Byla mi doporučena kombinace: přední Schwalbe Nobby Nic, zadní Schwalbe Racing Ralph.
Jezdím zhruba 80% terén, 20% asfalt, 90% sucho, 10% mokro.
Co vy na to dámy a pánové?
Byla mi doporučena kombinace: přední Schwalbe Nobby Nic, zadní Schwalbe Racing Ralph.
Jezdím zhruba 80% terén, 20% asfalt, 90% sucho, 10% mokro.
Co vy na to dámy a pánové?
historie
jelikož plášťě jsou věc, která se pořád vyvíjí a trhu jsou stále nové a nové produkty, takže není myslím tak úplně od věci se zeptat jestli už není nyní „něco lepšího“
… ale pro tvé klidné spaní, historii tady na fóru jsem samozřejmě prostudoval…
Pokud jsi prostudoval tak jiste vis ze ztm nic lepsiho neni :)))
a poud jezdis prevazne sucho tak bych jeste resil kombinaci FF a FF… popripade RR(ralph bo ron) a FF …
kupodivu kombinace dvou FF mi drzela aj na Manitoucku a aj na drcenych cihlach…ovsem blato…blato sem stal :)
Já bych ani to bláto neviděl tak tragicky. Pokud to není vyloženě blátivá trať, tak se s nimi dá i v tom blátě jezdit. Samozřejmě, že úměrně plášťům a ne plná palba, ale ty FF si tu malou ztrátu na blátě v pohodě odpracují na zbytku trati. Podle mě se na blátě chovají lépe, než Nanoraptory a NR někteří střelci v blátě jezdí běžně. Třeba Raceman vloni na obou Nanoraptorech objel Valašskou 24. Já měl NR jen vzadu, vpředu jsem měl pořádný poctivý bahenní zakusovák Michelin Wild Gripper Front S.
Nové produkty jsou proto, aby se vytvořila další nabídka a tím následně i zbytečná poptávka, která zvedne prodeje, protože po vyzkoušení se lidé vrátí zpět k osvědčeným věcem.
Co se týče toho vývoje, tak toto je slepá vývojová větev, protože vývoj byl u Schwalbe v podstatě ukončen výrobou Furious Freda, protože pro účely, co uvádíš, opravdu nic lepšího zatím nikdo nevymyslel.
Jestli i přesto na kombinaci NN a RR trváš, tak v historii se se o tom už kdysi dokonce snad i psalo :-)
On to ale asi nemyslí na závody. Přece jen kobinace FF a FF je určitě rychlá, nicméně má životnosta odolnost na úrovni kondomu, takže pro normální ježdění to nebude ta správná volba..
Opět další pozoruhodná teoretická poučka.
Třeba já bych si na krátké a divoké XC nikdy FF neobul, protože bych s velkou pravděpodobností závod vůbec nedokončil. FF je naopak právě velmi vhodný na rychlou, ale klidnou jízdu, kdy se se nejede na hraně možností jezdce ani pláště. Pak to s tou výdrží není vůbec tak tragické. Samozřejmě, že plášť, co má 295 g, nevydrží tak dlouho, jako plášť půlkilový, ale to je tím, že na něm méně materiálu, který se dá ojet.
Vpředu jezdím trvale FF s NoTubes. Zůstalo mi to tam od Jistebnické 24 hodinovky, zatím bez zeznamenatelného defektu. Mám na něm asi 3 000 km a podle stavu počítám, že 2 000 by ještě vydržet měl. Dozadu ho dávám jen na závod, protože tam přece jen tolik nevydrží. Na běžné ježdění mám vzadu levný drátový, ale skoro stejně rychlý Continental Double Fighter II. Není tak pohodlný a nemá takový záběr, jako FF, ale to se dá přežít. K přednímu FF se hodí i Contonental Leader, je o něco pohodlnější, než DF II, ale i trochu pomalejší. V každém případě obě to jsou ukrutně rychlé a levné kombinace. Upozorňuji, že jezdím podobný terén, jako zakladatel vlákna (typická trať na 24h) takže stesky fullistů, jezdících brutálním terénem, o tom, jak je tento pláště k ničemu jsou zbytečné.
