MTB Slicky - Jaký rozměr vybrat ?

47 nepřečtených
  • Quik

    Zdravím všechny bajkery a bajkerky … Ač jsem prohledal snad všechny topicy o MTB slickech tak jsem se nikde nedočetl , jaký rozměr pláště vybrat ?… Váhám mezi rozměry 26×1,4 ( http://www.kupkolo.cz/…,4_2691.html ) a 26×1.0 ( http://www.kupkolo.cz/…0_5343.html ). Duši jsem vybral 26×1.0–1.5. Jde mi o to , získat co nejrychlejší mtb , protože na žiletku nemám finance. Doporučíte mi tedy užší nebo širší plášt ?

    0 0
    • radek80  

      určitě 1.0 + duše 1.0–1.25

      doporučuji

      http://www.progresscycle.cz/hutch/firma.asp…

      zdar

      důvod: chceš hlavně rychlost, nafoukni to na co nejvíce a jezdíš jako drak.

      0 0
    • black.horse  

      prvně si odpověz na to, že zda chceš jezdit s těmi slicky jen po asfaltu a nebo chceš aby tam byl příležitostný lehčí terén… pokud to chceš kvůli čistě asfaltové jízdě, jednoznačně ber úzké… a pokud s nimi plánuješ jezdit smíšený povrch (to dělám třeba já) tak pak bych volil 1,4–1,6", protože užší v terénu snáze cvakneš…

      0 0
      • radek80  

        když to nafoukáš na maximum, to já mám 8 atm, tak to necvakveš, leda píchneš stejně jako 1,4. Já s tím jezdím do práce do Prahy 25 km, 80% asfalt, a jinak šotolina a i kousek štěrk. A píchnul jsem akorát jednou o trn.

        0 0
    • Hornet  

      pozri toto:

      http://www.koloshop.cz/…1,35-kevlar/

      1,35 idu super, lahke 295g, do tensich by som asi nesiel.

      0 0
      • ememem  

        tak, uplne v pohode, vydrz aj odolnost znacna, znesu aj valce resp. trenazer, dratove sa daju zohnat za necelcyh 15E

        0 0
        • Hornet  

          joo, ved povodne sme ich brali na valce, ale aj na ceste su fajne

          0 0
    • Quik  

      Děkuju za odpovědi :) Mimochodem je tu někdo kdo by mi doporučil plášt – Ritchey Slick 26×1.0 ? O rozměru mám tedy jasno , akorát se ptám jestli je ten plášt slušný …? Osobně si myslím že je tam ten vzorek spíš jenom na okrasu takže by se měl chovat stejně jako hladký …

      0 0
      • TJK  

        Ja si na letni dovcu do alp koupil dratovy Continental Contisport v rozmeru 1.4, vaha plaste 450g, k tomu dusi Schwalbe 1–1.25, uplne vpohode, supr drzej na suchu i na mokru, zadnej defekt (behoun je pocitove hodne silnej) a sjizdel jsem na nich i schody a vpohode :-) ja snimi byl velmi spokojenej…

        0 0
        • TJK  

          Tak presne je to Continental Sportcontact viz. link

          http://www.conti-online.com/…ntact_en.gif

          0 0
          • Martin11  

            Mám je v rozměru 1,3", zatím bez defektu, jedou pěkně. Spokojenost.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Kolo s nimi ale vypadá hrozně :-D

              0 0
              • DaSnail  

                a stačia ti na to prevody? má to menší obvod, hmotnosť, valivý odpor, aerodynamický odpor…atď, jak je v kraji zvykom. 8o)

                0 0
                • StuntJ  

                  To už bych se taky bál že bych to převodama neuživil. Občas i na 2,1 gumách převody nestačí :o) ale to jen naštětí minimálně :o)

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Z kopce nestačí a jak foukne do zad, tak už je to málo i na rovině. Ale pokud nehoníš průměr, tak holt z kopce jen sjedeš, bez šlapání. Dá se to přežít :-)

                  0 0
                  • DaSnail  

                    myslel som si. 8o)

                    teraz jak máš tie kotúče, môžeš mať jak druhý pár veľké kolesá, tam by to už mohlo stačiť…;o)

                    0 0
                  • StuntJ  

                    a já jsem mysle že jízda z kopce je na odpočinek cyklisty … :o)

                    0 0
                    • JakeF  

                      :-D před pár dny jsem se rozhod dojet jednoho cyklistu, co jsem ho viděl v lese na vrcholu kopce. Do kopce skoro 20 tepů nad ANP, pak z kopce 10 tepů nad ANP a když jsem ho dojel, tak jsem zjistil, že borec jede na karbonový silničce :-D. A jak jsem byl pod kopcem neodpočinutej ;-).

