Rok 2011 a další populární Test Fest za dveřmi
Rok 2011 a další populární Test Fest za dveřmi
Jsem zvědavý, za jak dlouho si tady, podle inspirace z vedlejšího vlákna, začneš mazat příspěvky od karlinera ;-)
A bude tam jiri prodavat ty svoje trička ? :O)
Snad jo, uvidíme. Snad sem případnou annonci šoupnu, mazat ji nebudu..
nevite nekdo, jestli tam letos bude Scott?
http://www.ivelo.cz/…is/testfest/
Já ho tam vidím.Jedeš tam?
jojo jedu…no loni tam měl bejt taky a nebyl:D takze doufam, ze bude;)
js si radeji pockam az bude testovaci víkend u spešlu. a usetrim ty prachy na veci na bajk
da se nekde zjistit co tam bude za znacky a kola?
premyslim, ze letos to spis pojmu jako vyjizdku bez registrace. rekl bych, ze pokud budu mit 2 doklady kolo mi v pripade zajmu puci i tak. aspon loni nikoho ta registrace nezajimala
Těžko říct, jak to bude s půjčováním…
Režim půjčování
Kola jsou půjčována výhradně registrovaným účastníkům, půjčování je plně v režii vystavujících fi rem. Počítejte s nutností prokázat se při zapůjčení kola dvěma doklady totožnosti a registrací Test Festu.
ja si myslim ze ked tam povies ze si ten tajomny pan K. tak ti uz nieco daju…
Zaklikl jsem nejedu dylyno :-)
skoda, ale pre srandu by si to skusit mohol.
inak po tom co som si viac menej z nudy kupil posledne (marcove) velo abych preckal 2 hodiny synovho treningu a nemusel kvakat s mamickami o spagetach som dospel k podobnemu nazoru ako ty. prvych 70 (!!!) stran platena reklama, potom este nejake dalsie priebezne, jeden docela citatelny clanok a test o planetovych prevodovkach a maximalne trapny o nicom test bikov, ale fakt vynimocne nevydareny. ozaj docela malo za 4E.
Mimochodem, když je řeč o zahraničních časopisech, včera mi po zimní pauze přišel nový Biker. Zatím jsem to jen zběžně prolistoval, ale mám pocit, že si počtu víc než ve Velu …
Jak jsem psal. Loni registrace nikoho nezajimala. Vsude chteli doklady, podepsat smlouvu o pujceni a hotovo. Nekde ani to ne…
Opravdu skoda, ze se to kryje s www.transbrdy.cz.
To uz je snad tradice
Vloni, když byl test fest v Halounech, tak snad měli vyznačenou testovací dráhu kus dokonce v protisměru transbrd :-)
V protismeru snad nee, ale nektery casti byli spolecny. Neni nad to predet na sjezdaku XCckare:-)
Samo, že do kopce :-)
Jak jinak:-)
sobota je dnem pracovním :(
Hlavne mi nejde do hlavy, jak tajemny K muze zalozit takoveto vlakno? :)
hááá .. přišlo potvrzení o resitraci … tak jsme s kámošem konečně oficiálně zaregistrovaní :-)
kdyz uz tady pan tajemny K zalozil tohle vlakno…tak bych se rad optal vas co tam uz byli, jestli jsou k testu pujcovany i nejaky zajimavejsi kousky fullu. Cannon(jekyl), Lappiere, Liteville, SC apod, pripadne nejvyssi modely am/endur klasickych znacek
Marin, Specialized, Ghost, Lappiere…co si pamatuju z tech endurek;) a nejaka ta Merida, ale to nejsou kola---
jasny diky. A to byly predpokladam spis obyc modely, ne? expert u speslu atp predpokladam. Bych si prave rad vyzkousel zda ma nejakou cenu davat ty sileny sumy za top modely…jeste me napad treba genius (10/20) od scota
Loni tam byly z nejdražších asi Scalpel, karbonový GT Force, Yeti 575, Niner RIP 9 a víc si nepamatuju :)
a nemáš tušení jaký jsou zálohy na takový kola?,nebo spíš tak do 50 řekněme…
Neplatil jsem žádnou zálohu, jen chtěli 2 doklady a někde ještě chtěli vidět papírový náramek Test Festu a podepsat nějaké papíry.
ok,ten náramek dostanu s přihláškou?
jj, na místě při „prezentaci“.
jj,dík,a ještě něco,můžu si sebou vzít pumpu na vidlici/tlumič? a doupravit si to?
Klidně. Někde ti to nastaví pečlivě (loni třeba v tomhle ohledu byl bezkonkurenční Giant) a jinde, pokud si neřekneš, tak tlumič nenafouknou na tvoji váhu vůbec.
vem si imbusák;) na sedlo;) jinak ti vsechno nastavi;)
zrovna toho yetiho bych testnul rad :)
hele ale co si pamatuju, tak třeba ten scalpel tam byl loni jen na čumendu, ne?
Co já si pamatuju, tak jsem tam na něj čekal půl hodiny a pak mi ho někdo před nosem sprostě vyfoukl :-)). Byl tuším normálně k půjčení. Ale je celkem možné, že se mi to s něčím plete.
já si je pomatuje jen takhle :) ale třeba se dali i pujčit, loni jsem nejezdil..
ten se nepůjčuje ten je Roudův
Roud už má i Flashe?
mluvíte o scalpelovi a postujete flashe jste mě zmátli.
A taky to, že oba mají pevnou zadní stavbu :-)
Jdu raději spát.
scalpel je vpozadí, lepší foto nebylo :)
jojo však ten jsem myslel :-D
ten nekdo jsem byl ja:D a jo půjcit se dal…sice ne ten nejdrazsi, ale byl to scalpel;)
A nějaký FR kola by taky byly? nebo to tam není vůbec? ;-)
Pár FR tam bylo taky, ale hezky šla vidět povaha FR bikerů. Půjčili si bika a šli na oběd/pivko do hospody, kolo opřené hoďku o plot. Za tu dobu by si ho mohli projet další 2 zájemci…
jn,ti už jiní nebudou,samo ne všichni…:)
Uveřejnili seznam značek na moravský VC, v čechách to bude asi stejný
TAk ,,Gery Fisher" ten me dostal:D jinak never tomu…loni, jich melo bejt stejne a nedorazili:(
Tajemný pan K. byl Velem zaplacen, aby tu udělal malé promo s tím, že Velo na oplátku nebude pátrat po identitě pana K. :)
…(blbe zarazeno)
Jede někdo ze Zlína a blízkého okolí?
