• Biker jak Pes

    Zdravím,

    prosím Vás, doufám, že se tady někdo takový najde. Má někdo nějaké zkušenosti s měřičem wattů? Tohle téma se tady pořádně snad nikdy neprobíralo. Zajímalo by mě, jak moc to dokáže zefektivnit trénink. Už o tom uvažuji nějaký pátek, ale vypadá to, že asi až teď se k tomu snad dokopu.

    Dál by mě zajímaly zkušenosti s konkrétními výrobky. Zatím asi nejlépe vypadá PowerTap . Tam ale asi bude problém s výměnou kol, předpokládám, že lze používat jenom jedno kolo. Další mě napadá systém SRM , ale to už je trochu jiná liga a přijde už mi to i zbytečné.

    Vím, že Beeda vozil wattmeter, ale ten už se ty neobjevuje a nemůžu na něj sehnat kontakt. Byl by někdo ochotný a poslal mi na maila (v profilu) jeho kontakt, samozřejmě za předpokladu, že mu to nevadí…

    Díky. ;-)

    0 0
    • vsn  

      tak k powertapu připojíš Garmina … tam si můžeš dát až pět kol …

      jinak cena SRM je drsná :D

      0 0
      • nox159  

        jak jako 5 kol ? vzdyt to mas zapletene v jednom ne?

        0 0
        • vsn  

          jo to máš ale můžeš mít zapleteno víc párů kol a garmin umí až 5 kol s ruznýma čidlama…

          0 0
          • nox159  

            jako ze si ten naboj koupim 5× a napletu si ho do 5ti kol? :D

            0 0
            • vsn  

              v extrémním případě by to šlo :)

              ale myslím, si, že u bika je to zbytečný a u silnice na závody honíš každej gram … takže to stačí na tréningový silniční kola na kterých stejně trávíš 80% času.

              0 0
            • mpdu  

              No jasně :-)

              A nebo si koupíš 5× tu hovadinu od SRM – princip podobný, jen nezaplétáš kola, ale nasazuješ kliky :-)))

              0 0
      • Biker jak Pes  

        No, Garmina nemám.

        Myslel jsem, že PowerTap napleteš na jedno kolo (jedno kolo, zadní kolo → ráfek + dráty + náboj) :-D Vzhledem k tomu, že to funguje místo náboje. A přeplétat kola pro každou příležitost bude asi dost na pytel…

        Ten SRM je zrovna ten nejdražší, co jsem našel, ale i tak jsou všechny víceméně na stejné cenové hladině. :-)

        0 0
        • vsn  

          tak je jasný, že pokud nechceš investovat do dvou senzoru tak si to dáš jenom na tréningový kola … myslel jsem že se bavíme o cyklocomputeru (nevim jestli ten od powertapu umí nadefinovat víc senzorů)

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Ach jo, klikal jsi vůbec na ten odkaz? Četl jsi vůbec můj příspěvek?

            Prostě PowerTap je MÍSTO náboje, takže prostě neexistuje další senzor. I kdyby byl, tak druhý bude stát dalších 20 litrů.

            0 0
            • nox159  

              ale kdybys mel garmina… :D :D

              (jinak sry zasiram ti vlakno uz jdu neboj ;-)

              0 0
              • vsn  

                nebo může koupit od Garminu rovnou celý pedály (snad by měly letos nebo příští rok s nima vyjít a odhad je tuším kolem 30 tisíc za ně)

                0 0
              • mpdu  

                Ale kdybys měl garmina … uaááááááá … je to tak … teď jsem se tady dobře pobavil :-)

                0 0
            • vsn  

              ja vím co je powertap a vím že ten senzor je celej náboj…

              pořád je ale 40 litrů míň jak 100 litrů

              reagoval jsem na tohle: " Tam ale asi bude problém s výměnou kol, předpokládám, že lze používat jenom jedno kolo "

              >pokud si koupiš další senzor tak garmin to 100% umí připojit další pokud to už neumí sám powertap tacháč … navíc to můžeš koupit i bez něj.

