• gras

    Zdravím

    Rozhoduji se jaký kolo koupit.Mám asi 15 let starýho Amuleta, který má snad 20 kg :-)) Takže každé nový kolo bude pro mě zlepšení.

    Nejdu asi 2000 km za rok, silnice, polní,lesni cesty i těžký teren v lese a pěších cestách. Ted sme se dali s kamošama na občasný zavody (2–3 za rok )- prostě univerzál.

    Chtěl bych kvalitní rám, dobrou výbavu za dobrý peniz (asi 25 000 Kč).Nevyznám se moc v kvalitách rámů a vidlic. Byl bych rád, kdyby mě tady někdo poradil.

    Nezaleži na značce. Takže když bude někdo psát „Nesnášim Author“,tak prosím napsat proč, ne že to někde četl. :-))

    Uvažuji o zamykáni vidli na řiditkách.

    Zatim mám ve výběru

    Author Vision 2010 – možná vyměnit vícekolečko na SLX

    http://www.author.cz/…10/vision-2/

    Merida Matts HFS XC 2000-D -ve Sramu.dost neznámá vidlice, asi bych měnil za vidli s tím zamykáním

    http://www.merida-bike.cz/…FS-XC-2000-D

    Pells THORR X.7 – model 2011 – Avid Juicy 3 prej nic moc.

    http://kolo.cz/…orr-x-7–2011

    Pells RAZZER Carbon Elite „D“ 2010 – karbonová zadní stavba.Horši brzdy

    http://www.jizdnikola.net/…

    Pells RAZZER Race má zamykáni vidlí, ale véčkový brzdy. Mám asi 90 kg, tak bych raděj kotoučovky.

    Zatim to vypadá na Author Vision nebo Meridu s výměnou vidle se zamykáním.

    Dik moc za každou poznámku.

    0 0
    • Sitic  

      ty chceš měnit vidli od foxe?

      0 0
      • gras  

        netvrdim že bych MOC chtěl. Nikde sem o ni nic nenašel a v diskuzi -tady- o ni řikali, že to neni nic moc.

        Psal sem, že se ve vidlich nevyznám. Vubec sem kola nesledoval. Moje jezdilo a dobře. Ted už by to chtělo něco novýho, lehčiho, moderního.

        Právě chci poradit.

        Jestli je dobrá, tak samozřejmě měnit nebudu. Oželel bych i to zamykáni vidli na říditkách.

        0 0
        • gras  

          a nebyl by návrh jakou vidlu s pevnou osou ( případně se zamykáním pružení ) případně dát místo týhle ?

          Jak píše dole „t29 ": "radši Recona s pevnou osou (vyšší tuhost) než základní model Foxky“ v porovnáním s Authorem.

          0 0
          • zipoman  

            Fox je dobrej, výhoda pevný osy se pozná až při nasazení ve větším terénu. Pokud máš momentálně peníze kup Meridu než bude vyprodaná a neřeš to.

            0 0
    • ememem  

      konkretne z tychto jednoznacne ta merida. po istej skusenosti pells urcite nie.

      0 0
      • ememem  

        edit – btw na tej foxke sa ti nepaci co?

        0 0
      • gras  

        jestli mužeš být, prosim,konkretnejší ? jaký zkušenosti ? Zdá se mě dobrá ta carbonová zadní stavba.

        .. k těm vidlim… jak sem psal, nevim o nich nic, tak se ptám. Když je dobrá, tim lip.

        0 0
        • Vilém  

          Pellsu bych neveril vubec nic, jsou to pekni sedmilhari. Zrovna ten ram s karbonovou z. stavbou jsem nedavno videl prdlej na 2 mistech, po sezone jezdeni 50kg holkou.

          0 0
          • Bronža  

            Můžu potvrdit,kamarádovi tento rám taky praskl asi po roku a půl,ale zase s reklamací nebyl žádný problém, rám mu vyměnily za novější model.

            0 0
            • gras  

              no jo, ale co po záruce? To teda radej ne. „Muj“ obchodnik se dušoval, že o praskáni rámů Pellsu neslyšel, že to ještě neviděl. Jasně, chce prodat svoje zboži, ale poradi pokaždý dobře.Je solidní. Asi měl štěstí.

