Používáte nějaký ochranný přípravek po mytí kola wapkou?
Používáte nějaký ochranný přípravek po mytí kola wapkou?
Profesionální mytí a následovné vyfoukávání kompresorem se zásadně nedoporučuje. Pokud to tak provádíš, následně poznáš na peněžence při servisu.
On se na neco takoveho ptal?
Dobře tak jinak. Až to kolo dukladně umyješ wapkou, použil bych vytěsňovač vlhkosti. Např. :https://www.koloshop.cz/…hkosti/53740
Kdo říkal?
co je spatne na vyfoukani vody z kazety, retezu, prehazovacky apod kompresorem?
Pokud by se mel vzduch pod dostatecnym tlakem dostat k nejakym loziskum, tak se tam voda dostane velmi brzo
Vůbec nic na tom špatného není, dělám to tak vždycky, vzduchem vyfoukám vodu od ložisek zadní stavby a řazení. Samozřejmě to není kompresor, co by nafoukl Hindenburg…Asi jen pokus trochu potrollit.
Wapka má zbytečně velký proud ?
Kýble,jare,vode,smetáčke ,hadice :))u žiletky kapesnike na prdelke .
Ale ,že to láká vystříkat pořádně tu kazetu a střed ?:)))
Ale jo, namazu si potom ruce detskym olejickwem.
a dětský pudr nic? chyba
Mam spis sussi plet, takze pudl by byl uz moc.
Takový běžný pudl naopak ruce zvlhčí jazykem.
Mame jen beaucerony a pak kocoura chlivoveho.
Ne. Prostě to na pumpě 2× do roka ostříkám, 300m domů jedu tak rychle, že to cestou uschne a kolo schovám =)
Nic. Jenom si stoupnu dál od kola, ať se zmírní tlak vody a nestříkám vodu tam, kam nechci, aby se dostala.
Obcas caknu gumy ozivovacem pneu, funkcne je to k hovnu ale hezky to vypada :) tedy jen do prvni nasledne vyjizdky :D
PS: ale bacha at si tim nezajebete kotouce.
Proč??:)))
Mas to tam napsany.
Myslel jsem zajebání brzd:))
Jo takhle :) no vetsina (mozna vsechny) ozivovacu obsahuje oleje, takze zanechavaji mastny povrch a to na brzdach nechces.
Kurňa, já doufal, že to přidá trochu vzorku
To bohuzel ne :) ale pokud nekdo vozi gumy deset let, nez rozpraskaji a rozpadnou se, tak tomu by to pomoct mohlo, ta guma pak vydrzi dele, nez se rozpadne.
Autoservisy pouzivaji trik se silikonovym olejem ve spreji, guma je jako nova.
Jj silikonovy olej vyzivuje gumu, verim ze i ty ozivovace obsahuji siliku ci silikonove oleje.
On ten ozivovac je skoro to same, akorat to obsahuke neco co redukuje chytani prachu, je to takovy sussi.
Aspoň dvacet? :D
Mytí pneumatik vapkou je ten nejmenší problém :-)
Kamos myl kola hodne vapkou a tak sezrany hlinikovy rafky jsem jeste nevidel :-))
Dnes je ale doba karbonová!
Wapkou napachas nejvíc škody, ale je to i nejrychlejší umytí a cesta do servisu.
Zahradní hadici cca střední varianta, není vhodné s tím mýt okolí misek, středu, nábojů, atd , kam by se zatlačily nečistoty.
Nejlepší je ruční mytí + hadici vzít jen pneu.
Samozřejmě ani tak se tomu člověk nevyhne, jednou za čas je potřeba rozebrat, vyčistit, namazat, složit
Wapka je nejlepší a zároveň nejhorší, je to jen o tom, jak s ní myješ. Pokud wapkou umyješ jen hrubou špínu z rámu a pneu, a zároveň se vyhneš pohonu, všem ložiskům a místům, kam může proud natlačit bordel (např. u sedlové objímky), je wapka rychlá a neuškodí. K tomu to trochu přelítneš hadrem a máš rozumně čisté kolo.
Pokud chceš mít kolo jak ze škatulky, tak wapkou zase jen hrubé nečistoty a zbytek se prostě musí ručně… kdo bere wapkou celé kolo, má ho sice rychle čisté, ale zadělává si na problémy.
