Rychly dotaz, na kolik foukate na bikeparky/enduro idelane bezdusaky?
Rychly dotaz, na kolik foukate na bikeparky/enduro idelane bezdusaky?
běžně vozím 1,8/2,0bar na bikepark 2,0/2,2bar (29er, duše, 110kg+)
Když to začne cinkat, tak přifouknu :) Hele asi ty 2 bary, nebo lehce pod. Mám bezdušáky na sjezďáku a jsem s nima moc spokojená. S výstrojí mám asi 63 kilo.
Foukám stejně, akorát mám o 30 kg víc :)
:)
asi umíš líp jezdit :)
Taky tak.
No prave ze jsem videl par videi a tam borci jezdej na fakt podfouklejch kolech i ty megapi*oviny jako dropy a tak, tak me zajimalo jak vy ostatni…Gripu rozumim ale pri tech skocich mi to prijde uz fakt malo…
asi to nemusí platit :) při skocích to asi nevadí, když nedopadáš do bordelu, akorát, že se to může žvejkat na odrazu, nevím.
Nizky tlak vadi hlavne v zatackach. Na tech dropek to nemusi byt nijak znat.
Tak akorat… Kdyz se mi to zda malo, tak prifoknu. Kdyz moc, tak ufouknu… :-)
1.5 predek 1.8 zadek, ale ja jezdim xc :D
to ja foukam na 3 atmosfery at na sjezdaku nebo na XC. Nechce se mi prorazet v sutrech.
asi se to chce naucit na kole jezdit
Na WC v Leogangu jsem si jen tak pro porovnani sahnul na gumy Minnara a Peatyho a ze by je meli nejak extra podfouknuty, to teda ne (predni kolo). U 2,5" co na tom vozej maj podle me cca lehce pod 2atm. Takze treba u plaste 1,9 by to mohlo odpovidat cca 2,5atm. Ale samozrejme mistni odbornici to maj asi lip nafuceny.
vsak s tim ja souhlasim, nikdy jsem nerikal ze muj tlak je spravny a pri 1.5 v utahlejsi klopce to cejtim uz dost…ale tady kolega vozi 3atm na vsechno aby necvaknul, to jestli ti neprijde moc, tak pak se omlouvam
Tezko rict co jezdi za gumy, jestli jezdi nejaky uzovky, treba Maxxlite tak tam bych mel asi taky ty 3atm. nebo lehce pod.
Tak pokud by vozil takové šlupky na i na tom sjezďáku, tak to musí být celkem střelec:)
Jezdim maxxisi 2.5 a o pohodli se staraj pruziny
3 atm na jakymkoliv plasti me prijde jako zabiti vlastnosti celyho horskyho kola, at uz jim zminovane xc nebo dh,ale proti gustu
Zeptej se Horneta na kolik fouka, asi budes prekvapenej:-)
Hele :-) Já už foukám málo, teda ty Advantage ve 2,1" 2,4 a max 3 vzadu. Ale ten Mihcelin XC dry jsem svlíknul vepředu při 3Bar a při 3Bar ho cvaknul jak prd (pak jsem dával víc). Jinak jsem jak pírko 85kg ve spoďárech…
Ale samozrejme mistni odbornici to maj asi lip nafuceny.
+1000000!
viz nize. pry vlastnosti plaste uplne v… jasne! 3:) takze nejen, ze to ma prumernej clen BF nafuceno lip, ale jeste vi lepe, co a jak, nez vyrobce uvadejici rozpeti tlaku pro konkretni plast(je jedno, ze ta hodnota je casto stejna). 3:)!
JES, a to je teprve pondeli rano.
