• Bikeonone

    Ahoj,

    vím, že je tu hodně podobných témat, pročetl jsem poslední tři strany, ale stejně z toho nejsem rozhodnutý, navíc mé požadavky se mohou lišit od předchozích tazatelů. Proto jsem si dovolil napsat nové vlákno a děkuji všem, kdo příspějí svou znalostí či názorem. Do teď jezdím na starém kole, ale je na mě už malé a pije mi to krev (řekl bych že to kolo má určitě 10+ let). Rozhodl jsem se teda konečně pro nové kolo.

    • hledám kolo na dalších 5–10 let, měřím 187
    • vážím cca 90 kg
    • jezdím po cestě, v lese, polňačky, cyklostezky, chodníky, po horách atd
    • nejezdím žádné rampy ani skoky ani nic podobného
    • přes sezonu najedu podle mě maximálně tak 700 – 1200 km, přičemž výlety jsou cca 15 – 70 kilometrů dlouhé
    • na značce mi nesejde, naopak čím menší je nápis na rámu, tím lepší, jdu spíš po funkčnosti a výbavě, je mi jedno že to bude „no name“
    • nevadí mi případně nakupovat ze zahraničí, když to bude dávat smysl

    Četl jsem, že jsou dramatické rozdíly mezi koly za 20 a 30 tisíc, a proto tedy volím rozpočet do těch cca 35 tisíc, i když je otázka, jestli je to pro mé potřeby vlastně vůbec potřeba. Chci, aby kolo nějakou dobu vydrželo.

    Co jsem zatím našel nebo vytahal z ostatních vláken:

    Doporučíte případně ještě i další modely, na které se podívat? Moc díky všem!

    0 2
    • Tomcat  
      • 5–10 let Vám nikdo v téhle kategorii garantovat nebude.
      • zatížení se počítá jezdec + váha kola + zavazadla. Tedy jste skoro na limitu
      • výdrž je titan, ocel, kompozit
      • u vidlice je dlouhověká pružina otevřená olejová lázeň

      Tak si to přebere.

      0 3
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 14 199 Kč -43% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

      • Cyklofanatic  

        90 kg je snad normální váha, navíc při takové výšce, tak proc by mel mít problém s váhovým limitem.

        Jestli má nájezd 1000 km za rok, tak mu kolo vydrží téměř věčně.

        0 0
        • xtonda  

          90 kg na 187 cm je mírná nadváha (BMI 26), ale to je dneska celkem běžná věc. Třeba Kellys uvádí jako limitní váhu kolo + jezdec + vybavení 110 kg. Otázka jestli je to jenom alibismus, nebo jestli to fakt šulí víc než ostatní.

          0 0
          • RadimCep  

            BMI je parametr k ničemu.

            6 0
          • maajkee  

            To není vůbec vypovídající, pokud je to alespoň trochu osvalenej chlap, tak 90kg na 187cm je téměř ideální. Pokud nechce být vrchařem v silničních závodech:)

            2 0
          • cyklista86  

            Ja mam kolem 90kg na 177cm a kdyby jsi me videl, tak bys rekl at se jdu najist. :)

            0 0
            • Lišák  

              No nevím. To může být Tvůj úhel pohledu. Psal jsi, že jsi dřív hodně cvičil, teď jezdíš víc na kole, tak se sám sobě možná jevíš jako příliš hubený. Ti co mají na 177 třeba 65 kilo, ti už by museli být mrtví. ;-)

              0 0
            • Kmoda  

              Já měl na začátku roku 90kg a mám 182cm a samozřejmě jsem měl nadváhu 8kg. Taky to na mě není vidět a člověk by mi poslal najíst když mě vidí oblečeného. Ale prostě měl jsem břicho. Teď mám 82kg což je mé maximum podle tabulek a ještě je vidět že bych na břiše potřeboval ubrat. V pase to šlo z 97cm na asi 89cm. Míra v pase by řekla víc, tam většinou chlap nabere nejdřív a dolu to jde naposled.

              1 0
              • Lišák  

                Míru v pase měříš v největším průměru břicha, nebo tam, kde míváš opasek u kalhot?

