Merida speeder vs. Superior speedster

73 nepřečtených
  • buck

    Navazuju na mnou zalozenou diskuzi viz:

    http://www.bike-forum.cz/…ke-kolo.html

    Kde jsem resil, jaky typ kola mi bude vyhovovat nejvice. Zde bych chtel zalozit diskuzi o tom, jake kolo z techto dvou, viz predmet je lepsi, cili kvalitnejsi. Pokud jste si cetli puvodni diskuzi, budu mit kolo prevazne na silnice- asfalt (60%), ale nepohrdnu ani trasou, ktera povede pres polnacku, nebo sterkovou cestu. Proto rozhodnuti padlo misto silnicniho na fitness kolo, ktere se bude blizit spise silnicnimu nez mtb. Z techto pozadavku vyplynuly prave tyto dve kola:

    Merida speeder i8

    http://www.cykloworld.eu/…-speeder-i8/

    Superior Speedster

    http://www.dobrakola.cz/…peedster.php

    Neznamou je 8spd u te meridy, zajimalo by jak je to sprevodovany, jestli se s tim da do vrchu i po rovine, zkratka jak je sirokoy spektrum zaberu, nema s tim nekdo zkusenosti?

    predem dik

    0 0
    • buck  

      nikdo?:(

      0 0
    • juli  

      Když už teda padla volba na krose s pevnou vidlí, tak přidám do výběru tohle aktuálně se dá pořídit za cca 9000,–

      0 0
    • jecnak  

      Sel bych do Meridy. Co se tyce prevodu, tak si najdi na strankach Shimano pripadne jinde, jsou rozepsany prevody na jednotlive stupne. Prakticky ti bude schazet z normalnich bikovych prevodu bud ten nejrychlejsi nebo nejpomalejsi. Za zakryty system a bezudrzbovost to ale stoji, zvlast u krosoveho kola bych to klidne prekousnul.

      0 0
      • t29  

        Mno… Shimano o Nexusu 8 říká toto:

        Gear Ratio Total Difference = 3.07

        Gear Ratio 1 = 0.527

        Gear Ratio 2 = 0.644

        Gear Ratio 3 = 0.748

        Gear Ratio 4 = 0.851

        Gear Ratio 5 = 1.0

        Gear Ratio 6 = 1.223

        Gear Ratio 7 = 1.419

        Gear Ratio 8 = 1.615

        Merida Speeder má stálý převod 44×16 (2,75) a když to vynásobím převodovým poměrem Nexusu, tak rozsah odpovídá silniční klasice, vepředu 53–39 a vzadu 12–27. Lehké převody chybí úplně.

        Sice jsem dokázal na Favoritce s nejlehčím 46×21 vylámat dost kopců, ale dneska jsem ve stejných místech rád za 36×32. Takže bych se klonil k Superioru, nebo je ještě Pells Demon

        0 0
        • buck  

          dik za konstruktivni odpoved. Ikdyz stale se v tech prevodech neorienteju, jak to pocitas? Rad bych uvital srovanani s klasickym horakem 21spd.A Neda se dokoupit vic kolecek dopredu? Pac ta merida se me fakt libi:( No a jinak ten pells nevypada zle, ale neni tam udana velikost plaste, jeste mrknu na jiny prodejce…

          0 0
          • t29  

            Počet zubů převodníku děleno počtem zubů pastorku = převodový poměr. U normální přehazovačky je to už výsledek (pro každou kombinaci převodníku a pastorku jiný), u přehazovačky v náboji musíš spočítaný převodový poměr ještě vynásobit vnitřním převodovým poměrem náboje (to jsou ty čísla Gear Ratio, pro každý stupeň jiné).