Popř. chce jet?
Chystám se tam a než jet sám bylo by lepší jet s někým nebo někoho vzít na tom mi nezáleží.
Ahoj, já bych se připojil. Sice mám torchu obyvy z počasí, ale snad to vyjde. Jinak řidičák dostanu až příští týden, takže budeš muset řídit ty:)
Ještě by mě zajímalo, kolik kol tam loni dovezlo mongoose.
moc ne, ale taky o ne nebyl moc zajem.
Jedu z Rožnova, přes ValMez, Hranice a dál po dálnici (Olomouc, Prostějov, Vyškov). Auto prázdné, takže taky můžu někoho přibrat.
KUA píšu jako prase – se divím, žes to dekódoval:)
Z toho Rožnova by to bylo super, jde o to, v kolik bys chtěl vyjet – já se tam můžu dostat busem v 5:25, 6:23 nebo v 8:40, ale to už je podle mě pozdě. Co ty na to?
Napiš mi na mail a domluvíme se. Chtěl jsem jet kolem 8:30 z Rožnova, dřív určitě ne.
jak je to s pedálama?
Tretry a pedály vlastní nebo nebo jsou testovačky s klipsnama?
Jak to bylo loni?
Díky
he neumím číst :-)
Taky jsem se nikde nic nedočetl. Ale pro jistotu beru svoje,jak pedály,tak tretry. :-)
Právě, že to tam psané je :). Pedály svoje.
Aha,tak to jsem asi přehlédnul! Díky za upozornění!
je to tam RUDĚ proto jsem to přehlédl to přílišné zvýraznění mi přišlo jako reklama:-)
No,teď už jsem si toho taky všimnul!:-) Nejak jsem to přehlédnul vůči tomu logu :-)
Chci se zeptat, jak to vloni bylo s parkováním.
V Olšanech parkování na louce u farmy, místa víc než dost.
Za 40 Kč.
vyjed brzo:D je tam pak štouranice;)
Zapomněl jsem napsat, že jedu na Test fest v Chrustenicích. I tady je parkování v pohodě?
A to si ta nemusim brat nic s sebou, nebo jste dostali nejakou prihlasku ci neco takovyho, nebo jim tam reknu jmeno a dostanu rovnou naramek atd.?
na recepci řeknes jmeno a oni ti daj náramek…nic vic nepotřebujes…jank si vem svoje šlapátka, nekde je na kolech nemaj, nekde jo…
jj to jsem četl, diky moc.
Hele, myslíš, že je problém, že mám pedály Look Quartz? Pokud na kole bude namontované třeba Shimana, budou ochotni mi to sundat?
to si sam prehodit urcite nezvladnes :-D
Dají ti tam takové pedály, jaké si přineseš. Loni tohle bylo u všch značek naprostá samozřejmost.
presne tak…ja jsem bral i ty jejich, bo tam meli shimano a ja je mam taky:)
Dobrý večer, byl/a jste vylosován/a jako výherce registrace na Velo Test
Fest v Olšanech, který se koná tuto sobotu. Gratuluji.
Díky, těším se na sobotu
M. R.
Super,už jsem tam ani nechtěl jet,ale překonám se přeci ;)
Jinak jedu přes přes Telnici-Kobylnice-Pozořice,kdyby někdo chtěl vzít …
Kolik tě to štěstí při losování stálo? :-D
Je možné když se zúčastním v sobotu tam přijít i v neděli kdyby byla tlačenice a zrovna jsem se nedostal na řadu a kola byly půjčené po celý den mám zájem vyzkoušet několik vybraných typů kol několika výrobců v cenách kolem 50tis.
Jak to myslíš, přijít i v neděli? Co vím, tak Test Fest je vždycky jen jeden den = v sobotu. Jinak používání teček a čárek ve větách je fajn věc ;-)
No, že by toto forum bylo zrovna češtinářský ráj přes gramatiku, to se nedá říct. A nevím proč jsem si myslel, že je to i v neděli. To je škoda, protože někdo může s půjčeným kolem jezdit celý den a na další se nedostane.
co kdyby nekdo druhy jezdil i celou nedelu jezdil s pujcenym kolem a na druhe se nedostalo? :-D
jak je to vůbec s časem na jednom půjčeném kole ? … můžeš na něm být jak dlouho chceš nebo je ta doba nějak omezená ? – třeba do hodiny vrátit + – ?
mel by ses s tim do hodky vrátit…loni byli sulinci, co to meli pujceny i dyl, ale tem jsem pak treba osobne rekl, at to laskave vráti, ze je tam na ty biky fronta…navic si nekdy na tebe vezmou čislo a kdyz se moc dlouho toulas a o bike je velkej zajem ,zavolaj ti, at dojedes hned zpet;)
Vsak Ty vis, jak vyzrat na frontu ;-)
Já už jo…:D kdo umí, ten umí:D
Však počkej, si tě najdu! :)
nemas šanci:D
letos to bylo to samé … čekali jsme pěkně dlouho na bike a jaké bylo moje překvapení,že si ho zrovna někdo půjčil a opřel si ho o stánek a šel si na oběd,pivečko – pohoda … to mě tam sra** … jinak pohoda … telefon si brali snad jen u jednoho stánku … u Ghostu … zbytek chtěli občas mail – už čekám ty reklamy :-) – z 4Everu už přišla i z fotkou …
Mail si ode mě brali jen u Ultrasportu, stejně jako minulý rok, a reklama ani jedna :). Telefon si brali u GT/Cdale a tuším ještě u Brettonu.
