Dobrý den, koupil jsem si MTB Maxbike 29, který má nasazeny pláště Schwalbe Rapid Rob 2.25. Chci jezdit pouze po asfaltu a tak by mě zajímalo jestli má význam vyměnit pláště za nějaké silniční. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, koupil jsem si MTB Maxbike 29, který má nasazeny pláště Schwalbe Rapid Rob 2.25. Chci jezdit pouze po asfaltu a tak by mě zajímalo jestli má význam vyměnit pláště za nějaké silniční. Děkuji za odpověď.
Spíš nemělo význam kupovat MTB 29" pokud chceš jezdit jen asfalt. Aby ses nepřipravil o komfort tak nasadit 2.0, např Schwalbe Marathon.
Děkuju za tip. MTB jsem kupoval, protože mi přijde pocitově takové bytelnější než cros. A poznám jako naprostý amatér tu výměnu plášťů?
Minimálne vizuálne ano :D
Samo sebou, že poznáš, ak naozaj neplánuješ jazdiť v teréne, tak tam daj tie marathony
nebo big apple :)
Schwalbe Kojak the best!
Díky za reakce. Na kole teprve začínám i když je mi už 40 a zatím se s tím docela trápím (nemám fyzičku). Tak hledám jak si to trochu ulehčit :-)
Tak bych doporučil taky vybírat podle váhy, když vybereš rozumně odolný plášť, ale hlavně kevlar patku, aby to bylo v součtu s duší lehké – to poznáš hodně..
wtb nano race kevlar 2.10
Pokud budes jezdit pouze po asfaltu, muzes nasadit klasicke silnicni plaste – rozmer rafku je stejny. Jen je potreba koupit i silnicni duse.
Nebo tam dej jakýkoli krosový plášť. Sice si nechtěl krosové kolo, ale kupodivu tam půjde. Když to bude mít spojitý střed, tak to bude minimálně tišší. Jezdím třeba Schwalbe Hurricane. A nebo trochu úchylárnu Schwalbe Kojak ;)
+1
Teď zrovna jsem narazil na crosovýho Smart Sama v kevlaru za super cenu. Na silnici bude určitě rychlejší než Rapid Rob a dá se s ním i mimo asfalt na nějaký polňačky. Oproti Rapid Robům váží polovinu, to znát bude. http://www.kupkolo.cz/…vlar_z97748/
Ten po silnici moc nejede, stejně jako krosový Racing Ralph (oba jsem vozil na zimáku). Pokud si chce užít jízdu po silnici, tak jedině s hladkým pláštěm.
Změř si šířku ráfku. Pokud nebude nějak extra široký, v klidu nasadíš na 29-er běžné silniční pláště a pojede to v porovnání s Rapid Robem 2,25 úplně jinak.
Chtěl bych všem poděkovat za vaše rady a tipy.
Ahoj, vzhledem k tomu, že jsem podobný problém z více důvodů řešil již dříve, nechávám Ti ke zvážení… imho jsou vlastně dvě základní cesty, jak z toho ven. Ono vlastně záleží na nátuře, buď chceš jit za výkonem a pak půjdeš do tenších crossových, nebo až, jak navrhl Ječñák,klidně do silničních plášťů (ráfky to do určité čířky poberou. Nebo chceš jezdit rychleji, než teď, ale stále pohodlně, a tak zachováš pláště určené přímo pro 29ky (1,8 a více), jen s nízkým a jemným vzorkem. A další hledisko výběru je, jestli se dobrovolně zbavíš možnosti vjet relativně v pohodě i do terenu a zvolíš dezén bez bočních výstupků, nebo si tuhle možnost do jisté míry zachováš a vybereš dezén s průchozím prostředním pásem, ale s většími bočními výstupky, které Ti příležitostně zachrání zadek třeba v písku a bahně.
A včil mudruj :-)
Po svých dobrých zkušenostech z 26" bych se určitě nebál ani v 29" na takové použití nasadit Continental Race King 2,0 – po asfaltu rychlé a dá se i suchý terén v pohodě ;-)
Já také občas jezdím delší vyjíždky na MTB 29 jen po asfaltu, tak že často přezouvám pláště a musím říct, že ty Kojaky jsou na ten asfalt asi fakt nejlepší také díky té malé hmotnosti. No akorát to blbě vypadá když vsou na MTB takové pláště:) Jinak podle mě jedny z nejrychlejších MTB pláštů jsou Schwalbe Furious Fred, nebo Schwalbe Thunder Burt ale zase jsou náchylnější na defekty a opotřebení, i když na druhou stranu pokud člověk jezdí jen po asfaltu tak se do dá.
