• Vozataj

    Zdravím. Řeším dilema. Měl jsem v plánu, že si pořídím GT Avalanche 2.0 Disc vel. L, lae již ho nikde nemají, nebo mají,ale za cenu pořád 15 tis. Tudíž jsem koukal na jiné a nešel jsem tuhle Meridu, která se mi jeví, taky celkem schopně. Je zlevněná z 20 na 16 tis. Zajímal by mne proto váš názor, co vzít. Už už jsem chtěl brát to GT, teď zase přemýšlím, že něco přidám a vezmu tu Meridu. Ta cena už je ale max. co mohu dát.

    Merida: http://www.nakupnicentrum.cz/…el-2008.html

    0 0
    • Bruntal  

      Ja jsem mel Meridu Mats Sport TFS 300 V, ted mam HFS 2000 V a nemuzu na tuto znacku rict nic spatneho. Jsem naprosto spokojen. Navic, kdyby jsi slevil z kotoucovek a poridil to kolo s veckama, tak usetris dalsich par tisic a mas kvalitni kolo za rozumnou cenu.

      0 0
    • L_i  

      Já měl Meridu Spec ed V 2005. (stejnej rám jako 500D/V 2005) a dobrý. Do V brzd bych už nešel. Brzdily slušně (Avid SD5) , ale upgrade na kotouče je pak peklo.

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Myslím, že za ty peníze dobré,ba skvělé.Ale bude ještě k sehnání?

      Také bych už asi šel do verze s kotoučema.Náboje s CL jsou výhodou,výměna vlastních brzd už není taková položka

      0 0
    • Schoscha  

      kolo dobrý, jen pozor na brzdy, u M485 byl problém se vzlínáním oleje do destiček.

      Měl sem je a po reklamaci mi poslali 535.(šťastná náhoda) Ty jsou zatím OK.

      0 0
      • Vozataj  

        No, ony pozdější kusy mají Avidy 3, myslím. Jinak na tu vidli napíšu, zda by šla vyměnit za jinou, o tom jsem už přemýšlel. Mám skoro 90kg, tak jakou byste mi dopručili,ale uvažuji jen o levnějších…dí­ky moc…

        0 0
    • ulda  

      jestli ti nevadí 80mm vidlice (jako, že mně by vadila), tak kup tu meridu

      0 0
      • rorys  

        ja na Meridu nedám dopustit, mám už třetí a vždy v poho. (vždy je složena na míru)

        0 0
    • Vozataj  

      Tak jsem ji objednal, tu Meridu. Tento týden by měla dorazit. Už se těším jak malé děcko:-). Mějte se a spkojeně jezděte, jezdaři a jezdařkyně.

      0 0
      • koblizek1  

        Já na této Meridě už týden jezdím, vzala jsem si teda verzi s véčkama, mých padesát kilo hravě ubrzdí i za vlhka. Zatím spolu máme 200 km a spokojenost u mě panuje

        0 0
        • Krocan  

          tak ho hoď do našich biků ať se můžem podívat na novej přírustek mezi bikery:-)

          0 0
          • koblizek1  

            To ho musím nejdřív vyfotit a k tomu se dostanu nejdřív za týden, zítra ráno odjíždím na dovču. Ale za ten týden až ho vezmu na projížďku…

            0 0
            • Krocan  

              beru tě a slovo:-D

              já bych asi taky měl toho svýho vyfotit v aktuální podobě:-)

              0 0
              • Jarkis  

                Meridu zahoď, je to nehorázná prasárna. Se divím, že to vůbec můžou ještě vyrábět. Dělám v dílně jako servisák kol a merida je fakt děsný kolo s neuvěřitelnejma problémama. Nemluvím od kuličkovejch ložiskách, rámy, který snadno praskaj a obzvlášť těžký komponenty, co do nich dávaj. To snad nejsou lidi, co to montujou!

                0 0
                • smith22  

                  Tady asi někdo jedl moc vtipné kaše.

