Poprosím o pomoc.Potřebuji rozebrat a vyčistit náby DT 350(centerlock)Nějak nemohu najít nějaký návod,jak na to.Dokáže mi v tomto tady někdo poradit.Díky.
Poprosím o pomoc.Potřebuji rozebrat a vyčistit náby DT 350(centerlock)Nějak nemohu najít nějaký návod,jak na to.Dokáže mi v tomto tady někdo poradit.Díky.
úplně stejně jak DT 240 na ty na nettu najdeš kopec návodů
Jen otázečka.Je na to potřeba nějaký speciální vercajk?
tak záleží jak moc to chceš rozebrat a co s tím dál dělat, stačí si na stránkách DT sthnout manuál na DT 350 náby
na základní vyčištění a namazání(zubatek) ti stačí jen ruce, pokud nechceš ani kazetu sundávat nemusíš
Už jsem to rozebral.Mě šlo spíše o kontrolu ložisek.To na straně kotouče mírně zadrhávalo a tak jsem sundal manžetu,prostříkl olejem a tak dal trochu vazelíny.Je to o dost lepší.Ta osa se dá zřejmě vyklepnout i s ložiskem,že?Na jakou stranu se pak vyklepává?Díky.
tu část osy kde byl ořech musíš proklepat přes tělo
OK.Díky moc.
Ahoj. U zadní náby DT350 142×12 vyčištěn bordel v ořechu, montáž zpět dle návodu, použitá neorigo vazelína motorex bike grease. na netu radí větší množství vazelíny.
Bohužel nyní se občas nechytí zoubky cvrku (18-zubá „star ratchet“), a protočím pedály. Cca 2× za projížďku.
Dost mě to nasralo, mám z toho tu vazelínu vyndat? Nebo v čem je problém. Zoubky nejsou v žádném případě opotřebované. Díky.
máš tam obě pružinky správně?
problém je v té vazelíně, musí tam jít originál, nebo ekvivalent a v malém množsvtí
jinak to dělá přesně to co popisuješ
já dávám do 240ky hustší olej, něco kolem 20ti a taky to funguje, jen to nevydrží tak dlouho. Na závodním kole ok, kdybych na tom měl rubat víc asi to budu řešit líp
ja daval trochu vazeliny a prokapl to olejem na Mavic ořech funguje, ale Molykote Fett je jistota nebo origo přebalený od DT :D
OK díky (jo ty pružinky jsou správně) té vazelíny zkusím méně, nebo i kápnu olej, ať snížím hustotu. Origo vazelínu se mi samozřejmě moc kupovat nechce, tak uvidíme.
léta dávám park-tool modrou vazelínu z tuby a je to ok. jen je třeba dávat málo,na styčnou plochu zubatek jen trochu za zoubkama. když dáš akorát je to slyšet na zvuku:tiché vrčení.když je moc vazelíny tak není slyšet. když dáš málo nic se nestane,když moc tak ty zubatky zničíš.
Kdyby se naslo 10 lidi, tak b se dala koupit molykote tp42 1kg a kazdeho by to vyslo 100g na 180kc max… Predani muzu zajistit v praze, ostrave, kpz (plzen/odry/nove mesto), zaclerske 70… Penize predem..Najdu 9 lidi?
Neexistuje menší balení? I 100g je tam na 20 let.
Je, akorat to vyjde asi 3× draz:(
Nebo je tam jeste 0,5 kg za 900 s postou a pak 100g za nakych 550 s postou, kazdopadne chce to sehnat lidi, prece 240 a 350 ma kdekdo… Sam to nema cenu kupovat…
S tím budeš mít takové práce, že je snazší koupit drahé 20g balení co ti vydrží navždy.
Spis tam narvu zas nakou vazelinu co budu mit po ruce… :-/
Vzhledem k tomu, ze to staci mazat cca jednou rocne, se vic vyplati s tim zajit do servisu.
Po zkušenostech se servisama se snažím si maximum dělat sám.
já
Já taky.
tak zatim jsme 4, nekdo dalsi? :)
taky
Taky:)
Beru:)
Ten groupbuy uz je asi trochu pasé :)
Pokud se nas najde tech 10, jak jsem psal nazacatku, tak bych do toho sel…
Já bych bral, david varhan taky, inža určitě vezme taky, tak to sme 4 jen od nás :D
a další 4 tady, pokud by do toho furt šli.
Co efťák, taky má DT…
ještě by to chtělo někoho od Hrušovan aby to tam vyzvedl :). z brna pěknej vejlet :).
upravim si svuj profil, kdyz jsem to psal tak mi to prislo ok, ale jde videt ze to vyzniva i jinak :)
tak jsem to uplně nemyslel.
jen sem trochu nasr. před 14 jsem byl asi 10km od nich.
