• Martas11

    Nedávno jsem si pořídil ruxe e 150 mm, ale jsem překvapen že vidla je nějak měkká a při tom mám tlak na 15 psi(max), vážím cca 70 Kg. Podobný zdvih jsem zatím neměl tak se chci zeptat zda je to normální, že chodí dosti do zdvihu, mám ji týden, tak ještě není zajetá. Jde to nějak poladit?

    0 0
    • soc  

      Vážím 75kg, mám RUXe S, tzn. jen 135mm, vozím ho nafoukaného na 5psi. Chodí dobře, mě to vyhovuje. Zkus si změřit SAG, měl by být kolem 25%.

      0 0
    • pajasimi  

      mám ruxe S..přechod z manitou black, ve kterým byla na mě až přespříliš tvrdá pružina, první dojem z vidle byl taky takovej, že to chodí asi až moc do zdvihu..ale podle sagu je to asi ok, a když jsem si dal svuj nejvíc naučenej, hodně náročnej sjezd, nikdy sem nepocítil nějakou ránu, jakože bych byl na dorazu, tudíž je to asi v pohodě:) zkus si s ní dát taky něco, o čem víš, že větší zlo jezdit nebudeš a uvidíš:) pro mě je tohle nejlepší metoda;)

      0 0
    • 3000HP  

      ja mam ruxe 150 presel sem z RS judy 4 ktera mela taky cudny neuplne plynuly chod a na ruxovi vozim snad 3psi… takze temer minimalni tlaky a vidla proste zehli… je jak maslicko, kdyz se maze tak chodi jak 66 mrazocha… zalezi co od vidle cekas ale vazim taky 70 a kdyz sem tam foukl 7 tak sem to z mista nestlacil ani o 3 centaky…

      0 0
      • pajasimi  

        to je nějaký divný, já jí stlačim hoodně i když je tam třeba 15,a vážim o hodně míň

        0 0
        • soc  

          Uveďte hmotnosti pro srvonání, ať jsme chytřejší… nicméně já při těch 5psi ji stlačím fest, večer to zkusím a dám vědět.....

          0 0
          • pajasimi  

            55–60kg? pak jedině že by pumpička ukazovala blbosti..což bych se při tak nízkých tlacích nedivil

            0 0
            • 3000HP  

              Mam RUX E 150 model 2007 – vazim 70kg – a rux na miste kdyz propruzuju stlacim zhruba do pul zdvihu

              0 0
          • soc  

            Tož jsem to zkusil trošku poměřit a nestačil jsem se divit. Podotýkám, že mám RUX E model 2006, tzn 130mm zdvih, bez možnosti nestavení tlumení komprese. Pro další upřesnění, předpokládám, že SAG u takovéto vidlice by měl být kolem 25%, což dělá 32.5mm. Při původním nastavení, tak jak jsem většinu loňského roku, jsem měl SAG 17.2mm, což je prakticky pouze 13% (místo 25). Při zatížení předního kola celou svou hmotností (cca 75kg) šla vidlice do zdvihu 53.8mm. Při pokusu o nejvyšší zatížení jsem hopnul na přední kolo a dosáhl zdvihu 103.7mm. Vzdálenost vrchní části těsnění od korunky (volná část vnitřních nohou) byla 137mm.

            0 0
            • soc  

              S tímto výsledkem jsem byl značně nespokojen, i když jsem na takto nafoukaném Ruxu jezdil celý rok a byl jsem spokojený. Proto jsem vyfouknul všechen vzduch a měřil znovu. Celá vidlice ovšem poněkud poklesla, délka volné části vnitřních nohou se snížila ze 137mm na 130mm. SAG při vyfouknuté vidlici byl 26.6mm, což představuje 20% zdvihu. Při zatížení mou hmotností byl zdvih 73.5mm. Při pokusu o maximální zatížení vidlice jsem dosáhl zdvihu 109.3mm. Značně ovšem klesly pasivní odpory vidlice, najednou chodila podstatně hladčeji (podotýkám, že před měřením jsem vidlici trošku prohoupal a nastříkal nohy silikonovým olejem). Takže asi tak, měření bylo značně amatérské, bude to chtít sehnat váhu a stvořit graf.

              0 0
              • milan1  

                Už tohle plně stačí a je dostatečně vypovídající. Myslím, že jasně poznáváš, že tohle je daleko lepší a nese to nečekaně jednoznačné a snadno dosažitelné výsledky proti často planému teoretizování. Odpovědi si najdeš sám, posoudíš si taky a výsledek máš jednoznačný. Jízda, ve tvém případě vše potvrdí tak, jak jsi zatím nečekal, ovšem pozor, tlumič i když nemá seřizování tam přidává v tomto konkrétním případě a typu vidlice svůj odpor, takže si ještě porovnej jízdou, jaký zdvih jsi v praxi schopen dosáhnout, tos zatím nesledoval?