                      0 0
      • Rychlej turista  

        Vzorek na silničním plášti je jen k tomu, aby se měly kde držet kamínky.

        0 0
    • šlapatko  

      Taky mám jen horáka a každé jaro nakroutím cca 3–4000km po asfaltu.Chvíli jsem jezdil ůzké pláště 1,5 a nakonec je dal pryč.Jezdím sjeté pláště maxxis flyweight 2,1 a v klídku točím třeba i 200km za den.Jestli nechceš jezdit průměrky nad 30 km/h jsou tenké pláště zbytečné.Často ocením široký plášť když potřebuju přeletět nějakou šotolinu nebo polňačku.

      0 0
      • Quik  

        Dík za reakci … Jelikož jsem hokejista tak ty slicky chci pro výkonnostní tréning – něco ve stylu chrtění. Chci si prostě ozkoušet ouzký gumy , i když by někdo moh namítnout že si víc zatrénuju se širšíma pláštěma :)

        0 0
        • šlapatko  

          Jasně chápu, ale i na širokých se dá chrtit:-) Někdy se naháním se silničářema.Jak je moc naseru tak prchnou:-D

          0 0
    • Plechovka  

      mám ty micheliny 1.4 na kole viz profil. Můžu je doporučit. Jede to s nima super. Na naše silnice (okresky) ideální, protože ten plášt je pomerně vysokej, a tudíž je pohodlí na velmi slušný úrovni. Tlak 6 atm. Oproti 2× RR průměrná rychlost tak o 2 až 3 km lepší (u mě kolem 25km/h).

      0 0
    • xshreck  

      Jaké pláště by ste doporučili na jízdu 70% silnic a zbytek polňačky a nezpevněné cesty? mám origo 26×2.1 Merida Race … mám najeto 300km a zadek už je o mm menší než předek :( koukám že se tu bavíte o průměrných rychlsotech … Jezdím rád rychle a delší trasy.

      Btw když chci potom do většího terénu tak vyplatí se vyměnit třepa plášť silniční za horský? že bych měl jedny hrubší a jedny slicky? Právě na cross jsem to neřešil ale na MTB tj docela cítit :)

      0 0
      • black.horse  

        na 70% silnice a zbytek polňačky atd bych doporučil Schwalbe Marathon Racer 26×1,5… zvláště když říkáš že rád jezdíš rychle a daleko, ta guma je lehoučká a rychlá a v případě potřeby s ní je za sucha možno v pohodě jezdit po lese i v středně lehčím terénu, ale na mokru se v terénu přizabiješ:-( na mokro to není. Do kamenitýho a kořenitýho terénu a nebo do mokra jsou drapáky prostě lepší. Takže k Tvé otázce, ano, vyplatí se přezoutvat, ale ještě lepší je mít dvě sady kol, jak to dělám já a výměna je rychlovka.

        0 0
        • MlokCZ  

          To je ale už hodně masochistický. Racery sice vážně parádně jedou, ale přeci jen ta šířka a mírně nižší odolnost.

          Zase nechce jezdit tak úplně ojediněle mimo asfalt. Já bych u Maratónů tedy bral raději Supreme 2,0. A o moc pomalejší ty Supreme nejsou.

          Dvě sady kol jsou dvě sady kol, to je jasné. Zvlášť když jsou to sady komplet celých biků :-)

          0 0
          • šlapatko  

            Mlock CZ: Nazdar, chci se zeptat na tvůj názor na plášť scwalbe marathon supreme 2.0 v kevlaru.Chci ho použít hlavně na silnici na jarní najíždění.Co mě ale nejvíce zajímá, dá se použít i v lehčím terénu? Jednalo by se o šotolinu a udusané cestičky,semtam kořeny a úseky trávy.Použil bych ho na 24 hodinový závod v mtb.Jedu sólo a plášť co jede se hodí.Jinak jezdím RR.Jsi tady nejspíš jediný kdo má s tímto pláštěm zkušenosti.Jen mě zajímá zda je použitelný i mimo asfalt?Použil bych ho jen za 100% sucha.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Přesně nad tím už pár dní dumám, dát ho dozadu jako rychlej plášť k zubatému FF vpředu :-)

