Trochu jsem se rozepsal k proběhnuvšímu Moravskému Velo test Festu + pár řádek ke každému projetému biku, vše u mě na blogu:
http://duchnablog.blogspot.com/…lo-test.html
Třeba to někomu pomůže při cestě na pražské test dny.
Enjoy
Trochu jsem se rozepsal k proběhnuvšímu Moravskému Velo test Festu + pár řádek ke každému projetému biku, vše u mě na blogu:
http://duchnablog.blogspot.com/…lo-test.html
Třeba to někomu pomůže při cestě na pražské test dny.
Enjoy
testoval ožralý
prostě mnohem botatší po té ztrátě času u tebe.
sobě ještě jednou přečíst a zkus tam dát nějakou hodnotu.
tak nenacházím ani ťuk
smyslech s nulou v krvi, pokud bys to četl a ne jen projel tak bys to zjistil z článku
Lock.
kašli na něj, je to napsaný dobře ;-)
Podívej já jsem určitě nezamýšlel se tě nějak dotknout osobně. Ale když jsem si u tebe přečetl, co jsi zkusil, tak mi bylo úplně líto, že jsem se nedozvěděl víc. Nebo aspoň něco :-/
Bylo mi to tak moc líto, že jsem to napsal ostřeji než jsem možná měl.
Upřimně jsem se dozvěděl, že máš RB a co není jak RB tak je blbé a že ta Merida co jsi jel má podobný projev. čekal jsem víc.
Článek je psán jako report z dané akce. Nekladl jsem si za cíl metodicky otestovat určitá kola a i tak o nich napsat. Spíš jsem chtěl lidem co půjdou na pražský Velo Test ukázat co asi tak můžou stihnout a jak málo času budou na bika mít.
Sice mám Rbíčko, ale apriory neberu RB jako etalon dokonalosti, protože takové kolo jsem ještě nejel. Každé má něco do sebe a Merida One Twenty mě v tu chvíli hrozně sedla, tak jak mě sedí moje vlastní kolo, to vše jen při tom málu času co jsem na ní měl a to mě naprosto ohromilo. Proto jsem napsal co jsem napsal.
Ke každému kolu jsem psal to co jsem si o něm zrovna v tu chvíli myslel, pak to převedl do psané tvorby a dal si limit pár vět. Po hodině jízdy se víc nedá o kole psát a převládají subjektivní dojmy.
Takže tak.
Doplnil jsem o první dojmy z RB IQ 6 – link v článku.
Pochopil jsem, že máš doma IQčko a teď jsi testoval IQ6ku, jaký je rozdíl ve výjezdech, případně při přesunech po polňačkách a méně členitém terénu?
Zatím se na to nedá na 100% musím šestku víc projet, za tu hodinku a jeden výjezd musím říct že do kopců se to chová víc než slušně, strašně mi to chováním do kopce i na rovince připomíná XC IQ. Po víc kilometrech bych ale mohl mluvit úplně jinak. Méně členitej povrch je pro něj hračka, ale přeci jen je to kolo do tvrdšího terénu, větší přesuny po polňačkách jsem zatim nejel – snad ho ještě dostanu do spárů.
Když bych bydlel v horách nebo podhůří, tak bych asi volil šestku, ale ze 3/4 jezdím hlavně okolí Prahy a tam mi zase přijde tahání „polomotorky“ zbytečný a víc se mi líbí IQčko.
dyť jsi psal, že se to do kopce houpe =-O
Píšu připomíná a ne že je to na 100% ono. Peklo.
Já se v tom už fakt nevyznám. Nic beru to, že ti to sedlo a jsi z toho celkem nadšený, proto jsou asi tvoje dojmy zabarvené.
Jde o prvotní dojmy ne o test, za hodinu jízdy si víc z kola neodneseš, navíc stačí špatný komponent nebo jinej problém a hned to hodíš do hate skupiny kol.
ale jo s tím souhlasím, ale když napíšeš, že to do kopce trochu houpalo a pak napíšeš, že do kopce to jelo dobře.
Tak to jsou rozdílné tvrzení, které jdou proti sobě.
Podívej já to kolo nejel a i proto jsem si tvoje postřehy četl. A já teď nevím jestli jsi kecal předtím, protože pak tvůj sloh vypadá líp, nebo jestli kecáš teď a proč.
Nikde tu nepíšu že se to do kopce nehoupalo. Čti se mnou
v dojmech:
Po prvních metrech se dostavuje mě velmi známý dojem z XCé IQůčka. Dobře rám je opticky robustnější a na namáhaných místech zesílen. Vidle fox Float RL s fit patronou s pevnou osou je položena ve vetším úhlu a má o pár desítek milimetrů větší zvih. Tlumič DHX Air 5.0 i po nastavení propedálu do stoupání mírně prohupuje, zas o to víc se těší doterénu. Přes všechny ty další rozdíly se stejně cítím jako bych si to šlapal na mojem IQů.
a tady na bike foru:
Zatím se na to nedá na 100% musím šestku víc projet, za tu hodinku a jeden výjezd musím říct že do kopců se to chová víc než slušně, strašně mi to chováním do kopce i na rovince připomíná XC IQ. Po víc kilometrech bych ale mohl mluvit úplně jinak.
