Dilema Gravel x Silnička -> 60k

147 nepřečtených
  • t0uch93

    Ahoj,

    rozmýšlím se nad otázkou zda pořídit Gravel nebo Silničku.

    Rád bych se zeptal na Vaše zkušenosti.

    Jezdím 95% silnici, zbytek jsou cesty, kde jsou kamínky nebo je to cyklostezka v lese, kde je sem tam na zemi klacek.

    Každopádně někdy ty silnice vypadají jako tankodromy. → děkuji mapy.cz za navádění na tyto cesty.

    Jezdím v týdnu do práce 7 km tam a zpátky a o víkendu 50 – 130 + km. Jsou to rychlé úseky i strmé kopce + potřebuji lehké převody, abych mohl hecovat přítelkyni zpoza zad, aby ten kopec nevzdala.

    Mám na tyto účely zatím staré horské kolo, ale to mojí dušičce nestačí.

    Na delší cesty si půjčuji od „tchána“ krosové kolo, které mi ale nesedí geometrii + chci svoje kolo.

    Výšku mám cca 180 cm, váhu 82–85

    Rozpočet bych viděl cca 60k.

    Osobně by se mi líbilo:

    https://www.cube.eu/…greyncarbon/

    Nebo nějaké endurance kolo od Canyonu.

    Každopádně se chci zeptat na Váš názor než něco koupím.

    Pokud by měl někdo třeba inside s čekacími dobami, tak bych to ocenil.

    To Cube jsem na internetu viděl jen ve velikosti 53 a na stránkách jsem nic nezjistil.

    Pokud by někdo navrhl nějakou alternativu na kterou nebudu muset čekat půl roku, tak bych byl také rád a předem děkuji.

    0 0
    • Jáchym 1  

      Cube v nedohlednu.

      Pro Tvou výšku je 56cm.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GHOST Road Rage EQ 28 kolo, khaki matt/super light green Skladem 2 ks

      Výprodej -20% GHOST Road Rage EQ 28 kolo, khaki matt/super light green

      od 26 399 Kč -20% MOC 40 999 Kč

    • Dejv0  

      Mám Endurace CF 7 od Canyonu na 35mm, jezdím 90% silnice/tankodromy a zbytek nenáročnej terén. Rychlý a pohodlný to je, na tohle použití je takovej allroad super volba. Jen ta dostupnost no, relativně brzo by mohli být ty dva modely na Sramu, ale to je o 20k nad tvym rozpočtem . Hledej podobný kola „mezi“.

      1 0
    • Redjuu  

      To je spíš, kam tě srdce táhne. Jestli si těch 95% silnic chceš naplno užít (silnička), nebo jestli to je pro tebe jen spojnice mezi bodem A a B (spíš gravel). Přispěju tedy jen tím, že já jezdím Endurace CF a i na 28 pláštích je komfort už hodně slušný. Takže myslím, že když tam dáš třeba 30–35 mm, tak těch 5% cest by ti nemělo dělat vrásky. Ale furt to beru jako kolo na výlet. Jezdit na tom s batohem do práce by mě nebavilo.

      2 0
      • LS93  

        Rozhodně to nemám na to, abych dojížděl z bodu A do bodu B a pokud ano, tak to je proto, abych jel rychleji než minule.

        0 0
    • sserpx  

      Dust

      Je to neznackove, ale pomer cena/kvalita za me super.

      Mam od nich silnicku, kolega z prace tohoto gravela a oba jsme maximalne spokojeni.

      Na gravela ted standardne davaji 36mm Tufa, coz by pro tebe mohlo byt idealni.

      Pokud neco uzsiho, urcite se pujde domluvit.

      Uz jsem se na silnici stihl poradne rozsekat, ze mam lisaje viditelne z druhe strany chodniku a kolo prezilo bez uhony.

      Skladem by melo byt. Pro tebe velikost 54.

      0 0
      • aifel55  

        Taky jsem se na tyhle kola díval, bohužel na mě malé rámy.

        0 0
    • Cavendish  

      Kup si cyklokrosové kolo. Geometrii blíže k silnici a mimo asfalt toho zvládne víc než dost

      0 0
    • macomb  

      Pokud 95 silnice, tak určitě silnici, krátké šotolinové/polní úseky jde bezproblémů projet i s 25/28 plášti (u mě bezdušové) a nikdy žádný problém ani defekt.

      3 0
    • Fazzy  

      Hlavně bych přemýšlel, jestli si sportovně laděnej jedinec, kterej si dá občas rád do těla, rád se proletí v tempu nebo se vyhecuje na nějakým měřeným úseku. Pokud jo, tak bych do gravelu ani krosky nešel. Pořád tě bude hlodat, že tě něco brzdí a skončíš jako majitel gravelu na 25mm pláštích, což jednak nenadělá tolik radosti z jízdy a už vůbec ne při pohledu na něj. Jestli nemáš tyhle chutě a jezdíš vyloženě na pohodu, tak bych se gravelu nebránil. Když dáš nízký nebo úplně hladký pláště, tak to furt pojede hezky i při 40mm šířce a nemusíš si moc lámat hlavu s tim jakej terén potkáš.

      Jestli ale máš sportovního ducha, di do silnice. 28–32mm silniční pláště v pohodě kus šotoliny adekvátním tempem zvládnou, pokud tam nebudou kameny. Na celodenní grevlrajd to ale samozřejmě neni.

      Třeba tady se tváří, že maj celkem dostupný Meridy https://www.cyklopoint.cz/…_d64692.html

      Není to vyloženě endurance, ale 32jky by to mělo pobrat.

