• win99

    Používáte nějaký ochranný přípravek po mytí kola wapkou?

    0 7
    • Gru  

      Profesionální mytí a následovné vyfoukávání kompresorem se zásadně nedoporučuje. Pokud to tak provádíš, následně poznáš na peněžence při servisu.

      2 0
    • adam1  

      Wapka má zbytečně velký proud ?

      Kýble,jare,vo­de,smetáčke ,hadice :))u žiletky kapesnike na prdelke .

      Ale ,že to láká vystříkat pořádně tu kazetu a střed ?:)))

      0 0
    • Vilém  

      Ale jo, namazu si potom ruce detskym olejickwem.

      0 0
    • dědek mohy  

      Ne. Prostě to na pumpě 2× do roka ostříkám, 300m domů jedu tak rychle, že to cestou uschne a kolo schovám =)

      0 0
    • KoudakT  

      Nic. Jenom si stoupnu dál od kola, ať se zmírní tlak vody a nestříkám vodu tam, kam nechci, aby se dostala.

      2 0
    • Georrge  

      Obcas caknu gumy ozivovacem pneu, funkcne je to k hovnu ale hezky to vypada :) tedy jen do prvni nasledne vyjizdky :D

      PS: ale bacha at si tim nezajebete kotouce.

      1 0
      • adam1  

        Proč??:)))

        0 0
      • melda  

        Kurňa, já doufal, že to přidá trochu vzorku

        2 0
        • Georrge  

          To bohuzel ne :) ale pokud nekdo vozi gumy deset let, nez rozpraskaji a rozpadnou se, tak tomu by to pomoct mohlo, ta guma pak vydrzi dele, nez se rozpadne.

          0 1
          • Jakobo  

            Autoservisy pouzivaji trik se silikonovym olejem ve spreji, guma je jako nova.

            0 0
            • Georrge  

              Jj silikonovy olej vyzivuje gumu, verim ze i ty ozivovace obsahuji siliku ci silikonove oleje.

              0 0
            • novas752  

              On ten ozivovac je skoro to same, akorat to obsahuke neco co redukuje chytani prachu, je to takovy sussi.

              0 0
          • sodek  

            Aspoň dvacet? :D

            0 0
    • va-bo  

      Mytí pneumatik vapkou je ten nejmenší problém :-)

      1 0
    • tifimi3751  

      Wapkou napachas nejvíc škody, ale je to i nejrychlejší umytí a cesta do servisu.

      Zahradní hadici cca střední varianta, není vhodné s tím mýt okolí misek, středu, nábojů, atd , kam by se zatlačily nečistoty.

      Nejlepší je ruční mytí + hadici vzít jen pneu.

      Samozřejmě ani tak se tomu člověk nevyhne, jednou za čas je potřeba rozebrat, vyčistit, namazat, složit

      1 3
      • Georrge  

        Wapka je nejlepší a zároveň nejhorší, je to jen o tom, jak s ní myješ. Pokud wapkou umyješ jen hrubou špínu z rámu a pneu, a zároveň se vyhneš pohonu, všem ložiskům a místům, kam může proud natlačit bordel (např. u sedlové objímky), je wapka rychlá a neuškodí. K tomu to trochu přelítneš hadrem a máš rozumně čisté kolo.

        Pokud chceš mít kolo jak ze škatulky, tak wapkou zase jen hrubé nečistoty a zbytek se prostě musí ručně… kdo bere wapkou celé kolo, má ho sice rychle čisté, ale zadělává si na problémy.

        0 0
        • tifimi3751  

          Víceméně se shodneme. Když si člověk vše sám servíruje, tak pak vidí následky a tu paseku, co dokáže udělat nečistota, písek, voda treba ve středovém složení, ale i jinde. Od koroze, po vůli, nebo výbrus komponent. Nevhodne použita wapka dokáže vytlačit i původní mazivo. Čistím mtb a jezdím celoročně, takže už jsem x krát čistil, měnil ložiska misek, když je bláto, tak kliky sundávam často a čistím a vymazavam, stejně tak i náboje. Ale nečistoty se dostanou prakticky všude, do hlavového složení skrz představec, do rámu skrz sedlovku, do ořechů skrz kazetu.

          Letos už jedu třetí nejvetsi převodník, druhý prostřední a třetí kazetu. Druhé brzdové destičky, druha ložiska misek. Vše se přes pravidelný servis opotřebování do k.o. stavu.

          0 1
          • HadVoe  

            vicemene s vami souhlas – wapku pouzivam na benzinach, kdyz jsem jak prase. jen studenou bez saponatu. ram ze vzdalenosti dle tlaku wapky. kola a osplichnout sbytek. ale treba ja praktikuji u pohonu hodit retez na kazete doprostred a pri protaceni kolmo strikam wapkou retez primo kazete. . obe je ciste a nez dojedu dom, tak je sucho a mazu. pri velkym servisu nevidim nikdy problem s mazivem.