            Horák s 21 převody (tipnu převodníky 24–34–44 a sedmikolečko 14–28) – má nejlehčí převod 0,857 (24/28) a nejtěžší převod 3,143 (44/14)

            K té Meridě – s přehazovačkou v náboji můžeš mít jenom jeden převodník, jinak bys musel přidávat přesmykač a napínák a celé to řešení převodů v náboji by ztratilo smysl. Každopádně můžeš převodník a/nebo pastorek vyměnit za jiný, takže budeš mít všechny převodové poměry posunuté.

            Například vyměníš převodník za 32z a pastorek necháš 16z a budeš mít nejlehčí převod 1,054 (32/16*0,527) a nejtěžší převod 3,23 (32/16*1,615).

            Jediné, co budeš muset při změně převodníku a pastorku řešit, je délka řetězu, abys ho mohl napnout.

            0 0
          • jecnak  

            Neda, ale muzes si ten prevod zmenit prostou vymenou zadniho pastorku za jiny s jinym pocetem zubu (40CZK investice). Takze si proste udelas takovou skladbu prevodu, aby ti vyhovovala. Pokud sedi co spocetl t29 a tedy 53–39 + 12–27 je to plne dostacujici do ceskych podminek na silnice a placatejsi polnacky a lesni cesty. Pokud dozadu hodis rekneme 18z pastorek bude to vhodnejsi do kopcu a vic do terenu. Je to neco za neco. Pripadne si pockej na pristi rok, to bude 11s razeni Nexus/Alfine v nabe s vetsim rozsahem.

            Dalsi vec jsou pak provozni naklady – retezy po 150,–CZK. Zadny retezy za 400,–CZK zadny vymeny pastorku (max jednou za 10000km pastorek za 40,–CZK), zadny brzdovy desticky atd. Proste bezudrzbovy kolo.

            0 0
            • Vilém  

              Osobne cekam taky na 11ku alfine, ale tam uz nebude cena takova jako u 8cky. Co jsem nasel, tak se prodava za cca 375 liber, coz je pres 11t :(

              0 0
              • jecnak  

                Ono by melo jit do prodeje ofiko az na podzim. Myslim, ze ceny pres zimu spadnou. Kazdopadne ted se dal sehnat 8s Alfine – naba, razeni, napinak – za cca 6000,– coz je celkem snesitelne.

                Stejne ale bude nejrozumnejsi koupit nejake cele kolo jako je trebas ta Merida.

                0 0
                • Vilém  

                  Snad to sleze. V nemecku jde 8sp alfine sehnat komplet za cca 150E, coz je vic nez o tretinu levneji nez u nas. Pokud by to takto bylo i s 11sp, tak bych byl jen rad:)

                  U celyho kola by byl problem co s tim zbytkem. Ram mam uz nachystanej svuj, zbytek chci taky osadit podle sebe, jen nejaka ta zadni naba mi chybi.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ja mam prave v merku spis nejaky cely kolo na 28" kolech. Nejspis Meridu S-Presso Race s novym Alfine 11s na niz hodim silnicni plaste, oblouky a nejaky lepsi predstavec a sedlo.

                    0 0
                    • Vilém  

                      To maji delat na presrok? Tento model jsem vubec neznal, ale co jsem koukal na S-presso 8sp, tak mi tam vadi ten napinak.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Napinak mel model 2009 myslim. Pristi rok nevim co bude, jen spekuluju, ze bude snad s 11s Alfinem misto 8s. Prave ze bych si na to rad dal oblouky a trochu ho prekuchal abych mel takovy city/treninkovou silnicku.

                        0 0
            • buck  

              „muzes si ten prevod zmenit prostou vymenou zadniho pastorku za jiny s jinym pocetem zubu (40CZK investice)“

              Tak to rad slysim, to by byl pro me uplnej ideal, dle trasy tam hodit jinej pastorek (je to sami co kazeta?, jestli chapu dobre?). Ty jsem ale videl na cykloworldu za 240Kc+

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Vilém  

                Pastorek vypada takto. Je zajimave, ze nektere zdroje nabizi uplne jiny.

                Ale podle me by to mel byt ten prvni s trema pulkulatejma vystupkama.

