• Jenda

    Jak si tak procitam forum, narazim stale na nektere zajimavosti ktere nikoho prilis nezarazi, ale me prijdou trochu jako kraviny. Prvni -uplna blbost- Kotouce rozpaleny do modra :-) jako nepopiram ze po dlouhym sjezdu se kotouc jevi takovej sedomodrej, ale rozhodne to neni dane jeho teplotou, ta by musela byt hodne pres 5000 K. Druhy -polopravda- Velky kotouc namaha vic vidlici – urcite jsem schopen diky vetsimu kotouci vyvinout vetsi brzdnou silu, ale stejne vzdycky brzdim jenom tolik, kolik potrebuju, akorat ze mi staci mensi sila na pace. A v extremnich pripadech jsem (obzvlaste pri XC) spise limitovan prilnavosti plaste nez vykonem brzdy jako takove, takze vlastne mi vidlici nici prilnavy predni plast:-). (mimochodem ucinek kotoucovky roste v zavislosti na polomeru kotouce linearne, nikoli kvadraticky ci nejak jinak, jak nekteri s oblibou tvrdi)

    A co vy, jaky nesmysly vas napadaji co se tu periodicky objevuji?:-)

    0 0
    • ydaho  

      tak mě napadá třeba oblíbené rčení „pohodová vyjíždka“ :)

      0 0
    • filipes  

      O nesmyslnosti vetsiho namahani vidle s vetsim kotoucem to neni tak jednoznacny. Jinak by vyrobci vidlic nemeli maximalni doporucenou velikost kotouce s tim, ze pri pouziti vetsiho kotouce je omezena zaruka. Nebo jsou vsichni vyrobci vidlic ve vleku mistnich pover a cekaji na tvoje zazracne prozreni?

      0 0
      • enjoy  

        ja myslim,ze to jenom zamerna mistifikace proto,aby ty se XC vidlice nepouzivaly na freeride:-)

        0 0
      • Jenda  

        ja netvrdim ze by vetsi kotouc vic nenamahal ale to vetsi namahani se projevi jen v extremnich pripadech, kdy potrebujes najednou rychle zastavit a udrzi ti to plast, jinak brzdis stejne akorat mensi silou na pace. U spousty vidlic bych videl duvod proc nemas davat velkej kotouc spis ten ze jejich torzni tuhost je tak mizerna ze velkej kotouc by ti porad cinkal takze bys to rychle poznal:-)

        0 0
        • filipes  

          ono asi taky dost zalezi jak kdo jezdi. slusny plast a vysoka vidle taky dovoli poradne flekovat predni aniz to ujede nebo preletis rodla – a pak si na takovy flekovani a prebytek brzdny sily lehce zvyknes ze to nepouzivas jenom v extremnim pripade :-)

          0 0
      • o.ndra3  

        Řekl bych, že ta teorie má slabé místo v tom „brzdim jenom tolik, kolik potrebuju“ Když si někdo namontuje 8" kotouč, tak asi potřebuje o něco větší sílu. A přední kolo tedy na 99% površích při brždění do smyku taky nedostávám.

        0 0
    • maxtor  

      Nevím, co přesně druzí myslí tím rozpálením „do modra,“ ale černý kotouč jsem už párkrát měl a nic neobvyklého jsem na tom neshledal.

      0 0
      • Luka  

        a to jsem si o sobe myslela ze brzdim porad… ale zmenu barvy kotouce ani niceho jinyho (krom kloubu na prstech) jsem si nevsimla :))

        0 0
        • TinkTink  

          Tunaj – www.bajkshop.com/…Super_TA.jpg – tam na tom spodnim raminku…je to sundany zadni kotouc z DHcka :)…ono rozpalit to neni problem, ale ze by to i zmenilo barvu…no nevim :)

          0 0
          • maxtor  

            Budu to muset vyfotit. Fakt se mi párkát stalo, že kotouč zůstal černý. Když jej potom zase trochu obrzdíš, tak se barva vrátí do normálu.

            0 0
            • Jenda  

              ale jo to jako jo – pokreje se ti to spalenym sajrajtem z desticek a buhvicehojeste, ale rozhodne ten kotouc nemeni barvu tim ze by se rozpalil:-)

              0 0
              • maxtor  

                NO nevím, jaké s tím máš zkušenosti, ale kotouč je nějaká nerez slitina a já jsem s nerezem dělal celkem často a když jej rozpálíš, tak prostě zčerná – jde to samozřejmě očistit, ale barvu to změní.

                0 0
                • Jenda  

                  ano ale je to dany nejakou povrchovou oxidaci nebo cim, snazim se celou dobu jenom vysvetlit ze rozhodne ne tim ze by se vyrazne menila vlnova delka vyzarovaneho maxima kotoucem (porad to bude v IR oblasti)

                  0 0
                  • maxtor  

                    Já myslím, že nikdo tady nechtěl říct, že po čase se barva změní tak, že kdybys to vzal flexou, tak zjistíš, že je materiál modrý i uvnitř. Vždycky je to otázka změny barvy povrchu.

                    0 0
              • lysergine  

                Nevím jak u bajku (jestli se dá najít takový sjezd), ale byl jsem v pátek večer ve Zlíně na Barumce, jela se večerní etapa a závoďáci při brždění měli korouče rozžhavené do červena.

                0 0
    • vlk  

      No já už měl přes modrou fialovou až po žlutou barvu kotouče.Ale to bylo jen vždy dočasně než vychladl.Myslím že žlutá je okolo 360 stupňů.Ty vysoké teploty jak píšeš by byly ale pouze v případě, že by ta barva kotouče zůstala natrvalo ne?

      0 0
      • Jenda  

        tak napriklad zlato se tavi uz pri oranzove, zluta by znamenala teplotu kdy se zacina roztejkat i zelezo. Veskery zabarveni kotouce je dany spis interferencnimi jevy kdy se povrch kotouce pokreje tenkou vrstvou sajrajtu od palicich se desticek a pod.

        0 0
        • blue  

          nevim proc, ale diky tvoji teorii o zabarveni kotouce se mi hned vybavilo tohle :-)

          Teprve nedávno jsem v Einsteinove korespondenci objevil dopis, v němž Cimrman svého přítele seznamuje s definitivnim náčrtem externismu. Vysvětluje mu, že podle této filosofie se to má s existencí věcí přesně naopak, než jak to odpovídá běžnému názoru: věc je tam, kde se domníváme, že není, a není tam, kde se domníváme, že je. Kdybych to měl ukázat na nějakém příkladě: držím-li v ruce například tuto křídu, pak podle Cimrmana vyplňuje tato křída souvisle celý prostor svého okolí a jedině v místě, které vidíte, tato křída není. To, co držím v ruce, je vlastně jen jakási prázdná bublina v souvislém křídovém masivu. Einsteinovi připadal takovýto popis světa pozoruhodný. – V originále označil dokonce Cimrmanovy názory jako „very crazy“. – Měl však i námitky. Cituji: „Jako fyzik Vás musím upozornit, že na podstatě skutečnosti samé se nic nemění, jestliže VĚC označíte jako PRÁZDNO a prázdné okolí jako VĚC. To je pouhá hra se slovy. "V originále: "The ping-pong with the words.“ – Tolik Einstein.

          0 0
        • vlk  

          Tak je to možný, asi jediné vasvětlení, proč se mění barvy.Taky se mi nezdálo, že by se to rozpalovalo na takovou teplotu.Vždyť to by pak musel mít vliv i předost takové teploty na náboj následně na ložiska.Já vidím hlavní problém s samotném materiálu destiček.

          0 0
          • pepino  

            Eště jde o to, jestli se cyklista přibližuje nebo vzdaluje, viz teorie rozpínání vesmíru:-)

            0 0
        • la-da  

          To je nedorozumeni,tady nejde o to ze by kotouc barevne svitil,ale ze se povrch zabarvi tenkou vrstvou oxidu,ktera tam vydrzi i po vychladnuti.Sajrajt z desticek to rozhodne neni.Muzes podle toho zjistit i teplotu kterou kotouc mel – jsou na to tabulky treba tady kovarna.webzdar­ma.cz/stranky/za­kladni_postupy/ta­bulky_teplot.htm je to ten pravej sloupec,v levym jsou ty svitici barvy.

          0 0
          • MartinXC  

            Konečně odborný názor, i když na stránkách pro amatérské kováře :-)

            0 0
            • pz-km  

              a pro neamatery dodam, ze modra barva kotouce neni nesmysl, ale za urcite teploty napr. projev pritomnosti chromu (oxidu) v materialu…

              0 0
            • Krutor  

              Tady by se měl KOVÁŘ ohradit !!! :-) Jakej amatér ? :)))

              0 0
          • vlk  

            Bezva, tak jsem měl původně přeci jen pravdu.Akorát když tak koukám např na tu modrou, fialovou barvu, tak nebude lehké od oka určit kolik má stupňů.