:))) je to vtip, né?
patří o trochu níž :( už mě smích přešel
Oba nobby nic jedou pěkně i po asfalu až překvapivě.Ale nekupuj je z netu mě přežili jen 700 km a ted mám ty samé z kameného a 1500 a jsou úplně ok . A ne že bych zvolnil jízdu.
:-)
To si delas srandu ne???
LOL
tzn. Schwalbe NN z e-shopu 650Kč = 700Km, z kameného obchodu 1200Kč = 1500Km.
jak jsem psal jsou v pohodě a to mají přes 2000 přední defakto netknutej zadní jsem prorazil při skoku v alpách a obrouusil smykama. Ale přednímu neublížilo ani ježdění v ostrých kamenech. min 2000 ještě dá. Zadní jsem oddělal jen svou hloupostí a mám je z kameného za 1000.
ty vole super :-) zamysli se trochu nebo se podivej poradne jake verze to byly
jupííí už tady nejsem nejvišší nemyslitel jáá :) sem tak rád :)
:-))
Firma global sport u které jsem je koupil nebere pláště ani od výhradního dovozce pro čr. To jsem bohužel nevěděl a podle Schwalbe jsou to většinou falza v lepším případě OEM. A samo o tom na netu nikdy nejni ani zmíňka že by to byli OEM. Prostě je vydávají za plnohodnotné. Proto nedoporučuju kupovat tyhle pláště na netu. Jeich výdrž je žalostná. To je vše.
RR UST 2007 na předek už nikdy,NN fajn volba,jezdíš skoro to stejný.
Muzes to rozvist? prave uvazuju o RR UST na obe kola…
To ani nemá cenu, když hovoří o starší verzi RR. Současnou verzi RR si na přední klidně dej, i když samozřejmě NN to není (a NN na předním zpomalí jen minimálně, takže bych ho tam stejně dal raději).
starší model 2007,ale vůbec v terénu nedrží,neustálá snaha podklouznout do boku,což se = hodit držku.Tento starší model se na předek fakt nehodí.Na zadku to je fajnovka.Teď budu dávat na předek NN2,25 UST,rozhodně to bude asi nejlepší voba,Jak píše MlokCZ,to zpomalení neznatelný,ale jistota předního kola perfektní.Odzkoušeno!!!
aha, nevsiml jsem si toho modeloveho oznaceni 07:( tak to potom chapu, ty bych nechtel snad ani zadarmo:)
na zadek zadarmo jsou fajn i za 500 nejsou špatný :)
Využiju tohoto vlákna a zeptám se, co z těch lehkých Schwalbe plášťů se hodí na větší porci asfaltu? Dík
FF
Pokud nechceš plášť alá silniční užovka tak určo FF na silnici jedou jak postřelený a dá se s tim vjet i do lesa :O)
do lesa se vjet dá, ale už nikdy nevyjedeš…
8o)
MNo mám na nich 4000km a když pominu 3defekty tak sem vždycky vyjel :O) a kdybych nechlastal tak by těch defektů bylo ještě míň :O)
Na kolik to foukáš na silnici a nakolik v terénu? a když je kombinovaný terén? Jo a kolik vážíš? Konec lustrace:) Sorry, o Šílenýho Freda mám docela velkej zájem.
Na silnici 5barů do lesa 3–4bary a te´d mám 87kilo jinak už je na vyhození po 4000km :( ale ještě na něm aspoñ litr natočim škoda ho nedorazit :O)
Ty jo, tak to je super! A máš šířku 2 palce nebo větší?
jj teď vozím 2,0 ale uvažuju že další koupím 2,25 aby líp držely v lese ale zas to docela degraduje jejich hlavní výhodu a to váhu 2,25 maj o 100g víc což už se daj najít normál pláště se stejnou váhou tak uvidíme k čemu se ještě rozhoupu :O)
No to je fór :D
Povídej copak se ti nezdá ?
záleží, zda preferuješ jistotu vedení nebo minimální valivý odpor. Pokud to prvé tak je myslím kombinace velmi vhodná. Pokud to druhé, tak můžeš zkusit štěstí na nějaké hadí kůži jako jsou Fredy. Ale IMHO je i kombinace NN – RR je co do odporu v pohodě (pro mě prostě přijatelná), sám jsem skončil na pár tisíc km u NN – NN a bylo mi blaze. Dnes jsem zadní po cca 3800 km definitivně dotrhal (rupla mu už jednou slátaná prořízlá boční stěna – řez skz plátna – jinak vzorek bych asi pár set km trápil a přestože byl už hodně sjetej, tak mě pořád krásně držel). Experimentálně jsem tam zkusil dát Rocket Rona, kterej by měl být někde mezi Ralphem a Nickem. Tak uvidíme.