                0 0
                • Kmoda  

                  Pas se měří mezi spodním žebrem a horním okrajem pánve, defakto je to nejširší místo zhruba v úrovni pupíku…

                  0 0
              • cyklista86  

                Tak obvod pasu si nemerim to je nesmysl udaj. Protoze zalezi na tom jak moc mam plna streva zradla. Staci se na to bricho podivat a sahnout na spek. Pupek jsem nikdy nemel. Vzdycky byly videt kostky i pri 100kg. To si hlidam, protoze jak uz nejsou videt brisaky, tak uz je spatna inzulinova senzitivita, zveda se premena testosteronu na estrogen a pod…

                0 0
                • Kmoda  

                  Tak určitě se pas neměří po jídle a během dne. Ráno na lačno po stolici ???? pokud nemáš pupek tak nechápu kde máš 90kg. V tom případě jsi kulturista a nechápu proč tě kdo posílá najíst ????

                  0 0
                  • TK75  

                    Mozek a koule…to budou ty kila navíc

                    0 0
                  • Lišák  

                    S tímto postem bez výhrad souhlasím. Yura je prostě kulturista, jezdící na kole.

                    0 0
                    • Kmoda  

                      Haha, ty kila navíc prostě někde jsou, buď svaly nebo tuk ????????

                      0 0
                      • cyklista86  

                        Proste sportovni postava, ale jak pisu mam za to, ze ma fakt solidni kosti co neco vazi. Coz je urcite pozustatek z doby zvedani zeleza.. Jinak bych rekl, ze mam sice 90kg, ale vypadam na 80kg max.. :)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Já mám 185 a tady na fotce v mým nejhubenějšim období :) mám 90kg a bylo to pro mě naprostý optimum a míň už bych mít nechtěl, abych vypadal pořád trochu jako chlap. Bohužel posledních cca 7,8 let lítám pořád kolem stovky a to mám třeba za loňský rok přes 300 hodin na kole, už to prostě nějak nejde dolů, ale to dělá holt to pivo no :)

                          1 0
                        • Kmoda  

                          No tak to máš asi ve svalech no, když se cítíš sportovně. Ale rozdíl v těžkých a lehkých kostech je tak kilo, když budeme přehánět tak dvě. Na těžký kosti se vymlouvají baby. Asi toho necháme, úplně to nemá moc společného s bikem do 35 tisíc…

                          0 0
                          • maajkee  

                            Je to jednoduchý, svaly jsou daleko těžší než tuk. Takže můžou bejt dva chlapi, stejná výška, stejný kila, jeden co se hýbe něco dělá, jeden tvaroh co jen paří na kompu a můžou vypadat naprosto diametrálně, tedy hmotnost vs výška nevypovídá absolutně nic.

                            0 0
                            • Lišák  

                              hmotnost vs výška nevypovídá absolutně nic.

                              Souhlas. Jen 177 / 90 a že by ho někdo poslal najíst? ;-)

                              0 0
                            • TK75  

                              Hele kolego a co kupuješ za značky co se týče hadrů?Jde mi o vestu, bundu…tam vždy mám problém, protože mám široký ramena, tak něco objednat z netu to je většinou až směšný,jak to je úzký přes ruce, ramena

                              Si vždy to co mi padne hyckam až do rozpadnutí :⁠-⁠)

                              1 0
                              • maajkee  

                                Jo jo, taky vozím do rozpadnutí, dresy si necháváme dělat vlastní, tak v tom jezdím asi nejvíc, bike kraťasy vozím léta od Silviny, funkční spodní hadry kupuju v dekáči nebo od Force, bundu vozím nějakou od Havenu a nějakou čínu z Alíku, ta mi sedí.