            0 0
            • MartinXC  

              V té tabulce na odkazu nahoře to máš – jestli jsi kotouč vyžíhal při 280–290stC, bude modrofialový, směrem ke středu půjde přes hnědou do zlato-žluté. V kovařině se tak dokladuje, zda byly dodrženy žíhací teploty – strouhneš ten žíhaný kus brouskem (sundáš okuje) a barva zůstane viditelná – u kotouče je to obdobné. Vydrží to na něm až do dalšího žíhání :-)

              0 0
          • kudlanka32  

            ten clapek tam ma tabulku barva svetla – teplota.....to nema s oxidem nic spolecnyho. Nakonec kazdej matros ma jiny slozeni a tim i jinak duhovej povlak a navic oxidicka vrstva muze byt i ruzne tlusta… hi hi…a uz vubec bych nechtel mit koutouc takhle zahratej…a to ani na jednu z tech jeho teplot:)) Bych cekal ze nastou nejaky trvaly zmeny v materialu…mi­nimalne nejaka rekrystalizace…fuj­ky :))

            0 0
            • kudlanka32  

              joj…sem prehlidnul tu druhou tabulku…stejne bych ji moc neveril…kvuli tomu slozeni – kotouc bude z nejakyho lepsiho nerezu (jakoze hodne legur)

              0 0
              • JSt  

                kotouc podle me neni z nerezu…

                0 0
                • kudlanka32  

                  muj nerezne…ale vzhledem k tomu ze nerez je vetsinou dost mekkej bych tomu i veril, ze neni

                  0 0
        • Bully  

          Zluta je cca 1100 stupnu C, zelezo se tavi bez pristupu kysliku cca pri 1200–1300 st.C, s kyslikem to znamena bilou barvu a efekt vanocni prskavky- tzn. zelezo hori. Kdo docili teplot pres 1000 st., je machr :o). Ty modry a nasedly barvy vznikaji k asi 300 st.C, pisu to hoooodne zhruba. Ale jedna se opravdu jenom o povrchovou vrstvicku + ten sajrajt z desek.

          0 0
      • black.horse  

        :-D další džoukmen:-) mimochodem, pokud si správně vzpomínám, tak na přechodu žluté a takové žlutobílé barvy ocel začíná prudce oxidovat a vzniká efekt, jež v praxi vypadá jako prskavka:-) což by bylo na bajku velky efektní, hlavně v noci:-)

        0 0
        • Jenda  

          tys nikdy nebrzdil ve vakuu?:-) pak samozrejme toto je mozne – nulove chlazeni kotouce ucinkem proudeni vzduchu a horet ti nic nezacne:-)

          0 0
          • black.horse  

            pokud se zdržím na vyjížďce do pozdních večerních hodin, tak se na cestu zpátky vakuum blbě shání, leda tahat s sebou na to tu vakuovou pumpu a vždycky si kousek dofouknout:-)

            0 0
    • black.horse  

      :-D ehm, taky mě jedna věc napadla:-) ehm, co si představuješ pod tou hodnotou 5000 K? a jakej že materiál chceš této hodnotě vystavit? a cože se s ním stane? :-D jen dodatek, nevím jaký XC jezdíš, ale mě se občas při XC vyjížďce stává, že mi výkon brzdy Juicy7 a 160mm kotouče vepředu nestačí a pneumatika to stíhá… asi jezdíme každej malinko jinak:-) a druhý dodatek k účinosti kotouče připočítej i lepší vlastnosti z hlediska teploty, ale tam hraje i velkou roli tvar a materiál kotouče a destiček… (tento rozdíl sem na DH kole kdysi intenzivně poznal)

      0 0
      • Jenda  

        5000 K znamena teplota v kelvinech:-), uznavam ze abstrahovat kotouc cernym telesem neni zcela presne:-) k brzdam – viz moje poznamka na konci – nicis vidli prilis dobrym plastem a svou vysokou hmotnosti:-) jasne ze obcas potrebujes zaflekovat a pak cim ucinnejsi brzda tim lepsi. To me vzdycky bavi kdyz nejaky 55kg bikerek rika jak v pohode postavi kolo na predni s nejakejma pochybnejma mechanikama jednim prstem a divi se ze my ponekud hmotnejsi to nedokazem ani se slusnejma hydrama:-)

        0 0
        • black.horse  

          heh, kolo na přední postavím i bez brzd:-) stačí ho uchopit za sedlovku a zvedat:-D jinak pokud se nepletu, tak 5000K je cca 4727°C a jak se tak koukám na rovnovážnej diagram stab. soustavy železo-grafit (ocel) tak podle hranice likvidu je nejvyšší teplota tání cca 1538°C, takže… no víš co tím myslím:-) PS, v tom to případě bych klidně zohlednil hranici solidu, páč i tak to už to bude „zasraně moc zahřátej kus kovu“:-)

          0 0
          • SoLaX  

            No jeeje, tady poznavam nejakou zpriznenou dusi z prumyslovky, co po kapsach taky nosi rovnovazny diagram, supleru, trhacku, soustruh, a podobne potrebne veci.. :)))

            0 0
            • black.horse  

              tak nějak, zítra jdu na ČVUT na zkoušku z matrošů a furt mám pocit, že to neumím:-(

              0 0
              • Lister  

                no vhledem k tomu, že sedíš tady, tak to nebude asi ani mýtus ani polopravda, ale… :o)

                0 0
                • black.horse  

                  no, nějak se musím při učení odreagovat, občas, páč mi z toho po časem vždycky jebe:-/

                  0 0
              • SoLaX  

                Jee, a jen off-topic dotaz – na jaky CVUT chodis a do kolikataku? Jinak drzim palce, ja uz snad s Fe3C nadobro skoncil.. Likvidu zdar :))

                0 0
                • black.horse  

                  strojní fakulta, po třech letech sem konečně měl ukončit druhák a jít nadšeně do třeťáku, jenže sem blb polevil v učení a teďka to vypadá, že místo třeťáku půjdu na rok do práce:-(

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Budeš jezdit jako kurýr ? ;-)

                    0 0
                    • black.horse  

                      to radši ne, mohl bych dopadnout jako ten poslíček ve Futuramě:-)

                      0 0
                      • wroum  

                        Welcome to the world of tomorrow…

                        0 0
                        • Manas  

                          Your destiny awaits you …

                          0 0
                          • cabbage  

                            you gotta do what you gotta do;-P

                            0 0
                            • Manas  

                              Bite my shiny metal ass!

                              0 0
                              • Radek Broz  

                                Poustim si to pred stapnim, Benderuv hlas me uzasne uklidnuje;-)

                                0 0
                                • wroum  

                                  ja si casto vzpomenu na tu haluz s benderovejma rukama v prvnim dile. to je narez :-)

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    Suicide boot: „Please select type of death… You' ve chossen long and painful.“ Bender: „Good choice!“

                                    0 0
                                  • Manas  

                                    Uplne nejvic total je z epizody Insane in the Mainframe: Bender: „But inside, you've got the heart of a robot.“ Fry: „Aww…thanks, Bender.“ Bender: „Just like inside me, I've got the heart of a human!“ Bender: „What?“ Bender: „What?“

                                    0 0
            • Misiak  

              no ja ti nevim… ked som naposledy makal na sustruhu bol velky jak klavir, teda mi pripada trocha strestene nosit ho vo vacku :D neviem ako teraz, mozno minimalizacia zapracovala aj strojarstve :o)

              0 0
              • black.horse  

                si zaspal dobu, teďka se už dělaj soustruhy ze série Pocket Edition s integrovaným fotoaparátem do pinoly, polyfoním skřípáním, hlasové posuvy, barevným ložem true color a suport se připojuje přes blue tooth k uživatelský zadnici:-)

                0 0
        • lysergine  

          Není náhodou 5000K hodnota barevné teploty, nikoliv teploty povrchu? Setkal jsem se s tímto pojmem ve fotografování.

          0 0
          • wroum  

            je to tak. jde o „zabarveni“ svetla. zarivky pouzivany na kontrolu barevnosti maj tusim 5500K.

            0 0
            • kudlanka32  

              jak pro co…film 5500K, video 6500K…a taky este musi mit spravny spektralni slozeni jinak je to na nic

              0 0
          • Jenda  

            no v podstate mas pravdu jedna se o teplotu pri ktere ma v dane oblasti vlnovych delek vyzarovani cerneho telesa maximum

            0 0
            • martt  

              co samozrejme vobec nesuvisi s teplotou toho telesa btw.

              Zelezo nahrejes tak, ze svieti na zlto obycajnym plynovym sporakom, teda ma teplotu par sto stupnov. Teplota chromaticnosti, ktoru to vyzaruje je ale niekolko tisic stupnov…

              0 0
              • Jenda  

                obycejny plynovy sporak ma teplotu plamene pres 1200 stpnu to odpovida prave one oranzove na kterou nahrejes to zelezo

                0 0
    • Tomcat  

      Horské kolo = jen kolo do hor Horské kolo = je vždy „těžší“ než jiná běžná kola Koučovky sou vždy těžší než konvenční brzdy Úzké pláště nají vždy nižší valivý odpor

      3×8 převodů = 3×8 jezditelných kombinací

      Pokud jezdím pomalu = jezdím bezpečně Pokud jezdím pomalu = nepohřebuji helmu Brzdím jen zadní, přední = přeletím

      Pokud mám kolo s xxx mm zdvihu projedu vším Čím víc „na blemcaný řetez“ = lépe namazaný Pomalý cyklista na chodníku nebo přechodu = chodec

      0 0
      • o.ndra3  

        Tak pod tyhle bych se mohl podepsat.

        0 0
      • martt  

        Pomalý cyklista na chodníku nebo přechodu = chodec

        moj syn teraz chodi do autoskoly a tvrdi, ze jeho ucitel tvrdi, ze toto je pravda.