            1 0
            • HadVoe  

              zbytek aby me sbil :) cestinarka by mi zase dala. v kabinetu. jako mnohokrat pred lety ;)

              0 0
      • jannk  

        Už je zase čas na připomenutí https://youtu.be/LzbpHGyFzc8 ?

        1 0
        • tifimi3751  

          Těžko říct, jestli se ptá na silniční nebo horské kolo.

          Ten test je zavádějící, když myje vodou jen ciste kolo a to ještě jen jednu konkrétní část. Můžu říct že u horského kola najdu písek a špínu až v loziskach a to mluvíme jen o středech.. nehledě na to že třeba i řetěz a kazeta, pokud je neocistim technickým benzínem a nenamazu, tak bez maziva(po otření hadrem) a vodě chytají rez. Ale samozřejmě je vše dáno charakteristikou silnice vs terén.

          1 2
          • jannk  

            To bych se asi podíval na utěsnění ložisek, tam by se písek fakt neměl jak dostat.

            A pokud by ten GCN experiment udělali na špinavém kole, tak bláto zmizí jako první, je malá šance že by voda někde špínu vtlačila, daleko snáze ji odplaví pryč

            0 0
            • tifimi3751  

              Nevím jak je to udělané na silničce a nekoukal jsem na profil zakladatele tématu, abych zjistil o jaké mu jde kolo. Ale na mtb v každodenním počasí a bez blatníků resp. I s nimi se tam vytváří opakovaně vakly.. nemluvím o 1kkm ročně ale o 3kkm za měsíc v léte až po 1kkm v zimě. Tam čistím a mazu dle potřeby po jedné dvou 100km vyjížďkách. Stejně tak je potřeba servisovat kliky tj. sundat, stáhnout, utáhnout. A jinak jo, písek se tam klidně dostane při nevhodném ježdění(all terrain all weather) a kliky mají pak pěkný křupavý zvuk. Ale na silnici asi bahnem nejezdí(s). Já se kaluzim s bahnem vyhýbám, ale často to nejde a blatníky moc neřeší. ;-)

              0 0
            • tifimi3751  

              Nevím jak je to udělané na silničce a nekoukal jsem na profil zakladatele tématu, abych zjistil o jaké mu jde kolo. Ale na mtb v každodenním počasí a bez blatníků resp. I s nimi se tam vytváří opakovaně vakly.. nemluvím o 1kkm ročně ale o 3kkm za měsíc v léte až po 1kkm v zimě. Tam čistím a mazu dle potřeby po jedné dvou 100km vyjížďkách. Stejně tak je potřeba servisovat kliky tj. sundat, stáhnout, utáhnout. A jinak jo, písek se tam klidně dostane při nevhodném ježdění(all terrain all weather) a kliky mají pak pěkný křupavý zvuk. Ale na silnici asi bahnem nejezdí(s). Já se kaluzim s bahnem vyhýbám, ale často to nejde a blatníky moc neřeší. ;-)

              0 0
            • tifimi3751  

              Nevím jak je to udělané na silničce a nekoukal jsem na profil zakladatele tématu, abych zjistil o jaké mu jde kolo. Ale na mtb v každodenním počasí a bez blatníků resp. I s nimi se tam vytváří opakovaně vakly.. nemluvím o 1kkm ročně ale o 3kkm za měsíc v léte až po 1kkm v zimě. Tam čistím a mazu dle potřeby po jedné dvou 100km vyjížďkách. Stejně tak je potřeba servisovat kliky tj. sundat, stáhnout, utáhnout. A jinak jo, písek se tam klidně dostane při nevhodném ježdění(all terrain all weather) a kliky mají pak pěkný křupavý zvuk. Ale na silnici asi bahnem nejezdí(s). Já se kaluzim s bahnem vyhýbám, ale často to nejde a blatníky moc neřeší. ;-)

              0 0
        • novas752  

          Takhle vypadá rok starý ořech nadšeného wapkovače.

          2 0
          • mastihuba  

            Pro servisaka takovej zákazník dobrej ne? :)

            0 0
            • novas752  

              To by Mavic musel mít nahradní díly skladem… Takhle je to spíš osina víme kde.

