DT Swiss XRC 1501 30 vs Bontrager Kovee Pro 30

68 nepřečtených
  • ondra7

    Ahoj,

    máte někdo zkušenost s 29 koly 2021 DT Swiss XRC 1501 (vnitřní šíře 30mm, vnější 36) nebo 2021 Bontrager Kovee Pro 30 (vnitřní šíře 29mm, vnější 34)?

    Váha je u obou podobná +/- 1500g, oboje 28 děr, cenu jsem sehnal taky stejnou… Náboje DT 240 vs Bontrager Rapid Drive 108 – jsou ty Bontrager náboje OK nebo ne? S karbonem u těchto dražších modelů předpokládám nebude problém.

    Nemám s těmito značkami zkušenost a tím pádem vidím pouze jako hlavní rozdíly záruky, kde vede Bontrager:

    Záruka u DT = 2 roky + na 10 let výměna rozbitého ráfku za 249 EUR

    Záruka u Bontrager = doživotní (životnost kol) + na 2 roky výměna / oprava zdarma (i při vlastní chybě/havárii apod…) + po 2 letech snížené ceny opravy / výměny (jestli jsem to dobře pochopil)

    Kola DT Swiss

    Kola Bontrager

    Jaké by jste vybrali? Díky.

    0 0
    • kubad  

      DT

      0 0
    • JakeF  

      DT

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mr.Duck  

      DT. Bontrager náboje hrozně odchází a v záruce to vymění jen jednou celé kolo, pak už jen náboj a platíš za vypletení..

      0 0
      • kubad  

        přesně tak, dokud vyšší modely Bontrager měli DT naboje super, aktuálně ne

        0 0
        • BikerM  

          Od kdy Bontrager nemaji DT naboje? A kdo jim je dela? Tohle je pro me novinka. Vozil jsem Bontrager naboje a byly super, byl to ekvivalent 240. Myslel jsem, ze jejich naboje jsou porad DT.. neprijde mi totiz, ze by se nejak zasadne zmenily. Ale samozrejme jen po vizualni strance, dlouho jsem zadnej v ruce nedrzel.

          0 0
          • Heatly  

            Já mám na Gravelu kola Bontrager a náboje dle ložiska jsou Formula. Náboj je bez jákéhokoliv potisku.

            0 0
            • BikerM  

              Ja mylel ty dražčí kousky. Levnější modely nábojů jsou Formule u Bontrageru, stejně jako u jiných velkých výrobců už dlouho.

              0 0
          • Mr.Duck  

            Nevím kdo to vyrábí, mám podezření že nějaká sýrárna protože těla těch nábojů jsou z taveného sýra v lepším případě. Závit co drží zuby se dá velmi lehce strhnout při jízdě, nevěřím že DT by to vypustili do světa.

            0 0
            • BikerM  

              Můžeš uvést o jakém konkrétním náboji mluvíš? Jedná se o nějaká levnější zapletená kola Bontrager nebo naopad dražší?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Konkrétně třeba line 30 carbon, ale myslím ze všechny tyhle line kola mají ten samý náboj. Je jedno jestli je to ten jejich 108 nebo kolik Poe, problém je v samotném těle náboje.

                0 0
                • BikerM  

                  Dobre vedet. Trochu zklamani sice, ale jsem rad za info.

                  Stve me, ze spousta vyrobcu tohle dela. Jednu dobu nabizi zapletena kola s kvalitnima nabojema a pak to ojebou nejakou formulou powerway nebo novatec.. Je mi jasne, ze DT asi nedokaze pokryt vsechny vyrobce svymi naboji, ale u znacek jako Bontrager bych ocekaval, ze si nejakou kvalitu udrzi.

                  0 0
      • ondra7  

        Aha :D super info, díky…

        0 0
    • ondra7  

      A bude lepší investovat do 30mm vnitří šířky (36mm vně) nebo 25mm (31mm vně)? Mám ještě možnost DT Swiss, jsou to vlastně XRC 1200, ale s náboji DT350 a vnitřní šířka je 25mm. Cena je o dost nižší, ale spíš bych vybíral podle kvality a přínosu…

      Rozdíly:

      30mm vs 25mm

      DT240 vs DT350

      DT Competition Race SP vs DT aerolite/aerocomp

      Ratchet 36T vs Ratchet 18T

      0 0
      • kubad  

        podle plášťů co plánuješ vozit

        0 0
      • MI.KU  

        Za mě 30 vahovy rozdíl zanedbatelný ale odolnost vyšší a tuhost taky a hlavně takový kola ti zůstanou nebo se kdykoliv prodají a za par let budeš mít třeba jiný rám a budeš chtít vozit 2,4WT nebo 2,5–2,6. A i když jen 2,3 stále bude mít na 30mm lepší tvar než na 25mm.

