Zdravím Vás, potřeboval bych poradit z koupí odpružené vidlice, na kole už mám pomalu a jiste umírající RST-čko. Jedná se o 26" kolo, spíše na rekreační vyjíždky.Vidlice pokud možno v ceně něco do 1500kč (RST už ne ale :) )
Díky všem za rady
Zdravím Vás, potřeboval bych poradit z koupí odpružené vidlice, na kole už mám pomalu a jiste umírající RST-čko. Jedná se o 26" kolo, spíše na rekreační vyjíždky.Vidlice pokud možno v ceně něco do 1500kč (RST už ne ale :) )
Díky všem za rady
Kolem 1500 Kč přichází v úvahu snad jen Suntour XCR, to je v té ceně snad jediná jakž takž fungující vidlice.
Díky za odpověď, to je to co hledám ;)
Suntour XCR, nic lepšího za ty peníze nevymyslíš.
+1
Pokud XCR, tak ale jedině modely 2011 a novější.
+1
počítám s novou, mají ji za pekné ceny a bude stacit si myslím :)Ten jen hodit do servisu a připravit na jaro :)
Kdyby sis servis dělal sám, tak by tě možná překvapilo, jak je to jednoduché a kolik peněz bys třeba i ušetřil a koupil si i lepší vidli ;-)
Nesmysl. Počítej do toho čas strávený u servisování (ne každého to baví), nervy (vzpomínám na seřízování smyku, kdy imbusák letěl za hlasitého provolávání všech možných synonym lehkých děv do kouta hned několikrát :) ), koupi potřebného nářadí (pravda, to by do budoucna využil) a hned ti ten servis přestane připadat tak drahý.
Neříkám, že si musí rozebírat středové složení, rozebírat náboje a podobně věci, ale třeba výměnu vidle, za kterou dá v servisu beztak 300 kč se dá udělat v pohodě doma, pokud z vidle dostaneš kroužek hlavka.
Kdybych doma neměl malou dílnu, tak bych raději obětoval nějakou kačku než se s tím mordovat například bez svěráku. Ale je to věc přístupu.
Jo, ale jsou lidi, co navštíví servis a kvůli výměně duše, a většinou když obchodník pozná, že tomu člověk nerozumí, tak mu vymění i plášt, nakecá mu, že byl sjetý, pak tam člověk nechá plno stovek za nic.
Pravda, je třeba vybírat seriózní servisy.
Zrovna na výměně vidle jsem strávil 2 krásné večery. Řekl bych třeba 8 hodin. Ano, největší problém byl čím a jak vydolovat kroužek a zase ho tam natlouct. Natlučení ježka, aby byl rovně je taky lahůdka. Byl to punk as fuck, ale nakonec jsem na sebe byl pyšný, že jsem to dokázal. A když jsem to dokázal já, tak už každý :o)
Jojo ty nervy znám, ale stojí to za to, člověk má pak z toho větší radost, než když si pro to dojede do servisu :o)
ulehčím ti trápení – při narážení kroužku hlavového na vidlici použij trubku od vysavače a ježka natloukej s našroubovaným šroubem. Když chceš kroužek hlavového z vidlice sundat, jde to výborně starým nožem a paličkou ( kladívkem). Naklepáváním podélně do mezery mezi korunkou a kroužkem ti to půjde jedna báseň i bez pičování :)
Dycky to není až tak snadné, já jednou zkoušel vše a nechtělo to povolit, tak jsem byl donucen to donést do servisu, kde na to mají udělátko a taky mu to vůbec nešlo, v servise se s tím sral snad 10 minut než to konečně dostal pryč.
mám opačnou zkušenost – vždy to bylo snadné :)
XCR pokud moc nevážíš…Jinak si připlať za Raidon, nebo Epicon…
Zdravím, nechci zakládat nové téma proto píšu sem. Pořídil jsem jetou vidlici, ale bohužel úplně naslepo. Je to SR Suntour bohužel nevím jaký typ :D to je právě ten problém. Chtěl bych vyměnit olejovou patronu, ale vzhledem k tomu, že nevím jaký je to typ to bude těžší. Šavle jsou normálně – levá šavle je vzduchová (pumpu s manometrem mám, nastavit jde) pravá šavle je olejová, ale bez možnosti nastavit odskok (zespodu je jen imbus na povolení patrony) je to určitě starší vidlice tak 2008–2010, ale na moje ježdění ještě stačit bude. Chtěl bych se zeptat jestli je možné zjistit z nějakého štítku, kódu apod. typ vidlice? Nebo jestli lze použít patronu třeba z jiného typu? Zatím se v tom moc nevyznám tak mě prosím neukamenujte ;-) Předem děkuji
Foto?
