem na hranu retezu, protocim, na druhou hranu, protocim, a postavim kolo do kouta. Druhej den pred jizdou lehce protocim pres hadru.

                Rozhodne je to pro me mensi drbacka, nez „toto.“: http://www.bike-forum.cz/…ilionte.html#… ;-) Ale ano, kdyz se dotknu retezu, mam cerne ruce :-)

                0 0
                • scoty  

                  muselo tě to naštvat, když jsi to hledal:), ale já tomu namazání fakt věnuji 2min 1× za tři vyjížďky(cca po25km) a mám čisto…

                  0 0
                  • Tencovozikmin  

                    Jelení lůj jsi už zkoušel?

                    0 0
                    • scoty  

                      to tedy nee, ale už tady o tom někdo mluvil…:)

                      myslím že by jako trochu namazal povrchově, ale určitě nepromaže válečky v tuhém stavu…musel by se

                      rozpustit v nějakém nosiči aby zatekl/zavzlínal…

                      Ale proč vymýšlet vymyšlené? Já jsem už po mnoho let s BR spokojen a nemám problém…

                      0 0
                  • RomanH  

                    Ale ne, nenastvalo :-) Akorat jsem ten B-R 2× zkousel (nutno dodat, ze narychlo), a zadny zasadni rozdil jsem nepozoroval.

                    1 0
            • gerrard  

              Toho Mloka ti neverim :) u neho bych cekal testovani nekolik desitek maziv v ruznych podminkach s presnou statistikou vcetne mereni hlucnosti. I kdyz to mozna udelal nez udelal ten zaver. Nic proti Mlokovi, mam rad jeho dokonale rozbory.

              0 0
    • Sodoma  

      Koukám, že je jednoduší na koleně vyrobit jadernou pumu, než namazat blbej řetěz…

      1 0
      • gerrard  

        :DDDDDD

        0 0
      • ememem1  

        tak holt ked niekto pozaduje ze musi byt biely, cisty a zaroven dokonale namazany s velkou vydrzou tak sa neni co cudovat. to je nieco podobne jak lahunky plast s minimalnym odporom a super gripom, odolnostou a vydrzou maximalne za 10E.

        1 0
      • Mojmír Skála  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
    • Jimm22  

      Pokud chceš aby byl řetěz čisty a ne černej jak vix, musíš si koupit poniklovaný. Když mám na hajtře obyč bez poniklovaných čepů a mažu tím co najdu v práci tak je furt černej. Na kamiónu mám celej niklovanej, mažu obyč. olejem od pelpsu, otřu hadrem a vydrží mi pěkně čistej.

      0 0
    • jan.pernik  

      jednou za čas to operu v naftě a je to čisté a rovnou namazané. Vydrží relativně čistý nečerná. Tudle jsem stříknul WDčkem a po 40km to bylo černé jak vix. takže nebudu líný a místo mazání ho vždy umyju a pak otřu do sucha.

      0 0
    • karelCA55  

      a co toto R.S.P.

      http://www.cyklosvec.cz/…0ml-kapatko/

      0 0
      • MartinaBu  

        Mám vydrží tak 150km, ale lepí na sebe bordel…asi jako všechny…

        0 0
    • snas89  

      na bílý a čistý vzhled jedině toto:

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • rkawa  

      Pouzivam würth HHS 2000. Nejdrive vyprat retez v technickem benzinu, acetonu, atd.. proste v necem co nemasti, nechat uschnout a pak aplikovat würth. Nechat min. hodinu zaschnout, lehce namocit hadr do benzinu a utrit retez. Vydrzi to opravdu hodne dlouho a retez je neskutecne tichej. To vyprani retezu aplikuju jen jednou za zivotnost cca po 650 km.. Pak uz jen domazavam a utiram..

      Neaplikuji to sprejem ale kapatkem, ze spreje to vystrikam do kapatka.. 0,5 litru stoji cca 200,– Kč.

      Jinak chlapi nemyslim si ze starat se enormne v dnesni dobe o MTB retez by davalo smysl. Ty sragory totiz vubec nic nevydrzej. Vsechny ty finish line predrazeny 100ml produkty jsou jen vyhazovani penez, to se vyplati spis koupit novej retez..

      0 0
      • Jarda123  

        Wurth jako fyzická osoba neseženu, nebo se pletu ?