                0 0
                • Vilém  

                  Pardon, ten odkaz na jiny, mel byt tento.

                  0 0
                • buck  

                  Takze jestli to chapu, ta merida i8 ma na kazete 8 pastorku? to by znamenalo, ze bych si ty rychlosti mohl „namixovat“ skoro za hubicku dle me jak budu potrebovat… to by byl ovsem ale luxus…

                  0 0
                  • kubad  

                    ne :-)

                    převody jsou dané v náboji, ty jen posouváš rozsah výměnou jednoho pastorku která ja na náboji nasazený

                    0 0
                    • buck  

                      no vsak…na naboji je snad nasazenych 8kolecek ne? cili pastorku? to asi furt nechapu:))

                      0 0
                      • kubad  

                        no :-) není je tam jen jeden

                        0 0
                      • DaSnail  

                        ne, vnútri v náboji je prevodovka s rozsahom 320%.

                        na náboji zvonku je jeden pastorok, a jeho výmenou si ten rozsah môžeš posunuť aby bol rýchlejší na rovinách alebo ľahší do kopcov.

                        0 0
                        • scalar  

                          Je to úplně něco jiného, než běžný systém s vícepastorkovou kazetou a přahazovačkou. Konkrétně tahle převodovka od Shimana je určená spíše na městská kola, nevýhodou je menší rozsah převodů a vyšší hmotnost. A také to, že to skoro nikdo nejezdí, takže chybí osobní zkušenosti… Naopak velmi lákavou výhodou je „bezúdržbovost“.

                          Jinak kvalitní převodovku dělá Rohlhoff, má rozsah 14 st., trochu se tím přibližuje rozsahu klasického řazení 3×9, ale stojí 25 tisíc.

                          0 0
                          • buck  

                            hura! uz to asi chapu, neustale jsem to srovnaval s klasickou prehazovackou s presmykacem, nedokazal jsme pochopit ze rozsah te prevodovky prave ovlivnuje pastorek, ktery je „schovany“ uvnitr naboje a ktery vlastne posunuje tu skalu tech 320% bud k silnejsimu zaberu ci lehcimu, dle zoubku na pastorku… je to tak?:))

                            0 0
                            • buck  

                              tak ted otazka jestli skalu prevodu resit vymenou pastroku v naboji, nebo vymenou prevodniku jak psal t29, co je lepsi? ten prevodnik bude asi z pohledu obtiznosti vymeny lehci si myslim…

                              0 0
                              • Vilém  

                                Pastorek rozsah prevodovky nijak neovlivnuje. Rozsah je stale stejny, jen se posouva bud vic do rychla nebo do pomala zmenou primarniho prevodu. Vymena pastorku bude asi jednodussi a hlavne mnohem levnejsi nez vymena prevodniku. Pastorek neni schovan v nabe, je venku, coz sis mohl prohlidnout v odkazech, ktere jsem sem vlozil.

                                0 0
                                • buck  

                                  „Pastorek rozsah prevodovky nijak neovlivnuje. Rozsah je stale stejny, jen se posouva bud vic do rychla nebo do pomala“

                                  vsak jasne jsem to psal vyse, dobry tak to konecne chapu. A jeste otazka k razeni, jak vlastne funguje razeni, kdyz uplne chybi presmykac?

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    No nevim zda to chapes, kdyz se ptas na ten smyk:) Smyk tam proste neni, mas jen 8 prevodu v naboji, retez jde primo. Napina se bud posouvanim zadniho kola, nebo pomoci excentrickeho stredu. Jak to napinani ma udelane merida, to nevim, zas tak jsem ten ram nezkoumal.

                                    0 0
                                    • buck  

                                      doufam ze ne manualne, ale klasicky na riditkach, uz se radsi ptam na vsechno:)) Vsak ten presmykac napina retez a dle toho se radi ne? A ted kdyz tu neni, tak mi prave neni jasne, jak to funguje… jinak ten pastorek pro uplnost, je to ono?