              …a ono bylo to kolo tak pěkný … .-(

              0 0
              • Azmir  

                Jdi do té meridy nevymýšlej nic jiného dá se sehnat za 23k a v téhle ceně nemá prostě konkurenci tak jí kup než uděláš nějakou blbost ;-)

                0 0
                • gras  

                  Dobře řečeno :-)))

                  já moc vybírám, zkoumám… Už sem Meridy i vyřadil, ale pak ze zoufalství zase vrátil.

                  0 0
                  • Shadow.1  

                    To jsi napsal pěkně… ze zoufalství :-))) Proč taky jinak :-)

                    0 0
              • Sitic  

                no jo, nechci se zastávat, ale stane se že se jeden modelový rok udělá špatně ;) to je u každého výrobce

                0 0
        • ememem  

          kedysi som si kupil akoze pells carbon sedlovku. oznacenie si uz nepamatam. len pre srandu som z nej kusok odrezal a ono to v skutocnosti bola carbonom resp. niecim podobnym ako carbon oplacana hlinikova sietovina. volakde som tu kedysi daval aj fotku. nie ze by to bolo zakazane alebo co ale slusilo by sa to povedat. nejak k tomu ich udajne vlastnemu pells karbonu po tomto nemam doveru.

          pred asi dvoma troma rokmi si drah akupila pells silnicku. ako nie ze by to za tych cca 700E bolo zle ale:

          • na najmensej moznej XS velkosti 100mm predtavec – vymenit
          • offsteova sedlovka – kua naco? pri danej velkosti uplna blbost –vymenit
          • katastrofalne sedlo – vymenit (individualna zalezistost ale bolo fakthrozne)
          • kazeta 11–23 – uplna blbost pre hobby jazdkynu – vymenit
          • 42 rajdy, siroke a navyse (aj ked uznavam ze je to individualne otrasnejgeometrie). ked nic ine tak drop taky ze pri svoje vyske to neslo nijakonastavit
          • 175mm kluky (ja mam mam pri svojich 189cm tusimze 170)proste poplacane z toho co bolo na sklade absolutne bez najmensieho ohladu na to ze na aky bike to ide. horsie jak cinania.

          uz bych od pellsu nekupil ani hovno.

          0 0
          • ememem  

            iba aby bolo jasne – predajca bol viac ako ustretovy takze tie vymeny stali dokopy snad stvoku navyse.

            0 0
          • Sitic  

            to beru, ale tak je to karbon, nevidím zase duvod proč si od pellse třeba nekoupit z ty 6061alu ;) nebo tu P6, já mám osobně demon d a jsem spokojen ;)

            0 0
            • Shadow.1  

              A taky jde o to, kdy to kupoval… dneska už muže být všechno jinak…

              Jako Merida kdysi byla pojem, tak dnes… ehmm… Ale nebudu tu hodnotit žádné značky… všechno to jsou subjektivní pohledy někoho, kdo je na něco zvyklý a zavrhne jinou věc, i když může být dobrá… Takže kolo projet, vyzkoušet a když se ti bude dobře jezdit a bude mít dobrou výbavu a přijatelnou cenu, tak ber…

              Osobně bych řekl, že v každé cenové hladině jsou kola více či méně porovnatelná… jeden má lepší rám, druhý zase lépe vypadá, další je nabušený komponentami… Záleží už jen co preferuješ…

              0 0
              • Pac029  

                Jejda toto mne zaujalo. Kdy a cim byla Merida pojem? Me prijde, ze tak teprv posledni 3–4 roky zacla delat vyborne ramy srovnatelne s top masovymi vyrobci, ale pojem??? Pojem jako tesco kolo? Jeste teda pamatuji, ze kdysi se vyplatilo jakysi jejich top model koupit, protoze se cenove rovnal diskovym tusim Maguram co na nem visely, ale to je dost davno.