        0 0
      • natureman42  

        Když už jsi zminil ten Wurth, tak já používal tohle a byl jsem tuším celkem spokojenej..

        http://eshop.wuerth.cz/…talog-Browse?…

        0 0
      • krosmen  

        A jak je na tom s lepivostí, nabalováním bordelu, šmírem…?

        0 0
        • rkawa  

          To zalezi, jak poctive to po zaschnuti utres. Pokud neutres tak bordel lepi dost, pokud utres tak nikoliv.. Dulezity je, ze je to dost tekuty a dostane se to do nejtu a pak to radne zaschne a chova se to jak vazelina..

          0 0
        • natureman42  

          nevim jestli rkawa v ty jeho odpovedi mysli HHS DRY LUBE na řetězy nebo ten svuj puvodni typ.HHS 2000

          Nicmene HHS DRY LUBE prach váže minimálně – je to prostě suchej vosk, kterej se vsakne do řetězu. Oproti klasickým teflonovým olejům se řetěz i kazeta zasírá o poznání méně.

          Nicméně od loňska používám TF2 Dry Wax (postoval jsem to o pár žádků výš) a to je zatím to nejlepší co jsem objevil. (trochu mě překvapilo, že to nikoho nezaujalo – oproti všem těm Finish line kapatkum apod. je tohle co se týče NEvázní nečistot minimálně o třídu výše..)

          Včera jsem dával nový řetěz, který jsem kompletně zbavil vazelíny úplně do sucha, nasadil na kolo a pořádně namazal tímhle suchým voskem (fotka níže, na řetězu zůstává takový nazelenalý film, který cca. během 1–2 hodin zmizí a řetěz ani není nutné otírat) Řetěz je krásně tichý a přitom se zasírá minimálně a velmi pomalu… Nevýhodou je akorát kratší interval mezi mazáním – průměrně tak 3 vyjíždky a musí se nakapat znova. Nicméně tuhle lahvičku používám už skoro rok a je v ní ještě půlka náplně..

          1 0
          • rkawa  

            ja se vyjadroval k tomu puvodnimu hhs 2000.. s tim dry lubem od wurtha nemam zkusenost, nicmene to bude urcite lepsi nez hhs2000 co se tyce spineni retezu..

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scota  

      Jediné mazivo co je čistě bílé je sádlo. Doporučuji husí to je velmi odolné vodě.

      1 0
    • Strakááč  

      už jste někdo slyšeli o včelím vosku s nějakým jemným olejem v poměru 5(vosk):1(olej) a to celý, smíchaný s naftou v poměru 4(vosk,olej):1(naf­ta)

      nevím jestli mám ty poměry správně.. :D

      fungovat by to mělo nějak takto: olej s voskem bude dělat → měkčí vosk, který bude lehce mazat a přitom zaschne po vypaření nafty a neměl by lepit nečistoty. nafta je tam pro udržení tekutosti.

      nemám to vyzkoušený, někde jsem to kdysi četl, možná na tom něco bude..

      0 0
      • Mojmír Skála  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
    • -b-n-x-  

      Po kazde vyjizdce je potreba kazdy clanek roznytovat, vsechny dilky dokonale ocistit, vysusit (jinak hrozi vyskyt koroze), spravne namazat, snytovat a utrit specialni novou hadrou. Pri prevozu je dulezite mit retez chraneny v nejakem obalu muze byt opet hadra, ale musi byt naprosto cista (nejlepe nova). Pri nahazovani retezu zpet na kolo je tohle potreba delat v bilych rukavicich, abychom neznecistili retez zbytkama kuze s nasich rukou. Nejvice dulezite je ovsem dodrzovat pravidla zachovani cisteho retezu na samotne vyjizdce. Zasadne nejezdit po prasnych cestach, vyhybat se blatu, louzim, nejezdit v desti, atd… A samozrejme retez cistit kazde 4km. K tomuto ucelu se muze dobre vyuzit novy kartacek na zuby. Pri dodrzovani tohoto postupu zustava retez krasne bily po dlouhou dobu.

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  

      Je neuvěřitelné kolik péče a financí někdo dovede věnovat nejspotřebnější součásti jízdního kola jakou je dle mého názoru řetěz.Každý normální cyklista,který ročně najede alespoň pár tis.časem zjistí,že ho stačí občas utřít hadrem a namazat obyčejným olejem.A že ty pžedražené sračky stejně nefungují jak se o nich píše a životnost řetězu většinou zkrátí.

      Na bf mám vždy dojem že takovou péči nevěnují ani zkušení běžkaři svým lyžím.