              0 0
              • Biker jak Pes  

                Ne, vůbec nechápu, asi ty voze já o koze. :-D Neber si to zle. :-)

                Zkusím to popsat znova:

                Jsem silničář, takže bike úplně vypadává. Na silnici mám tři páry kol (jedny tréninkové, jedny závodní – oboje na skoro stejné úrovni a jedny rezervní pro nejhorší případy). Pokud si koupím PowerTap, tak ten se nahodí na jeden pár kol. Pak nastává problém, že budu muset jezdit pouze jediný pár kol, přičemž ty další jsou k ničemu. Na tohle jsem narážel, že to nemůžu přehodit z tréninkových kol na závodní kola bez toho, abych to musel vyplést a zaplést do druhých kol.

                Jak jsem říkal, Garmina nemám, tak absolutně nemám ponětí, o čem mluvíš. :-D

                Těch 40 000 myslíš jako koupit si 2× PowerTap, to už bude zbytečný luxus, nemyslíš? :-D

                SRM je jasné, že ze hry vypadává, za 100 litrů si měřič wattů nebudu kupovat, pokud mi na to někdo nedá prachy. :-D

                P.S. Pokud vypadám jak dement, to přehlížej, pozítři jdu na zkoušku, na kterou jsem se učil 6 týdnů v kuse a to si taky vzalo svou daň… :-D

                EDIT: Teďka mě napadlo, Garminem myslíš nějaký wattmeter? Pokud ano, tak beru zpět, myslel jsem, že Garmin tohle nedělá…

                0 0
                • vsn  

                  jo myslel jsem koupit víc těch náboju… ale stejně si myslím, že stačí mít ten watmetr na tréningových kolech a na závody mít to kolo co nejlehčí. (i když zase takovej rozdíl to není)…

                  polar watmetr jsem tu tuším u někoho zahlidl v galerii u kol … (ta přesnost by mě taky zajímala – měří to prý na základě napnutí řetězu co jsem teďko našel)

                  garmin (EDGE): cyklopočítač akorát že se umí spárovat pro každé kolo s jiným senzorem …

                  garmin pedály: http://www.garmin.cz/…-pedaly.html (cena je teda větší)

                  0 0
            • vsn  

              jo ještě je jedna možnost POLAR možná pro tebe i nejlepší. pokud to chceš na jedno kolo (jízdní)…

              0 0
                • destr  

                  A jak to funguje?

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • Biker jak Pes  

                No, Polar jsem vyřadil hned, protože mi přijde jako nejméně spolehlivější ze všech systémů. Nemám s ním konkrétní zkušenosti a neznám nikoho, kdo by jej používal. Přece jenom ostatní systémy už mají jisté jméno v cyklistice. Tím Polar nechci shazovat, už delší dobu Polara mám a jsem spokojen…

                0 0
                • jose  

                  tak toto trošku vyvrátím. pro začátek je polar cenově přijatelná a ideální volba…zkoušel jsem ho porovnat se srm na jednom kole a překvapivě měřil téměř stejně jako srm.Ale je nutné pečlivě změřit a naistalovat dle požadavku. Jediná nevýhoda polaru je při kratkých intervalech cca do 15s, tam jsou hodnoty dost rozdílné. jinak levnější varianta ala SRM je www.power2max.de od letoška maj i mtb verze.

                  0 0
                  • Arops  

                    Mohu doporučit, kamarád ho má ( připojeno s Garmin EDGE 705 ),

                    jednoduché, funkční, super servis.

                    0 0
                  • Arops  

                    Mohu doporučit, kamarád ho má ( připojeno na Garmin 705 ),

                    má to na klikách Rotor, jednoduché, funkční, super servis.

                    0 0
                  • Gorgov  

                    Tohle vypadá moc hezky a ta cena jeste docela jde…

                    0 0
                  • Biker jak Pes  

                    Taky mě to zaujalo…

                    0 0
                  • Biker jak Pes  

                    Zeptám se tady:

                    Když bych si vybral s klikama Rotor je na výběr verze 110mm a 130mm, předpokládám, že to bude rozteč pacek, na které se přimontují převodníky, ni?

                    Crank length je jasné, délka klik.

                    No a ještě tam píšou o BB30, došlo mi, že to bude asi standard, podle kterého se montuje střed.