      Nebo tady za solidní cenu TCR, ale sami si nejsou jistý velikostí :D https://www.koloshop.cz/…ni-kolo.html

      2 0
      • t0uch93  

        Jen mám technický dotaz, proč je tam tak velký cenový rozdíl.

        Giant TCR Advanced Disc 2 Pro Compact 2022 → 66k

        MERIDA SCULTURA 5000 → 68k

        Cube Attain GTC SL → 58k

        To se platí jen za značku?

        Porovnávám to tady:

        https://99spokes.com/en-EU/compare?…

        0 0
        • Fazzy  

          Jednak za značku a někdy i za to, že je v dnešní době skladem.

          0 0
        • tomo_111  

          si najdi podobne osadeny special alebo Trek alebo Cannondale.

          samozrejme mozu a budu aj rozdiely v rame apod ale primarne za znacku ;)

          0 0
    • snas89  

      Podle toho co pises bych sel do endurance silnice.

      1 0
    • jeniiiik  

      Ahoj. Mám možnost jezdit oboje. A vždycky se ze silničky těším na svého gravela. Více mě omezuje silnice ( tam nemůžeš, do bince to nechceš tahat, je to méně pohodlné, neproletis tak rychle nějakou rozbitejsi cestu, pěšinu) oproti gravelu, kde mě ,,omezuje,, jen to, že jsem o pár km na průměru pomalejší. Oboje jsou nadprůměrné kola, takže to není tím, že silnička je krám a gravel lepší. Šel bych cestou gravelu s objemnou gumou s minimálním vzorkem. Nejlepší by bylo si najít nějakou testovací akci a oba druhy kol vyzkoušet a porovnat.

      5 0
      • kedi  

        Tohle je ale dost individuální. Gravel jsem si chtěl vyzkoušet, měl jsem ho asi půl roku. Nikdy jsem mu nepřišel na chuť. Nakonec jsem si vzal buď silničku, nebo bike a gravel jsem prodal. Nemám žádnou silniční raketu, ale pohodlnou endurance na 32mm. Nelze to nikomu paušálně radit. Souhlas s tím, že nejlepší je, si obě koka zkusit. Ideálně i různé výrobce. Už i fakt, ze zatím asi nejezdil berany.

        2 0
        • jeniiiik  

          Píšu spíše svou zkušenost, nějaký postřeh a námět kam třeba směřovat přemýšlení. ;)

          Od čistokrevné silnice (jezdil jsem na ni dost a baví mě to pořád) mě krom jiného teď odrazují dementi v autech. Nějaký 1.5 metru jako by ani nebyl. A desim se toho, že do mě napakuje nějaký mamlas s mobilem v ruce co v kilu zrovna koukal jinam. Pár takových případů tady okolo Opavy máme. Ale to už je jiná písnička.

          1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Atilla  

          Tak hodně záleží odkud jsi. Silnice v Ráji jsou tak rozsekané, že když se mnou byl kámoš párkrát na enduranc a hopsal vedle mě, tak to prodal a šel do gravelu. Někde kde je spousta pěkných silnic s malým provozem bych to měl asi taky jinak.

          0 0
          • TK75  

            Tak to je svatá pravda…

            1 0
          • Aduldinho  

            A existuje tady v ČR nějaký takový místo, jako pár silniček už tady v MK opravili, ale i tak zbývá spoustu tankodromů :-(

            A mimo téma: Chápete, proč ty nově opravené silničky jsou užší než ty původní? Že se tam sotva vyhnou dvě protijedoucí auta? :-(

            1 0
            • TK75  

              Já upřímně jízdu na kole po silnici nechápu vůbec…Kdykoliv s grevlem zahnu na tu lepší, tak potkám minimálně jednoho trotla co mě nějak ohrozí autem

              A to jsou fakt kolikrát situace, že člověk až žasne co je vůbec možný :-D

              0 0
              • Atilla  

                Klasika, prázdná silnice a stejně tě mine zrcátkem o 25cm. Kde to jde, tak ze silnice pryč. Ale zrovna v okolí, taky nemám extra moc šatolin, nebo lesních cest. Zvláště pokud nechci jet jenom do kopce.

                Na to je super Ralsko, Kokořínsko,…

                3 0
            • Atilla  

              Tak tady odsud jezdí lidí směr za MB, nebo na HK co vím. Ale když se chceš projet po ráji směr Turnov po silnicích mezi Hrubou Skálou atd tak je to totální fašírka. Minulé jsem tam najeli asi 70km a nebyl tam ani jeden segment na stravě.

              0 0
            • detoxy  

              S tím mám taky problém, hlavně tedy v autě. A když se potkáš s kaminonem, který tam má sice zákaz, ale přesto tam běžně jezdí… Ale důvod je myslím jasný, cena.

              0 0
            • shcorepi  

              Jestli MK myslíš Moravskoslezský kraj, tak mám pocit, že tady jsou silnice oproti jiným krajům v poměrně hodně dobrém stavu?

              A to, že je dělají užší, tak oni teď všude kolem cest dělají kanalizaci a nad ní chodníky a pocitově ta cesta potom vypadá užší, ale jestli je to skutečně tak, jsem nezkoušel měřit.

              0 0
              • Jezevec70  

                Není ti pocit, je to jasně vidět. https://mapy.cz/s/mezofehako

                Na panoramě je jasně vidět, jak je nově položený asfalt užší než původní. Navíc je tam několik cm vysoký schod.

                0 0
                • Aduldinho  

                  Přesně tak a to ten tvůj odkaz vypadá ještě relativně široce :-)

                  0 0
              • Marskatin  

                já bych řekl, že myslí Moravský kras.