Za mne pořád platí. Praha.
trochu to rozhejbu a těch 10 lidí se najde
Zatim
Já, Milan, Rubi, cool, Atilla (?), snílek, jeden kluk mimo BF
Kdo dál? Předání Praha/Ostrava/Závody Kpž/závody kolem prahy
já taky.
Čauu, taky se hlásím, Praha.
Já bych bral taky, ale klidně by mi stačilo 50g. Praha
Vím, že už je to skoro tři neděle. Se taky hlásím Praha. Jak to vypadá, už se nás našlo těch 10?
Hlasim se, Praha.
Čau, tak sem zjistil, že ta molykote vazelína, co chceme vzít je skutečně to stejné, co prodává DT Swiss, jen tvrděj, že do toho míchaj 5% minerálního oleje…no myslim si, že je to skoro fuk, dyštak si to naředíme, ale furt je to lepší než kterákoliv jiná neorigo vazelína.
ještě je tam i něco dalšího, a má origo DT úplně jinou barvu, ale jak píšeš, přidat kapku oleje a je to asi nejlepší náhrada
Jo jo, s tou barvou se počítá. Četl jsem nějaká cizí fora a tam z toho dělaj raketovou vědu. Půlka lidí do toho cpe parktool, která lepí proti té DT a taky to funguje…
Já jsem to namazal motorexem, bike grease 2000 nebo jak se to jmenuje, tak svítivě zelená. Doufám, že jsem to tím rozbil. Ale zatím se to točí :))
Vzhledem k tomu, že mám 18z zubatky počítám, že je celkem jedno čím mažu. U 36z nebo 54z to bude hrát větší roli.
Tak tak, těch 54 musí být docela zlo, i na těch 36 mi přijdou zoubečky titěrné
36z sem už odpálil díky množství maziva, a vím i o dalších díky nevhodnému mazivu
To si právě myslim.
tak je takova naruzovela, takze to muze byt od toho mineralniho oleje klidne…
jestli jsem to pochopil, tak tady je mene vice.
:D
s tou barvou no nevím, nevím, moc narůžovělá mě nepřijde, jen olejem to nebude
Viď, žádná růžová, ale lososová je to :D
Tataráková, úplně by mi bylo líto to patlat do ořechu a ne na topinku :D.
Obcas tam streknem GT85 a funguje to uz 2 roky v pohode a pekne nahlas cvrka :-)
Já jak mám namazáno vazelínou, tak jsou ty 18z úplně potichu, což mi vyhovuje. Nezvyk je pak jen přesednout na pevňáka na hopech :))
originál vazelina vydrží potichu max tak 3 vyjíždky, ale riskovat stržení 36tek se mi nechce
U 18z to zatím funguje v klidu. Kdybych měl 36z, taky bych to řešil víc, ale zatím jsem se nedobral k tomu, že 36z nutně potřebuji.
Včera jsem to namíchal s 5% origo minerálního olejel Mavic na ořechy a proti Mavic oleji je konzistence/viskozita diametrálně odlišná. Je ten poměr zaručená informace? Přijde mi to šíleně hustý a vazký, lepí to prsty k sobě.
kousek vejš je video kde dává myslím origo,tak porovnej.
Jsem tam dal Mavic olej na orechy, tak snad jsem to nejak nedojebal? Ale kdyz mi prislo novy kolo, tak mi prislo, ze tam vazelina teda neni.
ten tam nevydrží skoro nic. i v mavicu je to na chvilku. sám dávám do mavicu radši hustší at se s tím nemusím tak často *****
Ahoj prosím mam tet naboj DT 350 pro osu 135×10 zajima mne pokud budu mit osu 142×12 stačí použít tento kit DT Swiss Kit X12 142×12mm koncovky pro náboj 350 , http://www.koloshop.cz/…boj-350.html#… diky
ano
Kdyby ses chtěl zbavit těch původních, tak písni sz. Dík
Ok když tak se ozvu .
Ahoj,
nedavno mi zacal dost skřípat ořech, asi nějaká nečistota kolem ložisek, nebo tý trubičky/podložky co je uprostřed. Vyčištění bez vyndání ložisek nepomohlo, takže jsem to musel dočasně fixnout prostříknutím olejem, což pomohlo jen částečně a ořech občas skřípe, jak kdyby v něm byly suchý ložiska. Zajímá mě tedy, jestli nemá někdo radu jak z ořechu stahovákem vyndat závitovej kroužek, abych nemusel ložiska lisovat přes jednu stranu. Jde to jinak než přes starou kazetu ve svěráku? Mam jen bez unašeče a i tak ji nechci ničit.
.