                0 0
                • soc  

                  Problém je v tom, že loni jsem najezdil sice přes 2000km, ale vetšinu na silnici, tam toho moc nepoznám. V terénu jsem byl poněkud nerozježděný. Předtím jsem měl Manitou Six a přechod na RUXe byl pro mě šok už takhle. Uže se těším, až zase vyjedu, letos to snad bude jiné. Co se týče maximálního zdvihu, vidlici jsem zatím dostal na doraz jednou (s tím původním tlakem vzduchu), to mě poněkud vylekalo a proto jsem o nižším tlaku ani neuvažoval.

                  0 0
                  • milan1  

                    V tom případě máš špatně nastavenu hladinu oleje tohle by na doraz jít nemělo a hladina oleje je tak známá věc, že mě tohle až zaráží, že musím opakovat. A taky mě zaráží to, co v tomhle celém threadu vidím. Lidi pořád přizpůsobují vidlice svým původním mrchám a bojí se opravdové funkce.

                    0 0
                    • soc  

                      No zatím jsem prostě neuvažoval nad tím, že by něco mohlo být špatně a mohlo fungovat líp. Teď ten okamžik nastal.

                      0 0
                      • milan1  

                        Jsem rád, že jsi to takhle poznal a prezentoval, víš kolika lidem tohle mohlo pomoct, nejsi rozhodně výjimka.

                        0 0
              • pajasimi  

                takže počítáš s ježděním „bez vzduchu“?

                0 0
                • soc  

                  Rozhodně to zkusím… pokud přestane sněžit…

                  0 0
              • jIrI___  

                Jak zjistim ten SAG. A co to vubec je?

                0 0
                • Vilém  

                  SAG je zanoreni vidlice vahou jezdce po nasednuti na kolo.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Aha, a na to jsou nejake tabulky, kolik by to spravne melo byt?

                    0 0
                    • goofy  

                      Pokus cislo 2… V ohnive lisce mi nejak nejdou psat prizpevky :-(

                      Takze SAG je cise individualni vec. Na XC bych to videl kolem 20%, jinde 25–30%.

                      0 0
      • goofy  

        Tak nejak. Ten vzduch je u Ruxe pouze na dolazeni. Jinak je tam pruzina. A dotycny az se chozeni do zdvihu neboji. pokud nechodi na dorazy, tak neni co resit. Hlavne at si zmeri sag. Nebal bych se 25%

        0 0
        • pajasimi  

          řekl bych, že to dolazení je ale nezbytností, páč když to vypustíš, tak je to měkký opravdu až moc

          0 0
          • goofy  

            Nerikam, ze ne. Pruzina tam je tusim na nejakych 50 kilo?,takze je jasne ze pak treba trochu prifukovat. jenom proste rikam, ze tam staci male tlaky, pac je to vlastne ruzinovka s doladenim.

            0 0
          • assassin  

            nevim jak u ruxe, ale u pruzinove marzochy(66) jakekoliv dofouknuti vidle uplne zabije citlivostna pocatku – talk vzduchu tlaci na stiraky a maj moc velkej odpor… takze bych to resil spis nez dofukovanim tak vymenaou za odpovidajici pruzinu… pokud to teda nema SR vyreseno nejak chtreji nez M…

            0 0
            • soc  

              Tož o moc líp asi ne, jakmile nafoukám nějaký tlak, pasivní odpory citelně vzrostou, mám to jen pocitově, zatím jsem neměřil…

              0 0
    • Pavlos  

      ta vidlice pruzi uz moc co:)

      0 0
      • pajasimi  

        tohle jsem nějak nepobral

        0 0
        • Pavlos  

          asi takhle kdyz si koupis vidlu s 100mm chodu bude ti vadit ze neni dostatecne komfortni atd tak koupis 150mm chodu a to uz se ti zase nelibi ze se vidlice nori do zdvihu

          kdy lidi konecne pochopi to ze kdyz koupi vidli 150 bude chodit vic nez nejak 100mm?

          0 0
          • pajasimi  

            jasně, ale vem si, když na to nejsem zvyklej, zvednu se z řidítek, přejedu nějakou mikro díru se sem třeba ve 3/4 zdvihu..tak se logicky ptám..„co nastane až bude brutál?“ mě nevadí že chodí, jen aby nebyla třeba až moc měkká..bojim se upouštět, ale upouštim takže cajk;o]

            0 0
            • goofy  

              A uz si s ni byl na doraze??? Proste si kontroluj chod a pokud nechodis po dorazech tak neni co resit.

              U mne treba bezne vidle chodi nejaky centak nebo pul centaku pod konec zdvihu, ale na dorazy ji dostavam vyjimecne. Ono vidle ma vyuzivat cely zdvih, a ne chodit jenom par centaku. To si tam clovek pak muze nechat klidne pevnou.

              0 0
      • MlokCZ  

        No jo, asi nějaký trend bike fóra, že lidem vadí, že vidlice fungují jak mají…

        0 0
        • pajasimi  

          tak nevadí, ale byl to dost nezvyk..když to bylo furt v půlce zdvihu atd. tak jsem se bál, že zkrátka bude stačit nějakej pidi skok a pudu na doraz

          0 0
    • pajasimi  

      rovnou bych se zeptal majitelů verzí „S“..co říkáte na nastavení komprese? já si skoro říkám že sem mohl ušetřit 1500 a vzít Ečko, protože změnu v nastavení nějak nepociťuju..