                0 0
              • Aduldinho  

                MK myslím Moravský kras, sorry, za zavádějící zkratku :-) Jasně, že na kole mi to úplně neva, ale autem, když tam proti potkáš dřevaře s kamiónem nebo autobus, tak to je celkem hnus…a navíc se i osobáky zvětšují a silnice zužují, to nepochopíš ;-)

                0 0
              • adam1  

                V celé ČR jsou parádní cesty ,když to srovnám s Bulharskem :)jinak na Tour dle kamer to taky není bůhví co:))

                0 0
                • Aduldinho  

                  Tak zase máš recht, že např. v Maďarsku ta infrastruktura je značně řídká, značení absolutně nepochopíš, nejen ty názvy obcí, ale i ukazatele a kilometrovníky a když jedeš po nějaký větší silnici, tak tam absolutně není žádná krajnice a navíc je totál rozrůchaná, tam jsem fakt měl místama docela strach ze všech těch pilotů za volantem, ale zase na těch vedlejškách absolutní klid, jen to většinou nikam pořádně nevedlo :-)

                  0 0
                  • adam1  

                    Dnes jsem si to potvrdil :) (Štramberk))máme parádní cesty /ztezky -važme si toho :.

                    0 0
            • Dan205  

              Aby ušetřili. Kdyby udělali nový asfalt stejně široký, museli by řešit zpevnění krajnice, takhle se tomu vyhnou.

              0 0
              • Aduldinho  

                JJ, peníze na prvním místě, bezpečnost neřešte ;-)

                0 0
                • Pebe  

                  jako to nezastávám, ale ve výsledku je to bezpečnější, protože tam jedeš pomaleji a dáváš víc pozor

                  0 0
                  • Aduldinho  

                    No to zase jó, ale v konečným důsledku ten úšetřený peníz budou brzy muset do tý silnice opět nasypat, jelikož se tam potká pár kamiónů a autobusů a ty krajnice nekrajnice se tak orve, že to bude opět ten původní dezolát :-(

                    1 0
                • Nachtlauf  

                  Vedlejší silničky na saské straně Kruš.hor v prostoru Cínovec – Altenberg – Dippoldiswalde – Glashütte – Dreden také téměř nemají krajnice. Za bílou čarou max. 20 cm a šlus.

                  0 0
    • McBlacky  

      Endurance silnice na 32–36mm bezdusich a casem druhy kola vyssi carbony na rychlejsi svezeni po silnici ;)

      3 0
    • adam1  

      Silnička !!!ty se nedívaš na tour?:)))

      0 0
      • t0uch93  

        Koukám na sestřihy, ale zajímají mě jen horské etapy.

        A rád bych si jednoho dne vzal kolo a zkusil nějakou královskou etapu Gira, Vuelty, Tour, Švýcarska či Rakouska.

        0 0
        • Trance  

          No tak to zkus zajet na gravelu s jednou plackou vepredu a budes mit jasno, co koupit :-)

          0 0
      • LS93  

        Zrovna dneska jsem tohle kolo viděl na ČT Sport při tom jejich fejetonu.

        0 0
    • LS93  

      A jak to máte na podzim a v zimě se silničkou?

      Jezdíte, nebo máte pauzu až zase do pěkného počasí?

      Popřípadě měníte pláště?

      0 0
      • Cavendish  

        Silničku uklidím a používám CX

        2 0
      • Jason Voorhees  

        Nasadim starý záplety s obutím na zimu (Conti Contact), kazetou do 34z, platformy a blatníky, a jezdím.

        0 0
      • Nachtlauf  

        Vytáhnu přezutý (Schwalbe Marathon Plus) prastarý HT 26" 3×9 s blatníky a vpředu s oříznutou zástěrkou z Jawy. ;-)

        0 0
      • jiriga  

        jezdim na silnicce porad, akorat prehodim 25 na 28 a jezdim porad..TCR2

        0 0
        • capo  

          jak moc je taková změna znát? jaký používáš tlaky a vzorek? dá se na 28 už přejet i nějaká šotka? byl jsem se silničkou na Pagu a ona tam je víceméně jen ta centrální hlavní silnice, jinde moc není asfalt, tak tam mě moje 25mm bezduše mrzely, ty by šotku nedaly nijak bezpečně ani pohodlně.....

          0 0
      • jiriga  

        jezdim na silnicce porad, akorat prehodim 25 na 28 a jezdim porad..TCR2

        0 0
    • t0uch93  

      Omlouvám se předem za delší dotaz.

      Takže když budu chtít a potřebovat celoroční kolo, tak asi lépe vychází nějaký gravel.

      Ještě jeden dotaz, dejme tomu, že bych to „letos“ s kolem odepsal a pořizoval si ho až v zimě mám očekávat nějaký pohyb cen dolů, nebo naopak nahoru.

      Jak jsem koukal, tak ty ceny jsou teď nahoře a třeba na Canyonu bych čekal minimálně cca 2 měsíce na silničku → bude podzim, takže ne zrovna ideální počasí na takové kolo.

      Pak je tu možnost prostě jít přes rozpočet a koupit tu Meridu, Gianta či nějakou prémiovou značku, která je hůře osazená.

      Merida má Shimano Ultegra a Giant 105 jak velký je v tom rozdíl pro obyčejného cyklistu?

      0 0
      • adam1  

        105 je v poho ,ceny?Ty se nedíváš kolem sebe?:)))

        0 0
        • t0uch93  

          Vidím, ale nikdy jsem takhle kolo nekupoval, takže netuším, co se stane, když bude po sezoně.

          Jestli mají slevové akce atd.

          0 0
          • adam1  

            A nechceš raději na začátek nějaký bazar ?

