• maxus_aurelius

    potreboval bych prosim poradit s volbou zaplet. kol na MTB.

    jedna se mi o kola splnujici nasledujici parametry:

    moje vaha:90kg

    v-brake

    cca 8000km/rok (vcetne nekolika MTB maratonu)

    ořech pro 8/9 kazetu

    náboje na průmyslových ložiscích

    postupnou selekci jsem dospel az k temto dvema:

    1. – "náboje DT Swiss 370,

    ráfky DT Swiss X450

    1. náboje

    Novatec A021SB/F062SB, ráfky DT Swiss X450

    jeste se mi libily Fulcrumy, ale nikde jsem bohuzel nenasel variantu na vecka

    diky cene vyhrala varianta c.1, ale rad si necham poradit, abych pozdeji tech 2tis.Kc nelitoval…

    predem diky za reakce

    0 0
    • zapl  

      Ráfky DT. SWISS x450 jsem měl, zadní šel do kytek asi za rok a pul,mám 80kg.Možná špatný kus.Přešel jsem na kotouče, ráfky Fulcrum Red Metal 5 r.2010 Zatim ok.Na véčka se nedělají.Zkus Crossride.

      0 0
    • Hnoj  

      Já myslím, že naprostým základem je udělat kola „obojetná“, tedy na kotouče i na véčka, protože časem přejdou na kotouče i nejortodoxnější zastánci véček…

      Nedávno jsem třeba někomu, kdo řešil stejný problém zamotal Novatec 711/712, Remerx Galatic, Dráty WCS, ALU Niple.Cena tuším 4.4K. Lehká a pěkná kola i do budoucna…

      0 0
      • K2  

        Souhlasím, šel jsem taky touto evolucí a dokáže ušetřit spoustu peněz…

        0 0
    • MJ24  

      já vozím momentálně

      ráfky: Mavic 317

      Náby: přední CODA, zadní Novatec 712

      dráry: Ritchey ve předu 1,8 na 1,5 radiál

      v zadu 2,0 na 1,8

      calková váha 1595g, časem hodlám dát dopředu Novatec 711 abych to měl i na kotouče, momentálně mám Zadní nábu na reklamačce, protože mi praskl alu ořech, ale kdybych se měl znova rozhodnout tak ho vemu zas. Jinak spokojenost

      0 0
      • Nainen  

        Taky jsem uvažoval o zadní nábě Novatec 712, ale lidí kterým u ní praskl ořech je nějak nechutně moc :-( Stát se mi to někde v zahraničí tak mám zkaženou dovolenou… Není v tomhle ohledu lepší třeba Novatec 812 nebo nějakej jinej (těžší) náboj?

        0 0
        • Hnoj  

          812 = 712. Jediný rozdíl je ocelová osa, kterou 812 má.

          0 0
          • Nainen  

            A co nějaký jiný náboj od Novatecu který nemá problémy s praskáním ořechu? Nebo to s tím praskáním není až tak horký?

            0 0
            • Hnoj  

              Ono je to spíš o tom, že ti, kterým ořech praskne dělají hodně rámusu a obvykle řvou, že novatec nikdy více. Na druhé straně, těchto nábojů se v ČR zapletly dost možná i tisíce párů… Já myslím, že číslo vadných ks bude tak kolem 1–2% z celkového počtu, což není mnoho.

              Nevedu si přesnou statistiku, kolik jsem jich zapletl, ale myslím, že to číslo není úplně malé (50párů určitě) a reklamaci prasklého ořechu jsem měl 1 nebo 2ks…

              0 0
              • Nainen  

                Co je lepší – přeplést ráfky DT Swiss x420 na náby Novatec 711+712, nebo pořídit Fulcrumy RM 5?

                0 0
                • maxus_aurelius  

                  zminujete tady 711/712, ale co ta kombinace, kterou jsem poptaval – A021SB/F062SB, ráfky DT Swiss X450?

                  nema s tim nekdo zkusenost?

                  0 0
                • Hnoj  

                  To se nedá takhle říct…

                  0 0
                  • Nainen  

                    Já vím, taky se nemůžu rozhodnout jak ty kola pořeším :-) Moje zadní nába Deore má ale zřejmě dost, takže mě upgrade nemine.

                    0 0
              • MJ24  

                no já jsem jen napsal, že se mi to stalo, že praskl, bylo to cca roce ježdění, ale neodsuzuju to, koupil bych znova. Líbí se mi poměr cena výkon. Váha je supr, a dobře se rozebírá

                0 0
              • Patar  

                Zapletl jsem zhruba stelný počet a reklamace ani jedna. Myslím , že je to spíše v uživatelích těchto nábojů obzvláště při kombinaci jednotlivých ocelových pastorků .Alu pavouk kazety stěží může ořech roztrhnout.