S tím NN-NN jsi mě potěšil. V nouzi jsem byl nucen koupit, co bylo zrovna po ruce. Takže je vidět, že jsem neprohloupil. :)
Ron má valivý odpor dokonce srovnatelný s Ralphem. A držet bude skoro jako NN. Tohle by bylo super. Jenže je to extrémně lehká závodní šlupka. Už obyč verze NN i RR jsou dost šlupky a Ron je ještě mnohem větší. Tak jsem zvědav, jak Ti vydrží a jak moc budou defekty.
Osobně bych dnes nebral ani obyč verze NN a RR kvůli malé odolnosti a jedině double defense nebo UST verzi.
a co tyhle že budou lepší na předek než RR,protože chci dát jinčší přední pneu.RR se mi na předku neosvědčil.NN v 2,25 UST skoro nikde nemají.
O tom bych vůbec neuvažoval. To je u Schwalbe opravdu levný lowendový plášť se vším všudy, tedy žádný dobrý vzorek, jednosměsový plášť a to ještě s mizernou směsí.
Rozhodně NN. Já je bral nedávno na bike24. Brzo už snad i jeden kus nasadím a testnu, jestli ta nová směs (tedy nové tři směsy) bude nějaký rozdíl.
no jo,jenom jsem zkoušel optat.Tady v čechách se snad nedá koupit.Nebo někde se dá sehnat.Vyhledávač nic nenašel.
našel jsem
Otázka je, jestli už mají 09 verze. A pak proč to brát u nás za více peněz? I když tady není už tak velký rozdíl v ceně, na bike24 jsou za cca 1000Kč (6euro poštovné na malé objednávky).
Při objednávce 280 euro už bylo poštovné zdarma. Nevím ale kolik je ta hranice, je to více než 100 euro.
zrovna teď nic nepotřebuji,platby kartou jsem pozastavil(jedna nejmenovaná sázková kancelář si brala peníze jak se jí zachtělo) takže pak to příjde na stejný peníze,platba převodem je dost drahá záležitost.
To chce používat nějaké bezpečnější řešení. Používám virtuální elektronickou kartu (chová se jako MC) s automatickým zamykáním. Tedy před platbou musím kartu ručně odemknout (otázka pár sekund) a po platbě se automaticky zamkne. Tedy opravdu není možné, aby z karty kdokoliv cokoliv strhával, když nemá. Plus tam ani nemám moc velký limit na téhle kartě.
Durhá možnost ochrany je Paypal, tam svěříš údaje o kartě pouze Paypalu, který je důvěryhodný a platbu vždy musíš autorizovat přihlášením se na paypal účet, tedy opět nemůže nikdo kartu zneužít (tady mohl jen Paypal). A určitě by se našly zahraniční eshopy, kde jde platit paypalem a mají tam ty NN taky za slušnou cenu (určitě mají NN UST na CRC i wiggle, ale tam mají pláště nechutně drahé, takže tam i když jde platit paypalem, tak stejně tam nemá smysl ty pláště brát).
250 eur.
€250
jak jsi to platil?
Platím kartou nebo paypalem, jak kdy a jak kde. Na bike24 teď nevím jestli paypal vůbec vedou, tam platím kartou.
eek, lowend za litr?
Low end to opravdu není. Ten 2.1 je i v UST dost úzkej, ale jinak je rychlej. Mám jej jen na předku. Subjektivně: Drží stejně jako NN a je rychlejší. A hmotnost je taky srovnatelná.