        0 0
        • mar_tin1  

          zakon 315/1996 z.z. o premavke na pozemnych komunikaciach, §2 pismeno m) chodcom je účastník cestnej premávky pohybujúci sa pešo; chodcom je aj osoba, ktorá napríklad tlačí alebo ťahá sánky, detský kočík, vozík pre zdravotne postihnuté osoby alebo ručný vozík s celkovou šírkou nepresahujúcou 600 mm, osoba, ktorá sa pohybuje na lyžiach alebo na kolieskových korčuliach, alebo pomocou ručného alebo motorového vozíka pre zdravotne postihnuté osoby, ktorá tlačí bicykel alebo moped, alebo vedie psa

          tak nemam velku mienku o tom ucitelovi…

          0 0
          • martt  

            Ja som ho tiez presviedcal, ze podla mna ho na chodniku moze len tlacit.

            V praxi ale bezne jazdim po chodniku okolo policajtov straziacich premavku iducu na stary bratislavsky most a vobec ich nevzrusuje, ze bicyklujem po chodniku.

            0 0
            • mar_tin1  

              ved to aj ja (aj ked nie zrovna po centre ba)… nenecham sa predsa zabit na ceste… :-)

              0 0
          • Vilém  

            Vy na Slovensku mate stejny zakony jako v CR?

            0 0
            • maxtor  

              Některé ještě z dob federace ano. Všechno vydané od roku 93 je samozřejmě jiné.

              0 0
              • poiko  

                platí na Slovensku přednost pro chodce na křižovatkách bez semaforu?

                0 0
                • martt  

                  Ak sa pytas mna, tak ja som robil vodicak este v CSSR (1977) a odvtedy mi ho este nevzali a to celkom dost jazdim. Odpoved na Tvoju otazku uprimne netusim :-)

                  0 0
                  • Mamut  

                    Ano, plati a to dokonca asi o 4 roky dlhsie ako v CR. Druha vec je, ze rovnako ako martt o tom velka cast vodicov netusi a ti zvysni na to seru. V sucastnosti v SR je na prechode situacia horsia ako v CR pred platnostou zakona. Jedina moznost je nosit 4m tyc na pleci a na jej predku a zadku mat na spagate uviazanu tehlu. Kto ti nezastavi na prechode, tak si rozmlati predne sklo.

                    0 0
                    • martt  

                      aby som tu nebol za zly priklad tak sice netusim ci „platí na Slovensku přednost pro chodce na křižovatkách bez semaforu?“ ale na aute jazdim velmi ohladuplne ako k chodcom, tak k cyklistom. Asi to bude aj tym, ze posledne desatrocie jazdim skoro stale iba v Rakusku a ten styl jazdy sa na teba nalepi.

                      V Brne sa mi asi v 1999 stala takato vec: Idem si po styrprudovej ceste, veziem brnenskeho kolegu. Cez cestu je prechod, na prechode kopa chodcov, efektivne zostal volny iba jeden pruh. V pohode slapnem na brzdu, nijak nahle, zo zazdu sa ozve skripanie brzd viacerych aut. Kolega mi vravi: „Preboha toto uz nerob, zavinis buracku, mal si ist dalej, chodci pockaju“ :-)

                      Aj tak stale nechapem otazku „platí na Slovensku přednost pro chodce na křižovatkách bez semaforu?“

                      Osobne si myslim, ze kde je zebra, ma chodec prednost. Samozrejme pokial ja mam zelenu a on cervenu, tak nema prednost, ak je semafor vypnuty, tak prednost ma.

                      0 0
        • Pá-dlista1  

          To bude asi nejaka dost prumerna stredoevropska autoskola, co? ;)

          0 0
          • martt  

            :-) asi ano. Dufam, ze vodicak napriek tomu dostane…

            0 0
    • hanz  

      to že ti větší kotouč víc zatěžuje vidli pravda je i když je to spíš jeho důsledek, protože to jak potřebuješ brzdit je věcí jak dobře ti to brzdí…se špatnýma brzdama brzdíš dřív a nepustíš to tolik…s dobrou brzdou dobržduješ na poslední chvíli a z větší rychlosti takže vidlu namáháš víc.

      0 0
    • black.horse  

      RR2,1 sou do terénu nevhodne pneu turisti nepotřebujou helmu, neboť jedou pomalu a bezpečně, že se jim nemůže nic stát čím vyšší jezdec, tím vyšší kolo

      čím více proužků, tím více Adidas:-)

      0 0
    • Radek Broz  

      „Sjezdar se jen veze.“

      nebo tady mozna jeste popularnejsi

      „Paroubek byl dobry premier“

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • wroum  
      • v CR neni full potreba
      • jizda na silnicnim kole je zabavna
      • pri brzdeni predni brzdou prepadnu pres rodla
      • cannondale je spicka mezi kolama
      • cyklojizda je prospesna akce
      • BB7 prevysujou hydrauliky
      • jedine Marzocha je ta prava a vzdy nejlepsi
      • pohodlne a dobre tlumici HT
      • DH je jen jezdeni z kopce pro lenochy
      • Lockout je super vec
      • konusy sou to nejhorsi
      • s uzkejma riditkama se lip jezdi mezi stromama
      • ocel je nejlepsi material na ram
      • Morati je krasny a uzasny
      • Eshopy nemaj zadnou rezii
      • TDF je napinavej zavod
      • oholeny nohy jsou estetictejsi
      • zdravit kazdyho sasulu je moje povinnost
      • cyklista je vzdy ten chudak kterymu se ublizuje
      • Lance je nejvetsi cyklista – neni, je to nejvetsi malir :-)
      0 0
      • Lister  
        • ocel je nejlepsi material na ram

        no minimálně tohle pravda je :oP

        0 0
        • Radek Broz  

          Tak s nekterymi Wroumovimy body nesouhlasim, ale minimalne tohle je fakt mytus.

          0 0
          • Lister  

            ale krásnej.....no zrovna jeden dnešní důkaz :o) www.bike-forum.cz/…30151913.jpg

            0 0
            • Radek Broz  

              To je strasne subjektivni, me to prijde osklivy (jako temer vsechny ocelovy ramy). Proste jsem priznivcem tlustych trubek.

              0 0
              • Lister  

                no je vidět že:

                • freerajdisti vsemu rozumej nejlip a jsou nejvic v pohode

                je opravdu nesmysl :o))))))))

                0 0
              • Luka  

                konecne slovo chlapa! (u nas doma probiha rozhovor nad ocelakem nejak takhle: „No koukej, neni to nadhera?“ -„Prosimte, dyt je to desne osklivy, hubeny trubky, vypada to jak ze zacatku 90.let… hnusny!“ -" GHrrrrr, tomu nerozumis!" :))

                0 0
                • Luka  

                  jo a tim chci rict, ze tomu Radku, stejne jako ja, proste jen nerozumis :))

                  0 0
                • Radek Broz  

                  Kdyz si vsimnes, tak vsichni lide tady trosku se zabyvajici desegnem, ocelovy ramy odsoudili, takze ti ostatni maji jen nedostatecne esteticke citeni;-)

                  0 0
                  • Luka  

                    JASNEEEEE!!! to je ONO! :)) proste jsme jini! :)

                    0 0
                  • rock  

                    A teď tu o perníkové chaloupce, ta je taky fajn :-) …

                    0 0
                    • hanz  

                      a chceš tu puvodní kde má bába ocelovou lopatu nebo tu moderní a hezkou s duralovým podavačem pečených předmětů? :-))

                      0 0
                      • rock  

                        Jiná možnost není ? To, o čem si nechávám v noci zdát (tedy … ty sny, co se zabývají bikingem. O jiných se snad ani šířit nechci), je z jiného materiálu.

                        0 0
                      • wroum  

                        LOL :oD

                        0 0
                  • RUR  

                    To se píše „design“ v 7.p. „designem“ estéte:-)))))))) Des(z)én je vzorek na pneumatice:-)))) Nebo je to v esperantu?;-))

                    0 0
                  • pelt  

                    No to jen znamena, ze kola maji ocelovy ramy a to ostatni je jen nejakej pochybnej DYZAJN.

                    0 0
                  • coyot  

                    No to teda rozhodne NE VSICHNI odsoudili ocelovy ramy…! Co je tlusty to je hezky, tak to mam chapat???

                    0 0
            • wroum  

              me to prijde jako oldschool nejvetsi a nelibi se mi to. ty uzky trubicky vypadaj divne.

              0 0
              • Lister  

                ti mladí dneska už ničemu nerozumí :o))))))

                0 0
                • coyot  

                  jj, je to smutny ale je to tak, nezbejva nez se s tim smirit… :-(

                  0 0
              • pepino  

                No s ohledem na to, že když jsem začínal jezdit na skejtu ses narodil, ti pohrdání oldschoolem odpouštím:-)

                0 0
            • Twister  

              *****! Právě jsem se zamiloval! :)

              0 0
              • SoLaX  

                Fakt jo? Tak to Te uprimne lituju :-) Jako to kolo se mi celkove moc libi..ty balony, ta vidlicka..ale jakmile zaostrim na ram, tak je ten peknej pocit hned pryc..

                0 0
              • scret  

                jo,je to krasa! Jenom bych hodil jinou barvu,ta hneda me neoslovuje ale vubec:( Jinak z ocelaku taky slintam:) Jednoho vlastne mam:)

                0 0
            • cabbage  

              tomu by slušela Judy race 2001(±1)…

              0 0
      • rock  

        Nevím, jestli je Morati úžasný (bohužel ho nejezdím), ale JE krásný … LockOut (alespoň ten, co má Reba) JE super věc …

        0 0
        • wroum  

          kdyz mysklis

          0 0
        • Radek Broz  

          Bo prave, ze to, ze je krasny rict nemuzes – ja treba beru, ze technicky je zajimavy, ale prijde mi osklivy.