      1 0
      • rkawa  

        +1

        udrzovat ho v tichosti a mazat necim levnym, vice netreba..

        0 0
      • ememem1  

        az na to utieranie uplny suhlas :-)

        0 0
        •  

          Neříkám že suchým,vždycky ho trošku namočím v tech benzínu nebo ředidle,ale myčky jsou podle mne naprd,akorát za.erou vše kolem,písek se akorát dostane dovnitř pouzder a životnost řetězu spíš zkrátí.Jako nejlepší myčka se mi osvědčila petláhev,ale to je nejlépe mít rychlospojku.řetěz spustit do láhve,zalít ředidlem zavšroubovat, nechat odmočit a protřepat,pak řetěz vyfoukat stlačeným vzduchem.Takovou proceduru dělám tak jednou za jeho životnost,něk­dy vůbec.

          1 0
          • pepek  

            Jako nejlepší myčka se mi osvědčila petláhev,ale to je nejlépe mít rychlospojku.řetěz spustit do láhve,zalít ředidlem zavšroubovat, nechat odmočit a protřepat,pak řetěz vyfoukat stlačeným vzduchem

            Je neuvěřitelné kolik péče někdo dovede věnovat nejspotřebnější součásti jízdního kola jakou je řetěz.

            1 0
          • rkawa  

            ja to peru ve flaskach od mlika, maj velkej uzaver.. taky jednou za zivotnost.. technicke kapaliny jsem jeden cas obchodoval a nejlepsi pomer cena/kvalita vychazi aceton technicky, je nato primo urceny. po vyprani v petce prelejt zpet pres trychtyr a papirovou kuchynskou uterku nadvakrat prelozenou :-)

            Kdo maze jede!

            1 0
            •  

              Nejlepší poměr ceny a kvality má vždy takový prostředek,který máš k dispozici zadarmo a v neomezeném množství:)

              0 0
              • scret  

                a ze jsem tak zvedavej, kolik ti vydrzi jeden retez?:)

                0 0
                •  

                  Jezdím trekové kolo,používám již delší dobu řetězy SHIMANO HG93,a od té doby co používám k mazání nějaký převodový olej,tak na něm najedu v pohohě 3500km(opotřebení mírně za polovinu měrky).Dříve jsem používal mazivo ve spreji VALVOLINE,určené přímo pro řetězy a stejný řetěz mi vydržel sotva 2500km.Možná se ale změnila kvalita těchto řetězů.Jinak to mazivo je super ale na řetěz už ho nepoužívám.

                  0 0
                  • scota  

                    Mogul Trans 80 do Škody Favorit, na řetěz Favorita z Rokycan, do SR Epicon nad pístek zkrátka Mogul p*čo!!!

                    0 0
                  • scret  

                    to peres retez jednou za 3,5tkm?:) to nejezdis moc v bordelu co?

                    0 0
      • Sodoma  

        Že jo, taková blbost, ale co to dá práce a přemýšlení…

        0 0
    • Renda69  

      Vezmu levnej olej Loctite na řetězy, prostříknu a hadrem utřu (něco jako navideu od Štěrby). Dělám to po každé co dojedu a umeju stroj.

      Řetěz drží 3 až 4 tisíce. Pračky a různý speciály jsou na prd.

      0 0
    • l.bily  

      A proc nepouzit original mazani shimano? Skusal som vselijake mazani, ale ten shimano sa mi zda najtichsi. Asi zostanu u teho

      0 0
      • Renda69  

        Protože cena!

        Měl jsem sprej za 65Kč, tak proč kupovat jné drahé?

        0 0
    • Kosta  

      Když už je řetěz fakt hodně slyšet, příp. začne chytat lišku, příp. přestávám řadit kvůli bahnu, protočím pod ocelovým kartáčem, pozametám šmír a namažu motorovým olejem 15W40. Současný má najetých asi 12tis. (MTB XC) zima nezima. Stál 150 Kč. Ojebanou kazetu neřeším, byla levnější než řetěz.

      A já se ptám – jsem divný já nebo vy? :D

      0 0
      • Zdibar  

        Tak já se o kazetu a o řetěz starám často a chci aby byly tyto součástky čisté, neboť musím mít kole v bytě v obýváku. Nechtěl bych se koukat každý den na zadělanou kazetu a černej řetěz od bordelu.