Částečně tu došlo k nedorozumnění. Prošel jsem si podrobněji, jak to s tím pláštěm je. První můj příspěvek vycházel ze současné situace, tedy nabídky 09 od Schwalbe, kde Black Jack existuje pouze v té low end verzi o které jsem psal a to opravdu low end je, kromě toho co jsem napsal je navíc jen v drátu.
To v odkazu je nějaká starší verze, která už se nevyrábí a o které nemůžu najít žádné detailnější informace (třeba o tom jakou to má směs). U Schwalbe tenhle plášť ale už očividně odepsali, když už žádnou slušnější verzi u něj nedělají.
Tedy omlouvám se za částečnou dezinformaci z mojí strany, protože odkaz byl ještě na tu starší UST verzi o který nemám žádné info.
jj jsem si téhle stránky vědom – jak říkám, vzal jsem to coby experiment, abych neskostnatěl u jediné kombinace. Pokud budu defektit, tak je hodím na kolo manželce, která jezdí opatrňoučce a váží polovinu a sám se pokorně vrátím k NN-NN :-)
P.S. – Pokud by někdo kupoval ty Rony tak bacha na rozměry – já koupil 2,25 a je spíš jako ostatní Schwalbe co znám v 2,10 – abych dosáhl na můj oblíbený rozměr – tj. cca těch 2,25 u NN, tak bych Rona musel vzít nejspíš až v 2,40).
A kolik ta šířka je? Jestli jsou ještě užší než ostatní Schwalbe, tak to je opravdu krize.
Já jsem zvyklý teď na 55mm (všechny ty UST co vozím mají 55–56), to tedy abych Rona ani nezkoušel. Trošku jsem o UST verzi uvažoval, ta má velký nárůst hmotnosti, takže by to nemusela být taková šlupka (má větší nárůst hmotnosti než NN a RR). A taky by mohla ta UST verze být i o více širší než u NN a RR.
U té dušové bych při tak malé šířce musel vzít snad 2,6tku kdyby se vyráběla :-)
Už jsi ty Rocket Ron někde viděl jako UST?
třeba tady
Na bike24 je mají taky (tam ve všech šířkách). V tomto případě je ale v podstatě stejná jako na Kolokrámu.
fakt z hlavy nevím, měnil jsem to včera během cesty domů, kdy se mi bokem pláště začala dramaticky klubat duše na tom řízlém NN – jel jsem shodou okolností kolem otevřeného a celkem zásobeného krámu, tak jsem to vzal tak říkajíc z regálu a rovnou šel na kolo, abych vůbec v klidu dojel. Koupil jsem 2,25, protože NN v téhle šířce mám rád a jen na první pohled mi ten 2,25 Ron přišel užší a subtilnější než ten NN s papírově stejnou šířkou. Kluk z krámu mi tenhle dojem potvrdil ale 2,4 stejně neměli, a zas to nebylo tak do očí bijící, abych to kvůli tomu nevzal.
Pokud si vzpomenu, tak ti to doma přeměřím.
Také mám pocit, že novej plášť tak nějak vždy vypadá trochu subtilněji, než starý rozježděný, takže možná to může být jen první dojem – ale měl jsem jej.
Nový nasazený nenafoukaný na max. tlak může být nepatrně užší a pak se vytáhne. Ale ten rozdíl bývá minimální, max. 1–2mm na šířce (ale spíš jen ten 1mm).
tak jsem to teď změřil v práci – bohužel bez šupléry, takže s určitou nepřesností, ale trochu jsem se snažil (dvě paralelní pravítka doražená zbohu na plášť mimo špunty a změřená rozteč pravítek – odhad přesnoti je tak ±1mm).
Vycházelo mi to, že 2,25 NN Snakeskin Tripple Compound Carbon (rok a půl jetej na předním kole s cca 3800 km na hřbetě) má bez špuntů zboku cca 49–50mm. Oproti tomu novej čerstvě nandanej Rocket Ron Tripple Compound Carbon má při stejné metodice měření cca 46 mm. K tomu má o chlup méně masivní špunnty, takže to celkový dojem „menšího pláště“ ještě zdůrazní ve srovnání s tím NN.