          0 0
          • TheIF  

            Nj víš jaká spotřeba titanu by byla na „normální“ rám :-) proto je ze špejlí

            0 0
            • Radek Broz  

              Ted si predstavuju moji spodni ramovku z titanu;-) Ale takovy kolo by zas bylo nerozbitny :D

              0 0
              • Luka  

                neznicitelny? znam osobne jednoho, komu praskly morati riditka ve 40kmph… docela sila…

                0 0
      • Komi  

        Pod většinu bych se podepsal, ale ten lockout mi nejde do hlavy … podle mě to super věc je. To že ho třeba ty nevyužiješ je věc jiná ;-). U mě dělá z biku žiletku :-D

        0 0
        • wroum  

          LO jako takovej je podle me nesmysl, v nekterych pripadech ma smysl treba ETA, ale to jen kvuli snizeni predku do kopce. to ze to v tu chvily nepruzi, je spis negativni. ale delej jak chces.

          0 0
          • Komi  

            Neříkám, že není nic lepšího, ale určitě ho využiju když jedu do kopce na stojáka

            0 0
        • Pá-dlista1  

          A to je dobre?

          0 0
      • vlk  

        Jo pěkně vyjmenované mýty,pod to bych se klidně podepsal.

        0 0
      • VencaV1  

        Mozna bys mi mohl objasnit, proc, kdyz neni Cannondale spicka mezi kolama, jsou jejich kola ve vetsine testu, ktery jsem cetl tak vychvalovany? (naprikla v cervencovym testu Cannondale Rush v MBA). Ale predpokladam, ze nejspis tomu rozumis vic a taky mas vice zkusenosti nez ti hlupaci co to testujou. :) A mozna bys taky mohl okomentovat vetu „Cannondale's Rush is refreshingly simple design at a time when most mountain bike makers are selling expensive complexity.“

        0 0
        • wroum  

          vysledky testu bych pricetl tomu, ze americky kolo v americkym casaku proste spatne nedopadne. stejne jako nemecky v nemeckym :)

          ta posledni veta je divna. by sla volne prelozit treba takhle: cannondejl nam porad cpe primitivni systemy v dobe, kdy ostatni vyrobci prodavaji mnohem vychytanejsi systemy. akorat to sluvko expensive by melo byt v jine casti vety, aspon tady v CR.

          0 0
          • Radek Broz  

            Byls rychlejsi;-)

            0 0
          • VencaV1  

            Takze koukam, ze opravdu plati, ze freerajdisti vsemu rozumej nejlip. A co treba test propheta ve velu? S tou cenou u nas to asi nebude problem firmy Cannondale.

            0 0
            • wroum  

              Jestli nekdo jezdi freeride nema vliv na schopnost necemu rozumet. o testech ve velu tady bylo napsano dost a ze sou verohodny z toho nevyslo (mel sem puceny 2 kola, ktery byly konkretne testovany ve velu – ten konkretni kusy – a s hodnocenim ve velu bych se vazne neshodnul, zato sem se shodnul s lidma co to meli puceny taky). jinak mas pravdu, canon je predrazenej jen u nas – coz vyplyva z toho, jak je na tu skoro pro cechy posvatnou znacku nahlizeno. kdyby byl takhle draho prodavan v USA, tak nema skoro sanci. je mnoho lepsich.

              0 0
        • Radek Broz  

          To by spis melo byt „Rush is an expensive simple design at a time when most mountain bike makers are selling complexity at more reasonable prices.“

          0 0
          • wroum  

            yeaaaah :-)

            0 0
          • VencaV1  

            Od nekoho, kdo jezdi na fulu RB a dokonce ho vydava za svoje kolo snu to zni dost divne. :)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              A ty vis za kolik koupil RB a za kolik by mel Cannona? ;)

              0 0
              • kubad  

                Otázka ceny „C“ v Evropě je problém. V Americe by ho za to pořídil bez problémů.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Pochybuju :)

                  0 0
                  • maxtor  

                    Tak to si piš!! V USA je Cannon něco jako u nás Author. Byly jich plné obchody, často jsem taky viděl Spešly nebo Treky.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ti rikam, ze ne, tak proste ne :-D

                      0 0
                    • wroum  

                      jestli je moje domenka spravna, tak zrovna radek mohl sehnat RB za takovou cenu, ze i ja bych se dokazal povznest nad systemem odpruzeni :-)

                      0 0
              • VencaV1  

                Jak to mam vedet? Fuly od kanonu s lefty stojej od 1600 dolaru, RB o moc levnejsi nebude. :)

                0 0
            • wroum  

              co je pro jednoho kolo snu, muze byt pro jineho plecka nejvetsi. to je subjektivni. navic RB nikde neni prezentovano jako spickova firma urcujici trendy na trhu. je to ceska skoro garazovka, ktera ma svoje priznivce i odpurce. Ale at bude tech priznivcu sebevic, tak to z RB lepsi kolo neudela. objektivne to je proste porad jenom jednocep se vsema nectnostma i vyhodama co k tomu patrej. navic je rec o prekonanosti systemu, coz se snama nema nic spolecnyho. nekomu se zda o oranzovym kole, nekomu o napisu cannondale a me osobne se zda o kole ktery funguje podle mych predstav – asi sem moc narocnej :)

              0 0
              • VencaV1  

                www.racebike.cz/rb_ftour.php minimalne tady se tak prezentuji. A je dost zvlastni, ze vubec nekdo (dokonce novinari z prestiznich nejen americkych cyklocasopisu ci cyklowebu) muze oznacit tak zaostalou firmu jako je Cannondale, jako spickovou firmu urcujici trendy na trhu?

                0 0
                • TinkTink  

                  Hele, kolik jsi tech C jezdil prosimte? :)

                  0 0
                  • VencaV1  

                    Staci mi jezdit na jednom, zkousel jsem jich nekolik. A priste si stejne poridim asi neco jinyho. Ale libi se mi jaky jsou tu odbornici svetovyho formatu.

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Mne staci moje zkusenosti k tomu, abych si uz zadnyho nekoupil…to co o nem bylo napsano vsude mozne neni dle meho nazoru pravda a je to spise klamani…

                      0 0
                      • VencaV1  

                        Brat ti to nebudu, mozna sis jenom neumel nastavit tlumic, co ja vim. Me vyhovuje.

                        0 0
                        • Radek Broz  

                          Zrovna Tinkovi bych v tomhle veril, vyzkousel toho asi tolik, ze si to ani neumis predstavit. Ze by neumel nastavit tlumic je taky blbost:o)

                          0 0
                          • TinkTink  

                            Ja nic, ja muzikant…mel jsem na tom nejlepsi tlumic jaky se kdy na Prophety (o kterem se aktualne bavim i kdyz je to jedno bo vsechny jsou na jedno brdo) daval a nebyl to prvni tento konkretni tlumic ktery jsem mel…nastaveni je pomerne jednoduchy = nic na tom neni, serizujou se pouze 4 vlastnosti ktere se navzajem ovlivnujou..poprvy jsem s tim trosku bojoval, ale to uz bylo kdysi davno a ne ted…

                            Pro Vencu: Abych to zakoncil – jde mi akorat o celkovy chovani…tendle system…neni zrovna ten pravej, ale Prophet je super pro XCckare, kteri chtej mit psychicky pocit velkeho zdvihu bez nasledneho efektu – s tim spojene vyhody a nevyhody…kdyz se ted podivas na my XCcko, tak je to taky jednocep, ale na plny care proti Prophetovi vyhrava…pro me.

                            0 0
                          • VencaV1  

                            Pochybuju, ze ma vetsi zkusenosti, nez treba R.C. z MBA. Ale chapu ze lehce paranoidnim typum se vsechny testy muzou zdat zaplaceny.

                            0 0
                • Tomcat  

                  …ze vubec nekdo (dokonce novinari z prestiznich nejen americkych cyklocasopisu ci cyklowebu) muze oznacit tak zaostalou firmu jako je Cannondale, jako spickovou firmu urcujici trendy na trhu? Třeba protože za to dostali zaplaceno?

                  trend = móda moda není inovace, pokrok vývoje , kvalita atd…

                  Bez odledu co je firma zač , fyzikální zákony platěj pro všechny jednočepy ( i ten můj) stejně ať ho vyrobyl kdokoliv.

                  0 0
                • wroum  

                  ted to shrnu a dal se k tomu nebudu vyjadrovat.