Jezdím ty Thunder Burt a můžu doporučit. Na cestě a šotolině celkem letí a dá se s nima za sucha i do lehčího terénu. Mám ho na druhém kole a max spokojený.
Mohl bych vás ještě požádat o radu ohledně šířky pláště? Všiml jsem si, že třeba stejný typ plášťě je k dostání v různých šířkách. Dají se nějak shrnout výhody různých šířek plášťů? Na ráfku mám napsáno 622×18. Děkuji.
čím těžší terén = tím širší plášť
Na silničkách se vozí nejčastěji 23–25mm (ale i 19 nebo 28), na krosech cca mezi 35–40mm, na bikách na polňačky od 1,6" do 2,1", závody XC a maraton okolo 2,2" a na drsnější ježdění ještě víc.
Kapitolou sami pro sebe jsou fatbiky (snowbiky) s šířkama okolo 4"
Na 622×18 obuješ i silniční klasiku 23 mm, případně 25 mm. Pocit, že kolo moc nejede se u mě objevuje u šířky plášťů nad 28 mm, 40 mm slicky už jsou vcelku opruz.
Na 29" MTB vozím 28mm pláště s hladším vzorkem, naboku trochu nejaký špalky na grip protože jezdím asi 70% asfalt a zbytek různá šotolina, štěrk a tak. Oproti těm balónům co se na MTB běžně vozí je to kolo znatelně rychlejší všude. Nahoru dolů i rovně.
Konkretne?
Nemám to tady, abych řekl, co to přesně je za značku. :X zjistím v pátek.
Tak hlavně že máš MTB 29er.
28 mm šířka a po stranách špalky? :-O To by mě taky zajímalo co je to zač. Popis by mi seděl na Maxxis Wormdrive, ale ty jsou kolem 40 mm široký.
Zjistim vyfotim.
Schwalbe smart sam 1,6" takže to je 40mm plášť. Nevím proč jsem si pamatoval 28mm to bych to měl jak ráfek široký.
Jak je vidět vzorek má hladší běhoun, takže aspoň pro moje potřeby na asfaltu jede OK. I když dneska to byl hlavně sníh :D
28m a 40mm je krapet rozdil:)
Takze nic.
Jo jo.. asi mě zmátlo že to je 28×1.60 nebo nevim nikde jine tam 28 nefiguruje. každopádně je to o kus užší než ty klasický balóny co maj 2+ "
Dal bych tam crossové 700×38 nebo 700×40, vzorek dle vlastního uvážení. Třeba něco takovýho: http://www.bontrager.cz/lt3-700c/p-112 Myslím, že MTB s přestavbou není špatná volba, v crossech je bídnej výběr. Takhle může mít i lepší vidlici, rychlou přestavbu na MTB 29 kdykoliv…
http://www.bontrager.cz/h5-700c/p-116
Nebo v hladší verzi. Pod 32 šířky asi ne, jednak by to vypadalo blbě a i použití pro případnou šotolinu, polňačku nebo i nějakej ten kořen v lese už to neni moc použitelný.
Zakladatel vlákna chce jezdit pouze a jen po asfaltu. Mezi 32/40 mm a 23 mm gumami je markantní rozdíl. Sám to občas střídám na ´zimáku´, takže vím, jaké to je, když přezuju z 32 nebo 40 mm na 23 mm, jede to jak raketa :-).
Stejně ale myslím, že na 32 široký gumě to pojede dobře. Pokud ale chce (jestli ví co vlastně chce) šířku 23, tak si měl koupit silničku, klidně i s rovnýma řidítkama.
+1
já vozím pláště z cruiseru 29×2,0 kvůli pohodlí, nikam nespěchám :)
Mě přijde, že šíře pláště je jedna věc. Ale stejně tak dělá i směs. Dobrá směs na plášti 35–40 pojede stejně jako obyč Kenda 26.
Nebo něco takového. Nebude to sice tak rychlé jako úzký silniční plášť, ale zato na české silnice o dost pohodlnější :-) Do teď jsem je jezdil v 37 a tak chci zkusit 42.
Tento Schwalbe plášť je dokonce k dostání v sedmi různých šířkách
Odkaz nevím proč nefunguje je to Plášť Schwalbe Marathon GreenGuard 28"
Jezdím na 29 do práce po asfaltu a taky jsem řešil podobný problém. Protože se občas vydám i mimo asfalt, nechtěl jsem čistě silniční a vybral crossové pláště. Konkrétně jsem měnil Maxxis Ikon 2.2 v kevlaru za Maxxis Wormdrive 700×42C. Váhově jsou na tom oba pláště podobně, Wormdrive je mnohem užší. Ve výsledku z toho ale moc dobrý pocit nemám, mám pocit jako by to kolo bylo vykastrovaný. Kolo moc nezrychlilo – na 26 km trase do práce jsem průměrně o 2 minuty rychlejší. Zato je teď kolo o moc tvrdší, veškeré pohodlí je pryč. Kolo taky dost blbě vypadá, ztratilo ten dravej look a ultimativní zvuk při jízdě vyšší rychlostí. Kvůli menšímu obvodu kola mi najednou nesedí převody, na kterých obvykle jezdím – 13z je teď zbytečně lehký, na 11z už se zase dřu. Takže za mě spíš nechat 29 plášť a vybrat nějaký rychlý lehký model.
