Je skutečně pravda, že na silnici smí jet osoba starší 10ti let bez jakéhokoliv doprovodu? Přijde mi prostě hrozně divný, že by to 10ti letej capart proháněl na silnici mezi autama…
Je skutečně pravda, že na silnici smí jet osoba starší 10ti let bez jakéhokoliv doprovodu? Přijde mi prostě hrozně divný, že by to 10ti letej capart proháněl na silnici mezi autama…
já syna pouštěl samotného až od 15 let..
A není to příliš brzy? V 15 ještě leckteří rodiče vodí děti za ruku až ke školním dveřím, tak takový skok…
dokuď nezná značky a neumí jezdit po městě…o věku to není, ale o zodpovědnosti každýho správnýho táty:-)
Desetileté dítě může sice samo na kole na silnici, ale ponechat ho samotné bez dozoru lze jen „přiměřeně jeho vyspělosti a věku“.
Vypustit desetileté dítě na silnici do většího provozu mezi auta si nikdo asi jen tak nedovolí, i když se to teoreticky může, za dodržení té předchozí podmínky.
Ten věk bude hrozně rozdílný pro různé děti. Zatím jsem ráda, že ten věk je nastavený takhle nízko, a je to ponecháno na rodičích.
„Za našich mladých let“ :) jsme na silnici vyráželi okamžitě, jakmile jsme se na kole naučili jezdit. U mě to znamenalo nějakých 7 let, kdy jsme se přestěhovali mimo město, a měla jsem zákaz se vydávat na hlavní.
Neteře na silnici beru, sice nerada, ale taky už od jejich nějakých 7–8 let. Jsou to sice jen takové přejezdy – do obchodu a zpátky, dojet do města k cyklostezce a podobně – ale té silnici se úplně nevyhýbám. Té mladší je momentálně kolem jedenácti, a „na silnici“ sama už taky párkrát byla – ale jen u nás ve vsi, po vedlejších, stylem na hřiště a zpátky. Projeto několikrát s ní, a pak už necháno na ní, jestli má zájem. Ale pořád ještě pokud nevjede na hlavní (tedy ten hlavní průjezd obcí), je tu největší nebezpečí to, že to nabere někomu do zaparkovaného auta.
Na začátku sedmdesátých let jsem se s kámošema na kole motal coby sotva školou povinnej přes celé krajské město (HK), koukat na nádraží na vlaky. Byl ale trochu jiný provoz.
Dneska taky asi bude záležet, kde se má capart na kole sám motat, kde získá průpravu. V centru města by to asi bylo o život. Teď jsem na vesnici, vídám tady malý děti na kolech, zvykají si na provoz (nejmíň jedno auto v každém baráku, furt někdo někam jezdí) a pak do sousedního městečka do školy už to od nějaké třetí nebo čtvrté třídy šněrují přes les po normální silničce s běžným provozem.
To je tak těžké si to na netu najít?
Já osobně bych se ff tomto případě na nějaké zákony,vyhlášky,nařízení ,doporučení vy......
Používej vlastní hlaffu/mozek :)
Provoz je jak prase a “prasat”jezdí pořád dost a bude jich víc a víc
Ps: ffšiměte si kolik lidí za volantem je na netu?:(((
To je do prasopisných perel, ne? Ty asi po silnici – soudě dle mentální vyzrálosti prezentované ffakt hustým ff – ještě asi nejezdíšš?
Jses špatně vypinkal ?:))
f jako fčela neee
Ne, že bych chtěl být kdovíjaký moralizátor, ale to „ff“ vypadá a působí opravdu dost trapně. I kdybys napsal sebelepší názor, tímhle ho shazuješ do mentální předpubertální žumpy.
Jenže pak se to zacyklí. Bude jich víc.
Dřív se jaksi automaticky předpokládala (u kluků) posloupnost kolo → motorka → auto. Teď, s výmluvou na „prasata“ na silnicích, se rovnou z bezpečnostních důvodů vypustí první (i druhá) možnost. Což vede k tomu, že možná 90% řidičů aut nemá ani aktuální, ani historickou, zkušenost s jízdou na kole po silnici, podle toho pak přistupuje a chová se k cyklistům.
Svatá pravda…
Osobně bych tu hranici neměnil, protože leckde je to stále ještě celkem v pohodě, nechat děcka jezdit samy. Musí na ně být samozřejmě spoleh v tom, že budou dodržovat dohodnutý pravidla, kam můžou jet a kam ne. A je na rodičích, jak daný místní poměry vyhodnotí. Bohužel takových míst od našeho dětství dost krutě ubylo…
Je rozdíl mezi silnicí a silnicí.
15+