Rozpeti tlaku, co ja vim, bejva od 35 nahoru. Lehce pod 2 bar je treba 25psi = 1.7anakydrobny..coz je treba pro Peatyho dost malo, zejo. Na par tech kolech sem se vozil, a jediny kdo vozej vyrazne tvrdsi gumy sou lidi co na tom skacou, Semenuk, Kostal krev a podobny. A o max. doporucenym tlaku snad ani nema cenu diskutovat :)
ten prispevek je starej 3 mesice, takze „teprve“ pondeli rano nebylo
najdi me top xcckare kteri vozi doporuceny tlaky na plasti a hluboce se ti omluvim a koupim pivo
nic ti hledat nebudu (proc bych mel?). omlouvat se nemusis. dokonce ani mne. :) asi jsi to nepochopil. me je uplne burt, kdo nebo co vozi za tlaky. ani jejich hodnoty nezpochybnuji nebo nerikam, ze jsou spatne nebo takove a makove. vyrobce ma nejvetsi zkusenosti a pristup k datum. na tom nikdo nic nezmeni. uzivatel bf zejmena. proto, pokud uvede max a min tlak, tak k tomu nejaky duvod ma. to, ze to rozmezi neni nutny dodrzovat nikdo (a ja hlavne) nerikam. smeju se jen udaji „to je mimo“.
me je jasny ze nic hledat nebudes, nenasel bys
dodrzujes u vseho co koupis to oc vyrobce rekne?
servisujes vidlice tak casto jak pise manual?
pouzivas kola na to na co se maji pouzivat, s xcckem se nesmi skakat ani trosku!
a u kazdyho vyrobku vyrobce neco pise, nebude to aby ochranil sebe spis nez aby nam poradil?
me je jasny ze nic hledat nebudes, nenasel bys
Taky si myslím, a určitě by to bylo JENOM mojí leností. :)
dodrzujes u vseho co koupis to oc vyrobce rekne?
Ty jsi nečetl, co píšu, viď?
(asi jsi to nepochopil. me je uplne burt, kdo nebo co vozi za tlaky. ani jejich hodnoty nezpochybnuji nebo nerikam, ze jsou spatne nebo takove a makove.
+
to, ze to rozmezi neni nutny dodrzovat nikdo (a ja hlavne) nerikam.)
servisujes vidlice tak casto jak pise manual?
Se servisem vidlice bych to určitě nesrovnával, naopak s tlakem pro vidlice dle výrovce ano. .)
pouzivas kola na to na co se maji pouzivat, s xcckem se nesmi skakat ani trosku!
Především se vysmívám škatulkování alá XC,AM,EN… Protože je všechno JEN ježdění na kole.
a u kazdyho vyrobku vyrobce neco pise, nebude to aby ochranil sebe spis nez aby nam poradil?
Může chránit oba subjekty, to se přece automaticky nevylučuje.
Děkuji za otázky.
abych pravdu rekl tak uplne nechapu o co ti jde
reknu to ve zkratce,
na xc (u lidi kteri maji nejakou techniku a jezdi v terenu) jsou doporuceny tlaky vyrobcem blbost
vyrobce ma nejvetsi zkusenosti a pristup k datum. na tom nikdo nic nezmeni. :)
a zavodnici kterym na tom „zavisi kariera“ urcite vozi min nez doporucene tlaky protoze chteji prohrat naschval
Když jsem kdysi vozil duše, tak jsem to měl úplně stejně. A to jezdím XC. Asi nemám techniku dostatečnou na beskydský píseček, ale bezdušáky mi od těch vysokých tlaků pomohly :)
1,2 – 1,4 vpředu a 1,8–2,0 vzadu, hodně záleží na jaký terén a jestli na pohodu, nebo tak rychle jak můžu, vážím 56kg
1.3 predek 1.7 zadek na DH na bezdusich (klasicky dusovy DH plaste bez dusi)
1.5 predek 1.9 zadek na XC (nebo Enduro, no), taky bez dusi s obyc plastema bez vyztuh. Vozil bych min, ale koukam ze to bez tech vyztuh je fakt naky uzvejkany kdyz fouknu min :(
(nebo Enduro,no) :-D
Ty se mě zdáš :-D Tlaky jak pro kočárek :-D
Podel me musis mit rozbitej manometr, 3a je prece jak jezdit po rafku uz :D
A kolik foukají XC 100kg + :-)
Já vepředu 2,2 , vzadu 3,0 . Jezdím na 70% šotoliny a lesní cesty.