            Ať víš do čeho jdeš ?Něco na 11sp 105 klidně hlína na rafkových ?

            Např.

            https://www.bike-forum.cz/…malo-jezdene

            Nebo canyon v carbonu /endurenc je hodně fajn .

            https://www.bike-forum.cz/…cf-sl-7-disc

            0 0
            • McBlacky  

              Asi je takova doba, ale teda ceny dost prisny, na bazarova kola. Zvlast ten canyon.

              1 0
          • aifel55  

            Slevy bych nečekal, když je takový hlad po kolech. Kola prostě nejsou.

            1 0
            • VojtaXY  

              To se muze rychle zmenit, jak se zacne plnit bazar novejsimi koly, ktere se prodavaji kvuli financnim problemum.

              0 0
              • JachymP  

                Inflace bude brzo 20%, takže když kola každý rok zdraží jen o 15%, tak reálně zlevní ;) Zatím ale spíš zdražujou ještě rychleji…

                0 0
                • Aduldinho  

                  Inflace jak k*áva plus poptávka neúměrně převyšuje nabídku, vývoj je zcela jasný :-(

                  1 0
              • McBlacky  

                spíš si každý nechá svoje kolo a neupgraduje. Takže bych čekal opačný efekt. Podobně u aut.

                Nebo alespon to vidím kolem sebe, místo dvou let dneska lidi uvažují, že si kolo nechají 3+. Část pro finance, ale také pro to, že sehnat nové kolo co by člověk chtěl ve specce a barvě se dost často nepovede.

                0 0
                • dydy  

                  Pro mě svým způsobem pozitivní zpráva a tak nějak návrat k normálnu. Měnit auta a kola po dvou letech, i když neřešíš love, mě nepřijde zas tak fajn.

                  2 0
                  • jeniiiik  

                    Proč ti to nepřijde fajn?

                    0 0
                    • dydy  

                      To by bylo na jinou debatu, nejsem žádnej eko bio, ale pořád mě přijde z globálního hlediska lepší používat věc dokud slouží. A pokud to vede ke dražení ojetin, jak píše dole Blacky, tak v případě aut to taky nepovazuju za jednoznačně špatný. Za lockdownu se taky vyčistil vzduch.

                      0 0
                      • VojtaXY  

                        Cena aut nema zas takovy vliv na najezd.Zdrazeni paliv by mozna snizilo najezd lidi.

                        0 0
                  • McBlacky  

                    Tak posles to dal za super cenu, nevyhodi se to.

                    Soucasna situace vic tvori tlak na cenu. Neni nabidka z druhe ruky = vyssi cena bazaru.

                    1 0
          • kedi  

            Kol je obecně nedostatek už delší dobu, slevové akce nejspíš nebudou, není co vyprodávat. A jak to tak vypadá, nedostatek bude pokračovat a díky zvyšování nákladů půjdou ceny ještě nahoru.

            2 0
      • tomo_111  

        lacnejsie nebude a dostupnost 2 mesiace je este super, tak asi tak :) Ale pozor , Canyon to kludne posunie aj viackrat, kamos tak nakoniec kupil radsej inde skladovku…

        1 0
        • t0uch93  

          2 měsíce jsou minimum + doručení, takže asi tak

          0 0
        • aifel55  

          Zrovna dnes Canyon vyhodil na prodej kolo, které avizoval až na září.

          0 0
      • Fazzy  

        Kdyby ses rozhod pro ten gravel, narazil sem jeste na gravelovyho Gianta v Lku https://www.adroit.cz/…racotta-2022?…

        Jinak jak zaznělo, lepší ceny nečekej a dostupnost taky sotva.

        0 0
    • t0uch93  

      Začal jsem zkoumat ten Cube.

      Narazil jsem na model

      https://www.bike-life.cz/…arbon/d41975

      Na stránkách je napsáno objednáno, tak jsem se zeptal na termín dodání a odepsali mi, že by to mělo být cca 41. týden v roce → 10.10 – 16.10.

      Ptal jsem se i na model:

      https://www.cube.eu/…greyncarbon/

      V jiném obchodě a tam byla odpověď, že si nejsou vůbec jistí, jestli příští rok vůbec bude dodán do ČR.

      Jako alternativu mi nabídli:

      https://www.trekbikes.com/…t-4/p/35785/?…

      a

      https://www.trekbikes.com/…t-5/p/35786/?…

      A jelikož zmínili to, že si nejsou jistí dodáním do ČR a mám Vídeň necelých 100 km od sebe, tak jsem zkusil napsat i tam, tak uvidím za cca dva dny co mi odepíší, když je tam oficiální Cube store.

      0 0
      • t0uch93  

        Z Vídně mi odepsali, že teď žádný kus nemají, ale měli by přijít na konci roku.

        Do Bratislavského obchodu by měly dorazit cca v listopadu dva kusy 56 a jeden 60 někdy neurčito kdy.

        A v dalším českém obchodě prý už vyprodáno a nedá se tento model doobjednat.

        0 0
      • Pavell  

        Covece verim, ze nejvic radosti by udelalo tohle v M s dodavkou v zari…

        https://www.canyon.com/…ap/3094.html?…

        1 0
    • detoxy  

      Zkus mrknout na něco jako Trek Domane. Silnička do které v případě, že se ti to zalíbí, můžeš dát 35 plášť.

      Jinak já bych to rozhodnul podle toho co ti bude míň vadit, omezovat. Silnička bude trošinku rychlejší, gravel tě naopak nebude tak omezovat při jízdě mimo silnici. Já osobně klidně 2km/h v rychlosti obětuji, za pohodlnější kolo, se kterým na polní cestě nemusím zpomalovat. Nebo řešit to jestli po ní pojedu nebo ne. Což podle mě na silničce řešíš vždy. Ono to se silničkou jde i po polňačce, ale třeba taky můžeš něčemu ublížit, nebo se ti to nebude líbit.

