• shcorepi

    V reakci na probíhající hromadné nákupy zlevněných kol Sava od zeleného mimozemšťana jsem si nemohl odpustit následující anketu o názoru zdejšího fóra na kvalitu těchto kol.

    Před lety jsem jedno velmi pěkně vybavené s Dura Ace potkal na vyjížďce a vypadalo pěkně.

    Tak jak to vidíte.

    1 1
    • koudak_11  

      Co tim chtel basnik rici? Ze je to smejd zivotu nebezpecny?

      1 0
        MTBIKER doporučuje
        Karpos SAN MARTINO dámské kalhoty, vulcan/pink Skladem > 2 ks

        Výprodej -17% Karpos SAN MARTINO dámské kalhoty, vulcan/pink

        2 749 Kč -17% MOC 4 699 Kč

        Viking KATIA dámské rukavice, mint/multicolour Skladem > 2 páry

        Výprodej -27% Viking KATIA dámské rukavice, mint/multicolour

        od 191 Kč -27% MOC 459 Kč

        Northfinder JAIR e-bike bunda, černá/zelená Skladem > 2 ks

        Výprodej -31% Northfinder JAIR e-bike bunda, černá/zelená

        od 1 449 Kč -31% MOC 2 699 Kč

      • shcorepi  

        No jak to hoši skládají, někdy chybí nějaký ten díl v hlavovém složení, jindy nejde zasunout sedlovka, protože jsou uvnitř rámu výstupky. Je to hodně lowcost, ale za super cenu.

        Ale je možné, že ten karbonový rám se nedá udělat špatně (jako že by se lámal) a bude to v pořádku sloužit bez mrzení.

        0 3
        • cyklista86  

          Pokud se nejak neohobluje krk vidle kvuli nejakemu vaklu nebo neco takoveho a kvuli tomu by to nekde prdlo, tak si myslim, ze to vydrzi nesmysl. Co jsem se dival na videa o karbon ramech, tak hlavni rozdil je v tom, ze ty velke znacky proste maji ty ramy propracovanejsi ve smyslu ze v mistech kde neni potreba moc karbonu, tak ho tam moc neni, aby byl ten ram co nejlehci a taky je propracovanejsi ta prace s karbonem a ruznyma typama na ruznych castech toho ramu aby se dosahlo pozadovanych vlastnosti. Zatim co tyhle ramy jsou proste neco jako kdyz delas figurky s cokolady. Proste tloustka te steny trubky po cele delce stejna. Nikde zadne specialni vlastnosti. Takze vysledek asi bude, ze ten ram je tezsi, tvrdy bez nejakych extra specialnich vlastnosti, ale za to by mel byt docela odolny..

          4 6
          • Cyklofanatic  

            Asi to tak nějak bude, jak píšeš. Jinými slovy je to karbonovej rám s absencí všech výhod, které karbon má.

            8 1
            • ememem1  

              presne, ale marketing maju skvely, zasrali uz vsetky fora kde je rec o bikoch fakeovymi profilmi a popisuju ‚skusenosti‘ atd. akoze objektivne, sem tam daka vytka, hlavne vyvolat diskusiu.

              tu je taky profil napr. ‚vlasticz‘ , od registracie nic a zrazu zalozil niekolko threadov ohladne ‚unboxingu‘ toho ci onoho modelu pripadne prispieva do inych ohladne sava. v ziadnom inom ani tuk.

              ako je to legjtimne ale je fakt, ze svojho casu tu napr. istu zlatku a nie len ju za to iste takmer ukamenovali s tym, ze ak chce reklamu ne h si ju tu zaplati, a asi opravnene.

              2 7
              • jIrI___  

                Nebo je to prostě jen člověk, který má radost z nového kola a chce se o zkušenosti podělit s ostatními. Není potřeba za vším hned hledat konspirace ;)

                8 1
              • Vlasticz  

                Kuk, že ťa hanba nefackuje..nečti to, nekupuj to, neřeš. Pro velké frajery s velkými egy to není, ale plebs chce taky na něčem jezdit, tak nás nech;)

                3 7
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  2 1
          • mr.nikdo  

            Driv byval i velky rozdil v materialu.

            Dnes ty prepregy budou mit stejne…

            0 1
          • Vlasticz  

            Pod mými 100+kg jsou zatím všechny tři testovaná kola docela pohodlná:). Kroucení nepozoruju.

            1 1
            • ladys  

              Neboj, to rychle přijde. Tady pokud na nich budeš reálně jezdit…

              1 2
      • oberleutnant Weiss  

        Možná to bude jen reakce na to, že za poslední dva dny jsou tady asi tak tři nová vlákna ke kolům Sava, ne-li víc…:-)

        1 0
      • BikerM  

        Ja jsem videl jeden ten ram z blizka, aj jeho vnitrek. A ano, rekl bych, ze to muze byt i zivotu nebezpecne.

        0 0
        • Vilém  

          Pravda, ze nejakou dobu zpet tu byla fota vnitrku Sava ramu a byl to teda velky hnus. Co to konkretne bylo za model, to uz netusim.

          0 0
          • BikerM  

            Videl jsem ram, ktery mel naprosto vymlety stred. Oblast, kde by mel byt karbon se to tvarilo jako nejaky sklolaminat, kterym jsem kdysi opravoval lode.

            Majitel toho kola si to chtel nechat opravit nekde, kde opravuji karbonove ramy. Tam mu rekli, ze to opravovat nebudou, protoze to s karbonem nema nic spolecneho. Takze pak putovala kamerka do ramu a nasledne rozrezani trubek, aby se videlo vic.. :) No zajimave.

            Ja se mam rad, takze bych neco takoveho rozhodne nekoupil, to radsi nejakou hlinu. :) A ,,obdivuji” lidi, kteri se toho neboji a kupuji. :)

            3 0
            • cyklista86  

              A to byl ram SAVA jo? To tezko kdyz to je Nemecka konzistentni kvalita…

              1 0
              • TK75  

                Nemci a top kvalita?Vždyť i valku prohráli

                :D

                1 0
              • BikerM  

                Ano, Sava. A co oni maj spolecneho s nemcema?? :D

                1 0
                • Azmir  

                  Když 4 písmena vyměníš a 3 přidáš, získáš Německo a to nemůže být náhoda…

                  9 0
                • cyklista86  

                  this is correct. Sava started 2005 in Germany but then 2012 moved to China. Today there are world wide Save factories

                  1 0
                  • BikerM  

                    Tak to jsem nevedel. Myslim, ze jsem na ta kola narazil pred par lety na ali, tam jsem je zaregistroval poprve. :)

                    1 0
                    • cyklista86  

                      „Společnost Sava, dříve známá pod označením SAVA Bicycle Creative Design Team, byla založena již roku 2005 v německém Sindelfingenu a v roce 2018 otevřela novou továrnu ve Frankfurtu nad Odrou. Vyrábí kvalitní silniční, skládací a horská kola a v portfoliu nechybí ani dnes stále oblíbenější elektrokola. Jízdní kola Sava se vyznačují použitím uhlíkových vláken nové generace s důrazem na kvalitu a bezpečnost. K dispozici jsou i kola Sava s hliníkovým 2× zeslabovaným rámem tvarovaným pomocí hydroformingu.“

                      0 0
            • Tomas_82  

              Já ten rám měl teď komplet odstrojený, takže dovnitř vidět bylo a nijak nebezpečně nevypadal. Nicméně je pravda, že jsem ho nerozřezával:-)

              0 0
              • BikerM  

                Klidne bych veril, ze maji i povedenejsi kousky. :) Ale to muze byt slusna loterie. :D

                0 0
                • Tomas_82  

                  To nijak nerozporuju:-) Já to chtěl vidět a zároveň jsem potřeboval kolo pro 35kg holku…

                  1 0
            • vn25  

              Proč to nereklamoval? Co sem koukal na pár kol tak píšou že na rám je 15let záruka.

              1 0
      • SAVADOMA  

        no zatím už 65 km

        no zatím už na tom 65 km/hod a zatím žiju ve zdraví

        ú

        0 0
    • mr.nikdo  

      Nikdo!

      Ja!

      Doma budou radi, ze maji pojistku…

      Nebylo tech temat uz dost?

      2 4
    • scalar  

      Tak kriticky bych to neviděl, ten sklolaminát bude jen těžký a tvrdý.

      4 4
      • jIrI___  

        Savo v MTB verzi je totožný rám jako karbonvý MRX, na kterých dle tvých FB stránek skládáš kola… Asi to bude klasika jako se vším, MRX padají z linky během dne a Savo pak na noční směně :)

        1 1
        • scalar  

          Že se na nějaký karbonový rám použijí stejné nebo podobné formy neznamená, že je to stejný rám. Musíš si hlavně zadat, z čeho a jak to číňan udělá. Rozdíl v ceně výroby pod lakem stejně vypadajícího rámu může být třeba klidně desetinásobný.

          6 4
          • sorak  

            No me by zajimalo, kdo z mistnich kritizujicich ma nejake osobni zkusenosti s laminovanim, nejlepe do forem ci vakuaovanim s vypekanim nebo aspon rowing ci prepreg drzel v ruce jindy nez na nejake prohlidce fabriky… :)

            (a ano, i kdyz vyrabis karbon, tak laminujes, to jsou veci)

            Popisy na Alze jsou tristni co se tyce nejakych technickych detailu, ale kdo hleda najde, maji tam Toray 700/800 u levnejsi produkce, u tech nejlepsich uvadi T1000.

            Trochu mi to pripomina karbonove zaplety – kdyz s tim Tom zacinal, tak taky 80% lidi tady bylo skeptickych a kydalo hnuj a ted 80% B-F jezdi na EIE.

            (mozna prehanim.. 90% kydalo hnuj, 50% aktualne jezdi, 20% na ne setri a zbytek stale kyda)

            1 0
            • cyklista86  

              Tak scalar je tezce zaujaty. Kdyby mu nekdo zacal vozit SAVA ramovky za litr na jeho stavby, tak je to razem top.. :D Btw kdo je ten Tom?

              2 5
            • Kuba78  

              Ja zde nekritizuji, lec neco malo o laminovani a praci s uhlim vim, tak bych chtel jen podotknout.. ano, urcite to neni delane z nejake hrube pytloviny to je asi jasne, material muze byt kvalitni jak pises. Ale zaroven jak pises nejsou nikde zadne detaily, takze se asi nevi jak se s tim materialem naklada, tedy jak se kladou vrstvy pres sebe, kolik jich tam je, jak peclive, jrstli se staraj o vytlaceni bublin, jak resi vyztuzeni kritickych mist, co tam lejou za pojidlo.. a tak dale. Zbezne jsem jen videl kousek nejakeho toho videa co zde byl odkaz kde vzali nejakou tu vidlici k nejakemu odbornikovi a neprislo mi ze by se s tim nejak mazlili, takze to co pise scalar muze byt tez pravda – a tim padem mate pravdu oba. Zprasit muzes i kvalitni material – a zaroven tim usetris treba cas a lidskou praci. To byste si to nekdo musel koupit a ten ram rozriznout napul..

              3 0
              • cyklista86  

                Me chces rict, ze ramy SAVA neprojdou kontrolou ultrazvukem? Tak to nechci..

                1 0
              • mr.nikdo  

                To ale musis i u tech top znacek…

                Bohuzel.