                0 0
                • MJ24  

                  já jsem vozil XT kazetu, ale o to by nešlo, prasklo to v místě viz obrázek

                  0 0
                  • Patar  

                    Sigma napětí ve vrubu! Ten zápich je tam na hovno. Stejný problém byl u kliky závodních motorů MZ RS 125 cc. Aby se dostali brusem na pravém čepu k setrváku , tak tam vytvořili zápich , ve kterém se hřídel ukroutila. Ve 200km rychlosti pak srandy kopec. Přešel jsem k firmě MAICO a byl klid , ale kliky jsem si dělal sám , použil jsem pouze jejich výkovky.

                    Tady stačí vypnout kufry , když se to náhodou „hryzne“.

                    0 0
                    • MJ24  

                      nejhorší je, že když se to hryzne ve větší rychlosti tak ti to namotá přehazku

                      0 0
    • maxus_aurelius  

      zeptam se mozna hloupe, ale da se prejit na koutouce bez vymeny ramu?

      0 0
      • kubad  

        pokud nemá rám návařky na kotouč tak to jde pomocí spešl adapteru, ale za mě je to nesmysl, to takhle bastlit.

        0 0
      • Marskatin  

        další možnost je pokud je to nějaký obyčejný rám ocel hliní, že ti na to někdo, třeba bareš, uchyty navaří.

        Otázka je jestli se to vyplatí nebo je lepší naít někde v evýprodeji nový rám.

        0 0
        • maxus_aurelius  

          asi to dopadne tak, ze neco nasetrim a pristi rok provedu komplet vymenu. letos bude jenom obmena kol

          0 0
          • Milwa  

            Za mě: nemá moc smysl řešit možné kotouče v budoucnu. Mám véčka a „obojetná kola“ i navárky na rámu a kotouče mě chvíli lákaly, než sem si uvědomil, že je to blbost. Posun by byl jenom ve vzhledu vůči nezainteresovaným bikerům a taková frajeřina je pro mě drahá. Kotouče přijdou až na nový lepší bike.

            0 0
            • maxus_aurelius  

              tak s timto nazorem souhlasim. S veckama problem nemam a investovat do predelani stareho ramu se mi fakt nechce. Stary ram mi zatim vyhovuje, jen ty stare rafky uz toho moc nevydrzi a odchazi i prehazovacka, takze to vydim na vymenu rafky+naby, kazeta, prehazovacka+packy a retez. Az to nebude vyhovovat a nasetrim, tak to bude cely novy kolo…

              0 0
            • roud  

              každej si říká že mu véčka stačej dokud nezačne jezdit kotouče ;o]

              0 0
              • Nainen  

                Přesně… a nevím o nikom kdo by se od kotoučů vrátil k véčkům. Mám pocit, že na véčkách už bych půlku sjezdů co běžně jezdím nedal. Už jen proto, že mám ráfky věčně zadělaný od bahna :-)

                0 0
                • kubad  

                  a co má tohle společného s turistou který se do terénu dostane občas?

                  nebo jinak znám pár lidí co si pořídili na turistiku trekové kolo na kotoučích a při delším sjezdu na asvaltu s pnou polní kotoučovky 160/160 totálně zapekli :-)

                  0 0
                • Hrabex1  

                  ale dal, kdyz se chce, vsechno de…

                  ale treba bys musel delat prestavky, protoze by te bolely prsty. Ja myslim, ze se da na veckach ubrzdit vsechno, ale ta radost z dokonaly funkcnosti tam proste neni…

                  0 0
            • pajan  

              Tak tohle je maximání pí*ovina!

              0 0
              • Milwa  

                Co je špatně? Že na příštím kole budu mít kotouče, nebo že se snažím maximalizovat užitek ze svých těžce vydřených peněz?

                0 0
                • pajan  

                  Ani jedno!

                  Měl jsem na mysli toto – // Posun by byl jenom ve

                  vzhledu vůči

                  nezainteresovaným

                  bikerům a taková

                  frajeřina je pro mě drahá. // –

                  0 0
    • lidumil  

      Oživím tohle téma. Pořád vybírám kola na kotouče, rozhodoval jsem se mezi CMaxy, Cranky Cobalt a teď mi padly do oka tyhle Mám kolem metráku, jezdím pohodový XC, žádný velký bláznění, jednou za rok Dolomity.

      0 0
      • lucifr  

        Nějakej rok jsem se o nejmodernější trendy kolem bajků nezajímal, ale kdysi byla ikona v ráfcích a nábách MAVIC, v téhle diskusi je nikdo ani nezmínil. PROČ? Je opravdu DT SWISS o tolik lepší o kolik je dražší?

        0 0
        • Hnoj  

          Ano, je.

          0 0
          • pelhrimov  

            Když se zde již diskutoval ten Novatec, tak by mne docela zajímalo, jestli by se domácí zaplétači kol nechali znásilnit a dotlačit k ještě lepší ceně než je zde: http://viewitem.eim.ebay.cz/…4026863/item

            (ploché dráty na horském kole asi nehrají roli, ale váha kol ano)

            0 0
            • nikoh  

              No ono ploché dráty pro ráfky s maximálním napětím drátů 950–1000N asi moc velkým přínosem nebudou. S DT Revolution sestava bude váhově cca 1390g a cenově něco přes 9000Kč.