      1 0
      • t0uch93  

        Podíval jsem se a kolo se mi vizuálně líbí ze všech nejvíce.

        Když to ale vezmu podle rozpočtu a trošku nad rozpočet, tak mi vycházejí dva modely:

        https://99spokes.com/en-EU/compare?…

        60k za hliníkový rám úplně nevím, nevím.

        0 1
        • detoxy  

          No ale v současné době asi není šance koupit carbon v ceně do 60. Dokonce i ten canyon co ti výše někdo dával odkaz, tak je v té ceně jen al. A to canyony vycházeli vždy nejlépe.

          0 0
          • Aduldinho  

            Přitlačíš jen kilo a máš tohle vymazlený kolo: https://www.kolokram.cz/…-56-p257525/?… :-)

            A to to Svoboďák ještě prezentuje jako „lidovku“, hrozná doba! Před 10ti lety jsem si vymazlil kolo za 80, teď by se mi líbilo něco jako ta De Rosa, ale ta cena mi příjde úplně jako naprostej úlet :-( Do kila bych to ještě bral ;-)

            2 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • shcorepi  

          Na bike24 mají skladem pár Giant TCR, karbon na 105 kolem 60 tis.Na jaře byly snad i kolem 2100 Eur, semtam na to mají akci .

          0 0
      • jecnak  

        Do Domane se vlezou dokonce 38mm plaste. Silnicka to na dobrem povrchu uplne rychla neni, ale na rozbitem asfaltu a jako gravel funguje skvele a v obou pripadech je velice rychla.

        2 0
    • JJ66  

      Ahoj, zkusil bych se projet také na GT Grade v carbon verzi např. https://www.koloshop.cz/…el-kolo.html?…. Rám skvěle sbírá nerovnosti. Mám model 2016 už 4 roky a jezdím s ním úplně všude. Záleží, co na něj obuješ a kolik nafoukáš.

      0 0
    • t0uch93  

      Nakonec jsem se rozhodl pro silničku, chtěl jsem si počkat na Endurace CF 8.

      https://www.canyon.com/…-8/2736.html?…

      Jenže pak jsem se málem zabil na kole, protože mi za jízdy odešla brzda + z mého malého kola mě začínají bolet kolena a záda.

      Projížděl jsem znovu internet a koukal na moje možnosti, které mám.

      Byl tu návrh:

      https://www.cyklopoint.cz/…_d64692.html

      či

      https://outfindo.cz/…-black-580mm

      Povedlo se mi najít ještě třeba tento model, který by byl dostupný na konci měsíce.

      https://www.velocity.sk/…a-orca-m30-4

      a nakonec trošku dražší variantu cca 71k

      https://99spokes.com/…d-disc-1plus

      Ještě mě zajímá Váš názor, jestli v této cenové hladině je lepší kupovat karbonový rám, který bude vlastně ten nejméně kvalitní, protože kolem téhle ceny teprve začínají, nebo brát kvalitnější hliník.

      0 0
      • Fazzy  

        Hliník za tyhle peníze rozhodně smysl nemá. Pokud tě z tvýho kola bolí záda a kolena, tak dobře promysli výběr geometrie.

        3 0
        • LS93  

          Mám Horáka rám má 36 cm a pláště 50 mm, bylo to jako kolo na dojíždění do práce, ale pak jsme začali jezdit dlouhé výlety a to prostě nejde.

          A když jedu sám, tak výkonnost mám dobrou, ale připadá mi to, že to vůbec nejede.

          0 0
      • Dejv0  

        No teď ještě jakou silničku, chtěl jsi Endurace, dáváš Domane a pak tu vidim TCR, to bude dost rozdíl, opravdu víš co chceš?

        Hliník nekupuj.

        0 0
        • nomecz  

          U TCR musim poznamenat ze v kategorii „ostrejch“ silnicek patri mezi asi to nejpohodlnejsi z bezne produkce, vcetne moznosti osadit plaste 30+

          1 0
      • Aduldinho  

        Šel bych do tej Orbei, měl jsem ji kdysi vyhlídlou, ale čeká se na ní už přes rok tuším :-(

        0 0
    • Cavendish  

      Jestli hledáš něco pohodlného s prostupností plášťů, tak Domane od Treku, Defy od Giantu a Endurace od Canyonu. Hodně tam pleteš ostrý silničky. Ty zadům neulehčí a prostupnost nebude ideální. Mrkni na GT Grade, Scultura Endurance, Roubaix od Specialized. Nic jiného smysl nemá. Pokud pak nechceš jít rovnou do gravel/CX

      1 0
      • keymaker  

        CX bude mít taky malou prostupnost. Mám a nedám tam víc než 35 plášť. Teď tam vozim Continental GP 5000 32 a to je tak optimum.

        0 0
        • Cavendish  

          Já CX mám místo tak na 38mm gumu. A ještě je slušná rezerva.

          0 0
        • AussigBiker  

          Konkretne cx Boone vs. gravel Checkpoint od Treku maj jinou geometrii, Checkpoint ma uchyty na brasny a blatniky, velkou prostupnost plastu, bejvavalo az 46, jestli novej Checkpoint jeste nezvysil prostupnost, nevim.

          I v tomhle se muze lisit cx vs. gravel a pred nakupem je potreba tohle vsechno zvazit. Proto je idealni pocet kol n+1 :) Ja jsem rad za dlouhy blatniky na Checkpiontovi, muzu ho vzit po desti do vlaku, aniz bych ja nebo kolo bylo zapraseny.

