MTB plast 80% silnice, 20% teren...

93 nepřečtených
  • jIrI___

    chtel bych poradit nejaky MTB plast, ktery by se dal pouzit prevazne na jezdeni po silnici, ale abych se s nim nemusel bat obcas zajet i do terenu. Jako nejvhodnejsi by se mi jevil nejaky semislick, protože v nich ale nemam vubec prehled, necham si nejaky poradit. Nebo je lepsi neco na zpusob Maxxis FlyWeight nebo Schwalbe Furious Fred?? Maximalni sirku bych bral 1,9´. Zatim se mi zamlouvaji: www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

    www.koloshop.cz/…ountry-rock/

    www.koloshop.cz/…ilobit-drat/

    www.koloshop.cz/…ovader-comp/

    www.koloshop.cz/…-worm-drive/

    Jo, a cena by mela byt co nejnizsi, max 500Kc/plast,pokud by to ale bylo neco extra dobreho tak jsem ochotny dat az 1000Kc/plast.

    0 0
    • yetti  

      Na tohle mam dobrou zkusenost s Ritchey Innovader, ktery jede skvele po zpevnene ceste a da se s nim i rozumne do terenu. Ja je pouzivam pro jezdeni na Sumave, kde se jezdi z 99% po zpevnenych cestach nebo po asfaltu a zatim jsem nic lepsiho neobjevil.

      0 0
    • Archer  

      Schwalbe Marathon nebo Hurricane.

      0 0
      • jIrI___  

        hmm, ten hurricane nevypada zle…

        0 0
        • vladaza  

          hurikán ve skládací verzi je na silnici výborný a neztratí se ani v terenu /za sucha/, má dlouhou životnost a velmi dobrou odolnost proti defektu, mám vyzkoušeno a doporučuji, doma ho máme obutý na dvou kolech

          0 0
          • Frankie  

            Taky hlas pro hurikána, kdyz srovnam podobne siroky plaste (inovader, nejakej semislick od authora…), tak na silnici jede lip, min fouknutej do terenu taky jde, ale je to tak ten pomer, jak pises: silnice 80:20 teren… FV

            0 0
    • dieegoo  

      Mrkni třeba na Kenda Karma. Ta jede i po asfaltu hodně pěkně a do terénu se s ní taky bát nemusíš. Vzorek není nijak hrubej, nebál bych se toho. Cena cca 350 za drátovou a kolem pětistovky v kevlaru.

      www.levnysport.cz/…_60tpi-z7645

      0 0
      • jIrI___  

        Ja bych chtel spis fakt ciste semislick, uprostred bez spuntu…

        0 0
        • Luma  

          Karma v drátu fakt na asfaltu jede a dlouho vydrží a je celkem lehká cca560g.Tu mohu doporučit

          0 0
        • Ladap  

          U mě Karma ve srovnání se semislickem vede i na asfaltu.

          0 0
        • marapara  

          Mám Kendu Karmu i Maxiss Wormdrive. Když je srovnám, tak na silnici jedou oba dva asi stejně s tím, že adhezi v terénu má Karma nesrovnatelně lepší. Wormy jsou terénu dost špatné, hodně podkluzují. Snad jen za sucha po suché tvrdé zemi, polňačkách se to dá, ale jinak je to s nima dost o hubu. Teďkom v zimě jezdím na biku téměř jen silnice, ale nepřezouvám na Wormy, ale mám tam stále Karmu. Mám na ní najeto cca 3000 km a vzorek zatím drží.

          0 0
          • Luma  

            A ještě si myslím že za ty peníze je Karma v drátu bezkonkurenční

            0 0
        • mike-x  

          loni sem poridil Continental TravelContact 1,75 ,uprostred slick, navic je se zvysenou ochranou proti defektu, na silnici je neuveritelne rychly a tichy www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

          0 0
        • o.1  

          Naco semislik, ked su normalne plaste co idu lepsie. Teraz mam Specialized Fasttrak ide vyborne po asfalte aj hociakom terene s pevnym podkladom za sucha aj za mokra. Dlho vydrzi, defekty asi 3 na cca10000km na 4 kolesach dokopy. Vzadu mam z neho uz sice semislik (aj ked este drzi obstojne vdaka bocnym spuntom aj teraz na snehu)ale to je po 8000km, semislik to je vlastne kupovat ojazdeny plast za cenu noveho.

