Náboje XT - životnost, utěsnění

85 nepřečtených
  • ¨MZ

    Přátelé, potřeboval bych nějaké zkušenosti s těmihle náboji. Mám totiž asi 6 let staré LX a pokaždém extrémním závodě v blátě (třeba letošní eXBB, nebo v brodech na Králi) se mi vždycky dostane alespoň na jednu stranu voda a bordel, takže to znamená je pokaždý rozebrat, vyčistit, promazat a většinou jsou konusy v háji, tak dát nové, Už mě to pomalu přestalo bavit, tak uvažuju o nových.

    Tak koukám po nových, nechci nic drahýho, na MTB toho zas moc nenajezdím, tak nechci zbytečně vyhazovat peníze. Nebo mi poradíte něco jiného? Třeba na průmyslech, na silničce mám Ksyria Elite a po třech sezonách kromě občasného mazání ořechu s nima nebylo potřeba nic dělat, náboje k nezaplacení, něco podobného bych si představoval.

    0 0
    • ¨MZ  

      děkuju všem za jejich zkušenosti s XT náboji. Počítal jsem s tím, že jich moc nebude, XT sada je totiž natolik exkluzivní zboží, že si to hned tak někdo nemůže dovolit vozit na bajku :-)

      0 0
    • Dubys  

      Jak poznas, ze se ti tam dostalo blato a voda? Jak se to projevuje?

      0 0
      • ¨MZ  

        To poznam jednoduše, den po závodě stačí u vyndaného kola z rámu zatočit s osou. Když jde lehce bez drhnutí, je to OK, když se zasekává jakoby tam byl nasypanej písek, je to v háji, je potřeba demontáž, vyčistit, promazat, nové kuličky a v 90% i konusy. Už mě to prostě nebaví furt rozebírat. Navíc mám obržděné ráfky, tak se kola stejně budou muset znovu zaplést.

        0 0
        • Marccoo  

          Docela zajímavé jsou tyhle celý kola

          0 0
          • kubad  

            co je na nich zajimaveho?

            0 0
            • Krocan  

              vzheld asi:-)

              0 0
            • Marccoo  

              Cena,vzhled.Na stránkách dovozce,ale není jak je to z náhradníma díly.

              0 0
              • Hnoj  

                Jo ale váha je dost podprůměrná. Tohle IMHO nejsou moc zajímavý kola…

                0 0
              • jIrI___  

                To už bych vzal raději Crossridy – funkčně na tom budou stejně, jsou hezčí (těžce subjektivní), ale jsou o kapku těžší. Navíc ušetřím 2k :-)

                 
                0 0
                • Marccoo  

                  Ty jsi je jezdil?Zrovna ty crossridy tu nemají moc dobrou pověst.OD mavicu jedině SLR,ale to už si radši pořídím Fulcrum Zero nebo nechám si zaplést DTčka

                  0 0
                  • jIrI___  

                    No Crossridy mám už pomalu 3 roky (ještě ten původní těžší model) a nemám s nimi žádné problémy. Ty z tvojeho odkazu vidím snad poprvé, porovnávám jen vzhled a hmotnost :-. Jinak kdybych měl teď kupovat nové kola, tak asi beru nějakou sestavu od DT nebo bych klidně zas uvažoval o CRidech. Teď mají na svoji cenu i celkem dobrou váhu.

                    0 0
                    • Marccoo  

                      Začínají je u Radonu cpát na špičkový model,né ty z odkazu,ale ty lighty bílý,má je HNOJ v nabídce.

                      0 0
                  • Hnoj  

                    Nj, teď mě napadá, že Red Metal ZERO jsou na příští rok taky komplet v červené barvě :-)

                    0 0
          • Krocan  

            za tu cenu bych teda spíš šel do jistoty;-)

            0 0
            • Marccoo  

              vzhled=normál­ka,nuda

              0 0
              • Hnoj  

                Nj, sice nuda, ale za to kvalita…

                0 0
                • Marccoo  

                  Mám na kole DTčka taky,samozřejmě že to kvalita,ale vzhledově nic moc.