                  Cannondale je spickova firma a spicka ve zpracovani duralu, to sem ochoten uznat i ja a nemam s tim problem. bohuzel spousta lidi si pak mysli ze to znamena ze je to spicka mezi kolama obecne. v HT budiz, tam neni moc co vymejslet a canon bude skutecne patrit ke spicce. u fulu ale urcuje jizdni vlastnosti system odpruzeni a ten je pro funkci prioritni, material nema na funkci vliv. kruznicova trajektorie zadniho kola nema vyhody a ruzne systemy maji ruzne trajektorie a to je to co urcuje vlastnosti pruzeni a ruznym nastaveni pomeru pak muzes u sofistikova­nejsich systemu naladit dane kolo presne pro jeho uziti, muzes snizit citlivost a zamezit pohupovani, nebo muzes udelat ten nejaktivnejsi projev… je to jen o zkouseni a nasledne o rozhodnuti, co pustis mezi lidi. to co se da u modernich systemu naladit jen tema pomerama, musi u jednocepu suplovat inteligentni tlumic. neprijde mi to idealni a nevidim snad jedinou vyhodu klasickyho jednocepu. nerikam ze nefunguje, ale spicka to neni. prepakovani pomuze, ale neresi vse. a jestli nekdo napsal za posledni cca 3 roky, ze C urcuje vyvoj v odpruzeni ramu, tak by si mel dat hadr na hlavu, protoze C v tomhle smeru nikdy nic prevratnyho neudelal. v prednim udelal aspon headshock (dikutabilni funkce ktera se podle me nemuze rovnat teleskopickejm vidlim) a lefty, ktera je akorat jina, ale ani lepsi a ani horsi. zkus se nad tim zamyslet a oprostit se od testu a PR v casopisech, pripadne vyzkousej nejaky jiny kolo.

                  PS: ja driv taky tvrdil, ze jednocep je nej a FSR a podobny veci sou zbytecny a rozdil malej. se svym kolem sem byl spokojenej a fungovalo podle me uzasne, ale pak sem vyzkousel FSR a pripadal sem si jako kdyz jedu na vzduchovym polstari. proste ten rozdil poznam, protoze tam je. nejde jen o subjektivni pocit. a uznavam, ze kazdymu vyhovuje neco jinyho, ale volil bych mezi FSR a VPP, jednocep bych do vyberu uz nezaradil a je jedno, jestli je na nem napsano Merida nebo Cannondale.

                  0 0
                  • VencaV1  

                    Tohle vsechno jsem uz tady cetl a vyjadrovat se uz k tomu taky nebudu, jelikoz nevim co fuly od Cannondejlu jsi zkousel, jakej tlumic to melo a hlavne jak si ho mel nastavenej, coz u jednocepu povazuju za zasadni.

                    0 0
                    • wroum  

                      posledni odpoved:

                      jekyll, super V, Prophet, scalpel, gemminy. u nekterych modelu i vice kusu s ruznym osazenim. nastaveno na moji vahu.

                      0 0
                    • Tomcat  

                      Co furt vytahuješ toho Cannona.

                      Firma Cannondale nic nedokáže s tím, že to je jednočep nic. Vlastnosti jednočepu jsou dány fyzikou v tomhle vesmíru a bez ohledu na značku a barvu zboží. Sebelepší jednočep nikdy nemůže mít vlastnosti jako sebelepší více-čepé uložení. Nezachrání to nastavení, nezachrání to inteligentní tlumič , protože to nezmění nic natom že osa zadního kola pohybuje po oblouku.

                      Jel jsem a korát na C „Ravenovi“ s Fox Vanilla tlumičem. A vím, že pokud bych změnil tlumič za elastomerovy, vzduchový, za inteligentní atd.. by to nezměnilo to že se to chovalo ,chová a bude chovat jako jednočep.

                      Proto kdo víc zná kola a fyziku se nemusí na žádném Cannonu ani jiném kolu se stejnou kinematikou zadní stavby projet, aby věděl jestli mu kolo bude vyhovovat nebo ne. Protože všechny jednočepy se chovají podle stejných pravidel.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Jednocepy se sice chovaj stejne, ale diky ruznym variacim umisteni cepu a dalsim specifikam je kazdej vlastne jinej :)…ja bych na rozdil od Wrouma zatim nechtel VPP…FSR by mi nevadilo a dokonce jsem ho s radosti dal moji :)…takze zustavam u variaci jednocepu bo mi vyhovujou :)

                        0 0
                        • wroum  

                          psal sem ze mi projev VPP nevyhovuje, proto mam FSR. bylo to mysleno spis tak, ze VPP a FSR a jejich variace je to co dnes vladne odpruzeni.

                          0 0
                      • kubad  

                        Porád obyč jednočep? Novinku Perp jsme si nechali na závěr, protože tenhle freeride bike podle nás Cannondale doteď chyběl. Zadní přepákovaný jednočep s nastavitelným zdvihem v rozmezí 180 – 200mm který využívá konstrukci staršího sjezďáka Gemini.

                        0 0
                        • hanz  

                          ehm ehm…to přepákování co tam je, tam je hlavně kuli zvýšení tuhosti ale chod to ovlivní pramálo…todle jejich přepákování je řekněme to nejmín přepákovací přepákování ze všech…imho jejich dh model ho má už dva roky a stejně to zněj nedělá nic lépe chodícího než bez něj. ano pořád obyčejnej jednočep

                          0 0
                          • wroum  

                            :-D

                            0 0
                          • kubad  

                            Není to moje kategorie v tomhle se nevyznám a nemám v plánu jezdit, jen sem se ptal.

                            0 0
                            • hanz  

                              to jen kuli tem polopravdám že freerajdři všemu nejvíc rozumí…ono to je totiž trochu pravda......oni totiž hledaj pořád nejlíp fungující system rámu, vidle…a do toho hodně ničí komponenty takže je obměnujou časteji než xcčkáři…takže ve finále toho nejvíc ví protože toho nejvíc jezdili.

                              0 0
                              • VencaV1  

                                Nevim k cemu jsou dobry zkusenosti s hajtrama na kterejch se neda jet do kopce, to pro ma stejnou informacni hodnotu, jako kdyz mi bude o odpruzeni vypravet nejakej motorkar.

                                0 0
                                • Luka  

                                  …nevychazi mtb odpruzeni (hlavne teda vidlice), prave ze zkusenosti z motorek?? .....:)

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    No, motorky jsou zas nekde trosku jinde – tam se nemusi resit prohupovani pri slapani, neni tam razeni, jak ho zname z klasickych mtb…

                                    0 0
                                    • Luka  

                                      myslela jsem hlavne vidli a napriklad kotouce ze z motorek primo vychazej…

                                      jestli ma motorka vzadu tlumic, to fakt nevim :) Ale asi jo..:D

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Tak to mi pripomnelo jeden rozhovor: „takovy mas kolo?“ „ne, ja mam vzadu odpruzeny“ „jak jako?“ „no jako maj motorky“ „motorky maj mekky sedla!“

                                        0 0
                                        • Tomcat  

                                          jj to si pamatuju, rozhovor Aliho s nejaky vidlakem.

                                          Mozna ze pan vzpomenul Jawu 195× ktera opravdu mela pevnou vidlici a „odpruzenou sedlovku“

                                          0 0
                                • Radek Broz  

                                  NO jestli myslis, ze jsou hodnotnejsi zkusenosti lidi, co na MTB jezdej vetsinou po silnici, maximalne daji 2× rocne nejakej maraton a halvne suverene tvrdej, ze prave ten jejich komponent je ten nej, ackoliv jinej nikdy nezkouseli, tak prosim. Navic velka cast fr/dh jezdcu ma i jiny kola.

                                  0 0
                                  • VencaV1  

                                    To si urcite nemyslim, pokud ma pro me neco informacni hodnotu, tak jsou to zkusenosti lidi ktery opravdu jezdili spoustu srovnatelnejch kol, (nejenom ze si je pujcili nekde kolem bloku) jako treba redaktori MBA a muzou opravdu porovnavat a dokazou odhadnout pro koho je urcity kolo vhodny. Myslim ze v nasich podminkach muzes tezko na nekoho takovyho narazit a ani ja samozrejme takovy moznosti nemam. I kdyz verim ze treba Tink toho vyzkousel dost, ale ze jemu zrovna neco nevyhovuje jeste neznamena, ze to nemuze vyhovovat nikomu. Navic mam dojem ze je tady spousta zaujatosti, proti urcity znacce a vsichni se predbihaj v tom kdo ji vic shodi a vytahne se tak pred pa-dlistou, nebo kdo tomu sefuje. :) Takze nazory tehle lidi pro me nemaji hodnotu vubec zadnou. No nic uz si tu pripadam jak Milan1. :)

                                    0 0
                                    • hanz  

                                      ty mi tak taky připadáš, nepochopíš že C je prostě co se týče fullů out a pořád nám tu budeš mávat nějakým amíkem co má 100% patent na rozum.Možná má ale mi je to fuk. Ale hezky si označil funkční věci hajtrama, potom už chápu proč se ti C tak líbí.

                                      0 0
                          • TinkTink  

                            NO jo, ale DH model ma jeste Brake pomocnika…todle ho nema :)

                            0 0
                            • hanz  

                              myslíš IBS? :-)) to není brake pomocník ale naopak full pomocník…bez toho bys asi nemohl vůbec v zatáčce hrábnout na brzdu…orange i morewood maj čep na stejným místě a taky ibs používaj

                              0 0
                        • Pá-dlista1  

                          To neni obycejny jednocep. Tenhle je navic i docela osklivej :)

                          0 0
                  • Peslezedirou  

                    Jelikož jezdím fulla teprve druhý rok a kromě toho, že jsem si půjčil několik fullů jen na pár km, jsem co se týče zadní odpružení zelenáč :o) Ale stejně to napíšu. Po tom co jsem letmo vyzkoušel, mi asi nejvíc seděl přepákovanej jedočep, konkrétně Dawg 130 mm od Kony, víc než FSR od spešlu 120mm. Všechno záleží co kdo upřednostňuje, pokud někdo chce v uvozovkách osvědčenej systém v hezkým kabátu a nepotřebuje poslední novinky a nebo není tak moc náročný tak si pořídí Can… Tož můj pohled na věc…peace :)

                    BTW: podle mě je RB dost inovativní, zapomínáš jak přišla s opačně naříznutou trubkou u sedlovky :o) Jo a navíc mají všechny RB pocitově větší zdvih! :o)

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Nariznutou jako vespodu? :o Jinak vpredu je to celkem logicke si myslim a moje kolo to tak taky ma. A nemyslim, ze by RB bylo prvni.