Víceméně se shodneme. Když si člověk vše sám servíruje, tak pak vidí následky a tu paseku, co dokáže udělat nečistota, písek, voda treba ve středovém složení, ale i jinde. Od koroze, po vůli, nebo výbrus komponent. Nevhodne použita wapka dokáže vytlačit i původní mazivo. Čistím mtb a jezdím celoročně, takže už jsem x krát čistil, měnil ložiska misek, když je bláto, tak kliky sundávam často a čistím a vymazavam, stejně tak i náboje. Ale nečistoty se dostanou prakticky všude, do hlavového složení skrz představec, do rámu skrz sedlovku, do ořechů skrz kazetu.
Letos už jedu třetí nejvetsi převodník, druhý prostřední a třetí kazetu. Druhé brzdové destičky, druha ložiska misek. Vše se přes pravidelný servis opotřebování do k.o. stavu.
vicemene s vami souhlas – wapku pouzivam na benzinach, kdyz jsem jak prase. jen studenou bez saponatu. ram ze vzdalenosti dle tlaku wapky. kola a osplichnout sbytek. ale treba ja praktikuji u pohonu hodit retez na kazete doprostred a pri protaceni kolmo strikam wapkou retez primo kazete. . obe je ciste a nez dojedu dom, tak je sucho a mazu. pri velkym servisu nevidim nikdy problem s mazivem.
zbytek aby me sbil :) cestinarka by mi zase dala. v kabinetu. jako mnohokrat pred lety ;)
Už je zase čas na připomenutí https://youtu.be/LzbpHGyFzc8 ?
Těžko říct, jestli se ptá na silniční nebo horské kolo.
Ten test je zavádějící, když myje vodou jen ciste kolo a to ještě jen jednu konkrétní část. Můžu říct že u horského kola najdu písek a špínu až v loziskach a to mluvíme jen o středech.. nehledě na to že třeba i řetěz a kazeta, pokud je neocistim technickým benzínem a nenamazu, tak bez maziva(po otření hadrem) a vodě chytají rez. Ale samozřejmě je vše dáno charakteristikou silnice vs terén.
To bych se asi podíval na utěsnění ložisek, tam by se písek fakt neměl jak dostat.
A pokud by ten GCN experiment udělali na špinavém kole, tak bláto zmizí jako první, je malá šance že by voda někde špínu vtlačila, daleko snáze ji odplaví pryč
Nevím jak je to udělané na silničce a nekoukal jsem na profil zakladatele tématu, abych zjistil o jaké mu jde kolo. Ale na mtb v každodenním počasí a bez blatníků resp. I s nimi se tam vytváří opakovaně vakly.. nemluvím o 1kkm ročně ale o 3kkm za měsíc v léte až po 1kkm v zimě. Tam čistím a mazu dle potřeby po jedné dvou 100km vyjížďkách. Stejně tak je potřeba servisovat kliky tj. sundat, stáhnout, utáhnout. A jinak jo, písek se tam klidně dostane při nevhodném ježdění(all terrain all weather) a kliky mají pak pěkný křupavý zvuk. Ale na silnici asi bahnem nejezdí(s). Já se kaluzim s bahnem vyhýbám, ale často to nejde a blatníky moc neřeší. ;-)
Nevím jak je to udělané na silničce a nekoukal jsem na profil zakladatele tématu, abych zjistil o jaké mu jde kolo. Ale na mtb v každodenním počasí a bez blatníků resp. I s nimi se tam vytváří opakovaně vakly.. nemluvím o 1kkm ročně ale o 3kkm za měsíc v léte až po 1kkm v zimě. Tam čistím a mazu dle potřeby po jedné dvou 100km vyjížďkách. Stejně tak je potřeba servisovat kliky tj. sundat, stáhnout, utáhnout. A jinak jo, písek se tam klidně dostane při nevhodném ježdění(all terrain all weather) a kliky mají pak pěkný křupavý zvuk. Ale na silnici asi bahnem nejezdí(s). Já se kaluzim s bahnem vyhýbám, ale často to nejde a blatníky moc neřeší. ;-)
Nevím jak je to udělané na silničce a nekoukal jsem na profil zakladatele tématu, abych zjistil o jaké mu jde kolo. Ale na mtb v každodenním počasí a bez blatníků resp. I s nimi se tam vytváří opakovaně vakly.. nemluvím o 1kkm ročně ale o 3kkm za měsíc v léte až po 1kkm v zimě. Tam čistím a mazu dle potřeby po jedné dvou 100km vyjížďkách. Stejně tak je potřeba servisovat kliky tj. sundat, stáhnout, utáhnout. A jinak jo, písek se tam klidně dostane při nevhodném ježdění(all terrain all weather) a kliky mají pak pěkný křupavý zvuk. Ale na silnici asi bahnem nejezdí(s). Já se kaluzim s bahnem vyhýbám, ale často to nejde a blatníky moc neřeší. ;-)
Takhle vypadá rok starý ořech nadšeného wapkovače.