                                0 0
                            • Kmoda  

                              Hmotnost vs výška, tedy vlastně BMI funguje u běžných postav. Pokud někdo cvičí, samozřejmě se se odlišuje a může mít kil víc. U tebe je to zhruba 12 nad limit, to už by byla slušná dávka svalů, to by už na tobě bylo vidět. Takže bys nebyl vychrtlej aby tě někdo posílal najíst. Ale vzhledem k tomu že nechceš uvádět pas a cyklisti které potkávám jsou z „bříškem“, tak předpokládám :-)

                              edit: Ten konec byla spíš reakce na nekoho jiného koukám

                              0 0
        • Tomcat  
          • to si vysvětluje výrobcům
          • větší velikost > vetší namáhání > menší životnost… …lidí kterým vydrží taková kola věčně nějak moc není že ?
          0 0
    • cyklista86  

      Chces hydraulicke brzdy, vzduchovou vidlu a pevne osy. Vsechno splnuje kellys gate 30 za mnohem min nez 35 tisic.. Jestli fakt ujedes max 1200km rocne, tak ti to tech 5–10 let vydrzi uplne bez problemu. Za zbytek penez hadry, platformy nebo tretry s naslapama jestli chces jezdit v tretrach..

      0 0
      • Bikeonone  

        Super, díky moc za tip. Podívám se na to. Jj, neberu to tak, že mi dá někdo deset let záruku, spíš že na to mé běžné ježdění to prostě pár let vydrží. Bavíme se teda například o tomto, je tak? https://www.kellys-bike.cz/…48307064.htm

        Jinak ta vidle RockShox Recon je v pohodě? Kolega níže píše vyhnout se RockShox Judy, tak nevím jestli je tohle už cajk?

        0 0
      • Tomcat  

        a podepsal bys jste mu smlouvu že pokud mu to nevydrží víc než 5 mu to budete hradit? Nebo jen silné keci nad pivem?

        Za 5let muže mít problém na tu vidli sehnat i pitomý gufera a o tom že by ohliník ve velikosti L avětší nechtěl prasknout? Tak jistěže. A nebo budeme filozofovat co to znamená vydrží?

        0 2
        • Bikeonone  

          Rozumím a chápu Váš bod. Tento požadavek tedy nemusíme brát v potaz. Bral jsem to tak, že na mé „výletnické používání“ to prostě pár let používání vydrží. Pokud ne, tak to praskne a budu řešit co s tím / nové kolo. Rozhodně nečekám, že mi dá někdo nějaké záruky. Díky za postřehy. Dokážete případně i z Vašeho pohledu pomoc s výběrem kola?

          0 0
          • Tomcat  

            Uvedený Gate 30, třeba Decatlon , nebo Qayron… …pokud Vám sedí velikost a geometrie rámu.

            0 0
    • adam1  

      Ten Radon je fajn osazený ,ale velikost na tebe není dostupná pak je fajn mkii 1 .

      Sx od sramu se vyhni ,vidlice judy taky .

      Hledej plnohodnotný pohon 1×12 (10–51/52),vidlici s 32mm nohama ,pevné osy ať už to má .

      0 0
      • Bikeonone  

        Ahoj, díky moc za tipy a taky čemu se vyhnout. U toho RockShoxu vyloženě jen ta Judy, nebo i další vidlice?

        Tím MKII 1 myslíš ten Qayron, co jsem dával výše v první postu, nebo jiný model / značku? https://qayron.com/…mkii-1--p162 Btw tedy i za tu letošní cenu 35 tisíc je to mezi konkurencí dobrý kup dle tvého názoru?

        Ještě možná jeden dotaz – je nějaký dramatický rozdíl v 10 / 12 cm zdvihu vidlice? Mám to vůbec nějak řešit, nebo je to defakto uplně jedno?

        Pokud bude na kole osazení od Sramu, jaká verze je již použitelná? Až SLX?

        0 0
        • adam1  

          Ano myslel jsem co odkazuješ ,jseš kus chlapa proto vidlici 32mm a výš ,těch 120 mm zdvih využiješ při sjezdech ,ty judy s 30mm jsou pro lehké váhy /holky.Ten qayron má fajn i deore brzdy .

          Deore 1×12 sh a výše a GX 1×12 sram a výše .Sh má levnější nd jako např.kazeta

          Zajdi se na ně i podívat ať se ti i libí :)

          0 0
          • Bikeonone  

            Jestli bude možnost, určitě se na některé kola zajdu podívat. Děkuji moc za rady. Budu dle toho vybírat. :)

            0 0
        • Thomasek  

          Od Sramu je použitelné až AXS (ironie). U Sh je použitelné Deore v pohodě (o je o jedno níž než SLX). Zdvih 100 nebo 120 je podle použití. Na XC stačí 100 na traily bych volil 120 min.

