Ahoj, muže mi někdo kdo vozí/zkusil srovnat TLR pláště s galdami? Uvažuju o galdách na příští rok – Tufo Alca. Hlavně na závody – maratony všeho druhu… ČP XCM, ale občas i nějaké KPŽ. Díky
Ahoj, muže mi někdo kdo vozí/zkusil srovnat TLR pláště s galdami? Uvažuju o galdách na příští rok – Tufo Alca. Hlavně na závody – maratony všeho druhu… ČP XCM, ale občas i nějaké KPŽ. Díky
kdyz riznes plast tak das dusi a jedes dal, kdyz riznes galdu tak dal jdes pesky, galusky asi spis na xc, na xcm nevim nevim
na prazdne galde muzes aspon dojet, ale taky bych do toho na maratony moc nesel…
Urcite by to byl velice kvalitni dojezd :D
znam cloveka, co dojel na kpz na prazdne galusce a mel jeste bednu v kategorii, takze proc ne, jen je treba si davat pozor v zatackach, po rovine to docela jede
aji v zatáčkách bezproblému
loni jsem dojizdel na okolohradce poslednich 5km na prazne galusce nalepene na carbon rafku. Dalo se to. Rafek vydrzel, galda pri trose dobre vule taky… :-)
Ovšem k diskusi je délka řezu, aby skrz díru neprolejzala duše. Taktéž je záhodno, před instalací duše, odstranit z pláště trny z předchozích defektů zacelených tmelem – a to je docela patláma patláma. Je na rozhodnutí zakladatele vlákna, jestli chce zajet výsledek, nebo dojet za každou cenu. Jako závodní kola nabízejí galdy ultimátní řešení: galda + tmel buď to bude cajk a dojedu a nemusím vozit náhradní duši, nebo se to zabalí. Napovědět může osobní zkušenost – jak často se rozřezává pneu.
Ja nevidim v galuskach celkem zadnou vyhodu, nizky tlak ma meze v tom, ze chodis na rafek a valivy odpor urcite znatelne lepsi neni oproti TLR. Celkova hmotnost dejme tomu, ale to jsou fakt procenta. Mam velmi dobrou zkusenost s RoR a RaR ve 2.25 a Evo verzi, jezdil jem to na 29er, nevim v cem by to galdy prekonaly. Navic za cenu galusek mas nekolik TLR plastu.:-)
Tak když už to chodí při malém tlaku na ráfek, tak galuska spolu s galuskovým ráfkem snese větší rany. Tj. ráfek posekáš tak jako tak, ale galuska nepotřebuje 100% těsnit s ráfkem, jako TLR plášť, který díky totomu může ucházet…
Ty galusky se vozí obecně spíš užší, na závodní XC je důležité to moct položit do zatáčky opravdu na max, musíš mit jistotu a nesmí se to žvejknout ani zout. Trať bys tam měl mít najetou a nic tě nepřekvapí. Na maratony to v tomhle tak důležité není, tam je často lepší širší plášť, sjezdy jsou často spíš rovně, ale rozbitým terénem, kam to prostě pošleš.
letos galdy 10závodů KPŽ nějaký to XC přední má najeto 4000km zadní jsem v Koutech nad Desnou na kpž říznul,ale i na prázdný jsem dojel cca 5km do cíle jinak bez defektu takže za mě galdy max.spokojenost
Já jsem letos přešel na TLR s plaštěma sworks fast trak control 29×2,0 a jsem naprosto spokojen najeto bez mala 5k abez jedineho defektu plast ve predu jeste poslouži a dozadu se kouim nový. s galuskama nemam zkušenosti ale s tlr jsem naprosto spokojen a proti duši je to fakt rozdíl.
