Zdravím, uvažuji o tech nových pláštích Mitas Scylla, nemá je někdo? případně, nevíte reálnou hmotnost v 29×2,25 ?
Zdravím, uvažuji o tech nových pláštích Mitas Scylla, nemá je někdo? případně, nevíte reálnou hmotnost v 29×2,25 ?
Ahoj,
Rubeny (Mitas) jsem nazul misto Schwalbe. Oproti Schwalbe to nejsou cedniky. V terenu drzi obstojne, dokonce i na blate. Nejsou tak nachylne na defekty a cenove taky o tridu jinde nez Schwalbe. Za me sama pozitiva a socialni jistoty :-)
Dokud nedostanes lezaky, co po tydnu budou sterele…
Pokiaľ budú mať logo Mitas tak to určite nebudú ležáky ;)
No dobra, ale za rok uz to nebude pravda :-D
Ve verzi Tubeless Supra TOP Design V96 je to něco mezi 600 a 640 gramy podle toho, jaké máš při výběru štěstí.
Jezdil jsem staré Scylly 26×2,1" a ještě k tomu v drátu. Výhody odolnost proti defektům a dobré odvalování na asfaltu. Naopak bláto nic moc.Ty nové mají zdá se vzorek s více hranami, takže by měl být teoreticky lepší, ale nízký vzorek se rychle zalepí. Také méně házeli proti NN.
V kolo shopu mi to zvážili a psali 660g Tak nechápu kde tak bombasticky ušetřili na hmotnosti, prý díky novému kordu Textra…
Jo odolné asi budou, ale s touhle hmotností už je odolné vše.
Nedavno jsem nasadil Scylly na 26, jako bezduse s No Tubes mlikem,s jizdnima vlastnostma jsem byl spokojenej i kdyz jsem citil mozna trochu mene jistoty nez na predchozim x-kingu,ale po vikendu na Singltreku jsem na bocnici nasel asi 1cm trhlinu..neni skrz,jeste jsem nezkoumal jestli to zaplnilo mleko,nebo to neni skrz,ale trosku to skazilo muj jinak skvely dojem z tech plastu (s prihlednutim na cenu,ktera byla polovicni nez u konkurence)
Mám tyto http://www.kupkolo.cz/…erna_z90544/
váženo 2ks 588g a 594g.
Čau, využiju tohohle vlákna…
mám na novým kole nasazený bývalý Rubeny, teď už Mitas Scylla 27,5×2,25… gumy to jsou celkem fajn, nicméně… na starým kole jsem byl zvyklej ve předu mít něco ostřejšího, takže Scylla vzadu mi přijde fajn, ve předu ale nemám onen 100% pocit bezpečí sucha a jistoty, jako třeba s WTB Motoraptor nebo Conti XKing, kterej stále vozím na jiným kole jako 26×2,2… takže zní, jestli přední Scyllu nesundat (a nechat jej jako druhej plášť dozadu) a co koupit v před… buď zmíněnýho XKinga, nebo prubnout od Rubeny/Mitas hrubší plášť Kratos 27,5×2,25… má s ním někdo zkušenosti? Dík
Ahoj využiju toto vlákno. Jelikož se mě podařilo řozfiknout zadni plášť musim koupit nový. Chci bezduše a rozhodl jsem se pro mitas scylla. Má cenu kupovat provedení textra ? Jde mi o to, že ji teď nemaj nikde skladem, a já nemám na čem jezdit. Ještě se mi hodně líbí zefyros, ale ten není moc do terénu.
mám je bez Textry a zatím není problém…
Jak dlouho je vozíš ?
asi měsíc… s Notubes…
mám na zadním kole bez Textry a zatím taky bez problému už tam mám druhý ten první najezdil asi 2 000km potom už ten dezen nebyl nic moc tak jsem to sundal(za celou dobu 1 defekt) . Nejezdím teda nijak extra moc po šutrech a vozím duše
Dikec, tak jsem nakonec vzal textry(pro jistotu). Musim to nejak vydrzet nez naskladněj :-)
docela dobrej test kombinace Mitas Kratos a Scylla z druhé polokoule naší zemičky zde… docela uvažuju, že s přicházejícím podzimem přední Scyllu nahradím Kratosem… Scyllu pak nechám na dojetí vzadu.
Loni jsem jezdil poprvé Scylla 26×2,1. Mohu porovnat se Schwalbe Racing Ralph, které jsem jezdil několik let před tím. Byl jsem pozitivně překvapen, Mitas-ky nehází a jsou vyšší a užší. V létě byly ideální a podržely i na mokrých kamenech a kořenech. S blátem to bylo srovnatelné s RR. Na bláto (podzim a jaro) jsem pak dal MITAS Kratos. Ty si v blátě lebedí. Výborný design vzorku se středním žlábkem, které se nezalepují se blátem.