                0 0
                • Shadow.1  

                  No mě zase přijde, že dříve dělali dobrá kola ale tolik se o nich nevědělo, a poslední 4 roky jedou krutě na marketing a je to všude vidět…

                  Pojem, to jsem asi přehnal :-))) To nemohu říct…

                  Osobně Meridu rád nemám, ale nikomu to nechci vymlouvat… každý ať si koupí co se mu líbí… nemyslím si, že by některý výrobce nějak extrémně vybočoval… V porovnatelných modelech…

                  0 0
                  • Pac029  

                    Jeste jednu dost vyraznou vec si pamatuji, prehazka XT na kole za 15 litru apod, zbytek kola do ceny, podle toho to vypadalo. Ne ze by to nedelali i ostatni, ale u Meridy mi to prislo nejvyraznejsi, dnes se to uz dost zlepsilo. Na druhou stranu, nejaky vyvoj tam maji, nejsou to jen lepici nalepek.

                    0 0
          • Quik  

            Pozná hobík pevnou osu na vidli ? na xc ? podle mě ne …

            0 0
    • Bald  

      Ten Author možná není úplně v módním kurzu, ale já bych se ho nebál. Kamarádi mají vesměs Authory a nikdo neměl větší problém. Jeden Traction má cca 35tis km a rám drží, a neni ježděný zrovna po dobrejch cestách. Komponenty Shimano rovněž. Já ho mám třičtvrtě roku a spokojenost, i když po nějakých 1300km těžko soudit. Nebylo zatím třeba nic nastavovat, vyjma sjetých brzd. Nic nedrnčí, nerachtá a je jetý půl na půl asfalt/cesta-necesta.

      Jedno je pravda – moc parády nenadělá, záleží, co se od toho chce.

      0 0
      • gras  

        Mě Vision padl do oka celkově. Kromě vzhledu rámu. Ten se me moc nelibi, ale vzhled nejezdi.

        Kamoš mě psal, že jestli si koupim Author, tak se mnou nikam nepojede, ale proč ho nemá rád neví…ale já vím…četl to někde a dělá, že tomu strašně rozumí. :-)) To má kolo od podzimu- před tim jen autem.

        Já jezdim minimálně 20 let ( od 15let na silničním, od 18 horal ) :-))))

        0 0
        • Volf  

          To je takový ten český foklór. Co je české nám nevoní. A to že je Author největší dnes už i evropský výrobce kol se jen tak mlčky přehlíží. Já si myslím, že je to takový český spešl, ale protože se Havlenovi nechce extra utrácet za nějakou pro tour stáj, tak je to v takové poloze v jaké to je.

          0 0
          • ememem  

            nic proti authoru, (mal som ho kym so ho zlomil :-) ) ale zas neprehanaj, porovnanie spesl-author je uplne mimo.

            0 0
            • Volf  

              Asi jsem to špatně napsal. Author se snaží jít cestou spešlu co se týká šíře nabídky nejenom kol, ale i příslušenství, doplňků a oblečení a také dealerské sítě. No a porovnávat kola jsem nechtěl, ale srovnání mě zajímá. myslím si, že kdyby měl Havlena zájem sponzorovat nějaký pro tour tým, tak by se klidně Author mohl objevit třeba i na TdF. Myslím si, že to je pouze o ochotě značky investovat obrovské peníze a spoustu materiálu. Ono z celého kola je originál / a ne vžde / jenom rám. Ostatní mají všxchno stejné :-) a já bych rád viděl českou značku na vrcholném podniku světové cyklistiky.

              0 0
              • ememem  

                yslím si, že kdyby měl Havlena zájem sponzorovat nějaký pro tour tým, tak by se klidně Author mohl objevit třeba i na TdF. – to je mozne

                Ostatní mají všxchno stejné :-) – ani nahodou a to som mal na mysli. spesl je jednym z technologickych leadrov po kazdej stranke ci sa to komu paci alebo nie (a s tym suviacich pozitiv aj negativ) co sa o authorovi neda povedat ani nahodou. ale na rozdiel od inych tzv. „vyrobcov“ (kellys, dema, 4ever, haibike a pod.) maju od svojich bikov aspon vykresy.

