• LazyBone

    Ahoj,

    potřebovala bych poradit s výběrem kola. Začala jsem jezdit letos v červnu, do té doby jsem kolo neměla ráda, nešlo mi, nebavilo mě, leč problémy s kolenem mě vyřadily z běžeckého tréninku a tak jsem začala šlapat. Co si budeme chytlo mě to a uvažuji o pořízení vlastního kola pro doplnění běžeckého tréninku nebo úplné nahrazení dlouhých běhů (i v zimě). Plánuju jezdit převážně po cyklostezkách a lehký terén. Zatím si netroufám do lesa. Nemám jistotu a nevěřím si :) Jezdím cca 22–26km/h takže se nabízí pořídit silničku, ale na 70% jsem rozhodlá pro MTB :)

    Takže bych potřebovala poradit, jaké kolo vůbec pořídit. Vyzkoušela jsem s koly 26´´ i 29´´ a pocitově lepší asi 26. Ale nevím, zda pro mojí výšku 175 je to ideální volba. Ráda bych se vlezla do 20 tisíc, závodní kariéru na kole neplánuju.

    Děkuju!

    0 0
    • Bubaaak  

      Mám tři (hlavní) kola, silničku, MTB a cyklokrosku… prakticky jezdím jen na cyklokrosce.

      Takže za sebe bych doporučil rozšířit obzory o kategorii CX a gravel, do dvacky se s novou CX asi nevejdeš, ale gravel by se už našel.. Pokud máš v okolí decathlon, zkus si zamluvit na testovačku Triban a uvidíš, jestli ti sede, nebo ne

      https://www.decathlon.cz/…8504030.html?…

      0 0
    • novas752  
      1. Silnička je kolo čistě na asfalt = lehký terén nee. Navíc v zimě je na silničce větší zima – jede to rychle. :)
      2. 26" nová kola už se nedělají několik let, mtb kola jsou 27,5" nebo 29", krosová a silničky/cx maj stejně velké výplety jako 29", akorát nižší pláště.
      3. Do výběru kategorie bych zařadil i ty cyklokrosky/gra­velbiky. Netroufáš li si do terénu tak je to ideální univerzální volba. Ale chtělo by to nějaké kolo s beranama vyzkoušet, ne všem to sedne.
      4. Kromě kola samotného budeš potřebovat i nějakou základní výbavu (helmu, pumpičku, duši, montpáky, lepení, mazání na řetěz…) a oblečení oproti běhání navíc (pohybuješ se rychleji, víc fouká, větší zima, větší rozdíl mezi pomalou namáhavou jízdou do kopce a rychlou jízdou zadarmo z kopce = větší nároky na prodyšnost a neprofuk vlastnosti.
      0 0
    • lunochod  

      Vzhledem ke koncentraci chudáčků s autama ti silničku nedoporučuji.

      0 0
    • DonE  

      Tohle je klasická past, že které není úniku. 26'' je dnes nesmysl. To je asi to jediné, co k tomu říct. Zbytek je více méně na tobě.

      Pokud jde o silnici, tak bych ji jako jediné kolo nechtěl. Bude tě to omezovat na jízdu čistě po asfaltu. Plus je otázka, jak ti sednou berany. Chce to fakt vyzkoušet. Hlavně když píšeš, žes na kole nikdy nejezdila.

      CX je fajn kolo a dá se s ním projet ledacos i mimo asfalt. A na silnici to pořád jede pěkně. Zůstává jen otázka, jak zvládneš berany. A jestli se ti časem nezačne přeci jen víc líbit v terénu. To prostě za tu chvíli ježdění asi nemůžeš vědět.

      MTB 29/27,5 sice neodpovídá tomu, co jezdíš, ale špatná volba to není. Bral bych nějakou lehkou XC verzi s předním odpružením. S rozumnými plášti to taky nepojede úplně tragicky na asfaltu.

      Za mně buď mít dvě kola (mtb+silnice), nebo CX jako univerzál s určitými limity, nebo MTB. Přesně v tomhle pořadí.

      Problém je ta cena. Za 20.000 buď bazar nebo stavitel. Jinak to budou vyhozené peníze. Viz stovky jiných vláken na tohle téma.

      0 0
    • Val  

      MTB samozrejme, je to nejvesi univerzal, muzes s nim bez problemu jezdit i po silnici a doda ti potrebnou duveru v terenu, takze nakonec po tech lesnich cestach a cestickach budes jezdit, protoze je to vetsi zabava a daleko bezpecnejsi nez na silnici… teda nez ti hlavu urve natazenej drat. (sry hosi, ale gravel je IMHO spis pro zkusenejsi, kteri vi co chteji)

      Velikost kol neni zas tak dulezita jak se snazi prezentovat vyrobci. Najdi si kola co se ti libi a zaloz dalsi vlakno „kolo do 10000“.

      MTB zdar!

      0 0
    • LazyBone  

      Děkuji všem! Další „pro“ pro MTB je i to, že plánuju do budoucna, až se trochu vyjezdím, zapřáhnout i psa, ale zde by se jednalo o krátké trasy někde na louce, pěšinách v lese… čili lehčí terén

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  

        Tak pak je to jasný.

        Teď jen vybrat jaký. Taky bych doporučoval stavbu na zakázku, většina sériových kol do 20–25 000 stojí za prd.

        0 0
      • DonE  

        Pak opravdu není o čem. Teda pokud s tím psem nechceš výhledově i závodit. To by posunulo téma do kategorie levný a funkční full.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.