merida crossway 500 vs ghost cross 5500 vs skladačka

48 nepřečtených
  • takart

    Zdravím všetkých,

    mam v pláne kupit crossový bicykel do 800 € (cca 20.000 kč max.) a zvažujem výber z týchto dvoch variant.

    Mám výšku 195 cm, 90 kg, 38 rokov a jazdiť plánujem hlavne cesty a menej náročný terén. Keby mi niekto vyzdvihol plusy a mínusy oboch modelov prípadne poradil inu vhodnu alternatívu bol by som velmi povdacny.

    Dakujem pekne za pomoc a cenné rady.

    0 0
    • scalar  

      Jsou minimálně dva důvody, proč by ses měl těmto kolům vyhnout – vidlice a kliky se středy. Tahle dvě kola jsou na těchto místech osazena komponenty, které patří na kola v poloviční cenové relaci. Vidlice Suntour NCX má aspoň tlumení, správně funguje ale při hmotnosti jezdce kolem 70 kg. Kvůli slabým nohám není moc vhodná na kotoučové brzdy. Vidlice RST na Ghostu je nefunkční krám. Kliky – na kole za 20 tis. trvej na klikách s integrovanou osou. Ještě náboje by to chtělo lepší, tady je na tom hůř Merida.

      Takový ideál by pro Tebe bylo kolo se vzduchovou vidlicí Suntour NRX, kliky s integrovanou osou, kvalitní náboje s průmyslovými ložisky (Novatec, Sram X.9), brzdy Deore M596, řadicí sestava Deore/SLX 3×10.

      0 0
    • Deathwing  

      http://www.cyklonemcik.cz/…bike-c600-lx

      co treba tohle? Ram je psanej 22 i 24 nebo jiny z jejich nabidky ale vetsina ma vidlici NCX

      pripadne stavba i kdyz nevim jestli tu je nejakej stavitel ze slovenska

      0 0
      • takart  

        dakujem všetkým za postrehy…

        a co merida crossway 900 ??? Je to s nou tiež také zlé alebo je to už prijateľná výbava, prípadne má niekto priame skusenosti s týmto bikom?

        dakujem

        0 0
        • scalar  

          Opět vidlice NCX, Meridu škrtni z výběru, i na nejvyšším modelu má vidlici NCX.

          0 0
          • takart  

            dakujem,

            a aspon náboje a kluky su uz lepsie na tej 900-ke?

            Existuje vôbec nejaky crossovy bicykel do 20.000 kč, ktorý by uz mal vzduchovu vidlicu a nebol by poskladaný?

            dakujem

            0 0
            • scalar  

              Kliky už jsou lepší, náboje ne (ty nejsou tak na očích). S kvalitními sériovými crossovými kola je problém, já třeba jsem prodejcem několika značek, ale všechna crossová kola jsme letos pracně skládal, sériové ani jedno.

              Takhle třeba vypadá skládané kolo v Tvojí cenové relaci.

              0 0
              • nox159  

                S kvalitními sériovými crossovými kola je problém – to bude tim ze crosy jsou slepa vyvojova vetev ;-)

                0 0
                • scalar  

                  Tohle jsem tu už od jednoho „odborníka“ četl :-) Klasické cestovní kolo s rovnými řidítky bylo, je a bude nejpoužívanějším typem kola. Pro jaký typ kola jsou nejvhodnější stále se rozšiřující cyklotrasy po celé Evropě? Ne každý chce jezdit jen po silnici nebo v horším terénu.

                  0 0
                  • nox159  

                    je nejpouzivanejsi protože lidi lzou! prijde zakaznik a prodavač mu lže proto si koupi crose

                    tak to proste je…

                    0 0
                    • scalar  

                      Já jsem z více zdrojů slyšel úplný opak – když zákazník chce kvalitní cross, tak mu v kamenných obchodech moc nemají co nabídnout a tlačí ho do horskéh kola, nejlépe 29er, co jich mají plný krám.

                      0 0
                      • nox159  

                        luxusni cross seriove neexistuje protoze se nepouziva :D

                        jinak jo par crosu kolem 30–40 jsem uz skladal ale zadny smysl to nema…

                        pokud to skladas na hline (karbonovych cros ramu moc neni) tak das lehci kola karbon sedlovku deorkovou sadu a vzduchovou vidlici a tim to konci davat neco vice nema realný přinos… – myslis si ze ma? XTR se crosove nedela foxka ani DT podle me taky nedela crosove vidlice v cenach 10k a vyse…

                        0 0
                        • Topol  

                          Obliba crosových kol je spíš česká specialita a jinde jsem se s ní v takovém měřítku nesetkal – tomu odpovídá i jejich naprosto okrajová role u velkých značek /mimo našich/. Drahé crosové kolo nemá dnes své opodstatnění.Na většinu evropských cyklostezek /jak argomentuje Scalar / stačí cros s pevnou vidlicí- je levnější i lehčí.S kvalitní odpruženou vidlicí je rozhodně výhodnější 29er,pro svou univerzálnost a dnes již stejnou cenu.

