• zaskar ex

    Ahoj, máte prosím někdo zkušenost s úpravou (přestavbou) mtb na gravel?

    0 0
    • Vilém  

      Na takove prasopsy je tu par odborniku. Parkrat se to tu resilo a byly tam vypsany vsechny negativa takovehoto reseni. Pohledej.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Alojs01  

      Mám starýho bika 26" a gravel z něj udělám vždycky tak, že dám dozadu nosič na brašny a když jedeme i s dětma, tak ještě starej vozejk jako další zavazadlovej prostor… Z MTB gravel za 10 minut a zpět z gravela na MTB za 8 minut. :-)))

      0 0
      • scalar  

        to by mne zajímalo, co si představuješ po pojmem gravel

        0 0
        • Alojs01  

          Před 30 lety jsem měl 3/4 Esku s tříkolečkem a jezdil jsem na tom puťáky po silnicích, lesních i polních cestách, takže by se dalo říct, že už tehdy jsem měl taky gravel. :-).

          To, že v tuhle dobu kolo s jakoukoli drobnou odlišností se musí zaškatulkovat a mít svůj speciální název fakt neřeším.

          Ale když se ptáš, tak pro mě osobně je gravel cesťák, takže jakékoli kolo, určené pro cestování.

          Autora vlákna jsem samozřejmě pochopil a moje odpověď byla myšlena s vtipem, tak trochu na odlehčenou, holt se asi nepovedlo no… :-)).

          0 0
          • Prazak0  

            Tak Favoritům a možná i Eskám se říkalo sportovní kola. Ne závodní, ale kola pro rekreační jezdce, která se vnějšně podobala závodním kolům. Dnes se pojem závodní kolo moc neužívá, spíš se mluví o silničce nebo dráhovém nebo CX kole. Zásadní rozdíl je v kvalitě. Eska byla kolo na úrovni supermarketových kol, stejně i běžně dostupné Favority. Dnes i nejlevnější silnička se spíš podobá závodním kolům té doby pro juniory. Dnešní silnička nebude horší jak tehdejší F1 pro nějaké začínající závodníky. Pamatuji, že tehdejší trenér KamilHaťapka si stěžoval, že tu nejsou silniční kola a mladí nemají na čem pořádně jezdit, což má dopad i na úroveň závodníků.

            Dnešní gravel nejsou plečky, které dřív fungovaly jak univerzální kolo, tj. Esky, Favority pro masovou spotřebu.

            0 0
    • zaskar ex  

      Gravel? Co si představuji.. hmm.. Vizi mám, ale jen z okukovani videí a foto, vlastně jsem ho fyzicky neviděl.. ono to má hlubší podtext.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • zaskar ex  

      scalar.. Tvé bajky se mě líbí. Zhruba takovou mám hrubou vizi. Jak hodnotíš pevnou vidli?

      0 0
      • Vilém  

        Zhruba jakou? Co vubec chces? Rovny riditka, berany, sirku plastu, brzdy, pozadavky na nosice a blatniky…

        0 0
    • zaskar ex  

      Jelikož jsem bývalý zavodak, lákají mě berany, pláště 1,75…jezdím 90% silnici..

      V podstatě se jedná o úpravu mého kola(viz foto) v profilu. Samozřejmě pevná vidle.

      0 0
      • scalar  

        Nesmysl. Maximálně tam dej pevnou karbonovou vidlici a lehké rychlé pláště.

        0 0
    • BLACK1E  

      Když jsem něco podobnýho vymýšlel já, tak první problém byl, že berany ti prodlouží posed a budeš muset nahodit extrakrátkej představec. Celkově má rám špatnou geo, takže z toho není ten správnej pocit jako je na silničním rámu. Jinak pláště si tam můžeš strčit jaký chceš, ale u 29" je lepší výběr. Fajn je když je na kole už sram 10sp výbava, pak stačí koupit 10sp páky a nějaký mechanický třmeny na bazaru a všechno chodí.

      0 0
    • zaskar ex  

      Právě ten dlouhý posed.. ten mě sere :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.