Tak jak se letos líbilo chlapi? Ja jsem byl spokojenej, jak želva:)
byl jsem poprvé a můžu říct … naprostá paráda … poprvé jsem jezdil 29" – netroufám si podle těch pár km psát tu nějaké hodnocení na 29" a vím,že bych tu asi rozpoutal flame ale z 26tek jsem naprosto nadšený z Lapierre x-control 510 , bohužel jsem si ho vzal jako první,tak to už pak šlo jen z kopce :-) Niner jet 9 na 29",Giant Anthem,Cannon Flash,4Ever,Yeti … dost jsem potestoval i komponenty … neměl jsem třeba tucha jak chodí XTR dual control,Sram,různé brzdy (tady musím říct,že mě naprosto zklamaly R1-čky)a hlavně jsem zjistil,že mi naprosto sedí Gobi od Fyziku – s Nisenem jsem udělal krok vedle.Za mě ANO ! a přístí rok znovu !
Tak co komu sedi…jestli 26 nebo 29, to je proste subjektivni…ja sjem zase jezdil primárne 29ery a od nekterych jsem asi cekal moc a zklamali me…nicmene, je zajimavy, ze te zklamaly Formula R1…ty me práve prisly celkem slusny…avidu tam byla plna prdel a skoro žádny nefungovaly tak, jak by mely…
Mně přišly R1 jako nejlepší, kam se na ně ostrostí hrabou Elixiry…
Asi od brzd čekáme každý něco jiného … nevím …možná ty R1čky nebyly zajeté … jel jsem je hned ráno a to kolo vypadalo jak fungl nové … a máš pravdu Elixirů tam bylo mraky … taky hayesů – na stánku 4Everu tam byly všechny modely Strokerů – trail,carbon,gram …
Já ty Elixiry jel na Rocky Mountain Element a tam byly fakt neskutečně ostré a brzdily už jen při lehkém pohlazení páky. Tohle budou moje příští brzdy :)
jako elixiry jo, ale dobre nastavene…nektere tam byly k pláci
Špatně jsem to napsal, na RM jsem jel R1, ne Elixiry :). Jinak souhlas, v těch Elixirech tam byly velké rozdíly.
Celý den jsem čekal na Jekylla a stejně jsem se ho nedočkal, takže nasranost :-D
Jo, toho sem chtěl taky zkusit, ale když sem pak do kopce dohnal jednoho borca s tím černým Jekyllem, kterej mírně funěl, a říkal že teda do kopce nic moc, tak sem se k němu ani nehrnul :-)
jj … já taky čekal na Flashe chvilku …u toho stánku byla fronta vždycky :-)
Flashe jsem ukořistil hned na první pokus. A aspoň jsem se ujistil v tom, že HT nechci už ani vidět :-D
taky tak … byl to jediný HT,na kterém jsem tam jel … ať tu zas nerozpoutáme flame :-)
Flash 29 nebo 26…kazdej byl uplne jinej;)
Samozřejmě, že jsem jel 26". Nechtěl jsem si hned ze startu zkazit celý den :-D
26 skvela raketa, ale jen pro závody…jinak nepoužitelny kolo…a 29er flash byl super, ale k pláci bylo, jak se tomu kroutil rám…to byl hnus velebnosti!
Já jsem si to užil. Vyzkoušel jsem si mnoho kol. Prostřídal jsem HT i Fully jak 26" tak 29". Zaměřil jsem se na modely, které by potencionálně byly v mém hledáčku možné náhrady mého stávajícího kola tj. cenová hladina do 60 tis. Vyzkoušel jsem si na závěr testování i kola v ceně ojeté Fábie jen pro ten pocit. A bylo to super. Na ty moje 2tis. najeté za rok by to byl velký luxus a vyhozené peníze. Mnohdy mi vyhlédnutý model vyfoukl ten co stál ve frontě předemnou a tak jsem si dost často dával čelem vzad.
Trochu mi vadilo i to, že i když jsem zaplatil za registraci tak se tam podle mě dostalo ke kolům mnoho lidí, kteří neplatili dopředu nic. Další problémek byl, že lidi si půjčili nějaký model kola a vrátili ho po dost dlouhé době, protože se vždy někde zadrhli např. na obědě nebo potkali někde nějakého starého známého a dali hodinovej pokec jen pár metrů od stánku kde ho měli vrátit zpět.
Kdo mě zaujal byl GT Sensor Niner, RB IQ 29", 4ever SAM2, Yeti, Pells F17 a samozdřejmě mimo mou naditou peněženku Spešl Epic Expert. Zklamal trochu Specialized Camber. To kolo mi pod nohama moc nejelo. Asi to bylo také tím, že jsem si ho půjčoval až jako několikáté v pořadí a únava byla trochu znát. V terénu docela dobrý. V kopci a na rovině se mi nezdál tlumič. I když byl zavřený tak se zadní stavba pěkně houpala a nic moc setrvačnost. Měl jsem zájem vyzkoušet i Camber 29", ale ten nebyl na vyzkoušení. Trochu mi u Spešlu vadilo i to, že tam nebyly moc příjemní mechanici. Dělali si totiž z lidí srandu. Otázky okamžitě obraceli v dvojsmyslné narážky. Slovně plivali na okolní značky což by se dalo pochopit jde o konkurenci. Něco ve smyslu – my jsme od Spešlu z Čestlic kdo je víc. Moc jsem se od nich bohužel nedozvěděl. Jediní kdo měl zájem znát zpětnou vazbu a pocity z jízdy při vracení kola byli domácí výrobci kol Pells, 4ever, RB. Dovozcům to bylo vcelku jedno.
Souhlasím těma šaškama na obědě s vypůjčenými koly (to bylo i minulý rok), holt člověk musí počítat s tím, že na kole jezdí i hloupější lidi :). A s jednáním mechaniků od Spešlu taky souhlasím, chovali se strašně povýšeně.