                0 1
              • scalar  

                Stačí vzít i ekonomické hledisko srozumitelné všem. Nedá se předpokládat, že Alza se dala na charitu a každé kolo dotuje. Naopak se jedná o komerční prodej za účelem výdělku a cenu rámu je možné odhadnout…

                1 2
                • sorak  

                  No tak to se ale osklive pletes :D Alzu znam, protoze se do ni presunulo nekolik mych exkolegu a kamaradu a protoze jsem jim hodne roku zpet dodaval zbozi.

                  Jestli si myslis, ze funguji stylem nakup za 10 + marze 2 = prodej za 12, tak to jen obcas a jen u neceho.

                  Casto je to spis nakup za 17, prodej za 15, 2 dostanou zpet expost od vyrobce za splneni obratoveho cile , 1,5/ks rozpocteno za marketing / promotin pri dodrzeni podminek (ruzna kombinace..) a pokud se sklad nebude hybat, tak prislib nejakeho preceneni..

                  Nebo cast prodavaji nekdy opravdu do ztraty, protoze dostali za usi od managemntu ohledne stareho skladu (zbozi zabira misto, ztraci hodnotu, jsou v nem vazane penize) a pretahuji se s vyrobcem/do­davatelem o kompenzaci, resp. vydiraji ze nevezmou dalsi produkty na sklad, pokud jim vyrobce nepomuze toto financovat..

                  Casto tyhle stresy probihaji pred koncem kvartalu, pro tyto hlavne IT prodejce je kriticky prvni kvartal (Q1), ktery konci na konci brezna, protoze lidi se vystrileli z penez pred Vanoci, firmy potrebuji typicky utracet do konce roku – doutratit schvalene budgety.. firemni nakupy pro Q1 jsou mizerne bo casto je to doba setreni ci nejistoty – nevi kolik penez budou mit na letosni rok..

                  Kazdopadne moje pointa je, ze za poslednich 15let co jsem se ruzne bavil s desitkami kamaradu a znamych jak vlastne funguje prodej nejvetsich eshopu ci retail prodejcu (Datart, Planeo, Electroworld), tak na me vetsina z nich koukala jak na blazna, zpravidla nikdo nema ani sajnu jak ty jejich ekonomicka hlediska funguji.

                  8 0
                  • scalar  

                    Jasně, ale pořád to není kup za 25 a prodej za 15. To už by museli sledovat nějaké vyšší cíle.

                    I kdyby prodávali lehce pod nákupem, tak na kvalitní karbonový rám tam prostor není.

                    1 4
                    • mr.nikdo  

                      Vyssi cil – vyprazdnit sklad.

                      Vis o tom, ze 1 kolo stoji denne na skladu treba 4,5 CZK? Za skladovaci plochu?

                      Takze kazdy den, co to tam lezi, tak jim to leze do vetsi a vetsi ztraty.

                      Je jednoduche se rozhodnout – ted jdu do ztraty, protoze je mensi, nez dalsi mesic cekat na zazrak.

                      A ver mi, ze Alza bude mit daleko lepe zmapovany trh a kupni silu nez Ty :D (uz jen ze svych dat).

                      3 1
                      • scalar  

                        To ten sklad má Alzák na Marsu? Trh mám celkem zmapovaný a mysím, že to mohli klidně v pohodě vystřílet o 20% dráž.

                        1 1
                        • Kuba78  

                          Nevíš, co je za tím. je půlka března. Pokud kupříkladu potřebovali u výrobce či dovozce naplnit cíle fiskálu a měli fiskál šoupnutý tak, že se konec H2 kryje s kalendářním Q1, tak tam je fakt rozdíl jestli se to prodá 14.3 nebo 28.3 – je nějaký closing date a počítá se kolikrát jen to, co je vyshipované..

                          Jakkoliv bych se tě nerad dotknul stran tvých znalostí co se týče cen komponent a trhu (koneckonců, jsem tvůj zákazník též a spokojený), tak v globální korporaci opravdu platí jiná finanční matematika, můžou být různé cíle a mnohokrát jiné důvody, proč prodat rychle teď a ne o 20 procent dráž za dva týdny. Tohle opravdu ví jen alza a dovozce, co je za touto náhlou cenovou akcí a myslím, že nějaká samostatná akce alzy to nebude, bude to rozhodně koordinované s výrobcem a dovozcem. Aleš na tom určitě tratit nebude :-)

                          4 1
                          • scalar  

                            Myslím, že tady to nebude tak složité. Zjevně to jde mimo české zastoupení značky Sava, tam mají na webu normální ceny. Takže spíš výroba na zadání pro Alzu nebo pravděpodobněji výprodej zásob z německého trhu (nadměrné zásoby, pokulhávající kvalita, příchod nových modelů…). Tam nechtěli devalvovat značku a prznit trh, tak to šoupli nějakému velkému necyklo partnerovi na východě.

                            6 1
                            • jIrI___  

                              To by si s tím tiskem polepu na krabice musela dát alza hodně práce…

                              0 0
                            • DDDD  

                              Tvl Alza není zaprděnej prodejce kol. Jim je úplně jedno, za kolik to prodávají. Prostě se rozhodli vyčistit sklady, tak to pošlou do světa. Nemusí řešit, jestli o litr víc nebo míň. Jediný co je zajímá je průměrná marže a tady evidentně problém nemají.

                              Nechápu tyhle konspirace, není to poprvé a naposledy co tahle vyprodávají napříč segmenty. Ale zase tyhle tvoje konspirace jsou úsměvný

                              3 1
                              • scalar  

                                Jaké konspirace, prostě tu jedna značka prakticky páchá sebevraždu, kdo si v budoucnu koupí kolo Sava za plnou cenu? Pro zákazníka levné kolo z Alzy (počkám si na výprodej za půlku), pro obchodníky problémové zboží (kdo si vezme kolo na krám, když hrozí, že producent podrazí cenu a pustí to na trh za půlku)?

                                3 3
                                • mr.nikdo  

                                  Prosim pekne – do kolika takhle velkych eshopu dodavas?

                                  S kolika takovymi eshopy pracujes?

                                  1 0
                                  • scalar  

                                    Dělal jsem vedoucího manažera u českého zastoupení velkého výrobce kol. Ale to už je dávno, to byla jiná kultura prodeje.

                                    0 2
                                    • mr.nikdo  

                                      A do kolika retezcu jsi dodaval?

                                      Do kolika nadnarodnich retezcu jsi dodaval?

                                      1 0
                                      • gerrard  

                                        Buď na něho hodný. Pro jeho podnikání je to pěkný *******. Staví dobré kola, ale tomuto se prostě rozumně konkurovat nedá.

                                        0 0
                                        • scalar  

                                          To je jednorázová akce, z hlediska mého podnikání s tím nemám problém, spíš se to jen snažím pochopit.

                                          0 0
                                          • gerrard  

                                            To se popravdě divím. Za mnou přišli lidi s kolem z Alzy od kterých bych to nečekal. Je to skoro takový fenomén. To se asi pohledem maloobchodu moc pochopit nedá. Velká čísla dělají úplně jiné kšefty a úplně jiný způsob prodeje. A pak si můžeš dovolit klidně 50% dole. Předpokládám, že Alza to ještě neplatila a teď vytvořili s výrobcem akci, která povede k rozprodeji skladu. Každý nějak uhne a budou nakonec všichni spokojeni. Vzhledem k tomu, že to není první akce 50% dole na Savu na Alze, tak jim to asi funguje dobře.

                                            Já celkem vidím, jak funguje prodej foťáků a tam se za plnou cenu kupují jenom horké novinky. Jinak se pravidelně objevují různé akce a cashbacky. Když chceš ušetřit, tak stačí počkat a ono se vždycky něco najde co ušetří aspoň 20%. Když to nejde před vánoci, to se pak dějí věci.

                                            2 0
                                            • scalar  

                                              Myslel jsem to tak, že těch pár týdnů, co mi to sebere část klientely pokryji z jiných zdrojů.

                                              Samozřejmě takové akce a výkyvy na trhu budou, s tím se musí počítat.

                                              1 1
                                        • mr.nikdo  
                                          1. cely biz je ve srackach. S tim jeho vztekani nic neudela.
                                          2. je to vykrik do tmy od Alzy a jinych.
                                          3. vzhledem k 1) to je trend letosniho roku.
                                          4. dodava serizena kola. Pro jeho zakazniky tohle neni, presne z tohoto duvodu.
                                          1 1
                              • mr.nikdo  

                                Mi prijde usmevne, jak se jich drzi.

                                A porad za ne kope.

                                1 1
                            • mr.nikdo  

                              Zcela ocividne vis, jak nakup pro takovy eshop funguje.

                              Je to videt, citit.

                              A tim padem DE Sava nevadi, ze je znacka znehodnocena, kdyz je Alza velmi aktivni na DE trhu – tedy nabizi to i jim tam? :D

                              Pokud sis nevsiml, tak Alza je velmi aktivni na vice trzich v Evrope.

                              0 0
                              • scalar  

                                Ale to jde mimo bežný cyklo trh, koho zajímá nějaká česká firma s elektronikou.

                                0 2
                                • mr.nikdo  

                                  Alza uz neni jen prodejce elektra. Jako TS Bohemia, Muziker, atd.

                                  Na tech mistech se kola nakupovala predtim ve velkem.

                                  Tady jde o zpusob uvazovani. Psal jsem Ti vyse, skladovani je naklad. Navic ovlivneny tim, ze misto zmineneho tam je usly zisk, kdyby tam bylo neco, co jde lepe.

                                  Proste dosla zivotnost toho zbozi ve skladu.

                                  Smlouva se Savou muze byt i takova, ze ted maji kola zaplatit, ale nejsou prodana = musi nasbirat penize na to zaplaceni dodavateli.

                                  Tech moznosti je vic.

                                  A znovu – prodej na Vychod. Firme, co ve velkem prodava na Zapad. To je komedie.

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    mně to přijde jako standardní outlet, víc bych za tim nehledal. Prostě koupili balík zajímavých i nezajimavých kol za nějakou cenu.

                                    Ty žlutý se až tak moc dobře neprodávaly – tak asi to není zas takový terno…

                                    0 0
                                  • myscho  

                                    Ad Muziker: poslednu dobu ked som zhanal par kusov cyklo prislusenstva, mali najlepsie ceny.

                                    0 0
                                • DDDD  

                                  Tebe evidentně zajímá a ještě ti to nedá spát :) Takže akce se podařila

                                  0 0
                              • scalar  

                                Kde jsou prosím ta kola Sava v akci na německé Alze, nemůžu to najít:

                                https://www.alza.de/…auf/y842.htm

                                1 2
                • Kuba78  

                  Vzhledem k tomu, jaké jsou listovky na webu výrobce bych spíše tipl situaci kterou popisuje kolega – alza potřebuje vystřílet skladovky které jim tam účetně přetékají několik q (třeba i udělat prostor pro nové modely) a donutili výrobce na zpětný rabat, takže škodní nebudou. A výrobce holt přeplní q1 revenue, ale zařízne do mínusu profit, ale pokud jede fiskál jako kalendářní nebo je posunutý fiskál o jeden q (častý případ) tak má prostor další 3 q to vyžehlit. Navíc pokud má posunutý fiskál tak prodejci a dovozci kol teď končí h2 a třeba mu chybí něco do targetu na celý rok nebo na h2 a tímto size řízne do profitu, ale dostane revenue někam kam chtěl (třeba na vyšší level bonusů, target na počet kol apod). Tedy klidně mohl dovozce kol přijít s toutot akcí za alzou sám. Tady scalare s jednoduchou matematikou nepochodíš, ladit kvartály a fiskály a výsledky revenue a profit v korporaci to je velká magie a taky dost politika a účetní kouzla.