      0 0
      • soc  

        Počkej, teď se bojím, abych někde nahoře nenapsal chybu. Který je který? Já mám toho levnějšího, jen s nastavením odskoku a na 135mm zdvihu. Ale teď si vůbec nejsem jistý, jestli je to S nebo E..... asi E… takže já nic nenastavuju :(

        0 0
        • pajasimi  

          nn u Ečka se tě to netýká

          0 0
          • pajasimi  

            akorát nevim jak můžeš mít zdvih 135…do roku 2006 to byly 130ky, a 07 a 08 jsou 150ky

            0 0
            • goofy  

              To nic. To jsou ti, kteri meri zdvih podle delky nohou… :o)

              0 0
            • soc  

              Bo su debil :) Samozřejmě 130, těch 135 je délka nohou :) Ale zapamatoval jsem si to blbě.....

              0 0
        • goofy  

          Hlavne si neplette rocniky. 06 130mm, 07 150mm.

          0 0
          • soc  

            BTW, netušíš, co znamená výraz PITCH u těch Ruxů na stránkách Suntouru?

            0 0
            • pajasimi  

              tak to by mě taky zajímalo..u jiných vidlic to neni..ale vzhledem k tomu že jedním z významů slova pitch je taky „výška“ „houpání“ tak to bude asi duplikát k hodnotě „travel“:) tam je sice uvedeno 130/150, ale to taky nebude košér:)

              0 0
    • milan1  

      Tak to shrneme. Proč se tady uvádí, že vidlice chodí skoro jako Marzocchi, vždyť to je Marzocchi, akorát o tom málokdo ví. Stíráky a jejich usazení jsou značky marzocchi, systém ocelové pružiny a dohušťování vzduchem je systém Marzocchi a jenom tlumič je jiný. LEPŠÍ. Tlumič je polopatrona, která nemá naávaznost na jiné konstrukce Marzocchi, má lepší matriálové provedení a rychlejší reakce, než mnoho Marzocchi tlumičů. Nastavení je z mého pohledu nedotažené ale kompresní útlum řešený high speed kompresi a probíraný současně v threadu o Foxu to má. Bohužel ho nejde tak přesně změřit jako u FOXe. Low speed komprese která je napevno a řešená těsností systému nám v přesnějším měření zabrání. Přesto bych se divil, proč by neměly jít krajní polohy nastavení zjistit jízdou? Nejspíš proto, že to jezdci stejně přehustí aby se jim ta vidlice „nepropadala“ náhodou do zdvihu. Co by jako měla dělat vidlice se zdvihem 150 mm? Další nesrovnalosti, které tady jsou pramení s odlišnosti 130 mm verzí se silnějšími pružinami a 150 mm novějších s pružinou slabší. Takže asi takhle k základní problematice zde probírané.

      0 0
      • fcelak.majak  

        Otazka „… co by … mela delat vidlice se zdvihem 150mm…“ je velmi laskovna. Velmi nechapave jsem musel zirat na kolegu cyklistu, ktery poukazoval na fakt, ze mi vidle (Talas 32 RL, 2007 r.v.) po nasednuti zmizi o cca 3cm v nohach a diky tomu jsem na tom tak jako on na sve 100mm vidli. Az prima konfrontace s chovanim vidlice ho primela zmenit nazor. :-) Yarda.

        0 0
        • pajasimi  

          ono vůbec dostat se do sporu s někym, kdo si myslí že má pravdu, zatim co ty víš, že jí máš ty..dnes a denně se hádám se svým dědou, kterej si o sobě myslí jakej neni technik, a furt mě poučuje v otázkách biku, nadává mi proč si nekoupim „to samý“ kolo v tescu za mnohem menší peníz, že je to stejný, a že jsem jen dal někomu vydělat..tak jasně že dal viď..ale to neznamená že přesedlám na teskáč (za kterej maj tržby ještě větší, protože výrobní cena toho kola je nula,–-)

          0 0
    • Martas11  

      No hlavně všem děkuji za odpovědi, já jen že to je moje prvni vidla s takovým zdvihem (dříve jsem měl 100 mm), tak jsem z toho byl krapet vyplašený jestli to je ok. Tak všem dík, teď už ji jen doladit a testovat.

      0 0
    • frmaros  

      mam ruxa e 150 vozil som ho nafukaneho na 2,5psi čo sa mi zdal najlepšia hodnota. vidlica mala sag 24% a chodila pekne citlivo a do zdvihu čo sa mi pačilo. pri 0psi chodila lepšie citlivo sag cez 33% a vtedy chodila na (hodnoty neboly uplne presné) doraz.ešte som zabudol udat mam 60kg, vidlicu som neupravoval ,olej nemeneny original .klazaky
      zvlažovane tefl.olejem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.