Ale Scylla se rychle sjede ne? Nizke spunty.
Nízký špunty jo, ale zas tak rychle se nesjíždí… podle mýho je to takovej dobrej střed.
Scyllu/Kratos teď jezdím (27.5×2.25) a jako bezduše super, trochu mě ale právě štve právě ten prostřední žlábek na Kratosu… bych potřeboval, aby udělali něco jako vyšší a řidší Scyllu… aby prostě obšlehli plášť Onza Canis, pak budu jezdit jenom je ;-)
Jinak jsem koukal, že se celkem ukazovali na ForBikes… a měli tam i novej širší Kratos (což teda jde mimo mě)… a dokonce jsem na nějaký fotce našel něco ohřebovanýho s popiskou Mitas… nebyl tam někdo a neví víc?
Co se tyce vydrze, neni to tak strasny – po 2600km za lonskou sezonu je zadni sjeta tak, ze spunty na prostredku vystupuji uz jen o neco malicko min nez o 1mm. Je to verze „26“ Rubena Scylla Tubeless Supra – TOP Design V96". Mozna to do 3000Km ta zadni jeste nakrouti, nez z ni bude uplnej slick:) Za tech 2600km byl defekt jen jeden, a to byl nejakej trn na kusu vetvicky, co se zapichnul podobne jak pripinacek.
Kazdopadne jsem si je na letosek koupil znova – nejezdim zadny sutry nebo bahno, spis jen polni a lesni cesty v okoli Pardubic a Hradce Kralove, a taky dost po asfaltu – a prisly mi OK, na asfaltu a na suchejch cestach drzej a jedou paradne, marastu se vyhybam, takze moje pozadavky splnujou na jednicku..
Přesně na totéž je používám také 27,5"/2,25", jen s tím, že se občas marastu nevyhnu. Aktuálně druhá sada, kterou jsem koupil po úspěchu první. Za mě velmi kvalitně vyrobený a jezdivý plášť s přiměřenou výdrží. Jen je nesjíždím úplně do hladka, nestojí mi to za to riziko.
Nahození na bezduše i po cca 1000 ujetých kilometrech s dušemi proběhlo celkem hladce, jen jsem musel podlepit šrám v bočnici zadního kola :-) – od té doby bezproblémmový provoz a neucházejí.
to jsem jezdil asi nějaký jíný scylly, sice 2,25 ale klouzaly, nedržely, pomalý. Dal jsem jim 500 km ale i to bylo moc
mam je na zimaku a super.
Ahoj Bikeři,
Musím se s Vámi podělit o špatnou zkušenost s plášti Mitas Scylla Textra Cape epic 29 × 2.25,mám je od září 2016 nahodil jsem na bezduše a hned začaly problémy,pořád mi ucházely,než jsem přišel proč,vyměnil jsem ventilky,pásku,mlíko,ůnik samozřejmě přes bočnice Textra,které oproti ostatním Mitasům mají mít výztuhu,velký prd,je to šmejd,každý dva dny je foukám jako blbec,navíc mi popraskaly oba pláště u bočních špuntů hned nad nápisy,jakoby steřely.Když jsem volal výrobci,řekli mi,že je to nereklamovatelné a poslali mě slušně asi víte kam. Mlíko,ventilky,páska všechno od Joes´. Nechal jsem se zlákat reklamou a taky jsem chtěl zkusit český výrobek,ale asi jsem narazil budˇna špatnou várku nebo nevím. Milá Rubeno nebo jak jste se světově přejmenovali na Mitas,vyrábějte zase ZVONY k hajzlům a vanám to umíte. Už si od Mitasu nikdy nic nekoupím. Jezdil jsem kde co,ale toto katastrofa!