                  0 0
                  • zery  

                    jaké DTmáš, ja si ted objednal 370 tak by mě zajímala výdrž a co snesou

                    0 0
                • Phoebe  

                  Tyto mám od únoru 2008. Teď mám trošku s nimi problém, resp. s předním kolem, které je na reklamaci – křivá příruba uchycení kotouče. U DT se toto prakticky neobjevuje, ale asi mám smůlu. Po víkendu snad budu vědět více.

                  0 0
            • ¨MZ  

              no něco takovýho jsem si představoval. Nějakou origimalitu neřešim, pro mě je důležitá 100% funkčnost za přijatelný peníze. Při mých 80kg sety s míň drátama v terénu žádný výhody nepřinesou, spíš naopak.

              Teď už si jen budu muset vyřešit, jestli já ortodoxní véčkař bych taky neměl přejít na kotouče, když už kolo čeká přestavba :-)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • autor_trek  

            trocha provokace pro socky.....

            http://www.remerx.cz/…ekking-well/

            0 0
    • Hnoj  

      Dobrý poměr cena výkon jsou podle mě buď :

      • DT370, tam bude cena kolem 3K Kč. Trošku vyšší váha
      • Novatec DB711sb a 712SSB, počítej s cenou kolem 3,5K, dobrá váha, dobrý ložiska
      • Hope Pro 2 vzhledem ke krachu libry je pár aktuálně za cca 4500Kč a půjde dost možná ještě níž…

      A už mě toho moc nenapadá :)

      0 0
      • Marccoo  

        A co a2z?

        0 0
        • Hnoj  

          Jsou o dost dražší (800kč cca) než ty Novatecy a upřímně řečeno ten NOVATEC na mě působí lepším dojmem, co se týče zpracování…

          0 0
          • Marccoo  

            barevně ale a2z,novatec nuda

            0 0
            • Hnoj  

              Já sám tady razím heslo originality na každým biku, ale originalita za každou také není úplně dobrý přístup. Někdy méně znamená více.

              Pokud je pro tebe určujícím faktorem barevnost zkus hope nebo chrise…

              0 0
              • Marccoo  

                a co tune?

                0 0
                • kubad  

                  jo Tune sou originální, ale mají své mouchy, ale zase sou lehoučké

                  0 0
                  • Marccoo  

                    mají šmrnc,ale cena je uplně někde jinde.Nikdy jsem je nejel,nedokážu posoudit,ale vypadají pěkně,tak jako hope,a2z,ty se mi taky líbí.

                    0 0
              • Marccoo  

                Není to přímo určující faktor,ale musí se mi taky líbit.

                0 0
      • ¨MZ  

        díky moc

        nevíš náhodou ještě u těch novateců a DT, jdou případně vyměnit jednoduše ložiska (jsou normálně k dostání, nebo jsou speciální, které se musí objednat přímo u výrobce?)? a co mazání ořechu? Je to jednoduché jako u Mavicu, nebo složité jako ořechy Shimano ?

        0 0
        • Hnoj  

          Novatec používá naprosto standartní ložiska EZO, který se daj běžně koupit a cena by neměla přesáhnout 200Kč/kus. Ořech jsem u nich zatím nikdy neřešil, tyhle náboje jsou novinka. Ale podle zkušeností se staršími Novatec náboji to není nic složitého.

          Ložiska u DT by mohly být standartní, ale dovozce funguje dobře a ložiska má v 99% případů skladem, takže toho se neboj. Co se týče ořechu, mám zkušenost jen s nábojem 240S a tam se to dá provádět bez jakéhokoliv nářadí a během cca minuty.

          Já každopádně nepatřím k příliš horlivým údržbářům a mazačům, takže ptát se mě na mazání nábojů není úplně rozumné :-)))

          0 0
      • XC-biker1  

        Budeš mít na obchodě ty Hope ? Někde jsem neco četl. Zatim mam v plánu A2Z…

        0 0
    • mastihuba  

      mi se osvědčily náby author, ložiska skf se dají sehnat za 80kč a výměna je velmi jednoduchá. I takovej lempl jako jsem já to zvládne za 15min na obou kolech.

