Jezdí už někdo náboje Cabtech? Asi půjdu do boost verze s XD ořechem. Cena o proti DT Swiss 350 je pěkná a technické řešení se mě líbí, navíc česká výroba a tím i předpokládám bezproblémová dostupnost případných náhradních dílů.
Jezdí už někdo náboje Cabtech? Asi půjdu do boost verze s XD ořechem. Cena o proti DT Swiss 350 je pěkná a technické řešení se mě líbí, navíc česká výroba a tím i předpokládám bezproblémová dostupnost případných náhradních dílů.
Technický nákres
To gufero na pravé straně je naopak proč?? Aby mohl bordel dovnitř a ven ne?
Nejsem strojař, ale řekl bych, že to je jedno, jak to gufero je orientovaný.
Není to jedno, ale osobně mi to gufero připadá orientované správně.
To na kraji? Fouknout tam nekdo wapkou, tak je vsechno primo v lozisku.
Schválně jsem v temných zaprášených zákoutích HDD vyštrachal strojnické tabulky a pořád mi to připadá ok :)
Myslel asi tohle…
No vsak ano, co potrebujes tesnit zevnitr orechu?
Ložiska aby se k nim nedostal bordel z venčí? Vyhrál jsi, nemám sílu argumentovat, ten můj postnutý obrázek je myslím výstižný dost, ale možná ho chápu blbě.
Na tom prikladu z ucebnice je ten vnitrni tesneny prostor naplneny treba nejakym olejem, nebo je tam pretlak ap a ty potrebujes, aby se nedostalo nic ven. V pripade te naby je situace opacna, ty potrebujes aby se nic z venku nedostavalo do vnirku orechu, proto bych to gufero dal spis obracene.
Kdyby byl ten orech napr plny oleje, tak by to takto bylo OK, ale zase by idealne netesnilo to druhe, vetsi, gufero.
Když ono to gufero nepředpokládá, že to do něj bude někdo rvát wapkou :)))
Přesně, wapkou se kolo prostě nemeje :-)
Zřejmě mluvíte každý o jiném guferu. To co je na pravé straně na ořechu – je tam správně. Pokud se bavíte o tom, co je na pravé straně vlastní náby, tak to je tam opravdu naopak, ale pokud se dívám, tak vzhledem k navržené konstrukci náby tam naopak dát nejde. Účinnost otočeného gufera bývá 60–70%, což bude asi dostačující. Navíc se tam přímý tlak vody nedostane.
Gufero v ořechu je naopak. Dostane se z venku bordel dovnitř. V těle náboje je ok.
Jo, máš pravdu.
Na tom jejich eshopu maj jenom náboje po párech, nenašel jsem tam náhradní díly, kolik náboje vážej, kolik maj praporků atd. Váha kterou uváděj na mtbs.cz (pod 300g) je pro zadní náboj náboj s 5 ložiskama zajímavá, ale nevim jestli je aktuální. Zatim bych asi sáhnul spíš po Novatecích 771/772 nebo Hopech.
Ty Novatecy nevím no, je tu celkem rozsáhlá diskuse o tom, jak praskají osy i ořechy, psal jsem p. Čábelickému, tak snad zjistím více informací
Vzhledem k rozsáhlejm diskuzím o Novatecích, většinou ale trošku staršího data, obavy chápu. Vozim ty novější se Shimano 4 praporkovym ořechem, tedy 771/772 a po několika tisících km ok. Kdybych chtěl lowcost, tak vezmu znovu Novatec, s více penězma Hope 4 a DT Swiss bych bral asi až s většim rozpočtem, protože je tam lepší dát 36T rohatku a ta s molykot vazelínou je dalších 2 tis Kč navíc.
Mám informace od člověka co ty náby jezdí už od jara na enduru, odjeto x závodů a prý to funguje parádně a žádný problém. Čekám jestě na info ohledně technických detailů (použitá ložiska, počet praporků v ořechu…) od p. Čábelického a pak to rozseknu.
Cena + cca 1000,– o proti Novatec mě přijde jako výborná, Ty Hope a DT už je cca 5000,– a to už je prostě moc :-)
Mám informace od člověka co s tím objel závody světového poháru v XC a takové nadšení neprobíhá.
To jen jako ukázka recenze " jeden člověk povídal" .
Při opakovaně rozsypaném ložisku za ořechem na závodech nebo dovolené pak může vypadat 5t za DT jako docela dobrá cena :-)
No to jsi mě teda nepotěšil, které ložisko se mu sypalo? To páté úzké na ořechu?
Ono to maly lozisko je pekna vec, ale i kdyby to fungovalo, tak by me stvala nutnost dalsiho pripravku na demontaz rohatky z naby a nutnost vylisovat obe loziska na prave strane.
