• Tatut

    Ahojte,

    vybírám HT. Jezdím hlavně hobby krátké vyjížďky (malé děti a času ani financí není nazbyt). Na hodinu se jít odreagovat apod. Nemám rád pestrobarevné rámy.

    Velikost asi L 187 cm, 75 kg.

    Doma mám pár komponent, které budu na kole měnit. Hlavně to je vidlice lefty Ocho, pak karbonový kokpit apod…

    tzn. hledám kolo, které si překopu… a nebo snad jen rám?

    uvažuji o stavbě na

    • RB CRR
    • Niner air 9
    • Specialized chisel
    • BMC twostroke
    • Cannondale scalpel HT(ale tam mi nesedí barvy ani napojení horní vidlice a horní trubky) . preferuji spoj v 1. místě.

    sen je mít v garáži nějakou kultovku jako je Ibis DV9 nebo Yeti ARC.

    budget je max 40 komplet kolo s tím, že vidlici z kola určitě budu dávat pryč a měnit.

    nebo max 15 za rám..

    Nenapadá někoho něco zajímavého ?

    0 0
    • andy97  

      Já mám BMC twostroke a jsem spokojen. Za mě ideální geometrie, jak z kopce tak i do kopce není co vytknout.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej -30% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 17 399 Kč -30% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -37% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        11 099 Kč -37% MOC 17 699 Kč

      • Tatut  

        dík za koment. Na tom BMC defacto není nic špatně :D nevím proč ho ještě nemám :D

        1 0
        • andy97  

          Jenom pokud by si chtěl dát širší gumy (2,4) tak to už bude hodně těsný s průchodnosti, kor v blátě. Ale při 2,2 je to vpoho.

          0 0
        • enjoy  

          Úplně asi nesplňuje podmínku 15k za rám..

          A já teda nevím, co přesně je u tebe DC, ale pro mě to úplně není rám dělaný na 100mm vidlici. Jako osobně na něm teď mám 110mm a myslím, že i 120mm by to tak nějak ještě vzalo. Ale DC si představuju tak od 130mm dál.. Já teda:-)

          Osobně pro mě Twostroke splňuje absolutní univerzalitu, kdy se na něm dá poměrně letět po rovině, ale je jistý skopce i do kopce(vůbec se nezvedá na zadní, nechápu).

          0 0
          • MJ24  

            mám ho taky a jsem max spokojen vzhledem k ceně. Jezdí přesně jak píšeš. Pro někoho může být omezující průchodnost zadní stavby Fast track 2,35 v pohodě ale ASPEN 2,4 který má třaba 62mm, bych se už asi bát dát.

            Dále sedlovka 27,2 mě na místy ostřejší XC 125mm stačí – pro někoho může být málo, ale zas kdo bude jezdit ještě ostřeji asi bude hledat jiný rám. Dále tam nedáš novou elektriku, ale to mě opravdu netrápí. Vidlici jsem vozil se 110mm a nyní 120mm a příjde mi to možná i lepší jak 100mm.

            0 0
    • Tomcat  

      Ritchey ocelák , NS bikes ocelák, ocel Quayron,… .....jestli 15 v jiné měně tak Moots, Kingdom bikes, Salsa

      0 0
      • Tatut  

        nebude ta ocel líná? :) já znám jen ocelový favorit.

        0 0
        • TK75  

          Muzu ti porovnat lehkej Chisel versus ocelak Nordest

          Chisel byl na stejných kolech pocitove svižnější nahoru, dolů zase horší o několik světelných let

          Po nasazení tuhých karbon výpletu uz to smerem nahoru ocelak srovnal :)) Chisel na karbonech jsem ale nejel

          Sakumpikum ocel plus dobrý kola jede jak svině :D

          0 0
          • andy97  

            A zkušenost s titanem máš?

            0 0
          • Tatut  

            hh to je ještě další proměnná materiál rámu :D si říkám připlácet u za karbec nemá moc smysl… a ocelák by byl snad ještě dražší.

            0 0
            • novas752  

              Nemusí, mě stál rám s custom geometrií i provedením z Reynolds 725 trubek všeho všudy 13k.

              3 0
        • Tomcat  

          Nevím o tom, že by si stěžovali lidi jak ty rámy nevhodně plavou, Nebo že jim to znatelně tancuje při silovým spurtu ideálně ve stoje a krade watty.

          Naopak u těch duralových bych čekal, že pohodlný nebudou. Samo vyšší třída by byla SingleBee jenže on si řekne za rám násobek sumy.

          Jo ještě je i ocelový Transition

          Favo je dost extrém .