                          0 0
                        • scalar  

                          Ale tady vůbec není řeč o luxusním crossovém kole, XTR nebo karbonovém rámu, nevím, kde na ty nesmysly chodíš.

                          Řeší se kvalitní crossové kolo, tedy na úrovni, na jaká jsou na crossová kola dostupné komponenty. Už jsme to tu psal – hliníkový 3×zeslabovaný rám, vidlice Suntour NRX R RL lite nebo pevná karbonová, sada Deore/SLX (XT už zákazníkům rozmlouvám, na crossovém kole nemá moc co navíc nabídnout), dobrá kola na průmyslech. Cenová relace tak 16 – 23 tis.

                          0 0
                          • nitraq  

                            Jen drobnej dotaz, jaký dámský crossový rámy jsou k dispozici v rámci tvých staveb?:)

                            0 0
                            • scalar  

                              Co si představuješ pod tím „dámský rám“? Klidně mi to dej do mailu.

                              0 0
                          • nox159  

                            psal si ze kdyz prijde zakaznik a chce neco lepsiho…

                            a na vzduchu se crosy seriove delaji i naby u drazsich kol nejsou spatne…

                            jinak proc volis NRX a ne NCX-E vyjde to, ze to NCXko je o cca 300g lehci podle vyrobce… proc davas NRXko ? (ptam se protoze nevim)

                            o tom jestli prumysla nebo konusy to uz tady bylo plno diskuzi.. oboje je funkcni ;-)

                            jinak samozrejme za cenu kterou ty skladas nebude seriovka tak vybavena… o tom netreba polemizovat… na druhou stranu kdyby sis vzal takovou marzi jakou maji bezni prodejci serivek (doporuceno/pri­kazano) tak jsou tvoje ceny podle me trochu jinde…

                            0 0
                            • scalar  

                              Váhy vidlic Suntour udávané výrobcem (českým dovozcem) jsou leckdy chybné. NRX má víc verzí, některé mají vnitřní nohy ocelové, jiné Alu, to samé krk. Tedy NCX-E může být v některé kombinaci i lehčí než NRX.

                              NRX je technicky vyspělejší vidlice (konstrukčně vychází z Epiconu/Axonu), vyšší verze mají nastavitelné tlumení, vyšší zdvih 75 mm a hlavně silnější nohy a robustnější konstrukci. Tedy ke kotoučovkám rozhodně NRX.

                              0 0
                              • nox159  

                                diky za info,

                                jeste zpatky k tomu vyvoji… crosove komponenty ( ramy, vidlice..) se uz roky nevyviji (ve smyslu inovaci), tzn nic noveho to uz neprinese, proste udelali neco (v porovnani k ostatnim odvetvim cyklisty tezky low-end ) a to proste staci… cros je dopravni prostredek a ty stavis kola takto zamerene cca do 25k ale kdyz chce zakaznik neco lepsiho tak proste neni obecne co nabidnout… ( o cemz jsme se bavili vyse…)

                                pokud nekdo chce bika za 100k tak se da postavit pekna raketa, pokud chce nekdo fula tak se postavi ful, pokud chce nekdo silnici tak se postavi dobra silnice… ale pokud chce nekdo crose za 100k tak neni z ceho stavet ( pokud neresime na zakazku delane titanove ramy…) proste kros je mrtvy, jen ho lidi chcou protoze jim nekdo nakecal ze je to univerzalni kolo ze je na asfaltu rychleji nez bike a v terenu se na nem jezdit da…

                                nenarazim na tve stavby ty proste stavis funkcni kola – nakoupis levne nebo ve vetsim nejake ramy v akci, k tomu nejobycejnejsi cannondale doplnky a doplacnes to vecma co jsou ve skladech v akci… das to za peknou cenu a tim to konci… pekny funkcni vysledek :)

                                Ono ani moc co vic neni k vymysleni… staci ti releativne 2 sady, 4pary kol, 2 ramy a 3 vidlice a mixem techto veci uspokojis 90% svych zakazniku…