                  0 0
                  • Krocan  

                    buď nebo to špatně zařadil protože já mám CUBE:-D

                    0 0
                    • Jarkis  

                      CUBE, s tím sem se ještě nesetkal v servisu, takže to bude dobrý kolo:) já osobně mám Pell'se a nemůžu si ho vynachválit. Nejhorší sou právě kola, Merida, Author, Olpran, z těch kol mi běhá mráz po zádech, co to zas bude

                      0 0
                      • Krocan  

                        kámoš má 4 meridy a nemá žádnej problém…jedno HT s carbonovou zadní stavbou(tréninkáč), potom Merida Mission Carbon Team 08(závoďák) a dvě carbonový slničky(trénink a závodnička).

                        Ale to že nemá „šmejd“ bude asi taky tím že jezdí za Multivan Merida:-D

                        0 0
                      • smith22  

                        Tak tohle je ještě horší blábol než ten první cos napsal.Neprodáváte tam kde servisuješ náhodou Pell's?Netvrdím že Merida nebo Author je na trhu kol nějakej zázrak ale takovou neodborně podanou kritiku si teda nezaslouží.A pokud by ses trochu zajímal tak bys věděl že ten tvůj Pell's není taky žádnej zázrak.

                        0 0
                        • Tomínos  

                          To víš musí zi udělat reklamu :-) Nebudu tvrdit, že meridaje nej, ale u každýho kola dost záleží v jaký cenový relaci nakupuješ, takže merida za 10 litrů bude asi jinde než merida za pade :-) A rád bych věděl co myslí těma kuličkovejma ložiskama? Jako že merida ovlivňuje kvalitu šimaňáckejch ložisek? To jsem nevěděl, ale díky němu jsem zase o něco moudřejší :-)

                          0 0
                • Patar  

                  I když nemohu souhlasit s tímto způsobem  kritiky. musím Ti dát za pravdu, že kola MERIDA jsou co do kvality jedny z nejhorších ve své kategorii na českém trhu.Proto se této značce snažíme při servisních činnostech vyhýbat a jsem toho názoru, že kdo si tyto zmetky prodává, ať si je také opravuje.Při opravách těchto kol nabíhá spousta víceprací, kterě nejsou vždy majitelé těchto produktů  ochotni uhradit a jejich názory na kvalitu svých kol jsou mnohdy velmi zavádějící. Jeden příklad diskuze: "pane já mám přece MERIDU, umíte to vůbec opravovat?

                  0 0
                  • smith22  

                    Co to tu šíříte za bláboly?Jaký sou tam asi tak jiný servisní činnosti než u jiných kol stejné cenové kategorie?Vždyť až na pár vyjimek většína značek v určité cenové kategorii je osazená určitou řadou komponentů která odpovídá dané cenové kategorii která je až na některé komponenty takřka totožná a kolo se liší jen rámem.Tochceš říct že furt servisujete prasklý rámy nebo co?

                    0 0
                    • Patar  

                      Měl jsi nékdy v ruce třeba rámové pravítko? Dělalj jsi třeba u těchtu kol přestavbu z „V“ na  discy? Přeměřoval jsi někdy u těchto kol řetětězové linky a stopy kol? Chyby jsou v řádech několika set % povolených výrobních tolerancí.Nemíním o tom dále s amatérem diskutovat.

                      0 0
                      • smith22  

                        Hmm zas nějakej mistr světa co sežral všechno moudro na světě.V tom případě tato diskuze opravdu nemá cenu.Myslim si svoje.

                        0 0
                        • Tomínos  

                          Taky uplně nevím o čem mluví, sem tam funguju jako servisák na výpomoc a dělal jsem i pár merid, ale vůbec se mi nezdály tak hrozný. Je to možná tím, že jsem to porovnával se scottem a to jsou asi taky zřejmě hrozný sračky :-)

                          0 0
                          • Patar  

                            Pro mne osobně je servisák teprve ten, kdo dovede na rámu zafrézovat všechny kontaktní plochy, vystružit sedlovou trubku, zafrézovat korunku vidlice a celou vidlici generálkovat včetně výměny pouzder, redukovat stržené pedálové závity a závity pro stahovák. Rovněž musí umět opravit závity v rámu, např ve středové mufně, přeplést a vycentrovat svazkové a párové výplety kol, vyrovnat na rámu zadní stavbu s // základního trjúhelníku a // patek, to znamená celou stopu kola v toleranci 0,3mm. Také si myslíš, že např. světlost zadní stavby , která má být u MTB 135 +0,2mm a je široká 139,5mm je povolenou tolerancí? A co asymetrie této zadní stavby k základnímu trojúhelníku v hodnotě 6mm je naprosto v pořádku? Rovněž pnutí , neodstraněné dobrou tepelnou úpravou rámů a zjištěné holografií nepřispívá ke kvalitě zmiňovaných produktů. A cose týká samotné kvality servisních prací je to na nekonečnou diskuzi. Sám jsem ve své praxi otestoval asi 62 „rádoby-servisáků“, z nichž pouze 4 mohli splňovat podmínky kvalitního servisu.