                0 0
                • soc  

                  No tak meli ve smlouve s taiwanem pozdavek, ze k danym ramum jim dodaji i vykresy. Ostatni usetrili a maji jenom ramy :)

                  0 0
              • pepek  

                Pil jsi, nebo hulil?

                0 0
                • Volf  

                  Ani jedno. Proč? Ty by jsi nechtěl vidět největší českou značku třeba na TdF ? Já prostě jo.

                  0 0
                  • pepek  

                    Mně je to kanička. Myslel jsem ale to srovnávání Authora se Spešlem. Ale asi máš pravdu, Dacia je taky takový rumunský Volkswagen ( :-)

                    0 0
                    • Volf  

                      http://www.author.cz/

                      http://www.specialized.com/…/SBCMain.jsp?…

                      No a já se divil, že Dacia jich tolik prodává. Když ji srovnáváš s VW :-) jinak ubohost českého človíčka ve chvíli, kdy zde má něco českého a dobrého je nepřekonatelná. Američan je hrdý i na tu nejposlednšjší americkou sračku, ale čecháček jen ohrnuje rypák.

                      0 0
                      • Shadow.1  

                        :-) Já mám Pellse, koupil jsem ho hlavně proto, že je česky… To že buší rámy v Číně a kdo ne :-))

                        0 0
                        • Volf  

                          To je špatné pouze u českých výrobců. Ti totiž nemají žádný vývoj, jen pořád kopírují, zapíchnou prst do komerční formy a pak dělají kola :-) a to že třeba Author si nechává dělat svoje formy se tak nějak opomíjí :-), ale jak jde o cizího výrobce, tak sice beze všechno z Číny, ale on má standardy a kontrolu, takže tam je to O. K. Prostě když dva dělají totéž, nemusí to být totéž :-) Jsme holt v Česku. Pokud by mně nějaký velký český výrobce nabídnul ocelový rám z dobré oceli, tak bych také jezdil na českém kole a byl bych na to i dost hrdý.

                          0 0
                          • Vilém  

                            jj, delaji si vlastni formy a pak jim je konkurencni ceska firma vyfoukne a ma nachlup stejny ramy:) Asi jim ji ukradli z trezoru, nebo co.

                            0 0
                            • Volf  

                              Zařaď se do stádečka čecháčků :-) Nikdo tě nenutí si kupovat české věci, ale pokud máš trošku české hrdosti, tak by jsi se měl malino nad svým postojem zamyslet. Není to tak dlouho co jem byl ve Švýcarsku a díval se v obchodě jak nakupují. V regále máš švýcarskou čokoládu o dost dražší než z jiné země a hádej jakou si vyberou. Já jsem hrdý na to že jsem Čech, ale přestávám být hrdý na některé Čechy.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Dekuji za skoleni. Tri z ramu, na kterych jezdim, jsou ceske, a to nejenom v uvozovkach, ale od zacatku, tj. od trubek az po konecny lak vyrobene v CR. Ceskym vyrobkum se naprosto nebranim, spis naopak. Do teto kategorie vsak tebou obdivovany author, s udajne vlastnima formama, nespada.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Tak kecam, jeste jsem na jeden ram zapomnel, takze 4ks. Ale ted si uvedomuju, ze co se tyce materialu, tak jen 2 jsou i z ceskych trubek. Konkretne Mrazek a Black Horse jsou komplet cesky vcetne trubek, Fr. Mrazek a Sfinx jsou z Columbusu.

                                  0 0
                                • Volf  

                                  Proč si myslíš, že je Author mnou obdivován. jáá obdivuji úplně jiné věci než jou kola. Zkus to někdy a uvidíš :-). Já jen raguji na nepravdy které se neustále znovu šíří mezi čecháčky. Author je prostě největší výrobce kol minimálně ve střední a východní Evropě a to nebude dáno tím, že dělá šunt. A když se podíváš, tak není ani levný. Takže co se dá logicky vyvodit. Asi nejspíše kvalita a užitné vlastnosti, protože neviditelná ruka trhu funguje. No a že pro tebe je český výrobce pouze ten, kdo pastí ručně rámy v garáži, protože při minimu své výrovy si nemůže dovolit nové technologie je tvoje věc a já ti ji neberu a už vůbec ti nevykládám výsměšně něco o obdivu :-) Jo a Authora ani jiného českého výrobce nejezdím, protože nemají v nabídce kvalitní ocelový rám ze špičkové oceli.