                      0 0
                    • CZiko  

                      a co třeba RB dragster s převodovkou?

                      0 0
                    • wroum  

                      ale jo, ja prece neresim co komu vyhovuje nejlip, to je kazdyho vec. tvrdim, ze spicka odpruzeni je VPP a FSR, jakozto funkcne nejlepsi princip odpruzeni s nejvice vyhodama a nejvic se priblizuji idealu – tzn. nehoupat, pruzit, dobre zrychlovat. kazdej system vynika v necem jinym a kazdej ma svoje priznivce. jen ten jednocep nevim v cem vinika.

                      …nepotřebuje poslední novinky a nebo není tak moc náročný tak si pořídí Can… a to je prave ono, kdo neni narocny, tak si u nas koupi predrazenyho kanona. nedava mi to moc smysl a jako jediny vysvetleni vidim ovlivneni mytem zn Cannondale, kde napis na trubce a obdiv okolnich bikeru vyvazi nadprumernou cenu za prumernej system nebo nedostatek zkusenosti.

                      0 0
                      • wroum  

                        kua, samozrejme ze vYnika :-)

                        0 0
                      • Peslezedirou  

                        Vím, že jsi nic nepsal o tom co komu vyhovuje, četl jsem to :) Sem se chtěl říc svojí zkušenost, tak jsem to zařadil akorát pod tebe.

                        0 0
                      • VencaV1  

                        Je opravdu zajimavy, ze vsem nevyhovuje ten (v tve hlave) nejlepsi princip, kdyz je opravdu tak bezkonkurencni. A nemusime se bavit o Can… co treba dosti vychvalovanej SC Heckler? Pro me treba jednocep vynika svoji jednoduchosti, pokud jde o udrzbu a taky tam nevrzou zadny prebytecny cepy a muzu te ujistit ze se nehoupa, pruzi a dobre zrychluje.

                        0 0
                        • hanz  

                          si nikde nepsal že chceš kolo udržovat.....my na něm hlavně jezdíme :-)) add heckler, nevím o tom že je nějak vychvalovanej, hlavně je to jeden ze základních modelů fullu od santy..cenou aj fci

                          add zrychlování a tuhost: sedni si nekdy na to vpp když tě zajímá akorát nehoupání a zrychlování, možná přehodnotíš.

                          0 0
                        • wroum  

                          driv sem si nevsim takze az ted.

                          hele, ja to beru i z teoreticky roviny a fyzikalnich vlastnosti jednotlivejch systemu, to jestli me to vyhovuje je vec subjektivni a vedlejsi. ale zcela objektivne je VPP nejvychytanejsi system odpruzeni. Ve spouste odvetvi se da rict, ze jednoduchy reseni je to nejlepsi, ale v cyklistice a u fulu zvlast to plati velmi omezene, protoze pozadavky bikeru sou dost protichudny (kazdej by chtel kolo co je lehky, jede samo, pruzi jak svin a vubec nehoupe), tak nastupujou sofistikovany reseni – ruzne slozite systemy, ktery tyhle pozadavky vice ci mene uspesne resej. jednocep je historie, reseni z dob, kdy byl zazrak to, ze vubec zadni kolo pruzi a tlumi a tehdy byl fakt zazrak ze to funguje a nikoho nezajimalo jak – hlavne ze nejak. samozrejme od te doby prosel i jednocep evoluci a jeho vlastnosti byly vylladeny az k limitu systemu jako takovyho, ale bikeri by chteli porad vic a lepsi… takze proto jsou ruzny FSR a VPP… A pokud ti prijde ze jednocep nehoupa, funguje a dobre zrychluje, tak na 100% existuje kolo s jinym systemem, ktery pruzi a zrychluje lepe i treba pri vyssim zdvihu a kolikrat nepotrebuje ani inteligentni tlumic.

                          ad Heckler: SC je modla a malokdo proti nemu bude mluvit vylozene spatne, ale kdyz sem ho srovnaval s kamosovym Canyonem, tak rozdil v pruzeni byl dost velkej ve prospech canyonu

                          a to s tou jednoduchosti a udrzbou je jen pohadka. pocet cepu a lozisek nic neznamena a to ze jednocep ma pouze jednu osu otaceni taky neznamena ze vic vydrzi, navic pře byla ciste o funkci…

                          0 0
            • Radek Broz  

              Tim chces naznacit, ze kdo se obcas o vikendu sveze na Cannonu vsemu rozumi lip? Ja proti C nic nemam, ale skutecne posledni roky strasne zaspavaji.

              0 0
              • VencaV1  

                My se zname?

                0 0
                • TinkTink  

                  Hehe…kdyz dochazej argumenty… :o)

                  O C jsem toho uz napsal hodne, ted mam taky C a rozhodne si nestezuju…i kdyz trosku jiny C nez tam to C :o)

                  0 0
    • VencaV1  
      • Cannondale jsou kola pro snoby
      • ctyrcep je vzdycky lepsi nez jednocep
      • freerajdisti vsemu rozumej nejlip a jsou nejvic v pohode
      • nejvetsi zivotni uspech je predjet na plecce nekoho na kole za 100 tisic
      • cyklisti nepatri na silnice
      0 0
      • ZuzicK  

        ;o)

        0 0
      • Lister  
        • cyklisti nepatri na silnice

        no opět jedna pravda, nemá být tohle náhodou o nesmyslech :o))

        0 0
        • fousek  

          Bych spis rek ze VencaV se se prekliknul, melo to byt zarazeno do vlakna Pravdy o biku

          0 0
        • VencaV1  

          Ja nahodou cyklistum na silnicich fandim i kdyz se tam sam bojim. :)

          0 0
    • MartinXC  

      „Ať jste příznivci MTB, Downhillu, Freeridu, Silniční cyklistiky na stránkách www.bike-forum.cz naleznete recenze, návody, rady, názory a odpovědi na Vaše dotazy i problémy.“ ;-)

      0 0
    • Zlatka  
      • ženské na bajku jsou nebezpečné jako řidičky aut aj.

        ( ženy na bajku jsou mnohem ohledupnější, platí vždy.. )

      • nepřejížděj nachvál šneky a slimáky, páč Ti pak seschne.

        ( nechtíc přejedu, ale naschvál nikdy – co kdyby… )

      • nejez jablka a hrušky a švestky, aj. u silnice – jsou prý plné olova a jiných škodlivých těžkých kovů.

        ( snědla jsem toho tolik u silnice, že bych byla těžší než slon a měla bych z toho i žaludek naruby )

      • nepijte alkohol před jízdou, pít můžete až po jízdě.

        ( kdy je před jízdou na bajku a kdy je po ??? )

      0 0
      • Radek Broz  

        Jsem bud na biku nebo ve fazi mezi jizdami, takze pred jizdou je porad… akorat ta **** zima, tam je ta pauza dlouha:o(

        0 0
      • Luka  

        Jeste tu o zenskych doplncich jako jsou helmy, boty, bundy, plastenky, batohy, rukavice, riditka, predstavce, plaste (pro zenskou nema cenu nic sirsiho nez 1,7 na bike – nazor jednoho prodejce kol v nuslich), sedlovky, kliky (pry maji byt kratsi)… a vubec, cela zenska geometrie je pro kolo jen marketingovy tah… (krom sedla a kratasu.. ty jediny maji opodstatneni jako damsky…zbytek je preci dle postavy, delky koncetin atd. Nikde neni psano ze baba nemuze jezdit pansky ram a naopak. Kazdemu co mu vyhovuje. howg).

        • mytus kopce: neboj, ten je posledni. ..... – Uz jsme skoro nahore...... pak uz to bude jenom z kopce.
        • neco o avidech :D
        • HT jsou oskliva a nezajimava kola, dneska frcej fully (a co nema minimalne zdvich 120, to neni full)
        • na cocacolu jezdi machri (neni to pravda, a i kdyby jo, bylo by jim pekne blbe, jako me, kdyz jsem to skusila.)
        0 0
        • TinkTink  

          Uz mas brzdy hele? :))

          HT – to neni mytus, ale fakt – proste je to nudny…nerikej ze by jsi taky nechtela fulla :)

          0 0
          • Luka  

            mam, ale nestihla jsem je namontovat. budes valit oka… mozna :D tak konvencni a prumerny brzdy jako mam ted, jooo, to uz nebude nebrzdici fajnovustka, anooobrz funkcni ----nepekna vec :D

            0 0
            • TinkTink  

              Nechces aspon nejaky pekny kotouce kdyz uz? :o)))

              0 0
              • Luka  

                mam XT kotouce :)

                0 0
                • TinkTink  

                  TAk to jsem zvedavej jak to bude vypadat :)

                  0 0
                  • Luka  

                    no krasne!!! jako vsecky moje brzdy… otazka jen: jestli to bude taky dobre brzdit, ale melo by :)) (!!!a nekaz mi radost!!)

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Bude :)

                      0 0
                    • vlk  

                      A jaký xt.Ty nynější nebo ty předchozí 4 pístkový modely.