          Samozrejme nejaka cistokrevna ziletka by se mi k nemu hodila, ne ze ne :D.

          1 0
          • Aduldinho  

            Ten tvůj Checkpoint vypadá hodně pěkně, škoda těch platforem, ale asi ti to takto vyhovuje, takže do toho nebudu rýpati ;-) Máš tam za pět bodou!

            0 0
            • AussigBiker  

              Dik, jo, platformy jsou na my chrobakovy koleno ideal. SPD jsem mel na HT a platformy jsou pro me lepsi.

              Zadnou ziletku nemam, ale premejslym, jaky bych na ni dal pedaly kdybych si ji nahodou poridil :D

              0 0
              • Cen da H  

                ja na silnici vozil Time RXS, ty maji velkou volnost pohybu ale to vsem nevyhovuje. ja je potreboval nebot klasicke silnicni kufry mi delaly problem s pravym kolenem, nejak s tou nohou po pedalu pri slapani natacim a boty napevno mi opakovane natahovaly bocni kolenni vazy.

                Je to ale 20 let zpet, dneska asi uz na silnicnich pedalech bude vetsi vyber se zvysenou volnosti pohybu boty. Ja u Time zustal a ted uz vlastne na silnicku jdu jen kamosem kdyz si domluvime svih, vadi mi zvyseny provoz ve strednich cechach a tak radsi jezdim po lese.

                0 0
                • AussigBiker  

                  Ok, podívám se na ně. Mě zatím stěrkolet stačí, ale cervíček hlodá. No uvidíme.

                  1 0
              • Aduldinho  

                Tak každý to máme jinak, např. já jezdím i na „štěrkoletu“ z Dekáča s Look Keo silničníma pedálama a jel jsem s nima i na horákovi svůj jedinej a poslední MTB závod :-)

                https://img24.rajce.idnes.cz/…2_145452.jpg?…

                Nevýhoda je tedy u toho štěrkáče v zimě to, že když narazíš na sníh a led a si nucen slézt z kola, že to pak za prvé nechutně klouže a za druhé se ti obalí kufry tak, že se pak už nezacvakneš :-)

                0 0
                • nomecz  

                  no to je u zimniho jezdeni docela zasadni problem ne ? v zime jezdim i na silnici v MTB botech a na MTB pedalech, resit to presne naopak je dobrej punk :-)

                  0 0
                  • Aduldinho  

                    Nesmíš prostě slízat a jezdit pokud možno, když není sajrajt. V MK docela problém, jenže na ten sajrajt, co tu občas leží, bych potřeboval i nejspíš pláště s hrotama a ideál by byly nejspíš asi ty platformy a obyč boty :-) Vždycky se to snažím nějak přetrpět a spíš chodit a poklusávat, i když i to docela klouže :-)

                    Nemám rád zimu a bílé sajrajt! :-D

                    0 0
                    • nomecz  

                      no bydlím kousek od tebe tak prave vím jak to funguje :-)

                      0 0
          • jecnak  

            SLR Checkpoint chyty na brašny nemá – jen na blatníky, SL má. Domane má 38mm prostupnost pro pláště, spíš je ideální vozit 35. Poslední generace Boone má cca tutéž prostupnost pro gumy jako Domane, ale už nemá úchyty na blatníky.

            0 0
        • Deadlift  

          Mám CX a vozím 700×40 tufa s hromadou místa kolem (do 650×50). Tazateli bych doporučil to co píše Cavendish. Endurace silnici. Prostupnost do 35 mm s tím, že 32 mm guma bude fajn volba. Geo bude oproti CX pohodlná. Gravel bych dnes volil v šířkách pneu 40 mm plus. Méně postrádá smysl – to už raději tu endurace silnici.

          0 0
        • Deadlift  

          Mám cx s prostupností 700×45 a 650×50. Myslím, že to stačí.

          0 0
      • detoxy  

        Myslím, že jsi to velmi pěkně shrnul. Já tedy jezdím trek boone 2016, který podle mě je těmto kolům dost podobný, ale je možné že dnes už vypadá trochu jinak.

        0 0
    • Radez  

      Chtěl bych zdejší znalce poprosit o radu (už jsem to tu psal, ale nějak jsem to nezvládnul uložit).

      V současnosti mám HTčko a silnicu.

      Jelikož budu mít kvůli práci i druhý bydliště zase v Praze, tak jsem hodně přemýšlel co za kolo pořídit do Prahy.

      Dříve jsem tam měl pouze silnicu, jako popravdě centru jsem se vyhýbal – a i do práce jsem dokázal jezdit mimo, ale teď to právě asi nebude moc možný. Sáhodlouhým pročítáním vláken o gravelech si ale říkám, že nechci být další, kdo si špatně vybral kolo, protože jezdit ty pomyslné šotoliny moc teda nehodlám. Na HT vlastně v poslední době jezdím jen závody, nějaké projížďky vlastně vůbec.

      Tak mám pořád v hlavě něco jako gravel, ale aby to bylo hodně silnicoidního.

      Myslíte, že to je tedy cesta – např. od Canyonu Endurace CF 7 (vím, že z dostupností je to bída, ale aspoň abych se vydal touto cestou).

      Počítám, že bych se třeba prohrkal nějak přes centrum ale pak bych zase potřeboval pálit někde dál po asfaltu (cestou do nebo z práce), takže tam nechci mít žádný drapáky a všeobecně aby to koleso bylo hodně blízko silnici.

      Neměli byste nějakou radu (tedy kromě toho vzít čistou silnici).