        0 0
      • jan.pernik  

        Tak to kolo bude vypadat asi tak, že by se člověk u něj ze strachu, aby něco nechytnul, ani nevychcal… :D

        1 0
    • Radez  

      Já si před víc než 4 rokama tady přečetl podobnou diskuzu ze které vyšel nejlíp :-) tady taky zmiňovanej Motorex wet lube. Rozdíl oproti WDčku, co sem používal před tím, jsem nějak nezaznamenal.

      Naštěstí mi konečně (i přesto, že to fakt používám často a o řetězy se pěkně starám) tento víkend došel, tak sem pořídil na zdejší rady červenej Finish Line, tak sem zvědavej.

      Největší nevýhodu motorexu ve spreju jsem teda zaznamenal, když jsem tím začal stříkat silničku (na horáku s kotoučema sem to moc neřešil) a i přesto, že sem mezi řetěz a kolo dycky dával noviny a stříkal to přes brčko, tak sem stejně občas viděl, že něco letí na ráfek. Dnes jsem slavnostně použil poprvé olejničku finish lajn s vidinou, jak nebudu už používat noviny, abych se olej nedostal na ráfek a zrovna první otočení olejničky a trefil sem mezičlánek a proteklo to krásně na ráfek :-(. Takže měl koupací den nakonec. Ale vyčistil sem to dobře, že to furt brzdí.

      0 0
      • ememem1  

        když jsem tím začal stříkat silničku (na horáku s kotoučema sem to moc neřešil) a i přesto, že sem mezi řetěz a kolo dycky dával noviny a stříkal to přes brčko, tak sem stejně občas viděl, že něco letí na ráfek – to je dost velka nevyhoda sprejov a stava sa to aj pri opatrnej manipulacii. a neni problem dostat ten mrak az ku kotucom.

        0 0
        • Ricci  

          A preto treba na sprej vzdy davat trubicku, je to podstatne lepsie.

          1 0
          • Radez  

            Jo to souhlasím, taky sem to bez trubky nikdy nestříkal, jak pišu. Ale dycky sem tam musel mít hned za řetězem noviny, abych to nenakropil i na zadní kolo/kotouč příp. ráfek, no.

            1 0
            • LM  

              Mne se osvědčilo ten sprej s trubičkou mačkat jenom velmi lehce (aby to jen tak trochu syčelo). Na konci trubičky se mi pomalu dělaly kapičky oleje, které se po přiložení na článek řetezu krásně vpily dovnitř. Byla to ale celkem drbačka :-).

              1 0
            • Ricci  

              Ja mam vzdy handru pod tym :-)

              1 0
        • pepek  

          pri opatrnej manipulacii. se to nikam nedostane. Umyj si ruky

          0 0
          • ememem1  

            tvoj problem, je mi to jedno.

            0 0
          • jIrI___  

            Jo, tuhle legendu bych chtěl někdy vidět na vlastní oči :)

            0 0
            • pepek  

              krátká trubička+nasazený kousek větší silikonové hadičky zpomalí proudění na rychlost vytékání+noviny za řetězem – fertig. Samozřejmě je lepší kapátko, ale když chce někdo spray, tak to taky jde bez umaštěných kotoučů.

              1 0
              • Esi  

                zlaté kapátko, za 30s namazáno bez zakrývání kotoučů a podobných hovadin

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ze spreje s trubičkou (stačí mi bohatě originál trubička) je to namazané ještě mnohem rychleji (tak 10s) včetně „podobných hovadin“. Stačí hadr přímo pod řetěz, který už stejně držím v ruce (tím jsem předtím řetěz otřel).

                  Kotouč opravdu není potřeba zakrývat, na ten to nejde nastříkat ani když hadr nepoužiju vůbec a k tomu bych cíleně zmáčknul sprej jako ***** na maximum. Stejně by to stříkala směrem k převodníkům a na kotouč vůbec (dostalo by se trochu na ráfek a plášť).

                  1 0
                  • scoty  

                    Spreje, trubičky a hadičky mají jednu velkou nevýhodu, pokud je pravidelně neprostříkneš odmašťovákem na

                    brzdy: mění svůj průměr/průtok…ne­pravidelné dávkování…

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • MlokCZ  

                      To není nevýhoda, to je úplně fuk.

                      Aby mi sprej nestříkal moc (aby to necákalo všude okolo), tak na to nevadí vůbec. A pokud se jedná o množství aplikovaného spreje, tak to je mi úplně fuk. Stříkám vždy sprejem málo a protočím řetěz třeba 2× dokola a nikdy ani přesně nevím jestli nějaké místo nebylo už třeba i 3×. A jestli tam bude oleje trochu víc nebo míň, to je to poslední co mi zajímá.