          0 0
    • šlapatko  

      Dobré skušenosti mám s Continental supersonic 1,9.Na asfaltu jedou jak drak a v terénu za sucha taky super.Mokro jim nesvědčí.Váha 360g cena 700 za kus.

      0 0
      • Spirit  

        Já osobně bych šel do těch Maxxisů, jezdil jsem je a jsou podle mě dobrý.

        0 0
        • jIrI___  

          ty maxxisy se mi zatim taky asi zamlouvaji nejvic. Jeste by me zajimalo jak jezdi ty michelinky. Vypadaji zajimave…

          0 0
      • Pedro RB  

        Jen bych upřesnil, že Supersonic je u Conti jen „váhová kategorie – verze“. Tenhle plášť je model Twister.

        0 0
    • olkyczase  

      Modrého Trilobita se silicou od Rubeny, 1,9 .. vydrží hodně, prý až 15000 km .. jízdní vlastnosti neznám .. jestli ho ještě seženeš .. cena cca 580,– .. J.

      0 0
      • olkyczase  

        já si nevšiml, že toho Trilobita uvádíš .. sice v obyč verzi ..
        Pokud ale uvažuješ v téhle kategorii, doporučuji od Rubeny 1,9 vzor 34, anebo 1,5 vzor 39, tu spíš, rychlá na cestě a v terénu zabere .. cena kolem 160 – 180,– J.

        0 0
    • Mamutko  

      Maxxis Wormdrive

      0 0
    • Sorossi  

      dobre zkusenosti mam s pneu od authoru..

      0 0
    • tomek  

      A co takhle něco od WTB? třeba: www.tandem-bike.cz/…1-comp-27tpi

      0 0
      • jIrI___  

        Ten kdyby se delal v uzsim provedeni, tak ho zaradim mezi favority. Ale 2,1 se mi zda na asfalt uz moc.

        0 0
        • tomek  

          Někdy užší neznamená meší valivý odpor…

          0 0
          • MlokCZ  

            Při stejném tlaku užší neznamená menší valivý odpor nikdy, to už se to rozebíralo mockrát. Takže ne někdy, ale nikdy. Jenže užší znamená menší odpor vzduchu, který při větších rychlostech na silnici značně převáží. Takže je rozhodující, jak kdo jezdí rychle.

            0 0
            • tomek  

              to máš pravdu

              0 0
            • srance  

              jak to tedy je – Uzsi plast ma mensi valivy odpor ale musi byt vice nahusten? Mam v tom krapet zmatek. Chci si dat na jeden par kol nejake slicky (at mi to pekne jede, momentalne mam schwalbe RR ale chci hladke plaste) , kola budou jen na asfalt. Poradte mi jak je to stim odporem vzduchu i plaste. Nebo sem hodte rovnou nejaky typ plaste. diky. preferuji – kvalitu, maly odpor, komfort. diky

              0 0
              • Rychlej turista  

                Jestli budeš mít kola jen na asfalt, tak není co řešit. Pláště pokud možno bez vzorku a tak úzké, co pobere ráfek, takže maximálně do 1,3". Mám Continental SportCONTACT 1,3" a jestli to tvůj ráfek stráví, tak jdi do Conti GrandPrix 1".

                0 0
                • srance  

                  rafky mam x517. tusim ze maji 19 mm. Kolik muzu foukat aby se mi neponicil rafek? Je rozdil mezi hladkym plastem 1 palcovym a 2 palcovym? natriskam do nich max tlak co jde a bude v nich nejaky rozdil?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Asi bude trošku pohodlnější a měl by déle vydržet. Na silniční kolo si ale kvůli tomu taky nedáš 2" plášť, protože je to zbytečné.

                    0 0
                    • srance  

                      tedy jak uzky plast se mi vejde na ten rafek?

