• stanibg

    Zdravím,

    chtěl bych se zeptat, zada někdo má zkušenosti s výměnou min. oleje v brzdách na horském kole. Potřeboval bych odvzdušnit brzdy ale min. olej je v nich cca 5 let a navíc si to chci dělat sám a nechci míchat v brzdách min.oleje od různých výrobců. Zajimalo by mě, kolik zhruba ml poberou brzdy a podle toho pak koupil min. olej.

    Děkuji za rady.

    0 0
    • mirorek2  

      a co je to za vercajk si máme domyslet?

      při průplachu tam může decka zahučet v klidu do jedné

      1 0
    • va-bo  

      Tak tak. Nejlíp koupit Shimano originál, 2 dcl by měly stačit.

      0 0
    • marus123  

      Ahoj, koupil sem nove brzdy xt 8120, dal do nich olej co sem mel doma bikeworkx, odvzdusnoval sem je xkrat ale proste se mi zdaji moc mekke, packa jde skoro az ke gripu free stroke jako by ani nefungoval,ten olej uz sem doma mel nejaky rok, tak nevim cim to je,predni jaks taks zadni spatna, muze mit uz olej spatne vlastnosti?

      0 1
      • Vilém  

        Proste blbe odvzdusneny. Roli, v tom spatnem odvzdusneni, samozrejme muze hrat i odlisna viskozita oleje.

        1 0
        • marus123  

          Jj prave to sem chtel vrdet, odvzdusnoval sem to xkrat a pokazde tam byl vzduch

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jak odvzdusnujes?

            U tech novych brzd mi nejlepe pomaha dat kalisek, naplnit, na trmen prazdnou strikacku a tahat.

            Pak tlacit a tahat.

            0 1
          • MatS  

            Odvzdušňovat to můžeš X krát, ale záleží jak to děláš. U zadní brzdy bude nejspíš bublinka ve třmenu a proto je dobré při tom mít zadní kolo co nejníže a někdy i odmontovat třmen aby byl nejníže. A nejdříve nechat vytékat olej z kalíšku dolů třmenem a pak naopak tlačit od třmenu do kalíšku na páce. Celé to rozepisovat do podrobná nebudu. Má to popsané jak Shimano v návodu, tak je toho plný YouTube. Vyvaroval bych se těch zjednodušených návodů. Pokud i tak to bude zavzdusnene, tak je někde netěsnost. Třeba blbě nalisovaná oliva, prasklá membrána v páce, prasklý pistek,…

            2 0
            • marus123  

              delam to tak ze,prvni dam do kalisku olej,pak ho taham do strikacky pres trmen spodem ,pak ho strikackou striknu zpet systemem do kalisku parkrat zmacknu packu a cely postup parkrat opakuju, vzdy kdyz natahnu olej pres trem do strikacky tak tam jsou bubliny,i kdyz postup nekolikrat opakuju,takze asi koupim origo ruzovy olej nalisuju novou olivu a uvidim

              0 0
              • va-bo  

                No, pokud se tahá olej ze třmenu do stříkačky, může to přisávat vzduch kolem odvzdušňovacího šroubu. To by nemělo vadit. Ale jestli páka pruží nebo se propadá, je tam někde uvnitř bublina. Pokud není chyba v páce.

                1 1
                • marus123  

                  no nezda se mi to,protoze kdy to tahnu treba potreti do strikacky zpet tak uz je citit ve strikacce odpor a nejde s ni tahnout a jakoby bylo neco ucpane a vraci se tahlo strikacky zpet,proste divne

                  0 0
              • kubad  

                Zadní třmen musí být +/- v poloze jak přední , jinak to dobře neodvzdušníš, v tom je dost často problém, demontovat a natočit ( nebo celé moklo, ale to jde dost blbě

                2 1
                • marus123  

                  jj mam kolo ve stojanu a trmen davam co nejnize

                  0 0
                  • novas752  

                    Jenže tam jde o to ho natočit tak aby se ty bublinky nezasekávaly v prostorech pístků. Musí to směřovat hadicí přímo nahoru.

                    1 0
      • va-bo  

        Nevím, nemám vyzkoušeno, používám originál růžový, ale spíš je špatně odvzdušněno, jak píše Vilda.

        0 0
      • Pecer  

        Mě pomohlo zvednout kolo přes noc na zadní a ráno ještě poklepat na třmen.

        0 0
      • budíček  

        Též mám brzdy Shimama TX, používám stejný olej jako ty a žádný problém, olej jsem kupoval před x lety, 1 litr, jednou za rok komplet vyměmím olej v brzách, takže ve stáří oleje to nemude, olej tlačim od třmeu k brzdové páčce-kalíšku.

        0 0
      • budíček  

        Též mám brzdy Shimama TX, používám stejný olej jako ty a žádný problém, olej jsem kupoval před x lety, 1 litr, jednou za rok komplet vyměmím olej v brzách, takže ve stáří oleje to nemude, olej tlačim od třmeu k brzdové páčce-kalíšku.

        0 0
      • marus123  

        No takze, kdyz taham olej z kalisku do strikacky pripojene na trmen, tam a zpet bez toho abych promackal paku neni zadna baublina, a kdyz packu promackam a taham olej tak je bublin moc, takze asi chyba v pacce, takze mam treba nialsovat novou olivu?

        0 0
        • va-bo  

          Jestli spíš nebude problém v těsnění na pístku v páce. Špatná oliva by propouštěla olej a bylo by to vidět u převlečené matice.

          1 0
        • Vilém  

          Chybu bych pravdepodobne hledal v obsluze.

          2 0
        • Hrabex1  

          myslis, ze oliva netesni a prisava to kolem ni vztuch? Takova netesnost se projevi spis unikajicim olejem

          0 0
        • mr.nikdo  

          Jakoze u uplne novych brzd je vadna paka?

          0 0
      • marus123  

        https://youtu.be/aSWWMhrHkLU?… presne takto to odvzdusnuju a po promackani paky tam sou bubliny pokazde , kdyz nepromackam netaham zadnou bublinu, jeste si s tim pohraju,ale vidim to na servis nebo reklamcku

        0 0
        • ladys  

          Po nasazení hadičky, vždy potáhnu do stříkačky a ne že naženu vzduch třmenu. Může být na začátku hadičky. Následně natlačím olej ze sříkačky do systému. Zavírám a dál nic neřeším.

          1 0
        • yorg  

          Když se jen odvzdušňuje, tak olej co je ve stříkačce jde zpátky do kanystru nebo se vylévá?

          0 0
          • novas752  

            Když má barvu jako novej tak do kanystru, když ne tak vylévá.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.