Sportu zdar.
no a když se k tomu připočte že Scylla nejedou,kloužou a nedrží tak je to plášť na hovno, bezduše sice nejezdím (latexový duše mám) a jedna zkušenost mě s nima stačila, po 300 km co jsem jim dal šanci šli dolů a do odpadu
asi mam úplně jiný pláště. jedou, neuchazi, v ramci xc gum drzi… defekt sem na nich ještě neměl …sory jako.. :)
tak jako v lidl hadrech se taky dá dokud nevyzkoušíš něco lepšího, na horší se hrozně blbě zvyká:-)
Mimochodem, žena si teď pořídila lidlí kraťasy a při porovnání vložky crivit vs. moje cca 6let staré castelli (MOC ± 2,5t) to crivit vyhrává docela přesvědčivě :D
tak některým mužům můžou dámské vložky crivit vyhovovat více, nic proti:-)
6 let? To uz je davno v panu ne? Po roce citim, ze vlozka uz je prosezena :) … To nemyslim nijak zle ;)
pokud za to lepší považuješ racing ralph kterej máš v profilu, tak jsi mne docela pobavil :P
Mám to podobně jako Mastihuba. Jízdní vlastnosti skokojenost, loňská sezona bez defektu…
Nově vozím jako bezduše – nasazování OK, bez montpák jsem se nechytal. Zadní scylla mi skočila do ráfku hned, přední kratos si trochu zabublal, ale taky si sednul. Foukal jsem levnou pumpou „hervis za dvěstěpade“ :o
Bohužel mám úplně stejnou zkušenost. Po dvou týdnech neustálého foukání šly dolů a odjezdím je na bordeláku. Vrátil jsem zpět Ikony a je klid.
Mam na zadnim kole dva roky Scyllu Tubeless (jeste Rubena), prorizl jsem po prvnim tydnu, ale nejak zalepil a jezdim…citim mensi jistotu nez s X-King, ale spatny nejsou, ale podruhy uz do nich asi nepujdu, i kdyz pomer vkon/cena neni tak spatnej.
Mám scyllu 26" na předku třetím rokem, jezdím veškerým sajrajtem co v lese je, kameny, bahno, kořeny. Sjetý je sotva z půlky a drží jak přibytý. Do zadu jsem po hrozným schvalbe nasadil mytase charybdise a jsem také spokojený. Řekl bych, že většina věcí, které se svádí na pláště nebo jiné komponenty, je jen špatnou technikou jízdy.
Ty jó … a já už jsem chtěl dát Scyllu pryč :-D
U mě Scylly zatím 50/50, vozím 29/2,25" s mlíkem, svezení fajn, v porovnání s RR +/- stejný, ale tlak moc nedrží, hlavně předek. Ale dám tomu ještě čas.
Souhlas… mám stejnou zkušenost… dokuď byly fungl nový a bylo léto, tak nebyl problém, i když jsem si musel po přesednutí z Conti XKinga chvíli zvykat… ale jak se předek trochu sjel a začlo bláto a listí, Scylle vpředu rychle došel dech… aktuálně vozím vpředu Kratos (mám rád jednotu značky), na jaro super, ale na sucho je to trochu moc…
Chtělo by to, kdyby Mitas vymyslel něco mezi Scyllu a Kratose… buď obšlehnout Conti XKinga, jako to třeba udělala teď Vittoria (Barzo), nebo upravit/zvětšit Scyllu, jako je Onza Canis ;-)
Díky za vlákno. Mam vpředu strouchnivělého Rapid boba (popraskal pod špunty) a vzadu jsem vozill Bontrager Expert kterej jsem koupil na rychlo protože byl za dobrej peníz a nakonec vydržel nějakých 2400km jen byl trochu kluzčí. Dozádu bych chtěl Scyllu jen nevím jestli je třeba utrácet za textru?? jinak věřím že bude o level výš než Bontrager. A dopředu váhám jestli se Scyllou budu mít jistotu nebo radši volit Kratose?? Jezdím 50% terén a 50% cyklostezky na Ústecku, žádný bláto ale spíš lesní a polní cesty s udusaným pískem a jehličím atd… Díky :)
Pokud bez bahna, tak bude Scylla ve svém živlu. S Textrou si musíš rozmyslet sám.
Jj, potvrzuju co pise Krab – suchej podklad jako udusanej pisek nebo hlina je idelani, na tom Skylly jedou a drzej paradne, tady u nas je v lesich na zemi podobnej matros jak u vas. Vozim je na ve predu i vzadu, obe bez Textry, a pohoda.
Nevím který jsi měl Bontrager, ale já teď nahodil XR1 Expert a jsem neskutečně překvapený. Je rychlý, pocitové hodně rychlý, pohodlný, nasadit se dá pumpou. Včera jsme byl na Drahanské, asfalt, šotoliny a dost i bláto. No a mile mě překvapil i v blatě, řekl bych, pocitově drží lépe než RaR v tom bahně. Respektive bych řekl, že má mnohem lepší jizdní vlastnosti než RaR. Nemůžu teda srovnávat s Mitas, ale za mě zatím top co jsem na XC celopevňáku měl.