                                  0 0
                              • jIrI___  

                                U nás to je ale stejné. Orion čokoláda je dražší než nějaká polská, turecká nebo Milka :-))

                                0 0
                        • Sitic  

                          přesně, kdo ne :) mám taky pells ;)

                          0 0
                      • pepek  

                        To jsou zase rádobynaciona­listické kecy. Ano DACIA (AUTHOR) hodně prodává, ale nejaká čínská mutace ukrainy se prodává jistě mnohem víc. Mě šlo jen o to, že srovnáváš Volkswagen (Spešl), který vytvořil v historii mnoho významných modelů s Dacií (Author), která jen vyrábí licence od jiného sračkovatého výrobce.

                        Na rozdíl od tebe, Authora mám doma. (železo)

                        0 0
                        • marszy  

                          Pro nevěřící: všechny karbonové rámy Author jsou produktem Authoru.Formy na výrobu vlastní Author a není možné aby jste viděli stejné rámy u konkurence.Author si tvar , geometrii vymýšlí sám.Karbonový materiál používá od Japonské firmy Toreika (snad jsem to napsal dobře) a vlastní výroba se provádí ve firmě Carbotec která dělá třeba díly pro F1 .Co se týče karbonových odpružených rámů tak na vývoji se podílel člověk co má na starost vývoj u Škodovky jméno dodám.Ty to informace jsem dostal na tech. školení Authoru.Přirovnávat Author k Dacii mi přijde krátkozraké.Vět­šinou to řekne člověk co o tom ví prd.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Nevim jak ted, ale to o formach tvrdili uz davno a zajimave, ze Ravo melo stejny ramy:)

                            0 0
                            • marszy  

                              Ravo už hodně dlouho není:-).Formy bud vlastníš nebo si je můžeš pronajmout.Author ty formy vlastní.Pokud najdeš rám nebo kolo totožné s produkcí Authoru tak ho sem dej rád se podívám:-).

                              0 0
                              • Vilém  

                                Psal jsem ze nevim jak ted. Ale stejne reci vedl Havlena i tenkrat, jak maji vlastni formu atd… Takze kecum na jejich marketingovych skolenich muzes, nebo nemusis verit. Tato firma je mi u prd…, takze jejich produkci nesleduju, ani nebudu travit cas hledanim nejakych podobnych ramu.

                                0 0
                                • marszy  

                                  Já to nemyslím arogantně .Prostě pokud narazíš na rám který je stejný jako má Author tak to sem hod rád to Havlenovi omlátím o hlavu.

                                  0 0
                          • pepek  

                            Dobře, tedy Dacii jsem přestřelil. Ale srovnávat Author ss Spešlem? To snad ne.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              V segmentu, kde se potkávaj, tak uplně v pohodě.

                              Nějak netušim, v čem tkví ta inovace velkého S…

                              0 0
    • gras  

      Víte něco o rámu Meridy ? Z těch kodu člověk nic nevyčte.

      HFS XC Comp-Disc-single

      Dík

      0 0
    • Hnoj  

      Vzhledem k tomu, že Pells tyto rámy vyprodává takřka za „hubičku“ bych šel klidně do něj a dostavěl to, za 25K se už dá řešit docela hezká sestava.

      S prasknáním bych to neviděl tak černě, ono totiž praská úplně všecko.