      0 0
      • Dejv0  

        Mám pocit, jak kdybych to psal já. :D

        Co mám za kolo jsem psal zde

        Jezdím do centra a sem tam i rovnou z domova (70+70)

        0 0
        • Radez  

          Jo jo po tom kole jsem pokukoval, resp. co jsem fakt hodně četl, tak plus mínus by mi mohlo sedět asi nejvíc ze všeho k aktivitě, kterou bych rád provozoval – v podstatě cesta do práce je reálně pár km, který ujdu pěšky, ale prostě stávám hrozně brzo a chci ten čas trochu využít, tak jako dosud, čili mastit někde pade a víc před prací je v pohodě, ale rozhodně chci jezdit asfalt a .. skřípání zubů.. přeskákat nějak koleje a ten ostatní bordel a nějak rozumně dojet do práce.

          Protože sice gravel trend, fakt bych to chtěl, videa vypadají supr, viděl jsem jich hodně i tady spousta pěkných fotek ale… jako popravdě, pokud bych na tom jel jednou v terénu za rok – a to možná jen kvůli té fotce.

          Normál jsem jezdil na silnici do práce, tam mám teda 23 nebo 25 pláště a to mi občas nafackovalo, zvlášť v Prokopským údolí a vlastně i jinde.. Prokopákem sice jezdit už nebudu > bude to mnohem horší, ale fakt mimo asfalt se zrovna nehrnu. Každopádně jak jsem zmínil silnicoidní, tak rozhodně neplánuju ani nikde jezdit na tom kole kempit nebo tak něco spíš tedy příprava na závodní sezonu, tak proto silnicoidní.

          Tak teda koukám, že skutečně tohle kolo by mohlo být to pravý.

          Ještě možná trochu hloupej dotaz – ale na těch kolech, co se označují gravej jsou nějaký širší ráfky nebo tak něco – než na standardní silnici. Třeba teď na své současné mám pláště 23 nebo 25 mm a nikdy jsem neřešil, nějakou šířku ráfku. Ráfek je tedy furt stejnej a jen se liší šířka pláště?

          0 0
          • keymaker  

            V Prokopaku? Kde? Jezdim ho celkem casto :-)

            0 0
            • Radez  

              No všude, když jsem to podstupoval každej den na silnici 23mm s 8 atmosférama, tak se tam jelo fakt nahovno. Dole u té pivní chýše šterk v zatáčce, ještě níž zpomalováky, pak rozbitá silnice a pak ještě Baranďák, to byl fakt hnus a celkově ten sfalt v prokopáku nic moc, kromě teda některých částí. Ale zase nadruhnou stranu neříkám, že mým cílem tam bylo valit jako někteří magoři, když samozřejmě vím, že tam chodí spousta lidí pěšky a bývá tam spoustu dětí.

              0 0
              • keymaker  

                Aha, na takto uzkych to asi musi byt znat. Ja nejvic cestou do prace trpim na kostkach okolo nemocnice Na Frantisku :-) jinak mi prijde cesta Reporyje – Rez celkem v klidu.

                0 0
          • Dejv0  

            Endurace CF mají tuším všechny vnitřní šířku ráfku 19mm. U silnic i grevlů je to různý, ale obecně už se vozí víc.

            0 0
      • skaj  

        Ja vim, ze to bude znit jako to, co si nechtel slyset, tak se predem omlouvam, ale – vezmi cistou silnici. Protoze Canyon Endurace CF 7 je podle me cista silnice:) Vazne – vzal bych endurance silnici podle chuti, nasadil 30 plaste a vic neresil. Na nich zvladnes v pohode nouzovou sotolinku a na silnici te nijak zasadne nezpomali. Zvazil bych jen jednu vec – pokud budes jezdit do prace i v zime, asi budes chtit prostupnost na plaste + blatniky.

        0 0
        • Radez  

          Dík za reakci.

          Právě ty silnice, co se označují silnice už jsou hrozný rakety, to má všelijaký vysoký ráfky a hrozný další novoty :-).

          To nechci, ani eletrický řazení i kdyby to bylo sebevíc kůl.

          Teda co bych si přál a přijde mi dobrý, že bych měl kotouče i na silnici. Protože jak už tuto silnicu mám asi 8 nebo 9 let, tak to furt nějak musím řešit cosi se špalkama.

          Jinak k těm cestám do práce, to jsem zmínil, že bych na tom rád jezdil, stejně jako jsem vlastně jezdil až do koroňáka > ale beru to jako koníčka, ne jako nutnost, čili když bude hnusně, tak na tom jezdit nebudu a pojedu MHD – nebo v nové práci bych to dal snad i pěšky. To mám zkušenost z letošní zimy, kde jsem to teda vytáhl do skoro už sucha, ale jak se u nás v horách furt solí tak i trochu mokrá silnice stačila, aby mi rozežrala špice – sem idiot, celou dobu, co jsem to měl před tím v Praze se nic takovýho těch x let nestalo.

          0 0
      • Radez  

        Možná ještě bych rozšířil trochu svůj dotaz, pokud by se našel někdo, kdo by mi poradil.

        Jak se tedy liší (pokud to dobře chápu, tak v tom bude nějaký rozdíl, když to je v jiných sekcích) Gravely Endurace od Silnic Endurace?

        Je nějaká změna v geo rámu?

        Tak nějak podle toho, co jsem pobral, by to mohlo být (ale jen lehce) širší místo pro plášť ve vidli nebo zadní stavbě a to je vše, jestli vůbec toto?

        Případně v čem konkrétně by byl ten rozdíl třeba v Endurace CF 8 ?