              0 0
          • Breakpain  

            Je pravda, ze jedu rucni Karcher/ hadici kazdy vikend v BP, ale extra znat to neni :). Tohle je peklicko :)

            0 0
            • LM  

              Asi si dával u kazety extra záležet :-D

              0 0
              • Breakpain  

                Ja to obcas beru i prez ni, s tim ze to zkontroluju… ale tohle jsem nedokazal nikdy :)

                0 0
          • Johny.Merida  

            Nechápu, že někdo rok nesahne k vyčištění a namazání systému ořechu jako tento. Není nic jednoduššího.

            0 0
          • kejda  

            Některý ořechy holt hůř těsní:))

            Můžu dodat úplně stejnou fotku od kamaráda, taky rok, nába a ořech Tune. Úplně stejně rezavé. Výměna byla za 6…

            Já myju zásadně vždycky wapkou z přijatelné vzdálenosti, ořech a nába i9, a nemám ani vymytou vazelínu pod koncovkami, když to 2× ročně prohlídnu

            0 0
          • krosmen  

            Já používám k mytí kola takovou malou wapku z Lídlu za tisícovku. Nemá tak velký tlak, nastavím větší rozstřik a stříkám z větší vzdálenosti, spláchnu ten největší bordel, domyju ručně houbou a pak zas opláchnu wapkou. Zatím jsem nepozoroval, že by se vodo dostala, kam nemá (náboje, stř. složení).

            1 0
    • mastihuba  

      Většina wapek na regulaci tlaku, kdo už ani s tímto nedokáže umýt kolo tak je s odpuštěním pí…ca.

      0 0
    • win99  

      hezky se tady rozjela diskuse :))

      ale dost pochybuju, když někdo přijede zamrdanej od bahna z lesa a má kolo v bytě, tak že to přes wapku nevezme…20:00 večer v bytě čisto a na 6.00 do práce a do pulnoci se budu ***** s kartackem na zuby u kola :D druhej den chci byt v sedle, je to sprostá matematika, pokud jsem u wapky za 2 minuty hotovej s čištěním kola, nebo 30–50 minut rozebiraní, čistění a uklidu tak radeji zaplatím neco servisákovi at jeho deti muzou dostat na Vánoce pod stromecek kolo na ktere se celej rok těší :)

      5 0
      • novas752  

        Však jako v klidu jo, ale když to vezmu přes wapku na auto tak si od toho kola stoupnu 2 metry. Ne že to tam peru z 20 centimetrů hlava nehlava.

        A když to tak dělám často tak mudím často (nechat) dělat i servis nebo to pak prostě bude drahý.

        1 0
      • LM  

        Já to už několik let řeším ručním postřikovačem.

        Když vím že jedu do sraček, tak si ho nachystám blízko vchodu a pak to jen ošplíchám (kolem ložisek pošteluju trysku na rozprašování, pláště a rám beru užším proudem), otřu kusem hadru a je totovo za 10 minut. Hlávko i střed mám z roku 2015 a ložiska v zadní stavbě jsem měnil jednou. Ale kolo si servisuju sám a ložiska pravidelně docpávám vazelínou :-).

        0 0
        • Breakpain  

          Tak tohle fakt loziskum nic neudela. Mel jsem, ale uz me to nebavi … paradoxne kybl s vodou a smetackem je rychlejsi ;)

          1 0
          • LM  

            Mám všude blatníky, takže to čištění není tak hrozné a kýbl/smetáček byl horší :-P

            0 0
          • J1RKA  

            treba muj servisak meje kola wapkou normalne, < svoje > treba naby a orech DT po roce myti vubec zadnej problem, vpodstate to resim < udrzbu > jenom pri vymene kazety

            0 0
        • dědek mohy  

          To je ale úplně jiná situace, než popisuje win99.

          Taky bydlím v bytě a jsem vděčný za benzínku s wapkou 300m od baráku. Dělám to tak mnoho let a žádné škody jsem zatím nezaznamenal. Pevné části (rám, sedlovku, sedlo, můstek vidlice) ostříkám pěkně zblízka (to fakt netuším, jak bych pidlal tím ručním postřikovačem, zaschlé bláto je držák), na citlivější části si poodstoupím a stříkám tak dlouho, dokud nevystříkám těch vhozených 10 Kč =) Dojedu domů, kolo po cestě trochu oschne a parkuju čisté kolo. „Práce“ opravdu do 10 minut včetně úklidu (který vlastně není). Tvým 10 minutám i s úklidem s ručním postřikovačem u zabláceného kola nevěřím.

          3 0
          • GGW  

            Důležité je to umýt ještě než to uschne, přesně jak píšeš – wapkovat zaschlé bláto je oser. Já mám kolo v keramice a to pak jde bordel po švihu dolu ještě lépe – stačí to vzít z dálky wapkou a kolo je fakticky čisté na pohled – pak je třeba jednou začas udělat dotykové mytí, ale to je jiné story.