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Na to ti bude muset odpovědět nějaký technoid, což já nejsem. Můj ráfek má zatím rozsah od 1,3" do 2,5", ale jak ta 1,3" vypadá, nebál bych se tam dát i 1" :-)

                        0 0
                      • šlapatko  

                        Na ráfek který popisuješ,klidně nasadíš i 1.Za 270kč seženeš nějakou kendu,dále v 1,3 bych osobně vzal schwalbe kožak,maxxis má taky něco v 1,5.Je toho spoustu.Já vozím conti… twister supersonic 1,9 360g.Na cestu super,semtam defekt.Je tenký jak papír.Když přimrzne můžu zajet i do terénu,je trochu univerzálnější než slik.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Pohodlnější bude ten širší ale pouze pro výrazně nižší tlak a pak bude mít i ten valivý odpor větší. O odporu vzduchu u 2" ani nemluvě.

                      Jak píšu níže, tak odhaduju (ale opravdu jen odhaduju na základě těch výsledků měření pro 40km/h co jsem viděl) pro rychlost 25km/h, že klidně už bude stejně nahuštěný 1,3" široký rychlejší než 1". Ale už by to chtělo měření pokud bychom to chtěli vědět jistě.

                      0 0
                • olkyczase  

                  To bych už doporučil IRC METRO II, anebo Ritchey TOM SLICK VFA, oba 26 × 1, cena kolem 400,– J.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Širší plášť má při stejném tlaku vždy menší valivý odpor. Pro valivý odpor je tedy téměř vždy lepší širší plášť až do chvíle, kdy u širšího není možné dosáhnout stejného tlaku jako u užšího.

                Pro větší rychlosti ale vždy převáží odpor vzduchu, proto ve výsledku na silnici je lepší na biku v podstatě co nejužší plášť můžeš koupit.

                Pro představu pro 40km/h byla zlomová šířka někde kolem 22–23mm. 20mm plášť měl celkový odpor větší než 22–23mm a nad 23mm už převážil zcela odpor vzduchu a s šířkou pláště se celkový odpor zvyšoval.

                Rychlosti budeš jezdit určitě o něco nižší, takže zlomová šířka bude také větší. Ale takový 1,3" pojede určitě rychleji než ty širší. U 1" už bych si nebyl vůbec jistý a ten už může být pro dejme tomu průměrnou rychlost kolem 25km/h klidně pomalejší než stejně nahuštěný 1,3".

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Já se ani tak moc nezaměřuji na jednotlivé vlivy, které rychlost pláště ovlivňují. Snažím se vždy obout plášť, který bude nejrychlejší v tom kde budu jezdit, takže to chce zkoušet. Kde je to ale celkem jasné, je asfalt – chce to hladký, úzký plášť nabouchaný na maximum a s kvalitní! směsí, protože ta má veliký vliv.

                  Nevím, jak je to s valivým odporem x šířkou pláště, jak to píšeš, ale vůbec se tady na B-F nevzala v úvahu (nebo jsem ji nenašel) ještě jedna věc, která, si myslím, má taky vliv. Podle mě hodně velký. A sice šířka boku pláště, resp. jeho tvrdost. Mám za to, že jinak stejný plášť, jen s měkčími boky bude mnohem rychlejší, protože nebude mizet energie při jeho žvejkání :-) A čím nižší tlak, tak ten rozdíl bude větší. Tak by mě zajímalo, či je to jen můj pocit nebo to tak opravdu je.

                  0 0
                  • roud  

                    Hmm podle mě když máš v plášti velkej tlak tak je uplně jedno jaký máš boky …

                    0 0
                  • olkyczase  

                    při dostatečném tlaku se nebude nic žvejkat .. a pak je jedno, jestli je bok měkčí .. Max bude plášť těžší, při vyztuženém boku .. J.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Co je to dostatečný tlak? Je to tlak, který nafoukám proto, aby se plášť nežvejkal bez ohledu na terén, kterým pojedu nebo tlak, který nafoukám optimálně vzhledem k terénu bez ohledu na žvejkání pláště? To je, myslím si, to, oč tu běží.

                      0 0
                      • roud  

                        Já nevim jak ty ale já jak u biku tak u silnice foukám maximální hodnotu co je na plášti a dost často i víc…

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          No jistě, na asfaltu je to jasné, tam není co řešit, to už jsem psal. Ale do terénu dávám tlak menší, někdy i mnohem menší.