Jinak zatím po cca 100km zkušenosti OK – mám ho se 100 kg nafoukanej na cca 35 –40 psů (NN jsem před ním vozil standardně na těch 35, tady jsem dal raději pro jistotu dvě fouknutí navíc), mám ho na zadku a nutno říct, že ve v přímém (prakticky během jedné jízdy) srovnání velmi ojetého NN a tohodle Rona nepociťuju žádnou ztrátu gripu ani ve výjezdu ani v zatáčkách (spíše naopak zlepšení – ale to je opravdu tou ojetostí NN – jinak jsem přesvědčen, že by NN odvedl lepší práci v tomto směru). Kolo mi přijde nicméně jakoby o trochu „lehčí“ – asi na té fámě o menší valivém odporu něco bude. Lépe a přesněji to nicméně popsat nedokážu. Uvidíme jak to bude s tou „cvakavostí“.
Pokud by to po nějaké pozorovací době nebylo tak strašné, tak uvážím i to, že bych sobě koupil verzi 2,4 kvůli symetrii kola a většímu bezpečí a tohodle kluka roztomilého bych hodil na kolo manželce, která jezdí s Bontrager Jonesama, které jsou na tvrdém přeci jen pomalejší.
Nevím jestli to je tím měřením, ale i ten NN je nějak úzký. Já měl všechny dušové Schwalbe 2,25 na 19mm ráfku kolem 52–53mm. Každopádně relativní porovnání Ron x NN bude v pořádku ať se měřilo jakkoliv a tam je to o cca celou jednu velikost užší, pěkná bída.
A pokud by to u Ronu bylo jen 46mm, tak to je neskutečně málo, to i Marathony Supreme 2,0 měly 47mm.
Už to začínají přehánět s těmi rozměry o kolik jsou menší. Když je něco 2,25, tak by to mělo mít 57mm šířku a měřit by se mělo rozhodně přes běhoun bez vzorku (to udává objem pláště, ne vzorek). Aspoň, že ty UST mají 55–56mm a téměř se blíží tomu rozměru, jaký mají mít. Už jim aspoň nevyčítám jejich váhu, které ani není o tolik větší. Když kromě toho, že jsou UST jsou i o dost objemnější.
přesně jak píšeš – mohl jsem prohádat něco blbým měřením, ale každopádně to bylo obojí měřeno stejně – tedy dá se srovnat. Jinak ale i kdybych časem vzal tu 2,4, která by již IMHO s 2,25 NN rozměrově srovnatelná jistě byla, tak srovnám-li verzi Snakeskin u 2,25 NN, kterou vozím a ten 2,4 Ron, tak je to 610g vs. 530g ve prospěch Rona (je to dokonce méně než 2,25 dušový RR nebo 2,25 NN i bez Snakeskinu).
Mimochodem, jak na to koukám tak Ron má dvojnásobné TPI ve srovnání s NN nebo RR – takže váhu dělají mj. tím, že tam mají spoustu tkaniny a málo gumy – což by mohlo mým laickým úsudkem znamenat, že i když to jsou šlupičky, tak by nemusely nutně trpět zas až tak moc na různá řezná zranění (je spekuluji, že to TPI se nekně projevit může).
Uvidíme ještě jak se osvědčí, ale pominuli opět více ukecané číslování, které vyřeším prostě větším rozměrem, tak vidím Rona jako člena do party NN-RR a spol poměrně nadějně.
U většího tpi to bývá tak, že o to co je větší použijou méně materiálu a ve výsledku je to právě většinou odolné méně.
Můžu jenom potvrdit. Ron 2,1 je užší než RR 2,1. Na první pohled. Takže u širší verze to bude to stejné. A prvních pár set km na Ronu je docela rozpačitých. Asi zvyk na RR. Na Ronu mi to jaksi plave a ztrácím jistotu v zákrutách.
Takže už se ukazuje, proč je Ron tak lehký.
To je snad zanedbatelné, :o).
Historie. V tom threadu se řeší i 09 verze (s těmi zatím žádné praktické zkušenosti nikdo nepsal, jen zatím nějaké váhy prvních pár kusů tam jsou), tedy je to pořád aktuální thread.