Ta demontáž rohatky při výměně ložiska je mě jasná, dotazoval jsem se na to p. Čábelického co je k tomu potřeba a stále čekám na odpověď
se načekáš … je zručnej, ale zaneprázdněnej ;)
Ty informace máš od Zdeňka Vobeckýho? Pokud ano, tak mě to sám p. Čábelický psal, že s jeho náboji byl problém, ale bylo to způsobeno vadou při výrobě a ta je již odstraněna.
Doplním pár technických údajů které jsem získal:
Počet praporků na ořechu 3
Počet západek v rohatce 26
Ložiska výrobce Ezo
Váha boost náboje se Shimano ořechem 296g s XD o pár gramů méně
Veškeré náhradní díly jsou dostupné
zalezi na cene vuci novatecu, ale myslim ze kdo nema problem investovat tak sahne po DT, ktere je mimo loziska (to se bezproblemu vymeni) na veky…
Jak jsou na tom DT náboje s omačkáváním ořechu? Docela se trápím s hliníkovými ořechy a vmačkáváním pastorků, které nejsou na unašeči, do těla ořechu.
Ocelové se skoro nevyrábí, kromě shimana, a ty jsou zase blbě zatěsněné.
Tak jako ostatni naby s duralovym orechem. Ocelove orechy jdou sehnat treba no pro novatec, hope, dt.
Nedelal bych z toho kovbojku, pokud nenajezdis desitky tisic km rocne, tak nez duralovy orech znicis, tak to bude peknych par roku trvat.
Na biku je to pro mě otazka 2 tisíc km, než je ořech tak vymačkaný, že kazetu sundám jen kladivem. A to se bavím o čtyřech nejmenších pastorcích, které nejsou na unašeči (XT kazeta). V případě SLX kazety jsou na unašeči jen 3 největší pastorky, takže by byl ořech v hajzlu ještě dřív.
Tak to by si měl kazetu pořádně dotahovat, dost to eliminuje vymačkávání.
Kdyz s tim mas takovy problem a vis o tom, je takovy problem tam dat kus kancelarske sponky nebo neco jine branici vymackani? Kdyz ti to dela az tolik, je mozne ze nedostatecne utahujes kazetu.
Takže člověk koupí náboj za nemálo tisíc a pak tam má cpát kancelářské sponky… Za tu cenu by měl být náboj snad dostatečně kvalitní a konstrukčně a materiálově dotažený a žádné vymačkávání by se konat nemělo. V opačném případě je to prostě předražený šunt :-).
+1. Ale ovčané si nedají říct a i přesto budou náby s Al ořechy kupovat a jásat nad nízkou hmotností :)
Výrobca náby „za nemálo tisíc“ predpokladá, že sa na to nebudú montovať low cost kazety s voľnými pastorkami, ale že si kúpiš aj slušnú kazetu s pastorkami na unášači :) Ale manuál asi nikto už nečíta :)
+1
Kazeta s unašečem řeší polovinu problému. Menší pastorky se zakousnou tak jako tak.
Mensi pastorky na orech tolik netlaci.
Ty prave tlaci nejvic, na Shimanu 11s DT 350 mam vymackane pouze samostatne pastorky, a to kazetu utahuju hodne fest.
Tak to bud rad, ze nemas jako samostatne i velke pastorky, to bys teprve poznal zakusovani.
Pokud jsou samostatne tak se zazerou nejvic. Ale cim vetsi pastorek, tim vetsi paka na orech.
Používám výhradně XT kazety, kde je 6 pastorků na unašečích, ale zbytek jsou volně. Třeba 16z pastorek bývá takřka vždy volně a pěkně se prokusuje duralovým ořechem.
Kazetu samozřejmě utahuju tak, abych nevyrval závit z ořechu. Max 40 Nm.
Kup si kazetu XX nebo X0 a nebudes to muset resit. Na tech 40Nm mas momentak, nebo to davas od oka? Musi se to utahnout opravdu hodne.
To mě už vyjde levněji si koupit vždy nový DT ořech s každou shimano kazetou :-D
Citanie manulov je rozumna vec, ale nemeni nic na tom, ze seriozny vyrobca by mal zvladnut namontovat na drahe naboje „Anti Bite Guard“. Ani na najslusnejsich kazetach nie su vsetky pastorky na unasacoch.
XX i X0 to tak maji.
Takze xt a xtr je srot?