Rychlej byl a rozhodně ho nehaním jen nebyl ideální do blátivého podkladu. Takové to podzimní a jarní počasí kdy je všude listí a pod tím bláto to nic moc. Jinak jsem byl nad míru překvapen. Navíc mě stál 499 kaček a jak jsem psal nájezd cca 2400 km. Přidávám fotky jak vypadal :) Jináč jsem objednal Scyllu dozádu a dopředu Kratos. Obojí s textrou, tak jsem zvědavej a už se těším. Pak písnu své dojmy.
Dobře děláš s tím Kratosem, na scylle jsem se zle vysekal na suchým povrchu na jehličí, měl jsem na predni kolo zvolit neco zubatejsiho. Tvoje kombo je podobný jako NN+RR…
Měl jsem doteď Scyllu + Charybdis, stavím nové kolo, sice opět 26, ale prubnu dopředu nový vzorek Kratos, ikdyž tedy je to pěkný drapák.
Jo kupovali jste ty grey line pláště, zda je v tom nějaký rozdíl? Chlapík v Mitasu mě říkal, že je to z měkčí směsy a lépe to drží v zatáčkách.
Měl jsem 2× černé, teď momentálně se šedým pruhem, rozdíl pro mě neznatelný.
co vás na těch mitaskách tak láká je mi záhadou:-)
Musím se pochlubit :) už se těším až je po práci nazuju! Po víkendu písnu info jak drží, půjdu je pořádně projet pokuď bude počasí aspoň jako dnes! :)
držet to bude jakosfiňa ;-)
Kde jsi kupoval a jaké máš datum výroby na Scylle?
V koloshopu. Zarazila mě jedna věc (fotka v příloze) Na Scylle je už vyraženo Mitas ale na Kratosu je stále Rubena. Nevím jestli jsem správně našel datum ale snad jo (také v příloze) Scylla – 07.02 asi 2017??? Kratos – 11.06 asi 2016???.
Pročpak jsou tam nějaké rozdíly?
Vytlačený nápisy budou podle toho, jak upravují původní formy nebo dělaj nový (už s logem Mitas). Datekódy analyzovat neumím…
Díky, ten rok je právě to co řeším, viděl jsem v krámě datum na tom kartonu co tvoří přebal pláště. U nás v kameňáku je mají i za dobré peníze, rok 2015 a nějak nevím, jestli kupovat pláště, co někde 2 roky leží, je ok z hlediska jejich vlastností. Psal jsem i do Mitasu asi měsíc zpět, jak to vidí s dobou „doporučené spotřeby“ oni a bez odpovědi.
Jezdim ted prsne tuto kombinaci a spoojenost. V terenu zadek ( Kratos ) drzi dobre, ale musi mit vice jak 2 at.
Jinak jak uz tu bylo psano, tak novy Kratos torchu vice uchazi a zere hodne mleka. Prvni napln se vsakla po 5oo km. A kazdy 3 den jsem dofukoval. Ted jsem dal 2-hou napln, tak uvidime jestli se to zlepsi.
A pekne huci po asfaltu a tak clovek ani nepotrebuje na cyklostezkach zvonek ;-).
IMHO si myslím že, Scylla nedrží tak dobře jako Schw RR. Nicméně za peníze co je lze sehnat a myslím že i nájezd na nich mám vyšší, je dostatečná. Jde o volbu z rozumu. Nic víc..... Jak by řekl klasik "A ty hraješ na tříčtvrtky?… Ále na to moje hudlání…
za mne je tam velký plus oproti RR to že drží tlak a není zdaleka tak náchylná k defektu :)
Souhlas.
Myslím si že bychom se neměli stydět za svá rozhodnutí.
U mě na plus i český původ.
Včera jsem nahodil Scyllu (26×2,1; tubeless supra, směs crx) místo Racekinga (26×2,0; protection). Pláště jezdím s duší.
Zatím najeto asi 80 km a myslím si, že náhrada to bude obstojná. Celkem drží, ale těžko srovnávat s Contíkem, protože měl již docela najeto (něco přes 7700 km :-), viz foto).
Ano, těžko srovnávat nový plášť a plášť dávno po smrti. :-)
Asi nemáš cestou potřebu jakéhokoliv strmějšího výjezdu po jakémkoliv nezpevněném terénu, tím méně za mokra, že? Jinak bys nenajel 7700, ale měl bys potřebu měnit třeba už po 2000 kvůli naprosté ztrátě ovladatelnosti a trakce v záběru. Ale na asfalt a chodníky jako slick stále ještě dostačující, plátno z něj nikde neleze, proč jsi tedy měnil :-§ ?