A jediná změna pro 09 je stejně jen mírně upravené směs, takže možná budou držet o malý chlup lépe nebo stejně.
jen pro zasmání, aby jste viděli na čem jezdím teď :-)))
tak to jsme na tom stejně,taky ted ještě jezdím na těchto(čekám na NN),ale ještě to nejsou uplné slicky
Vzpominam si na sveho prvniho favorita (min pred 20 lety) … plast byl prodreny az na dusi, tak jsem vzal takovou tu hadrovou lepici pasku, co se s ni omotavaly hokejky a proste jsem ji omotal pres rafek a ten plast… nejakou dobu to drzelo … nakonec to skoncilo tak, ze jsem slapal 7km pesky domu :)
to je Ritchey Z-Min že jo??
ne
RITCHEY Z-Max Evolution 26" x 2.10"… ale máš pravdu, v tomhle podání spíš min než max :-))
:-D
a jsou tam…
nehce se mi to tady číst, to jsou 2.1 že, mohl bys přesně změřit šířku bez vzorku, díky moc
NN 50,0 mm, RR 49,3 mm
ale je to nové, neprojeté, nafouknuté na 3, resp. 3,5 atm., změřím znovu až to projedu
hojte,nevíte prosim prosil,jestli je plášť schwalbe NN 2.1 širší než WTB nanoraptor 2.1
prosím pomoc,je to opravdu naléhavé
A proč se nepodíváš to vlákna o šířkách pláště, tam ten Nanoraptor máš.
ano,už sem to našel,je širší než schwalbe 2.1,takže špatně,taď sem obědnal poslední kus na kolokolo.cz
protože z Globalcykla sem na ně čekal už měsíc,tak sem je poslal do háje !
Ono je to moc práce si ten příspěvek přečíst celý, co? Tím myslím v tom vláknu o šířkách.
Protože jinak nevim, jak bys mohl přijít na to, že je širší ten Nanoraptor. Je tam šířka Nanoraptoru na 17mm ráfku 49mm, na 21mm ráfku 53mm a pak na 19mm ráfku ve 29tkové verzi 49mm.
NN a RR jsou na 19mm ráfku 50mm, Svět videa teď uvedl 49mm (nenapsal na jakém ráfku, 21 mm ráfek to nejspíš nebude).
Takže jsou ± stejně široké.
A proč je to špatně, že je širší?
protože NR má být v zadu,a vypadalo by to trochu divně,kdybych měl vzadu širší a vepředu nudli,a navíc................
a kde se měří ráfek? předpokládám, že vnitřní hodnota… tu vám už teď nezměřím, když je plášť nasazen a sundávat se mi nechce… vnější je 24,5 mm, ale nedokážu si tipnout šířku stěn…
Vnitřní rozměr to je, vnější není podstatný. I když většinou si vnější a vnitřní přibližně odpovídají, tedy tipuju to na 19mm ráfek.
Co to je za ráfek?
je to ráfek Author Xenon Pro, je na něm označení 559×18/26"… takže možná těch 18 že by byla vnitřní šířka???
Jo, těch 18mm je šířka.
mám najeto na pláštích asi 700km, v předu NN paráda, jsem maximálně spokojen… ale v zadu RR nic moc, další už kupovat nebudu, dojedu tenhle a asi sbohem… přemýšlím, že bych dal i dozadu NN, pár km jsem to zkoušel a cítím se s ním tak nějak bezpečněji než s RR… většina z vás jak jsem četl historii tady na fóru, tak mi asi NN dozadu nedoporučí…
Jel jsem teď asi 45km jeden závod RR a NN 2,1 a ne že bych z toho byl nějak unešenej. Párkrát jsem brzdil se zablokovanym kolem a na RR to nechalo docela slušné stopy. Utržená polovina cca 10 – 20 těch čtverečků co dělají vzorek a na několik místech. Tímdle tempem pochybuju že RR zvládne 1000Km. NN držel pěkně.
