Kolo zimuje na balkoně takže předpokládám že je to důsledek mrazu.Popraskaný je drobně ale skoro všude.Pláště SCHWALBE EVO 2.1, RR a NN. Mohu očekávat konec životnosti a případně časťejší defekty?
Kolo zimuje na balkoně takže předpokládám že je to důsledek mrazu.Popraskaný je drobně ale skoro všude.Pláště SCHWALBE EVO 2.1, RR a NN. Mohu očekávat konec životnosti a případně časťejší defekty?
Hoď sem fotku. Ale jestli ti to stojí na balkoně celou zimu a navíc podhuštěné, tak ano. Je to tím. Vlastnosti gumy se zhoršují nejen vlivem času, ale také vlivem okolních podmínek.
Co říká Hanák na Tvůj počin?
Hoď fotku.
Jen tak pro zajímavost, něco podobného mi dělá Kenda Karma 2.0 kevlar 60 tpi na HTčku cca po roce a něco ježdění. Spousta malých prasklinek, spíš mikroprasklinek na povrchu, asi za tu dobu plášť styří nebo je důsledek ježdění v zimě či co. Prasklinky jsou ale fakt jen na povrchu, vevnitř pláště ne, takže na defekty ani funkci to nemá vliv. Já to neřeším a jezdím, než ho sjedu.
Je fakt, že Karmu jezdím cca rok na kole vepředu, pak koupím novou a dám ji dopředu a tu lehce jetou zepředu dám do zadu, kde ji jezdím další rok. Za rok vzadu je už hodně jetá a jde do popelnice. Celkově na ní vepředu ujedu 7–8 tisíc a pak vzadu zase zhruba tolik. Takže na plášti dám dohromady tak kolem 15–16 tisíc km. To se nedivím, že cca po 10000 km se začínají na povrchu objevovat mikropraskliny.
Popraskání přesně odpovídají tomu co píšeš v uvodu. Dnes jízda v terénu bez defektu. Jinak pláště přes zimu hodně nafoukané, určitě né podhuštěné.Ježdění malo a pouze po asfaltu.Celkově mají najeto cca 3000km.
Před povětrnostními vlivy a jednou složkou světelného záření je pro uskladnění vhodné natřít bočnice pláště glycerinem a mírně snížit tlak. Toto vše za podmínek , že kolo nestojí na pláštích. Je vhodné postavení obou kol na stojánky typu triangl.
Nemyslím si, že by hlavní příčinou byl mráz.
To, co pneumatikám nejvíc vadí je UV záření – tedy hlavně slunce.
Je to tak, po pláštích je dalším v pořadí devastace lak , není- li opatřen filtrem. Nejlépe je to vidět na bílé barvě, která prvně žloutne a potom mění strukturu.
Samozrejmne maji vliv povtrnostni podminky(slunce a mraz)a taky jestli clovek jezdi po posoleny silnici.Pokud kolo nekde dloho stoji na podhustenych nebo vypustenych plastich tak ti popraskaj jelikoz se deformujou vahou kola.