Zdravím, potřeboval bych radu s nákupem. Řeším zda koupit GPS na kolo a nebo zda stačí MT.
Nejezdím žádné extrémy, ale chtěl bych aby vydržel třeba 10h zaplý. Takže koupit extérní zdroj pro MT a nebo GPS (Garmin Dakota20)
Zdravím, potřeboval bych radu s nákupem. Řeším zda koupit GPS na kolo a nebo zda stačí MT.
Nejezdím žádné extrémy, ale chtěl bych aby vydržel třeba 10h zaplý. Takže koupit extérní zdroj pro MT a nebo GPS (Garmin Dakota20)
Mbil by ti mel vydrzet, pokud nebudes mit zapnuty displej…
Temat s podobnym dotazem je tu vicekrat.
Tohle si ale budes muset rozhodnout sam…
Ja mam outdoorovou navigaci, a mobil bych na riditka nedal.
Ano, taky zalezi na co to chces. Jestli jen zaznam trasy, podivej se po nejakym dataloggeru.
Telefon mě se stále rožnutým displejem nevydrží 10h ani náhodou, to pouze s powerbankou nebo jednoúčelová navigace. Nebo si najdi telefon s nějakou brutální baterkou.
na logování ti dobře poslouží nějaká stará nokie za pár stovek z bazaru a bez displeje ti gps vydrží v poho celej den. Mám to vyzkoušený na NOKIA C5.
Pokud nepotřebuješ mít displej zapnutý 10 hodin, tak by to mobil měl vydržet. Alespoň Galaxy S5 mini to v pohodě vydrží. Už čtvrtým rokem používám na kole vodotěsný držák Topek SmartPhone DryBag a zmoknul mi už hodněkrát a dovnitř se nic nedostalo, takže voda problém není.
Moje zkušenost – výlet třeba 5 hodin – Galaxy S3 s origo baterkou (starou 3 roky) spuštěný GPS celou dobu, spuštěný záznam do Sportstrackeru, spuštěný Lotus pro zobrazení cesty. Displej základně vypnutý, zapínal jsem jen když jsem chtěl zkontrolovat, kam jet dál nebo kterou tak cestu zvolit – cca 4× za hodinu, počítám tedy cca celkově půl hodiny za těch 5 hodin jízdy. Baterka neklesla pod 70 procent. Občas teda i nějaký focení kraji/kravi-nek.Jízda cca půl silnice, půl lesy.
Záleží, co máš za mobil, ale mohl by ti vydržet sám :) asi bych to vyzkoušel i jen třeba s mobilem v batohu po městě, jestli to těch 10 hodin dá…
To je vždy nekonečná debata, která nemá řešení.
Je fakt, že GPSka je docela jednoúčelové zařízení, ale zase hodně vydrží a má vyřešené dlouhodobé napájení v terénu. Já ji mám a jsem se záznamem a dalšími funkcemi celkem spokojen.
Ale mobil s GPS má skoro každý. Ale spousta lidí ho v terénu nějak odpravila.
BT GPS modul (treba nokia lw-3d) + starsi telefon typu Nokia E51 = solidni vydrz (radove hodiny)
Ono je taky u mobilu potreba pocitat s tim, ze baterka odchazi casem do haje. Takze novy mobil treba vydrzi, a za rok uz nemusi. Ted jsem jel v sobotu 15 hodin se svoji postarsi motorolou, a pro sichr jsem to hodil do modu letadlo jen se zaplou GPS, a dal to tak tak. Pritom kdyz byl novy, tak jsem to dal i se zaplymi daty.
A na Gárminech apod. baterky nedegradují nebo co? LOL
Garmin za stejnou dobu neprojde tolika nabijecima cyklama, takze vydrzi dele
Na nabíjecí cykly se už li-ion baterií tolik nehraje, ale ty baterie zase časem degradují, takže výsledek je stejný po pár letech ji můžeš zahodit.
Na mé Dakotě 20 vyměním tužkovky, jedu dál a mobilem můžu podle potřeby mobilovat.
U Garmina vždy používám sadu tužkovek v dobré formě (pravidelné měření kapacity při dobíjení). A mizerné kousky tužkovek vyhazuju. Pár tužkovek jsem většinou kupoval kolem 80Kč (2400mAh s nízkým samovybíjením nakoupené ve větším z různých zahraničních zdrojů) a nedegraduje tak stářím jako li-ionky v mobilech.