Pokud zase schwalbe tak NN/NN v 2,25.
vítej do klubu nespokojených s RR, taky příště zkusím NN/NN
Ahoj,
připíchnu k tomuto tématu dotaz:
Jezdím vpžedu NN, vzadu RR, oboje 2,25", triple compound evo… (původní na letošním Cube LTD race) Při sjezdu po štěrkopísčité cestě (víceméně pro trekongové kolo) jsem prorazil zadní plášť (RR) – výsledek je asi centimetrová díra v běhounu. Vyměnil jsem duši, podlepil díru v plášti zevnitř záplatou na duše a nafouknul – záplata se samozřejmě roztáhla, takže je ta díra asi 1 mm rozevřená. Normálně jsem to dojel – docela i drsnej terén, kontroloval jsem to a zdá se, že se to nějak nerozšiřovalo. Teď řeším, jestli nejsem sebevrah, pokud na tom chci dál jezdit, jestli se to dá nějak efektivněji opravit (nějaká míň pružná záplata), nebo koupit něco novýho. Jsem chudej student a najel jsem na tom teprv 500km, tak bych to nejraději vyřešil zadarmo :-) Co se týče náhrady, napadlo mě koupit novej NN dopředu a stávající přední dát dozadu, a takto pokračovat i dál (abych měl vždy vpředu vyšší vzorek). Nebo jsem uvažoval o nějakých levnějších pláštích, protože pokud to půjde tímhle tempem dál, tak to kolo asi prodám :D
Předem děkuji za rady zvláště ve způsobu možné opravy, popřípadě tipy na náhradu.
Skus to podlepit niecim pevnejsim ako je zaplata na duse, mozno by aj pomohlo to zošiť pevnou nitou a podlepit, napr. kusom stareho obruseneho plasta. Obrusit dezen, odrezat patky a kraje zabrusit do „stratena“ aby tam nezostal schod.
Já zatím pláště ještě nesjel, takže žádný starý doma nemám.
Nemá tedy někdo z Prahy doma starý plášť na vyhození, který by mi mohl věnovat (nebo jeho malou část nebo něco podobnýho)?
Dík.
nejlepsi je dat to bokem a jak dojedes nejakej plast, tak ho oriznout po patkach a dat jako vlozku dovnitr. tim se problem s roztazenim zaplaty snad vyresi.
Jen doplnim ostatni. Jezdil jsem ted nejakou dobu dva plaste trhnute na boku a podlepene. Jako nouzovka se to da (dojet do prace, nez dojdou objednane plaste). Ale plast uz samo nikdy nebude to co byl. Kolo Ti bude jancit a vselijak poskakovat. Pustit riditka obema rukama se skoro nedalo, kolo hned chytlo rapl atd. Takze bych asi jako lepsi alternativu pro chudeho studenta videl nejake obyc plaste za dve stovky s zeleznym kordem, ktere ti navic diky tvrde smesi vydrzi i dele. Kevlarove plaste s hmotnosti pod pul kila nejsou zrovna vhodne pro nekoho, kdo si nemuze dovolit je kupovat nekolikrat do roka (u me to treba letos byli dva specialized captain a ctyri RR na dva cleny domacnosti..).
Plášť řízlý na boku (cca 2 cm) jsem sešil silonem a podlepil záplatou ze staré duše. Jezdím na něm bez problémů.
Pokud by byla fotka, velmi by mě zajímala.
Takže místo kouskem staré duše je podlepená obyčejnou záplatou, omluva :)
Deravej bok jsem dojezdil taky a to i bez toho silonu az do roztrahni behounu kdyz zacala vylizat protidefektni vrstva z maratonu… mel sem to akorat podlepeny zaplatou. ta krapet vylejzala do hrbolku, ale jinak to nicemu moc nevadilo. a radsi sem to jezdil vzadu tam mi to prijde sice vic namahany, ale aspon ten plast driv odejde a prijde mi to min nebezpecny
Mě z té díry vylézala duše a to není do beskydského kamenitého terénu zrovna nejvhodnější. Možná by stačila i ta záplata jak píšeš, ale jistota je jistota :)
No teda já bych se krapet bál, kór u vás v Beskydech! Protože kdyby to prasklo, tak jak se pak dostaneš domů? Vozit sebou ještě náhradní plášť by se mi nechtělo!
