• majk11

    Ahoj všem Bikerům!

    Jmenuji se Michal, doufám že budu trávit více času venku na kole než tady na fóru ale určitě bych se rád zařadil mezi vás zkušené Bikery! :-) a proto bych se rád i představil… jsem pekař z Prahy, je mi 26 let a už dlouho dobu strašně toužím po kole. Konečně přichází ta etapa v mém životě kdy mam v práci klid, normalní prac, dobu i slušnou mzdu a díky tomu si konečně mohu po ,,15!!'' letech dovolit své první kolo (to úplně první od maminky fakt nepočítám :-). ) Četl jsem zde celkem dost vláken, a začínám se vtom (hodně) pomalu ale jasně orientovat. U kola je to jak u auta dobrý motor atp dobrý auto… Takže je mi jasný že dobrý kolo asi bude ve většině případů jen to které si člověk sám sestaví a hodně se o něj stará. S tím druhým problém nemám ale opravdu se v tuhle chvíli v kolech vůbec nevyznám tak bych rád aby jste mi doporučily které kolo bych si měl koupit na úplné začátky. Od kola vůbec nic neočekávám ale to časem určitě příjde zatím plánuji najet tak cca 2–3 tkm ročně převážně do práce a sem tam do přírody nebo lehčího terénu. Nějaké lesy nebo nebo větší terén určitě neplánuji měřím 180 cm a vážím 75 kg. Moje představa o prvním kole je asi taková že bych si koupil nějaké obyč kolo s obyč krámu jako je např decathlon nebo insportline atp… kde bude dobrý např hlavně rám a postupem času bych si ho mohl vylepšovat a dokupovat lepší komponenty snad mám dobrou představu. Budu velmi rád za každý tip. Předem díky a Bikerům zdar!

    0 0
    • Tomkac  

      Bojím se, že většina lidí z fóra se v kolech za 15 ani nevyzná… Já teda fakt ne… Ani si nedovedu představit jak špatně to řadí nebo neřadí, jede nebo nejede, pruží nebo nepruží… Má to smysl tak od 20ti… Teď v nějakém přeposledním Velu byl test kol okolo 20 a už to šlo.. Co máš třeba vyhlédnuté??

      0 0
    • novas752  

      Jestli máš někde poblíž Intersport, zapřemýšlej o těhle kolech: http://katalog.intersport.cz/…-horska-kola?…

      Značka prodáváná jenom v intersportu, osazení o 1–2 třídy lepší než stejně drahý Specializedy, Treky apod

      Já sám kolo Genesis mám – viz můj profil.

      0 0
      •  

        rada k nezaplacení:-), za patnáct rozhodně stavět na alespoň základní vzduchovce s Alivio

        0 0
      • myscho  

        A neda mi to. K comu je tam ta XT hazka, ked to ma kluky na octalinkua 13,6kg!

        Toto je asi dovod preco by som radsej staval na zakazku.

        0 0
        • novas752  

          Jasne ze stavba vyjde lepe, ale z beznych katalogovych kol jsou Genesis dobra…

          Sám psal, že kolo by postupně vylepšoval, takže Octalink v pohodě bude 1-x let jezdit a pak koupí hollowtech. Osazení Deore + XT hazka (ano, komplet deore + lepší brzdy třeba by byla asi lepší směs) je pořád lepší než Acera s hazkou Alivio co jsem nedavno videl na nejaky Meride nebo GT nebo co ja vim co to bylo…

          Takže na kole Genesis bude ve výsledku muset vyměnit méně dílů, než na Spešlu atd., ale jasně proč je měnit, když je na kole od stavitele může mít rovnou…

          0 0
    • Radek Broz  

      A chceš přední nebo zadní?

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Je to sice cena jednou taková ale pro inspiraci to sem dám

      http://www.cyklo-vondracek.cz/…15~z932.html

      Nepříjde mi to špatnej kup cena samotné rámovky crux je 25

      0 0
      • myscho  

        ..a na tom sa dá jazdiť po Prahe? :D Neviem, len sa pytam.