          0 0
    • adam1  

      Jo ten gate 30 je taky ok ,akorát že jim to šlape s KMC 12sp řetězem mi je záhadou:)

      https://www.velo-centrum.cz/…30-2021.html

      Pozor na ty velikosti u kellyse nevím jestli v tom je pořád chaos co býval?:)

      0 0
      • RadimCep  

        A proč by nešlapalo?

        0 0
        • adam1  

          Mi ten kmc dělal bordel na kazetě jak slx tak xt ,hlučné ,nepřesné na malých to při pohybu dozadu přeskakovalo

          Se sh směrovým 12sp to funguje úplně jinak /líp .Na silnici sh2×11 používám kmc a tam ok.

          0 0
          • TK75  

            12s Shimano řetěz má směr?

            https://www.kupkolo.cz/…nku_z109719/

            0 0
            • RadimCep  

              Teoreticky prej jo.

              0 0
              • TK75  

                Když jsem začal jezdit 12s tak jsem se na to schválně koukal při první výměně, krom rychlospojky, kde je to jasný, jsem teda na deore řetězu nic o směru nenašel

                0 0
                • RadimCep  

                  Z jedné strany je nápis a z druhé ne.

                  2 0
                  • TK75  

                    No to si myslím že bych si teda všimnul :⁠-⁠D každopádně se doma podívám, ale nápis mám stopro venku…čitelný z boku

                    Ale jsem si tak na 89% jistej, že je i ze strany od rámu

                    Na obou stranách

                    Když ne, tak dík za pomoc :⁠-⁠)

                    0 0
                    • scalar  

                      Buď v klidu, kdybys měl řetěz obráceně, tak o tom určitě víš.

                      0 0
                      • Kmoda  

                        Můžu se zeptat proč by o tom určitě věděl? Mám nový řetěz Deore M6100, dal jsem ho na kolo, na rychlospojce jsou šipky, ty mám správně, ale když to teď tak řešíte, tak jsem se šel podivat a nápisy mám směrem k rámu ????

                        0 0
                        • scalar  

                          Hůř to řadí.

                          1 0
                        • adam1  

                          Tak to máš špatně:)))ake vestli vše funguje ok tak proč ne?V návodu u řetězu který samozřejmě nikdo nečte je nápisem ven ?:)

                          0 0
          • RadimCep  

            KMC už jsem dlouho neměl, na 12s vůbec.

            Ale dřív jsem měl 1×11s Shimano a KMC Gold řetěz a bez problémů.

            0 0
      • Bikeonone  

        Takže po zdejší diskuzi tedy s řetězem žádný problem neni?

        0 0
    • Bikeonone  

      Ahoj, ještě jsem při hledání narazil na Grand Canyon 8, tady na foru taky docela zmiňovaný. Byl by to dobrý kup? Případně když se to srovná oproti tomu Qayronu Ram MKII 1, co vlastně vychází lépe?

      0 0
    • Bikeonone  

      Co se týče toho Qayronu Ram MKII 1, na fóru tady pár lidí zmiňuje, že to má špatnou geometrii. Co se tím, prosím, vlastně myslí a jak poznám, jestli má kolo špatnou nebo dobrou geometrii? Děkuji za vysvětlení.

      0 0
      • Gwaihir  

        Geometrie je místní zaklínadlo. Pár lidí tady tomu skutečně rozumí a pro nás ostatní to je pojem, jak nám to kolo sedí a jak se na tom dobře jede. Hlavovy úhel ovlivňuje, jak se nám jede dolů, úhel sedlovky zas jak nahoru. Ale každý jsme jiný a máme své potřeby. Trochu poladit jde každé kolo. XC kola mívají natazenejsi posed, trailova víc pohodlnější. Ty vybíráš v těchto dvou kategoriích. Na základě geometrie můžeš zjistit, jak se ti bude jezdit 8 na kole, na kterém jsi neseděl, pokud sis vyzkoušel kolo s podobnou geometrií.

        Za mě je Grand Canyon dobrá volba, stejně jako ten qayron. Ale klidně se ptej i na konkrétní komponenty, které neumíš porovnat.

