• jonti

    Neviete, aka je realna vaha MX Pro Race 06? Na obchode tvrdili, ze pod 1600, a v ruke sa tiez nezdala tazka. Vozite ju niekto? Ake skusenosti? Je taka super ako sa mi zda? Alebo radsej priplatit a kupit niekde rebu? Cena je na urovni Reby SL, tak neviem. Este detail, ci vyuzijem lockout na 85mm? lebo ta mx ju nema.

    Anketa: Brali by ste radsej

    6x
    35%
    11x
    65%
    0 0
    • scret  

      tak pod 1600g MX Pro stoprocentne neni!!!!

      0 0
      • cabbage  

        bez sloupku by mohla…

        0 0
        • scret  

          a bez oleje a bez laku:)))

          0 0
          • cabbage  

            to ne, spagheti prej trochu odlechčily od posledně…

            0 0
          • jonti  

            Je vraj o 200 gramov lahsia ako tie s ETA. A aj podla potazkania v ruke je. Je podla mna trochu lahsia ako Marathon Race a asi o 8k lacnejsia.

            0 0
    • MlokCZ  

      Pokud se rozhodneš pro Rebu, tak jen znovu upozorním dobře vybírej pro kterou. Jestli s nebo bez U-Turnu. Každá má o dost jinou progresivitu.

      Verze bez U-Turnu je výrazně progresivnější, pro někoho je to vhodné a sedí mu to, zvlášť pro některé (nebu jmenovat), kteří nejdradši pevnou nebo hodně nahuštěnou Rebu :-) Pokud chceš ale pohodlnější žehličku, tak verzi s U-Turnem, která je méně progresivní. Ale zase je o malinko těžší, což se ti asi nebude líbit.

      0 0
      • marapara  

        Záleží na tom, jak nafoukneš komory. Když nafoukneš negativní víc, vidle bude citlivější a je jedno jestli je to U-Turn nebo neuturn. Funguje na stejném principu – dual air. Akorát že u-turn má ještě jednu komoru která se zvětšuje/zmenšuje na úkor pozitivní komory při zachování stejného tlaku. Takže progresivita je stejná, pouze větší/menší zdvih. Sám jezdím Revelation 426, což je prakticky stejný systém, akorát větší zdvih. Kamarád má Rebu SL 100 mm s poplockem a chodí stejně.

        0 0
        • MlokCZ  

          Když o tom nemáš detailnější informace, tak tady nemať ostatní. To není vůbec pravda, že chodí stejně. Na obecném principu sice fungují stejně, jenže nejsou vevnitř stejné. Nejspíš má U-Turn verze větší pozitivní komoru, proto se chovají dost odlišně.

          A právě ta věta „Takže progresivita je stejná, pouze větší/menší zdvih.“ je ten zásadní omyl a není to vůbec pravda.

          Až si detailně přečteš celý thread www.bike-forum.cz/…9/forum.html Pak si tam najdi graf mojí Reby U-Turn a pak graf verze bez U-Turnu. Dobře si je prohlídni a pak je podrobně porovnej a pochopíš. A až to vše uděláš, tak můžeš změřit Revelation, bylo by velmi zajímavé porovnat jeho graf, ať se ví, jestli je spíš podobný Rebě U-Turn a má jen o těch 15mm více (což je moje doměnka, že tak je to pravděpodobnější) nebo jestli je víc podobný Rebě bez U-Turnu.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě se to tu předtím řešilo v www.bike-forum.cz/…5/forum.html kde si někteří stěžovali, že nedokáží na Rebě využít celý zdvih při rozumném nafoukání. Tam jsem já Rebu obhajoval, že u mě se tak neděje a až pak následně měřením se přišlo na ten rozdíl mezi modeli a proč to tak je.

            0 0
          • milan1  

            Vzdej to, tohle nemá cenu, znám to dobře. Až to budeš sledovat déle, tak zjistíš, že tady můžeš snést spoustu důkazů a že to nemá stejně žádný dopad. A to se v tomhle případě jedná o jasnou a změřitelnou věc. Když to budeš sledovat z pohledu svých znalostí, tak zjistíš jak moc se tady pohádkaří, jak nespolehlivé informace předávají a hlavně jak je nesmyslné to vyvracet a uvádět na pravou míru. Byla by to nekonečná práce.

            0 0
            • MlokCZ  

              Máš sice pravdu, ale za občasný pokus mi to stojí. Aspoň sem tam někdo si ty informace dohledá i v těch dalších threadech a něco se dozví.

              0 0
              • milan1  

                Tohle má cenu když to má taky svůj dopad. Tady má ale každej své polozkušenosti, které považuje za ty správné a pustí se s tebou do boje za svoje pravdy. když má dostatečnou podporu, má pravdu on a ne ty. Na tobě je potom sehnat důkazy a přesvědčit, koho ale? No případného zájemce. V tomhle byla snesena kupa důkazů a vše se povedlo za tvé velmi dobré spolupráce, je to tady vyvěšeno a každý prý tady ví už všechno. A přesto se podívej s čím jde po krátkém čase vyrukovat. Tomuhle se prostě říká házet hrách na zeď a energie vyplýtvaná na nic.