        Jsou to záplety za 35 tisíc tak bych trochu myslel na budoucnost. Všude ty rozměry rostou i na silničkách a všude se postupně jezdí širší a širší pláště.

        0 0
        • Atilla  

          Ještě jsem neviděl XC 2,3 co by měl lepší tvar na 30mm než na 25mm. Až WT 2,4 sedí na 30mm.

          0 0
        • ondra7  

          Uvažoval jsem podobně… Když už bych investoval větší částku, jestli nevzít širší.

          0 0
          • TJK  

            dirsi na co? na XC?

            Budes mit hranatou gumu, boky nebudou tam kde maj byt, v naklonech to bude nahouby, sirokej rafek neschovas gumou a dostane nalozeno od vseho poletujiciho a krom papiroveho bonusu sirky nedostanes nic navic..

            prijde mi to zbytecne… bavime se o XC a gumach 2,25 papirove.. kdy obcas byvaji realne i 2,1 … tam je i25 rafek siroky az az.. pokud na vetsi a sirsi gumu 2,4 realne a vice pak ano, tam bych zase jednoznacne sel do i30 )ale ne vic, to mi prijde zbytecne uz taky)

            0 0
            • MI.KU  

              Nesouhlasím, jednoznačně 30.

              Navíc pokud se tedy bavíme o kolech DT Swiss 1501 v carbonu tak se ani nejlehčí CrossCountry model nedělá v jiném rozměru než je 30mm

              XM a EN řada je také 30mm ale ráfek je silnější. Takže se zde teorie o tom zda 30 nebo 25 řeší zbytečně.

              30 je budoucnost a většina výrobců na tento rozměr i pro XC přechází.

              0 0
              • TJK  

                a i30 je na xc na 2.25 blbost :)

                to ze to hejlove kupujou protoze to vyrobci tlacej a myslej si jak to bude super truper übercool je jen ukazka toho jak tenhle trh funguje… nic vic nic min

                0 0
                • MI.KU  

                  Kolik má ta 2,25…? Nějakých 56–57mm podle výrobce.

                  Je opravdu jedno zda plast 56–57mm kryje ráfek který má 31mm i25, nebo 36mm i30.

                  U i25 je přesah 12,5mm

                  U i30 je přesah 10mm

                  Na i30 můžeš v klidu nazout 2,25 plášť, ničemu to nevadí a je to výrobci schválená kombinace.

                  V době kdy je 2,3 standard a jezdci jako Nino jezdí v závodním XC pláště 2,4WT je směr jasně daný a za pár let si na užovky 2,1 nikdo ani nevzpomene.

                  0 0
              • jonti  

                Škoda, že nemáš profil s kolem, chtěl bych vědět, jestli jen teoretizuješ a máš to načtené, nebo to i reálně vozíš? Já třeba teď vozím na 25mm Rovalech gumy 2,3 FastTrack a 2,35 Racing Ralph a rozhodně nemám pocit, že by mě šířka ráfku omezovala, už takhle je ten RaR docela hranatý. Mám taky na dalších kolech 22,5mm a 21mm ráfky a ani tam to na běžných gumách šířky 2,2 nebo 2,25 není žádná tragédie, žvejkne se víc to až při tlaku pod asi 18 bar.

                0 0
                • Esi  

                  No já teda kolo nafocené taky nemám, ale mám na XC kole Pancho Status 30 nazuté gumy 2.25, přední Mitas Kratos, zadní RK. Přijde mi že vzhledem k tomu jaké tlaky se vozí tak nevím jak velký rozdíl bude ve tvaru gumy v místě styku gumy s podložkou, jaký je tvar gumy mimo toto místo je přece úplně jedno. Mám to tak rok a jsem spokojený, žádný problém jsem na tom nenašel.

                  0 0
                • jonti  

                  Na dalším kole 30mm ráfky a rozhodně bych tam nic užšího než 2,3 DHF co tam je nedával.

                  0 0
                • MI.KU  

                  2,3 FastTrack mám na dojetí – je to moc úzká guma a připravují se 2,4WT které jsem si vyzkoušel a ten objem navíc je fajn. Samozřejmně jsem jezdil 2,5 a širší ale to byl hrubší vzorek tak bych to sem netahal.