Tak schválně jestli napíše někdo, kdo ty galdy opravdu vozí :-)
Mám stejný nápad jako ty, ale, že by mi někdo poradil, na to nespoléhám :-)
myslim, ze je vozi JakeF na XC tak mu zkus napsat mail
Tak na to nemám :-)
vozím, ale už mě štve že sou to strašné užovky:-( ale jinak pohoda
do bezduší bych už nešel, kdyžuž tak dušu
proc?
protože je s tím ******, navíc stačí abys trochu škrábl bok a byl problém, za mě buď galdy nebo duše
Když jezdíš terén, kde něco takového hrozí, tak holt musíš obout pořádné pláště s ochranou boků. Mají gramy navíc, ale nejedou o nic hůř.
na enduru mám plášť co váží nějakých 1200g a pohoda, ale to nemůžeš dát na xc
Mezi 500g galdou a 1200g pláštěm je ještě dost možností mezi, nemyslíš?
*1:)
Když trochu škrábneš bok u galdy, tak je problém menší?
jo, vozím rok a boku se nic nestalo, bezduše sem musel spravovat jen na dovolené asi 2×
Mám to přesně opačně, na bezduších za celej rok defektů pár, s boky nic. U galusek 2, kdy jsem musel dávat tmel a bok rozpáranej v nevinný situaci… A to jsem na pláštích jezdil víc a výrazně těžší věcí.
Plaste od specialized jsou na tom o neco lip nez Schwalbe, jsou stejne tezke a uzsi.
Taky ale musim priznat, ze jsem to riznul vetsinou kdyz jsem to prasil, nezvladnul to uplne ciste a proste to pustil pres sutry. Jinak se bok plaste do kontaktu s terenem nedostane.
LOL
fajna Vojtkovina :D
nesmis vozit slupky no…
mi se teda osvedcilo na zadnim kole UST, letos to byl 700g crossmark, ktery byl na blate tragicky a nedavno se rozlepily vrstvy, tak sel do kose a na dalsi sezonu to bude 600g onza canis ust tak uvidime…vepredu uz druhou sezonu onza ibex xc, klasicky dusak predelany na bezduse a bez problemu
onsy jsem řezal jak máslo, ale byli to nejlepší pláště co jsem kdy měl, drželo to aji když bylo skoro hladké:-D
tak ja jsem vzdycky rizl nebo prorazil zadni, to jsem vyresil ust, ktere nemas sanci riznout a predni se tomu tak nejak vzdycky vyhne, ale jinak souhlas, onza je super :)
Proč bys neměl mít šanci říznout UST pláště? Souhlasím, že jsou výrazně odolnější, to ale neznamená, že nejdou říznout.
Jeden UST RaR (těsně pod 700g) už jsem vyhazoval skoro nový, protože jsem ho říznul a byl to dlouhý řez, takže ani na opravu to nebylo. Je pravda, že to byl už 127tpi, které jsou o něco méně odolné než starší 67tpi.
Ale i třeba starší 2,4" NN UST jsem měl z dovolené, kde se jezdilo více na šutrových delších úsecích pořezané úplně všude a u ne tak málo řezanců chybělo už hodně málo aby to šlo skrz (ale naštěstí nešlo). A to nejsem žádný moc agresivní jezdec, tedy někdo s trošku agresivnějším stylem nebo třeba výrazně těžší by to ve stejném terénu klidně řezal i více.
tak schwalbe, to nejsou plaste, zatim jsem rizl uplne kazdy od nich, to podle me neni nahoda…uz je nekupuju
Osobne mám tiež viac párov kolies. Mám aj jedny galuskové s galdami Tufo XC2 Plus. Pôvodný zámer bol, že galdy na XC a bezdušáky na maratóny prípadne do terénu kde chcem iný dezén. Nakoniec som tento rok na galdách dala aj Stupavský maratón (100km) a niekoľko rýchlych XC. Odvalujú skvele a v teréne sú rýchle. V galdách nevozím tmel, ale v drese mám Tufo Extreme pre prípad defektu. Po celú sezónu zatiaľ bez defektu. Fúkam na pomerne nízky tlak. Stáva sa mi, že v najextremnéjšich pasážach XC kruhu aj raz – dvakrát jemne klepnem až na ráfik :) Galdy majú nevýhodu v obmedzenom výbere dezénu. Ani ten Tufo XC2 mi vpredu veľmi nesedí a tak som si ho trochu na záver sezóny upravila. V odklonených úsekoch a v zákrutách a na ňom teraz cítim istejšie.