                          0 0
                          • roud  

                            Já teda dávám vyšší tlak i do terénu zda je to přínosem nebo ne toť otázka na defekty se mi to neprojevilo jen zmizel poslední kousek pohodlí …

                            0 0
                          • prodi  

                            zvláště na přední kolo s pevnou vidlí :)

                            0 0
                            • roud  

                              Taky foukáš s pevnou na přední míň ?

                              0 0
                              • prodi  

                                :)

                                0 0
                              • Rychlej turista  

                                S pevnou vidlí lépe poznáš, jak se to kolo chová a proto i ten tlak jseš schpoen zvolit lépe, než s odpruženou.

                                0 0
                                • roud  

                                  Mno po přechodu na pevnou sem tlaky v pláštích neměnil ale zkusim to třeba budu ještě mile překvapen :O)

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Určitě. Zvlášť, jestli jsi tam tlačil maximum :-)

                                    0 0
                                    • roud  

                                      mno kdyby jen maximum… :O) určo nad tim polaboruju :O)

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Budeš překvapen. Spousta lidí jezdí na jedněch pláštích se stejným tlakem a nástrahy terénu řeší nekonečným laděním vidle nebo její výměnou :-D Přitom spoustu se toho dá vyřešit vhodným pláštěm a tlakem v něm.

                                        0 0
                              • MlokCZ  

                                Já foukám na přední méně i s odpruženou, žádný důvod to dělat opačně, když na zadním kole mám větší část celkové váhy.

                                Aha, já jsem vlastně zapomněl, že někteří musí zadní foukat méně, aby jim to tak nedrncalo :-)

                                0 0
                                • prodi  

                                  ha ha :)

                                  0 0
                                • olkyczase  

                                  Akorát při brzdění jde celá váha + kinetická energie na př. kolo , takže tkaky jsou větší, než vzadu .. J.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    No to je jasné. A myslíš snad, že v takové situaci, když jdu ostře na brzdu současně projíždím nějaké díry nebo najíždím na nějaké větší překážky kde by to mohlo vadit? Já tedy určitě ne, protože tahle kombinace opravdu není dobrý nápad. Tlak je kritický pouze pro hodně časté cvakání (když už to není v situaci, kdy se jedná vyloženě o chybu jezdce např. ve velké rychlosti) a tohle hrozí stejně především u zadního. Předním je vždy snažší vybrat lepší stopu a všemu se vyhnout.

                                    Opačně to platí taky, v prudším výjezdu se na zadní přenese váhy také ještě více než na rovině.

                                    0 0
                                    • olkyczase  

                                      Opačně to platí omezeně, páč jezdec se pohybuje vpřed, takže kinetická energie = 0 ..
                                      A brždění, si myslím, probíhá právě v kritických místech, kde se vynoří moc překážek, kamení, kořenů, rygolů, které už jezdec nezvládá a proto na nich, na poslední chvíli, brzdí, aby nezhučel .. prostě riziko průrazu je reálné .. u Tebe ne, když říkáš, ale obecně nejspíš jo .. J.

                                      0 0
                      • olkyczase  

                        Dostatečný tlak je max. doporučený, zpravidla takový, že nemůže dojít k průrazu, plášť je na omak tvrdý .. J.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak to potom jo, ale kolik lidí na takový tlak v terénu jezdí? Vzpomínám si na své začátky v terénu, to jsem tam maximum dával, ale postupně jsem začal ubírat a kolikrát jedu i pod předepsaným minimem (Nanoraptor 2,1").

                          0 0
                          • Luma  

                            Taky jsem kdysi jezdil max tlak,teď jezdím minimální a na pohodlí a záběru je to znát-jinak 2Atm předek a 2,5Atm vzadu.A že by přibylo defektů se nedá říci.Minulý rok jsem jednou cvaknul-moje chyba.

                            0 0
                          • Zerocool  

                            souhlas nižší tlaky jsou v terénu o hodně lepší, lepší přilnavost, rychlost a vedení stopy a v neposlední řadě pohodlí.