93kg čistá váha
XC MTB
Maxiss Ikon 29*2,25 EXO, TLR – s NT tmelem
do terénu: 1.7 a 2.0
na cyklostezku /silnici: 2.0 a 2.5
Ale jezdím na pohodu, z kopce to extra nervu (už se bojím …). Spíš šplhám do technických kopečků a tam občas ufouknu na 1.5 a 1.8
mám asi 100kg, Maxxis Ikon 2,2 v top verzi na 21mm ráfku foukám na 40 psi. a žádnej problém
*29×2,2 s dušema
Bez udané váhy jezdce a rozměru plášťů to je nic neříkající ne? :/
25psi předek a 30psi zadek ve 2,4 pláštích na 105kg.
Teď jsem jel na Špičáku hodně, abych moh bez obav o ráfky posílat skoky do bordelu. Cca 2,8/3,0atm to mohlo být a žádný zabitý vlastnosti kola jsem nepozoroval :). To je jak s vidlí, člověk by měl foukat tak, aby nechodil často na doraz, ale využíval co nejvíc zdvihu. A to je v bikeparku trochu jinde, než při pohodový jízdě po lese a samozřejmě závisí od jízdního stylu a techniky.
no ja kdyz jel jested s nafoukanym plastem jak to meli v „pujcovne“ tak prvni RZ des a hruza a poradne to nedrzelo…kdyz jsem ufoukal, tak ostatni RZ uz znatelnej rozdil…ale je jasny ze sem lamalevel, tak to treba jen vic potrebuju aby to drzelo
Koukam ze je to fakt zcela individualni dispiclina:). Kazdej uplne jinak, zrejme neexistuje nic co by bylo jakoze spravne, spis je to o vlastnim pocitu… coz me trosku prekvapuje ale ok:)
Taky dost záleží, co kdo vozí za pláště a jestli vozí nebo nevozí duše. Možná bude záležet i na tom, jakou duši případně vozí. Pak samozřejmě kdo kolik váží, co jezdí za terény a jak (ne)čistou techniku má.
Může udělat nějakou tabulku :)
To neni blbej napad, udelat nejaky statistiky :) Ale tezko rict jak by se na to sbiraly data…
Google Docs, připravit tabulku a ať tam každej napíše svoje údaje.
presne, na tohle idealni, pokud se nenajde nejaky idiot, ktery to cele dokurvi, coz na bf bude orisek
lehce přes 2bary,páč duše není zadarmo;-)
do 80kg.
S FA a 90kg vepredu 1,7, jinak ta guma nefunguje. Vzadu mi to je skoro jedno 2–3 stejne s tim casto flokuju :-)))
AMko 2,3" bezduse 1.8/2(1.9)
XC(a zimak) ~2.1" duse 2/2.1
ked mi niekto povie ze nepozna rozdiel medzi 3 a 2atm tak si myslim svoje.
Riesia sa tu kazdu chvilu plastne ale do specifikacie by sa malo rovno zadavat hladam plast na 3atm to potom si moze kupit ten najlacnejsi pretoze prilanovst bude vsade ± stejne zabita, nehovoriac o komfortu.
Hele kdyz uz se to tu resilo, a ja ted nemuzu jezdit tak o tom musim furt premejslet :)
Jezdim tlaky jak sem psal vejs: 1.3 predek 1.7 zadek na DH na bezdusich
Rafky nezvoni, gumy se nijak citelne nezvejkaj a je to supr pohodlny, ani ruce me neboli. Chtel bych ale jet rychlejc, je dobrej napad kuli tomu rvat vic tlaku do gum, snizit tak pohodli a grip aby to jelo rychlejc po rovine? Kdyz sem v lete testoval kola, v Glory sem nechal na jizdu asi 35 psi nesmysl, a i kdyz to bylo jak jizda na divokym bejkovi, bylo to sakra rychly. Ona teda Glory obecne je dost rychly kolo co jede jak splasenej kun, navic ty Guide co na tom byly moc nebrzdily, tak sem nemel moc na vyber nez jet rychle, ale je mozny, ze by 10psi navic ubralo treba minutu na 10min ciste DH trati?