                    Mohl by mě kdyžtak někdo opravit, v tomhle se trochu ztrácím…

                    EDIT: Teď se dívám, že BB30 je průměr 30mm (že?), dělá to Cannondale do svých klik. Na svém kole mám Ultegrové kompakty kliky. Kdybych si objednal dejme tomu ty rotory, sednou mi do rámu/středu? Teďka fakt nevím, kam se co montuje. :-D

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Už jsem si to našel… :-)

                      http://www.youtube.com/watch…

                      Trochu mě od toho odrazuje, že bych musel mimo jiné vyměnit střed a dokoupit ještě nějaký kompatibilní computer…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • StuntJ  

                        To měří jak? tlakem klik na převodníky a z toho se nějak vypočítá výkon? Výkon je práce za čas, čas je jasný, práce z tlaku no nevím …

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                • ememem  

                  pozri

                  0 0
    • soap  

      No já vozím Powertap na silnici druhým rokem a situace je taková že bez něj už asi nevyjedu,Fulcrum racing1 leží opuštěná v koutě.Nejlépe je jsi to půjčit ať to skusíš,někoho prostě podle čísel nebaví jezdit.Pokud není moc času na tréning tak si myslím že přínos Powertapu se zvětšuje,také je třeba něco k tomu nastudovat jak s tím trénovat,FTP,atd…

      Mě se třěbas na tom líbí jak v průběhu sezony sleduješ zlepšení(u amatéra nemalé).

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Podle čísel jezdit mi nevadí, právě naopak, jezdil jsem tak 4 roky a abych řekl pravdu tak se o to zajímám pořád víc a fyziologie, která s tím souvisí mě začíná bavit. Jediný, kdo to z kámošů vozí je Buchajda z PSK, ale ten má SRM a navíc pořád lítá kdesi po světě, takže ho jen tak neseženu. :-D

        Doteďka jsem jezdil podle tepů a troufám si říct, že už i bez sporttesteru poznám, co zrovna jedu. Právě tím wattmeterem bych chtěl dodat tréninku novou šťávu a navíc jsem taky trochu úchyl na tyhle vychytávky. :-D

        0 0
        • soap  

          tak to jdi do toho,já oželel gramy a tuhá kola nasadil a už nesundal.Na tepovku dostaneš jiný pohled,treningová pásma jsi budeš stanovovat podle prahového výkonu .No já byl třeba v šoku jak jsem špatně do té doby jezdil základní dlouhodobou vytrvalost.Zda zvolit SMR nebo Powertab,rozhodnou peníze, u SMR jsi může měnit kola.

          0 0
          • nox159  

            No já byl třeba v šoku jak jsem špatně do té doby jezdil základní dlouhodobou vytrvalost v cem je rozdil ? jedes tedka placnu 130–150tep/min nebo 280–330W v cem je rozdil?

            0 0
            • soap  

              no na tepy se uplně vysereš ZDV máš třeba dle aktuální trenovanosti ve vztahu k FTP 170–220 watů, a jak na to sedneš pojedeš 200W tak ti první hodina připadá že jedeš strašně málo,s kopce musíš víc přidat a po 4 hodinách máš problém těch 200W vůbec udržet.Před tím jsem začátky vždy přepalil jak cyp.

              0 0
              • nox159  

                pises ze mas pak problem pak udrzet tech 200W tzn je to na tebe uz moc, mas vysoko tepy… to je dobre? podle me ne nebo jak to je?

                kdyz jedu ZDV tak zacnu na nejake zatezi a postupne ji snizuju aby mi tepy sedely tam kde maji…

                nemuzes byt schopny prece celou dobu berme treba 5h jet porad stejne waty… unava… prece musi prijit…

                0 0
                • soap  

                  tepy jdou nahoru,ale ještě to není na ukončení,ale subjektivní pocit zátěže máš že jedeš víc než na začátku (první 3hod),bez watmetru zpomaluješ.Tepy jsou pomalé a zkreslují (zima,horko,kadence šlapání…)

                  0 0
                • McBlacky  

                  to děláš blbě, měl bys ze začátku jet bez problémů, v půlce cítit že zabíráš a ke konci se i trochu mačkat. V reálu pak budeš podávat pořád stejný výkon. Souvisí to se svalovou únavou.