      0 0
      • Zdyn  

        SKF za 80,– ? Kde?

        0 0
        • mastihuba  

          tu

          0 0
          • pepek  

            A proč sis nekoupil 2RS ?

            0 0
            • Vilém  

              Treba kvuli mensimu treni. Ony ty authory jsou pomerne dobre utesneny. Teda aspon me se zaim nepodarilo dostat nejake necistoty az k loziskum.

              0 0
              • pepek  

                Myslím, že takové rozdíly v tření Franta neřeší. Na ty Ukrainy apod. bych trochu tření radši snesl ( v řádu 0,001 promile)

                0 0
            • mastihuba  

              myslíš tyhle?

              asi proto že netuším jakej je v nich rozdíl. Ale pokud jsou líp utěsněný tak by to mohla být volba na příště.

              0 0
              • Vilém  

                Jake mely utesneni loziska cos koupil? Pokud gumove z obou stran, tak je to 2RS. Pokud plechove, nekontaktni, ktere se o sebe netre, tak to byly 2Z. Proti vniknuti vody ap. je samo lepsi 2RS, pokud je naba sama o sobe dobre utesnena, tak teoreticky muzou stacit 2Z.

                0 0
                • mastihuba  

                  mám ty plechový. Dík za osvětlení. Teď na podzim jsem to celkem protahoval ve srač..ch a zatim to vypadá ok. Nicméně pro příště těch 10kč/ks klidně objetuju :)

                  0 0
              • pepek  

                2Z jsou kryty plechem, který tam má malou vůli na vnitřním kroužku (asi 0,2mm), takže to nekryje dokonale, 2RS je krytý gumou, kdy ten gumový břit jezdí po vnitřním kroužku-takže to kryje líp. Ovšem tření se opravdu zvýší až o nekolik setin promile, což může způsobit, že dojedeš na Buk průměrně o : 0,2456 sekundy později, v případě větší rychlosti aji o : 0,3456 sec. :-)

                0 0
                • mastihuba  

                  s těma časama mne děsíš. Ale pokud je to takto, tak bych moh vynechat jednu rauchpauzu a ušetřím cca 10min. :)

                  0 0
      • michals1  

        Jak dlouho ti ta loziska vydrzela? Jedna kola na Author nabojich vlastnim. Zatim na nich mam jen 10 tis.km bez jedineho problemu. Docela by me zajimala jejich zivotnost.

        0 0
        • mastihuba  

          jejich origo ložiska mi vydrželi asi 5–6tis km, ale víceméně jsme z party všichni zařízli ložiska na Ukrajině během jednoho týdne. Od července mám ty SKF tak uvidíme jak dlouho vydrží. Zatim tak po 3tis. km jsou bez vůle a viděl bych to tak že celou příští sezonu mám od kol klid. Vzhledem k tomu že jsem za celý kola dal 2900 jsou to zatim nejlepší kola co se týče cena/výkon co jsem zatim jezdil.

          0 0
    • RedAce  

      Kdyžtak mám doma jedny kola na XT nábach už vypletený. Sou skoro nejetý, měl jsem jej jako rezervu…

       

      http://www.bike-forum.cz/…l-13004.html

      http://www.bike-forum.cz/…l-13003.html

      0 0
    • náčelník  

      Já mám s XT výborné zkušenosti. Mám je od roku 1996, kónusy jsem měnil jen jednou, zanedbaná údržba, byla to moje vina. Horší utěsnění má jen zadní náboj u ořechu.