              0 0
              • JakeF  

                Neuvažoval jsi o přechodu na cyklokros? :-)

                0 0
                • jIrI___  

                  RT zavádí novou éru, kdy se čtyřiadvacítky budou jezdit na slickách :)

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Svoji cyklokrosovou kariéru jsem ukončil někdy před 31 – 32 roky. Po jedné sezóně. Je to děsná rasovina, nic pro mě :-)

                  0 0
            • Rychlej turista  

              Ještě je tady jeden kanditát (s hodně věrohodným názvem) – Kožak 2,0. Teď jde akorát o to, který je odolnější.

              0 0
              • šlapatko  

                Ahoj, jsem rád že nejsem jediný kdo nad tím přemýšlí.Bude odolnější než FF a snad rychlejší než RR.Kojak je ještě lehčí,ale vzorek nemá vůbec žádný.Nepodrží ani na rose.V noci na louce budou nejspíš oba klouzat.Podmínka je 100% sucho.Letos na Valašské snad bude:-D

                0 0
                • Rychlej turista  

                  To by nebyl problém, jak padne rosa, tak na těch pár hodin nad ránem přezuješ a je to :-)

                  Já nad tím začal přemýšlet, když se MlokCZ rozepsal o tom, že s ním v pohodě lítal po lese. A když něco takového napíše MlokCZ, tak se to musí brát smrtelně vážně :-)

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Takže jasná volba:-) Letos budou frčet slicky.Venku krásně a já musím do práce:-(

                    0 0
              • MlokCZ  

                Kojak bych nebral. Ten bude ve všem horší. Supreme má lepší ochranu proti defektů (i když Kojak by na tom také neměl být špatně s odolností), je to z těch moderných novějších plášťů od Schwalbe, které používají triple nano směs.

                Kojak je už letitý model se starou směsí, navíc se Kojak už přestal snad úplně vyrábět pro 2010, takže v obchodech to budou doprodeje.

                Supreme má jedinou nevýhodu a to že je relativně těžký. Což ale není díky té jeho odolnosti + skvélé výdrži nic divného.

                0 0
            • MlokCZ  

              Odjezdil jsem na nich tak 1200km, z toho aspoň třetina byla v terénu a párkrát i mírně náročnější terén. Třeba spodní část zelené z Čerchova po tom co překříží asfaltku, je tam trošku prudčí úsek na jehličí a do toho sem tam nějaký kořen.

              Nebo v Beskydech třeba modrá z Bílého Kříže k přehradě, kde na začátku jsou decentní šutry, to není tedy nic těžkého, ale lehoučká cesta, ale dalo se to tam na těch Supreme i celkem pustit (v té době jsem měl na HT Rebu, ne pevnou).

              Takže v terénu když se jede opatrněji, tak se na nich dá celkem dobře. Jen jsem s nimi jezdil o hodně opatrněji hlavně zatáčky. A také jsem s nimi v terénu jezdil pouze za sucha.

              Na mokrém asfaltu drží výborně, ale v terénu to bude na mokru asi dost šílené.

              Co je na nich super, tak vynikající odolnost.

              Akorát je zcela nutné je nahodit bez duší. Tím myslím tedy pokud RR jezdíš bez duší.

              Protože RR bez duší jedou skoro stejně jako ty Supreme s duší.

              Pokud budou Supreme taky bez duší, tak poletí parádně, ale s dušemi oproti RR bez duší nemají až tak moc smysl.

              A to byl přesně důvod, proč jsem je tenkrát přestal jezdit. Neměl jsem ještě kompresor a ty Supreme jsem na STčka velkou pumpou bez duší nenahodil, UST RR ano.

              Teď tu kompresor mám, takže je možné, že někdy ty Supreme ještě bez duší zase použiju.

              Na asfaltu jsem z nich byl nadšený.