                                0 0
                                • nitraq  

                                  Ono to taky bude mít co dělat s mentalitou kupců crossů. Zatímco top ht se obvykle použije na závody, kde rozhodují vteřiny, top full (jedno jestli trail, am/en nebo dh) se použije do těžšího terénu, kde rozhoduje schopnost odpružení využít každý milimetr zadní stavby, tak cross si koupí člověk, který se chce jen toulat krajinou a kochat se jako pan doktor. Je mu vcelku jedno, jestli ten sjezd projede rychleji nebo dá větší skok. Znám to z domova, rodiče mají okolo sebe docela velkou partu s crossy a pravidelně vyráží na výlety po celé republice.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    porad je to o tom co jsem psal vyse… lide nevi a ostatni jim lzou…

                                    proc kupujou cros a ne MTB ? ;-) kdyz si chcou jezdit napohodu po meste po cyklostezkach…

                                    0 0
                                    • nitraq  

                                      Neví, ale je jim to upřímně jedno. Spokojeně jezdí na svém crossu za 10 až 20 tisíc a víc neřeší. Navíc větší částku za kolo prostě nedají.

                                      0 0
                                    • scalar  

                                      Výhoda větších kol se prý prosazuje i v Tvojí cenové hladině nad 100 tis. Kč :-)

                                      0 0
                                  • scalar  

                                    Částečně ano, zase se to tu už řešilo milionkrát – kvalitní crossové kolo se dá využívat jako sportovní kolo. Mluvím i z vlastní zkušenosti, cross v relaci 15 tis. používám na sportovní ježdění i na trénink, vyhovuje mi to, baví mne to.

                                    0 0
                                    • Topol  

                                      15 tisíc je asi maximální rozumná hranice pro cross. Dražší opravdu nevím komu s čistým svědomím doporučit,rozhodně né těm,kteří jezdí i s ostatními na 29er.Popíšu příklad dvou kamarádů,kterým jsem stavěl kola a kteří celý život jezdili jen na crossech.Požadavek karbon a cena max 50 tis.Na crosse jsem nenašel nic co by se tam dalo smysluplně osadit,a nevyhodit zbytečně peníze. Jeho jem přesvědčil na 29er,ona trvala na crossu. Výsledek – on naprosto spokojený a ona naštvaná,že si nedala poradit /na silnici cross není žádná velká výhoda a v terénu,kde dřív společně tlačili on v pohodě jede,ona tlačí a řeší proražený duše. Obecně to platí i u mnohem levnějších kol.

                                      0 0
                                      • scalar  

                                        Naopak, 15 tis. je hranice, od které se dá zhruba postavit dobrý cross (občas se dá díky nějakým akcím na rámy pořídit levněji). Crossová kola pod 15 tis. jsou většinou špatná (vidlice, kliky a osy, náboje…).

                                        Jinak si každý musí rozhodnout, jaký typ kola je pro něho ideální, nemá smysl koupit si crossové kolo a pak s ním jezdit převážně v takovém terénu, kde se musí tlačit. Nebo si crossové kolo přizpůsobit (zdvih vidlice, převody, pláště), může být i velmi blízko 29er kolu – vidlice se zdvihem 75mm, horské převody, pláště 2,0"…ono to „škatulkování“ taky není ideální.

                                        0 0
                                      • Nikovlas  

                                        Mezi 15 a 50 je celkem slušný prostor :-D

                                        0 0
                                        • Topol  

                                          Prostor je,ale smysluplně ho u crosse využít,pro toho kdo má možnost srovnání,to jsou vyhozené peníze. Na silnici a upravenou cyklostezku na solidně osazezeného crosse s pevnou vidlicí 15tis stačí a v horším terénu bude cross vždy horší. Crossové kolo bylo a je oblíbené především pro svou univerzálnost,ale v tom je nyní už horší. I pokud postavím lehkého crosse se vzduchovou vidlicí a přibližně stejně těžkou 29ku s pevnou vidlicí,tak 29ka bude výrazně univerzálnější kolo. Jde jen o to mít možnost to ve všech terénech porovnat. 29ka se solidní vidlicí bude při stejné ceně trochu těžší,ale v univerzálnosti opět výrazně lepší.Většina cyklistů chce mít jen jedno kolo pro všechny terény,maximálně vyměnit pláště a většinou ani to ne.

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            většina cyklistů chce jezdit jen po asfaltu a cyklostezce a takový blbosti jako vidlice vůbec neřeší. Řeší blatníky, nosiče a světlo.

                                            0 0
                                            • Topol  

                                              Takhle bych to úplně netvrdil asi záleží jak kde. Ale právě pro ty je cross s pevnou vidlicí do 15 tisíc vhodným řešením.