                            0 0
                            • Tomínos  

                              Víš, zřejmě nejsem tak dobrý jako ty abych mohl tvrdit, že merida je ****** a leader fox je špica, osobně každý nový kolo nepřeměřuju, ale měl jsem možnost přeměřovat meridu po nehodě jestli se rám nehnul a kupodivu byl v pořádku, takže je vlastně možný, že ho ten náraz srovnal. A pojem holografie v souvislosti s kontrolou pnutí mi člověče nic neříká, zřejmě máš svůj servis llíp zařízený. (ale osobně si myslím, že jsi si načetl pár odborných hlášek a teď tady machruješ, jinak by jsi totiž nikdy nemohl říct, že všechny meridy jsou špatný, jak z tvého příspěvku vyplývá)

                              0 0
                              • Patar  

                                Nikdy jsem netvrdil, že úplně všechny MERIDY jsou špatné. Jedná se především o nejprodávanější cenovou kategorii 10– 20000,–Kč, prodávané v ČR.Dle mého názoru problematikou je zastoupení v této zemi. Rovněž netvrdím, že LEADER FOX  je na špičkové úrovni, stejně jako mnoho dalších značek, prodávaných ne českém trhu.                            Je pravdou, že si občas přečtu nějaké recenze, vždy je však beru rezervovaně a úsudek si udělám teprve tehdy, až se přesvědčím o realitě. V cyklistice se pohybuji cca 57 roků (slovy padesát sedm) a myslím si , že za ta léta už mám celkem přehled, i když se mám stále co učit. Svá pracoviště nemám vybavená špatně, laser opravdu nemám , ale namátkovou kontrolu pnutí v rámech, dodávaných firmou na T. mám možnost na odborných pracovištích nechat udělat .

                                 
                                0 0
                                • Tomínos  

                                  Výborně, na tom se můžem shodnout, můj osobní názor je takový, že v cenový relaci 10–20 tis moc dobrých kol není v celým průřezu trhu (teda pro člověka který na kole trošku jezdí a nemá ho jen do hospody) I když okolo těch 20ti už se dá něco vybrat.

                                  0 0
                                  • Tomínos  

                                    Abych řekl pravdu nějakou dobu jsem 500 měl, ale už bych ji nechtěl, i když samozřejmě nebudu tvrdit že je to hrozný kolo, jen mi prostě nevyhovovala. Radši jsem si přidal a koupil něco lepšího.

                                    0 0
                • Thoms  

                  No nevim…já měl až do letoška jedno kolo od Meridy v ceně cca 15tis. a nemůžu říct žádný špatný slova. Za 6 let jsem na tom najezdil dost kilometrů a mimo obvyklý  servisní úkony jsem na tom nic nedělal. Jen co sem si koupil nový kolo a potřeboval jsem na něj osadit delší sedlovku, zašel sem k vám do kšeftu, koupil u vás karbonku Pells CR3 a ejhle, po 300km „náhle“ praskla – a to byla dotahovaná na obvyklej moment (co přesně doporučuje Pells nevím, protože jsem při prodeji nedostal návod k použití).

                  A jen tak mimochodem-Pells je, stejně jako Merida a další, na tom co do skladby komponentů stejně – na lacinější kola nacpou XT přehazku, aby ohromili a k tomu daj řetěz HG-53, kterej je o dvě řady níž, než ta přehazka apod.

                  To, že neservisuješ Pells ani Cube tak často bude spíš tím, že nejsou tak rozšířený jako Merida, Author a další.