O bezdušákoch nebudem písať, pretože tie sú pre mňa úplne bezproblémnové a funkčné.
Ahoj, můžu se zeptat čím jsi ten vzorek tak pěkně upravila? Nějaké spešl štípačky? díky
Podobnými kliešťami a orezávacím nožíkom ;)
Měl jsem chvílu XC2, ale taky mě na předu moc neseděly, tak jsem to vyměnil za XC5 a spokojenost.
Jen jaksi mám pocit, že na mokrém asfaltu jaksi víc kloužou. Jak s XC2 tak i s XC5 se mi stalo, že jsem si myslel, jak v zatáčce ještě budou držet a byl jsem na zemi… jako by byly více masnější či co. S XC5 jsem v terénu jak na suchu tak i na mokru spokojený, ale na mokrém asfaltu jim už nevěřím.
Na druhém kole mám ale pláště s duší, tak srovnat nemůžu… jen jsem chtěl přidat poznatek, že jsem s Tufama spokojený až na mokrý asfalt, kde mě oba vzorky už vyškolily. U pláště se mi to nestalo.
na koľko fúkaš tie galdy?
Já bych s ním celkem souhlasil, na mokru nic extra, XC2 Plus spíš vyloženě špatný. A to nefoukám nijak moc. Na druhou stranu u XC2 je asi každýmu na první pohled jasný, že to není guma do mokra…
Taky nefoukám moc, ale to s tím nesouvisý. Mě to prostě připadá, že ty Tufa zkušenost mám jen s XC2 a XC5 jako by ten matroš byl masnější. Na mokrém asfaltu mají větší snahu podklouznout. Na druhém kole co mám obuto do mokra zadní RaR a přední Maxis beaver – obě duše takže o něco větší tlak, mě na tom mokrém asfaltu ještě nepodjely.
I jsem to rozebíral s technikem od Tufa a nějak to nechápal a tvrdil že by to měl být opak podle jejich testů – s tím zase nesouhlasím já, protože ne jednou jsem s nima byl na zemi a když to přeženu – vozí se to jako když to namydlím… Prostě když je mokro už je nevozím, ale jinak jsou o level jinde než klasika pláště.
Zrovna galdy jsou maloobratkovy zbozi a klidne jsi mohl dostat nejakyho lezaka. Tvrdnuti smesi neni jen zalezitost zimnich gum u aut. Na asfalte je to vyrazne znatelne prave na mokru. Uz jsem z tohohle duvodu daval pryc i nejete plaste.
ten pocit „na zemi“ jsem měl ale jak s plášti XC2, tak i s XC5 (a ty jsou podle mě novinkou)… ;) prostě jsem jel jak jsem byl zvyklý s druhým kolem a vono to…
Ja to ale predsa nerozporujem. Ja som sa iba pýtala na koľko fúka. Veď prečo myslíš, že som upravovala dezén prednej galdy? ;)
Díky za názory…
Bohužel byl pro mě užitečný jen jeden od Tiny. Znám výhody/nevýhody obou systémů… bohužel jsem zatím neměl možnost se na MTB galuskách svézt abych je sám mohl porovnat.