              0 0
              • Hnoj  

                Tos vyčetl kde, že mají maximální napětí 1000N?

                Jinak výše uvednený kola klidně nemotáš na drátech PILLAR 1422 i za nižní cena, Biker Jura teď ode mě bral podobný pár na ráfku FM333…

                0 0
                • Vilém  

                  Tipnul bych, ze to cetl na strankach vyrobce.

                  0 0
                • biker jura  

                  Ano, potvrzuji a jsem se vším velmi spokojen!

                  0 0
                • nikoh  

                  Richarde a na kolik tedy napínáš ráfky Notubes ty?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Myslel jsem, že řešíš maximální napětí drátů, to je určitě daleko vyšší. Dráty u výpletů ráfků NO Tubes samozřejmě napínám na cca 1000N, tedy 100kg… Navíc většina výrobců nábojů stejně uvádí maximální napětí drátů 1200N, takže potenciál třeba CX Ray lze jen těžko využít…

                    Největší výhodou aero-drátů je samozřejmě nejlepší image :-)

                    0 0
                    • biker jura  

                      myslím že docela vyhoda by měla být to že ploché draty jsou praktický neohnutelné(všichni víme jak to myslím) a tedy by mely být lepší v záběru, nebo ne? Každopádně u odporu vzduchu to taky muže hrát určitou roli, když jedu maraton s pruměrem 30km/hod tak si myslím že to na čase muže být znát.

                      0 0
                      • Patar  

                        Plochě dráty mají svoje opodstatnění , pokud je výplet odpovědně proveden . Přededevším vytvářejí 55% efekt discu( měřeno v tunelu) při rychlosti 50km/1hod. Zvyšují také gyroskopický efekt , projevující se kratší drahou cyklisty a v důsledku toho méně kývavý posed při frekvenčním šlapání.V nepos­lední řadě je to značné navýšení dynamiky takového zápletu.

                        V jisté době na tomto založili brněnští treneři Jaromír Žák a Josef Kolegar šnůru mezinárodních úspěchů jak v mistroství světa , tak na OH. Jejich svěřenci Jiří Mikšík , Iva Zajíčková , Jiří Kolář , a další pak byli vybaveni rámy s oválnými trubkami od Franty Babického. Joža v Královopolské strojírně vyrobil zápustku , ve které se ploché paprsky kovaly a první výplety s plochými dráty na světě byly okamžitě využity především v dráhové repre-cyklistice. O počtu medailí zásluhou vynikajících skromných cyklistů není třeba pochybovat.

                        Nakolik ovšem u MTB pomůže plochý paprsek nemohu posoudit , myslím si ale, že určité zlepšení v dynamice i absolutní rychlosti nějaké opodstatnění má. Srdcové pojetí a dokonalá technika jízdy vedle fyzičky bude zřejmě převládat.

                        0 0
                        • kubad  

                          souhlas, problém je ale v tom´že ty ploché dráty potřebují vyšší napnutí, a to třeba ráfky NoTubes neumožní.

                          0 0
                        • biker jura  

                          jasně, je to nejvíc v nohách a technice, ale určitě to není jen design.

                          díky moc za celkové info, je to zajímavé :)

                          0 0
                • destr  

                  Jakou maj ty pillary výhodu? A cena?

                  0 0
        • scret  

          nerekl bych zrovna ze Mavic byl ikona v nabach… ale spis v celych zapletech… kazdopadne ikdyz to nerad priznavam tak DT naby budou nejspis lepsi…

          0 0
      • pelhrimov  

        Crossmaxy se nechaly před pár měsíci koupit za 10 tis a kusek. Netbike je také řešení, zeptat swe u nich co na Tvou váhu doporučují. Zpletou Ti to na čem se domluvíte, nemusí to být kola, které již nabízejí na netu.

        0 0
        • Mug  

          Kde mají Cmaxy za 10tis skladem?

          0 0
          • pelhrimov  

            Nechaly – čas minulý, teď bych o nich také uvažoval

            0 0
            • Mug  

              No za 13tis. a něco je má psané Budina, ale je to starší model SLR (což by mi nevadilo)a momentálně jsou nedostupné. Novější modely jsou všechny 19 – 21tis. Tak jsem myslel, že o něčem víš.

              0 0
              • Hnoj  

                SLR má 17mm ráfek… SUX.

                0 0
                • Mug  

                  To je uznávám málo. Ale 2.1 UST gumu nebo 2.2 obyč, to s normálním tlakem zkousne.

                  0 0
            • malamala  

              Myslím, že na Ebay.de se dají kolem 450€ sehnat. Což při aktuálním kurzu není zas tak špatné.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.