Jaky mas prevodnik, ze jezdis na 29er tak maly pastorky? ja vic nez 34/13 po rovine na asfaltumoc nedavam.
Co dáváš nebo nedáváš ty je, pochopitelně, pro kraba007 zcela nepodstatná věc :-)
Prostřední placku mám 32z, pomalu už to začíná mít za sebou a určitě pak půjdu do 34z.
Já bych taky tedy 29 nehyzdil nějakými „užovkami“ a ponechal pláště 29, ale pokud možno z co nejlepším dezénem pro pevný povrchy jestli někoho nějaká varianta napadá? Chystám se ke koupi tohoto kola a chci to řešit výměnou za stejnou šíři.
Kupovat si 29-er horské kolo a pak na něm jezdit jen po asfaltu není moc dobrý nápad. Pokud nedáš úzké silniční pláště, tak to prostě nepojede ať budeš dělat cokoliv :-).
Souhlasím se Singlespeedem. Občas jedu ráno do práce na MTB po asfaltu (s vidinou, že odpoledne mám čas a pojedu se projet lesem), jinak jezdím na silničce (23mm) nebo cestovním kole/zimáku (32mm). Na MTB je to děsné utrpení, vůbec to nejede. A to vozím celkem užovky (1,75–2). Silniční pláště letí úplně jinak, i posez na kole je jiný.
Když na 29-er bajka obuju hladké pláště (v mém případě Schwalbe Road Cruiser 40 mm), jede to po asfaltu pocitově lépe než třeba na Racing Ralphech. Ale když obuju úplně tytéž pláště Road Cruiser 40 mm na pseudo silniční kolo s berany, jede to ještě lépe, než na bajku. Čím to je, nevím, jedině, že by to dělal sportovnější posed zejména při úchopu za spodní část oblouků.
Ja jsem to resil plastema s-works renegarde 1,95 a super,muzu jen doporucit.cena plaste cca 1090kc
mam specialized renegade s-Works 2,1 v 26" verzii a mozem povedat ze su to perfektne plaste.
Ahoj, mám na 29 HT (Kellys gate 30) a jsou tam pláště Rapid Rob 29×2,25". Zatím nemám moc čas na nějaký les apod., takže jezdím převážně s juniorem v sedačce po cyklostezkách a na nich se s tím vzorkem trochu peru. Ráfky tam jsou KLS Madmax Disc 622×19. Pomůže mi, když nasadím třeba Schwalbe Hurricane?
Asi blbá otázka, ale dá se tam nacpat i krossovy plášť , když zachovám tu vnitřní šířku 622, jako např (https://1url.cz/GMKct)? Tam je výběr na ten asfalt širší.
Lehký hladký krosový plášť je dobrá volba, ten kilový supernejedoucí Maraton je obzvlášť špatná volba.
https://www.bike-components.de/…Tyre-p53675/
nižšší cena, poloviční hmotnost a ochranu má také ;-)
Nakonec asi půjdu do CONTINENTAL Race King 29 Performance kevlar – 29×2.0, vozím duše. Pomůžu si na asfaltu oproti Rapid Rob 2.25 vzhledem k ceně 650?
Jenom bych zmínil, že Race King mají chabou odolnost proti defektu, vyjet s nimi do terénu nedoporučuju :-)
Zajimavy. Mam ho na zadni u xc fulla z prodeje. A zatim 600km bez defektu. Bez duše, ehm.
TB nebo g-one
To je skoro to samý jak Rapid Rob.
Když už rychlý MTB plášť, tak Schwalbe Thunder Burt.
Nebo něco z rodiny Schwalbe G-one – Speed nebo Allround – šířky 40, 50 nebo 60.
Racing ralph taky líp jede. Nemáš otestovaný conti performance ať RK nebo XK v performance? Nechápu proč nedoporučují vyjet mimo terén, jsou snad háklivé na trny? U dobře jedoucích schwalbe není problém plášť říznout.