vem bezduse-je to univerzalnejsi, odpada nerovani se se strhnutim a lepenim galusky. Bezdusaky vymenis za 2 minuty, strhnout a nalepit galdu trva 24hodin s pouzitim lepidla. Pri pouziti pasky to bude min, ale zase seskrabavat starou pasku taky trva (nebo aspon mne)…
Vozil jsem oboje. Galuska na tom asi bude lip s vahou, ale ne o moc. Bezduse se daji v terenu provizorne opravit, nebo nasadit dusi (sice vopruz-vsude mliko, ale da se). Po zkusenostech bych asi volil bezduse-je to levnejsi a univerzalnejsi reseni. Jizdni vlastnosti jsou podle me cca nastejno-oboje ma sve vyhody a nevyhody. Pokud chytnes defekt na xc, tak je to asi jedno. Na maratonu bezdusaky opravis, galusku svlikat asi nebudes…
Jak už mě tu kluci zmiňovali, já aktuálně vozím obojí… ZTR s bezdušema, Tufo Alca s galdama. Za mě galusky super na XC, i při nízkým tlaku se chovaj velmi pěkně. Problém je to zaplatit… XC2 Plus jsou hodně lehoučký a bohužel i odpovídajícím způsobem neodolný. XC5 jsou dost možná nejlepší guma, co jsem kdy měl, jenže měkká směs a vysoký figury → jde do háje dost rychle. Řešení defektů není až takovej rozdíl, jak si hodně lidí myslí. Pokud je menší defekt, tak to tmel chytne, pokud je větší že to nepobere, tak by byl stejně problém i u TLR, protože by vylejzala duše. Ale samozřejmě to je s pláštěma o něco lepší.
Btw, kdybys měl zájem o Tufo Alca 29, tak mi kdyžtak pošli mail, na příští rok už to u mě s XCčkem nebude tak žhavý a asi je budu prodávat.
ono i u galusek při větší díře se dá úspěšně použít knot:-)odzkoušeno
Díky, za názor.
Klidně bych je vzal, ale potřebuju vepředu i vzadu pevnou osu. Na netu jsem nikde nenašel koverzní kit pro náboje 350…
zadek jde přehodit, předek spíš na, ale zaleží na verzi náboje
Ty svoje taky prodávám. Jsou na pevné osy. Naby 240s top stav jako nové.
Letos jsem vyzkoušel vše, od TLR plášťů na ZTR ráfcích, přes duše až po galuzky. Dopracoval jsem se k tomu přes 12 defektů.
Nejčastější problém byl řízlá guma z boku, hlavně na TLR systému. Na duších jsem tento defekt neměl snad to bylo díky nutnosti foukat větší tlak a tím menší žvýkání pláště.
Plášť s duší prostě v kritické chvíli ustřelí a nesveze se po ostrém kameni jako u TLR. U galusek to může být něco mezi.
Poslední dva měsíce v sezoně jsem jezdil galusky Tufo. Ve předu XC2 vzadu XC 5. XC 5 jednoznačně nejlepší. Přední XC 2 jsem taky jednou říznul na boku(cca 10 mm), ale jen plátno a duše uvnitř byla neporušená. Podařilo se mi to přelepit flekem na bezduše a ještě jsem na tom objel Sudety a pár dalších závodů. Na sudetech jsem XC dvojku bodnul z hora do vzorku, v tomto místě je oprava knotem stoprocentní a rychlá, mnohem rychlejší jak oprava plášť/duše.
Jízdní vlastnosti galusek jsou podle mě bezkonkurenčně nejlepší, mírně zaostávají jen ve valivém odporu na asfaltě.
To je však vykompenzováno neskutečnou jistotou v zatáčkách a opravdu vysokým pohodlím, které je přínosem hlavně při delších závodech na HTčku. Váhově to vychází tak na stejno. Galuska je někdy trochu těžší, plus 30g páska, ale zas je lehčí ráfek.
Nicméně příští rok se vrátím k TLR plášťům ale s odolnějšími boky. Důvod je asi jediný. Nějak jsem mentálně nedával představu, že bych galdu říznul a závod pro mě skončil. Kdybych neměl tak častý defekt v podobě říznutého pláště z boku asi bych u galusek zůstal.
Jen technickej dotaz- Jak probíhá oprava galusky knotem??