Nezkousel sem to nekolikrat opakovane na svym kole, coz je mi jasny ze by mi dalo nejlepsi odpoved, ale kolo sem dva mesice nevidel, furt na nej myslim tak hledam odpovedi na internetu z nudy :)
Ja myslim ze tlak udela hodne,pac cim nizsi tim vetsi je stycna plocha tim padem vetsi prilnavost,ale take vetsi treci odpor.Kdyby to tak nebylo tak by i silnickari foukali malo aby meli lepsi prilnavost,ale asi by jim to moc nejelo.
Mám odzkoušený detonatory 26×1.5 ve 2 směsi (60/50), minimum 4Bary aby to jelo a měkký boky to podržely i při tom vyšším tlaku.
Co myslíš tim po rovině? Desetiprocentní zrychlení v terénu myslim nemůže hrozit, tam mnohem víc musí záležet na technice, a myslim, že ani na asfaltu ti 10 psů navrch nepřidá deset procent.
No ja porovnavam podle GPS, dost se asi da prisoudit, ze prvni jizda (mekci gumy) byla prvni jizda dne, druha uz sem s tim byl trochu szitej a probranej, ale minuta je minuta, to neni malo :-/ Dokonce to byl muj nejrychlejsi lap na tom celym (o-sin, goat's, in deep kdyz nepocitam zastavky – to je 10min dost trapny co?), ale prave ten rozdil me dost prekvapil, tak si rikam kolik z toho bych moh prisuzovat tvrdsim gumam..
podle GPS ? Mám taky jeden záznam, pořád stejný podmínky a 3 jízda byla nejrychlejší, při pořád stejným nastavení. Asi to takhle porovnávat nemůžeš, jedině na trati co prostě dáš i poslepu.
Jono, kdyz trate co dam i poslepu sou zas moc easy na to, abych resil nejakej grip, cili tam bude mit vetsi tlak vyhodu :) Ja vim ze bych se mel nejdriv naucit jezdit a min brzdit, a pak resit takovyhle detaile, ale..:(
Třeba známej jezdí tlaky hodně nízký, já na jeho kole na rovině cvaknu ráfkem o zem při propružení a stejně cvaká míň jak já a ujíždí mi :-) na xc šlupkách.
To bylo tím, že jsi jel konečně na pořádném kole a ne na Spešlu.. :o)))
Srovnavam s tim samym kolem :) A uprimne uz bych na tom nic technickyho jet nechtel, zlatej spesl!
http://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes dole je volaka tabulka a ta rika ze usetris tak 1 watt :)
Diky :) Pocitam ze vic se o tom asi nedoctu, nicmene ty meritelny hodnoty maj podle me malo psolecnyho s tim co to dela na DH kole v lese, kde bude vetsi problem to zmerit jinak nez stopkama a konzistentnim jezdcem.. Nybrz mi prijde, ze nejvetsi rozdil je treba v zatacce, kde i kdyz to necitim, tak se ta guma zakonite musi trochu zvykat, ale zas na korenu bude drzet a podobne kecy.. Hrozne rad bych s tim sel poexperimentovat, do pjeruna..
ja myslim ze v hodne clenitym terenu, zvlast pokud v tom jsou dropy/skoky atp, tak se to proste vymyslet/spocitat neda a musi clovek podle citu podle sebe jak mu to sedi
Ja vim, kdyz ja jak nemuzu jezdit, tak mi hrabe a musim vsechno vymyslet, abych byl rychlej, az zas jezdit budu, zejo :) A posilovat a cvicit by v zadnym pripade nebylo ucinnejsi, nez vo tom furt kecat!
pujc si nekde kolo a bez se projet at ukojis zavislost!
Tady neni zadnej kopec! Jako, doslova, vo CR to rad rikam, ale kde sem ted je nejvetsi kopec asi 20m, a na realnej kopec je to hodina autem. A na nem je snih. I tady je snih. Je to v p**eli. Sem zoufalej. A nudim se, takze este mesic me tu na foru budete muset prezit, nez se zase potkam s mym milackem tam, kde prasan je hnedej a kopce sou za barakem!
a tebe bavi uz akorat jezdit z kopca dlouhyho, takovy ty technicky hrani z mensich kopcu a sem tam rovinka ci dokopec to ne?