          0 0
    • Koli13  

      Zvážil bych i Ghost Lector, velikost L 120mm vidle, velkej reach, krátkej představec, pohodlnej rám co vydrží. Na bazarech se dá dneska za 40k koupit.

      0 0
    • TK75  

      No hele k ty Yetine…teď zrovna dělal srovnávací test pro čtyři pevnaky tohodle ražení.Měl tam v karbonu Yetinu a Meridu Big Nine Tr https://www.bikeradar.com/…-8000-review která mu přišla hodně fajn.Ja bych ji dal snad i prednost před Yetinou

      PS geo si tam meri u vsech v testu on sám …bez sagu

      6 0
      • Koli13  

        Ta Merida vypadá moc pěkně!

        1 0
      • MJ24  

        souhlas ta Merida může být fajn

        0 0
        • Lachtis  

          Jen to debilni vedeni hlavkem, to by mne odradilo.

          0 0
          • TK75  

            Ještě horsi je ze to Merida teď dala i na novej Big Trail

            U jednoduchého trail hatecka divnej smer

            0 0
            • Lachtis  

              No spis horsi je, ze to takhle dela vic, jak 50% vyrobcu :-(. Pritom takova debilovina. Ja kvuli tomu vyrazuji uchazece na noveho dc fulla. Pritom bych si jinak vybral, ale tohle proste nechci.

              0 0
              • TK75  

                Nadavaj na to jezdci, nelíbí se to i třeba v recenzích…tak možná to casem zmizí

                Elektrika (razeni,teleskop) je presnej opak..jednoduchy,fun­kční.Tohle vedeni hlavkem nechapu

                1 0
                • Lachtis  

                  Jj presne, zatim ten vyvoj sel spravnym smerem, elektrika, geometrie, integrace ramem s trubickami taky super, ale tohle… :-(. Vzdyt uz blbe cisteni hlavka a nedejboze cisteni a vyndani lozisek a doplneni vazeliny se stava totalni opruz. Dale pak to zalomeni hadic a bowdenu taky neni zrovna zn. ideal.

                  Je mi sympaticke, ze BMC, Specialized, Trek a jeste par dalsich vetsich vyrobcu se (zatim) timto smerem nevydalo a snad nevyda.

                  2 0
                • vaclaw  

                  Ale Trail Hunter říkal, že už to mají vychytaný… :)

                  0 0
              • Cyklofanatic  

                A máš už nějakého horkého kandidáta? :-)

                0 0
    • Jan D.  

      To je co za zdvih ta Ocho co na to chceš dávat?

      Záleží jaké máš kolem domu trasy a jak moc to chceš posílat z kopce. Já teď jezdím na Specialized Chisel se 120mm vidlicí a na tyhle hodinové pohodové okruhy v našem okolí je to ideální. Strmé výjezdy a sjezdy po lesních cestách rozbitých vodní erozí je to paráda, nějaký ten přejezd po rovné cestě nebo asfaltu se na tom také dá přežít. Žádné traily ani singletracky v bezprostředním okolí domu nemám, lidi tu na kole do lesa nejezdí. Bydlet pod horami, kde jsou na to trasy, chtěl bych něco s agresivnější trailovou geometrií, například ten Nordest Britango se 120mm vidlicí, nebo bych přemluvil Frantu ať mi svaří HT Hnidu.

      0 0
      • Tatut  

        je to jen 100mm. zbyla mi když kámoš předělával scalpel na klasickou vidli :) mě se líbi tak bych ji chtěl…

        no momžná ji prodám ale z nových klasických vidlic si nevyberu…

        vím, že trh jde směrem k vyšším zdvihům.

        no největší problém mám teď jaký rám vybrat jestli karbon, hliník, ocel :) to by mohl být první filtr ať si zjednoduším výběr.

        0 0
        • DePaX  

          Nj, to musíš dát 120mm a máš mávnutím kouzelného proutku DC ;)

          Klasická marketing category, kterou si každý vykládá úplně jinak.

          0 0
        • MJ24  

          třeba carbon BMC bude mít něco málo nad kilo ocel těsně nad dvě a vííííc, Rozdíl minimálně kilo a víc, jde o to jestli tohle řešíš nebo ne?

          0 0
        • TK75  

          Mi neprijde (ten zdvih)…spis jak jde díky geo i nizkej zdvih vyuzit a kolikrát zábavnější než zbytecne moc vseho

          U ht 120–150 prostor pro vse, jde o geo, komponenty, pneu …zadek je u vsech 0 mm zdvih ))

          2 0
        • Jan D.  