S těmi strmějšími výjezdy to opravdu nebylo nic moc – na kořenech, pískovci, za vlhka apod. jsem si prohrábl častěji. Ale to už musel být opravdu prudký výjezd a nezřídka bych to svedl na špatně zvolenou stopu. Tak jako tak, dostatečná frekvence šlapání je základ. Nová Scylla také není nějaký drapák, takže třeba na mokrém ušlapaném bukovém listí si též občas hrábnu.
Máš pravdu, že jsem asi měnil zbytečně brzy a 10 tis. by bylo takové krásně kulaté číslo :-). Kdepak, začal házet na výšku tak, že už to bylo pod zadkem cítit.
Ty musíš mít, ale frekvenci :-D
Co nevyjedu, to vytlačím. Přeci si kvůli pár nezdolaným metrům nebudu hned kupovat nový plášť ;-).
Přináším malou recenzi. Na Scylle jsem najel cca 2000 km a to byla akorát ta chvíle, kdy je zřetelný vliv úbytku vzorku na jízdu – méně drží v zatáčkách, začíná více prohrabovat ve výjezdech. Na tvrdý suchý povrch je jak dělaná, za vlhka a v bahně nic moc, což nelze mít takovému plášti za zlé. Zhoršené jízdní vlastnosti jsem otestoval až do nájezdu skoro 3500 km, kdy už středový vzorek zmizel. V podzimním bahýnku se skvěle driftovalo :-D. Musím podotknout, že za celou dobu jsem neměl ani jeden defekt. Na takto „papírový“ plášť (při sundání 440 g) je to trochu až s podivem.
Plášť byl docela žížala vzhledem rozměrům. Šířka pouze 47 mm po nahození na 17 mm ráfek. Aktuálně nasazený Hutchinson Python 2 (26×2.1 TLR) má šířku 51 mm a na průměru je skoro o jeden centimetr větší. Ale zase je proti Scylle fakt macek, protože má 680 g :-).
Já mám taky podobnýho RK :) 26 protection, nikdy nebyl na zadním kole vždy jen na předku. A klidně těch 10 000 km může mít za ty léta. Celkem byl osazen na 3 kolech a na dojíždění do práce po cyklo naprosto ideální plášt :) Myslím, že nějaký ten 1000 ještě dá.
Můžu se zeptat jaká je reálná šíře Mitasek 29×2,25?
Když to tak čtu, tak já mám špatnou zkušenost s plášti Rubena (dneska Mitas). Takhle dopadnul plášť po pár desítkách km na asfaltu. A přední plášť na tom nebyl o moc lépe (takže to nebyl ojedinělý kus). Je to už sice poměrně delší doba (2012 z Kupkola) a jednalo se o 26" TOP DESIGN řadu, takže skoro ta nejvyšší řada, co šla pořidit. Člověk by čekal nějakou kvalitu. Jak je vidět, horní vzorek je totálně smetený, odlouplý od běhounu. Boční vzorek je prakticky netkutý. To se mi mimochodem nikdy u žádné jiné lepší značky nestalo – Schwalbe (ROR,RAR,SM,NB) u Continental (MK, RK, XK) a Kenda (Karma) a MAXXIS (Minion). Po této zkušenosti bych si už nikdy nic od Rubeny (u MTB) nekoupil.
mně po 3měsících Scylla Textra sterěly a začaly praskat, a to na dvou kolech. To stejné mně udělaly kdysi i Rubeny. Reklamace uznána hned a bez problémů. Na svoje kolo jsem už raději přešel na Onzy, manželce zkusím dát u Mitasu ještě poslední šanci (líbí se jí ty barevné nápisy :-)). Ale stejně teď mají prý nějaké problémy s dodáním
Zkusil jsem letos konečně Scyllu Textra Top Cape Epic… prostě nejvyšší verzi 29×2,25", dal na zadek a
Při koupi Scylly jsem si kontroloval DOT, byla jen pár měsíců stará. Za mě teda šunt. Na starém 26" kole mám gumy staré klidně 5 let a steření skoro nula, tam jezdím/dojíždím všechno možné, většinou RR.
Šel bych to reklamovat, ale je mi to trochu blbý, když jsem už prakticky sjel vzorek, ale nelíbí se mi kvalita ani trochu. Dobře vypadají na kole a byly levný, ale tady výhody podle mě končí. I když levný.. Pokud vydrží polovinu co jiný, musí taky polovinu stát, aby se to aspoň srovnalo.
Vy mě děsíte, pane Karfík!