Dík za info :)
Knot prostě vytáhneš z toho celofánu, do kterého je nejčastěji balen. Nasadíš prostředkem do takové úzké vidličky a narveš do díry, necháš čouhat tak 5mm. A je hotovo, můžeš ihned dofouknout na potřebný tlak a jedeš. Dají se sehnat různé šířky knotů. Díru zalepí spolehlivě a na dlouho. Nejvíc a za dobrou cenu toho mají na ferdus.cz
To je divny, když je v galusce stejně duše a to by musela být přilepená k vnitřku galusky, aby se do ní dostal knot, což není.
Vnitřní vzduchotěsná vrstva tvořená pryží na bázi butylkaučuku. Její nízká plynopropustnost v praxi znamená nižší četnost huštění. Pevné spojení této vrstvy s kostrou přispívá ke snížení valivého odporu.
je možné že je to přivulkanizované ke kostře galdy, někteří výrobci to tak dělají
Když jsem to pitval, tak místama držela hodně, místama skoro vůbec, ale odtrhnout se dala všude. Takže s knotem to s trochou štěstí půjde, ale určitě to nebude jistota.
U mě to šlo v pohodě. Díra taková že jí mlíko nezalepilo, strčil jsem tam knot, borec mi to okamžitě dofouknul velkou pumpou tak na 3 bary, což jsem musel hned odpustit. Na tom by se nadalo jet… Neměl jsem pocit že by to byla náhoda, že tam knot drží. Je docela hodně lepivý z toho celofánu jde vyndat poměrně špatně. Bylo to v závodě tak že žádný piplání, odmašťování a pod. a fungovalo to.
tak jde o to abys ten knot vůbec dostal, až do duše, ale asi se povedlo
Já vozil galdy od Tufa celej rok, a nemůžu si stěžovat. Odolnost proti defektu bych přirovnal asi k plášti s duší, kerá se nedá prorazit, ale zároveň to jen tak neřízneš, tak jako papírovej TLR plášť(vozil jsem hodně nízký tlaky a po roce používání vypadaj ráfky jak měsíční krajina). Defektil jsem jen jednou, a to bylo proseknutí o tak ostrej kámen že normální TLR plášť by určitě taky nepřežil a navíc bych zrušil plášťovej ráfek ráfek, ten galuskovej v poho fungoval dál.
Je hodně těžký tu duši procvaknout, ale to TLR plášť podobně. Boky jsou papírový a proříznout je není problém, to bych spíš přisuzoval štěstí…
A jak je teda možný že minulej rok jsem proříz tak 3 TLR pláště, a galdy co jsem vozil letos ani jednou? Letos jsem najezdil tak 2–3× víc co loni.
Náhoda, já to měl letos obráceně… Ta konstrukce boků se od plášťů ničím neliší, když to vezmeš něčím ostrým, tak je úplně jedno, jestli to na ráfku drží přilepený nebo zacvaknutý.
Já letos prořízl 8 plášťů, loni jeden. Jezdil jsem stejné pláště jako loni plus nějaké jiné na zkoušku a taky podobné závody. Tohle nejde srovnávat…
Dám to sem.
Koupeny zapletený kola s galuskami Tufo 2 Plus. Myslel jsem, že v galuskách je nalitý tmel. asi není, když je ventilek dole a vypouštím vzduch tak po tmelu ani památky. Teď tady čtu, že někdo v galuskách tmel nevozí a vozí ho jen sebou (taková malá flaštička Extreme gel) Jak to tedy s těmi galuskami MTB je? Tmel by měl být přece preventivní záležitost nebo proč by to nemělo být v galusce nalitý? Díky.
Jasne, tmel zaceli male defekty a umozni treba aspon nouzove dojeti. Je dobry vozit prave lahvicku navic a u bezdusi i bombicky. Ted taky dost frci knoty a funguje to dobre.
Protože třeba zatuhne a vezeš hmotnost navíc, pak musíš ještě dolívat… ale tuhne to určitě o dost pomaleji než v tlr pláštích. Tu zadní asi dřív sjedeš.
Taky může zatuhnout na jednom místě, když delší dobu nejezdíš, pak to jde trochu cítit jak to háže, ale to spíš v silničních galdách…