          V profilu píšeš, že jezdíš na Hané. Kde zhruba? Já bych řekl, že tak na 95 % Hané bude těch 100mm stačit, pokud se teda nechystáš vymetat ilegály na Svatém Kopečku. Taky jezdím na Hané, konkrétně u Konice. Zhruba oblast v trojúhelníku Bouzov-Boskovice-Kosíř. Tady bych si se 100mm určitě vystačil. Největší terén tu jsou rozježděné cesty od harvestorů a lesní cesty vymleté vodou po bouřkách. I na ty dětské skočky na Boskovických stezkách (ilegály tam jsou místy už trochu náročnější) a ilegály na Kosíři, kudy občas jedu, by to stačilo. Velkých dropů a skoků se stejně bojím:)

          1 0
          • Lišák  

            Na HT jsem měl Recona na100 mm. Po předělání na 120 je ta vidle daleko příjemnější. Není tak progresivní. A trochu se mi snížil úhel hlavy, což bylo taky fajn.

            0 0
            • Jan D.  

              T jsi předělal toho Recona? A měl předtím už někdy servis? Ono u RockShox první servis vidlice udělá hodně. V továrně šetří s olejem i vazelínou.

              0 0
              • Lišák  

                Kupoval jsem ho z druhé ruky. Servis jsem dělal hned. Suchý RS jsou klasika. Po dvou letech ježdění na 100 jsem ho dal na 120 vyndáním dvoucentimetrovýho gumovýho válečku z negativy. Stejně se upravovaly starý Epicony, tam byly ty válečky plastový. Si nemůžu vzpomenout, jak se jim říká. :-)

                0 0
          • Tomcat  

            Zdvih přece není jen o tom jestli to dáš , nebo ne. Ale jak z toho budeš rychle unavený nejvíc práce stejně odvede samotný jezdec.

            Jinak lepší nízko-zdvihový vidlice bývají ale né laděný na trail, ale hlavně na XC… Takže vystačí s 100mm, ale nebude to optimální a bude to třeba zbytečně předělávat .

            0 0
            • Jan D.  

              Je pravda, že jsem teď měnil Sid 120 za Manitou Mattoc Pro 120 a rozdíl ve funkci vidlice je obrovský. Najednou mě z kola přestaly bolet ruce. Určitě záleží na vidlici. Nicméně až na ten Niner a vysněné Ibis a Yeti jsou všechna uvedená kola dělaná primárně na 100mm zdvih (i když 120mm nejspíš taky poberou), tak proč tu Ocho nezkusit. U ní by mě spíš odrazovala cena servisu a nutnost speciálního náboje.

              Jak psal TK75, nejde jen o zdvih, ale záleží i na geometrii a dalších komponentech. Funkční vidlice, široké ráfky a správně nafoukané pláště… Záleží co, jak a kde bude jezdit. To si musí tazatel ujasnit.

              0 0
          • Tatut  

            jezdím moravskou bránu… kdo zná šela maraton např.

            na traily do jedovnice nebo rychleby se dostanu 1× za rok.

            Rád bych se na takových trajlech svezl na kole s 150 mm zdvihu ale nemá to aktuálně k mému využití asi význam..

            XC bike je klasika a možná moderní BMC nebo Scalpel HT bude optimum.

            0 0
            • Tomcat  

              Otázka jak pak ty 100mm XC rakety budou splňovat ono DC co padlo na začátku a jestli pokud je zmiňovaný i ten estetický faktor. Co koupit nějaký ram (ocelák) a nechat si to hodit do svého designu ?

              Tak zeměpisně Moravská brána je si něco jiného než myslíš nemá víc než 400m.n.m. A Jedovnice, Boskovice taky na 150mm zdvihu fakt nejsou, ty jsou o na to HT.

              0 0
            • Jan D.  

              Pokud nechceš bazar, tak Scalpel HT bude problém sehnat do 40 tisíc. BMC se dá: https://www.bike24.com/p2575799.html?…

              Oba tyhle rámy mají sedlovku 27,2, takže bude lehce omezen výběr teleskopky. Scalpel má zadní kolo zapletené s offsetem. Oba mají press fit střed, pokud vím.

              Tady pro zajímavost srovnání geometrie kol co jsi vybral ve velikosti L. Bmc s Scalpel mají dost rozdílnou délku zadní stavby: https://geometrygeeks.bike/…b-cr-2021-l/

              0 0
      • TK75  

        Frantu nebo si nechat neco uplacat od Bolka ze staryho karbon fulla :))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.