        0 0
        • maajkee  

          To není nic místního, geometrie je v podstatě to uplně nejdůležitější na kole, pak všechno ostatní. Vždy je důležitý si uvědomit co a jak budu jezdit a podle toho vybírat. Samozřejmě tady pomůžou nejvíc léta ježdění na různých kolech.

          3 0
          • vaclaw  

            To je pravda, ale třeba mě, když sedne velikost a kolo je určený na to, co chci jet, tak geometrii řešim cca prvních pět minut. Pak tenhle obvod přestane fungovat a prostě jedu ;)

            0 0
          • Bikeonone  

            Ahoj, díky za info. Jak jsem psal, budu jezdit klasiku, lesíky, silnice, polňačky, chodníky, cyklostezky vždy dle plánu nějakého cyklovýletu atd. Řekl bych, že žádné zběsilosti, na trailech jsem nikdy nebyl a skákat taky nijak extra neplánuju a většinu času pojedu „rovně“ nebo v „mírném náklonu“ nahoru nebo dolů. Líp to nedokážu popsat. :D

            0 0
          • KoumakCloumak  

            Zkusím i humornou vsuvku…

            A přesně jak říkáš ty i ostatní, více zkušení bikeři i v jiných vláknech, dobrý kolo vybereš až po mnoha pokusech a praxí a zkoumáním teorie, ale bez té praxe to nepůjde. Takže my, co si kupujeme první či druhá kola, my jsme buď v pr…li a nebo odkázáni na prodejce či kamarády, kteří ale chtějí „prodat“ nebo mají jiné tělesné či jízdní preference a nebo jsou jinak šáhlí (jeden musí mít Shimano, jiný musí mít celopéro, další musí mít platformy, další musí mít teleskopku jinak nevyjede atd.) :-)

            Tedy je to taková nikdy nekončící Hlava 22 celé cyklisticky :-)

            2 0
            • Bikeonone  

              Tak to jsem teda zatím asi v p...... :) Věřím, že budu mít šťastnou ruku na výběr.

              1 0
            • Aduldinho  

              Pobavils hodně! :-D

              0 0
            • TK75  

              Dneska jsou ty kola obecně už tak vymakaný, že když si pohlídas velikost, použití co tě baví jezdit a funkční komponenty, tak nemáš nějakej zásadní problém.....jezdec je důležitější bych řekl :⁠-⁠D

              1 0
        • Bikeonone  

          Díky moc. Jak jsem psal již níže, budu jezdit klasiku, lesíky, silnice, polňačky, chodníky, cyklostezky vždy dle plánu nějakého cyklovýletu atd. Řekl bych, že žádné zběsilosti, na trailech jsem nikdy nebyl a skákat taky nijak extra neplánuju a většinu času pojedu „rovně“ nebo v „mírném náklonu“ nahoru nebo dolů. Líp to nedokážu popsat. :D

          Vidím tam několik rozdílů a i přes googlení nedokážu moc poznat rozdíly.

          Vidlice – (Q) Suntour Raidon 34 Boost LOR / 120 vs (GC) FOX 32 Rhytm GRIP – Chápu, že ta Suntour je lepší už kvůli tomu, že má 34 mm nohy? Někdo mi tu radil koukat alespoň po 32mm, což teda splňuje i ten Fox, ale nenašel jsem o tom žádné další pořádné info. Nevím jak moc velký rozdíl mezi těmito dvěma reálně bude.

          Brzdy – (Q) obojí 180mm kotouče Shimano SM-RT54, Deore M6100 vs (GC) Shimano MT400 180mm vepředu, 160mm vzadu (možná je to naopak, nevím). Jaký je rozdíl mezi těmito brzdami a jak moc poznám jestli mám vzadu 160 nebo 180mm kotouč? Předpokládám, že v tomhle má lepší výbavu Qayron?

          Ráfky podle všeho vypadají obojí, že mohou být bezdušové. Má vlastně smysl jít na bezduše? Může to ušetřit hlavně třeba váhu? Docela se mi i zamlouvá rychlé řešení případného defektu.

          Sedlovka – (GC) má teleskopickou sedlovku vs (Q) nemá. Je to ale vůbec něco co potřebuji? Četl jsem si co to je a stejně nedokáži říct, jestli to využiji. Nicméně v tak malém rozdílu ceny, asi proč ne.