                  Nikde nepíšu, že se 2,3 nedá hodit na i25 jen říkám že i30 nabídne víc a hlavně to jsou ráfky do budoucna a že pokud chce ty DT Swiss tak stejně jsou jen v i30 všechny verze těch 1501.

                  Prostě výrobci karbonových zápletů do budoucna s i25 moc nepočítají a většina se dnes vyrábí na i30 i díky tomu že trend je jezdit aspoň ty 2,3 a časem tu budou běžně 2,4 nebo i 2,5.

                  Před pár lety se vozili i19 no a to je dnes běžný rozměr pro žiletky.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak jaký, že to XC plášť pasuje na i30? Sorry, ale většina lidí v ČR nejezdí světák v XC a pláště jako 2.25 se vozí běžné.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Možná důvod proč každej druhej potřebuje XC fulla.

                      Jak jsem hodil odkaz na i30 v klidu dáš i 2,25 a jak to srovnávají tak má lepší vlastnosti než na i25.

                      Jinak 2,3 a vejš.

                      V XC provedení máš pláště jako Ikon 2,35, Aspen nově 2,4WT nebo 2,35, Rekon Race nově 2,4WT nebo 2,35

                      Těch plastu je dnes plno. Je zbytečný vozit 2,1 nebo 2,25 na asfaltu to rychleji nejede a v terénu to hůř tlumí a má menší grip.

                      0 0
                      • Atilla  

                        A proto jezdí i top EN a DH střelci ex 471 s 25mm, když by mohli mít cokoliv od DT.

                        0 0
                        • TJK  

                          uprimne kdybych vedel jak siroky budu mit ty Micheliny tak vezmu EX471 misto XM481 :-D

                          0 0
                          • Atilla  

                            Taky jsem si mohl vzít na RB 30mm, ale vzal jsem 25. Po zkušenostech s ráfky 30, ,34,36mm jsem úplně v klidu na 29mm i na enduru a vůbec bych nepřemýšlel nad širším.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • TJK  

                              ja bral ty XM s tim ze povetsinou bude neco na urovni 2.4 a vyse a pak jde XM481 preplest na EX511 bez vymeny dratu a vseho takze takovy univerzal

                              0 0
                          • kubad  

                            já tě varoval !!!

                            :D

                            0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tak oni proto zrovna maji dost specificke duvody ktere se smrtelniku moc netykaji. Ja uz bych nic vyrazne uzsiho nez 30 nechtel uz kvuli tlakum, DH Assegai na 25mm se 16psi se ti zvykne driv nez utrhnes grip, na 30mm uz ne. Kamos to na 25mm vozi, a ne ze by to neslo nebo nebylo dobry, ale pokud nepokladas kolo jak Bruni tak myslim ze uzsi rafek nema moc smysl. Teda uzsi nez 30, vic nez 35 uz bych na „normalni“ Enduro v tuhle chvili asi neresil.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Jasný, ale na XC asi nevozíš Assegai v maxxgripu.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Jo ja narazel na ty DH strelce, na XC bych size Assegai v MaxxGripu taky vozil, ale asi je nam obema jasny jak nejaky moje XC bude vypadat az sezenu zbylych par dilu co mi chybi na to si nejake XC postavit :D

                              0 0
    • Hnoj  

      DT240S+Nextie.

      0 0
      • ondra7  

        Zde jsem taky byl, nechce se mi platit přes 200USD dopravu a následné problémy s řešením reklamací apod. na tu dálku, taky nic moc. Ideál ČR nebo EU.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Nevím jak Nextie, ale záruka light bicycle za mě naprosto bezproblémová. A jestli máš platit 200 za poštu nebo za logo DT už je jedno ne :)

          0 0
          • krabica  

            Jenže vy máte US Light Bicycle za rohem, od nás je to na druhý konec světa…

            0 0
            • Mr.Duck  

              Poprve jsem to resil primo s Cinou a i tak super(vlastni zavineni, popsal jsem to jak to je, oni se jen zeptali jestli by byl problem kdybych zaplatil postovny :)), jen na postu jsem musel chvili cekat. A za tu chvili jsem znicil 5 hlinikovych rafku :D Ale uz je to nejaky patek, od te doby je LB mnohem znamejsi a je to videt na jejich webu i prodejich, ale nevim jak/jestli se to podepsalo na podpore zakazniku.

