Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, mám kolo GT Avelanche 1.0 Disc a potrřebuju do hydraulik dolejt trochu oleje, poradi mi nekdo jakej koupit a kde ? zitra jedu do Prahy , hodilo by se mi to na Praze 4 to koupit , diky
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, mám kolo GT Avelanche 1.0 Disc a potrřebuju do hydraulik dolejt trochu oleje, poradi mi nekdo jakej koupit a kde ? zitra jedu do Prahy , hodilo by se mi to na Praze 4 to koupit , diky
V jakýmkoliv obchodě s kolama, řekni, že potřebuješ olej do brzd shimano.
pokud se nepletu tak Avalanche 1.0 má Tektro Auriga…nevim jestli sou na olej nebo na brzdovku:-)
tak co do toho mam teda nalejt ? :-D
jestli máš návod koukni do něj…a jestli ne tak googli nebo se podívej na pku na kryt expanzky jestli to tam není napsaný(u Shimano brzd je tam napsaný MINERAL OIL)
oprava…páku
omlouvám se…je vedro, sem nemocnej, doma je nuda a nemožu na bajk tak mám depku a sem mimo:-(
jo jo je tam mineral oil , takže normalne mineralni olej ne
Právě že minerální olej ano ;-)
A nebo můžeš koupit za desetinovou cenu olej LHM+, leje se do tlumičů u Citroenu. Je takovej hodně svítivě zelenej.
g
Bud kup olej Shimano, kterej je vsak dost drahej. Nebo kup litrovku oleje LHM do citroenu. Stoji kolem 200Kc/l ,ale budes ho mit nadosmrti:)
koupil jsem to LHM+ , cena 200,– / 1l , libova cena, doplnil jsem olej a odvdusnil , libovka jak to zase brzdi,
DEKUJI VSEM
ahoj. Prosimtě kde jsi koupil ten olej LHM+ díky.
v nejake mototechne nebo na benzince
Ještě mám jeden dotaz. Kde sehnat odvzdušňovací sadu k brzdám Tektro? Nebo existuje nějáká alternativa?
Nevim jake presne mas, ale ty co se mi dostaly do rukou, tak se odvzdusnovaly stejnym postupem jako shimano.Tzn potrebujes jen kousek hadicky a aspon 20ml strikacku.
Mám Tektro auriga comp…Jinak díky..
Univerzalni navod mas treba tady. Osobne vetsinou protlacuji olej od trmene, smerem nahoru. Tim zaroven vymenim olej, nebo DOTku, podle typu brzdy. Ne u vsech brzd to vsak takto jde a vede k uspechu:)
Pardon, zapomnel jsem odkaz.
Jenom upozornim, ze Shimano olej a LHM+ nejsou misitelne, takze je treba prohnat trubkama novy olej a nejenom odvzdusnit ;-) Radeji bych to udelal i u tech tvych, az se pak nesetkas s prekvapenim pri brzdeni..
ja misim a jezdim v poho (xt)
a to jsi zkoušel mísit a ono se to nemísilo? Nekecáš?
No a s jakým překvapením by se mohl setkat?
Nevim.. Bylo mi receno, ze ty dve kapaliny se nezmisi, cili zustanou oddeleny. Nezkousel jsem, vypustil a napustil LHM+.. Mam toho stejne tri tuny, tak jsem zadny problem nevidel…
tak to si dostal mylne informace. zplynuti obou kapalin uplne v pohode. zadne srazeniny ci mastne oka :-) se v expnazce nevytvareli.
No jestli je LHM+ olej, pak neni duvod, proc by se s Shimano olejem nesmichal. Ja bych to ale stejne radsi nemichal, pokud mozno.
Mimochodem, jako zajimavost, Magura v navodu pro sve brzdy pripousti pouzit v nouzi rostlinny kuchynsky olej. Ten pak co nejdrive nahradit tim spravnym :-)
Jasne. Zdalo se mi to divne, ale prose jsem to neresil a radeji i pro svuj klid nalil stejnou kapalinu.. Prace navic temer zadna a oleje jsem mel vic nez dost.. Ten litr mam jeste klidne na 7 vymen :-)
ako vies ze ten citroenovy olej je kompatibilny so shimano-olejom?
Nechapu co tim chtel basnik rici…
no ze ci sa mozu miesat/nahradzat jeden druhym? Mozno mozu, ale mineralne oleje su tiez rozne.