                            0 0
                          • olkyczase  

                            Je to vše možné, jsem ryzí silničář, byť někdy zabrousím do terénu, ale vždy na silničce .. A to bude určo rozdíl .. :-) J.

                            0 0
                          • Frankie  

                            Taky souhlas :)

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Takový tlak, aby nemohlo dojít k průrazu pláště bude vždy větší než maximum povolené na plášti a to i u širších plášťů. Prorazit se dá prostě cokoliv. Na druhou stranu je to vždy chyba jezdce a ne pláště.

                          Takže podle toho foukat pláště do terénu opravdu možné není.

                          0 0
                • TC  

                  Celkem hodně se tu mluví o odporu aerodynamickým vs. valivým, ale vesměs nějaká čísla jsou jenom k plášťům silničním. Není někde k dispozici podrobnější info k MTB plášťům, pokud možno konkrétním? Skutečně to má smysl na MTB řešit-jaká je ona hraniční rychlost atd.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Třeba pro mě to určitě smysl nemá a nějaký aerodynamický odpor je mi u bikového pláště zcela ukradený. Při mojem celoročním průměru pod 15km/h už stejně dávno převažuje valivý odpor.

                    Ale když tu řeší maximální rychlost na silnici na biku a k tomu vhodný plášť, tak už to asi trošku smysl má. I když tohle jde v praxi zcela mimo mě, takové cíle už hodně let nemám. Teď se spíš vyhýbám asfaltu co to jde.

                    Tohle porovnání pro bikové pláště jsem nikde neviděl. Ale protože aerodynamický odpor narůstá s rychlostí kvadraticky narozdíl od valivého, který lineárně, tak se snižující rychlostí se bude vliv valivého odporu hodně rychle zvyšovat a odhaduju že ty hraniční rychlosti budou stále dost vysoké a pokud budu jezdit průměry pod 25km/h, už bych vybíral asi jen dle valivého odporu.

                    0 0
                    • TC  

                      Nojo, když já ty průměry mám lehce přes 25 :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak to chce jezdit více v terénu a hned budou nižší, přeci jen přes 25 průměry jsou už hodně i na hodně výkonného jezdce, pokud to je v terénu.

                        0 0
                        • Luma  

                          25 průměr mám na silničce,na biku tak kolem 10 :-(

                          0 0
                          • olkyczase  

                            To jezdíš pomalu .. Já na silničce mám průměr kolem 33 na cca 200 km a do 100 km mám ke 40 .. Já vím i mi se to zdá dost, ale loni jsem takhle jel několikrát a 40 bylo ..(takže se klidně změřím i s Roudem ..:-)) ..J.

                            0 0
                        • TC  

                          Z těch 25-ti je zřejmý, že jezdím po lesních cestách a krátký trasy. A nechci hledat způsoby, jak jezdit pomaleji :)

                          0 0
                • vladaza  

                  měl jsem kdysi na biku jednopalcový pláště /skládačky, lehoučký, uplný slick – značku už přesně nevím, asi Hutchinsony/ a moc nadšení ve mě nezanechali – jednoduše nejely tak, jak bych vzhledem k minimální hmotnosti a šířce předpokládal, taky pohodlí bylo na nule, kdybych ještě někdy řešil podobný problém t.j. MTB na silnici, tak bych volil SChwalbe marathon Racer /1,5"/, který momentálně používám na lehokole a jsem max. spokojený

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jak jsem psal, hodně záleží na směsi a právě nějaké Hutchinsony jsem na silničce kdysi měl a byly to strašné lepidla. Sice držely jak přibité, ale to bylo asi tak všechno. Krom toho, že vůbec nejely a byly samý defekt.

                    0 0
    • mike-x  

      oni sem poridil Continental TravelContact 1,75 ,uprostred slick, navic je se zvysenou ochranou proti defektu, na silnici je neuveritelne rychly a tichy www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
    • Jirikus  

      Z tvého výběru jsem jezdil Maxxis Wormdrive. Podle mně hodně rychlý plášt s kterým se dá jezdit skoro všude, samozřejmě ne mokro a zvlášť ne mokré kořeny. Je dost nízký a proto nic moc pohodlný, ještě když se dost nafouká. Teď jezdím WTB Nanoraptor 2,1 a je skoro stejně rychlý, o poznání pohodlnější v terénu jistější a v drátové verzi – tvrdší směs – bude nezničitelný. Defekty po roce 0.