                      0 0
                      • Luka  

                        kotouce myslim zadny pisty nemaj..je to takova placka asi jako palacinka… jen trochu tezsi a tvrdsi ;)

                        brzdy mam 525…kotouce xt

                        0 0
        • Radek Broz  

          Ja si dovolim tvrdit, ze HT je na 4X, MTB BMX a trial, vsude jinde se lip jede na fullu.

          0 0
          • McBlacky  

            líp ale ne rychlejc za stejný W

            0 0
            • Luka  

              rychlejc… mno..ale vo tom to ani tak neni ne?-. aspon pro me to neni o rychlosti. ale o zazitku. a obcas ze me ht vyklepe dusi …

              0 0
      • Frankie  

        Sneky urcite neprejizdet nebo se ti pomsti defektem! :) O seschnuti kamos nic nerikal, ale zeptam se ho, jestli mu seschnul :))

        FV

        0 0
    • dancing dog  

      Dlouhodobé ježdění na kole nesnižuje u mužů erekci

      0 0
      • SoLaX  

        Pockej, ono fakt snizuje? Tos ted vystrasil asi spoustu lidi, to uz nedelej!!! :-)

        0 0
        • raceman  

          řekl bych že když máš blbé sedátko a nedokrvuje se ti, tak by si s tím mohl mít později problém :-)

          0 0
      • Ice-goofy  

        No ja uz mam deti tri a zena radeji od te doby co jezdim na kole spi s detma ;) tak budu asi muset zacit jezdit na tom kole poradne :D

        0 0
        • dancing dog  

          Někde sem to četl, z hlediska anatomie a fysiologie na tom něco může být,to proudění krve především pudendální tepnou klesat může. Chce to asi fakt sedlo "na míru, nejlepší prý v tom jsou Specialized, ty se prý tý ergometrii dost věnujou. Já jsem těžkej/ větší tlak perinea na sedačku/,jezdim docela dost, problémy naštěstí zatím nemám… zatím .-) jestli bych si to sedlo neměl pořídit dřív než přijdou :-) Hezký den všem!

          0 0
    • Roma  

      No tak ty modre kotouce jsem videl u souseda na kole GT.Ma tam shimano mechaniky pred dvema roky jsme to resili.Pri delsim sjezdu v jesenikach a Alpach se mu kotouce zahraly a ja jsem je videl zabarvene do modra.Navic co bylo horsi se zvnily a brzda mu dost brutalne skrtala jak struhadlo.Nedalo se jet musel zastavit a chladit.Vyresilo se to vymenou desticek.Puvodni mel pryskyricove ted ma nejake metalicke.Nejvetsi prdel byla, ze nove mely na sobe dost materialu a brzda nesla seridit tak aby to neskrtalo.Nedavno jsem se dival a desky vice sjizdi kotouc.Je uz to dost viditelne po 1000km(dela posledni dva roky venku tak toho moc nenajede).Asi nepovedena serie :-)

      0 0
    • jizby  

      dám jeden mýtus, ale zato vypečenej: „když budu na silnici jezdit dál od krajnice, řidiči mě budou muset pečlivěji objíždět, popřípadě za mnou zastavit, když nebudou mít místo na předjetí, takže se mi budou vyhýbat ve větší vzdálenosti a bude to bezpečnější.“

      0 0
      • black.horse  

        :-D

        0 0
      • lidumil  

        No vidíš a aspoň ve městě si mi to opakovaně potvrdilo.

        0 0
      • cabbage  

        aha, a jak je to ve skutečnosti?

        0 0
        • jizby  

          No všechno funguje podle těch představ, ale až na to, že to bezpečnější není. Toto zjištění se bohužel vymyká evidenci na základě zkušenosti – to by se každý musel x-krát nabourat a tak je možné mít tohle přesvědčení a s klikou to provozovat. To je typická podstata mýtu.

          0 0
          • cabbage  

            nějaké (alespoň teoretické) zdůvodnění, proč to není bezpečnější? myslím, že proč jezdit dále od krajnice bylo zdůvodněno již dostatečně (o nebezpečnosti jízdy při kraji se např. přesědčil karlík na drtiči)…

            0 0
            • jizby  

              Zdůvodnění je prosté. Když budu jezdit tak, aby se mi museli jo všichi vyhýbat, tak se mi nemusejí vyhnout všichni. Nevyhnou se mi ti, co mě včas neuvidí. Příčin může být moc, např: oslnění, nevěnování pozornosti řízení, zakrytý výhled jiným autem, opilost, jiná indispozice. Naprostá většina nabíraček zezadu je z toho, že řidič cyklistu včas nevidí a nestačí zareagovat. Nebo snad myslí někdo, že se to děje naschvál? A od toho se odvíjí míra rizika. Pak logika, že mě přeci musí všichni objet selhává. Inu nemusí. Nemusí. Proto je lepší nebýt na kolizní dráze. Sice i ze škarpy mě může sejmout ten opilej, ale riziko je menší.

              0 0
              • cabbage  

                bavíme se o silnici kdy se 2 auta a cyklista vejdou vedle sebe jen v případě že cyklista jede příkopem? nemluvě o tom, že když jedeš u kraje už nemáš kam uhnout…

                0 0
                • jizby  

                  bavíme se obecně i když věci, co popisuju se budou uplatňovat různěpodle okolností. Argument o uhýbání – nemůžeš se pořád ohlížet, co se na tebe řítí. Jak poznáš včas, že máš uhnout? Zase je to o tom, že to uhýbání třeba můžeš praktikovat a bude to dlouho vycházet, ale jednou nemusí. Du spát.

                  0 0
            • rock  

              Protože někteří řidiči odmítají zpomalit, když předjíždějí bikera vyjetého mimo krajnici a do protisměru jede jiné auto. Mají pak na výběr: buď se dostanou do nepříjemné blízkosti k tomu protijedoucímu autu nebo k tomu kolistovi. A na rozhodování nemají moc času …

              0 0
              • jizby  

                Jasně, zapoměl jsem ve svém zdůvodnění na záměrný hovadismus. Být na kolizní dráze s hovadem je špatný i když hovado vidí. Nebo to nemusí být hovado, ale špatný řidič, neodhadne to, u soudu se pak upřímně omluví… Život pude dál.

                0 0
                • cabbage  

                  čim víc seš uprostřed, tim spíš pochopí, že tě nemůže předjet, když jedeš u kraje, tak si myslí, že se tam vejde…

                  0 0
                  • rock  

                    Klesá počet těch, co se budou cpát do malého prostoru, ale stoupá pravděpodobnost, že se tam nevlezouti, co to zkusí … špatné, velmi špatné řešení …

                    0 0
                    • rock  

                      … nevlezou ti … fuj, měl bych po sobě číst …

                      0 0
                    • cabbage  

                      máš lepší? vždy se může najít někdo kdo se tě pokusí zabít

                      jde o to, aby se tam nevešli- prostě tohle si např na nábřeží v praze nemůžeš dovolit- hold kus pojedou s tebou 35km/h než se najde místo, kde je můžeš pustit(ve skutečnosti by nejeli o moc rychleji)

                      0 0
                      • rock  

                        Vím, co myslíš, určitě lepší řešení v jednom konkrétním okamžiku, ale ne dlouhodoběnebo pro masu lidí. Kdyby se takhle chovali všichni cyklisté pořád, tak by počet extrémně zpruděných řidičů stoupl nad únosnou mez. Válka na silnicích je něco, co cyklista nemůže vyhrát, 1.5t na straně motoristy je pádný argument při agresivním vyjednávání; stejně tak všichni ti, co lobují o nových zákonech, jezdí do práce autem …

                        0 0
                  • wroum  

                    cim vic uprostred tim vetsi sance ze te nabere z duvodu popsanych vyse.

                    0 0
                  • Rychlej turista  

                    Nejen, že si to myslí, ale tímto nezkušeným a ustrašeným chováním ho k tomu, aby tě ze silnice vytlačil, naprosto zbytečně přímo vybízíš.

                    0 0
                    • cabbage  

                      ?!

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Co ti není jasné? Když mu na úzké silnici budeš zbytečně uhýbat, tak se tam prostě nacpe. Pak už je to tvůj problém.

                        0 0
                        • cabbage  

                          opravdu nechápu, v kontextu mého příspěvku mi to opravdu nedává smysl…

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Napsals přece: „čim víc seš uprostřed, tim spíš pochopí, že tě nemůže předjet, když jedeš u kraje, tak si myslí, že se tam vejde…“ Já v tom jen pokračoval: „Nejen, že si to myslí, ale tímto nezkušeným a ustrašeným chováním ho k tomu, aby tě ze silnice vytlačil, naprosto zbytečně přímo vybízíš. Když mu na úzké silnici budeš zbytečně uhýbat, tak se tam prostě nacpe. Pak už je to tvůj problém.“ Možnás sis to přiřadil pod jiný příspěvek. Pak by to smysl dávat nemuselo.