Přesné!
tys byl? jsem te nazahlídl:(
Pod to se podepíšu, u spešlu jsem sice nebyl, ale kámoš říkal, že tam z něho taky dělali blbce, ale to že lidi sedí s vypůjčeným kolem na obědě, to už je fakt kok*tina největší :(
jj dva levé pedály byly fakt vtipné :D :o
mimo to, ty Specialized kola byly totálne na sracky…nefungovalo to, pistelo, nebrzdilo…no hrůza…
No mám ten pocit, že to jejich koukání do manuálu s tabulkami jak foukat tlumiče podle váhy byla jen zástěrka nějaké činnosti. Spoustu věcí jsem si musel u Spešlu doladit v průběhu jízdy za pomocí nářadíčka v kapse. Pokud by mi někdo nabídl tyto testovací kola k odprodeji hodně bych se rozmyslel jestli to vzít.
Ještě se hodně vyptával mechanik od Kony. Jinak Kona Cadabra velmi dobré kolo a taky bych ještě vyzvednul Lapierre Zesty. Jo a s tema mechanikama od Spešlu je to bohužel pravda,hlavně po tom,co se aspoň mě zdálo,že se trochu ,,pinknuli''.
Možná úplně nejlepší by bylo, kdybys napsal do Vela, že by třeba na příštím test festu s každým půjčením kola zájemce předložil podrobný minutovník, kde by bylo sepsáno, co chce dělat a ty bys to kontroloval a půjčení buď povolil nebo zamítl.
Opravdu to někdo nepojal jako testování kol ostatními, ale jako celodenní půjčovné jednoho kola. Tomu ovšem nejde zabránit je to o lidech. U některých firem volali po uplynutí nějaké nestandartní doby výpujčky. Proto dělali např. u RB pořadník s časy. potom stačilo si kolo v objednaný čas vyzvednout to byla jistota.
mohl bys par postrehu co se tyce 4EVER SAM2? (uvazuju o SAM1) Diky moc!
Tak především jak jsem se ptal chlapců z 4 Ever tak nehodlají zkoušet každý rok nový systém pružení, ale zůstavají u osvědčené konstrukce jakou má i Merida u svého one-twenty ono ta kola jsou si podobná. Kolo i přesto že mělo něco přes 13 kilo při jízdě dokonale zakrývá svou váhu. Žádných nedostatků jsem si nevšiml svým charakterem pružení odpovídalo pohodovému kolu na projížďky po přírodě a občasnému XCM bez ambicí na dobré umístění. Stavba se nekývala pří jízdě do kopce a pří jízdě z kopce kolo kopírovalo terén velmi dobře. Nejsem schopný podat víc podrobnosti a rozdílů přeci jenjel jsem na testovací trati které vedla po zpevněných cestách po lesních cestách a potm zpět po štěrku takže nikde nybylo možno vyzkoučet limity pružení. Ten den jsem jel na celoodpruženém kole poprvé v životě a tak mi každé půjčené kolo připadlo jako lepší něž to co jsem měl půjčené předtím. Na můj styl jízdy mi ale do budoucna budou vyhovovat 29" kola chrtího charakteru.
já spokojenost, dokonce jsem postkytl aji svoje první Interview :) btw. povedlo se mi trochu udělat zmatek v pedálech u stánku BMC, pokud by někomu chyběly pedály, tak jsem vše uvedl do původního stavu a mám kontakt na pana „product managera“
Já hlásím taky spokojenost. Střídali sme to s bráchem napůl, takže co si teď vzpomínám tak zkoušel Mongoose Teocali, Kona Cadabra, RB IQ, RB IQ6, RB CRR 29", Specialized Epic, GT Force, GT Sensor, Cannondale Scalpel, Yeti 575, Rocky Mountain Altitude, Cube Fritz, Lapierre Zesty.
taky jsem zkoušel IQ6 … ještě jsem na RB nejel a bohužel musím říct,že mě to mírně zklamalo … :-(
já sem z toho byl naopak příjemně překvapenej…je pravda, že se to do kopce trošku pohupuje, ale je to holt jednočep, s tím nikdo nic neudělá…ale po rovince a hlavně z kopce je to parádní žehlička
já sem z toho byl naopak příjemně překvapenej…je pravda, že se to do kopce trošku pohupuje, ale je to holt jednočep, s tím nikdo nic neudělá…ale po rovince a hlavně z kopce je to parádní žehlička
Nemáte někdo třeba GPSkou změřenou délku toho testovacího okruhu v Olšanech?
Když už jsme u té trasy, nemohl bys mi nějak zaznačit do mapy ty trasy? Sice jsem tam byl, ale pomáhal jsem klukům z Brettonu, tak jsem neměl čas to projet.
Nebyl jsi u toho Brettonu náhodou v cyklistickém?
Byl.
A já si říkal, že toho člověka, který mi foukal Remedyho jsem už někde viděl a ještě mě utvrdilo to, když jsem se zmínil, že mám Fuela EX, tak se zdálo, že ten člověk o něm něco ví a vím, že ty jsi ho jezdil :). Byl jsem tam pozdě odpoledne.
Hej, já už byl z těch lidí tak zblblej, že jsem tě taky nepoznal, byl jsem tam jen tři hodiny, ale i tak to byl docela záhul na palici. Sme tam spolu trošku ladili ten tlumič na měkkčí, že?
Tak, tak. Ještě 10 psíků to myslím snese :)
Jooo, jasně :-D A tož cos tam ještě jezdil a jaké dojmy?
Zrovna ten Remedy nic moc, pocitově mi připadalo, že má menší zdvihy než jsou ve skutečnosti a přitom jsem podle gumky na tlumiči využíval plný zdvih. Naopak mě hodně mile překvapila Kona Cadabra, ten jejich zvláštní systém proměnného zdvihu má něco do sebe. No a naprostá pecka byl Yeti 575, tak extra citlivou zadní stavbu se sametovým chodem jsem ještě nejel. Krásně to šlo poznat na té příjezdové cestě ze zatravňováků. Do kopce sice houpačka, ale tady hodně pomohl ProPedal. Až budu velký a bohatý, tak tenhle rám si koupím, naprosto mě nadchnul :)
Jojo, 575 patří mezi nejlepší 4 kola, na kterých sem jel :-) akorát ta cena je trošku mimo, no…
Za mě taky spokojenost i když jsem nevyzkoušel všechno co jsem chtěl a tak se chci zeptat jestli tam byla 29ka Specialized Stumpjumper HT a jestli jste ho někdo zkoušeli? Já jel pevnou 29ku jen GT Zaskar.
jo Stump tam byl…a me osobne moc nesedel…ale to je tim, co od kola ja osobne chci…nicmene, byl to tuhej a hbitej rám, hodne dobre ovladatelnej(krátká zadni stavba)…
u tohoto kola mame tady s koledou Frederickem dost rozdilny nazory. ja stumpa 29 jel nekolikrat a byl jsem moc a moc spokojen… az nekdy budu stavet 29 tak toto je muj favorit. Neduhy 29 jsem na tom „necitil“… ale ty vyhody… :)
Meli tam nejake Salsy? Jake? Dik.