Pro servisaka takovej zákazník dobrej ne? :)
To by Mavic musel mít nahradní díly skladem… Takhle je to spíš osina víme kde.
Je pravda, ze jedu rucni Karcher/ hadici kazdy vikend v BP, ale extra znat to neni :). Tohle je peklicko :)
Asi si dával u kazety extra záležet :-D
Ja to obcas beru i prez ni, s tim ze to zkontroluju… ale tohle jsem nedokazal nikdy :)
Nechápu, že někdo rok nesahne k vyčištění a namazání systému ořechu jako tento. Není nic jednoduššího.
Některý ořechy holt hůř těsní:))
Můžu dodat úplně stejnou fotku od kamaráda, taky rok, nába a ořech Tune. Úplně stejně rezavé. Výměna byla za 6…
Já myju zásadně vždycky wapkou z přijatelné vzdálenosti, ořech a nába i9, a nemám ani vymytou vazelínu pod koncovkami, když to 2× ročně prohlídnu
Já používám k mytí kola takovou malou wapku z Lídlu za tisícovku. Nemá tak velký tlak, nastavím větší rozstřik a stříkám z větší vzdálenosti, spláchnu ten největší bordel, domyju ručně houbou a pak zas opláchnu wapkou. Zatím jsem nepozoroval, že by se vodo dostala, kam nemá (náboje, stř. složení).
Většina wapek na regulaci tlaku, kdo už ani s tímto nedokáže umýt kolo tak je s odpuštěním pí…ca.
Každá wapka má regulaci – stačí udělat krok dozadu :)
Kazda urcite ne.
nepochopils ;-)
Ted uz ano :)
hezky se tady rozjela diskuse :))
ale dost pochybuju, když někdo přijede zamrdanej od bahna z lesa a má kolo v bytě, tak že to přes wapku nevezme…20:00 večer v bytě čisto a na 6.00 do práce a do pulnoci se budu ***** s kartackem na zuby u kola :D druhej den chci byt v sedle, je to sprostá matematika, pokud jsem u wapky za 2 minuty hotovej s čištěním kola, nebo 30–50 minut rozebiraní, čistění a uklidu tak radeji zaplatím neco servisákovi at jeho deti muzou dostat na Vánoce pod stromecek kolo na ktere se celej rok těší :)
Však jako v klidu jo, ale když to vezmu přes wapku na auto tak si od toho kola stoupnu 2 metry. Ne že to tam peru z 20 centimetrů hlava nehlava.
A když to tak dělám často tak mudím často (nechat) dělat i servis nebo to pak prostě bude drahý.
Já to už několik let řeším ručním postřikovačem.
Když vím že jedu do sraček, tak si ho nachystám blízko vchodu a pak to jen ošplíchám (kolem ložisek pošteluju trysku na rozprašování, pláště a rám beru užším proudem), otřu kusem hadru a je totovo za 10 minut. Hlávko i střed mám z roku 2015 a ložiska v zadní stavbě jsem měnil jednou. Ale kolo si servisuju sám a ložiska pravidelně docpávám vazelínou :-).
Tak tohle fakt loziskum nic neudela. Mel jsem, ale uz me to nebavi … paradoxne kybl s vodou a smetackem je rychlejsi ;)
Mám všude blatníky, takže to čištění není tak hrozné a kýbl/smetáček byl horší :-P
treba muj servisak meje kola wapkou normalne, < svoje > treba naby a orech DT po roce myti vubec zadnej problem, vpodstate to resim < udrzbu > jenom pri vymene kazety
To je ale úplně jiná situace, než popisuje win99.
Taky bydlím v bytě a jsem vděčný za benzínku s wapkou 300m od baráku. Dělám to tak mnoho let a žádné škody jsem zatím nezaznamenal. Pevné části (rám, sedlovku, sedlo, můstek vidlice) ostříkám pěkně zblízka (to fakt netuším, jak bych pidlal tím ručním postřikovačem, zaschlé bláto je držák), na citlivější části si poodstoupím a stříkám tak dlouho, dokud nevystříkám těch vhozených 10 Kč =) Dojedu domů, kolo po cestě trochu oschne a parkuju čisté kolo. „Práce“ opravdu do 10 minut včetně úklidu (který vlastně není). Tvým 10 minutám i s úklidem s ručním postřikovačem u zabláceného kola nevěřím.