                  Rozhodně bych od slevové akce alzy nepočítal cenu rámu. Můžou být na nákladech výrobce co se týče materiálu třeba, nebo taky ne (náklady nejsou jen kolo, ale další náklady – handling, smrdí to ve skladu apod)

                  3 0
              • Potkan007  

                Úplně vážně, u běžných spotřebních kol (ne jednotlivé kusy za půl milionu) nějaký konkrétní výrobce všechny tyhle kroky dokumentuje a veřejně sděluje? Já jen že kol jsem pár měl a maximálně se člověk doví hmotnost a geometrii. U lepších výrobců dokonce i hmotnost po jednotlivých velikostech, ne jenom pro M. Jak nakládali s materiálem, jestli trubkám pouštěli ve skladu Mozarta nebo Bacha, jak pečlivě je vařili a jakou vrstvou laku je pak přelakovali mi nepopisoval ani pan Heiník, když jsem měsíc čekal, až svaří Bandita, natož výrobce, co to seká po statisících a objednává rámy v Asii.

                7 0
              • sorak  

                Souhlas, ze pokud to neriznes a nerozpitvas, tak nevis..

                Na druhou stranu ani u top znacek zpravidla nevis to co pises nahore, jen proste lidi predpokladaji, ze to maji dobre udelane, protoze je to znacka a je na trhu dlouho.

                Jsou samozrejme vyjimky, ktere zverejnuji videa z vyroby.

                0 0
              • gek  

                Tak taky o tom ‚něco‘ vím a tohle neřeknou ani Ti klasičtí výrobci jako Specialized. Je to každého knowhow…

                3 1
    • roman 3D  

      a stavitelé nebudou mít co žrát:-), když se dá pořídit karbon na pevných osách za směšný peníz, asi bych pro jednoho gravelíka měl doma v garáži ještě místo

      0 5
    • Kuba78  

      no, maj dost zlevněný i e-gravel.. za 3 pětky, nekup to.. :-)

      2 0
    • Jason Voorhees  

      Chybí Ti tam kolonka „Savo nepiju, jeno bělidlo“ :-D

      7 2
    • Tatut  

      Jezdcům na kole Sava se ke zlepšení výkonnosti doporučuje kozí mlíko se sifonem

      5 1
    • milan.v  

      Dobrá komedie ta Sava vlákna z posledních dnů… Reklama je ale reklama a to i ta špatná… Nevěřím, že si někdo koupí několik kol najednou a pak to všem cpe… To by pak bylo na diagnózu…

      3 3
      • bluerider  

        Pro Alza a Savu to je vynikající marketing. Na těch kolech za 15k nejspíš nic nevydělali, možná i prodělali, ale s minimálními náklady vzbudili velký rozruch. Lidé si rádi kupují krámy, na tom ostatně konzumní kapitalismus stojí. A za ty peníze to je zábava, která ani moc nestojí: koupíš, zajezdíš si, když tě to nebude bavit prodáš a nejspíš ani neproděláš. Laciná kola jsou spotřební zboží. Takže z mého pohledu je největší problém, kde to uskladnit a hlavně proto jsem žadný gravel od Savy nekoupil, i když jsem po tom dost slintal. Pokud se bavíme o diagnózách – nejsou amatérští víkendoví jezdci, kteří si kupují výplety za 30k, aby ušetřili pár wattů, taky na diagnózu?

        4 0
        • Vlasticz  

          A kdo chce spadnout do králíčí nory nákupů levného haraburdí, nech na aukru mrkne na alza_bazar a alza_prodej. Je mi úplně fuk, jestli alza zkrachuje nebo prodejci značkových kol nebudou mít co do huby, jezdím na kole, ne na značce;)

          0 4
        • Tatut  

          přesně je to marketing, prodají 100 kol bez marže ale lidi si to řeknou a zvyknou si na to, že na Alze se prodávají i cyklokomponenty… celá tahle akce je vyjde levněji než 1 minuta reklamy na nově.

          1 0
    • cibi  

      Tak čekal jsem léčebné použití Sava vnitřně od zde obecně známého uživatele s oblibou různých neobvyklých léčebných postupů…

      edit: no, pokud člověk nedočte vlákno a komentuje, je za… mlhu.

      5 1
    • Vrci  

      Všichni, kdo to kolo použijí umřou, všichni, kdo to kolo uvidí, umřou, všichni, kdo si o tom kole něco přečtou, umřou. Umřou i jejich známí, kamarádi. Umřou jejich děti a děti jejich děti.

      Asi ne hned, ale jednou ano.

      3 2
    • Jason Voorhees  

      Majitelé kol Sava by se mohli zdravit jako Francouzi.

      „Sava?“ … „Sava, merci.“

      4 1
    • budíček  

      koupit a díly rozprodat

      0 0
    • Vlasticz  

      LOL, dám přístupové údaje k BF ženě do obálky, napíše vám, jak přesně k tomu došlo:)))!

      0 2
    • Člověk a jeho svět  

      V popisu sami píšou, že kolo ujede stovky km. Takže řekněme dva tři delší švihy. Poměr cena/výkon nic moc :)

      3 1
    • roud  

      Díky za info objednal jsem kolo pro manželku :)

      1 1
      • cyklista86  

        Nebyl jsi to náhodou ty kdo tu řešil životní pojistku pro člena rodiny?

        0 1
      • Tatut  

        vzal jsi to karbonové elektrokolo za 25?

        0 0
        • roud  

          jj přesně ještě tam hodím brzdy od Shimana a myslím že to přesně splňuje to co od kola pro ženu očekávám :)

          1 0
          • Tatut  

            já to vidím dooost podobně…

            nějaký zájemce o F29 s lefty Mko? :D za 4 roky najeto 60 km :D

            3 0
      • mr.nikdo  

        Ted to myslis vazne anebo si strilis?

        0 0
        • roud  

          Smrtelně vážně!

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ti neverim.

            Takovy snob na kola, ze by vzal Savo z Alzy?

            1 0
            • roud  

              Nevěř :D Myslím že na to aby na tom manželka 5× do roka vyjela to bude naprosto dostačující :)

              0 0
              • RapMan  

                Já zase pro dceru uvažuju o tomto Sava Stelpa 4.0, vel. M/17" za 15k, jak dlouho už tam ta cena je?

                https://www.alza.cz/…4-0-vel-s-15?…

                0 0
                • Tomas_82  

                  Já pro dceru koupil tohle:

                  https://m.alza.cz/…carbon-4-2_1?…

                  Jsou tam teda brzdy Tectro místo Shimano, ale 40kg holku to ubrzdí, vidlici jsem vyměnil za Recon Gold a zatím se to zdá v pohodě – na těch 500km/rok:-)

                  0 0
                  • Vlasticz  

                    Tohle je urcite lepsi nez Stelpa, ta ma vidli kuato, tohle ma suntoura XCR air s reboundem..

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      Bez reboundu. Zato s váhou 2,35kg:-)

                      0 0
                      • Vlasticz  

                        No fuj, pravda, mají bordel v popiskách, nahoře píšou vzduchová vidlice a dole tohle SUNTOUR XCR LOR 9mm pružina-olej.

                        0 0
                        • RapMan  

                          Tak který teda? Geometrie vypadá stejně, u té bílé Stelpy píšou kazeta SUNSHINE, MTB-CS-HR11– 50 11S, tzn. z větším rozsahem a kliky 170mm. Odpovídá to kolu na obrázku, jsou ty popisky taky správně?

                          U té červené Carbon 4.2. kazeta MTB-CS-HR11– 42 11S a kliky mají blbý popis.

                          0 0
                          • Tomas_82  

                            Kazeta u carbon 4.2 je jenom 11–42, kliky jsou nějaké noname s převodníkem 32 zubů. V těch specifikacích mají celkově bordel, přemýšlel jsem, že bych ze zvědavosti koupil Ferd ...... jenže nevím jaké má osy, jaký pohon, protože píšou kazeta 11s, hazka 10s a řetěz 9s:-)

                            0 0
                          • Azmir  

                            Kup ferda, je to modernejsi ram a ma lepsi vidlici.

                            0 0
                    • RapMan  

                      ve specifikaci píšou SUNTOUR XCR LOR 9mm pružina-olej, snad bude zdvih větší než jeden centimetr…

                      0 0
              • mr.nikdo  

                Az posles foto vedle S, tak budu pochybovat mene :D.

                0 0
              • K2  

                Dotaz: U toho kole je rám v zadním náboji. Váha 13,8 se tváří hodně dobře.

                Dá se dozadu dát běžné kolo, vyhodit baterka a provozovat to jako běžné kolo? (až ta elektronika a baterka umře)

                Je tam běžný úchyt zadního kola RU nebo pevnou osou se standard šířkou? Nebo je tam nějaký nestandard?

                0 0
      • jIrI___  

        Dobrý trolling :)

        0 0
    • Zbynek74  

      Dobrý den. Chci si koupit nové mtb kolo 29”, a po pročtení pár diskuzí jsem rozhodnut pro kellys gate 30. https://www.kellys-bike.cz/…e-30-2023-29

      Dnes jsem kouknul i na ty kola z Alzy a tohle mi přijde “papírově” kvalitnější. https://www.sava-bicycles.cz/…ts/fjoll-6-0?…

      Vím, že je tu o těchto kolech napsáno hodně kritiky, ale přesto bych se chtěl zeptat na porovnání těchto konkrétních modelů. Chci po delší době začít trochu jezdit, ale spíše klidně a na pohodu. Jsem 183cm vysoký, váha 93kg, 49 let. Děkuji a přeju Hezký den.

      0 0
      • BikerM  

        Jednoznacne bych bral kellys a nebo bych v te cenove hladine hledal cyklobazar ci dekac.

        0 0
      • cyklista86  

        U Kellyse si muzes byt jisty, ze ti ten ram jen tak neprdne. U toho sava karbonu si tim opravdu byt jisty nemuzes tuplem ne s tvou vahou a u MTB, kde je velka pravdepodobnost vymetani nejakych der a pod.. Rozhodne bych sel do kellyse..

        0 0
      • jIrI___  

        V této cenovce bych už neriskoval pochybnou kvalitou Savy a sáhnul spíše po Kellysu, zvlášť proto že nevážíš 60 kg.

        0 0
        • Zbynek74  

          Ok. Děkuji za ujištění, že zázraky se nedějí ani v cyklistice a pořád platí, za málo peněz málo muziky. I když teda ty ceny bez alza slevy, jsou myslím dost vysoké. Tedy alespoň na mě. Já měl, dokud ho nepřevzal syn, maxbike 29” za 16 000 úplně nový. Když jsem na něm jezdil, přišel mi docela ok, jen se mi od začátku zdál takový jakoby měkký. To asi ta moje váha.

          0 1
      • Azmir  

        Bud vem kellys a nebo ušetři 10 klacků a vem Sava Ferd

        1 0
      • Chytilak12  

        Ahoj za mě kolo top kámoš ho kupoval pro tebe L pokud je komplet slx akorát Gripy vymenit

        0 0
        • ememem1  

          top kolo vyzera trocha inak, dokonca by som povedal, ze za takmer 2 litre ak dobre pocitam to neni ani top v pomere cena vykon.