Tak a teď to porovnej. Kecám tam snad někde a jedu mistifikačku ??? No zkus to.
buď to pohupuje nebo to jede do kopce slušně.
Já ti nevím ale jestli se budeme hádat o slovíčko slušně, tak se hádej beze mě.
Je to vágní nic neříkající pojem, já ho chápu, že to jede slušně, že to nehoupe skoro to nehoupe.
Slušně se v mém slovníku nerovná mírně pohupuje.
ale asi to bereš jinak.
Enduro se do kopce trochu houpe každé, a kdo říká že ne, tak kecá, nebo má zavřenej tlumič.
no jestli fakt každé si fakt nejsem jist.
Takže ty myslíš, že chtěl říct, že jede slušně na to, že je to Enduro?
Podle toho jak slapes:-)
Máš pravdu, když nešlapeš vůbec, tak se nehoupe. :-)
Nektery kola se nehoupou i kdyz slapes, ale musis to umet
z celýho reportu jsem si odnesl tak akorát poznání, že jsi vtipnej asi jak Alois Náhlovský a Petr Novotný dohromady
uvažoval jsem jestli Marina nebo RB nakonec to vyhrál Marin
(vic čepů víc adidas) :) byl bys schopnej to trochu porovnat? citlivost tuhost… jízda do kopce z kopce…
Koukni na Andyho test, plně se s ním stotožňuji.
Obě kola mají po designové stránce něco do sebe. U RB mě bere jednoduchost, u Marina pantograf a hnutý trubky :))
Citlivějčí se mi pocitově víc zdá RB (ale zase na něm sedim skorem furt pokud neníčím fríčko), je taky o trochu lehčí, trochu líp se mi skládálo do zatáček a jede z kopce i do kopce jak raketa(jenže to je zase jen o pocitu).
Naopak u Marina líp hodnotím hladkou práci tlumiče, i při jízdě bez propedálu, kratší posez, hodně hravou jízdu a schopnost rychlé reakce na šlápnutí do pedálu – velmi tuhý rám + přepákování tlumiče.
Tady máš Andyho recku:
tu jsem četl. Podle mne na tom skládání do zatáček dost záleží jakej si uděláš posed. Já tam dal 90mm představec a rovnou sedlovku a jsem oproti fsr xc spokojenější. Vysvětli mi prosím jak chápat – RB citlivější a marin hladší práce při otevřeným tlumiči, to mi nějak nejde do hlavy mužeš to rozvest? Já na tom svým mám najetejch asi 400km a zatim se jej snažim vyladit k obrazu svýmu.(tlak/odskok) Propedal skoro nepoužívám bo oproti spešlu mi přijde že i když se trochu houpe tak furt pěkně jede, takže mi to až tak nevadí, spešl když se rozhoupal tak nejel a dyž jsem jej přitvrdil tak nežehlil :) Marin na rozdíl od FSR XC žehlí a jede. Kupoval jsem jej kvuli tomu že vypadal bytelně, ale zjišťuju že by zasloužil dozadu pevnou osu. Tydle dlouhý šavle se nějak dost kroutí. V principu splnil moje očekávání. škoda že je fakt dost těžkej.
Rb citlivěší – no beru to dle systému odpružení jendočep bude asi vždy reagovat na nerovnosti rychlejí než přepákovanej marin a i tak na mém RB reaguje, zase tím že je citlivejší tak ho musím víc krotit propedálem – jinak by to bylo moc komfortu na úkor rychlosti jízdy a reakci na šlápnutí do pedálu (prošlápnutí tlumiče – drapneš za pedály a kolo jakoby pod tebe prohouplo). To se u Marinu nestává, diky jeho systému se mě zdá projev zadní stavby mnohem víc lineární a míň tahající za řetěz – to vše bez zapnutého propedálu.
Víc to vysvětlit nedokážu. Všecho je to taky o tom umět to správně nastavit a doladit…
Muzes to tvrzeni ze jednocep bude reagovat rycheji nez 4 cep nejak rozvest?
RB nebude citlivejsi pokud zavres propedal. Tam budes ztracet oproti ctyrcepu.
Jenze, na urovni jakou jezdime nepozname ani hovno. Jestli na vyjizdce budes o 20 minut rychlejsi/pomalejsi je total sumak. A ve sjezdu na nasi urovni uz vubec :-)
todleto jsem chtěl slyšet. Takže výsledek u marinu je +600g a 3ložiska,který se mi budou ***** navíc. Já si to naopak musím obhájit tím že to pocitově líp jede a rozhodně to líp vypadá. :D
Ber to tak ze ke kazdymu kolu chtel neco napsat, ale nevedel presne co.
Já teda nevím, ale na těch 29 se tam dalo prasit ve sjezdu jak s žádným jiným kolem, tak nevím, jak ses tam málem mohl poskládat. Budeš asi všeuměl.
Jinak Cannondale se mi nelibil taky, ale tvoje hodnocení stojí trošku za prd…a to na všechny biky;)
29" jsem nejel, jel ji jen kamarád a je to jeho postřeh. Že si to fakt každej pořádně přečte :)
S hodnocením biku souhlasím je to všecko na prd :) a napsal bych to hnedle jinak…
aha, tak to promin.