Domů by to byla cesta strastiplná, radši jsem nad tím ani neuvažoval :)
Nj, ale když to sešiju na běhounu, tak se to asi celkem rychle prodře, ne? Teda je fakt, že za pokus asi už nic nedám, ale já se vždycky raději zeptám na názor ostatních…
Vyzkouše, praxe ukáže víc ;o).
Asi nejdřív zkusím posehnat kus starýho pláště na podlepení, když nenajdu, zkusím sešít. Mezi tím budu kontrolovat, jestli se mi to samo časem nerozšiřuje…
Ked nezozenies stary plast, skus to len zosit a podlepit lepiacou paskou, dostat taku pevnu-striebornu, co pouzivaju aj vodari na opravu vodovodnych trubiek, das zopar vrstiev a nebude tam ani hrbol.
Eště se tedy zeptám na radu ohledně dalšího obměňování kol. Co si myslíte o systému NN/NN s tím, že vždy zadní ojetý vyhodím a nahradím ho předním a dopředu dám nový? Tak nějak si představuju, že vzadu mi bude stačit nižší vzorek (ojetý NN ze předu by se blížil RR, který tam mám teď) a vpředu budu mít vždycky slušný. Tak bych defacto měnil jen jeden plášť, takže bych snad trochu ušetřil…
Nebo mě napadlo mít vzadu jednosměsový, který je levnější a míň se sjíždí a vpředu třísměsový, aby mi to líp drželo (když mi ulítně přední kolo, tak už to moc neustojím). Tato varianta by se mi vpředu a vzadu mohla ojíždět srovnatelně rychle, ne?
Mám ve předu trojsměsový NN a vzadu SS drát. Jezdí to výborně a drátovej SS prý dlouho vydrží.
Zadní RR jsen po 150 km proříz a je na odpis.
To je dobrá myšlenka. Dělám to taky tak, akorát že s Karmama a osvědčilo se to. Přední plášť putuje dozadu když začíná ustřelovat. Už ani nemám nutkání v totálním bahně nasazovat dopředu Bulldoga – nějak jsem si na Karmy zvyk. A NN jsou taky univerzály, snad jen posazený víc do terénu.
Tak jsem na svých Racing Ralphech najel už 5500 km, furt to ujde a popravdě nechápu, proč je někdo vyhazuje po 1000 km.
Styl jízdy z kopce co to dá, cestou necestou (kolo si vždycky cestu najde), dost km po asfaltu, absolvovaly se mnou mj. 2× Přes dva kopce, 2× Malevil, Krále Šumavy, Salzkammergut a řadu dalších závodů, podzimní přejezd Orliček po hřebenovce atd. Na Racing Ralphy zkrátka nedám dopustit.
jo, model 2008 Evolution Carcass, Triple Compound, šířka 2,1 palce, kevlar
tuším že z bagbike? za 620 Kč/kus
To je jako u řetězů, záleží na mnoha faktorech (styl jízdy, váha jezdce a také velmi na to jak se foukají). Mně vydrží cca podobně, jen nerad jezdím na sjetých pláštích, takže vyhazuju výrazně dříve (cca 2,5–3tis. km a jdou pryč při cca polovině vzorku). Kdybych jezdil vzorek než zmizí úplně, tak těch 5,5–6tis. určitě dám (na zadním kole).
Ale chápu, že jsou na druhé straně tací, kteří po 1000–1500km dokáži zrušit vzorek úplně a to se pak nedivím, že se jim to nelíbí. Samozřejmě je otázkou se v tu chvíli zamyslet, jestli problém také není někde jinde než v plášti (ale když je vše dané třeba hmotností jezdce, tím následně je třeba i hodně foukat, tak se s tím nic neudělá, jiná věc je třeba když s pláštěm někdo často jezdí ve smyku, to se pak nemůže divit).
když je vyhazujes tak nemusis do popelnice ale mužes je dat mi, ja na nich jeste min 3000 najezdím ;-)
Zdravím..
Vybírám zadní plášť a nechci kevlar. Jak na tom bude RR z Bikesportu
Jezdím tak 50teren/50silnice
Doposud mám maxxis ranchero na Z a výdrž zhruba 3500km a 40%vzorek. Vydrží ten RR alespoň 3K? Díky