                0 0
                • cabbage  

                  uvědomuješ si že v ani jedmom z těch 23 příspěvků co tu máš neni ani jedna informace k tématu? to v moderovanym threadu…;)

                  0 0
          • marapara  

            Já se s tebou nehádám, píšu pouze poznatky z vlastní zkušenosti. RVL s U-Turnem a Reba SL bezt něj chodí velmi podobně, záleží hlavně na tom, jak jsou nafoukané komory. Také jsem s tím několik týdnů laboroval. Jel jsem kamarádovu Rebu SL a chod mi připadal velmi podobý, ne-li stejný jako ne RVL s U-Turn na 100 mm. Asi jsme měli nafoukáno stejně. Obě vidlice byly progresivní ke konci zdvihu. Tak podle toho jsem usoudil, že Reba U-Turn bude chodit podobně jako RVL U-Turn.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jenže jednak nemůžeš menší rozdíly při krátkém vyzkoušení druhé vidlice poznat. Pak byly obě na různých kolech, což můhou být jiné úhly hlavové trubky, což značně ovlivní chod vidlice (a i celá různá geometrie kola). Takže na základě toho nemůžeš dělat žádné závěry.

              Ona každá vzduchová vidlice je ke konci zdvihu progresivní, ale otázkou je jak moc. To je o co se tu jedná.

              A hlavně chod vidlice někde přes 2/3 zdvihu se subjektivně posuzuje hrozně špatně. Nikdy nemáš pro 2 porovnání stejný podmínky, takže pak třeba jestli běžně nevyužiješ poslední 2cm nebo poslední 3cm zdvihu hned tak nepoznáš.

              Kdežto ten graf ti to řekne hned a jednoznačně.

              Já si nemyslim, že RVL bude chodit téměř stejně nebo úplně jako Reba SL.

              Schválně zkus tu svojí vidlici změřit, je to otázka 10–15 minut. Pak bychom hned poznali, jestli tvoje subjektivní pocity toho porovnání byly reálné nebo ti to tak jen připadlo (a třeba se ukáže, že opravdu stejné jsou a tvoje odhady jsou velmi dobré). A pokud bys ji chtěl změřit, tak prosím zkus na 100 a 130mm.

              0 0
              • milan1  

                Vím přesně jak takovýhle dojem vznikne. svezeš se na obou vidlicích na drobných nerovnostech a nenáročném terénu a ono to podobné je. Tohle jsou potom zkušenosti lidí, kteří si za svým názorem stojí. Nikdo to nemůže vyvrátit a vznikaj tak hádky přesvědčených. Jak kdo testoval se nedozvíš a nemá to cenu z nikoho tahat. Už jsi přišel na to, jak přesně se to dá odlišit exaktním měřením. Myslím, že právě ty, teď správně rozlišíš jaký smysl má laický test. Ono přejetí panelové cesty je to, kde nerozlišuješ charakteristiku ale hlavně odpory vidle. Cihla, zde mnohokrát vysmívaná ti už ale ukáže rozdíl v charakteristice pružiny, který bys měl poznat. Právě na tohle jednoduché rozlišení, kdy stačí pár takovýchhle zkoušek k porovnání je ten test stanoven. Tohle je ale pouze pro někoho připraveného a přesvědčeného o smyslu takového rozlišování a to je jenom pár lidí, ty jsi samozřejmě jedním z nich.

                0 0
              • marapara  

                Jasně, já jsem Rebu nejezdil měsíc, ale pár, možná deset km, takže to jsou spíš subjektivní dojmy, jak mi to přišlo. Četl jsem částečně ten thread a docela mě překvapuje, že v tom můžou být větší rozdíly. Jak budu mít čas, tak vytisknu graf, ale musím v práci, doma tiskačku nemám a změřím RVL při 100 mm a 130 mm. Mám nafoukáno strandart 110 psi a dnes jsem ji trochu přifoukl na 120 psi. Zvýšila se progresivita ke konci zdvihu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tisknout nic nemusíš, jen změříš hodnoty zdvihu při zatíženích 10,20,30,40kg,… až kam ti to půjde a zapíšeš si je. Klidně je ani nemusíš vynášet do žádného grafu a můžeš je hodit do threadu s grafy, já tam pak graf udělám. Pro hodnoty kolem tvojí váhy a nad chce měřit ve dvou. Zrovnat tady by to stálo určitě za to pro lepší porovnání mít ten graf aspoň do 100kg (nebo ještě víc když se povede, dva lidi 70kg změří dohromady v pohodě do 120kg, 130kg hodnota už šla blbě).

                  0 0
        • MlokCZ  

          A různé tlaky se v těch threadech taky řešily, já jsem s tím také velmi experimentoval a vyzkoušel asi 20 různých nastavení, takže vím přesně, jak se moje vidlice při kterém nastavení chová. A vůbec se nedá říct obecně tvrzení, že přifouknutí negativky oproti pozitivce udělá vidlici citlivější (sice nepatrně ano, ale téměř neznatelně a zato to zvýší sag a zvýší progresivitu na konci zdvihu). Takže větší tlak v negativce oproti pozitivce nic neřeší, jen situaci zhoršuje.

          0 0
    • jonti  

      No, hmotnostna otazka vyriesena: 1566 g. (steer tube +174 g.) Takze 1700g je realne. Este rozmyslam, ci je ta vidla dobra, ale malokto ju vozi kvoli pomeru cena/vykon, alebo az tak dobra nie je…

      0 0
    • jonti  

      Kolko asi moze vazit adapter IS->Postmount? Ten by som musel na Rebe mat tiez.

      0 0
    • Hnoj  

      REBA !

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.