        0 0
        • Johnnyxjr  

          Jezdí na tom spousta kluků jako celoroční pracant samozřejmě i v Praze já jsem zvažoval že ho koupím ale jenom kvůli rámovce komponenty mám svoje ještě můžeš k tomu pořídit ještě jedny zapletený kola na silnici a máš univerzál s doživotní zárukou na rám.

          0 0
    • Erknold  

      já bych se na postupné vylepšování vykašlal. Když si připlatíš pár tisíc (třeba 4), tak máš kolo na kterém nepotřebuješ prakticky nic vylepšovat a celkové budě fungovat mnohem lépe, než tebou uvažované z insport line.

      Má to moderní pohon 3×10, docela slušnou vzduchovou vidlici, jejíž funkce bude úplně jinde, než u pružinovek XCM, XCT. Ono je to vidět i na úspoře váhy.

      Když si koupíš kolo, které sice splní Tvůj rozpočet, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že tě nebude bavit, jelikož nebude pořádně fungovat.

      Jo a můj tip na Decathlon http://www.decathlon.cz/…8336093.html Bohužel je dražší, ale osobně jsem před třema lety také sháněl kolo za 15 a nakonec jsem rád, že jsem se nechal ukecat do lepšího, které stálo tehdá asi 17. Spíše bych řekl, nechal jsem se ukecat do rozumného minima vybavenosti.

      0 0
      • Tomkac  

        Prosím zakladatele vlákna ať si přečte tenhle příspěvek!!!! A koupí si kolo z toho odkazu… Sice mě se vzhledově nelíbí je hnusné, ale to je fuk… Tohle už bude fungovat a nebude tolik řešit zbytečné opravy a výměny „něčeho“ pořád dokola..

        0 0
    • Kaka  

      Já byl v podobný situaci a rozhod jsem se pro jetý kolo. Byl to pár let starej cross author, novej stál kolem 17.000, ja ho koupil za 5.000, mel puvodni neojety gumy, brzdy atd., takze toho moc nenajel – ale byl trochu omlacenej, coz mi bylo fuk.

      Najel jsem na nem par tisic km a zacal si uvedomovat, co bych rad zmenil, co mi naopak vyhovuje – proste jsem si ujasnil, co chci. Dosel jsem k tomu, ze nechci pruzinovku ale vzduchovou vidlici, ze mi spis jde o pohodli nez o vlastnosti v terenu atd.

      Pak jsem si koupil opet jetyho Ghosta 29er – byl starej rok a najeto mel 300 km, byl za 60% ceny novyho kola. Dostal jsem k nemu zarucak, kompletni dokumentaci atd. A s tim Ghostem jsem naprosto spokojenej, Authora mam stale na jezdeni kolem komina, celkem mam dve slusny kola za celkem ca. 25 000 Kc.

      Takze kdybych bydlel v Praze, koukam se po inzeratech. Pri trose hledani budes mit pekny kolo za 10.000 – a to jety kolo pak za rok dva prodas za 8.000 a koupis si kolo, jaky ti bude skutecne vyhovovat.

      0 0
      • Tomkac  

        jenže on asi moc nepozná, které kolo už je na kaši a které ještě pojezdí…

        0 0
        • Kaka  

          Zase nedelejme z koupe kola za par tisic vedu – kdyz clovek neni uplnej trouba a na koupi nespecha, tak neni problem.

          Ja tomu taky moc nerozumel. Kouk jsem se na fotky z inzeratu a info o kole na kolo.cz – videl jsem, ze gumy to ma stejny jako novy kolo a vypadalo zachovale, tak jsem se jel na kolo podivat… Projel jsem ho, nic nevrzalo, na ramu nebyly praskliny, retez krasne cistej, takze majitel nebyl prase, na par mistech byl ram odrenej, ale nic hroznyho, razeni, brzdy sly skvele, obe gumy puvodni, ale zadni dost sjeta – tak jsem najezd tip na par tisic km, coz se shodovalo s tvrzenim majitele. Kolo jsem za 5.000 koupil – a po ca 5000 km a 3 letech vlastnictvi muzu rict, ze jsem neprohloupil.