        0 0
        • k3vi  

          Oproti silnici má gravel následující:

          Zcela jiná řada osazení (přehazka z brzdou atp.) uzpůsobená do tvrdších podmínek. Menší převodníky do pomala nebo rovnou 1×12. Širší řídítka s vyosenými oblouky.

          Položenější vidlice, delší zadní stavba v kombinaci s přední vidlicí s větším trailem udělá třeba 5cm na rozvoru kol, delší rám doplněný o kratší představec. Větší průchodnost plášťů umožňující vozit MTB pláště. Trošku mohutnější rám celkově. Pak z toho plyne trochu větší váha, ale to většinou udělají kola.

          0 0
          • McBlacky  

            Ta váha je dost i na rámu. Od lightweight gravelů typu Crux, kde máš rám 750–800gr podle velikosti, přes pořád slušný kousky kolem kila jako Diverge až po tanky typu Checkpoint kde to je kolem kila a půl.

            0 0
          • Radez  

            díky za reakci a všeobecně se tedy dá říct, že třeba ten Gravel Endurace 7,8 bude odolnější, než kdybych měl obdobnou silnici, kterou bych dříve dojebal. Jak jsem psal kdesi výše – opravdu neplánuju na tom jezdit nějaký šotoliny – to vůbec ani z pěti procent atd. chtěl bych to vyloženě kvůli dojebanejm silnicím, kolejím, přejíždění všelijakejch obrubníků, kostek.. při cestě do/z práce a současně po práci nebo před prací na tom pálit třeba pade/šede někde po civilizovaným asfaltu.

            1 0
            • Fazzy  

              Pokud to adekvatne obujes, tak ramu je to fuk. Nedojebes ani jedno.

              0 0
            • Deadlift  

              Jakákoliv endurace silnice asi udělá svoji službu.

              0 0
              • Radez  

                Mám právě asi 9 let Endurace – na hlíně a říkám si, jestli si neudělám radost po letech s něčím na kotoučích a v karbošu, současně jako přemísťovadlo do práce, když už bych se na tom hrkal do centra. Současně nechci ale přijít o tu možnost, že třeba dřív vstávám a ten čas ráno jde perfektně využít k ježdění.

                0 0
                • cyklista86  

                  Vzal bych gravela do rychla se geometrii podrobnější silnice než bike packing kolu. Ta možnost tam dát 40/45 mm gumy bude k nezaplacení. Jistě že endurance silnice s 32mm gumama zvládne hodne. Často vic než sám jezdec.. Ale myslím že když člověk vyzkouší rychle 40mm bezduse, tak zjisti, ze to je pro běžného hobby cyklistu mnohem lepší volba.. Jasně chrt co jezdí průměry 40km/h ten bude stále benefitovat z klasické silnicky na 25mm plastich.. Ale kdo se přibližuje max 30km/h a chce sem tam sjet i že silnice. Není důvod proč nebrat gravela…

                  0 0
                  • Fazzy  

                    Já jezdím průměry 30 a občas sjedu ze silnice. Ale na gravelu mě to jinde než na štěrku absolutně nebaví. Průměry bych do toho netahal, o těch to vůbec neni. Je to jen o tom jakej nejhorší terén s tím mám v plánu jezdit a jakej pocit chci z kola mít.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    40 ;) ;) ;)

                    Moc koukas na TdF

                    3 0
                    • cyklista86  

                      Dobre tak jsem měl napsat 35–40hm/h. Nebo jaké mají hobby zavodaci průměry kdyz jezdí ve skupině rovinatej terén? 30 sem mel i ja kdyz jsem jezdil sám na ziletce na vzdálenosti 70–100km..

                      0 0
                      • Fazzy  

                        Jinými slovy má podle tebe silnička význam jen pro závodníky a jezdce pohybující se ve skupinách na rovinatým terénu?

                        0 0
                        • Radez  

                          Prosím, nezasírejte to tu nesmyslnejma debatama o průměrech. Já si z tohoto vlákna vzal spoustu informací. I ze všech reakcí na můj dotaz. Není třeba tu bazírovat nad průměrama, aby až to bude chtít někdo využít jako zdroj informací tu neroloval k smrti.

                          3 0
                          • Fazzy  

                            Nebazíruju nad průměrama. Jen upozorňuju na to, že cyklista se tu snaží doporučit to či ono, na základě jezdcových jízdních průměrů. Což je samozřejmě nesmysl, kterej by mohl neznalého navést na nesmyslnou cestu. A to myslím s touhle diskuzí souvisí poměrně dost.

                            0 0
                        • cyklista86  

                          Jaký vidíš smysl v tom se natrasat s 25mm plášti na ziletce, kdyz jedeš jak tetka do trhu? Logicky cim rychleji jedes tím víc ocenis ziletku. Aspoň já to tak měl..

                          0 3
                          • Fazzy  

                            Když pominu, ze je řeč o endurance silnici vs gravel, kdy tedy neni důvod používat 25 mm pláště, tak si to zachránil až poslední větou. Musíš mluvit za sebe. Nelze to šířit jako nějakou obecnou poučku, nedejbože návod pro výběr kola.

                            1 0
            • k3vi  

              Jestli chceš trošku rychlejší/agre­sivnější posed. Na dojíždění do práce asi ideální oproti trekům a vzít něco s dvou plackou. Nějaký pláště 35+ třeba teď jsem bral Continental Contact Urban na veterána a dle testů moc pěkný valivý odpor, přilnavost za morka a odolnost. Jako bonus to má odrazku z boku :)

              Třeba Grizl CF SL 6/7 mají dokonce možnost objednat nebo i skladem některé velikosti v tvé cenové relaci. Když to moc nezaprasíš a nebude ti vyhovovat, pošleš ho zpátky.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.