Měl bych takovou prosbu. Nenašel někdo na Test Festu Západ mojí Opencard? Byla v modrém pouzdru, které se dávalo k „papírovým“ tramvajenkám. V pouzdru byla mimo mojí Opencard také sestry Opencard (Zuzana Holíková), označený celodenní lístek na MHD v Brně, a poukázka na 50% slevu do Axonu. Nenašel to někdo? Jde mi zejména o Opencard, zbytek mi je ukradený… Předem díky.
Tak jaké máte dojmy z Test festu v Chrustenicích?
Vyznačená trať mě trochu zklamala, kopec nahoru nebyl ničím zajímavý.
Vyzkoušel jsem méně kol, než jsem chtěl, ale přesto jsem spokojený.
GT Force Carbon: Pěkně šlo za pedálem, moc nehoupalo, slušně žehlilo. Dobrý univerzál, klidně bych si ho koupil.
Cube Stereo: Citlivá vidlice i zadní stavba, kolo šlo slušně za pedálem. Za srdce mě ale nevzalo – ani nevím proč.
4Ever Virus: Největší zklamání dnešního dne. V kole cosi praskalo a zadní stavba s tlumičem Radium fungovala příšerně. V otevřeném módu se nekontrolovatelně houpala (kolo bych přitom neoznačil jako pohodlné), druhou možností bylo jen úplné zamknutí. Už po pár metrech jsem se těšil, až toho 4Evera vrátím.
Scott Genius LT: Asi jsem měl špatně nastavený tlumič, kolo bylo takové tupé, nerovnosti skoro nepobíralo. Servisáka jsem před vyjetím upozorňoval, že nastavení asi není ok, ale nechtělo se mu s tím nic dělat – podle něj bylo nastavení v pořádku. Když jsem se vrátil, ještě po mně chtěl, abych mu kolo umyl:-)
Yeti 120 mm: Zadní stavba docela houpavá, ale kolo jelo svižně a bylo pohodlné. Příjemné svezení.
Niner R.I.P.: Toto kolo mě nadchlo. Zadní stavba se pří šlapání skoro nehnula, citlivost přitom byla ok. Kolo bylo rychlé a obratné.
Giant Anthem 29: Měl jsem z něj horší pocit než z Nineru. Menší pohodlí, více pohupování. Nechtěl bych ho.
Merida Scultura: Překvapilo mě, jak byla tahle silnička oproti mému hliníkovému Šíreru pohodlná – opravdu nečekaně velký rozdíl. Připisuju to karbonovému rámu a karbonové sedlovce, možná i nižším ráfkům.
S 4Everem Virus souhlasím. Byla to hrůza. Jinak se mi to až na ztrátu OC (viz. výše) líbilo. Více se rozepíšu asi zítra. Teď na to nemám moc náladu. :-(
Zklamání: 4Ever Virus – podobné zklamání, ale kolo za to asi nemohlo, spíš mizerné seřízení. Jsem koukal, podle gumičky, že zadní tlumič šel na doraz aniž jsem kolo nějak rasoval.
Super kola: Merida One-Twenty a Haibike Heet – obě výborně ovladatelná kola, šlo s tím jet i do kopce a v terénu žehlička.
MTB trať byla docela dobře zvolená, bavil jsem se :)
Myslím, že ten 4Ever je typ kola, které potřebuje tlumič s platformou. S tlumičem Radium je to kolo nepoužitelné.
Ahoj, mně se to líbilo, sice jsem jela jen na silničkácch a bavila jsem se…jela jsem je prvně, takže nějaké posouzení nemůžu napsat, akorát, že jsem se silničních kol nadšenááá…jo jedno mínus..měla jsem problém sehnat velikost na mne, vetšinou měli jen velký…:o(, ale jinak super a počasí špičkové:o))
Fakt Tě trať zklamala? Mě to přišlo docela OK. Moc se mi líbil ten sjezdík. Když jsem tam jel poprvé s RB IQ29 tak se mi hlavou mihly všechny ty recenze jak jsou 29" méně obratné :-) Nic jsem naštěstí nezpozoroval a svištěl jsem to v těch zatáčkách toho „singlu“ jak na 26". No pak ta hravá stezka s kořeny – to muselo nadchnout každého! Já osobně se tedy moc bavil :-)
Souhlas. Trať byla docela pěkná. Sice ten úvodní výjezd byl trochu nudný, ale nějak se člověk musí nahoru dostat. A ten kopec taky dost o každém kole vypověděl, takže svůj účel plnil. Ten sjezdík v lese a ten následný singl kolem toho potoka byl super a když jsem ho projel na IQ29 tak jsem musel konstatovat že tahle 29 je všechno jenom ne neobratná, líná a pomalá. Prostě IQ 29 mě docela nadchlo. Jestli někdy 29 tak IQ 29 bude v top výběru.
Celkem jsem jel 9 kol a IQ 29 na mě udělalo největší dojem. Nejvíc zklamaný jsem byl z CUBE Stereo, čekal jsem od něj asi víc.
Muzes porovnat Niner Rip nebo Jet a RB IQ 29?