      0 0
    • radek01  

      Ahoj mám pells elite D v hlíně od 2007 a nevidím problém sice jsem vyměnil kola a vidli ale jinak myslím slušné kolo a další bude zase pells abych nezapoměl mám od pellse i silnici a taky vše OK a ceny mě přijdou také v poho ale dnešní nabídka je hodně podobná někde je lepší vidlice ale zase to ošidí někde jinde takže v celkovém důsledku záleží co ti sedí a také jak se ti to líbí a pokud dáš pár závodů zachvíli to tady trochu předěláš tu tam koupíš něco lepšího a než se rozkoukáš máš úplně jiné kolo…

      0 0
    • t29  

      Z tvojí čtveřice bych vyřadil Pells Thorr X.7: Recon Silver je přejmenovaná Tora, Juicy 3 jsou základní hydry, a uváděné hmotnosti nevěřím ani trochu, jako u všeho od Pellsu (pro představu silniční řidítka – katalog 280g, realita 380g). Thorr se snaží tvářit jako enduro, na závodění budou lepší stroje. A poslední – letošní modely bych uvažoval až po slevě, tzn. někdy od letních prázdnin dál, a do té doby vybíral ze slevněných starších modelů.

      Jedinou výhodou Thorra může v budoucnu být 3×10 převodů, pokud bys to chtěl postupně vylepšovat, ale když ti Amulet vydržel patnáct let, vydrží ti i modely 2010 s 3×9 převody, a pak koupíš zas celé nové kolo.

      Pells Razzer Carbon má sice karbonovou zadní stavbu, ale k tomu pružinovou Toru SL, kterou bych čekal na kolech o cca 5–7 tisíc levnějších, a zas Juicy 3.. Takže taky nic moc.

      Mezi Meridou a Authorem bych se rozhodoval takto:

      rám – praská všechno a konkrétní vychytávky neznám, je otázka jak ti sedne geometrie = nevím vítěze

      vidlice – radši Recona s pevnou osou (vyšší tuhost) než základní model Foxky = Author

      kola – Authorácké náboje fungujou, stížnosti jsem na ně neslyšel. Otázka co ráfky. Crossridy nejsou vhodné pro těžší jezdce, jinak ok = remíza

      brzdy – na Strokery Trail jsem slyšel spíš chválu než stížnosti, na Elixiry taky, Merida má vepředu 185 kotouč, může se hodit, pro těžší váhy skoro nutnost = Merida

      řazení – XT+SLX funguje dobře, to samé X.0+X.7+X.9, Sram by měl být robustnější. Je otázka, jestli dáváš přednost páčkám nebo otočnému řazení, to by ti mohlo usnadnit výběr.

      pohon – Firexy už jsou snad výrobně vychytané (kdysi tu existoval klub cvakajících Truvatistů), Shimana HT-II prostě fungujou, kazety a řetězy jsou spotřebák = remíza

      pedály nastejno, sedlovku, řidítka, pláště atd. nemá smysl řešit.

      Osobně mám dobrou zkušenost s Authorem i Meridou (koupil, rám drží, zbytek jsem si doskládal dle chuti). Přiklonil bych se k Authorovi, kvůli 20 mm pevné ose, a dopředu bych si nechal hned při koupi dát 180 mm kotouč.

      0 0
      • McBlacky  

        podle mě na Meridě je klasická Fox F100 RL. dnes se osazuje na kde co, je to vidle funkčně i váhově srovnatelná se Sidem Race. Viděl bych v ní největší přednost Meridy. Recony jí nesahají ani po kotníky.

        Na 100 zdvihu se dělá to samé s FIT patronou a také opět i s TerraLogic.

        0 0
        • t29  

          Jo, Recon je taková nechtěná vidle, ani top funkčně, ani levná, přes to všechno by mě lákala pevná osa.

          Škoda že ji Foxka na té Meridě nemá.

          0 0
          • MlokCZ  

            Zase bych význam pevné osy na HTčku a tak malém zdvihu nepřeceňoval.

            0 0
            • bochov  

              Mam jednoho Authora deset let na chate a nemam problem stejne jako moji znami.

              0 0
      • gras  

        Dík. Parádní čtení.