A proc ji chces menit? Nevim teda kolik jsi za tu vidlici dal, ale aby te to nevyslo draz ja nova, ty patrony nejsou levny.
Až budu doma tak hodím fotky a hodím i fotku patrony… jen dodám, že maximální vysunutí je 120mm, ale asi to nebude maximální provozní – počítám s tím, že provozní je 100mm. Na brejlích je vyražený kód T08B0327, na levý noze dole je samolepka SE, na pravy noze nahoře samolepka remote speed lockout. to asi nepomuže. pak jeste z noh vyčtu magnesium FP8095 pak na středu u krku je SR Suntour Taiwan FLC122. nevím jestli podle toho jde zjistit co je to za vidlu… jinak vyměnit bych to chtěl protože když není vidlice zamknutá tak pruží dobře, ale když ji zamknu tak mi přijde, že se úplně nezamkne jen trošku přitvrdí
Teoreticky raidon, nebo epicon.
Tlumic jde vytahnout vic, protoze zdvih se nastavuje v druhe noze.
Proc ji chces menit?
To bude spis pouzitym olejem, nebo jeho nedostatkem v tlumici, nez vadnym tlumicem
patrona není rozebíratelná – nikde není závit, nic… tlumič jde stlačit v celém rozsahu a vrací se zpět. občas v něm jde slyšet takové jemné praskání jako kdyby při vysokém tlaku šly přes píst malé vzduchové bublinky s kapalinou nebo tak něco. na patroně je napsáno „Contains high-pressure Nitrogen“ takže je to dusíková náplň? Ta opravdu rozebrat nepujde ;-) hned až budu doma přidám fotku
Sice se uz ptam ponekolikate, ale neda mi to a odpovedi jsem se zatim nedockal. Co s tim jako je? Co to dela?
Kolik jsi za to dal? Patrony maji zde, levny nejsou.
Dělá to, co už jsem psal. O tom praskání v patrone jsem někde četl a doporučení bylo vyměnit. Pokud je normální, že při zamčení může dojít k nepatrnému zasunutí tak pak je to v pořádku. Pokud tlačím na vidlici pomalu pozvolna tak při zamčení se zasune trošku víc, ale když na to tlačím pozvolna tak to je asi normální ne? Dal jsem za ni 600,– . Ještě jsem ji nejel v terénu v kterym jsem jezdil s předchozí (daleko horší – SUNTOUR XCT 75 mm bez zamykání, pružina, shit) vidlicí. Tam mě strašně vadil odskok a celkově neschopnost pořádnýho tlumení. Tady to zatím není nijak hrozný, ale až pojedu do terénu tak se bojím toho odskoku a toho že nejde nastavit odskok. Až budu doma tak pořádně projedu, ale jak říkám na první svezení jsem z toho nebyl nijak nadšenej.
pokud zamknutou vidlici budeš stlačovat pomalu, tak ji stlačíš, tzn. je to normální
pokud není patrona rozebíratelná tak to určitě není pepicon. – tipuju na raidon
to ale neni chyba ale vlastnost, SR stejne jako treba RS nema tvrdej lock ale i po zamknuti ti vidle trochu pruzi (klidne i 2–3 cm)
Tak to právě není pravda, suntour chodí daleko méně u mého epiconu je to tak max 1 cm a to mám celkem rpbolém to na to dostat, že potřebuju velký tlak, u RS to jde snadněji.
zkus stlačovat pomalu
Pomalu ano, ale to není věc na kterou v reálnu narazíš, když s rockshockem třeba šlapeš ze sedla a je lockla tak se normálně hýbe, kdežto suntour je tvrdší a téměř se nehne.
já jsem měl lockout jen u rvl a při jízdě ze sedla se vidla ani nehla, stejně jako u Pepicona
Www.srsuntour-cycling.com
Maji tam archiv nekdy do roku 2006, mozna jeste dal