Potrebujes HXTXXX00N5027S jestli jsem tvuj pozadavek pochopil dobre – vyjmout zbytek zubatkoveho mechanismu
To jsem začal psát také :-) a pak to smazal
Ale pravděpodobně chce vyměnit ložiska v ořechu, ne v těle náboje. Jen nechápu o jaký závitový kroužek na ořechu se jedná, když tam žádný není??
Napadá mě jedna sice špatně znějící, ale dobře míněná rada, a to navštívit servis s řádným nářadím na servis nábojů DT Swiss.
Alebo kupit novy orech ako ja ☺
Jestli se z DT Swiss ořechu dá vyndat ta západka pro zubatky nevim, právě proto jsem se ptal (stahovák mam). Asi to vylisuju všechno najednou přes jednu stranu, u Novatecu to šlo relativně v pohodě. A co se týče tý rady na servis, oni ty DT ořechy opravují? Jsem právě myslel, že se rovnou kupujou nový (servis ořechu neni v DT návodech a to tam toho maj hodně). A co myslíš tim řádnym nářadím? Tu trubičku na naklepávání ložisek paličkou?
Pokud se bavíme o ořechu na náboj DT 350 dle názvu vlákna. Tak tam jsou dvě ložiska. Ty vylisuji – vyrazím příslušným vyrážečem. A nová ložiska nalisuji správným lisem. Pokud myslíš to osazení pro usazení zubatky, tak to je součást těla náboje. Ložiska se lisují obě postupně zprava.....
Super, dík. Lis ven/dovnitř na ložiska 6902 mam. Jen mě zajímalo, jestli tam nejdou dát každý z jedný strany, nandám je tam tedy obě z jedný strany. Díky.
To „zadní“ ložisko (blíž k rohatce) je myslím jištěno segrovkou, tak at to nevylisuješ přes ni.
Díky za cennou radu. Zkusil jsem je lehce obě najednou a opravdu to nešlo, takže nejdřív odtlačit prostřední trubičku, vnější vytáhnout přes šroub a nějakou podložku, vyndat segrovku a vylisovat druhý ložisko, Uvnitř to vypadalo docela čistě, jen jedno ložisko mělo trošku hrubší chod, tak vůbec nevim co v tom ořechu několik vyjížděk pískalo (měl jsem ho i sundanej z náby a pískal i při protočení v ruce), pískalo to jak suchej řetěz. Takže jsem to vyčistil, máznul a rovnou tam ze zásob dal nový ložiska, snad to vydrží dýl než 1000 km jako teď.
Tak ty starý ložiska můžeš „otevřít“ nějakou žiletkou a podivat se dovnitř – třeba byly jen suchý = pořádně vyčistit a pořádně natlačit vazelínou.
Jj, to jsem u několika ložisek experimentálně zkoušel a často opravdu stačí sundat obě těsnění, prostříkat čističem brzd, protočit, namazat a zase zavřít (otázka je, zda se moc nepoškodí to těsnění). Ale jedno ložisko mělo trošku promáčknutý těsnění, tak jsem tam dal ložiska co jsem měl doma, (modrý enduro 6902 llb, daj se koupit i za 100 Kč).
Rohatky – dotaz…
Bud spocitas zoubky rohatky, nebo jednodusseji pocet klapnuti orechu pocas jedne otacky.
jj, myslel jsem si to, díky
Ještě podle hluku, 18z jsou prakticky neslyšné, 36z hlasitější
To taky neplatí vždy – záleží, jak je zajetá a namazaná – 18z jsem měl a je to celkem hlučnej cvrček, respektive ve stejném stavu údržby a namazání budou ty rohatky vcelku stejně hlučné, jen prostě více zubů klapne vícekrát/rychlejš za otáčku = trochu jinej zvuk
Viz video zde
To ten clovek nema namazany. Moje 18t takhle rozhodne nerve, za jizdy ji neslysis.
hlučnost je +/- porovnatelná, podle namazání
jen je rozdíl ve výšce tonu čím víc POI , tím to víc ječí
mám doma 18/36/54 verze na kolech ty víc sice v DT240 ale to už asi rozdíl nezpůsobí
ano je to prekvapive tak :D
v pohodě – v tom případě jsem měl kliku na špatné obrázky ;) …
Ahoj jen pro potvrzení přední náboj DT 350 15×100 a zadní DT 350 12×142 rotor Shimano mají ložiska 6902 2RS ? Diky
Ano, nebo se taky označuje 61902–2RS.
Diky
Ahoj, nemá někdo klíč na rohatku volnoběžky v náboji? Na zapůjčení, nebo vyšroubování. Bottico mám trochu z ruky. Jižní Čechy. Díky.
Ořech se přeci stahuje rukou a rohatky jsou tam taktéž volně, ne? Na co ten klíč?
Asi myslí DT370, ale to je ve špatném tématu.
A nebo potřebuje vytáhnout část č.3 a má zmatek v terminologii (taky nevím, jak bych to správně pojmenoval :D).