                                              0 0
                                • scalar  

                                  Nevím, z které planety jsi přicestoval. Pro naprostou většinu lidí v ČR je drahé kolo za 20 tis. Kč. Proč v souvislosti s crossovými koly řešíš cenovou hladinu 100 tis. mně zcela uniká. Kolo v konfiguraci: kvalitní hliníkový rám – slušná vzduchová vidlice – osazení SLX…rozhodně nepovažuji za těžký low-end. V této cenové relaci je u crossových kol vývoj podobný jako u horských – souběžně s Epiconem se inovuje NRX, hliníkové rámy se už moc neinovují ani u horských kol. Shimano dělá nové sady i v crossových verzích – pouze crossová řada LX, u řad Deore a XT jsou crossové varianty, takový gigant by do slepé vývojové větve neinvestoval. Já třeba zrovna stavím na zkoušku crossovou variantu 1×10, docela aktuální řešení, ne?

                                  Klidně si žij ve světě kol nad 100 tis. a nad vším levnějším ohrnuj nos jako nad low-endem.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    neohrnuju nos, rikal si ze kdyz chce zakaznik neco lepsiho tak mu neni z crosu co nabidnout… coz je pravda za 40k uz proste neni co nabizet… a uz je to nesmyslne..

                                    a ano vim jake kola se bezne prodavaji… ale nejsme v hposte ale na BFku

                                    0 0
          • nox159  

            MRX No.1.

            0 0
            • takart  

              dakujem, MRX si pozriem, zaujimavy typ

              ešte otázočka… pokiaľ je na tej meride 500 resp 900 problém hlavne vidlica, nebolo by prijateľným riešením len doplatenie výmeny NCX za NRX ?

              0 0
            • takart  

              ešte som sa zabudol spýtať… pri MRX rámoch som videl najväčší 21. Je to dosť na postavu 195 cm?

              0 0
              • scalar  

                Není, je i velikost 23", dostupná v té černo-zelené barvě, co jsme sem dával.

                0 0
                • takart  

                  velkost 23 som nasiel iba pri MTB 29 (nie pri krose)

                  ale je možné, že sa mýlim

                  0 0
          • takart  

            a co poviete na vyšší model ghostu cross 7500 2013 ?

            Tam uz je aj vzduchová vidlica. Je tam nejaké vyslovene slabé miesto?

            0 0
    • Neunzikger  

      Jestliže budeš kupovat sestavované kolo – tj. s rozsáhlou možností individulalizace, ujasni si (vedle velikosti rámu) rozměry u volitelných komponent. Tzn. šíře řidítek; ale také šíře, materiál a tvar gripů; délka představce; volba sedla tj. šíře + pohodlí obecně, ofset sedlovky; délka klik http://www.customcranks.de/…_length.html – pokud né zakázkové, tak pro Tvou tělesnou výšku z konfekčních určitě 180 mm než 175 mm.

      Radši při vstupní investici posunout rozpočet, ale když se jde do funglovky – tak ať to velikostně sedí a je odolné, aby nebylo třeba záhy něco upgradeovat.

      0 0
      • scalar  

        S tou délkou klik už zabíháš dost do detailů, tady bude asi problém vyhodnotit ideální délku, nedokáží to ani mnozí profesionální cyklisté (faktory jako poměr délky stehenní a lýtkové kosti, styl šlapání, kadence, návyky…). Obecně platí zjednodušené – čím delší nohy, tím delší kliky. Konfekční (na trhu běžně dostupné) jsou u crossových klik délky 170 a 175 mm.

        Spíš se v rámci individualizace řeší převody (počty zubů na převodnících, rozsah kazety), pláště (šířka a vzorek).

        0 0
        • Neunzikger  

          Pro individuální rozsah převodů je na trhu nabídka široká a s trojpřevodníkem není problém mít dostatečný rozsah, dvojplacku už je dobré mít pro sebe dobře rozmyšlenou. A s tou délkou klik sis vlastně odpověděl sám – neřeší se to, protože na trhu dostupná konfekce není. Lidi s cca 170 – 180 cm tělesné výšky mají pohodu. Pro menší se ještě dá sehnat, ale více vyrostlí pro velkovýrobce jakoby neexistovali. Výrobci kol (velcí i kusovkáři) jsou odkázáni na konfekci klik. U indivinduální stavby lze čahounovi doporučit zakázkové kliky, ať se rozhodne, jestli si je objedná. Proto to uvádím pro figury, u kterých je odhad délky klik mimo i o 2 cm (milimetry neřeším) tady v diskusi – to je na rozmyšlenou a objednání více času, na krámě už lidi budou víc hrr.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.