                                      http://img713.imageshack.us/…pastorek.jpg

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Doporucoval bych ti zajit nekam, kde tu Meridu maji a podivat se a vyzkouset. To je jak indianovi vysvetlovat princip parniho stroje.

                                        0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • Vilém  

                                        Radi se otocnym gripem. Je to v tom odkazu na stranky shimana co jsem daval.

                                        Do okynka, ktere mas na fotce se montuje valeckova brzda.

                                        0 0
                                        • buck  

                                          ok diky, beztak nebude asi od veci se jet na ni nekam mrknout, mel bych v tom rad jasno nez vysolim penizky, jak to presne funguje a nechci tu bejt za indiana:))

                                          0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                      • Vilém  

                        Zvenku to vypada jak trochu vetsi torpedo, zevnitr takto.

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • jecnak  

                        Delas si z nas srandu?

                        0 0
              • jecnak  

                To je spis mysleno, ze si tam das neco co bude vyhovovat terenum kolem tveho bydliste pripadne stylu jizdy. Ze je zkratka mozna uprava.

                0 0
      • juli  

        Pokud by se porovnávalo s klasickými krosovými převody (48/36/26 na klice a 11/32 na kazetě), tak to bude někde mezi. Klasika se šaltrama bude mít nejlehčí převodový poměr 0.8 a nejtěžší 4.4. Merida s převodníkem 44z to bude mít zhruba 1.15 – 3.7. Rozsah je teda u klasiky bajvoko 540% a u řazení v náboji 320%.

        Pro názornost to může být u klasiky zhruba takhle:

        0.8 – 0.9 – 1.1 – 1.5 – 1.7 – 2.0 – 2.4 – 3.2 – 3.7 – 4.4

        a u 8spd. řazení v zadní nábě nějak tak:

        1.15 – 1.4 – 1.6 – 1.8 – 2.2 – 2.75 – 3.15 – 3.7

        Takže chybí jen ty nejlehčí, což je na silnici stejně k ničemu a pak jeden těžký. Plusem klasického řazení je, že se převody dají o dost zjemnit jejich prokládáním.

        Podle mého soudu, pro pohodovku na silnici a v lehkém terénu je 8spd. řazení v náboji dostačující. Že se o to není potřeba příliš starat, jak jsi zmínil je velké plus tentokrát pro Nexus.

        Takže, souhlas a ode mne hlas pro Meridu.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • buck  

      jeste jsem narazil na tuto meridu. Postrada brzdy co ma i8, ale disponuje prehazovackou, presto mi neco rika ze i8 bude nekde jinde

      http://www.cykloworld.eu/…-speeder-t1/

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • buck  

      Jinak diky vsem zucastnenim v teto diskuzi, hodne me to pomohlo, jak pri rozhodovani, tak pri ziskani novych vedomosti, jak ty dnesni kola vubec funguji, hodinarska prace hadr:). Takze diky.

      0 0
      • buck  

        ted jsem ale zjistil ze na cykloworldu maj jen ve velikosti 53cm. Jak je to s temi velikostmi, ja merim 178, pry by to melo byt v pohode, dle lidi z cykloworldu, ale kdo vi. Ma cenu si ji jet vubec osobne zkouset. Me se zda tech 53 celkem dost…

        0 0
        • jecnak  

          Ty ma tom kole budes jezdit, tak by asi stalo za to si ho vyzkouset. 53 muze byt ok a nemusi, tabulkove je to na horni hranici velikosti.

          0 0
          • buck  

            hm prave. Problem ze do brna to mam pres 200km. A tehle kol uz je jen par. Zkusit jeste objednat s osobnim odberem, maj tady pobocku kousek…

            0 0
            • jecnak  

              Netusim odkud jsi, ale treba v Praze meli Speedery v Bikeranch, pokud ti to pomuze.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.