          0 2
          • kejda  

            Za 2 litry slivovice je to kolo v pohodě :)

            1 0
          • Vilém  

            Nj, ale ono je za liter.

            0 0
            • ememem1  

              49t czk ? ci daco zle.vidim?

              0 1
              • tomo_111  

                Ceska alza vyklapala sklady za polku, na to sa tu referuje a to tu sposobilo vlnu – za origo RRP to asi nikto moc nekupoval :)

                0 0
                • ememem1  

                  aha,som len posrel ten link

                  0 1
                  • 123J  

                    Umyj klávesnici, monitor a vyvětrej.

                    5 0
                  • Zbynek74  

                    Na Alze se to kolo prodává za 22 000. Ten odkaz na stránky výrobce, jsem dal kvůli detailnějšímu popisu vybavení toho kola. Mě to právě zaujalo, že má vyšší výbavu, než ten kellys za 26 000.

                    0 0
    • cyklista86  

      Tady pan ve videu rika, ze to je puvodni Nemecka technologie a ze kvalita je „konzistentni Nemecka“ mrkejte na tu velkolepost. To strci do kapsy i Specialized a pod.. To je uzasne. Jsem unešen.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cyklista86  

      Tady je video o tom levnejsim modelu SAVA https://www.youtube.com/watch?… a v komentech je vsichni uplne cupujou. Ze jsou zaujati a tlaci jen predrazene znacky, aby mohli vydelat. Kazdej tam pise ze ma SAVA kolo jak dlouho a zadny problem. Tady nekdo pise zajimavy koment

      Perspective matters, he is comparing Sava to first world European Carbon, so you need to take things into perspective. Specialized and Cannondale etc also use cheap ass 3rd world Carbon frames in most of their bikes, their Quality Control will be better than Sava but doesn't change the fact that their bikes are also cheap trash which they charge a lot of money for. What about all those cyclists now riding „Pinarello“ yeah right more like Chinarello clones as if most of these people can even afford a real Pinarello. Interestingly the Chinarello runs quite fine which are the same or worse quality than Sava. The biggest benefit of SAVA is they use Grey Market Shimano Products, it's real shimano products but for a lot less money due to regional pricing.

      Tak aspon ze ty shimano komponenty jsou prave. :D Jen jsou proste levne protoze „grey market“ whatever it means…

      Jako mam z toho respekt, ale prece kdyby to praskalo a lidi se mrzacili nebo dokonce umirali, tak by to vyplulo na povrch ne? Ostatne jak je vsem znamo prdnout muze vsechno.. I ten S works nebo Trek za nekrestanske penize..

      0 0
      • Vlasticz  

        Karbonove jsou i jejich ebike, muj na fotce. Je to treba 130 kg celkove vahy – mam vepredu Recona nazvedaneho na 130mm a normalne s tim shreddim treba Javorovy po zelene do Reky (Beskydy, krpal v lese). Mam ho rok a pul, to uz by davno prdlo ne?

        0 1
        • Hagner  

          Neprdlo ;-)

          0 0
        • Vilém  

          Vetsi uz nemeli?

          0 1
        • Jason Voorhees  

          Fuj, to je vošklivý ;-D. Teď prodávaj hezčí kola.

          0 0
        • TK75  

          Kaďour no…holt Němci tohle umí

          :)

          0 0
        • Kuba78  

          ty pásky co drží dekl na baterku jsou předpokládám jen na okrasu a není to tak, že by echt dojče kvalitét mejd in čajna tak nějak upadla, že..

          0 0
          • cyklista86  

            To jsou reflexni prvky, aby byl viden potme.

            0 0
          • Azmir  

            hejtí Savu a v profilu má Force (:

            1 1
            • Kuba78  

              no, na druhé straně tomu Force ani po 8 letech provozu neupadl dekl od baterky :-) kvalitní scalarova práce.

              já tu ale savu nikde nehejtím. vyjadřoval jsem se zatím jen k finanční stránce té věci a co se týče kvality, tak jsem sice vyjádřil pochybnosti, ale na druhou stranu, tak jak to tu vzala většina lidí.. za tu cenu.. sám jsem dost zvažoval jestli si ten gravel nebo i ten e-gravel nekoupit. Pokud vlastíkovi slouží tak jedině dobře, u té elektriky bych se spíš bál jiných věcí, jestli po x letech provozu v terénu upadl zámek deklu baterky na to asi kaká pejsek.. ale jak řikám, za tu cenu..

              0 0
            • Vilém  

              MRX a Force jsou z denni smeny, Sava z nocni, jak uz jsme se tu mohli dovedet.

              2 0
    • cyklista86  

      „this is correct. Sava started 2005 in Germany but then 2012 moved to China. Today there are world wide Save factories“

      Sem nevedel ze teda SAVA fakt zacala v Germany. Tak to je TOP kvalita zarucena..

      0 1
    • exBURN  

      Tak já se nechal zlákat na ten levnější „gravel“ pro ženu a vzal jsem Barn 24" pro synátora. To dětské kolo by mělo být v cajku, ale u teho e-gravelu vůbec netuším, zda bude stačit těch 7Ah baterka a 250 watů motor. Co jsem tak koukal, tak ten motor se nechá sehnat za pár peněz, ale jestli půjde vyměnit i baterka to těžko říct.

      0 0
      • Kuba78  

        250W motor na 36V = cca tech 7A na ten vykon. ciste teoreticky tedy ujedes pri plnem vykonu motoru 25km (protoze to je limit rychlosti a baterka teoreticky doda ten vykon po dobu 1 hodiny), v praxi ale ten motor na ten vykon potrebuje vic amper protoze pod zatezi klesa napeti + nemuzes vymlatit baterku uplne na kasi, ale tak spis dve tretiny, plus tam jsou nejaky ztraty.. Nejedes samozrejme porad na plny vykon a taky nepotrebuje baterku porad (z kopce nic, po rovine asi pojede z vetsi casti za svoje) takze v zavislosti na hmotnosti zeny a kopcovitosti terenu to kolo par desitek km vylet muze udelat pokud si to zapne jen obcas do kopce. zalezi taky jaka je tam nabijecka, ale pocitam nejaka pomala.. s poradkou 4A nebo vetsi by to stacila dobit po ceste behem obeda. Popravde, taky sem nad tim pro zenu uvazoval.

        jinak 7Ah je cca 250Wh, coz je asi tretina toho, co se strka do Bosche (750Wh).

        je tam nejaky pristup k te baterce?

        0 0
        • exBURN  

          Tady jde jen čistě o pomoc do kopečku. Ideálně jen lehkou asistenci aby zbytečně nezaostávala v kopcích a stejně jezdíme max 40km. Upřímně teď jezdí na fullu co váží skoro 15 kg a jelikož se terénu bojí (terén = polní cesta) tak je full pro ni úplný overkill a u toho egraveluse jí i bez přípomoci nepojede nijak hůř

          Přístup nevím, ale čekám, že tam snad tu baterku montují až po upečení toho carbonu tak snad pujde ven. Pak by to neměl být problém ani vyměnit – jak motor tak baterku.

          Mě se spíš líbí tenhle koncept, protože jak to má pod 14 kg, tak to bude lehčí než současný full. S nějakým Boshem by mě uhnala :D

          0 0
          • bluerider  

            Zajímalo by mě, jak mají výměnu baterie řešenou, proto prosím o foto, až bude kolo k dispozici.

            1 0
        • SAVADOMA  

          No první projížďka 25 km převýšení 380 m

          Celkem dobrý dojem, dokonce i brzdy začali celkem brzdit:-)

          No poněkud překvapení, že na displeji stále pět čárek z pěti a to jsem příliš nešetřil , do kopců plná přípomoc.

          Zatím nenabíjím, zítra pokračuji zda to pak zdechne hodně rychle.

          Hrál jsem si s displejem , neb Alza manuál nedodala

          Nulování tripu : pravé tlačítko + boční tlačítka

          Pro levé to dělá nějaké ON, OFF možná by šlo připojit světlo

          0 0
    • Hlavis  

      Dneska asi propadne moje objednávka Sava Grus 6.0 ve velikosti L. Měla být pro kámoše… Tak to můžete někdo sledovat a ujmout se jí :D

      0 0
    • BikerM  

      Kupte si prosim na Ali nekdo tohle, dejte tomu poradne pokourit a sepiste podrobnou recenzi! :)

      0 0
    • xtonda  

      Má někdo Stelpa/Fjoll? Je tam klasické šroubovací středové složení BSA?

      0 0
    • scota  

      U nás doma Savo nepijeme, mi si raději necháme vypálit třešňovici z vlastní zahrádky ;-) A co se týká zeleného skřeta, tak mám velmi špatnou zkušenost s jeho prodlouženou zárukou na sušičku.

      1 1
      • Markony  

        Invaze začala dnes na vyjížďce směr FM 5– e -mopedu a 1-gravel.

        0 0
    • Aww  

      Už koukám na Cyklobazaru na prvního prodejce, co přeprodává gravely „ještě v krabici“ s provizí pár tisíc, to bude opakování toho když se vyprodávaly Superiory brandovaný Škoda a v inzercích to lítalo s obloží ještě x měsíců. :))

      3 0
      • cyklista86  

        Ted si vem kdyz to neproda.. :D Ze jim to za ty nervy stoji. Neni lepsi dat nejake presčasy v pakárně? :))

        0 0
        • StuntJ  

          Prodá to v pohodě, finančně a internetově negramotných blbců jsou spousty:)

          1 0
    • easyrider  

      Tchán s tchyní si to oba pořídili. Tak snad přežijí, potřebujeme, aby nám sem tam hlídali děti. Ty vidle jsou na tom tragický. Viděl jsem je na Ali. Zbytek prostě low cost. Tchán už stihnul zlomit patku, ale za to Sava asi nemůže :)

      1 0
    • roud  

      Tak je doma jdu sem postupně sypat fotky ;)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Svet Se v rit obraci.

        Cyklo Snob ma Savu :D

        Jeste tu fotku s koly :D

        0 0
      • roud  

        Ještě přidám koment pod sebe 13.7kg bez pedalu navazeno ;)

        0 0
        • strasny_jester  

          To je Lko vid, kolik meris a jak to sedlo? Diks

          0 0
          • roud  

            Mko má to žena na 166cm ale jel jsem se na tom projet se svejma 178cm a v nouzi bych se na to poskládal taky. Jinak slevy na Alze už skončily takže teď je tam za 50k :/

            0 0
            • strasny_jester  

              Diky. Mam stejne jako ty a vzal jsem Lko, tak to snad bude sedet. 50k nesmysl, ale stihl jsem objednat jeste vcera :D

              1 0
    • roud  

      Kryt na spodku baterie vypadá mnohem líp než u jedné nejmenované značky co tu byla nedávno ve fotkách :)

      2 0
      • oberleutnant Weiss  

        Ten šroub na první fotce vpravo v tý orejpaný ďouře, to je moc pěkný zátiší na fungl novým kole bez ohledu na nápis na rámu…:-)

        6 0
        • roud  

          Kdyby to kolo bylo za 50 tak by mi to možná vadilo ale je za 25 a navíc je to zespodu kde to nejakej štěrk okolo stejnak omlatí… Navíc fotím reálnější stav kdybych byl **** tak to vyfotím tak že to nebude vidět ;)

          1 0
    • roud  

      Určitě půjdou jako první pryč brzdy a uvidíme jak na tom budou kliky. Jinak kolo potřebuje seřídit podotahovat případně na žádných šroubení není závitové lepidlo.