Me Jet prisel jako uplne super kolo, obratne a rychle, krasne pohodlne. Bylo IQ jeste lepsi?
rip vs. iq 29 máš porovnané tady
Já to jel v pořadí IQ26, IQ29, 120 od Kanónů, Niner RIP a poslední Trek Hifi. IQ26 trpěla tím, že to byla verze Base – děsná vidle a pláště, IQ29 mě doslova šokovala – tohle si koupím až našetřím :-) Do kopce přední kolo drželo jak přilepené, žádná práce s těžištěm, kam to pošleš tam to jede a ta pasáž ve sjezdu se mi pocitově jela na IQ29 ze všech kol nejlépe! Kanón trpěl tím, že to bylo evidentně hodně ojeté kolo, ale je fakt, že mi nevyhovovala geometrie. Byl jsem hodně natěšený na NINER – odpružení bylo lepší než na IQ, ale naprd byla objímka sedlovky – nedržela a sedlovka pořád zajížděla, ale to je prkotina. Neseděl mi ten vzpřímený posed – připadal jsem si jako paní radový na výletě :-) takže ve finále trochu zklamání. No a ten Hifi bylo také dobré kolo, moc teda už nebrzdilo, ale IQ29 mi přišlo lepší!
Nemůžu. Ty kola jsem nejel. Ale jel jsem IQ26 a to bylo takové normální, nikam nevybočovalo. Příjemně jelo a dělalo to co jsem od něj čekal. Potom jsem si půjčil IQ29 a čekal jsem že to bude prostě 29. A byl jsem úplně unešený jak to kolo jelo a příjemně se ovládalo. Do kopce výborně stoupalo, po rovině uhánělo jako vítr a z kopce jelo jako tank. Bylo výborně ovladatelný, klidný a prožil jsem šok, že já bych někdy zatoužil po 29 :)
Trat se mi taky libila… ani dneska nemusim na kolo. Nevite kolik ten okruh mel? Jinak sem zkousel spis kola na maratony a naprosto bezkonkurencni mi prisel epic. co me naopak zklamalo byla f80 od superioru. pokud sem ho nemel zamknutyho, prislo mi, ze se na tom neda jet, jak se to houpe. jinak hlavni dojem, kterej sem si odvez je, ze chci silnicku:).
Velo udává něco okolo 6,5 km. Na tom SUPu jsem jel loni a i přesto, že letošní rám je mírně přepracovaný vidím, že je stále vše při starém. :-)
Kamos meril GPSkem kdyz sme jeli na IQ6kach, od RB stanku zpet k RB stanku, s tim ze sme jeli po te doporucene trati, tzn sjezd po siroke ceste za plotem doleva a ne rovne na tu FR trat, takze to bylo trochu delsi. Namereno 8.3km, 237m nastoupano na jedno kolo.
Jinak některá kola byla v dost špatném technickém stavu – např. i Cannondale. Spousta brzd fungovala bídně – začal jsem si díky tomu víc vážit svých R1:-)
Pucoval sem si cannondejla tesne pred koncem a zrovna se tam resil pripad, ze chlapik ulomil prezku resp. patku. Rekli mu, ze to zrentgenujou a pokud bude neco s ramem bude ho muset zaplatit. ani sem si tu projizdku moc neuzil. chlapkovi sem teda nezavidel, uprime sem byl i prekvapenej, ze se k tomu takhle postavili…
To snad nemuzou myslet vazne, zaplatit patku kdyz ji zlomim je normlani, ale resit jestli je neco s ramem.
Moje hodnoceni:
Bylo to velmi dobre. Otestoval jsem 8 kol, slo by i vic, ale ve 4 jsem musel odjizdet na dalsi akci. Trasa trochu nuda, chtelo by to nejaky tezsi drncavy sjezd.
Moje hodnoceni kol v poradi jak jsem je jezdil:
Niner Jet – velmi dobre kolo, krasne slo za pedalem, geometrie vic vyletni, idealni kolo pro cloveka co rad jezdi rychle, neboji se terenu, ale nezavodi. I kdyz maratony bez ambic zvladne taky skvele. Lidi z ultrasportu bylo taky hodne v pohode a dobre kolo nastavili.
Merida O Nine – velmi rychle kolo, opravdu raketa, ale nic moc pohodli a moc postavena vidle, hur ovladatelne v tezsich sjezdech. Navic tragicky nastavene brzdy.
Haibike Sleek RC – Mozna o neco mensi nez bych potreboval (50cm ram), jinak ale vyborne chrti kolo. Jelo a zehlilo tak jak ma. Ve vetsi velikosti bych ho klidne bral.
Specialized Epic Expert Carbon- vyborne kolo, krasne hrave, ale k tomu i jelo. Brain ve vidlici zvlastni, ale funguje vyborne. Cele kolo bylo uzasne vyvazene a jet na nem bylo velmi prijemne. Vetsi univerzal nez Haibike.
Scott Genius LT – cekal jsem vic, ale to kolo bylo docela blbe nastavene, tlumic ani vidlici jsem nedostal vic nez do poloviny zdvihu. Na danou trat nesmysl.
Scott Scale 29 Carbon Pro – super kolo, jelo skoro tak svizne jako merida o-nine, vyrazne pohodlnejsi a lip ovladatelny ve sjezdech. Za me asi nejlepsi HT.
Ghost karbon, zdvihy 100mm – vyborne rychle kolo, krasne zehlilo, tuhy ram. Dal jsem si na nem kolecko v zavodnim tempu v dobe kdyz zacinalo prset.
Giant Anthem X2 – vyborne jedouci kolo, ale pocitove se s otevrenym tlumicem dost houpalo. Dobra geometrie a dobry pocit.
Zaver je asi takovy, ze kdyz HT, tak 29 karbon a nejspis Scott. Kdyz full, tak 26, Haibike, Focus, Giant a Specialized jsou vsechny ok, chovaji se trochu rozdilne ale kazde z nich bych bral.
tohle mi hlava nebere, smejdi zlodejsky …
CO ti na tom hlava nebere?