          0 0
          • Espen  

            Přesně tak. Zbytečně se tu ze všeho dělá strašná věda. Jako laik jsem jel 150km pro kolo za 15000,–. Bylo 3 měsíce starý,mělo záručák, na pohled jako nové. Za půl hoďky se mnou jelo domů.

            0 0
            • fargo.  

              Souhlasím, zbytečná věda. „kolo za 15 je k ničemu, jó panečku ale za 17 to už je jiná.“

              0 0
    • Pán z Dubu  

      Máš výhodu, že jsi konfekční průměr – tzn. pokud neuděláš minelu ve velikosti rámu, kolo Ti bude k figuře sedět. Každé kolo má své limity, ty levnější je dají najevo dříve. Když se obyč. kolu vyhoví, bude sloužit tisíce km. Provozovaný letitý zimáky/šichťáky to potvrzují. Je možný pořídit nové kolo – u těch si pohlídej dostupnost garančního servisu. Nezavrhuji ani ojetinu – mladší ročníky asi nebudou příliš olítaný. Někoho, kdo se v kolech trochu vyzná a případně poradí, ve svém okolí snad najdeš.

      0 0
    • majk11  

      Děkuji všem za reakce. Takže bych to shrnul kouknul jsem na kola z toho intersportu a decathlonu obě se mi líbí. Každopádně mě ještě stále nikdo neodpověděl zda nejít radši do crossového kola vtom mam největší dilema… do hor nebo do lesa se fakt nechystám ale ty tlustý kola na horských kolech vypadaj fakt super :-)

      0 0
      • Val  

        I na MTB muzes mit utle, ciste silnicni, plaste. Sam moc duvodu proc jit do crossa nevidim, zvlast kdyz uz jsou 29" MTB bezna. Mozna jako ciste cestovni kolo – vetsi sance, ze tam budou montazni body pro nosice a dlouhe blatniky…

        A co vybrat? Vyzkousej si nekde ruzna kola a vem co ti proste bude sedet a co se ti libi.

        0 0
      • Kaka  

        Právě proto jsem ti radil jet do kola jetýho – ujasníš si, co chceš, a když tě ježdění bude bavit, tak si pak koupíš kolo podle svých představ – jestli rám kratší nebo delší, kolo na blbnutí v terénu nebo výlety atd ti tady neporadíme, protože to ani sám nevíš.

        Problém 29er bude, že ho za 15.000 neseženeš.

        Pokud porovnám crossa a 29er (ale asi to plati o horských kolech obecně) – pokud budeš jezdit „na krev“, tak na asfaltu nebude na dobrých gumách velikej rozdíl, na rozbitý zpevněný nebo polní cestě jsem osobně na horákovi rychlejší – protože to prostě tolik nedrncá – hlavně do sedačky, takže můžu jet rychle aniž bych trpěl.

        Osobně jsem s crossem na večkách a s pružinovkou spokojenej, 29er jsem chtěl chlavně kvůli brzdám při dlouhých sjezdech (převýšení pár set metrů) a vzduchový vidlici (jizda po rozbitých kamenitých cestách).

        0 0
      • Erknold  

        protože nevím o krosovi z krámu, který by byl slušný ve Tvém cenovém limitu. Co vím o slušném krosu, tak ten je asi za 21k a je to srovnatelný s tím z Decathlonu.

        Kros v této ceně by sis musel nechat sestavit, což je také cena. Stačí mrknout na profil uživatele Scalar a tam zjistíš jeho FB a tam i ukázky staveb a ceny. Za 15 by asi byl schopen postavit kros se vzduchovou vidlicí.