                  0 0
                  • Patar  

                    Tvůj příspěvek sice není adresován ke mně, zajímám se ale o problematiku karbonových elementů, obzvláště oblast montáže. Montujeme výrobky zn. MIZUNO a ITM a se zn. PELLS nemáme absolutně žádné zkušenosti.I když jsem na jejich výrobky neslyšel mnoho chvály, jsem toho názoru, že chyba mohla nastat právě v montáži . Utahovací moment není jedinným předpokladem úspěšné montáže, je nutno respektovat také doporučený tvar podsedlové objímky včetně natočení vúči proříznutí v sedlové trubce, povolenou vůli v uložení a použití montážní pasty. Problémy s přetažením odstaňuje objímka se 2 průměry, kdy zůžená část se přitahuje k sedlovce, rozšířená k rámu.

                    0 0
                    • Sobi  

                      Tak to se stal neuvěřitelný zázrak a štěstí!!! Celá moje rodina má obrovské štěstí!!! Hurá!!!

                      Já mám už druhou Meridu, přítulka má Meridu, táta má Meridu, máti má Meridu… no a světe div se! Všichni jsme měli takové obrovské štěstí, že jsme narazili na ty snad jediný funkční, rovný kola od Meridy!!!

                      Až budu mít někdy v Brně potíže s bikem… tak do tohodle servisu určitě nepřídu… zařazen do mého blacklistu…

                      takovýhle bláboly mě vždycky nadzvihnou…Sice nejsem specialista, odborník, hlava pomazaná, z boží vůle… ale servisu taky pár kol, různých značek…

                      0 0
    • Vozataj  

      Tak mi dneska přišla. Projel jsem se a jsem zatím nadšen. Jsou tam nakonec brzdy Shimano, ty co tam mají být. Někdy tam jsou Avidy Juicy 3. Co myslíte, je v nich rozdíl? díky. mějte se

      0 0
      • smith22  

        Ty Shimano sem nejezdil ale mám Meridu TSF 500D ale loňskej model 2007 a mám tam ty Avidy 3 a brzdí fakt perfektně a mají dobrý dávkování.šak mrkni do mojeho profilu,mám to tam

        0 0
        • Vozataj  

          No, ujel jsem 11 km, takže si teprve trošku sedaj. Kamrád má tu samou Meridu a má Avidy, musím dát někdy test a porovnat to vzájemně.

          0 0
          • smith22  

            Hmm tak pak dej vědět,to mě zajímá.:-) jinak pokud to máš ještě nový tak tojo.to se musí zajet než to začne pořádně brzdit.moje zkušenost je tak 200 km než je to stabilně stejný.

            0 0
      • Vozataj  

        Ahoj, moc jsem toho nenajezdil, kolo mám týden a už se stal karambol. Brácha si kolo včera půjčil a jel se projet. Když jel takovou zatáčkou, vyřítilo se na něj auto v protisměru, naštestí stačil nějak trochu uhnout, ani neví jak, takže to odnesla jen vytržená šlapka z kliky a na zadním kole osmička. Idiot řidič z místa ujel, ještě že poznal auto, byl to kluk z města. Musím to dát do opravy. Samoutnou levou kliku asi nepořídím co? Mám tam Shimana Octalink. Když už budu dávat nové, půjdou mi tam Deorka FCM 530? Doufám, že to nebude nějak ohlé v rámu…:-( Jsem ale rád, že brácha je v pořádku, jet tam o pár vteřin dříve, tak je to čelní náraz. Tak přeji více štestí na silnici než jsme měli my. Díky.

        0 0
        • Patar  

          Kliky se nemusí měnit, lze je opravit za 80,–Kč za kus. Nutno ale dodat pedál, který ke klice přísluší. Vytržený pedál je vždy známkou nedostatečného utažení a havarie nemá na tuto skutečnost podstatný vliv.

          0 0
          • Vozataj  

            No, myslím, že tu to utažení podstatný vliv nemělo. S tím autem jel asi 80 a brnknul o pedál, tudíž se z toho hliníku vytrhl. Klika je i ohnutá.

             
            0 0
    • ReseT*****1  

      Wím že to sem nepatří, ale jen se chci zeptat co si myslíte o nákupu treter v jiném obchodě než je nějaký specializovaný právě na cyklo. Konktrétně je to obchod ROCK POINT. (např:. problémy s reklamcí atd.)

      0 0
    • Deathklaat  

      Ja mám Meridu AM 800D a jsem maximálně spokojen.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.