                  Pokud začneš kudlou a zpomaluješ tak jedeš čím dál menší výkon

                  0 0
                  • nox159  

                    muzu konkretne: ZDV mam stanovenou v rozmezi cca 125–160 tep/min AP 159tep/min

                    v praxi si jedu tak tech 135–145tep/min (berme rovinu) ke konci to jde vys ale pres tech 159 tep/min jit nechci tak zpomalim… coz je asi blbe jo?

                    tzn. pokud mam okruh ktery je rovina tak bych mel mit prumernou rychlost na zacatku stejnou jako na konci abych jel stejne waty…? ( tedka to tak nemam, prmer mi pomalu klesa klesa…)

                    a muzu jit ke konci treninku pres „tabulkovy“ AP nebo ne?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      pokud máš jet tepák a tachometr, tak na úplné rovině s tím dokážeš trénovat.

                      já bych na to šel trochu jinak.

                      zkusil bych si řekněme třikrát, vždy po volném dni dát hodinku jízdy po rovině s tím, že jednou bych začal na 130, podruhé na 140 a potřetí na 150 tepech. V každém pokusu bych se snažil držet neustále stejnou rychlost. V ideálním případě si zapisuj tepy po 5 max 10 minutách takového tréninku.

                      Z těchto dat si pak vyber tu jízdu, kde jsi ke konci nepřesáhl 160tepů. Můžeš s tím více experimentovat (více pokusů, jiné začáteční tepy). Když totiž po rovině jedeš stejnou rychlost, dá se hodně volně říci, že jedeš stejné waty. Ještě tedy bys měl šlapat pořád stejnou kadenci + držet stejný úchop a další kokotinky, ale to bych zanedbal. Vliv větru by zde neměl hrát roli, pokud fouká pojedeš o začátku jinou rychlost. Důležitý je sledovat tepy a držet rychlost, její výška je nedůležitá.

                      až si osvojíš tempo takovéto hodinovky, můžeš zkusit delší časy, ale už budeš přibližně vědět, jak ti roste tepovka a jak se to projevuje na pocitovém úsilí.

                      ale jak říkám vždycky, lepší na to ***** a jezdit co tě baví :)

                      0 0
                      • nox159  

                        dik sem zas o neco chytrejsi…

                        tohle se da tedka zkouset na valcich, kdyz uz na nich clovek sedi, tak muze aspon delat neco jineho nez se nudit :)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to určitě na trenažeru / válcích je to očištěný od chyb.

                          0 0
                        • vsn  

                          jo to schválně vyzkouším … (i když teďko to vypadá že zase bude pěkně od zítra tak se na ně bude prášit) a doteď jsem nejezdil furt stejne a jel jsem kadenci cca 90 – 105 (při stejným převodu) takže tepy litaly a nevyčtu z toho nic. tak příště pojedu kadenci 95 a uvidím :D

                          ještě mě napadá jestli u válců nemůže mit zásadní vliv zahřívání … příjde mi, že po půl hodine + se mi jede líp … to už je zadní brzděnej válec dost horkej (magnetická brzda) – tak jestli ta nesnižuje trochu učinnost + zvedá se tlak v pláští (i když tam to nebude o moc)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            časovkářský kadence :)

                            0 0
                            • vsn  

                              časovkáři maji nižší kadenci ne? … já takhle jezdím normál kolem těch 90 – 100 nemám sílu v nohách a víc zase neudejchám :D

                              0 0
                              • McBlacky  

                                vysoké právě.

                                0 0
                                • vsn  

                                  aha tak já na jedny sranda časovce kvrdlal snad 110 a kolem mě prosvištěl nějakej starec rozdílem tak 10km/h a vypadalo to jak když jen . tak lehce protáčel pomalu nohy :D

                                  nevěřím, že tak obrovskej rozdíl může udělat časovkářskej specíál a přilba… :D

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    může, jak tady byl odkaz na peloton a článek o watech tak myslím v tom prostředním v diskuzi je odkaz na prezentaci trenérů dráhový repre (usa nebo kde) a tak je rozebrán vliv změn jednotlivých faktorů. Aerodynamický odpor to vše válcoval rozdílem řádu.

                                    když se podíváš na časovky pro tour jezdců tak z první desítky na GT točí snad všichni kolem avg 100–105

                                    0 0
                                  • Pebe  

                                    nebyl to náhodou Sekera? Ten měl tuším časovkářskou Orbeu, převodník snad 56zubů a kadenci přes 80 nedostal. I to říkal, že má nějaké problémy se svaly a že nemůže moc točit vysoké kadence.