          Přehazovačka – (Q) řazení Deore M6100 + přehazovařka Shimano SLX M7100SGS vs (GC) řazení Shimano SLX M7100 a přehazovačka Shimano Deore XT M8100. Obojí 10–51, což je tedy dnes standard. Předpokládám, že zde je Canyon v podstatě o třídu lepší?

          Váha – (Q) 13,2 Kg vs (GC) 13,94 kg. Předpokládám, že v téhle hmotnosti je to asi zcela jedno a rozdíl bude minimální?

          Moc díky!

          Edit: No a aby toho nebylo málo, ještě do toho můžu hodit vidle s Kellys Gate 30, který se dá pořídit teď téměř o 10k levněji (26390 Kč). Některé komponenty jsou stejné, zbytek bude asi malinko horší. Otázka je, jestli těch 10k rozdíl to ospravedlňuje a byl by to dobrý kup? Asi slabší vidle (RockShox Recon Silver RL 29 BOOST 100mm), řazení Deore SL M6100 IR RapidFire Plus, měnič Deore M6100, kazeta Shimano 6100, stejné brzdy Shimano MT410, vzadu pouze 160mm kotouč (Qayron má dle všeho oba 180mm), bez teleskopické sedlovky.

          1 0
          • MatyW7U  

            Ahoj, dle mě při tvém nájezdu a požadovanému používání nepoznáš rozdíl mezi přehazovačkou, řazením, DEORE,SLX,XT všechno chodí dobře..případně řazení nebo hazka lze vyměnit za přijatelné peníze s kazetou do řady SLX také v pohodě pak už cena roste(nebudeme se bavit o dostupnostech kol a komponentů). Kotouče u brzd také neřeš, ale brzdy by si poznat mohl MT400 oproti Deore M6100 bude rozdíl při tvých 90Kg ale na bežné cyklostezce či polňačce asi ne, ale zde bych tedy viděl prostor pro upgrade.

            Celkově je Qayron lépe poskládané kolo dávají tam vetší smysl použité díly a fungovat bude moc dobře :)

            Grand Canyon 8 je fajn, akorát bych se vyprdl na teleskopku a dal raději lepší brzdy..bežné uživatele co s kolem výletují pro ty je teleskop spíše problém (servis,vakl,atp).

            Být tebou jdu do Kellys Gate 30 a za 10k koupím něco na sebe v čem se bude dobře jezdit…a příští sezonu třebas vyměníš nejslabší článek tj. vidlici a brzdy a nebo také ne, protože ti to bude stačit.

            Můj postup probíhal také od levnějšího kola, ale jak člověk začne víc jezdit tak upgraduje nejdříve staré kolo , pak uzná že lepší je koupit rovnou jiné a lepší kolo a tenhle kolotoč se nedá zastavit :)) dokud se nedostaneš do jistého bodu. A nebo také nezačneš více jezdit a stále si držíš 1000km ročně(rekreačně), kde naprosto dostačuje kolo jako třebas Kellys Gate 30.

            Toť můj názor.

            3 0
            • Bikeonone  

              Díky za zajímavý pohled. To je právě to, nad čím taky přemýšlím. Zda vzít prostě už lepší bike za cca 35k, nebo mi bohatě bude stačit ten Kellys, který teď pořídím za 26k cca a k tomu ještě dokoupit co je potřeba.

              Možná bych tě (a samozřejmě moc rád i ostatní) ještě poprosil o názor – Kellys Gate 30 (https://kellysbike.com/…rk-29-p71186), nebo Qayron MKII 3 (https://www.joybike.cz/…ram-mkii-3/) Rozdíl aktuálně pár korun, tak to asi stojí za srovnání.

              0 0
              • cyklista86  

                Za me jednoznacne kellys uz jen z tohoduvodu, ze kellys ram vypada lepe a kvuli nazvu se te nikdo nebude ptat co to mas za „geje“ :D Ptas se asi po stopadesate jestli ti bude stacit gate 30. Ano gate 30 by ti stacil ikdyby si najezdil 6000km rocne a chtel si zajet i nejake sranda zavody… Za zbytek kup pedaly, botky, pripadne nejakou brasnu podsedlovou, kosiky, flasky, blikacky, neco na sebe..