Precti si diskuzi nad tim co jsi napsal :-)
Nahrazovat muzou, to s tim michanim, o tom jsem polemizoval, ale ostatni mi to vyvratili… Staci cist ;-)
Není olej jako olej. No, testarossa mel asi spis na mysli, ze ten tlumičový může mít jiné vlastnosti než ten Shimano. Shimano olej může lépe snášet vyšší teploty, které vznikají při brzdění. Ten tlumičový může dříve vařit a vznikat nějaké usazeniny, které poškodí těsnění. U tlumičů se vyšší teploty provozu nepředpokládají. Jiný druh oleje může poškodit těsnění, protože je agresivnější, atd. To se pozná časem ;-)
s tou teplotou je to možné, ale jinak ne, protože jedna z vlastností tlumičového oleje je, aby byl šetrný k pryžovým těsněním
Mno.. Jelikoz LHM+ jse u Citroenu pouzivalo i do brzd, tak myslim, ze nejakou tu teplotu asi snese…
Přečti si něco o tom jak vznikají ve výrobě různé druhy olejů než tady začneš dělat dusno…
kolik oleje je vůbec potřeba na napuštění obou brzd? Jen orientačně, vím, že to závisí to na typu brzd a délce hadiček …
Odhadem, tak 50ml.
míň mnohem míň 50ml by bylo 50g :-)
odhaduju někde kolem 15ml u zadní brzdy
20ka strikacka mi staci na jednu brzdu. Tak jsem trosku pridal:) Chtel to orientacne.
sorry tazatel se ptal na obě brzdy :-) toho sem si nevšiml
Díky, zítra jedu kupovat xD
Dal sis na cas:)
Do ceho to chces nakupovat?
a co použít tlumičový olej? Je vůbec rozdíl mezi tlumičovým a brzdovým olejem?
Jako magurablood se dle, uz neexistujicich stranek maguracult, pouzival ve statech tlumicovy olej FinishLine No. 5.
Je a celkem zasadni, u tlumicoveho oleje se hledi hlavne na to, aby nepenil. Kdezto u brzdoveho oleje je limitujicim faktorem maximalni provozni teplota…
Která u bicyklu nepřesáhne teplotu tlumiče třeba u motocrosu
Presne. Ti co si mysli, ze tlumic je studeny jako kamen, tak se dost myli.
Za prve se bavime o kole a ne o motokrosu
a za druhe u motorky brzdova kapalina dosahuje teplot hodne pres 200st celsia, nevi jestli se takhle zareje i tlumic ;)
A jakej je tedy rozdil mezi tlumicovym olejem do motorky a tim do kola? Stejne vetsina lidi kupuje do servisu i domu, motorkarsky tlumicovy oleje. Myslim si take ze to dramatizujete, toto neni DOT, kde by se bod varu menil a myslim, ze oleje je budou mit vsechny dost podobnou. Original magurablood je hydraulicky olej do lesnich stroju, myslim ze tam taky nebudou teploty az tak velky a stejne ho vyrobce brzd pouzije. Takze vy skeptici si klidne kupujte olej pod znackou vyrobce brzd, kterej je nechutne predrazenej a ostatni si budou lit olej podle chuti:)
Myslím, že většina normálně uvažujích bikerů, si koupí raději kvalitnější a levnější tlumičový olej do motorky, než předražený něco s nápisem Rock-shox
Nechci tady probirat financni situaci bikeru, ale myslim ze zhruba 100,–Kc za mineralni olej neni zas tak moc, vzhledem k tomu jaqk casto se to meni ;) (ja u Shimano LX nemenil nikdy – asi 2,5roku a brzdily skvele)
Tak eště jednou: „Je a celkem zasadni, u tlumicoveho oleje se hledi hlavne na to, aby nepenil. Kdezto u brzdoveho oleje je limitujicim faktorem maximalni provozni teplota….“ Mně je jedno, co si dáš do brzd, reagoval jsem na to, že říkáš nesmysl o náročnosti bicyklových brzd na odolnost oleje proti teplotě. Prostě ten tlumičový tu teplotu lehce zvládne o tom, zda ho tam dávat nepadlo ani slovo.
„Za prve se bavime o kole a ne o motokrosu“ – a na toto jsem reagoval tím, že si radši koupím kvalitní a levnější tlum. olej do motorky, než předražený do bicygla – (a dám si ho, samozřejmě do tlumiče, ne do brzd. ) Nic víc, nic míň, to jenom tys to celý otočil.