U mobilu by to byla drahá sranda častěji měnit baterku, nemluvě o tom, že u dost mobilů baterka vůbec vyměnit nejde.
A pak tu máme výdrž 20+ hodin u Garminu (stařičké 60CSxko mi vydrží kolem 25 hodin) s tím, že celou dobu vidím zapnutý displej. U mobilu tohle vůbec nehrozí.
Když se pak k tomu přidá odolnost Garmina…
Ale jsou tu i nevýhody. Zvlášť u vykopávky jako 60CSx. Je to pomalé při posunu mapy + menší displej + horší mapa. Nic z toho ale za jízdy nevadí.
Když se vyjímečně ale neznámé trase stane nějaký zásadnější problém a je potřeba více přeplánovat, tak v tu chvíli už vždy raději vytáhnu na chvilku mobil s větším a lepším displejem a lepší mapou.
Je to trochu od tématu, ale rozhoduju se jestli koupit navigaci do auta nebo používat mobil. Testoval jsem použití mobilu a jeho zásadní problém proti navigaci je špatná čitelnost na slunci. Mobily (a tablety) mají lesklý displej. Navigace mají matný a ten je výrazně odolnější proti odrazům světla. Objednal jsem za pár drobných matnou fólii na mobil a zkusím, jestli to pomůže. Mělo by to pomoci i na kole…
zkus telefon s AMOLED displejem
to nefunguje uplně stejně
Shodou okolností dnes vyšel článek s porovnáním několika mobilů. Jeden z nich měl Super AMOLED a ten nevyšel nějak moc dobře.
O citelnosti na slunci tam neni ani carka
Zrovna Idnes bych nebral jako bernou minci.
A nejaka antireflexni folie?
Nemam s tou viditelnosti problem, navic se stejne nejvic ridim hlasovou navigaci.
Pokud chceš záznam trasy, tak já používám Endomondo na telefonu, pouzdro Krussel s Multidapt (na řidítka, na ruku, na pásek, do auta na sklo…) S baterkama vydržím tak 6–8 hodin (gps + data).
No a nebo gpsku se záznamem, která navíc rovnou hlídá kolo proti krádeži.
A co to řešit rozšířenou baterií (existují k telefonům s výměnitelnou baterií). Mobil je pak mnohem tlustší a těžší, ale vydrží výrazně déle. Např. na Samsung Galaxy SIII Mini něco takového http://www.sunnysoft.cz/…-li-ion.html. Určitě je hodně variant a možností pro různé typy mobilů.
Tři týdny zpět jsem kvůli GPS kterou velmi chválí koupil Honor 3c.A oproti HTC 310 desire fakt rozdíl. Daleko přesnější. Displej na sluníčku úplně super čitelný, jako v místnost, až jsem byl překvapen. Baterka vydrží při běžném užívání dva dny v pohodě. Mobil na rodlech tedy nemám, ale používám Stravu a když tedy bloudim, zastavím a na mapách offline se podívám kde jsem a jedu dál.
To je dobrý tip. Na tu 3C jsou opravdu hodně pozitivní recenze, hlavně na GPS…
Po špatných zkušenostech s GPS na svém mobilu taky hledám něco lepšího.
GPS bych řešil pokud jezdíš opravdu dlouhé trasy – +100km. Jinak se dá všude dobře orientovat dle značek. Mobil na kratší vzdálenosti stačí. Já chtěl taky GPS a nakonec mi stejně stačil ten mobil a značky. Když jsem se ztratil, tak jsem pouze ověřil polohu. Jinak mobil používám jen k záznamu trasy. Proti mobilu bude hovořit krátká výdrž, možná horší přesnost, většinou horší ovládání než na spec. zařízení a možné zasekávání u slabších modelů. Plusy mobilu s GPS jsou jasné – má ho prakticky každý, můžeš si nahrát jaký chceš navigační software ( to jde u navigace taky ale už je to těžší), je to multifukční zařízení takže můžeš používat další apk, nemusíš sebou tahat další zařízení a AGPS kdy se ti fixne signál max. do 30s, běžně to je kolem 5–10s (toto navigace mají taky ale už dražší modely).
Za mě tedy mobil.
Jinak se dá všude dobře orientovat dle značek. :-)
Všechny značky v okolí projedeš max za rok.
A když značky nejsou? Podle mechu a mraveniště?
Když někam, jedu tak vím směr a to mi stačí :) Dojedu tak jako tak.