Tohle vypadá jako možná alternativa k race kingu https://www.hupnakolo.cz/…tted-cat-tlr
Maxxis aspen 2,1 nebo maxxis rekon race
Díky za rady, takže asi nejlepší volba bude G-One ? Roby hustím na skoro 3,5 baru vzadu kvůli sedačce (85+12), tzn. máme skoro metrák. Tady je to jako max. tlak, tak uvidíme. Duše asi kvůli 0,25 cm větší šířce měnit nemusím, že?
Spis bych vzal Allround- univerzalnejsi a hodne rychly s 57mm realnou sirkou.
Teď ještě přemýšlím, zda by se mi 2,35´ vlezly do ráfků. Výrobce uvádí na oficiálních stránkách ráfek KLS Madmax Disc 622×19 (32 holes), avšak já mám na sundaných polepech 622×18. Asi budu muset změřit.
Vlezly, 18mm neni moc ale s lehce vyššim tlakem než do širšího ráfku to půjde. Otázkou je jak si s tim poradí rám a vidlice.
Ale řekl bych že ten tlak je naprosto nesmyslný, zvášť pak do 2,35 plášťů. S několika lidma okolo metráku (+ kolo) jsem jel a do 2,25" na docela náročnější terény (riziko procvaknutí velký) nikdo nefoukal přes 3 bary. Na tom 2,35" plášti je rozumné foukat ještě míň. Konec konců je to pohodlnější, menší riziko defektu a reálně to nejede o nic hůř než na vyššim tlaku, akorát jak je to pohodlnější a cítíš méně vibrací a rázů, tak se zdá že to nejede.
No právě se mi kolem 2,5 baru zdá, že to nejede a plášt je hodně rozpláclý. Na vyšším tlaku to jede po prostředku běhounu a pocitově jsem na tom asfaltu rychlejší. Ale drncá to hodně, ani vidlice se moc při nerovnosti nezhoubne.
Taky jsem žil v tom, že čím tvrdší, tím rychlejší, ale byl jsem vyveden z omylu tak to šířím dál :D
To se zdá no. Ale dokud to neplave v zatáčkách nebo pod brzdou tak je to ok. Nemusíš rovnou o bar, stačí zkusit třeba 3 a postupně si zvyknout a pak třeba 2,7 a tak. Ona ta ideální hranice je docela úzká. Já se svejma 75kg jezdim na 1,6 a 1,8 baru ve 2,25" i po asfaltu. Ujel jsem s tim i 160km a 3000m převýšení za den aniž by mě to nějak extra vyčerpalo…
ak by si chcel univerzal, tak mozes skusit. michelin double fighter. vyzeraju na pohlad viac na teren, ako na cestu, ale su tiche, pohodlne, lacne, vdaka sirke citim pridanu istotu. prasna cesta/sotolina/lesna cesticka ako tank. hodnotene ako hybridne a prevapivo vhodne na cestu. pouzivam uz vyse 10 rokov od cias 26", teraz aj na 29". ak to ma byt vyhradne cestne, tak asi skor ako je napisane vyssie…
Ještě vypadá dobře Racing Ralph v šířce 2.1
Urychlí to i základní verze performance https://1url.cz/3Mr1H nebo se vyplatí 2× dražší l lite skin https://1url.cz/HMr1o ?
Jaké máte zkušenosti s plášti Hutchinson Black Mamba?
https://plaste.heureka.cz/…mba-29x2_10/
Měl jsem je na kole při koupi, ale hned je vyměnil za RK Protection. Mám je příležitostně dojezdit nebo se jich raději „za čokoládu“ zbavit?
dojezdit. mel jsem kdysi 26×2.0 a na takove to priprazske jezdeni, tzn. asfalty, sotoliny, polnacky uplne v pohode. za plnou cenu bych si je znovu uz nekoupil, protoze tlumi o neco mene nez rk a na zadnim mi vydrzely stezi 1500 km, ale kdyz uz je mas doma, tak to za dojezdeni stoji. kdybych je zase nekde videl v takove sleve jako tehdy, tak bych nad tim i uvazoval.
Tak jsem Mamby nasadil. A hned druhou cestu do práce defekt. Vůbec první na tomhle kole (za 6000km) – malý ostrý kamínek ze šotoliny. :-(
meh, tak to nasere. ale pravda, ja jsem po tech 1500 km zacal prave taky defektit. vzorek nebyl oproti novemu stavu az tak tragicky, ale on je nizky i na novym plasti. proto jsem po prvnim defektu menil. ale do te doby uplne v klidu a oba jsem pichnul prakticky po stejnym najezdu.
Zdravím…mám ráfek 622×23c (vnější šířka ráfku 27,5mm) …dali by nasadit cyklokrosové pláště 700×33C? Nebo je na ně už ráfek příliš široký? Děkuji za odpovědi…