Tim prvnim prispevkem jsem reagoval na dotaz, jakej je rozdil mezi temi oleji. Ten rozdil neni z me hlavy, ale od vyrobcu oleje (jeste je tam dalsi duvod, brzdovej v zavislotsi na teplote mene dilatuje)
U toho druheho prispevku jsem prehledl, vzhledem k tomu ze vlakno je o brzdovym oleji, ze jsi tim myslel olej do tlumice…
Nicmene ja jsem si koupil do me stare Vidle (Manitou Black) tlumicovy olej Motorex – stoji asi 180,–Kc vystaci na hodne dlouho, i kamosovi jsem ho menil a nemusim resit dilema jestli to bude chodit jak ma nebo ne. A navic co jsem tak letmo koukal co stoji solidni tlumicovej olej na motorku tak 5w stoji 250,–kc vys.
Takze pokud nekomu uspora radove v korunach stoji za to laborovani...... proc ne ;)
Ale já jsem o laborování vůbec nepsal ! (kua)
Vsak ja jsem puvodne reagoval na radu nobodyho at pouzije tlumicovy olej, ty jsi reagoval tim ze tlumicovy olej v motocrosu se ozahreje vic jak v brzdach u kola.....
Takze z dotazu jaky olej do brzd, jsme se dostali k tlumicovemu oleji v motocrosu..
Kua ;)
Tim laborovanim jsem myslel, ze nez bych do tech brzd skousel dat tlumicovy olej, tak dam radeji 180,–Kc za origo olej do brzd
A nez bych daval do vidle, potazmo tlumice olej na motocros,abych usetril par korun, tak tam radeji naleju to, co tam patri…
Doufam ze uz si rozumime a nebude dalsi flame ;)
jeste ja se pridam, ja nikomu neradil, at tam nalije tlumicovy olej, ja se ptal jestli je moznost ho pouzit :)
Hlavne vsichni neslovickarte…
Psal jsi presne tohle: „a co použít tlumičový olej? Je vůbec rozdíl mezi tlumičovým a brzdovým olejem?“
je to sugestivni otazka, takze jsi ho k tomu nabadal :)
ja se jen snazil vyjadrit nazor proc tlumicovy olej ne… a ted je z toho takovej flame
A ja zas hned po tom dotazu na pouziti tlumicoveho oleje napsal, ze se v USA jako magurablood prodaval tlumicovy olej FinishLine No.5. V evrope je to udajne Shell Naturelle, coz je ekologicky odbouratelny olej do hydrauliky lesnich stroju.
Sice vubec nechapu spojitost tveho prispevku ale nevadi…
IMHO hydraulicky olej je v podstate stejnej jak brzdovej, ne vsak jak tlumicovej…
„v USA jako magurablood prodaval tlumicovy olej FinishLine No.5.“ toto je ta spojitost, aby ses nemusel namahat.
Jeste dodam, ze magurablood je medium kolujici v brzdach magura.
no jo jenze za 250 kachlicek mas litr oleje a to mas tak na xx vymen/sezon… kolik motorexu mas za 180kc? tim ale nechci rikat ze jedno je lepsi nez druhe, motorex je docela fajnovy olej..
chtel bych to ozivit a poptat se na par veci. :)
potrebuju odvzdusnit brzdy a doplnit olej…
Jedna se o Shimano SLX. Je tam tedka Origo shimano, kdyby se tam dolil jinej – treba Aligator, tak by to byl problem?
Dalsi vec je na tu hadicku, kterou odvzdusnovat – je to normalni vzduchova hadicka do pro akvaristy a nebo ne?
Popr kde ji sehnat?
Vim ze to tady beztak urcite bylo, ale opakovani je matka moudrosti
Olej dej jakýkoliv minerální. Já do XT dával Motorex a žádný rozdíl, kromě znatelně nižší ceny, jsem oproti origo fakt nepoznal. Hadička na odvzdušňování je úplně fuk jaká bude, jen ať sedí vnitřní průměr na odvzdušňovák.
souhlas, ale doporučuji tu výměnu udělat u komplet náplně v brzdě ne jen trochu dolit do expanzky
takze kdyz dolejvat, tak nejspis ten co tam je – origo Shimano ze?
jako míchat můžeš, ale pokud zrovna odvzdušňuješ tak to vyměň komplet je toho pár ml.
no prave proto se ptam na tu hadicku, jestli je to vona – ta klasicka :-D
a ptam se hlavne na smichani tech 2 oleju dohromady :)
míchat mužeš, ale je lepší toho protlačit systemem víc aby zůstala jen nová náplň
ja micham (shimano s lhm). z jedineho duvodu: nechtelo se mi puvodni vyhazovat. vubec zadny funkcni problem.