                                    0 0
                              • Biker jak Pes  

                                Spíš vyšší. Lance měl abnormálně vysoké. Ale jsou i vyjímky, Sergej Gončar, který jezdil časovky snad 60ot/min a jeden rok vyhrál takhle obš časovky na TdF)…

                                0 0
                        • vsn  

                          tak dneska byla příležitost to vyzkoušet .. začínal jsem cca na 150 tepech a končil přes 160 tepů. Kadence byla 95

                          akorát nechápu usek cca: 0:48 – 1:12 (možná se ve filmu nic nedělo) naopak ke konci filmu se zase dělo až až :D

                          http://connect.garmin.com/…ty/150212148

                          0 0
                          • nox159  

                            to mas teda prahy fest vysoko kdyz zacinas na 150tep/min… ( pokud to je teda zdv… )

                            0 0
                            • vsn  

                              co ja vím co to je :D nohy tahaly až ke konci větší problém byl zadek – jsem občas musel zastavit nebo aspon chvilku jet ve stoje ;)

                              0 0
          • Biker jak Pes  

            No, myslím, že peníze jsou jasné, jako student fakt 100 litrů na SRM nemám a přijde mi to trochu zbytečné dokud jezdím, jak jezdím. S tou vytrvalostí by mě to taky zajímalo…

            0 0
    • Advid  

      Ječmínek PowerTap má (http://jmaselnik.blogspot.com).

      Jestli si to dobře pamatuju, tak by do něj už nešel a peníze investoval lépe.

      0 0
    • blaf  

      existuje jeste http://www.quarq.com/ a v blizky dobe by mel garmin vylezt s Vectorem a Polar s Lookem taky ted na necem pracuji, oboje jsou pedaly a ma to umet vyhodnotit i efektivitu slapani levy a pravy nohy

      jinak ackoliv s tim zkusenosti nemam tak podle me ti to pomuze pri treninku ve vyssich intenzitach kdy se podle tepu trenuje spatne a taky se pri mereni tepu a vykonu da hodnotit dobre/spatne natrenovana vytrvalost

      0 0
    • vasek80  

      Nemám sice nic moc k tématu, ale zajímá mě jaký je rozdíl v tréningu podle tepů a podle výkonu ve W. Vždyť to spolu úzce souvisí a je to propojené, pokud přece jedu vyšší výkon, tak automaticky musí jít nahoru i tepy.

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Ve wattech okamžitě vidíš na čem jsi, je tam okamžitá odezva, zatímco tepy jsou zpomalené. Sprinty třeba podle tepů nenatrénuješ, navíc můžou být hodně rozhozené v rámci několika dnů podle toho, v jakém jsi aktuálním rozpoložení (únava, nemoc, …).

        0 0
        • nox159  

          odezva je jasna ale co ta unava a nemoc? nema vliv i na prahy? pokud ano tak klesnou prahy, klesnou tepy i waty…

          0 0
          • Biker jak Pes  

            No, to jsem myslel. Právě, když jsi unavený, tak jedeš podle mě stejné watty, ale tepy jsou úplně jinde, než kdyby jsi jel normálně. Právě, kdyby jsi šel na testy unavený, tak budou zkreslené a prahy budou posunuté směrem dolů.

            Abych řekl pravdu, tak přesně nerozumím té spojitosti tepy-watty, právě proto bych rád věděl od někoho, kdo to má nějaké bližší informace…

            0 0
            • nox159  

              no pokud jsem unaveny tak nemuzu jet stejne waty jako bych byl odpocaty protoze bych jel moc…

              tzn pro me z toho co vim ( moc toho neni) vychazi pouzivi warmetru hur než tepaku – jsem z toho taky celkem zmateny…

              0 0
              • blaf  

                podle me je to hlavne o ty okamzity odezve, zacnes dupat do pedalu a hned vidis jak moc i kdyz mas jeste tepovku nizko

                0 0
              • Gorgov  

                Pravda, mas v tom peknej hokej :)

                Obecne s unavou klasa tepovka, tedy napriklad: Treti den po sobe jdouci zateze, pokud budes jezdit podle tepaku (rekneme ZDV na 150t) Prvni den bude v pohode, druhej uz to bude tezky udrzet, treti si budes hrozne davat, nebo se na ty tepy vubec nedostanes. Pokud se o to budes snazit, tak tech 150 uz vubec nebude znamenat ZDV… Vykon bude na stejnejch tepech mnohem vyssi. Tohle ti prave ukaze wattmetr, tam tyhle problemy nejsou.