Kolik km máš na Scyllách asi tak najeto? Co jezdíš, na čem, kolik vážíš, kolik foukáš, jaké máš ráfky?
K Textra verzi jsem se tedy ještě nedopracoval, popraskané boky zatím na předešlých TD nepozorovány (2× černé, 1× grey line, teď vzadu opět černá). Nebo jsem tomu nevěnoval pozornost, když začal mizet vzorek. Nebo mám mimořádné štěstí.
Osobně mi nevadí, že se sjíždějí celkem rychle, je to, myslím, něco za něco. Nebo prostě udělali záměrně měkčí a málo trvanlivou směs, aby její výdrž korelovala se zbytkem pláště :-D. Aneb proč vyrábět trvanlivé figury a běhoun, když to stejně patky a bočnice vzdají dřív?
(P.S. Hodně mě překvapila (mile) trvanlivost galusek Tufo XC2, to jsem od nich tak úplně nečekal.)
Najeto 2520km, vážím 80, foukám 2 bary, tlak kontroluji před úplně každou jízdou. Kola DT Swiss X1700 Spline 2. Jezdím převážně v Jizerkách, tj. šotolina, lesní cesty, hodně asfaltu, občas panelka. X-King 2,2" RaceSport jsem sundaval na 5k hlavně proto, že už hodně chcaly boky (jezdím bezduše), jinak na tom byl lépe i s dvojnásobným nájezdem než Scylla.
Možná někdo řekne, že 2500km je ok, ale mně to v takto nenáročných podmínkách nepřijde. Kdybych měl měnit gumy každých 600–1000km, jak píše dole straky, tak to znamená každé 3–4 týdny. To se mi nelíbí jak ekologicky, tak ani ekonomicky, zase tak levná není (teď stojí 800 kus). Ale ok, chápu, že směs může být měkčí a může to být záměr pro lepší přilnavost, ale že guma popraská na boku po 3 měsících je prostě fail.
Popraskana guma je asi fail, mne se to zatim nestalo, ale to ze se mista rychle sjizdi, tak to je dan za top smes do terenu. Pokud chces delsi vydrz, kup si plast s horsi smesi, alespon do zadu, napr. u maxxisu 2c do zadu, 3c do predu. U continentalu obyc vs. black chilli smes. Pokud opravdu jezdis prevazne asfalt, tak mekou smes dozadu nedavej.
recyklovaná guma je *******, vlastně celá scylla je *******, těžký,nedrž, nevydrží,velkej valivej odpor
Loňskou a letošní sezónu jsem jezdil Mitas Scylla bez textry verze tubeless, 29er, 2.25 šíře. Vzorek je rychlý, hůře drží protože je dezén nízky a jemný. Cca po 600 až 1000km zadní na výměnu, přední vydrží déle. Mám ještě Kratose, textra, tubeless na horší podmínky, ten je zatím ok. Reálná šíře je menší. Verze 2.25 je tak 2.1 v reálu, ale jsou lehké.
Mitas Scylla
Teď jezdím Ikony, které jsou těžké (720g), ale odolné a skvěle drží stop a jsou opravdu široké. Cena je srovnatelná, pokud nekoupíte verzi 3c.
Nedávno jsem přešel ze Schwalbe RoR 29×2,25 (660g) vpředu a RaR 29×2,25 (620g) vzadu, oboje performance bez addixu, oboje bezduše na kombinaci Kratos a Scylla. Obě v top verzi s textrou a ve stejným rozměru. Pár postřehů:
Zdravím,
dá se vůbec ještě někde sehnat verze Scylly bez Textry? Já s nimi byl vcelku spokojen – defektů minimálně , pravda, vzadu se poměrně rychlesjíždí, ale poměr cena/hmostnost/kvalita mi přišla výborná..
Divné, divné, divné…
Mám druhý pár scyll 29×2,25 textra a za celé dva roky při provozu na různých površích bez defektu, bez nutnosti častého dofukování, při skvělé adhezi vpředu i vzadu, naprosto bez problémů.
Mám teď scyllu 29×2,25 textra nově na zadním kole a tak můžu trošku poreferovat. Mám jí od poloviny července a najeto mám téměř 1 tis. km. Po prvním nasazení s mlíkem skoro měsíc trvalo, než se zatáhla a udržela tlak déle než 3 dny. (pokles ze 2 na 1,3 za 3 dny). Pak jsem měl defekt, který i když malý, mlíko nezalepilo, Pak se ukázalo proč, zhruba po měsíci a půl bylo mléko pryč, zbyly jen vyschlé zbytky. Po doplnění mlíka teď drží tlak velmi dobře, i vzorek je zatím ok.