No vetsi problem je ten snih. Dokopec jo, kdyz je za odmenu zkopec, ale taky mam radsi kdyz je to delsi, i to technicky blbnuti kdyz je delsi..ono kdyz je kratsi, tak se ho clovek moc nauci a pak uz to leti koreny nekoreny :) Ale tady neni opravdu VUBEC nic siroko daleko..ten kopec ve vsi ma bez nadsazky 20–30m, a traily bych rek ze tam nebudou, a i kdyby, tak sou pod metrem snehu -.-
nezavidim ti, asi bych vytahl palety a zacal trenovat trial :D
Do jakého pekla jsi se to přestěhoval? :-D
Sem za mladou v Quebecu :( Jako je tu Mont Sainte Anne, to vypada pekne a treba bych se zajel kouknout na svetak, ale to je furt hodina cesty z ty jeji vsi, a bliz siroko daleko ani hrbol. A ta zima? Furt mi cpali jak v Kanade bude zima ja ja ji za 2 roky v BC nezazil..no a prijedu sem a to je sama snehova boure, minus trilion, ja nechapu co tu na tom kdo vidi! A este tu mluvej divne. Takova kanadska morava asi?
Hele, s Moravou neser! :-)
No jo no… Cherchez la femme… :-) Sníh je fajn. Já už ho taky přes rok neviděl. Tak vem lyže a hodinka cesty v tamních poměrech… Vždyť to prakticky bydlíš za rohem.
No kdybych tu aspon mel svyho sportaka! Ale ten je v BC a mlada se svym nakupnim vozikem jezdi do skoly, takze sem tu zavrenej zle :( Ale zas me tu ziti stoji ctvrtinu oproti BC, takze snad do jara na novy kolo i nasetrim, abych na nej moh akorat koukat protoze budu uplne ochablej z toho nicnedelani!
Lyže, lyže! ;-)
Furt je tu ta hodina cesty na kopec autem kery nemam :) A ty leyze, ktery nemam, a kupovat je by nebylo v souladu s mym sejf modem nybrz potrebuju usetrit este docela dost :)
Si kupuješ drahé plastové trabanty a pak se divíš… :-)
No co, cek si musi vobcas udelat radost, tak tomu holt 3 mesice vobjetuju!
No tak si pak nestěžuj ;-)
jedna zpěvačka z Texasu mi kdysi říkala, že když jim uteče pes, tak ho ještě 14dní viděj.. :))
a co ti brání vzít kolo na bílej prašan ?
Absence kola, a absence rychlosti na rovine v prasanu
Na sníh jsou lyže, víš co to je? Takové prkna, co se přiheftnou na nohy a jede se na nich z kopce dolů :-D
To zní hrozně.
foukám dokavaď to nepraskne
Tohle mne docela zajímalo protože tu hodně lidí píše že fouká třeba jen 1,5. Když jsem nafoukal 1,5 na RK 2.0 s dušema tak se sice zvýší pohodlí ale tím výhody pro mne končí. Žvejká se to pocitově pomalejší a bojím se že někde cvaknu. Po najetí na asfalt vyloženě nepoužitelné pokud chcete trochu valit :) Foukám 2–2,5 v terénu na silnici klidně 5. Také jsem zjistil že se dá těžko srovnávat a hodně záleží na ventilku který na kole máte a jaký je manometr na pumpě, nejsou totiž 2 atmo jako 2 atmo :)
A vazis?
Jinak jak pise niz lukas, je to hodne o plasti, DH plast ve stejnym rozmeru vozim asi o ctvrtinu min nafoukanej jak XC plast, nybrz XC plast by se pri takovym tlaku zvejkal jak molitan.