      Ji ak jsem ale po rychlém prebehnuti celého kola nenarazil na žádnej problém.

      2 0
      • scalar  

        Ty kliky a brzdy vypadají hodně špatně. A na zadním kole bych doporučil investovat do Eska motýlků :-)

        3 0
        • roud  

          Jj ty matice by mohli bejt při defektu zradny:D

          0 0
          • scalar  

            Kazeta je taky mizerná, tak to bude chtít rovnou 11sp. a novou přehazkou a řazením. A nějakou slušnou odpruženou vidlici. A pak zjistíš, za nábojový pohon je na prd a baterka je slabá:-)

            1 0
            • exBURN  

              Hele já to vzal taky pro manželku místo jejího neurona. Jí je asi úplně u ****** jaká je tam kazeta, jaký kliky. Kolo je docela lehký, a ten rám vypadá dobře. Pokud se brzdy nerozbrzdí tak se koupí hydry a jinak si myslím že cajk. U neurona nebyla schopna ani přepínat tlumič mezi lockem a unlockem.

              0 0
            • roud  

              proč dávat 11 až odejde dáš novou 10 a nemusíš měnit řazení.

              0 0
              • scalar  

                Řazení stojí pár korun a u Deore je cenový rozdíl mezi 10sp. s rozsahem 11–46 a 11sp. 11–51 minimální.

                0 0
            • Markony  

              Nebuď na ně takový zly přece mají super kola za super cenu tak co by chtěli

              0 1
              • roud  

                Upřímně najdi mi lepší éčko za 25 pokud žádné není tak tu jen nesmyslně hejtíš ;)

                1 0
                • Markony  

                  Každý rozumný člověk by se vyhnu tomuto rádoby e mopedu, ale jsem češí sleva hup nato že to nebrzdí šílený konektor zadní osa o té škoda mluvit.

                  1 1
                  • roud  

                    Takže nemáš jiné kolo které by jsi v této cenovce koupil díky za info a tím tuhle debatu můžeme ukončit ;)

                    1 0
                  • Azmir  

                    Tak se přiznej, který model ti utek :)))

                    2 0
                  • SAVADOMA  

                    Mám to , jezdí to docela fajn, konektor funguje, zadní osa je součástí motoru.

                    Zatím spokojenost

                    0 1
      • Kouba_2005  

        Ten konektor si pamatuju z vojny r.1994 :-D

        3 0
        • mr.nikdo  

          Zaruka kvality! Voda se do nej nedostane.

          A ani zapadaci!

          1 0
        • SAVADOMA  

          N vzhledově nic moc ale funkčně OK, dokonce zacvakne,

          no proti gumový krytce na mým Fcusu Jam 2 za 6× tolik je perfektní, ale s těma brzdama s tebou plně souhlasím.

          0 0
      • Tatut  

        Hodnocení pohonu? Jak to jede/kope/zrychlu­je?

        0 0
    • SAVADOMA  

      Tak jsem si SAVA 4.0 dnes přivezl,

      Nic za to nedáš jen 25k :-)

      První dojmy :

      je to kolo na kterém se dá docela jezdit.

      Co se mi na první pohled nelíbí:

      účinnost „hydraulicko mechanických“ brzd, no po zajetí destiček snad bude lepší

      přepínání přípomoci na budíku uprostřed řídítek, musíš jednou rukou pustit grip, levný provedení a jen rychlost , vzdálenost a ODO

      vzhledově vypadají blbě matice na zadním kole, ale s tím motorem to jinak nejde

      pedály jsem hned vyhodil, ale asi jen doplněk aby to bylo kompletní

      jinak řadí (po seřízení docela dobře) a hlavně fakt jede jako by tam motor nebyl (pokud je teda vypnutej)

      přípomoc OK odpovídá těm 250 W

      celkově na první pohled za ty prachy fakt docela příjemný překvapení

      jo a zatím žiju (cca 30 km)

      3 4
      • roud  

        Jen upozornění až budeš měnit brzdy je tam Flat Mount ;)

        0 0
        • SAVADOMA  

          řazení je mimo brzdový páky takže to výměnu dost zjednodušuje

          jaké hydraulické brzdy byste mi na tohle kolo doporučili

          0 1
          • roud  

            to je sice hezký ale kdyby tam byl PM tak vezmeš deorka za 2k bez kotoučů když budeš chtít cokoliv jiného tak jen FM třmeny GRX jsou samotné 2k nebo XT na kupkole jsou 2,2k takže ten FM je prostě dražší varianta než PM.

            já mám nakonec objednáné páky deore a třmeny GRX. jinak na výměnu to samozřejmě není nic složitého spíš mi jde o to kolik má cenu do toho reálně vrážet v poměru cena výkon.

            0 0
            • scalar  

              Ty nejlepší Altusy se dělají i FM.

              0 0
            • SAVADOMA  

              no dík za info, já nejsem žádnej velkej jezdec, ale teď jsem to kolo projel a fakt se mi to docela libí .

              Trasa 51 km převýšení cca 790 m převýšení než se mi podařilo tu baterku dostat na nulu

              (můj průměrnej výkon byl cca 150 W) ale ty brzy fakt dost hrozný

              No asi teda půjdu do těch Altusů.

              jo a jinak mě nejvíc štve to přepínání přípomocí na budíku uprostřed řídítek

              0 0
        • exBURN  

          Co adapter FM/PM?

          0 0
          • roud  

            adaptéry jsou několik stovek navíc k ceně brzd a navíc to bude hnusný :/ Já už jen čekám až přijdou páky :)

            0 0
            • exBURN  

              Tak pro manželku dobrý :D

              0 0
            • mr.nikdo  

              Tohle uz zacina znit, jako roud :D

              A nebude to malo?

              2 0
              • roud  

                Mno popravdě ještě uvažuji nad obyč kotouči od shimana sm-rt76 ale mám v plánu držet budget dole hlavní je funkce :)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Hehe.

                  To bych asi dal

                  0 0
                  • roud  

                    Tak jsem nakonec vzal i ty kotouce jako obvykle se tenhle low budget zvrhava :D

                    4 0
                    • exBURN  

                      Ale bude to super. Já taky nahodím hydrauliky, ale asi jen cheep Alivka. Říkal jsem si ještě zda nekoupil Thundera 700×44 a hodit to na bezduše.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Konečně starý dobrý roud. Dávám tomu pár týdnů a bude i nový rám s integrovaným motorem :)

                      6 0
                      • mr.nikdo  

                        Taky si myslim.

                        Ted jen otazka, jestli to bude karbon anebo titan :D

                        0 0
                      • roud  

                        Teď na tom bude muset žena taky něco najet a uvidíme jak ji to chytne :) jinak pro nás nepolibene éčkama jsem byl prekvapenej jak je ta pripomoc velká :D

                        1 0
                        • exBURN  

                          Dneska máme volno a jdeme se projet, obávám se, že budu deklasován. :-D

                          0 0
                    • Kouba_2005  

                      Přesně proto jsem nevzal žádný model z nabídky, protože by to dopadlo tak, že bych ve finále vyměnil vše :-D

                      2 0
                    • Tatut  

                      Ty pedály jsou nehezké

                      0 0
                      • roud  

                        A s XTR pedály už je to OK ? Ještě zbývá poladit hadice a bovdeny a je na sezónu připraveno :)

                        0 0
                        • Vilém  

                          Zda se mi to, nebo maji to zadni kolo fakt tak debilne vypleteny, ze je ventilek v krizeni?

                          0 0
                          • Cavendish  

                            Nezdá, přední je správně.

                            1 0
                          • roud  

                            jj hned to půjdu vrátit :D

                            2 0
                            • exBURN  

                              Tak jsem nahodil taky hydry – nejzákladnější alivka s redukcema FM-PM a super, ale protáhnout to rámem byl teda očistec. Nakonec jsem vytáhl i baterku ven radši :-D

                              0 0
                              • Kouba_2005  

                                Klasický průběh TUS :-D Brzdama to začíná a kde to skončí? :-)

                                0 0
                                • exBURN  

                                  u mě to skončilo brzdama – za tech cca 1200,– to stálo. Teď to brzdí parádně.

                                  0 0
                                  • Kouba_2005  

                                    jo jo, to říká každej :-) Přeju ti, aby ti to vydrželo co nejdýl :-)

                                    1 0
                                    • exBURN  

                                      Tak rakev nemá kapsy a když nám to dělá radost :-). Jako trochu mě mrzí, že se toto moc nedělá – i u Canyonu e-grizl atd všechno přes 17kg a to je moc. Těch 14kg je úplně ideální.

                                      0 0
                              • roud  

                                Jj ty brzdy to chtělo a taky nás potrapilo protahnuti rámem :)

                                0 0
                                • strasny_jester  

                                  Taky se pridam do klubu s vymenou brzd. Paky mt200 a trmeny Ultegra co jsem sundal z gravelu. Protahnuti ramem strasny, dobrou hodinu to trvat mohlo, tahal jsem znovu i hazku v ramci cisteni kabelu.

                                  A taky jsem ve sve zvedavosti vysrouboval stred-a ejhle, pretrhl jsem kabel, takze z Egrusu mam jen tezkej grus :D

                                  0 0
      • ladys  

        Kolik těch kol máte ještě skladem ?

        0 0
      • Kuba78  

        Chtelo by to trosku vic se rozpovidat treba o tom jak funguje ta pripomoc, jak hladce se zapojuje, jak se davkuje citlive.. jak presne si zmeril ze to odpovida tem 250w.. srovnani se stredovym pohonem apod..

        1 0
        • SAVADOMA  

          no omlouvám se , těch 250W pouze subjektivní pocit na základě jízdy na mnoha jiných ekolech

          proti středovýmu motoru velká výhoda, že fak chová jako by tam nebyl

          při použití naplno to ale fat chce velice rovnoměrný šlapání, jinak mám trochu pocit lehkýho cukání

          proti jiným ekolům hlavní výhoda, fakt pocit, že jedeš na silničce

          0 1
          • Hagner  

            Tak to ti stačí málo :-D

            1 0
          • Kuba78  

            tedy v zásadě ten pohon funguje on-off stylem, žádný dávkování, pokud to dobře chápu. Což je sice dost primitivní, ale budiž.. tedy kolo prostě jezdí jako normální kolo, jen s sebou vozíš dve tři kila navíc v tom pohonu a elektřinu zapínáš jen do kopců, protože a) šetříš baterii b) ten způsob dávkování a cukání asi není úplně příjemný, že?

            Jako kolo na dojíždění někam s tím, že ta elektrika vyhladí profil v kopcích asi dobrý.. za ty prachy. A nevypadá to fyzicky ani tak zle..

            0 0
            • karmy  

              Ne, nefunguje. Ve středu je torzní snímač a dávkuje to plynule. Logicky na větší přípomoc (3 a víc) to kope hlavně při rozjezdu. Což je sice pořád primitivní, ale funguje to pěkně.

              0 0
      • XNeo  

        Hydraulicko-mechanické brzdy jsou paskvil, protože kombinujou to špatný z obou dvou systémů. Ať děláš co děláš, tak to bude pořád strašně gumový a blbě dávkovatelný. Známej to koupil na kole a vydržel s tím asi 2 týdny, kdy se to s mechošem snažili vyladit – nevyladili nakonec tam šla hydraulika.