XTR má voľné pastorky iba prvé 3. 11–13–15z. 11z ti orech nevymačká. 13z má hrubšiu základňu ako ostatné pastorky. Jediný problém môže nastať u 15z pastorku. je to však stále malý pastorok na to aby vyvíjal taký veľký záber na orech ako 18z. Problém je, že mnohí majú zaradené malé pastorky aj vtedy keď majú zaradený malý prevodník na dvojplacke namiesto toho aby rovnaký prevod jazdili na veľkej placke a väčších pastorkoch.
I prvni 3 pastorky mne vymackaly orech DT 240. Kazeta utazena fest.
To, ze se zakousne, neznamena, ze je v hajzlu.
Navic neni potreba kladivo. Staci 2 bice a zskousle pastorky pootocit zpet. Nicmene mam dojem, ze dt shimano orechy jsou opravdu hodne blatoidni.
Pouzij dva bice a sundas to lehce. Orech zapiluj a ono se to pak uz tolik nezakusuje. Dal jsem i dve rozklepane jehly – zakouslo se to stejne, cca o 30% mene … Ale sundat pak kazetu byl porod ;) …
Bych to videl spis odfrezovat o kousek 1 zub a pak tam strcit kousek 2mm struny.
DT Shimano ořech lehce omačkanej mam i s kazetou s unašečem, v návodu snad píšou, že to stačí opilovat. Novatec dělá na novější Shimano ořechy „Anti Bite Guard“, kde je místo jednoho výstupku ocelovej proužek. Každopádně k DT Swiss nábojům doporučuju připočíst ty 2 tis. Kč za 36T zubatku s molykot vazelinou, protože koupit si DT 350 s tim, že je to kvalita a nechat tam 18T zubatku mi nepřipadá jako uplně nejšťastnější řešení.
Cena zadního náboje je 3590,–
Tak potom fakt asi jen z patriotismu, nebo touhy zkusit neco jineho.
Pri dobre konstalaci se skoro na tu cenu da dostat s DT 350 xd orech.
Ty ctyri stovky u DT uz jsou v podstate zanedbatelne. 350ky jsou odzkousene a hojne pouzivane. Radsi tu jistotu.
Navic nevidim na tom jejich eshopu nevidim moznost koupit ruzne typy prednich a zadnich naboju, coz je celkem fail.
Už jsem od známého dostal nabídku 4300,– za DT350, tak ted jsem ještě více na váškách než jsem byl :-)
Co je špatné ma 18T rohatce? Je prodleva v záběru horší než u bežných náboju se standartním počtem POI?
Zatím jsou na eshopu jen páry nábojů, samostatné by měly být brzo přidány. Není ale problém objednat mailem co je potřeba.
dt350 se prodávají i pod 4 tisíce
kde? :-)
Treba bikeinvest za 3700,–.
Ale ty potrebujes boost verzi ne? Tam to asi bude horsi.
jojo, boost s XD ořechem
Tak to te znamej pekne odrbal ;)
bikeinvest 4230,–. Ale to uz je prd rozdil.
Mas pravdu, ten xd jsem nezadal:(
Pokud to je cena za dva naboje tak fajn. Jinak Axit prodava zadni 350ky pod 4000.
Ano, 18z bude mit vetsi prodlevu v zaberu. Je to nejnizsi rada tech naboju, takze proto.
Jistym bonusem vsak je, ze ma vetsi zivotnost.
Co je ceho nejnizsi rada?
350ky od DT swiss ze jsou jejich nejlevnejsi naboje.
A jsi si tím jistý? A co třeba řada 370 s praporky?
Ty se jeste prodavaji? V nabidce je nikde nevidim.
hlavne OEM
Nejsou.
Je to nejlevnejsi rada s volnobehem s celnim ozubenim.
Vetsi zivotnost vyslovene ne, ale je mene nachylna na bordel – nevadi tolik, kdyz se dovnitr dostane. Verze s vetsim poctem zubu maji myslim i odsoutruzenou vnitrni hranu, takze jsou lehci – coz je taky hlavni rozdil ve hmotnosti 240 a 350.
Na nějakou XC techniku jako stoupání přes kořeny a obdobný místa, kde je kvůli vyšší překážce nutný našlápnout si mi přijde lepší ta 36T. S 18T jsem jezdil asi rok a ten přechod na 36T jsem ocenil. Ale je pravda, že jsem předtím neměl tak dobrou fyzičku a když se pak vrátila, tak přišel prostor pro tohle „našlapávání“.
Zjistil si váhu předního i zadního náboje? Docela by mě váha zajímala, náby jsou mi celkem sympatické a právě řeším jaké koupit.
Váha zadního v boost provedení a s Shimano ořechem je 296g, váhu předního nevím, to jsem nezjišťoval, protože ten na kole zůstane původní než odejde.