Se přiživim :) Taky u SLX, kámoš (automechanik) že mi ňákej ten olej splaší, tak než ho pověřim, po stopadesátýtřetí – tenhle může bejt, jo? :) Spíš jenom abych měl, když se v tom budu šťourat (ono proč se nešťourat v něčem, co funguje, žejo…) tak abych kdyžtak dolil.
jj, moze byt, cena je trochu vyssia, videl som ho aj za 200,– ale liter ti na pokusy vystaci doost dlho :-)
„žádný rozdíl kromě nižší ceny“ – LOL
Motorex 100ml 142,–
Shimano orig. minerálka 1 litr do 400,–.
10×142,– = 1420,–/litr u Motorexu – tos koupil opravdu extravýhodně a levně!
Boha jeho. A co bych jako dělal s litrem oleje? 50 ml balení Shimano oleje stojí 230 Kč…
To je právě ta taktika prodejce :-D Protože každý si řekne „na co litr oleje“, tak proto každej koupí radši předražených 50 ml místo toho aby přidal stovku a měl celý litrové balení (třeba na půl s kamošem atd…)
Takže kdyby někdo chtěl levně 0,8 litru oleje tak můžu nabídnout :-D
mizerný počasí. Zajel bych si pro něj jinak hned. Z kanystříku odliju a zbytek dám po jednom deci na aukro. Aby moh jIrI sledovat, že se nechá spotřebovat i takové množství oleje ;-)
Ohledně toho míchání různých výrobců: nemá se to prej dělat kvůli tomu indikačnímu barvivu. Pak nepoznáte čerstvej od přepálenýho.
O odvzdušnovaní už ostatní povedali dosť,hadička je klasická akvaristická s vnútorným priemerom 4mm :) Na nipel sadne úplne presne :)
j,diky :)
uz sem si to stihl zmerit… :-D
Takže verdikt celej debaty je to,že je jedno,či sa použije Shimano originál olej alebo Citroen LHM+?Ak sa vypustí celý systém a napusti novým olejom bez miešania?
Uplne jedno, rovnocenne oleje.
ako vidím tak to vyrába viacej výrobcov,aj výroca je jedno? napríklad castrol,repsol,valvoline apod
cokoli tam dáš jiného než Shimano tě připraví o záruku, jinak ale funguje vše a je celkem fuk co je to za výrobce
Dolezite je urcenie, nie vyrobca :-) a cena, dat za deci motorexu 140,– je zbytocny luxus.
Ahoj lidi potřebuji poradit nějak se mi nezdá chod brzd.Vysvětlím brzdí skvěle,ale zdá se mi,že páčka po zmáčnutí se nevrátí hned do původní polohy.Mám Shimano XT a byl tam původně od novoty červený minerální olej a já musel po havárii vyměnit páčky a dal jsem olej viz níže odkaz a bzdí dobře,ale přijde mi to trochu zatuhlé.Jinak díly rozbité jsou vyměněné za nové.Čím to je?Mám dát raději shimanoo olej?
Co napružit pružiny od destiček?
to fakt pomuže :D
Spis by me zajimalo, co te vedlo k teto archeologii? Nebo myslis, ze pres 3 mesice nejezdi a ceka az mu poradis? :)
máš hustý olej a proto se to vrací pomaleji, dej originál mělo by se to vrátit k normálu
Ahoj,
co konkrétně tam lijete za tu alternativu předraženýho minerálu od shimana :-) ?
Myslím, že Jirka dole píše, že tam valil Motorex.
To je tento?
Případně nějaká jiná alterntiva?
Litrovka Shimana stojí asi půlku, co to v odkazu…
Můžeš prosím poslat odkaz, kde se dá sehnat litrovka shimana za kilo? :-). Já teda viděl jen 50ml shimana za tři kila :-).
Za kilo nevim, ale bezne je litr nejakych 300,–.
Litr Shimana stojí cca polovinu, co litr toho v odkazu.
Ale abych ti udělal radost – stav se i mě v práci a dám ti 100 ml Shimana za kilo.
Zkoušel jsme Bike WorkX a nefungovalo to dobře. Nakonec jsme vzal 1L Shimano za 389 a vše funguje jak má. Shimano je o dost levnější než ten Motorex, tak nevím o jakém předražení píšeš.