        2 0
        • kejda  

          Jasný, ale na gravelu nebo silničce nepotřebuješ takovou modulaci, jako třeba na enduru někde ve srázu na kořenech…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 2
    • Tatut  

      popojedem

      High end canyon vs Low end chinese trifox

      4 0
      • Kuba78  

        Nic, co by člověk nečekal.

        To, že jsou vevniř kladený vrstvy jak když ožralá sestřička v sovětským špitále dává bandáž mobikovi je jedna věc, pokud je tam dost pojidla a vrstvev a kladly se nějak rozumně přes sebe tak by to způsobilo akorát nárůst váhy, ale to uložení u hlávka ve mne nevyvolává úplně důvěru. Na gravel na cyklostezku na nedělní výlet asi dobrý, ale moc bych s tím neskákal pokud má člověk víc jak 50 kilo..

        0 2
        • vik  

          No, Hambini je ale někdy v šoku i z highendů. Je to pakárna, ten karbon:-)

          2 0
          • Kuba78  

            pakárna.. postavit dobrý rám z uhlíku rozhodně není jednoduchý – doma to nezkoušejte, děti.. i když, když je člověk šikovný, tak si to upeče pomalu i doma v troubě, že :-)

            https://dolekop.com/…stovka-od-rb

            Ale zase to není taková rocket science aby to živilo půlku NASA.

            Prostě musí výrobce skloubit tři protichůdné požadavky – marketing požaduje co nejlehčí, protože nízká váha prodává, RnD požaduje proto co nejkvalitnější materiál (dobrá tkanina a plnidlo) a snaží se vymyslet rám a kladení vrstev a výrobní proces a formy tak, aby to splnilo zadání marketingu a ještě prošlo lámacími zkouškami.. a nakonec přijde finanční a řekne RnD že se posrali, protože cena materiálu, forem, vývoje a lidské práce bude taková že to nikdo nekoupí.. a koukejte se vejít do poloviční ceny. A jde se optimalizovat. A ta optimalizace holt někde je vidět..

            Pokud SAVA projde lámacíma zkouškama, nebude se to nějak výrazně často lámat pod uživateli, tak asi za mě dobrý počin – je to prostě vstupenka pro ty, kdo chtěji „karbonový rám“ a nevadí jim, že váží stejně jako hliníkový a nemají slovutný nápis na boku. A SAVA holt míří na mnohem větší trhy, pokud jsou nějak silní v číně tak holt úspory z rozsahu. Konkurence je zdravá a je základem zdravého trhu.

            3 2
            • cyklista86  

              Daval jsem sem video, kde je i vyroba. https://www.youtube.com/watch?… Zajimalo by me jestli delaji ramy i pro jine znacky.

              0 0
              • scalar  

                Dělají. Kvalita velmi rozdílná. Měl jsem třeba rám z této fabriky, kde jsem se hnusně pořezal při montáži středu, odloupnul se tam plát nějakého sklolaminátu ostý jak břitva.

                0 0
                • scalar  

                  Tohle je taky ze Sava fabriky.

                  0 0
                  • Vlasticz  

                    Reklamace ⇒ novy ram ⇒ pohoda jazz? Tohle bych si taky nenechal..

                    0 0
                  • Vilém  

                    To opravdu vypovida o mnohem:)

                    Pribeh at si k tomu vymysli kazdy sam, ja bych to treba videl na celni naraz.

                    1 0
                    • scalar  

                      To je nový nepoužitý rám, hlavová trubka se takhle „zhroutila“ při lehkém dotahování hlávka. Prošlo výstupní kontrolou, pokud tam nějaká je.

                      0 0
                      • Ondraj  

                        To je blbost. To by to kolo muselo hned prasknout každému, kdo na něj jen sedne.

                        0 0
                      • Vlasticz  

                        Trubka se nezhroutila, odloupnula se vrchní vrstva povrchovky, lak nebo pojivo pod ním. Nikde z toho nelezou chlupy prasklých vláken. Pěkné to není a reklamoval bych to, ale na strukturální pevnost a funkci to podle té fotky úplně vliv mít nebude;)..

                        0 2
                        • Kuba78  

                          hm, takhle to asi ouplně nefunguje.. na povrchu může být prasklinka, ale vevnitř se ti můžou loupat vrstvy.

                          0 0
                  • jIrI___  

                    To je ten MRX, o kterém jsi výše psal, že pouze vypadá jako Sava protože stejná forma, ale kvalitativně je někde jinde?

                    1 0
                    • Kuba78  

                      to bude SAVIA, východočínská kopie západočínské SAVA postavené na kopii západoněmecké technologie..

                      4 0
                    • scalar  

                      Ne, to je vyrobené jako SAVA. Rám má označení jako SAVA, v nouzi za kovidu vznikla asi malá série, kdy se na rámy vyrobené jako SAVA dal design MRX. Současné rámy MRX jsou v jiné kvalitě.

                      2 0
                  • mr.nikdo  

                    Co ten hlubkoky vryp v laku?

                    0 0
            • gek  

              Tak v troubě i za oknem auta v parném létě to jde docela doma dobře:)

              5 0
      • Potkan007  

        Ano, rám na kolech za 150 bude lépe zpracovaný, než na kolech s rámem z Číny za 15, ať už je to Trifox nebo Sava. Fascinující, jak se tu začínají objevovat lidi se zoufalou potřebou obhájit si, že jejich kolo za 150 je lepší, než naše kola za 15. Čekal bych, že Sava bude něco, co s úsměvem přejdete a nebudete mít potřebu se ani snižovat k diskuzi o nich, stejně jako já nechodím debatovat o milimetrových rozdílech mezi koly za 150 a za 200, když je oboje mimo můj rozpočet na koníček.

        8 1
        • Vlasticz  

          Chápu tu frustraci místních prodejců kol, Alza touhle akcí možná zabila prodeje základních modelů pro tento rok. Kdo soudný si za 30 koupí hliníkového grevla Specialized na Clarisu, když může mít Savu na Tiagře za 15? Je potřeba lidi trochu vystrašit a konkurenci pohejtit, jakkoliv zoufale to vypadá. O kolika prasklých Savách konkrétně víme? Alza to prodává minimálně dva tři roky už.

          5 4
          • cyklista86  

            Ano ta sleva 50% je to hlavni co tak mava s emocema lidi. :)) Kdyby to furt stalo pres 50 tisic treba ta silnicka, tak to nikoho nezajima a ani o tom nezaklada vlakna.. Jinak mas pravdu zatim jsem nenasel ani fotku praskle savy. Zatim co prasklych Treku, Canyonu, Cannondalu a pod. je plny internet.. :D Tech kol se muselo prodat v Asii strasne moc. Kdyby to praskalo jak na bezicim pase, tak uz by se ta informace snad davno rozsirila..

            0 0
          • Hagner  

            Až budeš jezdit pár let, tak možná pochopíš, že to není až tak o penězích ;-)

            0 3
            • cyklista86  

              O cem to je? O logu na ramu?

              1 1
              • Hagner  

                Kup už konečně silnici a možná, možná na to příjdeš sám :-D

                1 1
                • jmaselnik  

                  on už silnice měl, ale Canyona koupil blbou velikost a Fondriesta z druhé ruky opravoval plíškama z plechovek ;-).

                  0 0
            • Vlasticz  

              Ech, jako pár desítek let už jezdím a co si pamatuju, tak to o penězích bylo vždycky:))). Tady se ale nebavíme o ježdění na Olpranu, bo je absolutně nejlevnější, ale o situaci, kdy chci jezdit něco, co se mi líbí, má rozumnou geometrii a odpovídající osazení, a i tak je o polovinu levnější!

              1 3
          • cyklista86  

            Tady treba pripad Bianchi gravel. https://www.youtube.com/watch?… Prej mu asi zaplatili nejake bolestne a naklady na zubare a pod. aby to vysumelo… Takovych pripadu je mraky s tema top znackama..

            0 0
            • tomaschek  

              Když ony ty bowdeny venkem jsou tak hrozně undemode no…

              0 0
              • mr.nikdo  

                Neni to dlouho, co nekdo zpochybnoval, ze tohle hadice/bowden hlavou proste udelat nemuze

                0 0
              • Vrci  

                Co si představuješ pod termínem un-de-mode.

                un- anglická předpona pro protiklad nebo zápor „ne-“

                de- latina a z ní vycházející románské jazyky mimo, z, pryč zpět

                mode – módní

                demode – vyšlé z módy

                un-de-mode – nevyšlé z módy, módní

                2 2
      • tomaschek  

        Naštěstí ne všichni čínští výrobci dostupných rámů dělají své produkty tak, aby „vypadaly“ pouze zvenku.

        Takto třeba vypadá uvnitř Ican. Dle Hambiniho testů lépe vnitřně zpracové rámy než Giant.

        Pořád se bavíme o rámech s cenovkou 500 – 900 USD.

        8 0
    • exBURN  

      Tak jsem ženě včera provětral eGrus 4.0 a nemůžu říct nic špatného. Nemám srovnání s žádným super e-bikem, ale na Savě mě nic neuráželo – kolo má 14kg takže ovládání standart a samo díky elektříně budí pocit 6 kg :-D

      Za pedálem to jde hezky, při běžná jízdě na level 2–3/5 kdy dvojka je „silný vítr v zádech“ a trojka roční testosteronová kůra :D

      Po rovince člověk ušlape krásně 30 a jede za své, kolo má pro mě skvělo geometrii, kdy mi sedí jak ulité a překvapivě pohodlné sedlo s karbonovou sedlovkou. Brzdy stojí za houby, ale trochu se rozbrzdili a na běžné ježdění to stačí. Na druhou stranu hydraulické Alivka set za 850 a 2× redukce za 179,– to řeší. Při montáži jsem koukal na vidlici – ta je relativné OK – žádné volné pláty karbonu jak bylo tady na nějaké starším videu, rám zpracovaný hezky, ale uvnitř tragédie – pro srovnání jsem koukl i do hlavka Van ryselu a tam je karbon krásně strukturovaný a hladký, Sava je opravdu slepenec a na trail nebo downhill bych takový rám nebral ani náhodou.

      Jinak najeto 30 km a na nabíječce dobité 0,09kw což je cca 90W ± (nemám přesnější měřák). Což z 250W baterky dává dojezd celkem OK. Pro mě na odpolední švih by to bylo taky zajímavé – máme kolem hodně kopců a ty mě tolik nebavěj, uvidíme až se projedu se ženou, obávám se že mě zničí :D

      3 0
    • Kuba78  

      Přišlo fejsbůkem..

      0 0
      • Kouba_2005  

        Jmenuje se Hraboš, tak to by sedělo :-)

        0 0
      • Kemis  

        zajímavé je, že úplně všechny inzeráty (bazoš/FB) mají přihozeno 5tisíc, nikdo to nedá třeba jen o 2–3tis dráž než nákupka..

        0 0
    • cubista  

      https://www.novinky.cz/…ach-40465382#…

      Možná Alza moc dobře věděla, proč se těch kol zbavit včas i třeba bez zisku. Černý Patr zůstane těm prodejcům, kteří si to nemohou dovolit nebo na to nemají koule.

      0 0
      • jardalee  

        tak ona tam nefunguje ani moc inflace,protoze si matne pamatuju jak pred 30lety sem koukal za vylohou na nejaky kolo co stalo 12tisic a melo shimano sante a trubky kolumbus a ted koupis savu za 15tisic a ma karbonovej ram 2×10 a hydro brzdy :)

        1 0
    • Eddie84  

      Zdarec, našel by se někdo kdo bude mít doma doklad od SAVA Vegur 1.2 z Alzy z roku 2023? Děkuji za info. Kdyžtak na julinaeduard@gmail.com

      0 4
    • mr.nikdo  

      Tralala

      https://youtube.com/…/LYJeN1oW6RM?…

      Jasne, globalni vzorek bude mensi, ale na spicku a cenu… Dobry.

      1 0
    • Lamex44  

      Nemůžu ještě dávat lajky, ale tohle mě pobavilo. :)

      0 0
    • banjoh  

      Chlapi no tak. Zhodnoťte to kolo někdo. Už to máte skoro 2 měsíce a tady to umřelo. Líbilo by se mi pro ženu na dojíždění do práce a sem tam projížďka. Jdou na to namontovat blatníky a nosič na brašny? Díky

      0 0
      • VojtaXY  

        Umrelo to, protoze vsichni uz jsou mrtvi po pouziti Sava :)

        12 0
      • LM  

        A které konkrétně Sava kolo chceš koupit pro ženu?

        Lidi tu nakoupili x modelů, někteří na to dobastlili blatníky ale ten nosič na brašny (nad zadním kolem uchycenej za rám?) teda nevím nevím…

        0 0
        • banjoh  

          Hlavně se tu probíral a moc se mi líbí eGrus 4.0.

          0 0
          • Fineater  

            Ahoj, my kupovali pritelkyni eGrus 6.0 a spokojenost. Na garancce ji trochu ucesali kabely na riditkach (predtim to bylo fakt hrozne) a ja nekolikrat serizoval brzdy at desticky neskrtaji o kotouce – to je jedina vec ktera me stve na tom kole – doma to seridim a nic neskrta a kdyz vyjedem tak to skrtat zacne. Je ale mozne ze je to moje chyba nebot s kotouci nemam zkusenosti. Dalsi ‚past na nezkuseneho mechanika‘ bylo sundani pedalu, kdy mi prijde jak kdyby to tam meli navarene a musel jsem vymyslet fakt obrovskou paku abych ty pedaly sundal. Dojezd zatim v pohode, zapina si to spis jako dopomoc do kopce nebo kdyz je velky protivitr a tim padem to uplne v pohode vydrzi celou vyjizdku. Ja na tom jel jen chvilku a ten motor je fakt super, bavi me to zrychlení. Za me doporucuju :) dalo by se tam vymyslet dalsich sto veci ktere z toho udelaji jeste lepsi kolo, ale prozatim to necham tak. Urcite busu kupovat jine plaste az tyhle sjede, něco s hladsim behounem uprostred protoze jezdime 99% silnici.

            1 0
            • jIrI___  

              Ty třmeny doma seřízuj na zatíženém kole.

              0 0
            • Kuba78  

              Mohu se zeptat na ty brzdy, jaky tam teda jsou? Na webu se pise nejaky obyc mechaniky, ale podle fotek a videa to vypadalo na hydro grx? A jakym zpusobem pripomoc funguje, je to jen on-off nebo to umi nejak rozumne davkovat jako treba stredove motory a necuka pri zaberu?

              0 0
              • Fineater  

                Jsou tam hydraulicke grx, presny typ ti ted nereknu ale zitra muzu kouknout. Akorat ty kotouce nejsou shimano ale nejaka Cina.

                K te pripomoci to bohuzel nevim, nikdy jsem na zadnem jinem elektro nesedel. Proste kdyz mas zapnuty motor tak ti to pomuze :) je ta moznost navolit si silu od 1 do 5. Neprijde mi ze by to cukalo.

                0 0
                • Kuba78  

                  Diky. A reálná váha?

                  0 0
                  • Fineater  

                    Váha i s SPD pedály (PD-ED500) a košíky 14.5 kg, dalo by se určitě něco shodit, ale vlastně není vůbec důvod když to má ten motor :D

                    Zkusil jsem zvýšit přípomoc na 30 km/h a včera byla přítelkyně celou 75km vyjížďku hned za mnou a do kopců dokonce občas i tahala takže za mě velká spokojenost :)

                    0 0
          • Kemis  

            Egrus 4 byl za 25, teď je za necelých 20 a ještě můžeš uplatnit slevovy kód na par stovek když sezenes.. být v te akci i egrus 6, tak ho vezmu.

            Já teď přijel z 60km vyjížďky na Grus 6.0. Jel jsem turistické cesty, dobite v lese, vysypane sterkem, kořeny.. a spokojenost. Kecy o tom jak to praskne je nepodložená “zavist” lidi co už mají jiné kolo a na druhé už nemají prachy :)

            0 0
            • banjoh  

              Bohužel eGrus 4,0 je v akci jen ve velikosti L. Žena by potřebovala M. 168 cm.

              0 0
              • Kemis  

                Vyprodáno :( dva dny zpátky bylo v eMku víc jak 5ks.. měl jsem ho v košíku pro ženu, ale nechtěla :)

                0 0
              • sorak  

                IMHO jejich L = normalni M..

                bral jsem Grus 4.0 (bez motoru, berany) v XL a vel. ramu je 56, moje zenska s 169cm se na to posklada taky a to sedlo nemusim zarazit ani uplne dolu (na MTB ma stred-sedlo 63,5cm, zde jsem schopen pri uplnem zarazeni sedla jit na cca 60–61cm)

                0 1
            • kejda  

              Dobite znamená přesně co?

              0 0
              • Kemis  

                No ze by si tam pomalu nejel ani na MTB. A kolo drží v pohode :)

                0 0
              • 123J  

                Dobité od šutrů a pádů?

                0 0
                • Kemis  

                  Kolo není dobite, ty cesty jsou dobite.. těžba v lese, klacky, koleje, bahno. Nasledne úseky vysypane kamením.. proste blbe cesty. No a tady se resilo jestli ta čínská kvalita vydrží. Tak já hlásím ze za mě zatím drží.

                  0 0
        • mr.nikdo  

          S tim bastlenim bacha.

          Ony zadne gravel blatniky nejsou ideal… Vetsinou konci v 1/2 sedlove trubky = nahozene nohy a kliky.

          Ale chapu, na co narazis :D

          0 0
      • mr.nikdo  

        Grus pro zenu ok.

        Trochu mi prijde mekkci ram. Zadni stavba povrzava v miste dotyku s blatnikem.

        Ted tu budu mit Ferda, tak jsem na nej zvedav.

        0 0
        • banjoh  

          Měkčí rám je asi v pohodě. Aktuálně jezdí už 20 let starého Maxbika. Můžeš dát foto s blatníkama? Kolik ti vydrží baterka?

          0 0
        • Vlasticz  

          Ferd 6.0 je super, s pár úpravami sexy moderní hardtail – kola jsou OK, rám má rozumné geo (hlava letmým měřením cca 67 stupňů), jen je tam nesmyslná kazeta 42z a hazka Deore, co oficiálně nepobere větší kazetu. Vyměnil jsem představec za 50mm, hazku, kazetu za Sunrace 50z, řetěz, a doplnil teleskopku (vnější vedení, ale zatočené dovnitř dírou pro lanko přesmyku). Skoro je mi líto, že jsem si ho nenechal, ale mezi fullem a gravelem není pro HT úplně prostor:)) Váha po úpravách vyšla na hliníkových platformách na 12,6 kg, něco by šlo ještě sundat na bezdušových pláštích, jsou tam drátové úzké Continentaly Race king tuším.

          0 0
      • Azmir  

        Kolo jako každé jiné, není důvod se toho bát, jenom je třeba počítat s nástrahami, které tu byly zmíněny. Za ty směšné výprodejové prachy není vůbec co řešit. Je pak vtipné, když člověk vidí ty vlákna o výběru kola a tam hliníková kola na horší výbavě za dvoj, až trojnásobné prachy…

        2 0
      • jIrI___  

        Fjoll 2.0 hlásím jako zcela bezproblémový, barva v realitě vypadá daleko lépe než na fotce (a to je u kola pro ženu to hlavní). Hmotnost je po montáži osvědčených komponentů taky přijatelná, v balení nechyběl žádný díl, dodání alzou jako vždy bezproblémové, za mě spokojenost. Celkem dost vážně jsem uvažoval, že bych i svého Grizla vyměnil za gravela od Savy, ale odradil mě atypický průřez sedlovky.

        1 0
        • mr.nikdo  

          Pekne.

          Tos udelal dobre s tim Gravelem.

          1 0
        • banjoh  

          Moc hezké. Taky jsem už uvažoval ženě eGrus 4 a sobě 6. Ale až bude 6 zase v akci.

          0 0
        • Vlasticz  

          Nebyl Ferd 6.0 lepší pro takhle masivní upgrade? Pevné osy, 1× pohon.. Nebyla velikost?

          0 0
          • jIrI___  

            Měl jsem úplně opačné požadavky, než jsou aktuální trendy. Osy starého neboost standardu (protože jsem doma měl poměrně slušné záplety z gravelu, na cyklostezkách rozdíl mezi RU a pevnou osou nepoznám ani já se svým metráčkem), přesmykač jako věc, bez které se nedá jezdit (při zkoušce 1× pohonu bylo rezolutně řečeno, že se musí šlapat buď moc nebo málo, chybí tam něco mezi a že na tomto se nedá jezdit) a hlavu spíš vzpřímenější, protože sjezdům prudším než 2 % se vyhýbáme :). Vlastně jsem byl docela rád, že jsem našel relativně lehký 29" rám, který tyto retro požadavky splňoval.

            1 0
      • Hlavis  

        Ja mam G7.3 coz je Grus 8.0, ale cernej. Nemuzu na to rict nic spatnyho. Jen to bylo z krabice blbe slozeny. Jinak je to za ty prachy super. Blatniky v “pohode” viz. foto. Nosic budu montovat zitra nebo v pondeli. Tak pak dam vedet…

        1 0
        • otecius  

          Kde jsi ho splašil? V té černé vypadá epesně!!

          Toho jsem na Alze nezahlídl

          0 1
          • Hlavis  

            Taky na Alze. Byl to model rok pred Grus 8.0. Mam ho uz “dele”…

            0 0
      • Jason Voorhees  

        Kdyby si Savo koupil Mistr, tak už je vlákno číslo 5 no.

        3 0
        • Janes  

          Jenomže Mistr se proměnil v další Smazány účet…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Mistr je jako Fénix, opět vztane z popela, aby posléze zase shořel.

            5 0
          • cibi  

            Jenže… Onuceho „smazaný účet“ má obsah.

            Takže ban ?

            0 0
      • Hlavis  

        Sice pozdeji, ale dodavam co jsem slibil. Nosic namontovat jde. Na foto tubus airy s extendrem (spodni uchyt zvednut, slo by asi i bez?) a delsima tyckama (origo titan 240mm byly kratke, tak jsem musel pouzit hlinik 350mm). Tohle stoji uplnej nesmysl, ale verim ze pujdou namontovat i jine nosice… + Bonus druhe kolo s blatniky a brasnami pod sedlo a na riditka…

        1 1
    • vn25  

      Ptal jsem se v jiném vláknu o kolech Sava tak snad to nikoho neurazí že se zeptám i tu. Alza měla dříve službu Vybal a jeď kde vám kolo zdarma sestavil Kolostop. Ta už nefunguje takže kolo jsem si sestavil sám. Běžně se po najetí 100km dává kolo na garanční prohlídku kvůli potvrzení záruky, teda aspoň u mě to tak před 20lety když jsem si kupoval nové kolo bylo. Na Alze jsem nic nenašel, dotaz jsem odeslal a zatím bez odpovědi. Takže dávají se kola Sava někam na garanční prohlídku?

      0 0
      • Fineater  

        Ahoj, ja s tim byl v kolofixu a garancku mi udelali. Chteli po me fakturu ze jsem to koupil v Alze.

        1 0
        • vn25  

          Dostal jsem od Alzy odpověď s telefonem na servis kde mi řeknou bližší informace. Číslo patří Kolofixu takže určitě ho po 100km na garančku dám.

          0 0
          • Kemis  

            Ta první garancka je zdarma nebo se normálně platí?

            1 0
    • divotvorca  

      Kupil som Sava Vegar 4.0 a je to super bike. Za tu cenu v akcii sa nedalo najst nic lepsieho.

      Casom vymnim plaste za lahsie a total spokojnost.

      Len sa snazim u Alzy zistit kde je garancna prehliadka pre SR…

      0 0
    • Potkan007  

      Hlásím Gravel Carbon G 1.2 taky jako pohodové kolo bez problémů, jen bylo potřeba si ho zezačátku ohlídat a podotahovat, protože v krabici bylo všechno dotažené tak, že to sotva drželo pohromadě. Jako doplněk k horáku za 15 tisíc myslím koupě roku a to jsem chvíli váhal, jestli ho risknout, nebo ne.

      5 0
      • Fineater  

        Moc hezké kolo i barva :)

        0 0
      • Medik  

        Ten muj ma za sebou uz i MTB v plne polni a oba jsme to zvladli bez uhony. Kdyz jsem ho kupoval, tak jsem byl pri vyssich rychlostech z kopce nervozni, ale po tom jak dostal na tom zavode nalozeno uz jsem v klidu.

        6 0
    • divotvorca  

      Tak Alza na SR garancku neponuka… co je celkom sklamanie…

      Kolofix len pre CZ

      0 0
      • divotvorca  

        Tak sa mi podarilo dohodnut a alza uhradi garancku v lubovolnom servise na SR

        1 0
    • myscho  

      Niekto geometriu e Grusu, prosím? Na webe majú prázdnu tabuľku.

      1 0
    • HadVoe  

      ahoj. kamos kouka po elektrickym gravelu eGrus, ale me se tam nelibi ten zadni motor. asi predsudky, ale kdyz jsem jel pred lety na zadnim motoru tak to bylo o zivot (trhani, zaber i kdyz jsem brzdil, podkluz na trave atp.). jake jsou vase zkusenosti s novymi zadnimi motory a zejmena u te savy? btw – jaky je vas max dojezd?

      diku

      0 0
    • vn25  

      Váha s těmi dodanými šílenými šlapátky 11,5–11,6kg ve velikosti rámu L. Za 22500 jsem max spokojený. XT jsou kliky řazení hazka kazeta. Brzdy deore, náboje novatec.

      1 0
      • Azmir  

        To je zas nějaká akce nebo to máš ještě z té původní? Ty pedály mi jinak až na ložiska přišly dost dobré. Nohu držely krásně.

        0 0
        • vn25  

          No já ho mám doma už víc jak 14 dnů ale až teď jsem ho v rychlosti sešruboval dohromady. Když mi ho dovezli tak jsem akorát kontroloval jestli není nějak poškozený. Jako měl jsem z toho docela strach co to bude ale jsem příjemně překvapený

          0 0
    • Eddie84  

      Mám Sava Vegur 1.2 s nájezdem 2500 a pořád paráda. Nikde žádný problém. Jen řeším brzdy. Brzdí to dost tristně. Poradíte za co ty třmeny vyměnit? Rád bych zůstal u velikostí 140mm, mám nové kotouče. Děkuji za info

      0 0
      • Cavendish  

        trp hy/rd

        0 0
        • koko0925  

          Ty TRP hybrid jsem zkoušel a je to taky na nic. Jedině pořádně seřídit, možná laborovat s deskama a šetřit na normální hydry.

          0 0
      • gerrard  

        :) Nikde žádný problém jenom to nebrzdí. Tvl to je snad u jízdního kola dost zásadní problém. :)))

        8 0
      • keymaker  

        Měl jsem mechaniky na CXu a tak mě to štvalo, až jsem koupil starší sadu s hydraulikama a od tý doby paráda.

        0 0
      • Kos_CZ  

        Skoro za cokoliv… :D

        0 0
      • Nydlak  

        Ten samý problém byl na přítelkyni Egrus 4.0.

        Nakonec jsem to překopal komplet na hydry. Konkrétně Shimano SLX a bylo po problému. Egrus je ale crosové kolo s rovnými řídítky takže to nebylo tak cenově mimo. Upgrade kvůli ceně silničních dualů s hydraulikou je cenově mimo. Možná zkusit pohledat na bazaru. Třeba najdeš něco ucházejícího.

        0 0
        • exBURN  

          Já tam nahodil obyč Alivka přes redukce PM. Sada brzd za litr a brzdí to teď na zamýšlené použití skvěle. Nejhorší je protáhnout kabely tím rámem…

          0 0
        • jardalee  

          na tohle pomuze se dat do skupin na facebooku ruzne gravel a ruzny kola,parkrat sem tam videl hydro sady za super ceny,ty lidi prechazi zase na elektriku :)

          1 0
      • sorak  

        Hele dozvis se to co nechces slyset – mechaniky + 140mm kotouce jsou proste spatne.. :(

        Dej tam hydry..

        IMHO v tomto pripade blba koupe.. jak se to tu resilo, tak meli zakladni model Gravel 1.2 s Tiagrou (tj. hydry) za 15tis

        1 0
    • sorak  

      Nejake moje hodnoceni – mam Grus 4.0, najeto 1100km, jede to hezky, brzdi to dostatecne i na alpske/dolomitske prdaky s delkou 20km (jezdec 100kg), celkove jsem velmi spokojen a kolo bych oznacil po poslednim vikendu v horach v Italii za dostatecne proverene.

      Dole zminene problemy beru vesmes jako minoritni a u kola z krabice celkem ocekavane. Jine plaste tam sly z duvodu planovane akce s kamarady na silnicnich kolech, jak bude cas, tak prehodim zpet na ty puvodni CST, jsou relativne tezke, ale jedou hezky.

      Kupodivu kamarad s Factorem nemel problem se mnou jezdit a dokonce Savu chvalil, kdyz mel moznost si to osahat.

      Upravy: vymena riditek + predstavce za levnejsi karbonove kombo, vymena kotoucu za 160, plaste za Pirelli P7 Sport 35mm + TPU duse, kazeta ZTTO 11–36 (priprava na Italii :D ), predelane vedeni bowdenu/hadic vepredu (dal jsem pryc stelovatka a ty divne spojovaky hydralickych hadic), omotavka nahrazena za podomotavku Ciclovation + Ergon Gravel omotavku.

      Problemy/veci k doreseni pri kompletaci: nedotazeny jezek hl. slozeni, suche hl. slozeni, nedotazena klika, malo utazeny sroub hazky do patky, nedoserizena hazka, divne krizeni bowdenu/hadic pred riditky (prava paka – > prava dira v ramu, leva → leva), nevyhovujici delka predstavce a divna riditka, nemoznost zasunout sedlovku na doraz – velky otrep v ramu.

      10 0
    • jardalee  

      blizi se nove modely :)

      3 1
    • hrota  

      Ahoj, chtěl bych se optat, zdali někdo nevlastní MTB HT Sava Carbon 4.1? Potřeboval bych zjistit, jak jsou nasazený kliky, respektive jestli jsou standardně mezi rámem a středem (PF92) podložky na straně převodníků.

      To co se objevilo u mne doma tam podložku má a vypadá to, že díky tomu jsou kliky poněkud krátké a nedělá to dobrotu ani se smykem.

      0 0
    • Jarhar  

      Jsou ty gravly ještě k sehnání v akci nebo už ty ceny vrátily zpátky, nemůžu nic najít?

      0 0
      • vn25  

        Samozřejmě že už v akci nejsou, drtivá většina vyprodaná a zbytek je na původních cenách popřípadě s minimální slevou.

        0 0
      • zmrzlina  

        Na Alza.cz zánovní Sava eGravel 6.0 za 39 900, velikost L.

        0 0
    • keymaker  

      Na L´Etape jsem jednu Savu Grus potkal. Taková písková barva. Někdo odtud? .-) dost mu v tom křupalo. Asi sedlovka :-)

      0 0
      • jmaselnik  

        teď jsem byl na víkend v Beskydech s kolegou, co Gruse vozí a nemůže si ho vynachválit. Chvíli jsem ho zkusil a nemůžu říct špatného slova. Vozí ho tak, jak ho koupil, má najety asi 3k.

        1 0
        • keymaker  

          Ja to nemyslel spatne, jen ze mu tam nekde neco krupalo :-) me takhle krupaly stredovy misky nez jsem prisel na to, cim to je :-)

          0 0
    • Fineater  

      Není tady někdo kdo vlastní a nebo servisoval eGrus 6.0? Přítelkyně si to pořídila, zezačátku jsem byl nadšený, jenže když po každé třetí vyjížďce musím seřizovat třmeny aby jí to neškrtalo tak už mě to nadšení trochu přešlo.

      No teď se ale objevil jeden oříšek se kterým si nevím ani trochu rady: když se točí zadní kolo tak to tam někde píská jako kdyby pískaly dveře co nemají namazané panty. Zkusil jsem stříknout trochu WD40 tryskou mezi hřídel a tělo motoru na straně kde je brzdový kotouč, jelikož mi připadalo že to je jediné místo kde by se mohly dostat nečistoty a tím by mohl vznikat ten nepříjemný zvuk, ale ničemu to nepomohlo. Myslím si, že je to na 95% na té straně kde je kotouč, ale netuším co by to mohlo dělat. Nemáte někdo nápad co s tím? Kdyby se chtěl někdo podívat jak ten motor vypadá, tak je to AKM 85SX.

      Další nepříjemné zjištění je, že vyměnit na tomhle duši v terénu je dle mého docela husarský kousek – potřebujete 19mm klíč, nůžky na ustřižení zip tie a ideálně novou zip tie na upevnění kabelu od motoru (tohle by se dalo oželet a dodělat to až doma).

      0 0
      • jIrI___  

        Nezpůsobuje to pískání drhnoucí kotouč o desky? Když čtu ten servis stylu „stříknout trochu WD40 tryskou mezi hřídel a tělo motoru“ možná bych se ani nebál doporučit navštívit servis :)

        1 0
        • Kouba_2005  

          Kamarád takhle WDčkem odstraňoval pískání brzd na kole dceři, protože mu to poradil nějakej chytrej kolega v práci :-)

          4 0
        • Fineater  

          Nene, je to uplne jiny zvuk. Asi s tim nakonec v servisu skoncim, ale nejdriv jsem se chtel zeptat tady na foru.

          0 0
          • Lišák  

            Mně pískala krytka ložiska na zadním náboji. Vyndal jsem kolo, styk ložiska a krytky nazal vazelínou a byl klid.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.