V poslední době mi u přehazovačky (Deore) občas ramínko s vodícími kladkami bouchne o rám – dost nepříjemný zvuk. Nevíte, jak to odstranit ?
V poslední době mi u přehazovačky (Deore) občas ramínko s vodícími kladkami bouchne o rám – dost nepříjemný zvuk. Nevíte, jak to odstranit ?
Tam kam to mlátí jsem nalepil takovou samolepku co se dává pod bowdeny, když to dáš natu přehazovačku i na rám mohlo by to pomoct…
omotat ten kousek ramu starou dusi
Da se to odstranit prechodem na SRAM..
Sram je jednoznacne super reseni. Ale da se vzit kousek gumy a pritahnout elektrikarskou paskou k prehazce. Jinak se da dolepit neco k ramove trubce. Osobne bych bral ten SRAM.
Ja sem tam nalepil chemoprenem kousek gumy a je klid
jezdit po silnici........
Jenomže naše „silnice“ 2 a 3.třídy jsou někdy v horším stavu než lesní cesty, na 1. je to zase celkem o hubu
keď tam nalepíš gumu, bude Ti to búchať o gumu. Hoď to šimáno do koša a prejdi na sram, nebudeš ľutovať.
Já bych dal tu gumu a stahl páskem a shimano nechal v klidu dosloužit :). Pak bych šel do sramu.
konečně rozumná rada, proč vyhazovat něco co dobře funguje :) Ono stejně jak odstraní tenhle problém, tak ho začně štvát, že mu mlátí řetěz do převodníků a taky to vydává zvuky........
Jinak nevím čím to je, ale mě shimano do zadní stavby nemlátí :o)
jinak ještě doplním že velmi jedoduchým řešením pokud tazatel nechce schánět nějakou gumu a lepidlo je použít nějaké levné samolepící záplaty a nalepit jednu do místa, kam ta přehazka mlátí a druhou na tělo přehazky v místě, kterým tam mlatí :o)
Jinak nevím jestli to je tak u všech přehazek, ale já měl na novým XT gumový kroužek už z výroby.....
Také nevidím důvod proč něco hned vyhazovat, když to funguje jinak dobře. Pokud je problém jen s tím mlácením, tak to jde vyřešit gumou. XT přehazka má kolem svého těla takový gumový kroužek přímo. Holt shimano je takto konstruováno, že se pohybuje při jízdě po kamení víc, než sram. Asi má sram tvrdší pružinu nebo co. Také je to konstrukcí rámu. Někteří výbobci mají patku výš, takže je přehazka je blíž rámové trubce a při agresivnější jízdě na menších pastorcích to mlátí.
no u Sramu o pružinu nejde, ten je prostě tak konstruovaný, že se k rámu vůbec nedostane, se zarazí o ten zobáček na patce a už se nehne :)
Jo s tím XT jsem to psal výše.........
No a kdyby jen ta přehazka, ani řetěz ti do rámu nemlátí, máš to prostě vychytané :-)
no ale mlátí do těch převodníků, to by chtělo ještě vychytat :o)
To je jednoduchý, sundej velkou pilu, na střední to bude už dovychytaný a na malý to nevadí.
Vidím, že tenhle problém nemám jeno já…Nalepit tam kousek gumy mě taky napadlo – jenom jsem se domníval, že je nějaká chyba v přehazovačce, například že tam byl nějaký doraz, který jsem urval, nebo něco podobného. Mám totiž pocit , že tohle klepání o rám se objevilo až v poslední době…
asi jen jezdíš rychleji :)
Možná se ti vychodila ta pružina co je v tom upevnovacím šroubu a jen to prostě mlátí víc. Dá se „posílit“ tak že přitáhneš ten stavěcí šroub, který je zezadu těla přehazovačky a opírá se o ten zobáček v háku přehazky, ale zase moc velké předpětí taky není ideální, protože ta pružina pak rychleji odejde..........
No jenže tenhle šroubek (pokud myslíš „B-tension screw“ v návodu shimana) není na předpínání pružiny, ale na to, aby se vyladila správná vzdálenost horní kladky od pastorků, což zajistí co nejhladší chod přehazování. Takže když to použiješ na to, abys odtáhl přehazku od spodku zadní stavby, tak se to projeví na nehezkém chodu přehazky – prostě na to ten šroub není dělanej.
Takhle se zkrátka Shimano chová a nejlepší co doteď Shimano vymyslelo, je gumová páska na předposlední řadě XT, kterou se obalí držák napínáku, takže to pak sice také mlátí, ale přes gumu ;-).
Jsou tu lidi co jim to nevadí (nebo to nevnímají), a pak tu jsou lidi, co to dřív či později nevydrží a přejdou na SRAM.
… a nebo to vyřeší tak, že si pořídí MARINA, co má rameno stavby tak proklatě nahoře, že na to nedosáhne ani Shimano ;-)
no to každopádně, to je lepší řešení než Sram.
Ale nejlepší je na tom, že nemlátí ani řetěz a to mi třeba vadilo víc :)
Na druhou stranu takto vysoko položená masivní zadní stavba má tu nevýhodu, že se v náročnějším terénu o ni občas člověk může nepříjemně praštit do kotníku, ale stačí pár takoch příhod a pak už si dáš majzla :o)
jasně ale ta pružinka se časem vychodí a pak je třeba přitáhnout :)
Jinak navím jak ty ale já mám lepší zkušenost, když je tam mezara krapet větší než menší, líp mi to pak skáče
možná je na to i nějaký standart, ale já to ladím tak nějak pocitově :)
trocha teorie :)
pořiď si SRAM