Merida Crossway 100-D vs. Merida Ride 88-24

15 nepřečtených
  • Exe

    Zdravím,

    plánuju koupit nové kolo a rozhoduju se mezi těmito dvěmi:

    1. http://eshop.spkolo.cz/…ssway-100-D/
    2. http://eshop.spkolo.cz/…ide-88–24–1/

    S tím, že bych to využíval spíše na každovíkendové vyjíždky cca 50–80 km.

    Jezdím cca 70% silnice, 30% polňačka, a radši bych bral silnici, ale otec na mě pořád naléhá, abych vzal toho crosse, že se silnicí budu příliš omezený.

    Spíše by mě ale zajímalo, jaké kolo má za tyto peníze lepší díly a vyplatí se více.

    Děkuji předem.

    0 0
    • Azmir  

      Se silničním kolem bych se na polňačky moc nepouštěl, asi pro tebe bude nejlepší crossové kolo, ale to co jsi postnul určitě ne, to je hrozná ***** za ty prachy.

      0 0
    • Soreno  

      A co cyklokrosový kolo je to jak silnička a polňačku to zvládne v poho ne? Ale nemám zkušenost.

      0 0
      • Exe  

        To bych bral nejraději, bohužel na něj nemám finance

        0 0
    • winter78  

      Cross a cestný sú dosť odlišné kategórie bicyklov. Cross má bližšie k MTB než k cesťáku. Ja som dlhé roky jazdil na MTB len po asfalte, potom som kúpil dosť drahý crossový bajk, ktorý som ale za pár mesiacov predal a kúpil klasický cesťák, u ktorého som nadobro ostal a jazdím už len na ňom. Musíš vyberať podľa toho čo ťa baví. Ak jazdíš aj asfalt a aj ľahký terén, tak ber cross. Ale ak si vieš predstaviť jazdu len a len po asfalte, tak zober cesťák.

      0 0
    • scalar  

      Z těchto dvou kol je hodnotnější určitě ta silnička, s tou si zajezdíš, ale jenom po silnici. Tento typ crossového kola Ti nebude k ničemu – levné díly, nefunkční vidlice, celkově vysoká hmotnost a líná geometrie, otrava na silnici i mimo ni.

      Doporučil bych crossové kolo s pevnou karbonovou vidlicí nebo cyklokrosové kolo. Důležitá je otázka, jestli potřebuješ a využiješ silniční řidítka (berany). S rovnými řidítky bude kolo levnější, lépe ovladatelné s účinnější brzdami.

      0 0
      • nooski  

        A řekneme i B, tedy že s berany má člověk více možností úchopu a taky díky posedu může jet člověk rychleji.

        0 0
        • scalar  

          Pro kolik procent lidí jezdících na kole platí varianta B? Já sám jezdím celo zimní přípravu s rovnými řidítky, pak něco najíždím na silničce, ale z 99% se držím za páky nebo v kopcích za vršek, tedy posed stejný jako s rovnými řidítky.

          0 0
          • nooski  

            Nevím, ale já berany využívám berany na 100%. I spodní úchop přijde vhod, když jede člověk dlouho po rovině proti větru. Když jsem byl nucen jezdit chvíli v zimě na crossovém kole, tak mi berany chyběly hodně. Je ale pravda, že jsem silniční odchovanec.

            0 0
      • Exe  

        Berany plánuju využít naplno, mohl by mi se ještě někdo napsat rozdly silničky a cyklokrose?, cyklokros je „pouze“ pevnější nebo to má další rozdíly?

        0 0
        • nooski  

          Cyklokroska má malinko jinou geometrii, delší zadní stavbu a používá jiné brzdy než silnička. Umožňuje jezdit širší pláště a hobby cyklokrosky taky umožňují snadné namontování blatníků. Závodní cyklokrosky nemají závity pro košíky, protože se při závodě nepije. Lanka jsou často vedena vrchem. Samozřejmě není problém nahodit druhá kola, nebo přezout pláště a z cyklokrosky je téměř plnohodnotná silnička, jen jízda bude stabilnější díky delší zadní stavbě a mírnějšímu úhlu hlavové trubky, čili pro klidné ježdění ideál.

          0 0
          • raceman  

            stabilnejsi jizda? to mi moc nepasuje… cyklokroska ma byt hrava, aby byla snadno ovladatelna v terenu.. tj kratsi horni ramovka nez u silnice, tudiz je zivejsi i na silnici… a jeste miva vyse stred…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.