Co mě ale překvapilo, teď zase mlíko prolíná skrz běhoun, když kolo stojí v garáži (na zadním kole). At' ho tam zaparkuju jak chci, vždycky v místě styku gumy s podlahou je flek.Má někdo podobnou zkušenost?
Celkově bych řekl, že příště se asi vrátím k Fast Trackům.
+1 potvrzuju se mliko jsem musel doplnovat minimalne kazde 2 mesice (CaffeLatex). Po cca 1000km raději budu měnit plášt, vzorek už je minimální, guma popraskaná. Ve předu jsem vozil Hyperion.
Defekt jsem ale neměl žádný, ani problémy s prosakováním. Uvažuju že zkusím Continental CrossKing/RaceKing Protection (2018) kombo.
to jsou tzv. polodefekty, to já poznám, takový pokles nemají ani moje latexky za tři týdny
Nelži, vozíš Tubolita a to není latex.
na dvou kolech mám ještě kvalitní latexky o kterých i mlok píše že se skoro vyrovnají ve val. odporu bezduším, nemusí se řešit páska,ráfky,plášť několik druhů mlík,polodefekty atd, stačí dvakrát týdně dva až tři fouky do každé, odvážnější foukají jednou týdně pět fouků
Jsem nucen vytáhnout další téma z historie. Mám chvilku zmíněné pláště (dvě vyjížďky – asi 80km).
Je tu někdo, kdo je jezdí? Vozil jsem před nimi RocketRony a u těhle mě překvapilo, že absolutně nedrží v zatáčkách. Na cestě ustřelují. Vletěl jsem do zatáčky, jak jsem měl u RR ve zvyku a málem jsem se zabil v lese o klády u cesty. V mokru zase kloužou. Vozím cca 2,5 baru. Vozím duše.
Jsou hodně kulaté, tak nevím, jestli je to tím, že tam mám duše nebo jsem trefil špatné kousky… Je tu někdo s podobnou zkušeností?
Už jsem je i nabízel v kšeftovacím vlákně. Stály mě 1,2k a čekal jsem, že budou 100× lepší, než nouzové SmartSamy, které vzorkem nijak nenadchnou, ale v zatáčkách byla jistota.
Měl jsem je – krátce – na RB, jako součást základního osazení. Zadek jakž takž, předek dost nejistý, šlo to hned dolů. Dneska vozím kombinaci Maxxis Ardent Race/ Crossmark sucho, Maxxis Forekaster/ Specialized Ground Control mokro nebo zimní období. tlak 2,2 max.
Díky za příspěvek. Souhlas, v zadu s optimálním tlakem, to jde. Předek hrůza děs.
Hele já je měl taky implicitně nasazený na RB, předělal jsem je na bezduše a fungovaly celkem ok, jen mi vpředu vadilo, že je to docela jemnej vzorek, tak jsem zkoušel Kratos, to zas bylo moc, nakonec jsem dal Onzu (ale to je jinej příběh). Scyllu jsem pak dojížděl na zadním kole přes letní sezónu a přišla mi celkem vpoho… možný ale je, že jsi byl zvyklej na měkkčí směsi a Scylla mi přijde tvrdší, tažke se míň „lepí“…
Já fakt nevím. Dal jsem na to SmartSamy a kromě jistoty v zatáčkách na nic vedení. Na silnici také v celku bída. Zajímavé by teď mohly být RapidRoby, protože podědily vzorek RacingRalphu.
Zkusím ještě menší tlak, ale nevím, jestli si fakt pomůžu. Jsou podle mě moc zakulacené, kdežto Schwalbe RR, SS, RRb spíše hranaté.
A ktera guma na 2,5 drzi? :-) Mozna DH Maxxis Maxxgrip. Scylla neni spatna pneu, ale je prumerna uplne ve vsem, grip, odolnost i valivy odpor.
Jsem se chtel zeptat, jak se od roku 2010 zmenila vydrz. A vidim, ze je to porad guma nevhodna na drbani zad :D
guma nevhodna na drbani zad
Jó. když někomu ze zad trčí sbírka zalomených ratišť, šípů a čepelí …
To vis. Zivot je tezky :).
Ale gumu menit po 1000 km fakt nemam zajem :)
Jako … asi jsem se svým použitím trefil do záměru tvůrce. Opět nazuji bezduše Scylly, budu měnit po cca 2.500 km, pro naprostou sjetost. Jak bylo pořád sucho, tak jsem nějak víc vzorku nepotřeboval, ale teď už je to opravdu za limitem.