                0 0
              • MatyW7U  

                Kellys oproti Qayron MK3 je 12-ti rychlostní..Qayorn 11-t přicházíš o spodní 10z pastorek tzn bude chybět nejtežší převod nejlehčí chybět nebude, zda ti to bude vadit nebo ne nevím.

                K vidlici se vyjadřovat nechci nemám zkušenost ani s jednou.

                Jinak jsou si kola dost podobná dle parametrů rozdíly najdeš minimální a při jízdě je ani nepoznáš kromě těch dvou výše zmíněných 11 vs 12r. a vidlice, ale jestli můžeš mít Kellys za 26K a Qayron za 30K vezmi Kellys jestli můžeš mít Kellys za 32K a Qayron za 30 udělej to obráceně.

                Rozhoduj se hlavně podle dostupnosti a jestli chceš mít za 35K fajnové,hezky osazené kolo Qayron Ram 1 je super volba, rovnoměrně osazené a bez větších ústupků.

                0 0
                • Bikeonone  

                  Ahoj, díky. Rozdíl v ceně obou je teď cca 500 Kč (MKII 3 vs Gate 30). Tak už je to asi jen o osobní preferenci. Díky.

                  0 0
          • Gwaihir  

            Každý má svoje. Já bych asi pořád bral toho canyona, ale je to trochu ovliněné i tím, co rád jezdím. Občas dám nějaký trail, ale i na normální cestě můžeš potkat pěkně prudký sjezd a teleskopka ti hodně pomůže. V tom řazení taky vidím rozdíly minimální. Brzdy asi časem upgraduješ – asi SLX je dobrý poměr cena výkon. Kotouče se časem mění a když ti nebude stačit 160mm vzadu, tak pak nejezdíš to, co popisuješ :) Taky mám něco přes 90kg a stačí mi 180m vpředu a 160mm vzadu, ale přední brzda je SLX, zadní MT500. Vidlici Rockshox Recon 100mm jsem na svém kole vyměnil za Fox 34 Float Performance Boost 120mm – to je asi nejdražší upgrade, co jsem na kole udělal. Celkově je ta vidle pohodlnější. Pak jsem udělal upgrade řídítek a sedla, ale to je na každém, co mu sedí – docela dlouho mně sedělo i to originální sedlo Selle Italia X1, co jsem tam měl.

            Ale s jakýmkoliv kolem neuděláš chybu. Když tě to bude omezovat, tak už budeš přesně vědět v čem a pořídíš si něco lepšího.

            Na druou stranu i blbých 1000km za rok není úplně málo – a člověk si má udělat radost. Na starém kole jsem taky začínal na 1500km, ale pak mě to nebavilo a skončil jsem na 0 nebo do 200km. Na novém kole zas jezdím 1000km ročně a baví mě to. Mít horší kolo, jezdím mnohem méně.

            0 0
      • TK75  

        Dobrá je ta s kterou tě to baví tam kde jezdíš

        Špatná je ta, která tě omezuje :⁠-⁠D

        4 0
        • Bikeonone  

          Jasně, to mi tak nějak došlo, ale co jsou právě ty omezení? Že moc namáhám kolena, že sedím „nakřivo“? Nebo že jsem naopak moc natažený od řidítek a mám horší ovladatelnost?

          0 0
          • TK75  

            To poznáš v terénu nebo i při jízdě obecně, že ti to jde snadněji a troufnes si i na věci kde bys předtím třeba táhnul kolo pěšky.V technice, v rychlosti, při zatáčení atd Časem si to člověk v hlavě srovná, co přesně potřebuje …v podstatě s tím kolem nebojujes, ale naopak jsi díky němu lepší že nestačíš zírat… rohlíku od ucha k uchu, ten když máš, tak je to ok :⁠-⁠D

            0 0
        • Cyklofanatic  

          Je řeč pořád ještě o vidlici :-D ?

          0 0
          • TK75  

            Ne, ptá se na geo…

            0 0
            • Cyklofanatic  

              Ok, ten dotaz už byl dost vysoko, tak jsem se špatně podíval. Ale myslel jsem, že píšeš o partnerské problematice :).

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.