              0 0
        • doubleingram  

          Hlavnr by ti to prislo buhvi kdy, ja mam Nextie na ceste uz od 6.1. a nikdo nevi, kdy to prijde.

          0 0
          • ondra7  

            Právě…

            0 0
            • tomxxx  

              A ty DT máš pohlidane, že jsou skladem? Některé modely mají termín dodání květen 2022, tak abys nebyl překvapený. Je teď bláznivá doba, některý komponenty prostě nejsou a měsíce nebudou.

              0 0
              • Hnoj  

                Reálně jsou k dodání už jen 350ky CL boost. Zbytek asi nikdy

                0 0
                • vili  

                  tvl ještě že sme to objednali tak s předstihem…už se to dopeklo? Koncem týdne pofrčím možná okolo :-)

                  0 0
      • krabica  

        By mě zajímalo, na kolik vyjde ekvivalent k DT Swiss XMC 1501 postavená na DT240 + Nextie/LB? Jsou ekvivalentem těch XMC 1501 ráfků základní řady, nebo Premium/PRO?

        0 0
        • Hnoj  

          Komplikovaná otázka, protože nikdo jí nedokáže přesně zodpovědět. Nikdo totiž nedělal test konkrétního nextie ráfku a pak samozřejmě srovnání DT ráfku.

          Obecně dostávám do ruky většinou Premium řadu a zatím jsem nenašel ráfek, který by měl kosmetickou vadu a nebo házel.

          Na 350kách a DT Comp drátech to vyjde kolem 20tis a máš super kola. Osobně nejsem velký fanda doplatků za 240S, protože mi těch pár „výhod“ a ty prachy nestojí. Za mě jako socku, je to nejlepší řešení. Samozřejmě, pokud máš na kola 50K, udělej si radost.

          0 0
    • cAPTAINaSSMAN  
      • Ráfky: 2× 250 USD + 150 USD doprava [NXT29UM35] ULTRALIGHT 35mm : https://www.nextie.com/…mm-NXT29UM35
      • naboje DT Swiss 240: 500 USD
      • CX RAY 56×: 150 USD
      • podložky, niple: 20 USD
      • zapletení: 60 USD

      = 25 000,– plus minus

      váha setu je tu někde ve vlákně vyfocená (pod 1300g tuším)

      0 0
      • cAPTAINaSSMAN  

        Špatný součet. Má to byt cca 1400 USD = 30k

        0 0
        • MI.KU  

          Stále špatný součet, počítejte to v eurech protože jinak k tomu musíte dopočítat daň a celní poplatky.

          1501 z Německa vyjdou na 33000,–

          0 0
          • Stavel  

            A EURo to vyřeší jak? TPP nebo clo+daň je potřeba řešit tak jako tak.

            0 0
            • MI.KU  

              Pokud koupíš komponenty za eura tak se předpokládá, že je kupuješ v EU a tedy žádné DPH a celní poplatky nedoplácíš. Říká se tomu EHP.

              Pokud si objednám komponenty z Číny nebo USA a td tak musím počítat s doplatkem DPH a celních poplatků.

              Tohle je nutné zohlednit!

              0 0
          • cAPTAINaSSMAN  

            Rafky beru v USD, protože to platíš v USD. 150 USD za dopravu je odhad. Často to mění.

            Zbytek jsem jen přepočítal na dolary, aby to bylo ve stejné měně.

            Náboje koupíš kolem 10 500,–

            Draty máš za 60,– krát 56 = 3360,–

            Rafky jak píše Kuba níž

            0 0
      • kubad  

        626 USD ráfky s TPP dopravou 13700Kč

        zbytek si dopočítej,

        0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, asi nejdůležitější je položit si při výběru otázku co máš za kolo jaké vozíš pláště a co pláuješ na kole teď i do budoucna jezdit.

      Já zakládal téma XMC vs XRC nakonec jsem vybral Pancho z bikepart.cz kde vyhrála kvalita/cena/vá­ha,vozím 2.25 plášt jezdím striktně XC a daleko víc mě baví šlapat nežli sjíždět a jestli někdy dám dopředu 2.35 tak to bude vrchol tzn. 25 mm ideál a 30mm už by nevypadalo dobře a neplnilo svou funkci narozdíl od 25mm

      Ještě dodám že hookless ráfek 25mm bude mít plášt lepší tvar nežli hooked(s háčkem) 25mm.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.