              Případně bys to mohl na tu 24hodinovku zkombinovat, tedy Supreme dozadu a RR dopředu.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Tak to je dost brutální, jestli jsi ho jezdil i vpředu. Já uvažoval pouze o tom, že bych ho dal jen dozadu a vpředu nechal FF, s nimiž se přece jen dá docela dobře jet i v mokru. Tady už mi nejde o to, dát něco rychlejšího (to zrychlení oproti FF by už nebylo výrazné, výrazně bych si však pohoršil jízdními vlastnostmi), než je FF, ale právě o tu odolnost, která je na kamení u FF tragická. Teď mi přijdou Fulcrumy RM3 a FF UST, tak počítám, že si s tou odolností dost výrazně polepším, ale minimálně za vyzkoušení, aspoň vzadu, to stojí. Ty Supreme ale asi v UST verzi nedělají, co? Takže do těch FRM3 budu muset dát NoTubes pásku, abych je mohl nasadit, že jo?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já měl nahozené hlavně na asfalt a taky jsem na tom odjel cca 75% po asfaltu.

                  Třeba ten Čerchov, to tak prostě vyšlo. Byla to víkendová akce a já jel tam po vlastní ose, celé asfalt a to samé zpět (zase celé asfalt). A tam byla jedna krátká (oproti cestě tam a zpět) výjížďka terénem, takže nemělo smysl to řešit jinak, že bych vzal jiné kolo.

                  A pak mi to nějak více zajímalo, jak se budou chovat v terénu, tak jsem pak vícekrát při vyjížďce po asfaltu tam švinhul i nějaký ten terén. V Beskydech jsem je měl na HTčku (druhé kolo sebou), na kterém jsem odjel dvě vyjížďky převážně po asfaltu, když to bylo po předchozích dvou dnech s přívalovými dešti a nechtěli jsme moc do terénu. Jinak jsem tam jezdil vše v terénu na Stereu.

                  UST verze se nedělá a mělo by to jít nahodit bez pásky na UST ráfek, ale je to právě ta nejhůře se nasazující kombinace.

                  Já je pak jednou zkoušel bez pomocné metody (tedy nahodit první patku s duší) a to se nechytli na STčkách ani s kompresorem. Pomocí duše a s kompresorem to jít ale už nahodit musí.

                  A můj odhad je, že Supreme budou pořád ještě o trochu odolnější než UST FF.

                  0 0
                  • adco  

                    Supreme používam druhý rok na tréningy na asfalte a v suchom teréne. V kombinácii s dušami Michelin C4 Aircomp Latex, zatiaľ (poklopem) žiadny defekt. Najazdené okolo 5000 km, opotrebenie minimálne, na asfalte tichý a aj dosť rýchly (nepovedal by som najrýchlejší, s Maxxiss wormdrive, nejaká odľahčená verzia s flyweight dušami som bol rýchlejší). Vyššia cena sa oplatila, neľutujem nákup. K téme: na čistý asfalt sem tam obúvam Hutchinson TopSlick 26×1.2 plášte (absolvoval som na nich na MTB HT cestný maratón Zlaté piesky – Jasná Junior hotel (bývalý Rock FM maratón 313 km), v pohode som v balíku udržal tempo so silničkami – ale nie je to klasický pretek, priemer okolo 30). Na bežné tréningy ale nepoužívam, naše vedľajšie cesty, kde väčšinou trénujem, ak sa nedá ísť do terénu sú v takom stave, že tie úzke plášte sú veľmi nepohodlné, aj preto sú Supreme výhodnejšie.

                    0 0
          • black.horse  

            Uznávám, že jsem je jezdil na fullu, takže pohodlí bylo v poho. S odolností jsem nikdy problém neměl a krom bláta podržely vždycky. Pro ználé místních tras červená ze Zbraslavy přes Brdy a žlutý dojezd do Haloun na těchto gumách skoro ideální trasa, ale tam není skoro žádnej terén:-)

            0 0
    • combajnero  

      … protože na žiletku nemám finance…

      Starší silničku pořídíš za pár kaček. Do 5k určo. A pořád je to hodně dobrý kolo. Viz můj profil.

      0 0
      • Quik  

        Chápu tvojí připomínku … ale já si místo tý jedný ojetý silničky radši koupim hokejku … to je pro mě důležitější věc :)

        0 0
    • Rbiker  

      Dobry večer, chcel by som si kupit slicky, asi 1.0 , ale rozmyslam, ci to nieje prilis uzke na tie rafiky, poradte pls, nech neminiem dost eur nadarmo, rafiky mam DT SWISS 445D Díky za rady :).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.