Na co si dávat při výběru kola z bazaru ?

27 nepřečtených
  • Konzervák

    Ahoj, když jste si jeli pro své bazarové kolo k majiteli a prohlíželi jste si ho, na co jste koukali, aby bylo Ok ?

    0 0
    • Konzervák  

      Chybí pozor v nadpisu

      0 0
    • BabbaJagga  

      Na zdraví!!!

      0 0
    • BlickM  

      Doklady o původu kola.

      0 0
    • Kouba_2005  

      Bazarové kolo jsem kupoval jen jednou pro kolegu z práce a shodou okolností od pěkné paní. Takže ano, prohlížel jsem si majitelku dost :-)

      0 0
    • Jaarque  

      Doklady ke kolu, prasklý rám, vytahaný řetěz, ložiska ve středu, ložiska v kolech, stav plášťů, spálené, sjeté kotouče, vůle v kole, servisovatelnist komponentů (brzdy SRAM, nestandardníé vidlice, Brain atd)… Celopéra jsou obecně risk – ložiska, vůle v zadní stavbě… Bajka bych asi z druhé ruky nekoupil, silnici jo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • koko0925  

      Kdo se v kolech vyzná, pozná plečku okamžitě. To se nedá takhle z diskuze naučit.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • DejfSejf  

      Tak hlavně jestli majitel není od pohledu divnej, černej…

      0 0
      • bodlak2  

        Co majitel, hlavně prodávající, což nemusí být jedna a táž osoba :-))

        0 0
      • kubad  

        „Mnóó, i divnej černej si může přečíst Vergilia v originále, Plho…“

        0 0
        • DejfSejf  

          U nás ti snědší neumí psát, neumí číst a když mluví tak jim nerozumíš…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • jIrI___  

      Záleží co kupuješ za kolo. Obecně se nejvíce zaměřuju na pohyblivé komponenty (vidlice, tlumiče, záplety), často to jsou taky věci, u kterých případná výměna/oprava stojí největší raketu. A základ jsou samozřejmě doklady ke kolu. Když už pak má člověk potřebu řešit barvu, tak prosím jen kola a ne prodávajícího :)

      0 0
    • Cavendish  

      Já bych si dal pozor na PatrikaKalistu :D

      0 0
    • JachymP  

      Já bych se poradil na bikeforu na co si mám dávat pozor. Jsou tam supr týpci co mi vždycky dobře poradí!

      0 0
    • madhence  

      Já se v tom právě taky nevyznám, takže bych koukal na všechno.

      1. Poničený rám: neumím poznat prasklý rám, ale hledal bych prasklinky v laku. Asi kolem spojů trubek, u spoje sedlové trubky. Hledal bych taky „nový lak“ nebo zalakovaná místa, tam se praskliny dají schovat. A díval bych se i po škrábancích: od řetězu, od brzdových pák, to sice nejsou vady, ale můžeš poznat, jak si majitel kola vážil.
      2. Pohyblivé časti: to jsou věci, které se sice dají vyměnit, ale stojí to prachy, když kupuješ z bazaru, nejspíš to děláš kvůli penězům. Takže praskání ve středovém složení, jak lehce (zda se lehce) točí kola, nic nekřupe, žádné podobné zvuky ani z ořechu. S fullem a zadním tlumičem nemám zkušenost. Hlavové složení se záhy musí občas měnit, ale jak to poznat, to nevím.

      Taky ojetá kazeta, řetěz, převodníky, pokud nevíš, připrav se podle mnoha fotek z jiných vláken zde na fóru.

      Kdyby se mi to pořád zamlouvalo, zkusit projet a poslouchat, co kde vrže a křupe. Nemusí to být nutně důvod nekupovat, ale třeba počítat s dalšími investicemi.

      0 0
      • madhence  

        Jo a úplně jsem zapomněl na číslo rámu. Všechny mají, je dobré to porovnat s nějakými databázemi kradených kol.

        0 0
        • kubad  

          odkaz na nějaké databáze?

          0 0
          • madhence  

            Zkus Google, existují, PČR taky něco má, ale snad neveřejné a navíc jen lokální = nesmysl. Ale třeba na cyklobazaru mají sekci s kradenými koly. Aspoň taková drobnost.

            Dát na osobní pocit je taky dobrý, ale často zavádějící.

            0 0
    • pavel.lib  

      Spotřební materiál na kole bych asi moc neřešil, to je vždy věc ceny zda se to vyplatí koupit. Co bych ale řešil zda kolo neprošlo nějakým pádem a zda není poškozený rám. U mě by dost rozhodovalo, jak na mě prodejce působí, zda se mu dá věřit.

      Jinak kdysi ode mne chtěl známý koupit mého postaršího bajka. Já moc prodat nechtěl, ale asi by mě i přemluvit. Pak jsem náhodou při čistění kola objevil naprasklou patku v zadní vidlici. Hliníkový rám asi po 8mi letech ježdění. Byl jsem rád, že jsem to tehdy neprodal. Takže nákup bajka s sebou asi vždy podobná rizika nese.

      0 0
      • Prazak0  

        Pokud jde o spotřební materiál, tak u levných kol je právě problém. Někdo si pořídí kolo, které má cenu nízkou. Vzhledem k původní ceně nebo stáří kola tak nízká není, ale celkově to kolo tolik nestojí. Jenže najednou se musí zainvestovat, nové pláště, nový řetěz, přeplést ráfek atd. a můžeme být na dvojnásobku původní ceny. Nemluvím ani o tom, že si kolo někdo vylepší, tj. vymění třeba kliky .

        Ten příklad v druhém odstavci to docela vystihuje, celý problém nákupu starších kol. Kolo může vypadat pěkně, ale dnes je nejrozšířenější asi hliníkový rám, u levnějších kol určitě. A právě hliník funguje tak, že se projeví časem únava materiálu a praskne to. Asi i karbonový rám si může pamatovat, když se s ním bouralo, ten to přečkal, ale nevěřil bych mu. Nejspolehlivější je asi ocel, tak zas časem prorezne, ale pod lakem z vnějšku to vidět není.

        V zimě jsem uvažoval nad jedním inzerátem, velmi pěkné CX kolo, ani ne třetinová cena, stáří asi 8 let. Komponenty Ultegra, zkrátka jezdil na něm někdo závody. I ty dualy musely být věměněné, takže asi něco na kole naježděné bylo. Takže shrnuto, kolo nové sice stálo 35t., otázka, kolik by stálo po roce nové jako loňský model. Tipuji že by to bylo pod 30. Komponenty vysoké řady, ale přitom bylo patrné opotřebení, poroto vyměněná jedna páka. Určité opotřebení asi i u převodníků. Ale hlavně je otázka, kolik by ještě vydržel rám. Protože jak by praskl, tak by člověk měl jen sbírku komponent s opotřebením a to mohl dát na nový rám. Pokud by kolo bylo tak skvělé, proč by si ho dotyčná osoba nenechala třeba na trénink?

        Nejlépe mi vychází kola, co jsou neježděná, ale prodaná se slevou, protože jde o loňský model, nebo jsou stará více let, ale nová. Případně kolo předváděcí z prodejny. Pak řekněme kola, co jsou stará tak do dvou let. Tady bývá slušný pokles ceny (ně vždy ..) a kolo vypadá jako nové a doufejme, že nebourané.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.