Důležité je to umýt ještě než to uschne, přesně jak píšeš – wapkovat zaschlé bláto je oser. Já mám kolo v keramice a to pak jde bordel po švihu dolu ještě lépe – stačí to vzít z dálky wapkou a kolo je fakticky čisté na pohled – pak je třeba jednou začas udělat dotykové mytí, ale to je jiné story.
Řetez je ve vosku, takže většinou čistý i po jízdě ve sračkách. Usuším do hadru – protože ten delší švih v bordelu zbaví řetez komplet vosku, tak aby to nezrezlo (používám drip vosk, ne ponorný) – pak navoskuji znova. Hotovo.
S první větou určitě souhlas, ale jak to udělat, když od bláta to mám domů daleko =)
Nezaschlé bahno zvládnu za těch 10 minut, blatníky hodně pomůžou (a já taky nejsem jako prase) + pláště neberu dočista ale jen „přiměřeně“.
Čištění zaschlého jílového kompozitu mezi špuntama před výměnou pláštů „dočista“ zabralo více času, to jo.
Wapku mám u baráku, kola v bytě. Myju všechna kola po každé vyjížďce včetně pohonu s řetězem (napřed našplíchám čističem finish line, na retaz a kazetu pár otáček s kartáčkem), všude na kolech DT Swiss a nikde problém. Ložiska měním jednou za čas i v rámu, servis všeho si dělám sám spíš častěji (tlumení). Já mám kola jak nová a kdokoli, kdo mi doveze kolo na servis, ho má vždy v hajzlu a totálních hovnech. Ten kdo to newapkuje ani nemyje, tak bordel mu proleze všude, do tlumiče, vidlice, ložisek, kazeety, řetězu a vše odejde mnohem dřív
Teď to schytáš…mýt kolo wapkou? No toto???? :))
Každou vyjížďku, jsem na tom závislý a mám doma pak jako bonus klid a pořádek :-D
I když kolo nezamažeš tak ho vždy meješ? Ach ty závislosti :-D
Vždy ho raději cestou zamažu, nebo aspoň zapráším. Nikdy ho nenechám ale přes noc špinavé. Kdyby jo, budí mě to ze spaní…
Nech bejt, taky to myju wapkou. měl jsem postřikovač a trvalo to dýl a nic moc to neumyje. Když se mi moc chce, napojím hadici na řád a šplíchnu drahou pitnou vodou, ideálně teplou. Ale wapka je wapka, a mám kousek od baráku dvou tlakovou, tak na nižší tlak všechny jemné části a plnou forsáž na kola :))
Mne by nevadilo, ze je zapraseny, ale vadi mi, kdyz z toho mam doma bordel :)…
Tak jak to teda je :D. I ten argument od Mirorka zní dost pravdivě. Asi když je to fakt hodně zasr.. tak by se to zřejmě umýt mělo.
Taky mám kola v bytě, tak to dělám stejně, už možná 6–7 let, ale je fakt, že některý komponenty můžou trpět víc než ty samý od jiného vyrobce
A ještě je třeba rozlišovat silniční kolo a mtb, kde v prvním případě se člověk vyhýbá i kaluzim a ve druhém někdy jede skrz všechno. Někteří tady v tématu generalizuji, nebo minimálně nerozlišují tyto kategorie
Tak to fakt ne. Když chytiš na silnici slejvák tak je to kolikrat vic zahumusený než mtb. Z toho spláchneš bahno hadicí a je hotovo.
Už je to teda dlouho, co jsem prodal silničku, ale nikdy jsem neměl kolo špinavé tak, že by to nespravil pouze hadr. A to jsem jezdil i v celodenním lijáku. To MTB je jiná káva. Anebo jsou v současné době špinavější cesty =)
Je pravda, že ze silničky teče takový hnusný černý něco co se blbě umývá a nevím kde se to bere, ale zas je to jen špína, není to hromada blata co přitáhneš z pěkně mokré jílové cesty. :) Radši silničku bez pružení a tlumení něž fulla.
Hele, silničku mám taky, ale teda tu jsem v životě nebral wapkou ;-) … já bych řekl, že v 98% se to týká off road kategorií ;-)
Tak určitě, kdyz se nechal bláto zaschnout, tak jde pak těžko dolu.nI po umytí ulpívá na kole a je třeba mechanicky dočistit. Což je při mytí kola při návratu domů potřeba většinou jen minimálně.