                      Stejně pak řetěz ještě utřu hadrem (5s).

                      Základem je, že celá operace (otření, nastříkání, otření) je za 30s hotová.

                      1 0
                      • scoty  

                        …přesně tímto způsobem se maže řetěz u motorky, padni komu padni, řetěz je nastříkán ze všech stran, ale hlína a kameny to opískují…

                        …já to teda bike dělám za 1,27 minuty/na 3 vyjížďky i s utřením hadrem a prostříknutím stříkačky, kterou mám k tomuto účelu už 7 let…;-)

                        0 0
                        • Janouch  

                          me si sliboval instruktazni video tveho uzasneho zpusobu nanaseni maziva Bel Ray a nic tak doufam ze se pochlapis :)

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Si děláš srandu, to poznám :)

                      0 0
                    • scret  

                      bohuzel trysky neschovavam a tak mi jedno mazani vydrzi treba rok a za tu dobu zadny zaneseni hadicky nepozoruju:)

                      Denicol pouzivam uz cca 7let minimalne a nikdy nic…

                      Spis bych rekl, ze je to dany typem mazadla, jednou jsem si nechal doporucit (urazit pazoury!) nejake kktskej sprej na retez a to lepilo bordel snad i kdyz to bylo jeste v pixle:) a tam jsem to pozoroval…

                      0 0
                      • scoty  

                        přesně tak, mastný mazadla se v trubičkách neusazují, protože neobsahují sublimující nosič + maznou směs…

                        prostě jen mastí :)… a proto je na kolo nepoužívám…

                        0 0
                        • scret  

                          priznam se, ze jsem nikdy nezkoumal, co je mastny nebo mazadlo atd.:)

                          Jen mne zajima jestli to funguje nebo ne… Denicol mi funguje do suchyho prostredi perfektne, nove Brunox Top Kett jeste o chlup lip… Takze mam zasoby na cca 3roky dopredu… pak to teprv zas zacnu mozna resit:)

                          1 0
                • scret  

                  staci si umyt ruce!:)

                  0 0
              • Kafař  

                Já beru do ruky na-několikrát přeloženej hadr a objemu s nim řetěz tak, že mam zvrchu místo jen na sprej s trubičkou, takže zašpinění okolí je minimální. Zkoušel jsem mazivo ze spreje nastříkat do stříkačky a mazat s ní, ale nepřipadá mi, že by to bylo úspornější – olej ve spreji je řidkej a nasycenej vzduchem/plynem, takže se po řetězu krásně rozteče. Testoval jsem i Finish Line s kapátkem, ale kvůli prasklýmu uzávěru dost rychle vyschnul, takže jsem s nim namazal jen asi 4–5× a zbytek pak vyhodil ztvrdlej, zkoušet znova se mi moc nechce…

                0 0
              • scoty  

                Vypadá to, že budu muset konečně natočit to instruktážní video…v hlavní roli pochopitelně Fšelék..:))

                0 0
              • MlokCZ  

                Kotouč jsem si neumastil nikdy ani při použití originál trubičky a bez zakrývání (za 10 let co jezdím kotouče a současně používám sprej). Mnoho let let jsem ani nic ničím nezakrýval a jen zcela ojediněle se mi dostalo nepatrně spreje na ráfek.

                Stačí nemít levé ruce a nemačkat sprej na maximum, ale jen s citem. A s použitím hadru na zakrytí (který už mám stajne v ruce od předchozího otření řetězu) se už nemůže dostat nic, nikam, nikdy.

                Asi jediná situace, kdy se dá umastit i kotouč je při hodně nešikovném stříkání levé nohy vidlice. To se mi nestalo tedy taky nikdy, ale tam jsem používal hadr na zakrytí (nedávám hadr přes kotouč, ale přímo okolo místa kde stříkám, takže to zabrání rozprášení jakýmkoliv směrem) vždy. A bez hadru a při použití silikonového spreje si dokážu představit, že se to stane.

                0 0
                • scoty  

                  nálet aerosolu je sviňa..:)

                  0 0
                • abel  

                  +1 mluvíš mi z duše

                  jenom dodám, že wd40 narozdíl od jiných sprejů nestříká ale pění a aplikovát se dá i bez hadru.