        Osobně jezdím kros s pneu cca 40 mm a jsem spokojen. Kros má většinou rám s přípravou na nosič, blatníky, stojánek a podobné kravinky.

        0 0
        • maajkee  

          No jo, to teda čumím, pak že starýho psa novým kouskům nenaučíš a on pan Skalka už je taky na tom fejsbůůku :)

          0 0
          • Erknold  

            Videl, že to funguje u Tebe ;-) A maajkee samozřejmě také staví :-)

            0 0
    • Kharbon  

      Ahoj,

      Rad už máš hodně, navíc v dané cenové kategorii bude kvalitou všechno podobné. Já bych ti poradil především vzít kolo, co se ti líbí.

      Pár věci, které zvážit:

      Kolo vyžaduje údržbu aby něco vydrželo. Pokud jsi šikovný (což jako pekař určitě jsi :)), můžeš si spoustu věcí nastudovat z internetu a udělat sám. Je ale potřeba koupit nějaký nářadí a mazání. Alternativně lze řešit v cykloservisu, ale to už saozřejmě zaplatíš víc.

      Nějaký základní příslušenství se musí s kolem koupit, pokud nemáš – náhradní duši, lepení, helmu, zámek, světlo… navíc na mnohých kolech z obchodů dnes nejsou ani blatníky. O potřebnosti těchto věcí se dřív nebo později sám přesvědčíš, hodně záleží na co si s kolem troufneš.

      Pak se zamysli, co od kola očekáváš. Pokud to bude na ježdění do práce, plus někdy nějaký výlet do okolí, nemá moc cenu kupovat si super vidlici za velký peníze, která bude navíc potřebovat profi servis. Pak bych se vyhnul hydraulickým brzdám a celoodpruženému kolu. Pod patnáct tisíc to stejně nebude moc kvalitní a akorát budeš mít další výdaje za údržbu. Obyč mechanický lanka jsou robustnější.

      Jak píšeš, obměna komponentů v průběhu je super nápad, já to udělal stejně – kolo za 11k a postupně přikupuju-obměnuju podle toho co si myslím že je potřeba. Každý kolo asi bude mít pár věcí, s kterýma nebudeš úplně spokojený.

      Jinak doporučil bych horský kolo, v případě ježdění po asfaltu na něj prostě kdyžtak dáš plošší pláště, ale myslím, že budeš rád za možnost projet nějakou tu díru bez zbytečnýho strachování :)

      Hodně zdaru

      0 0
      • Macháně  

        Rozhodne bych nekupoval hromadu pakaren jako svetylka, odrazky, tasticky, drzaky, stojanek, zvonecek, rohy a podobny plastovy srapnely. Rozhodne jit do MTB 29er aby ty balony neco pobraly a z osazeni jediny co musi 100% fungovat sou poradny kotvy, zadny lanka ktery tahaj za gumovy spalicky.

        0 0
        • Kharbon  

          Odrazky jsoou blbost, většinou jsou ale dodaný s kolem.

          Pokud bude jezdit do práce, předpokládám, že jako pekař i brzo ráno, bez světla to bude risk, hlavně pokud jede po silnici.

          S brzdama souhlasím, musí být rozhodně kvalitní. Je ale blbost tvrdit, že špalkový brzdy jsou automaticky špatný.

          0 0
          • Macháně  

            Je to prezitek uplne stejne jako duse.

            0 0
            • Mirec.K  

              A pre niekoho zbytočná záťaž ;) To si vážne musí určiť každý súdruh sám, či to potrebuje, alebo naopak.

              0 0
    • THORX  

      Jestli dneska vyhraju ve sportce tak ti prodám mého Thorxe za 10 tis. ;-) najeto 700km.

      0 0
      • pepek  

        Ten tvůj Thorx je přece poškrabaný, to nikdo nevezme ani zadarmo

        0 0
      • nitraq  

        I kdybys vyhrál, tak je to nesmysl, se 180 cm na tom bude nataženej jak na skřipci.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.