Na kolik baru foukate gumy kazdej mi rika neco jinyho na kolik na FR a na drahu a na dirty nekdo rika kolem 2–2,5 a nekdo 3–4 ted nevim co si mam vybrat a je docela podstatny.
Na kolik baru foukate gumy kazdej mi rika neco jinyho na kolik na FR a na drahu a na dirty nekdo rika kolem 2–2,5 a nekdo 3–4 ted nevim co si mam vybrat a je docela podstatny.
myslel jsem duše v tu chvíli jsem si toho nevšiml :)
..tak abych nejel po ráfku a tak aby guma nepraskla..
±2,3 baru (XC, plaste 2,1" s NoTubes, vazim cca 65 kg)
na fr si foukam zadek na beton, kolikrát je to kolem těch 4, předek o malinko míň třeba. ale jakmile zadek, zvlášť na ht rámech povolí…aby něco vstřebal plášť, tak je to zlý
:-)
diky moc skusim to taky ja sem porad foukal kolem 2,5 a ted sme se otom bavili v aute kdyz sme jeli z drahy a prekvapilo me ze se foukaj tolik
Taky to kazdy foka jinak ;) Zalezi na hmotnosti, taky na sirce plaste cim sirsi, tim staci mensi tlak. Taky podle terenu. Cim tvrdsi podklad tim vyssi tlak. Ovsem pri mensich tlacich je treba znat svuj limit kdy hrozi procvaknuti duse. Tohle nemusis resit pokud mas bezdusaky ;) Jsou ale lidi kteri foukaji na max. a nic neresi. Me se ale na tvrdych plastich v terenu jezdi spatne, protoze odskakuji na nerovnostech, kolo ma mensi trakci a hur brzdi. Sve Pythony foukam na maratomy 2.25 Baru predni a 2.75 zadni kolo (mam bezdusaky a cca. 65kg).
Docela si překvapil, že na závodníka foukáš rozumné tlaky a ne žádné přefukování jen aby to super jelo na tvrdém povrchu.
Já na pohodové ježdění foukám tedy ještě o malinko méně, ale mě je rychlost ukradená. 2,25 Schwalbe (které nejsou o moc širší než ty Pythony, takže nepotřebují kvůli šířce o moc menší tlak) foukám na 70kg na 30/35psi pro rychlejší vyjížďky (když má být převážndě lehký terén nebo i asfalt) a 25/30psi, když má být terén i těžší (je to přední/zadní). Foukal bych i sem tam 20/25psi, ale tam už se blížím příliš hranici, kdy bych začal občas procvakávat (i na těch 2,25kách).
Jinak je to s tlakem jak píšeš (to chování). Jen dodám jendu vlastnost, že na měkkém podkladu (kterého ale bývá skoro vždy menšina na trase), jede rychleji méně nafoukaný plášť.
Já foukám na 55–65 psů, záleží co jedu (když se chystám na spevněný cesty tak i 70 ale víc ne) ale v zimě to mám i na 45–50.
Pozn.: pláště: oba 2,1 ve předu Ignitor a v zadu Z-max
Co jezdíš s takovým tlakem?Taky jsem jezdíval na 60psi a říkal si,jak jsou ty pláště nepohodlné.Mám 90kg a v pohodě jezdím 40 psi v zadu a v předu kolem 35.Plášť se v terénu chová úplně jinak.Neodskakuje a hezky kopíruje drobné nerovnosti.Jezdím převážně terén,sem tam nějaký maraton.
No já mám o 15 kg míň a foukám to skoro jako Ty.Ale jezdím hodně i tvrdé cesty.Právě dneska jsem přemýšlel jak budu foukat na maraton kde je 90% terén.Nechci jet na měkých kolech aby mi všichni neujeli:-))
zkus nižší tlak a zjistíš že to jede skoro stejně, ale mnohem líp drží :-)
Jak tady už kdosi psal.JDI DO PI.E A NEZKRACUJ SI NIKDE CESTU!!!!!!!!