                  0 0
                  • Ricci  

                    akurat ze to nie je mazadlo ale fakt je ze preto nelepi:-)

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • gerrard  

                  Trochu ukrok stranou cim konkretne mazes?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Čímkoliv ve spreji pro rychlou aplikaci, co při nepřehnaném namazání a otření nechytá moc bordelu. Hodně let jsem mazal GT85 a teď jsem před časem přešel dokonce na zde některými odsuzované WD40. Na nějaké akci jsem musel nuceně koupit a nic jiného neměli a nakonec se ukázalo, že funguje velmi dobře.

                    Při vhodném mazání (ne moc) jsem nikdy neměl problém s chytáním bordelu na řetěz. Vždy to ale bylo o tom, jak moc dlouho to vydrží. Tedy tyhle typy mazadel nevydrží dlouho a vždy to bylo na hranici při celodenní vyjížďce (na konci už zvlášť při vedrech a hodně prachu někdy šustil trochu řetěz – na funkci nemá žádný vliv, ale někomu to může vadit).

                    Chytání bordelu je srovnatelné u GT85 a WD40, ale překvapilo mi, že WD40 vydrží o trošku déle. A k tomu se lépe stříká.

                    V bahně a vodě cíleně nikdy nejezdím (a s občasným bahnem, místy trochu mokro problém není), takže žádné mazadlo do špatných podmínek nepoutřebuju. V extrémních podmínkách by nic z toho nevydrželo celý den.

                    Kdysi před lety jsem zkoušel spousty „lepších“ mazadel do různých podmínek a nikdy mi nic nezauljalo. Vždy to byla akorát práce navíc, když to nebyl sprej nebo když to extra dlouho vydrželo, tak to zase lepilo děsně bordelu.

                    V poslední době jsem vyzkoušel akorát fšelék (když tu byl tak opjevovaný), který mi taky ničím nezaujal. Efekt pro mě byl pouze pomalejší aplikace a chytal mi více bordelu (nebyla dokonalá aplikace jak to dělá scoty, tou se zabývat nikdy nebudu).

                    Celé je to u mě postavené na mažu co nejméně, aby byl řetěz ještě tichý a tím to chytá málo bordelu.

                    Je to ale hodně o tom, kde se jezdí. Nemám nikde v okolí tuny písku jako jsou třeba v Českém ráji. Ani na dovolené jsem je běžně nezažil. Z odhadem cca 80 týdnů dovolených na kole (co mám naježděno) po celé ČR jsem zažil hodně písku pouze na dvou akcích a to jen pro některé vyjížďky, konkrétně v Českém ráji a pak na pár místech u Mácháče (ale tam jen specifických pár míst).

                    A ty extra pískové lokality přípravky typu GT85/WD40 také nedávají už nejlépe. Tam už řetěz může začít trochu křupat jak se tam dostane písek (tyhle mazadla nedokáží zabránit písku dostat se do článků) a to samozřejmě není dobře.

                    Jenže když v takových podmínkách vůbec nejezdím, tak mi to vůbec netrápí…

                    0 0
                    • scoty  

                      Jsi první na světě, komu fšelék chytá bordel…

                      A co je pomalého, když bez čistění, bez kapání, bez zakrývání kotouče atd. roztáhnu fšelék po řetězu

                      to taky nevím…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Asi máš nějako zázračnou metodu aplikace na řetěz. Já zkoušel nejdříve přímo jak je dodaný, což bylo úplně na h…o (a to se samozřejmě dalo čekat) a pak ze stříkačky.

                        Patlat se aplikací ze stříkačky, to není nic pro mě.Mě to tedy trvalo násobně déle než se sprejem a ještě jsem měl místy oleje moc (nebo případně při rychlejší aplikaci místy žádný). A už se vůbec zabývat nějakým přeléváním někam jinam a pak řešením, aby to náhodou někam nevyteklo.

                        A lepilo to proto, že jsem měl místy oleje moc. Kdyby byl jen ideálně uvnitř článků, tak problém nebude. Ale to rohzodně nebyl.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jak je vidět, tak s aplikací fšeláku má problém každou chvíli někdo, když jsi musel reagovat zde

                          http://www.bike-forum.cz/…ol-xxxv.html#…

                          Mě to tedy dle toho popisu přijde jako neskutečné s…í s mazáním…

                          Nevím proč bych se měl vůbec zabívat něčím jako rozmíchávání maziva, pak dále plnit do stříkačky…

                          A další

                          http://www.bike-forum.cz/…ol-xxxv.html#…

                          Nespochybňuji, že při nějaké specifické přesné aplikaci bude fungovat výborně, ale tohle opravdu není řešení pro každého…

                          Já prostě vezmu hadr, originál lahvičku ve které to koupím a mám za 10s hotovo. A s funkcí žádný problém v podmínkách co jezdím.