        Toho otočnýho řazeni jsem si všiml náhodou a chci ho. Mám ho i na Amuletu a jsem hodně spokojenej. Je to rychlý a pohotový ovládáni. Ty páčky mě nesednou. Nechal jsem si je vyměnit až nedávno-vydržely to asi 12–13 let. Ono to kolo je celkově v pohodě. Jen je šileně těžký a vypadam mezi těma „novejma“ cyklistama divně :-))

        Popřemýšlím o ty pevný ose-Ale když sem vydržel X let bez ni :-) a že sem to kolo nešetřil…

        0 0
        • t29  

          jak píšou Blacky a Mlok, je otázka jestli uživíš spíš větší tuhost Recona nebo lepší funkci Foxky. Pro mě je Foxky škoda :)

          0 0
          • gras  

            No to ještě nevim co uživím. Já jezdil na pérech jen na pujčenejch kolech. Tam to nebylo nastavený pro mou váhu a vždycky jen chvilku. Uvidim až se to sešteluje a vyzkouší v terénu. Ted budu rád, že je tam vůbec nějaká pružící.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • gras  

      Ještě bych měl dotaz. Kdybych to bral po netu jakou velikost objednat na 177 cm. Mám kratši nohy poměrně k tělu.

      V jednom obchodě píšou :

      Velikosti 14,5– do 160 cm

      16–160–165 cm

      18–165–170 cm

      20–170–185 cm

      22–185–195 cm

      20 palcu se mě zdá dost.

      0 0
      • t29  

        Měřím 178 cm, nohy od země po rozkrok 83 cm, poskládám se na cokoli od 17" (ale chce to 400 mm sedlovku a vysunout na max) po 21" (ale u některých rámů už se mlátím rozkrokem o horní trubku). Druhá a možná důležitější věc je délka rámu – tady mi sedí něco přes 600 mm + 90 mmm představec (současný 19" rám je delší, 627 mm + 85 mm představec a řidítka zároveň se sedlem, na kratším rámu by mohly být níž).

        Merida má v 18" efektivní délku 590 mm a ve 20" efektivní délku 605 mm. Geometrii loňského Authora jsem na stránkách nenašel, letošní má v 17,5" délku 590 mm a v 19" délku 605 mm. Tzn. pokud se nezměnila geometrie, tak je Author o něco málo nižší než Merida se stejnou efektivní délkou.

        V první řadě zkus Authora v 17,5" a Meridu v 18" a kdyby se ti zdály krátké, tak bych řešil Authora 19" resp. Meridu 20".

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Cubex  

        tohle je vzdy riziko, jedine doporuceni zn i vyzkouset !!!

        0 0
    • Cubex  

      Z tohoto vyberu asi Merida, Authory po zkusenostech nebrat, posledni dobou se dost zhosrsili. a Pells je co? to nemyslis vazne?

      0 0
      • gras  

        Pells by mělo být kolo. Teda podel netu :-))

        Soused se dal na ježdění (skoro poloprofi) a má Pellsa. Má ho asi za 80 000kč. Nevim ani typ. Ten už by mohl být dobrej ne ?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Shadow.1  

          já Pellse mám, žádný základní model, naopak a jde suprově za pedálem… lehké, ovladatelné… pevné… zatím spokojenost… ale netvrdím, že je nejlepší… prostě normální kolo, řekl bych odpovídající ceně a „český“ výrobce.

          Osobně spokojenost, ale nikomu ho nenutím… kdo chce Meridu, tak prosím… Už se těším, až je budou prodávat i na benzínkách :-)))

          0 0
          • Sitic  

            přesně tak, mám taky pellse za 15k a jsem spokojenej ;)

            0 0
          • jIrI___  

            Taky jsem měl 2 roky Pellse a bez problémů. Třeba lak kvalitnější než u současného Treku (měl jsem u něj smůlu na vadnou sérii).

            0 0
    • gras  

      Tak jsem nakonec vzal Merida Carbon FLX 800-D –2010.

      Trochu přes rozpočet, ale co už.

      Merida Matts HFS už neměli v mé velikosti. Níž jsem jit nechtěl a hledat dalšich 14 dni jiný typ se mě už nechtělo. Snad bude Carbon v pohodě ? Nemá sice Sram X0 Twister, ale už je objednán. Zvyk je zvyk.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce