• kuros

    Zdar a sílu. Chci se zeptat na věci kolem mtb se středovým motorem. Jesli to sem nepatří omlouvám se .

    0 0
    • MirosPikos  

      No tak se ptej, co bys rád vědě?

      0 0
    • scalar  

      Omluva se přijímá.

      0 0
    •  

      tady jsou správné stránky na tvůj dotaz http://www.nakole.cz/…elektrokola/

      0 0
    • scalar  

      To si jako chceš ve středu dát na kolo nějaký motor, když už máš plné nohy ježdění a máš to místo volného dne?

      0 0
    • Bubaaak  

      Sežeň kontakt na: Istvan Varjas

      Dělá jak do středů, tak do elektromagnet do ráfků, je to frajer, reference třeba Femke Van den Driessche (Jezdila s tím závody na CX)

      0 0
    • Japhy  

      Doporučuje 9 z 10 obyvatel Dunajské Stredy.

      0 0
    • kuros  

      Chcu si příští rok pořídit nové kolo se středovým motorem. Byl jsem na několika předváděcích akcích a zkusil asi cca 10 kol jak se středovým tak nábojovým motorem. Zajímalo by mě jaký máte názor na značky motorů- Bosch, Yamaha, Brose, Bafang…Hodně mě doporučuji Bosch a dokonce i Bafang… Jak je to např se servisem motoru ? A po kolika km musím ten motor nějak seřídit…každý říká něco jiného. Jo a chci do toho vrazit tak kolem 50– 60 tisíc. To snad do jara našetřim. Děkuji moc za Vaše názory, poznatky a zkušenosti. Libor z Brna.

      0 0
      • Bubaaak  

        Yamahu Mid-Engine mám a jako jsem šťastný jak blecha, leto jsme sní jeli do italie a v 2200m n.m. začala ztrácet dech, ale i tak dokázala držet tempo s rychlejší konkurencí.

        Pravidelný servis? Jen olej, rozvody, ventily… vše šlape jak má :) Ale je to holka stará (r.v. 1991), novší yamahy ale na tom budou stále dobře, dyť jejich motory používá i Lotus, nebo LFA Lexus.....

        0 0
        •  

          ona začala ztrácet dech a ty ses teprve rozdýchával, že jo !?

          0 0
          • Bubaaak  

            ja byl v cajku, jen mě bolelo zápěstí, bez posilovače ty jejich vlásenky nic moc :)

            0 0
            •  

              nesmíš (ji) tak honit :-)

              0 0
              • Bubaaak  

                to bych tam mohl jet rovnou citroenem, nebo ochcávkou… ale to už bych šel raději pěšky

                0 0
      • ememem1  

        to tu moc nepochodis, tu su bikeri a nie motorkari. uprimne – moj nazor je, ze ako biznis je to bomba, ako dopravny prostriedok co moze az trocha klesnu ceny vyrazne zmenit dopravi v mestach tiez, ako sportove nebodaj este zavodne nacine cista uchylarna. a neskromne si tipnem, ze to bude nazor tunajsej vacsiny.

        0 0
        •  

          v tom jsme my bikeři docela jednotní! I já , který nemám rád Eagla a jiné moderní konsumní serepetičky na kolech např. (el. řazení) se kupodivu v tomto shodnu i s uživateli těchto spotřebních serepetiček ! :-)

          0 0
      • novas752  

        Názor máme většinou stejný. :)

        Na tomto foru moc uzivatelu elektrokol nenajdes, nekoho kdo s tim bude mit najezdeno tisice km urcite ne.

        0 0
      • satch  

        Tady se toho asi moc nedozvíš. Viz ostatní témata s ebikem. Co jsem tak vypozoroval, tak do 60tis jsou veci (komponenty), co by byly tak na kole za 20 a nikdo by je dobrovolne moc nebral… Viz vidle atd…

        0 0
      • Dazz  

        Spiš využij odkazu ad) Roman II, ale kdyby jsi chtěl přejít na jednoplacku s devitikolečkem vzadu tak ti určo někdo poradí :-D

        0 0
        •  

          jo poradí..

          .jenže , co biker, to jiná rada! Já samozřejmě poradím , že převody 1×9 až 1× 14 (superpták z aSrámu) jsou pěkná *********! :-)

          0 0
      •  

        tak vážně…mně osobně by hlavně samozřejmě zajímala výdrž (kapacita) baterie a především odpor pohonu při jízdě s vybitou baterkou! O geometri a posezu pomlčím-to je snad samozřejmost! Tedy nepodceňovat !

        dále -nejvíce se samozřejmě dovíš od servisáků- v tomhle oboru nevím..ale, co se týče klasických kol a komponentů mám dost kontaktů a info „z první ruky“..

        je to dost nový „obor“ takže zkušenosti se sbírají…Je to tedy tak trochu riziko-zkusit nové..Mně se třeba líbí testy mladého Šterby- viz Youtube -testuje i e-biky -samozřejmě musíš ho brát s rezervou-s koly kšeftuje, tak si je pomlouvat nebude, ale má tam dost informací a je otevřený i otázkám-takže klidně mu napiš!

        0 0
        • novas752  

          Od servisáků se většinou dozví prd, protože jak motory s řídící jednotkou, tak baterie se zpravidla posílaj do servisních středisek výrobců danýho motoru/baterie.

          0 0
          •  

            ? tak se asi od nich dozví, které typy baterií a jakých výrobců musí do těch středisek nejčastěji posílat :-)

            0 0
            • novas752  

              Hele ono toho zase tolik nejni. ;) Pres sezonu jsem ted delal v jednom nejmenovanem obchode/servisu, ktery i elektrokola primo nabizi a za celou dobu jsme tam elektrokol na servis meli jen 3 nebo 4 (pritom se tam servisovalo cca 4–8 kol denne).

              Jedno bylo na reklamaci totalne vybite baterky, ktera spachala sebevrazdu – vyrobcem neuznano, nova baterie 10–15k, uz si nepamatuju. Bylo to nejake ktm s motorem bosh.

              Druhe co se tyka primo elektriky bylo na reklamaci motoru – motor vynechaval v zaberu a skubal – reklamace uznana, novy motor, ale uz si nepamatuju co to bylo za znacku. Zbyle jedno nebo 2 kola tam byly na jiny servis a elektriky se to netykalo.

              To by musel obvolat servisy treba v rakouskych horach, tam uz bohuzel jezdi vic babet nez kol, ale tam se to da pochopit – stoupat kilometrova prevyseni na jeden zatah neni pro kazdeho a ne kazdy ma cas na to aby stravil cestou na kopec pulku dne.

              0 0
              •  

                jo, to beru. Máš dobrou zkušenost..

                0 0
      • Lenka.05  

        Hodne je chvaleny motor od Shimana steps 8000, jela jsem s nim a sedl mi vic jak Bosch nebo Yamaha. Fakt to chce kolo si pujcit a vyzkouset. Ja ebika nemam, ale co jsem mela pujcene, tak rozdily mezi motory mi prisly velke. PS kdyz mam pujceneho ebika, tak se trochu stydim :)) Na druhou stranu mam vyhodu, ze jako uplne ne nejmladsi babe je to tolerovano. A aspon stiham chlapum, ti nemuseji cekat a spokojenost je na obou stranach. Za sebe – umim si do budoucna ebika do rodiny predstavit. Na vylety kdyz nekdo zdravotne/vyko­nostne nestiha ostatni a jinak by treba ani nejel, cesty do prace, najizdeni km po lese misto na silnicce apod, vyuziti je spousta. Na ebiku se musi docela dost slapat, kdo tvrdi, ze ne, keca blbosti. Kdo se chce vozit na plnou pomoc motoru, daleko nedojede. Jistou nechut k ebikum chapu, nicmene smahem bych je neodsuzovala, treba muj kamarad duchodoveho veku, ktery vzdzcky hodne jezdil na kole uz ostatnim nestacil a přestal s nami jezdit, i kdyz jsme jezdili vyletnim tempem a vzdy se jelo podle neho. Pak dostal od firmy ebika, fulla od Scotta…a normalne ho to vratilo do zivota :) Zase s nama jezdi, neboji se, ze zdrzuje, ze to nezvladne. Takze to chce trochu tolerance :)

        0 0
        •  

          +1, +1, +1

          0 0
        • ememem1  

          bozemoj to su kecy. jebacku riesi ako? a chodzu do schodov?

          p.s. nech si jazdi na com chce, len tie blbe kecy okolo…proste je to lahsie a bodka.

          0 0
          •  

            e-bike je jako Viagra…Vrátí tě „do života“ :-)

            0 0
          • Lenka.05  

            Tak kusuj a nelez sem.

            0 0
          • jaja01  

            bozemuj, to jsou kecy! je to tak lehke, jak sam uznas za vhodne a jak si to nastavis … v lete jsem si pujcil ebike v norsku a jel na nem nahoru a dolu 44km, 0m – 1500m – 0m … vyfluslej jsem z toho stoupani byl uplne stejne, jako bych jel na svem biku, protoze jsem do toho kopce jel na ebiku 2× rychleji a na ekomode

            az budu starsi a na normalnim kole uz toho tolik nezvladnu, tak si strasne rad ebike poridim a budu dal vesele jezdit, tesim se na to a jsem rad, ze neco takoveho existuje

            0 0
            • Roxteedy  

              +1

              Ja uz si ho poridil na fatbike. Elektro si nastavis jak chces a za jizdy i menis. Kompenzuje mi odpor tech 5" gum a terenu. Vetsinou jezdim na 2 stupen z 5. Pridavam si treba do kopce, kdyz si chci dat sjezdy a nechci platit lanovku :)

              Ten tvuj odstavec o starsim veku podepisuju 2×. Mam kamarada 84let. Zije ve svycarsku a diky elektrokolu je ciperka. Naa normalnim by si v tamnich kopcich netroufl :)

              0 0
    •  

      No e-bikeři jistě také potřebují Zdar! …ale sílu zase až tak moc ne, že? :-)

      Spíš kapacitu baterií a výkon el. motoru…

      0 0
    • kuros  

      Pravda čekal jsem spíše odmitavé názory… Ale zase na druhé straně když někdo jede Downhill tak se na kopec většinou nechá vyvézt a nevyslape to. Podle mě motor bude prostě alternativa. Dřív byli pouze silničky možná cyklokros a každý měl " berany" a rovnýma riditkama opovrhoval protože na takových kolech jezdila stará Blažková nakupovat. Začátkem 90 let začli horáky a situace se otočila…

      0 0
      •  

        no je pravda , že downhilláci jsou už u mě taky na hraně ! :-)..ale stále mají můj respekt a úctu..

        e-bikeři u mě budí spíše soucit a pochopení..

        0 0
        • Sunshine 29  

          Jel jsi někdy palbu na techničtější trati (skoky, klopenky atd.) dolů?

          Věř mi, že cesta nahoru (po svých) je v mnoha případech (řekl bych skoro ve všech) fyzicky lehčí než dolů…třeba na enduru. Na DH stroji nahoru prostě tlačíš nebo jedeš lanovkou proto, aby sis víc zajezdil.

          0 0
          •  

            píšeš ke mně? V terénu ne..ale v mládí jsem jezdil silnici na galuskách…taky z kopce palbu :-) V terénu nejsem moc technicky zdatný…a proto píšu , že mám respekt a úctu před „sjezdařema“ :-)

            0 0
            • Sunshine 29  

              Ale taky že jsou u tebe na hraně…upřímně, skláním se před nima co pošlou a hlavně že to fyzicky vydrží třeba na trati 4+ minuty…

              0 0
              •  

                no viděl jsem závod, kde hned na začátku praskl šoumenovi řetěz-a přesto ten sjezd vyhrál i před těmi , co řetěz ůpoužívali"!… takže proto „na hraně“ -to můžou rovnou jezdil na koloběžkách, že?

                0 0
      • adam1  

        Jo ,ale furt je to kolo!Ať vymyslí ještě automatické řazení a bude to dokonale:)Celkově to jde celé do kytek(svět) a je třeba chránit hodnoty jakým je KOLO!:)))

        0 0
        •  

          ano souhlas! Chtělo by to nějaké cyklistické desatero „pravého bikera“ …

          a cyklista, který nikdy nepoznal „hlaďák“ a nedostával křeče do nohou…co je to za bikera?

          0 0
        • Neddy  

          Automatické řazení už Bosch má, když člověk brzdí a zpomaluje, tak mu to i automaticky podřadí, aby se pak mohl rozjet na lehčí kolečka.

          0 0
      • Chlebovnik  

        Ale zase na druhé straně když někdo jede Downhill tak se na kopec většinou nechá vyvézt a nevyslape to.

        Záleží, jaký downhill myslíš. Závody? V tom případě vidíš jenom špičku ledovce. Jenom tohle jedno akční procento, ale už ne těch 99 tréninkových procent v posilce, na horském kole a velmi často i na silničce. Nehledě na to, že sjezd ani zdaleka není fyzicky nenáročná disciplína. Ano, jezdec se sice nechá na kopec vyvézt lanovkou, ale na tom kopci se ještě před samotným startem musí rozcvičit, aktivovat a zahřát na trenažéru, což je často výkon, který se dá směle přirovnat k vyjetí toho kopce.

        Pokud mluvíš o nezávodním downhillu někde v bike parku, tak to se prostě bere jako úplně jiná disciplína, na kterou se používají speciální kola (těžko někdo pojede na DH stroji XC vyjížďku s kámoši) a infrastruktura (tratě + lanovky) je této disciplíně taktéž přizpůsobená. Ebiky mají ale za cíl dostat se tam, kde se teď pohybují jak kola bez motoru, tak chodci a turisté. V tom je podle mě obrovský rozdíl.

        0 0
    • kuros  

      Já cyklistické disciplíny moc neznám, vim jen co se dočtu na netu. Samozřejmě nic nezlehcuju. Pamatuju si jak mě děda říkal, jaka su máčka, když mám na kole 20 rychlosti a on ( skoro) všechno vyšlapal na starým kole bez prehazky a jezdil ještě 78 letech..

      Takže abych to shrnul:

      Děkuji za vaše příspěvky ( ať už vtipné nebo poučné ) a kdyby ale přece jen někdo měl nejakou radu týkající se té elektrické Hrůzy ,tak buď vděčný. Ať Vám to šlape ( nevím ani jaký je " cyklopozdrav" ,vodáci mají „ Ahoj“)

      0 0
    • bessinka  

      Mam nějaké příspěvky o zkušenostech s emtb v tomto vláknu.

      http://www.bike-forum.cz/…lektrokolo-3

      0 0
    • kuros  

      Líbí se mě, že když už někdo má aspoň trochu smířlivý názor na e kolo tak je to ve smyslu: Já znám jednoho, nemá nohy, je mu 95 a když s námi jede přes Alpy tak nám stačí

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.