                          0 0
                        • Mr.Dan  

                          Mám dojem, že jsi měl stejné „štěstí“ jako já a taky zakoupil vadnou šarži. Ten rozdíl mezi těma dvěma verzema je až neuvěřitelný, teď s tou novou dementní recepturou mám stejně špatný zkušenosti jako ty…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Šarži netuším, koupil jsem jen jednou, takže nemám s čím srovnávat.

                            A pak jsem ještě zapomněl na problematiku kdy se maže. Nevím jak je nebo není fšelék náchylný na dobu mazání před jízdou. Tedy jestli nutně potřebuje mazat déle před jízdu nebo mu nevadí ani těsně před jízdou.

                            Mažu totiž úplně vždy těsně před tím než jedu a na tom určitě nechci nic měnit z více důvodů:

                            • těsně po jízdě se k tomu nedostanu téměř nikdy, protože to se musím věnovat dětem
                            • jindy než těsně před jízdou nebo těsně po jízdě je to další spousta práce navíc, protože bych musel zbytečně navíc vyndat a zase uklidit kolo (a to je operace, která mi stojí času nejvíce)
                            • nikdy nevím na jakém kole kdy pojedu (rozhoduju se až těsně před odjezdem dle počasí a toho se pojede za typ terénu), takže bych musel preventivně mazat všechna, ale proč bych zase měl mazat všechna kola, když třeba na jednom z nich nepojedu hodně dlouhou dobu a ztratil bych stejně zcela přehled na kterém jsem kolikrát po namazání jel a kdy potřebuje namazat znovu

                            Podmínkou tedy u mě je, že to musí fungovat při mazání pár minut před vyjetím.

                            0 0
                            • scoty  

                              To mně vážně mrzí, že ti to mazivo nesedlo. Viděl bych to na nějaký problém v aplikaci, jinak to nechápu.

                              Já sám to používám už cca 15 let a nemám problém… Jak bude chvilka, tak udělám to video, když už jsem

                              to tady doporučil…

                              Taky načnu novou pikslu co mám doma náhradní a vyzkouším jestli náhodou nezměnili vlastnosti.

                              Jeden sprej/ 400ml mi vydrží několik let…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Problém v aplikaci určitě bude (tam jsem viděl problém už když jsem to zkoušel). Ale o tom to také je, aby mazivo mělo příjemnou a jednoduchou aplikaci.

                                Pixlu mám kupovanou někdy loni na začátku roku.

                                0 0
                              • scret  

                                scoty, koukej uz natocit to video, jinak tu budou porad lidi jezdit na nejakejch beckovejch mazadlech anebo se bude se fselekem trapit…:)

                                Jednou si na nejaky akci od tebe necham namazat retez, at taky konecne prohlidnu:)

                                0 0
                                • pepek  

                                  Radši ne. Postup, který vyžaduje přesné trefování injekční jehlou mezi články za současné regulace průtoku kapaliny palcem, je pro většinu populace neproveditelný.

                                  0 0
                                  • scoty  

                                    trefovat se nikam na rozdíl od různých kapátek nemusíš…uvolníš palec a přejedeš jehlou z hora po válečkách…

                                    toť vše súdruh…

                                    0 0
                    • gerrard  

                      Dik za info. Mazu stejne, hadr sprej a jedno z deti na toceni klikama (maji to za odmenu) :). Pak tim samym hadrem hned otru a je namazane. Po ruznych experimentech jsem se ustalil na Motorex dry pro MTB a Motorex Wet pro silnicky .

                      1 0
                • ememem1  

                  Stačí nemít levé ruce a nemačkat sprej na maximum, ale jen s citem. – neviem, mozno ich lave mam ale mne sa zo sprejmi davkuje blbo a preto som s nimi skoncil. problem je, ze tie davkovace stoja dost casto, teda skoro vzdy za hovno. obzvlast po nejakom case ked su zababrane atd. tlacis malo nic, pritlacis nic, pritlacis este a jeb. jedine co ma poriadny davkovac je imho WD40 s tou vyklopnou hadickou, navyse WD40 tak pekne peni takze neprska. maze aj vydrzi +/- rovnako ako vsetky ostatne spreje.

                  0 0
    • krosmen  

      Když se tu probírá mazání, tak bych toho využil a zeptal taky na pár věcí:

      K aplikaci maziva na řetěz používám klasickou malou plastovou olejničku. Někdo tu ale doporučoval kapátko na e-cigára – je lepší používat tohle (menší kapky), nebo je to podobný?

      Je mazivo ve spreji a ve verzi s kapátkem stejný (např. Brunox Top-Kett), nebo je v kapátkové verzi hustší, kvalitnější?

      1 0
      • novas752  

        Osobní zkušenost nemám, ale tipnul bych, že sprej bude řidší.

        0 0
      • Ricci  

        Podla mojej skusenosti byva rovnake mazadlo v kapatku hustejsie

        1 0
    • rkawa  

      Koukam, ze zde opevovane WD-40 multiuse, se vyrabi i v rade Specialist a konkretne treba PTFE nebo Bila Lithiova vazelina, a to by na retez mohlo fungovat lepe. Cena kolem 280,– za 400 ml..

      http://eshop.am-autochemie.cz/…0-specialist

      0 0
    • Hoblinka  

      Jak si tak čtu první přísvěk ve vlákně, tak si řikám, jestli autor nemá problém s uplně něčim jinym než s mazivem. Ono mít řetěz černej už po 10 km i s tim nejlepšim mazivem je snadný, stačí nedokonale umejt/vypláchnout řetěz. Ono vypláchnout binec z válečků řetězu je docela umění a když se to neudělá pořádně, tak je řetěz za chvilku černej a hlavně ševelí už v půlce vyjíždky. Poradí někdo, jak řetěz dostatečně vypláchnout po vyprání? Čistidlem v petlahvi od mlíka? Nebo máte lepší způsob?

      0 0
      • novas752  

        Já dávám do pračky cyklostar, několikrát protočim, nechám pár minut zapůsobit a potom proplachuju v pračce jen vodou, dokud nezůstává ± čistá. Takhle to dělám jednou za asi 300km (MTB XC, prašný podmínky)

        0 0
        • GrumpySmurf  

          a kolik toho nalitas, ze mas silu a chut si s retezem takhle vyhravat?

          0 0
          • novas752  

            Ted moc ne, studuju a na kolo se dostanu tak 6–7× za mesic. Ted mam asi 1000km, za lonskej rok 5000km. Že je většina kola ve vrstvě bahna třeba 4 měsíce mě vůbec nedeptá, ale vnitřní nohy vidle a řetěz + všechno okolo prostě musí bejt čistej. :D

            A zas tolik času to nezabírá, to co jsem popisoval maxximálně 7–8 minut, potom to nechám pár hodin uschnout, pak během 30s namažu a před následující jízdou za minutu osušim.

            Jak to prodlouží životnost řetězu zatim přesně nevim – měrku mám teprve 2 měsíce a za těch 500–600km se řetěz skoro nevytáhl – měrka téměř není posunutá oproti původní poloze na novym řetězu.

            0 0
            • GrumpySmurf  

              Tak ja to mam obracene,,, kolo musi bejt ciste hezky komplet, ale na retez pouze hadr a domazat, stejne da max 3k a jde do popelnice. Jezdim silnici…

              0 0
      • scret  

        pouzivam petku od nesteacka se sirsim hrdlem a petrak…

        1 0
      • scoty  

        r o p á c i :-))

        0 0
      •  

        Lepší způsob neegzistuje,i ty nejlepší pračky jsou k ničemu.

        0 0
        • novas752  

          Podle mě je rozpustit bordel uvnitř řetězu dobrý, ale musí se tomu trochu pomoct ven mechanicky.

          1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • RUSH  

      Inspiroval jsem se trošičku tímto vláknem a vyzkoušel jsem na Muc-Off C3 Ceramic Dry Lube a musím chválit. Testováno jak v tréminku, tak i v závodech (1× prašný a 1× suchý závod). Mažu po 2–3 vyjížďkách, závod to vydrželo bez problémů (naposled Jestřebky). Řetěz, kazeta, převodníky atd. zůstávají čisté. Mokrý závod prozatím netestován.

      Před další aplikací jen otřu hadrem. Samotná aplikaci díky dlouhé hubičce super, umožňuje přesné dávkování na jednotlivé válečky řetězu. Vypadá to jako zelený sliz, který nestéká, po protočení a lehkém otření je bezbarvý. Mohu doporučit.

      Je ale dražší, takže určitě ještě vyzkouším „všelék“.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.