Taky mam litrovku orig. Shimano oleje a nemůžu si stěžovat, ale pro Shimano brzdy to 100% chce ještě ten odvzdušňovací kalíšek (cca 90 Kč) a pokud to budeš otvírat i dole (ne vždy to je nutný), tak 10mm (doufám, že jsem nepoplet rozměr) blok něčeho mezi pístky ať máš správný množství oleje (ten blok je vlastně dobrej, i když to otvíráš jen nahoře).
Každopádně bych chtěl vidět, jak v Bikestore naplněj a odvzdušněj 4 brzdy 50 ml oleje, kterej prodávaj za cenu litrovky, možná tam má být cena 50 Kč. Něco oleje se natlačí do brzdy, ale ještě to chce olej do kalíšku a stříkačky, kterou se při plnění tlačí olej, takže s 50ml nevim nevim, ale třeba by to šlo, já radši vždycky protlačim víc a co zbude schovávám do 100ml lahvičky z Aliexpressu.
Si myslím, že by mělo stačit protlačit plnou 20ml stříkačku okruhem a starej olej bude všechen v kalíšku. Víc ten okruh 100% nemá.
LHM+ od Citroenu
Ano je.
Ac jsem LHM dlouho pouzival do rafkovych magur i diskovych shiman, tak jsem od toho upustil. Ne zy by to neco nicilo, nebo tak, ale ma to krapet vyssi viskozitu nez original a predevsim na novych shimanech se pomaleji vracela packa.
Navic ceny shimana sla dolu, staval kolem litru za litr, takze neni co resit.
To jo,když si vzpomenu že jsem kdysi dal 400kč/50ml
Zamluveno. Nevyzvednuto. Takže je ještě k mání.
Ahoj, chystám se na výměnu oleje u shimano SLX brzd. Kamarád mi dal olej co mu zůstal na dílně, hydraulicky olej od Rock Shoxu, (high performence hydraulic fluid), který se používá do Reverba. Máte někdo s tímto olejem zkušenosti? můžu ho použít?
Zalezi jakou ma viskozitu. Kdysi jsem to nouzove pouzival, ale kdyz jsem dal hustsi jak 5WT, tak se paka vracela pomalu.
no tady na fóru jsem našel že má 2,5W , ale nevím kolik má ten originální minerílni olej od Shimana
Ušetříš 150 Kč a můžeš si natlouct, nebo poškodit brzdy a to se vyplatí. Hydraulický olej patří do tlumící patrony.
A v brzdach je co? Brzdovy olej?
Jop, a přesně proto, se to jmenuje hydraulické brzdy :-)
Hydraulické oleje do vidlic mají nižší viskozitu a nedostatečný tepelný rozsah, proto se mají použít jenom v krizové situaci.
Teplotní rozsah u Shimano oleje je od –35°C až 280 °C (bod varu).
To je sice krásné, ale nic to nemění na tom, že ta kapalina v brzdách je hydraulický olej
Hydraulické kapaliny ve 130–160°C vzplanou!
Vsak jasne, potom co mi shorely hadicky jsem tam dal original.
Zajimave, ze magura blood byl normalni hydraulicky olej pro lesni stroje.
A klasika:
Kur*a! To co je v brzdách, je druh hydraulické kapaliny, bod varu závisí na složení. Je fakt problém přečíst si to na wiki?
Mohu použít shimano mineral oil do brzd Magura MT2???
můžeš, bude to fungovat, ale :D
Nikdy nemenit druh kapaliny, vymena muze spusobit zniceni tesneni celeho brzdneho systemu.
Ale je to taky minerální olej…čliž to není jiný druh??
To je tak, kdyz se nekdo nepodiva na datum zakladajiciho prispevku, na nejz reaguje a kdyz navic ma problem s cestinou.
Taky odpověď..díky Viléme
Bylo to mysleno jako komentar Idasova prispevku nad tebou, aby nedoslo k mylce.
Tady se muzete podivat jak to tesneni s reaguje
Prehled odolnosti materialu
a co tím chceš říct?
když použije minerální olej určený do brzd od různých výrobců že bude problém?
Pekne, ale tady o zadnou zamenu kapalin neslo, ani pred 9ti lety, kdy toto vlakno bylo zalozeno a na co jsi reagoval, ani ted s dotazem na zamenu Magura / shimano kapalina.
ok