Opět Scylly. Dá se na tom zatáčet? Co tlaky?
Já furt nevím, co s nimi, jestli nechat a laborovat nebo dojezdit. Mám to tak jenom já u svých kousků nebo jsou skutečně hodně kulaté?
Ano, jsou takové pěkně baňaté, zvlášť na mých úzkých ráfcích. Tlaky na mých cca 92 kg: na 3 bar už to je strašný kostitřas, při 1,5 bar se to se mnou začíná nepříjemně houpat. Cokoliv mezi tím, podle použití a povrchu, většinou 2–2,2. Jak jezdím dolů občas po cestách z nesoudržného rozrytého štěrku, tak mám vyzkoušeno, že malé tlaky mi tam nevyhovují, optimum vidím pro sebe mezi 2,2–2,4, byly-li to Cimrmanovy boty.
Zatáčet nevím, nezkoušel jsem. :-)
A to je ono. Po 2,5 davam pryc normalne sjete Ikony – cti sjete po signalizaci v te 1/2 ci cem.
Scylla byla po 1000 za pulkou a nedrzela.
Měl jste někdo problém s defekty u těhle plášťů?
Zadní mam jak víno a přední hází jako sviň. Ráfky byly na docentru, úplně 100% rovné nejsou, tedy drobná, téměř nepatrná výchylka tam je – neodhadnu mez tolerance, kolik je v ještě v pohodě, ale přední hází tak 1–2mm. Plášť ale litá tak 0,5cm a to rafkem být nemůže. Nikdy jsem ho nepichl ještě. Akorát posledně, když jsem je zouval, tak jsem je pak obrátil naruby a vymyl zevnitř, tak že by tím to bylo?
A nejsou jen blbě nahozené? U předního Ikona musím vždycky nafoukat tak 4,5 – 5 atm než zaskočí, jinak hazí jako prase, potom upustim na provozní tlak a pohoda
Take možnost. Mel jsem tam 3,5 atm. Zadní zapadl v pohodě, jestli je to tím. Jeste to projedu. Snad není 2× přetočený, ale předpokládám, ze u kevlaru je to jedno, ne?
Hlavně pokud tam dáš nějaký šílený tlak tak opatrně s tím projížděním ať ti nerupne ráfek, já jen nafoukam a po zaskočení upustim, ale nejezdím na tom
Radši bych použil mýdlovou vodu ať to tam pěkně sklouzne a mnohem menší tlak :-)
To je jasný :D Dělám to stejně. 5 baru bych se už bal, tak tam dám horní limit. Pravda ale je, ze mi pumpa přeměřuje o 0,6 baru a když jsem do BlackJacku cpal v dobré víře 4 bary, tak tam bylo oněch 4,6.
Ráfek snad něco zkousne, ne? Mam Hurry od RMX, tak ty 4 atmy mu dám pápnout ;)
Nebo to trochu namaž mydlovou vodou jak je výše, když ty pláště nehazely tak není důvod aby začaly pokud na nich není nějaká boule
Nechce se mi to zase sundavat, zkusím tlak a kdyžtak to mak namydlim. Boule tam snad není a nevím, jak by se udělala, zase tak drasticky nejezdím.
Ahoj, dovolím se podělit se svou zkušeností s Mitasem.
Tak jsem rok 2021 odjezdil na kombinaci Mitas Kratos 29×2,25" Textra na předním kole a Mitas Scylla 29×2,25" Textra na zadním kole, oba pláště s kevlarovou patkou. Nejdříve ke Kratosu, plášť dobře držel na kamenech, na měkkém podkladě a i s hrubším blátem si dokázal poradit. Snad jen na silnici je trochu hlučnější, ale to je maličkost. Za celou sezonu jsem na něm neměl jediný defekt s nájezdem cca 2500 km si udržel docela obstojně i vzorek. Scylla to je ovšem úplně jiná kapitola, na suchém tvrdém podkladě a asfaltu docela obstojný výkon, ale jakmile přišel náročnější terén a nedejbože po dešti, tak to absolutně selhávala. Co se týče nájezdu tak cca po 1000 km výměna, velmi rychle se sjížděli, ale bez defektu taky.
Závěrem mohu doporučit Kratose na předek, na zadním kole s ním nemám zkušenost a Scyllu tak tu už nikdy nikam. A ještě největší výtka je šířka obou plášťů která reálně není 2,25", ale spíš tak 2,10" (na ráfcích s vnitřní šířkou 25 mm), takže docela překvapení při srovnání například s Racing Ralphy.