      0 0
      • vladaza  

        Maxíka jsem kdysi měl v drátový verzi, dost se ojížděl, v místě kontaktu s podkladem má minimum materiálu, švalbe hurikán / kterýho jsem ti cpal výše/ je jednoznačně lepší

        0 0
      • MlokCZ  

        Wormdrive jsem kdysi jezdil a vůbec se mi nelíbil. Rychlostně na to jak má malý vzorek nic moc, ten vzorek na zadním je prostě pomalý. A přitom nedržel také nic moc. Po mírném sjetí vzorku se to ale s rychlostí rapidně zlepšilo. To už bych řekl, že třeba RR jede cca stejně, ale drží mnohem lépe.

        A to co píše o Nanoraptoru, tak souhlas, což ovšem také potvrzuje to, jak Wormdrive jede vlastně blbě.

        0 0
    • Hejdik  

      Já jsem tuhle sezonu používal toto a byl jsem spokojen. Na mokru v terénu sice slabší,ale 80% silnice je to ideální. www.bikesport.cz/detail.php?…

      0 0
    • Luma  

      Ještě jsem si vzpoměl,že dobře na silnici jel Panaracer SpeedBlaster 1,95 a v terénu taky nebyl špatný pokuď bylo sucho.A váha v drátu kolem 550g což je slušné

      0 0
    • Lister  

      Podle mě to bude úplně jedno, vzhledem k ceně bych klidně volil staré dobré a sovědčené Ritchey SpeedMax, ještě jsem je někde viděl a cena byla do 3st max........

      0 0
      • Lister  

        www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

        byly dva druhy – alfa(přední) omega(zadní), tohle je podle mě přední, ale při otočení se dá velmi dobře použít i vzadu – mám to tak na plečce do města.

        0 0
      • pelhrimov  

        No jasně Speedmax, všude je doporučuji, na léto ideální. Kopovat semislicky za 1000 Kč, jak připoští zakladatel tohoto vlákna, je zvrhlost.

        0 0
        • Lister  

          No já bych si je už nedovolil doporučit na MTB ani na léto, jsem se posunul k hrubějším vzorkům, ale na zamýšlené použití budou asi fakt ideální, na silnici jednou a v terénu celkem překvapivě drží – hodně pomáhají ty boční výstupky, ale i ten vzorek běhounu se snaží.

          Jsem na nich odjezdil několik tisíc km (řekl bych že 5tisíc ten zadní vydžel a přední ještě víc, ten mám pořád), ale pak jsem přešel na krapet hrubější pláště a už bych se nevracel. Ale zkoušel jsem je třeba i na sněhu a taky to celkem šlo :)

          0 0
    • MirkoCarver  

      Nedoporučuji Maxxis Wormdrive, stačí aby lehce sprchlo a je to o zabití. WTB Nanoraptor jede na asfaltu stejně, ale v terénu drží solidně skoro na všem. Vadí mu jen lepivé bláto, kdy se jím obalí, ale to se mi stalo za tři roky jen jednou.

      0 0
    • smith22  

      Mám tyto

      www.bike-eshop.cz/…-speedmax-14

      Jsou sice 1.4 ale nikde sem s nima neměl problémy.Na silnici díky prostřednímu dezenu valí a v terénu díky bočnímu drapáku podrží.A navíc je má i otec a má na nich přes 5000km a opotřebení minimální(skoro nejde znát).Já na nich mám 3000km a sou jak nový.Na silnici fakt mažou.Jediná nevýho da je menší pružná jednotka než u plášťu větších rozměrů ale to je snad jasný.Za ty 3000km ani jeden defekt(ale to bych řekl že není pláštěma,zaleží kama kdo a jak jezdí :-))

      0 0
      • smith22  

        Mám je na bajku,mrkni do profilu.

        0 0
      • wbiker  

        Můžu se zeptat, je u těhle plášťů taky dělení alfa/omega? Na obrázku vypadá jako comp, tedy zadní plášť. Přední jsem nenašel.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.