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Jo, přesně tohle jsem myslel, akorát jsem to nedokázal přenést na papír. :-D

                  0 0
                • nox159  

                  ja myslel ze s unavou klesa jak tepovka tak i prahy tak i vykon…

                  takze jestli jsem te dobre pochopil tak s unavou klesaji jen tepy , vykon vsak zustava ?

                  tzn unaveny pojedu 200W v ZDV stejne jako bych byl odpocaty a jel 200 v ZDV?

                  0 0
                  • soap  

                    tepy taky rostou,trenuješ tempo dle watu,tepovka drží jak začne růst nahoru třeba přes ANP znamená že tělo zátěž nezvládá ukončuješ trening a v kompenzaci je des domů.Jedeš jen s tepakem držíš tepy ale výkon snižuješ jak tělo má dost.

                    0 0
                  • Gorgov  

                    Nejsem zrovna spisovatel a tohle tema v par vetach vysvetlit proste nejde… Doporucuju si precit neco odbornyho. Myslim, ze tech clanku na tohle tema je vcelku dost.

                    Ale jednoduchej priklad (a je to vlastne to, co sem popisoval vyse). Pokud budes mit pasma dany jen dle tepu, a budes chtit trenovat stejne, co se stane ten treti den? Tepy muzou byt klidne o 20–30 niz pri stejny intenzite(vykonu). Pokud nemas zpetnou vazbu v podobe meraku vykonu, jak odhadnes o kolik tepu se posunuly pasma? Kdyby ses slepe drzel toho, co ti nekdo napise(a co ja vim, tak to tak dost lidi dela), tedy jel ZDV, rekneme 140–150t pojedes nesrovnatelne vyssi vykon nez prvni den na stejnejch tepech a za chvili bys z toho kola spadnul :)

                    Tak snad je to takhle trochu srozumitelny :)

                    0 0
              • soap  

                S watmetrem se jezdí podle watu a né dle tepů,tepy jsou zpětna vazba na to co s tebou zátěž dělá.Trenigová pásma jsi stanovuješ dle prahového vykonu FTP a né dle testu na laktát.

                0 0
            • blaf  

              hodne o wattech se pise na tomhle blogu http://www.joefrielsblog.com/ treba by ti to mohlo zodpovedet nektery otazky

              0 0
    • Babec  

      Mám kliky s SRM,(FSA)

      nemám k tomu ale budík, nepoužívám to, jestli hceš, za nějakou symbolickou cenu jsou tvoje, kdyžtak napiš mail

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Záleží, co bude symbolická cena a jestli seženu k tomu budík. :-)

        Ok, napíšu Ti, co nejdřív, jak to jen půjde…

        0 0
        • jose  

          pokud se nedohodnete, tak jsem druhý zájemce, už jsem mu psal. pokud to bude drátová verze, tak počítej budík cca 300eur při štěstí na ebayi a kabeláž,bezdrátová ještě o hodně dráž, to už je lepší ten garmin

          0 0
    • krotkyr  

      Ahoj,

      používám powertap už 4 roky, ze začátku jsem měl pouze jeden na univerzálních kolech (trénink/závod), později jsem pořídil i druhý „závodní“ na ZIPP 404. Přestože u SRM nejste odkázání na jedinná kola, u powertapu jsem tuto nevýhodu nikdy nepociťoval (zvláště pak po zakoupení druhého), naopak jsem vždy viděl (oproti klikům, kteří vozili SRM) jeho výhody. Výrazně nížší cena (2× powertap je levnější než 1× SRM), jednoduchý servis (např. výměna baterií je otázkou minuty – u SRM si sami baterii ani nevyměnite), navíc odborný servis dělá česká firma a kduž už mám dva můžu jej používat bez výpadků. Co se týká přesnosti měření je SRM i powertap na stejné úrovni. Jinak pro měřiče výkonu doporučuji software Training Peaks.