V riflich 72 kg. Obecně myslím že „podhuštěný“ pláště maj v terénu jistou výhodu, otázka je jak je to v kombinovaným terénu, neumím si představit že bych během jízdy dofukoval a ufukoval :) a to co jezdím je takový vyzkoušený kompromis. S DH/FR zkušenosti nemám tam to bude jíný svět :)
teda jestli 2.5 resp 5 je kompromis :)
mas 2.0 plaste a s dusema, takze neco malo prifouknout je vhodne, ale 2.5 uz je podle me na xc jezdeni docela dost, ja kdyz mam vzadu 2 tak mi prijde ze ten plast uz vubec neplastuje a s 2 uz se da litat pres koreny na ht hodne slusne bez cvaknuti
Myslim ze jsem napsal ze v terenu 2–2,5, pokud jedu vyloženě cyklostezku nebo do práce fouknu to co povoluje plášť. Takže třeba i 5.
kazdemu podle jeho gusta, ale ja bych s 2.5 do terenu na xccku nejel
Však OK taky Vám to necpu…
ono je otázka kolik ´terénu´ na švihu – závodě máš.
Když na 50km je 1km sjezd kde by se hodil nižší tlak a zároveň 30km pevnýho tak je asi jasno :)
tak to je jasny, ale asi bych to nenazval XC, na to tu je spesl kategorie horske cyklistiky zvana „KPŽ“
Jasny zaleži čemu kdo říká terén. Na ty 2–2,5 atmo jsem odjel letos. Ratibořice, Maštale, Sport Bart Maraton, Kupkolo Podkrkonošský maraton, a pak menší v okolí. Nechci se dohadovat. To je podle mně takový XC. Jinak jezdím v okolí Ústí nad Orlicí tam jsou pěkný krajinky :) A zase taková pecka na kole nebo jak mě to někdo nazval nejsem…
Na XC gumy, tvojí váhu a duše je 2,0/2,5atm celkem rozumnej tlak, vůbec bych to neřešil…
Ono se to tady vůbec dost přehání s tím, že pláště nad 2atm maj „úplně zabitý vlastnosti“, to tak opravdu není :).
A just je :)
Tak butyly jsem samozřejmě na mysli neměl, ať nediskutujeme zbytečně :).
Když je guma pružná, tak i 3bary v terénu to nezabí…Vzorek taky udělá hodně pružnosti.
Ano, 3 bary v terenu to zabi. Pochopitelne je to dost o hmotnosti jezdce, ale kdyz nemas 150kg, tak je 3 bar dost unreal.
Bysem to neviděl tak zle, to je jenom 43 psů, to podle mě někdo kolem 90 kil může vyžadovat v pohodě.
Urcite ne na DH.
Na XC s 90kg mozna v naky uzovce s prasecim stylem..ale drzet to nebude.
Tak co si budem povídat, ona XC užovka držet nebude ani s 1.2atm :).
A to zas ne no :)
Přesně můj případ, ale na jehličí a kamenech to drželo dostatečně :)
kdy si naposledy jel xc :), to co jezdis ted uz xc moc neni a predtim sis sam chvalil nizky tlaky
To jde dohledat, 7. října :D. Praskly mi praporky v ořechu, tak jsem musel vytáhnout hardtail… Fuj to drncalo :).
Ono nízký tlaky jo… Jenže musíš to vzít z pohledu, že jsem jezdil na suchu cca 1.4/1.8atm, ale s bezdušema a vážil jsem v tý době o dost míň. Takže 2.0/2.5atm mi s dušema a vyšší váhou celkem odpovídající…
no snad mi to brzo taky prestane drcat, ± konec ledna to vypada
rika ze vazi 72, to neni zrovna tlustoch imo, nerikej ze si vazil o tolik min,
duse+uzky plaste beru, ale ani tak bych si dopredu 2 nefouk a dozadu 2.5 kdyz bych byl prase a cvakal kvuli tomu, ale jo no, neni to tak strasny, jako nekteri jini
zas RK je v 2,0 oproti jinym plastum jako 1,9…takze to chce trosku prifucet, takze ty 2 vpredu a 2,5 vzadu na dusich bych videl stejne pokud nechce cvakat
tak pak nezbejva nez vymenit plaste, udelat bezduse, dat nizke tlaky a zacit jezdit bomby :)
je to tak :D Navic RK neni zadna hitparada, jsou lepsi slupky, ktere jedou srovnatelne nebo lepe a drzi v terenu o dost vic
Tak sme ve foru DH&FR ne silnice zejo.
tak to psal borec ze to jezdi, ale kdyby tam fucel 1,4 a 1,8 tak je prorazeny jen co vyjede z baraku…