Já už jsem to řekl i těm týpkům u stánku třeba u Giantu, že na to že si půjčuju kolo skoro za 100 tácu chtějí jen blbou občanku,kterou v dnešní době není problém si sehnat na jakýkoliv jméno, a další věc je že jim je to samo tak trochu passé, byl jsem u BMC,pučoval jsem si karbonovou silnici taky za cca 100 táců,došla vzala si občanku,vše OK,… dojel jsem zpět, servisák mi sdělal pedály a řekl at si jdu pro papíry, došel jsem za ženskou… a tam mi vrátila bez zebemenšího potvrzení od servisáka doklady,nezpozoroval jsem že by si mě někam psala,prostě byla fólie s číslem kola,a v tom moje doklady,…
To stejný s registračním náramkem, nechal jsem ho v autě, a nikoho to nějak nevzrušovalo, chtěli je OP a řidičák a víc je nezajímalo
Tím ale nechcu naznačit že by mě to nesralo, sere mě to, protože takhle si plno firem řekne že to jim za to nestojí, a příště nepřijedou ;(
neresim jaky system pujcovani maji, to je jejich vec. oni nejlip vedi kolik v tom maji penez.
sere me ze si tady zlodejsky zmrdi cim dal casteji vyhlidnou cyklo akci, nemluve o tom ze ma predem zjisteny system pujcovani, tak si vezme kradenou op.
neznate nekdo tyhle tri typky ?
přidám svoje hodnocení. stačil jsem půjčit jen 4 kola.
Specialized Stumpjumper FSR Pro carbon – shodou okolností přesně ten, co ukradli. lehoučký bike, do toho kopce jel sám, přední i zadní pružení fungovalo bez problémů. zkoušel jsem i změny zdvihu a vše OK. Taky jsem si vyzkoušel, že 2×10 bych zvládnul, ale SRAM určitě ne (Dualy jsou dualy :-). Trochu problém jsem měl při cestě dolů. když se brzdilo z větší rychlosti, zadní stavba jakoby změkla a rozvlnila se. 2+
Merida One Twenty 1500 – minulý rok pro mě velký favorit (už jsem měl objednanou 3800, ale ztroskotalo to na tom, že mi nechtěli vyměnit vidlici za Talase). Do kopce celkem v pohodě (FSR bylo lepší), houpalo se to jen trochu, ale opět problém při brždění z vyšších rychlostí. Zde se rozvlnil předek, až mě to trochu vyděsilo. Co je ale pro mě obrovský zklamání je vzhled. Jednak barva a pak ten hnusnej návarek na sedlovce, fakt hnus. 3–
Niner Jet 9 – prostě bomba. Dovedu si představit, že by to bylo moje jediný kolo. při stoupání trochu pomalejší, ale určitě nijak výrazně, odpružení fungovalo přesně jak má (z mýho pohledu maximální pohodlí). Při sjezdu jsem jako s jediným kolem neměl obavy, že nezastavím. Maličko mě jen děsila ta široká řidítka (ty 2 mostky a single), maličko bych je zkrátil. 1*
Yeti 575 – můj velký favorit (domlouvám si cenu na Yeti ASR 5), ale největší zklamání. Problém byl ve velikosti, potřebuji L, byla jen M. I když jsem to měl přefoukaný, tak to bylo jak na houpačce, nefungovalo pořádně řazení a celkově jsem z toho měl špatný pocit. 4+
Takže nakonec musím přehodnotit svůj záměr a podívat se na to, zda by Jet 9 nebyl lepší než to ASR 5.
Jinak trasa nebyla špatná, ale stejně jsem si ji trochu upravil. Štavali mě tam jen ty mostky.
A nebudeš toho stumpíka prodávat?
taky jsem se chtěl zeptat. Ale přece nedá pryč nový kolo.
když už bych měl potřebu si takto pomoci k novému kolu, bral bych toho Ninera …
a pak bych si dal určitě foto do profilu
nelakuj :-)
jestli chceš, můžu ti prodat svoji meridu .. alespoň budu mít na toho Yetiho nebo Ninera :-)
No tak ta Merida je děsná koza. Snesl by jsi myslím i o číslo menší rám.
já mám 190 a to je na rozmezí L a XL, třeba svoji Meridu Matts Pro mám 22 a nestěžuji si. 20 mi moc neseděla, byla krátká. u svoji jsem musel jen dát kratší představec (110 za 135).
Merida je blba, je moc kratka a vysoka, i kdyz to vypada hnusne, tak tych taky potreboval velikost 22 na 187cm.
fuj ten JET je ale ošklivej… :o)
jdeš mi do rány :-)
koukal jsem, že jsi už popisoval rozdíl mezi JETem a RIPem, mohl by jsi to rozebrat trochu víc.
Mě ta jízda na JET nalomila a pozastavil jsem jednání o nákupu Yeti ASR 5 a jednám o JETovi. Výhoda je, že cena bude stejná :-).
Ale pořád nejsem úplně rozhodnutej. Původně jsem měl představu, že budu mít 26´ fulla a k tomu 29´ HT. Skoro si ale začínám myslet, že by šlo mít jen 29´fulla.
nejezdím žádný divočiny, občas si střihnu nějaký závod, dojíždím okolo poloviny startovního pole (v poslední době spíš za polovinou :-). To ale neznamená, že bych si ty závody nechtěl užít (např. Jedovnice – krátká, Nova, Šumava – krátká).
Letos jsem zkoušel jen JETa, minulý rok i RIPa, ale to mi přišlo jak „sjezdová mašina“. Kam jsem ho poslal, tam jel a vůbec neremcal :-). jet je o trochu jemnější a dovedu si s ním představit i stoupání. S RIPem jsme při stoupání minulý rok dost bojoval.
Jak to vidíš?
s tvou výškou bych složil jen jedno 29" kolo
na to co popisuješ je JET ideál, proti RIP je to prostě jezdivější XC raketa
mám stejný pocit :-). Zůstane mi HT Merida. Zatím mám prachy na rám, vidlici a kola (stačí 10 tis.?). Počítám, že to do podzimu dám do kupy a budu mít Ježíška.