            Řetez je ve vosku, takže většinou čistý i po jízdě ve sračkách. Usuším do hadru – protože ten delší švih v bordelu zbaví řetez komplet vosku, tak aby to nezrezlo (používám drip vosk, ne ponorný) – pak navoskuji znova. Hotovo.

            0 0
            • dědek mohy  

              S první větou určitě souhlas, ale jak to udělat, když od bláta to mám domů daleko =)

              0 0
          • LM  

            Nezaschlé bahno zvládnu za těch 10 minut, blatníky hodně pomůžou (a já taky nejsem jako prase) + pláště neberu dočista ale jen „přiměřeně“.

            Čištění zaschlého jílového kompozitu mezi špuntama před výměnou pláštů „dočista“ zabralo více času, to jo.

            0 0
          • mirorek2  

            Wapku mám u baráku, kola v bytě. Myju všechna kola po každé vyjížďce včetně pohonu s řetězem (napřed našplíchám čističem finish line, na retaz a kazetu pár otáček s kartáčkem), všude na kolech DT Swiss a nikde problém. Ložiska měním jednou za čas i v rámu, servis všeho si dělám sám spíš častěji (tlumení). Já mám kola jak nová a kdokoli, kdo mi doveze kolo na servis, ho má vždy v hajzlu a totálních hovnech. Ten kdo to newapkuje ani nemyje, tak bordel mu proleze všude, do tlumiče, vidlice, ložisek, kazeety, řetězu a vše odejde mnohem dřív

            0 0
            • kejda  

              Teď to schytáš…mýt kolo wapkou? No toto???? :))

              0 0
              • mirorek2  

                Každou vyjížďku, jsem na tom závislý a mám doma pak jako bonus klid a pořádek :-D

                0 0
                • LM  

                  I když kolo nezamažeš tak ho vždy meješ? Ach ty závislosti :-D

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Vždy ho raději cestou zamažu, nebo aspoň zapráším. Nikdy ho nenechám ale přes noc špinavé. Kdyby jo, budí mě to ze spaní…

                    1 0
                    • kejda  

                      Nech bejt, taky to myju wapkou. měl jsem postřikovač a trvalo to dýl a nic moc to neumyje. Když se mi moc chce, napojím hadici na řád a šplíchnu drahou pitnou vodou, ideálně teplou. Ale wapka je wapka, a mám kousek od baráku dvou tlakovou, tak na nižší tlak všechny jemné části a plnou forsáž na kola :))

                      0 0
                    • Breakpain  

                      Mne by nevadilo, ze je zapraseny, ale vadi mi, kdyz z toho mam doma bordel :)…

                      3 0
              • Cyklofanatic  

                Tak jak to teda je :D. I ten argument od Mirorka zní dost pravdivě. Asi když je to fakt hodně zasr.. tak by se to zřejmě umýt mělo.

                0 0
                • J1RKA  

                  Taky mám kola v bytě, tak to dělám stejně, už možná 6–7 let, ale je fakt, že některý komponenty můžou trpět víc než ty samý od jiného vyrobce

                  0 0
                  • tifimi3751  

                    A ještě je třeba rozlišovat silniční kolo a mtb, kde v prvním případě se člověk vyhýbá i kaluzim a ve druhém někdy jede skrz všechno. Někteří tady v tématu generalizuji, nebo minimálně nerozlišují tyto kategorie

                    0 0
                    • novas752  

                      Tak to fakt ne. Když chytiš na silnici slejvák tak je to kolikrat vic zahumusený než mtb. Z toho spláchneš bahno hadicí a je hotovo.

                      0 0
                      • dědek mohy  

                        Už je to teda dlouho, co jsem prodal silničku, ale nikdy jsem neměl kolo špinavé tak, že by to nespravil pouze hadr. A to jsem jezdil i v celodenním lijáku. To MTB je jiná káva. Anebo jsou v současné době špinavější cesty =)

                        0 0
                      • gerrard  

                        Je pravda, že ze silničky teče takový hnusný černý něco co se blbě umývá a nevím kde se to bere, ale zas je to jen špína, není to hromada blata co přitáhneš z pěkně mokré jílové cesty. :) Radši silničku bez pružení a tlumení něž fulla.

                        0 0
                    • Breakpain  

                      Hele, silničku mám taky, ale teda tu jsem v životě nebral wapkou ;-) … já bych řekl, že v 98% se to týká off road kategorií ;-)

                      0 0
                • tifimi3751  

                  Tak určitě, kdyz se nechal bláto zaschnout, tak jde pak těžko dolu.nI po umytí ulpívá na kole a je třeba mechanicky dočistit. Což je při mytí kola při návratu domů potřeba většinou jen minimálně.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.