      Ale je nutno poznamenat, že nejezdím „extrémní závody v blátě.“

      0 0
      • pepek  

        Tak, tak – jak jsem teď objevil v jednom diluviálním vlákně: „Konusy nejsou pro humanisty“

        0 0
        • mastihuba  

          když to víc rozvedu tak bonus pro průmysly bych viděl v tom, že když jesdíš na vyhrkaným ložisku, tak tím nepodrbeš celou nábu jako v případě konusů. Novej konus je dražší než to ložisko a pokud se ti povede dodrbat i mysky, tak to celý mužeš zahodit. Na výměnu konusu potřebuješ nou-hau a specielní konusový klíče. Na ložisko ti stačí horkovzdušná pistole a kladivo :))

          0 0
          • mastihuba  

            „jezdíš“ s tou horkovzdušnou pistolí jsem to přehnal, na to stačí zapalovač.

            0 0
          • pepek  

            No od starýho vlka bych to nečekal. 1. na vyhrkaným ložisku nejezdím 2.myšky tam nemám, misky nedodrbu 3.know-how mám a klíče taky (co je na nich speciáního?). Nevím, jak jiným, ale mně se ty „průmyslový“ ložiska (blbý název, nevím kdo to tady zavedl) dost serou – odhadem na jedny zničený konusy u mně připadají tak šestery ty „průmyslový“ (ale to je asi tím, že tam ti za…ní američani dali ty ložiska moc lehký.

            0 0
            • mastihuba  

              é misky :(  i přes to že na konusech jezdím už vlastně od 10let a vim co s nima udělá opožděnej servis, tak se mi ještě nestalo abych jej udělal zavčas. Právě todle mi ty „prům.“ odpustí. :)

              0 0
      • pepek  

        tady

        0 0
    • náčelník  

      Zneužiji toto vákno: má někdo zkušenost s těmito XTR náboji?

      0 0
    • Martyo5  

      Také zneužiji tohoto vlákna. Mám na novém biku náboje XT disc. Všechno v pořádku až na zadní náboj, který se při zabrždění za současného zvukového doprovodu cvaknutí ještě o nepatrný kousek oproti kotouči protočí. Na obvodu kola to udělá cca 1,5cm. Hádám, že to není v pořádku. V čem může být problém?

      0 0
      • Vilém  

        No tak bud je to pohyb desek ve trmeni, nebo se ti hybe centrlock kotouc po naboji.

        0 0
        • Martyo5  

          Kotouč brzda chytí a ani se nehne, takže to bude druhá varianta. Napadlo mě to, ale u náboje je ten pohyb tak malý, že se to těžko zjišťuje okem… po práci to zkusím líp analyzovat:o)

          0 0
        • Martyo5  

          Jo a zvládnu to napravit bez nějakého extra vybavení?

          0 0
          • Vilém  

            Pokud to bude pouze malo dotazeny kotouc, tak na to ti staci stahovak na kazetu. Pokud ten nemas, tak to neni jak dotahnout.

            0 0
            • Martyo5  

              Naštěstí má kamarád. Díky

              0 0
            • Martyo5  

              Včera jsem dotáhl. Pomohlo to, ale ještě by to podle mě kousek sneslo. Bál jsem se ale zabrat ještě víc, abych to náhodou nedoku*vil. Měl jsem cca 20cm dlouhej klíč – můžu bez obav zabrat nebo raději ne?

              0 0
              • Vilém  

                Je tam predepsany dotahovaci moment, takze to zase neprehanej, jinak hrozi, ze strhnes zavit v naboji.

                V prvni rade chce rozlisit, kde ta vule vubec je. Zda je to opravdu mezi kotoucem a nabojem.

                0 0
                • Martyo5  

                  Dotáhl jsem to tak, že již není žádné cvakání ale podle mě tam ještě minimální vůle je. Zároveň jsem nepoužil sílu do krve…pokud se to nepovolí, tak to nechám až na garančku.

                  0 0
      • Chroman  

        nemůže se ti hýbat celá zadní stavba?

        0 0
        • Martyo5  

          Nejdřív jsem nepostřehl, že to je reakce na mě. Co přesně mám rozumět zadní stavbou? Kotouč čelisti napevno stisknou a hýbe se – kolo, výplet, kazeta, otáčí se náboj – v rámu, ale střed náboje drží pevně.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.