Musím to ještě rozmyslet. Přeci jen ten Yeti je dlouhodobý sen … cenově to však vyjde nastejno.
to sem nemohl být já, já jsem JETu nikdy nejel :o) jen jsem o ní/něm pravda hodně uvažoval dokonce po prních km s ripem jsem si říkal že možná chybka že jsem to nepostavil trošku jinak a nevzal 80mm místo 120mm ale jak jsem zmizel z asfaltu a vzal to hmm hrubšejc :-) tak asfalt nějak přežiju, RIP je boží :-)
o jaké ceně za rám jednáš? jen tak mimochodem, klidně na maila http://beastiebikes.pl/…_product.php?…
5800zl cca 38tis Kč – nemám rád ultrasport :o)
ještě k rip/jet – jak jsem psal, nevím jak jet, nejel jsem ho ale u ripa jsem si nastavil tlumič na cca 195–200psi a 2/3 zdvihu tlumiče využívám zcela běžně (108kg) a tu poslední mám na blbnutí, k dorazu se dostanu :-) s propedalem na trojku to po silnici taky ujde, ale je to jiný než HT to je jasné
máš mail. na ty Poláky jsem koukal (odkaz jsi dával i jinde). původně jsem zkoušel US, ale celníci mě trochu nahlodali (jako ojetý rám :-).
jak to stoupá? z toho mám největší strach. fakt si pamatuju, že tomu Ripovi se do toho moc nechtělo, ale byla to jen krátká projížďka a taky ke konci :-). ten jet je jezdivější, ale nebude těch 80 málo … jsem na tom teď podobně. a do toho to ASR 5
jak to stoupá ti neřeknu, to je subjektivní mě se to rozhodně líbí :-) líbí se mi to víc než IQ, možná bych uživil dálkové ovládání na tlumič já sem takovej hračička a šmátrat pořád dolů mě moc nebaví. ale to se pořeší časem. Ohledně zdvihu si to pořeš takhle – jsi chrt nebo pohodář? Já jsem chrtí pohodář a mám podle toho nabušený tlumič :-) ale představa mít FS 100/80 když jsem i DC vozil se 120mm vpředu… – mě to pak tak nějak samo vybralo ripa. Vybláznil jsem se na HT a ted mě tak nějak začlo bavit si brouzdat krajinou a občas zablbnout. Těch 80mm vzadu mi přijde hodně závodních :-) Kdybych ale byl vysloveně chrt a třeba i nevážil tunu tak Jeta bych si dovedl užít :o)
no, jak jsem psal výše. chrt rozhodně nejsem, to bych nekončil za polovinou startovního pole :-).
Budu to muset někde pořádně vyzkoušet. mě to opticky přijde taky málo, ale pocitově jsem byl v pohodě, i při prudším sjezdu v lese. Ale byla to jen chvilka.
Oki, já se určitě ještě ozvu s nějakýma dotazama :-)
ripa ti klidně půjčím, musím newbieho dobrodiní poslat dál :o), ale nemáš to zrovna nejblíž :o) s jetem fakt nevím, zajímalo by mě to samotného, ale nejel jsem ho. V jakém setupu jsi měl ripa a jeta? jestli ten lehký rozdíl v uphillu nebyl dán tím?
toho půjčení bych rád využil, občas jezdím okolo :-).
JET byl v SLX (foto viz výše, vidlice + tlumič FOX, jinak SLX, kola ZTR 355), u RIPa si to nepamatuju, ale myslím, že to bylo podobné (možná měl XT, vidlice + tlumič FOX, kola nevím).
hlavně ty kola 355 a MK budou něco jiného než Flow s Panaracer http://bike29.com/…acer-Rampage jestli je tam slx nebo xt to do kopce zas až tak poznat nebude :-) hmm zajímavé…
mno vidíš, ale jo, klidně se stav, bud pojedu s tebou nebo mi tu necháš klíčky od auta :-D a pojedeš sám :-) jen předem varuju, vozím brzdy obráceně – vpravo mám přední :-)
ty klíče samo nechám, spíš bych se ale chtěl dohodnout na společnou jízdu. zkusím si půjčit testovačku s ultrasportu a přijel bych :-).
teď toho mám docela dost, viděl bych to nějak před prázdninami. taky abych něco natrénoval :-). jen tak mimochodem, jak jsi vysoký? když máš XL, tak to bude určitě přes mých 190
no počkej počkej já jsem kochař jestli mi sem přijedeš jako našláplej oholenej chrt s 0% tuku tak s tebou nikam nepojedu :-D
ok, pak se ozvi, vymyslím tu nějakou rozumnou trasu (asi Potštejn a zpátky podél řeky) za hoďku budem zpátky, je to takový dobrý mix asfaltu,šutrů,kořenů a bláta :o)
194cm, váhu už víš :-)
ps.: a zdá se že budu i na Králi Šumavy ;-)
oholenej nejsem, chrt taky ne a tuku mi naměřili dost přes 10 % :-)
krále asi nedám. letos až na podzim jedovnici a možná Novu.
OK, až budu mít tu cestu, ozvu se. zatím zkusím ultrasport, jestli by mi půjčili testovačku
;-) ok
kolik vážíš btw? jestli necháme tlaky vidle/tlumič nebo budem ladit :-)
aktuálně kolem 93, do tý doby snad alespoň 90 :-)
Na potštejn bych se klidně za váma dobelhal taky :oD
kdy už si koupíš celou vidli aby jsi nemusel belhat? :-D
ok, až bude termín ozvu se ti ;-) ale běda ti estli nám to budeš hanět :-)
Mno s tou vidlí nevím nevím nějak na ni furt nemám :D neboj ja budu hodný pokud si někde sednem nad pivkem a pokecáme :O)
Tomu Jetu trochu pomohli ZTR kola, ty zlepsi pocit z kazdeho kola vyrazne.
Co vadilo na mostcich?
u toho prvního jsem se vždy zasekl v tom oblouku. Při nájezdu šlo kolo dolů a ten následující oblouk mě rozhodil a už jsem ručkoval po zábradlí. Na HT v pohodě, ale na fullu jsem to prostě plynule nedal (samozřejmě že je to jezdcem :-) u toho druhýho vždy byla zácpa a brzdilo to provoz.
Já jsem se spíš bál vyjíždět na schod u druhého mostku, abych neškrtl převodníkem – možná ale zbytečně.
šlo to dát beztoho, ale musel jsi se pořádně trefit, protože většina kol (vyjma meridy), co jsem měl půjčeno, měla široký řidítka a nebyl problém se chytit o zábradlí