                            0 0
                            • cabbage  

                              ne, pochopil jsem to jako oponenturu:) která pak ale vlastně tvrdila to samé co já – a párkrát už se mi stalo, že jsem se hádal s někým kdo měl stejný názor jako já:o)

                              0 0
            • Radek Broz  

              imho ti da minimalne Defens pres hubu;-)

              0 0
      • Jogador  

        No, tak todle je hodně velká blbost, a když jedu autem, tak hodně nadávám, najdou se i mezi námi bezohlední, kteří schválně brzdí dopravu. Ač sem na kole dost často, a myslim, že se můžu řadit mezi bajkery, tak tydle mám chut srazit do příkopu:)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Napsals to tak, aby každému bylo jasné, že se o mýtus jedná. Skutečnost je však jiná a sice taková, že by si cyklista měl od krajnice nechávat minimálně 30 cm a zkušení cyklisté, zejména silničáři, co na silnicích najezdí tisíce km, to tak dělají. Není důvod upřednostňovat něčí rychlost na úkor vlastní bezpečnosti. Z vlastní zkušenosti vím, že je velmi nepravděpodobné, že by do mě najel někdo zezadu. Musel by na to koukat a to je nepříjemné. Ale v okamžiku, kdy už mě nevidí, tzn. už je vedle mě, přestanu řidiče zajímat. A pokud si v tomto okamžiku musí vybrat mezi protijedoucím kamionem a cyklistou, vždy zvítězí cyklista. Na cyklistovi tedy je, aby zvážil, zda je na předjetí dostatek místa a zda to pro něj bude bezpečné. Opravdu to funguje, chce to jen bedlivě sledovat provoz a chovat se zdravě sebevědomě. Zpravidla stačí, že za sebou slyším, že ubral a pokud je dostatek místa k bezpečnému předjetí, tak ho pustím. Na troubení zásadně nereaguji, protože trobit na cyklistu může jen tupé, nemyslící hovado.

        0 0
        • Krys  

          Este by som dodal, ze ked ma niekto predbieha, ci uz idem na bicykli alebo na aute, tak sa snazim com najmenej menit rychlost a smer. Prave kvoli tomu, co si pisal, ze ked je auto uz vedla teba, tak ta vodic uz velmi nevnima, ale dobry vodic tak nejako pocita s tvojou povodnou rychlostou a smerom. Ked niekoho predbieham, nemam moc velku radost, ked predbiehane vozidlo zacne brzdit, alebo vyvadzat podobne choreografie. Aj ked to mysli akoze dobre.

          0 0
    • pegal  

      „uz se nikdy nedotknu chlastu“ .. rikam si v sobotu nebo v nedeli rano ..

      0 0
    • Manas  

      Nejvetsi myt pro me je: „zavolam Kuryrovi, skocim na jedno rychly. Zitra musim brzo do prace“

      0 0
      • lidumil  

        Jo jo a pak taky dáme ještě jedno poslední vítězný a fičíme :-D

        0 0
    • Peslezedirou  

      Nečetl jsem to celý tak možná budu někoho opakovat.

      • cyklistika je jen jedna :)
      • neexistuje zima, existuje jen špatně oblečený cyklista :)
      • defekt je chyba jezdce :)
      • ve sjezdu si odpočinu :)
      • na fullu jedu ve sjezdu rychleji ne na HT :)
      • ještě deset km a jsem doma atd :)
      0 0
      • Peslezedirou  

        pátý mýtus platí pro mě :)

        0 0
      • cabbage  

        bod 3 neni mýtus;) a předposlední bod bych trochu upravil: „na fullu jedu, ne na HT :)“ ;)

        0 0
        • McBlacky  

          ano u mě je tou chybou vetšinou přílišná kudla na XC pláštích :)

          0 0
          • Peslezedirou  

            U mě to není kudla na XC pláštích, ale spíš hřebík v plášti, nebo podobně. Zaplať boha, letos moc nedefektím klep klep.

            BTW raději klepu pač cokoli na B-F napíšu, že se mě to netýká a nebo je něco EASY tak to vždycky zakřiknu například.

            Kdo řízne Pythona tak je u mě prase Po to co jsem to napsal sem říznul předek i zadek :)

            Kolem plotu k Zoo je to Easy. Už dvakrát jsem se tam letos položil, jednou jsem se zadrhl přezkou na botě o strom a pak se mi zachytil pedál za kořen a šel jsem (do plotu) :o))

            0 0
      • Radek Broz  

        Defekt JE chyba jezdce a na fullu skutecne jede stejny jezdec ve sjezdu rychleji. (To, ze treba Cervenka by byl na HT obcas vysoko i v elite a zahanbi skoro vsechny hobbiky, je vec jina;-) )

        0 0
        • Peslezedirou  

          Mýty co jsem napsal platí většinou pro mě, tak proto se moc neshodnem :o) Na fullu jedu opravdu stejně rychle jako na HT, akorát s tím rozdílem, že jedu pohodlněji a doufám, že i bezpečněji :) No, možná teď jezdím ještě víc pomalejc než na HT, pač velitelka na HT dojíždí pár vteřin za mnou, buď se zlepčila a nebo jsem máslo :)

          0 0
        • TinkTink  

          Jo jo..:Cervas…ten jezdi pomerne dobre :-D

          0 0
    • kubad  

      Dovolím si přidat: -SKF dělá kvalitní ložiska

      0 0
      • Zlatka  

        //Dovolím si přidat://

        Rohloff je pouze pro pomalá, spíše městská kola a lehokola.

        0 0
    • stream  

      „Teď už to bude víceméně po rovině…“ To mi syn po poslední bajkování na Kraličáku zakázal říkat:)

      0 0
    • mastihuba  
      • dám si jedno a jedu.
      • dnes to stihnu domů za světla
      0 0
    • elbi  

      „Jedu se projet, za chvíli se vrátím“ – Už mi to drahá polovička nežere ;-)

      0 0
      • Eila  

        hehe tohle uzn sem nekdy slysela..

        0 0
      • MattsSpeed  

        …tak toto som povedal tento vikend pritulkini a ked som sa naozaj vratil o slubenu hodinu, tak doma som nikoho nenasiel… :-))

        0 0
    • poiko  
      • za hoďku jsem doma
      • nezajdem na jedno?
      • slogan cyklovýrobců: děláme to pro vás
      • chtěl bych do toho vrazit tak nejvíš X kč (výsl cena=1.5~2*X)
      0 0
    • poiko  

      letošní model kola je lehčí, pevnější, hezčí, prostě lepší minimálně 24,36986% než loňský model

      0 0
    • Peslezedirou  

      Maturita

      0 0
    • hanz  

      nazpět budeme mít vítr v zádech :-))

      0 0
    • rock  

      Ta bouřka nás mine …

      0 0
    • Peslezedirou  

      Rozžhavené kotouče do modrofialova, zatím jsem o tomto jevu slyšel jako o sněžném muži :o) Ale věřím, že existují :)

      0 0
      • Manas  

        Tak to jsem skutecne videl. Cerna sjezdovka v Janskych laznich.

        0 0
    • cabbage  

      „nejdulezitejší je rám a vidle, na zbytku nezálezi“

      0 0
    • Micey  

      Moje nejvíc nejlepší hláška je-tady je to jezdivý:)

      0 0
    • poiko  

      když všechny ty šroubky během rozebírání budu dávat do týhle mističky, tak se mi žádnej neztratí

      0 0
    • mitch  

      No když si na B-F pročítám thready o výběru novýho bajka tak:

      • všechny vidle jsou na nic, dej tam REBU…
      0 0
    • o.ndra3  

      Můj evergreen: „Až vyměním tohle, tak už budu spokojenej a budu kupovat jenom to, co odejde.“

      0 0
      • prodi  

        podepisuji :)

        0 0
      • pepek  

        U předposledního biku jsem ženě řekl: "tak a ten budu mít až do důchodu. " :-)

        0 0
        • Fana.A  

          :-))) U mě tahle věta bude vyslovena už potřetí.

          0 0
        • rimka  

          Na jaře jsem si kupovala kolo se slovy „To už mám napořád.“....­..Apropo… kdeže maj ty nejvýhodnější slevy na bajky? :-))))))

          0 0
      • MichalH  

        Tak můj nejoblíbenější evergreen je: „Ještě jednou přeletím přes řidítka tak si tu přilbu už asi koupím“ :)

        0 0
    • Bajker16  

      Mega mýtus: „Bike-forum není vševědoucí“. :-D

      0 0
    • TheIF  

      Na FR bajku se nedá uejet víc než 50km… Včera 240km na Praděd sice za 13hod, ale 17kg kolo, 2,4" pláště, 160mm zdvihy bez lockautů,převodnik : Bashguard/36/24, 10kg batoh a jezdec bez fyzičky :-)

      S velkým zdvihem vidlice se nedají vyjet prudké stojky S 160mm se vydrápu i tam kde bych ne předchozím kole s 130mm vidlou ležel na zádech.

      0 0
      • poiko  

        wow

        jezdec bez fyzičky 240 km??

        0 0
        • TheIF  

          To není o fyzičce spíš o tom vedět „jak“ to jet aby ses neodělal po 50km.

          0 0
    • Volf  

      Tento thread jsem zaznamenal už v době jeho vzniku a nijak se nezapojoval. Poslední dobou mám ale dojem, že největší polopravdou a mýtem o biku je fakt, že nákup bika z každého udělá lepšího člověka a dává mu to právo nadřazovat se nad ostatní skupiny lidí. Pokud si to někdo myslí tak je na omylu.

      0 0
      • speedy gonzales  

        ja bych to nevidel tak tragicky. je to tim ze se pohybujes na BF. myslim ze ta „nadrazenost“ se objevi automaticky v kazde komunite stejne zamerecnych lidi, kteri maji urcity pohled na svet. bajkeri budou nadavat na pesaky, motorkari na bajkery, a takdale a takdale..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.