      Kdybych měl nyní vybírat, šel bych do modelu G3:

      http://www.s1w.cz/index.php…

      popřípadě verze PRO

      http://www.s1w.cz/index.php…

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Super, děkuji za odpověď, od Tebe si toho cením dvojnásob. ;-)

        0 0
        • jerryx  

          Safra… ja bejt tebou pockal bych na ty „pedalovy“ wattmetry od Garminu nebo Polaru/Looku . Vyjde to na stejny prachy jako PT, ale bude to mnohem praktictejsi a jeste to bude merit kazdou nohu zvlast. Ma se to oboji objevit ted na jare.

          0 0
          • krotkyr  

            Taky, jsem na to zvědav a bylo by super, kdyby se jim to podařilo, ale vzhledem k docela velkému namáhání, to nebudou mít technicky vůbec jednoduché vyladit, takže očekávám, že to bude mít ze začátku i nějaké mouchy. Důležité bude, jestli se v česku najde někdo, kdo to bude odborně servisovat, jinak bych se toho zatím trochu bál…

            0 0
            • jose  

              jako varianta super, ale tvé obavy dle mne potvrzuje to, že už to ladí od r2009 a stále to oddalují

              0 0
              • jerryx  

                No tak PT a SRM se ladilo taky dlouho (a furt to neni dokonaly). BTW reseni od Looku se uz objednat da, ale neni jisty, jestli ti to uz poslou. Ty odklady Garminu jsou podle mne taktickyho razu. Cekaj jak dopadne Look, aby mohli nasadit nejlepsi cenu. Pokud se jim v tyhle fazi jeste neco sere, tak to sou paka.

                0 0
      • jose  

        ta výměna baterii je tedy asi největší nevýhodou srm…výměna jen v budíku který se musí poslat do německa je s poštovním cca 3500,– :-(

        stále nejvíc se mi líbí ten power2max,kde se daj ty baterky vyměnit taky

        ten powertap je sice levnější než srm, ale když už, tak naplést na pořádný kola jako máš ty a to už se k ceně srm bude dost blížit

        0 0
        • krotkyr  

          O power2max toho moc nevím, zajímalo by mě jestli to někdo u nás vozí a jaké s tím má zkušenosti. Informace o různých nových powermetrech se objevují už nějakou dobu, ale od nikoho jsem zatím neslyšel žádné pořádné zkušenosti. SRM i powertap už mají své powermetery odladěné a vychytanou většinu problémů. Noví výrobci s tím musí bojovat a osobně si myslím, že největší problémy mají odladit své výrobky mechanicky. Naprogramovat elektroniku dnes není žádný velký problém, ale mechanické provedení většinou prověří až čas…

          0 0
          • jose  

            no prý ten power2max jsou nějací lidé kteří odešli od srm. jinak vím jen, že ho vozi či vozil jeden klučina z KC Brno ale víc info nemám

            0 0
        • krotkyr  

          Kola si stejně nějaký musíš koupit, ty do ceny přece nemůžeš počítat. Jinak powertap vyrábí náby s různým počtem děr, takže si můžeš ráfek vybrat téměř jakýkoliv.

          0 0
    • vsn  

      dneska novinka na bikeradar: http://www.bikeradar.com/…-again-33191?…

      pedály budou az v létě

      0 0
    • mpdu  

      SRM: Našli jste lepší cenu u konkurence? :-)))

      Je logický, že to maj u každýho zboží, ale u neprodejnýho je to v podstatě zbytečný :-)

      0 0
    • krotkyr  

      Ahoj, pokud tě zajímá trénink s wattmetrem, tak včera jsem napsal článek, který by tě mohl zajímat. Myslím, že je aktuální zrovna v této době a je o využítí wattmetru ve vytrvalostním tréninku, článek najdeš na mém novém webu na www.vysocinacycling.cz .

      0 0
    • Rorejs74  

      Zkusim ozivit tema,

      jsou nejaky novy poznatky nebo novy produkty ? Co jsem hledal tak jsem na zadnou extra novinku nenarazil :(

      Rikal jsem si ze si na pristi sezonu udelam radost, ale nejak se nemuzu rozhoupat jestli a do ceho vubec jit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.