Asi to bude tak, je to náboj Syncros, made by Dt Swiss, takže pátrám, co to vlastně je… díky
Asi to bude tak, je to náboj Syncros, made by Dt Swiss, takže pátrám, co to vlastně je… díky
Asi to bude tak, je to náboj Syncros, made by Dt Swiss, takže pátrám, co to vlastně je… díky
na DT370 je tento klíč http://www.cyklonaradi.cz/…-118448.html
To je ono. Na jednu výměnu kroužku a ložiska za životnost náby mi to přišlo dost, proto se ptám po možném sdílení nákladů s majitelem…
Ale díky Cryzyy
ja to četl a pochopil, bylo to míněno jenom jako upřesnění k tomu co potřebuješ… jinak se dá koupit i laciněji https://www.ebay.com/…282970492965?…
Každopádně na DT 370 jsem ložisko vybouchal přes ty zoubky
To lze, ale ani ložisku, ani rohatce to neudělá moc dobře :-)
mě to šlo bez ztráty hvězdičky, na vyndaném byly stopy po drážkách ale jen opravdu mikro, náboj chodí do teď
Na vyndani tech vodicich drazek v nabe.
Takže č. 3. To se dá vyndat? Myslel jsem, že je to nesmrtelné, pokud nejsi jelito nebo na tom nemáš nalítanýho půl milionu. :)
Nejak mi nedochazi, co jsi tim chtel rict.
Ano, dá se to vyndat.
Ono kdyz chce vyndat lozisko, tak musi ven ten krouzek, krom nejakeho rocniku, viz manual
"Some hubs from model year 2015 on are using ball bearings with a smaller outer diameter on the drive
side. The bearing on the drive side can be changed without dismounting the ring nut.
On all further hubs, the ring nut must be dismounted to change the bearing.
Check the hub version before starting further maintenance works."
nejsem si jistý, co v tomhle případě znamená jelito, když na kole jezdíš, tak za dva roky má i to vnitřní ložisko vůli a neškodí ho vyměnit, oproti ostatní se do něj většinou nedostane bordel, ale ani tak nevydrží napořád
No ono je to odvislé od naježděných kilometrů. Nevím, kolik najezdíš za 2 roky a v jakém terénu, ale mě se kola ani nehnou (krom lehkého docentrování) a to odjely 2 sezony 24 hodinovek, nekolik tisíc km v souvislém mazlavém blátě, dešti, brody… Na dalším setu je najeto ještě více.
Proto píšu jelito, protože při takovém ježdění to chce kontrolovat a náboj řádně ošetřovat, aby vydržel. S tím vyndáním kroužku kvůli ložisku jste mě dostali, to přiznávám, ložiska jsem ještě neměnil. :) Vylisuje se nebo je to závit, proto ten speciální klíč?
Je tam zavit. Ten pripravek chytnes do sveraku, nasadis do drazek v nabe a zatocis celym kolem abys to povolil.
ještě jde o to na jakou stranu zatočíš :)
Jop pravej zavit (takze po upnutindo sveraku povolovat proti smeru hodinovejch rucek) Obcas (temer vzdy) to jde fakt blbe povolit, takze nebat se zabrat.
Logicky je tam pravý závit, je tak?
Hlavne ze si tu opostoval sahodlouhy eseje tazateli k nicemu.
Má někdo podobnou zkušenost? Moje první a zřejmě poslední zkušenost s překaleným číňanem. Stejně jsem to nepovolil – svěrák a správnej směr jsou jasný. A dotaz – při povolování závitového kroužku je nutno osu předem vyklepat nebo ta osa projde tímto stahovákem? Díky.
Osa projde stahovakem, naopak nevyklepavat.
Zeptám se tady. Jak často mažete rohatku? Když jsem kola koupil, nebyla vůbec slyšet a teď už je pěkně slyšet. Už je čas jí vyčistit a namazat? Najeto asi 7000km.
pokaždé, když sundávám ořech vyčistím a lehce máznu origo vazelínou dt
Rozebral jsem ořech, umyl benzínem a znovu namazal a je ticho.
Taky by mě to zajímalo, moje má najeto asi 4000km a líbí se mi, že je čím dál hlasitější, tak jestli tím nějak nadměrně netrpí, mazat se mi ji moc nechce aby neztichla. Mám DT350 s rohatkou 18t.
1× ideálně 2× za sezonu
Ja mazu podle toho v jakejch srackach jezdim. Tim ze ti hodne rve znamena, ze neni moc namazana. Jasne, ze kdyz je to suchy, tak to trpi vic, ale neprijde mi, ze se to nejak vylozene kurvi. Spis to trpi, kdyz je tam bordel.
To ledacos vysvětluje, u číňana neprošla – díra byla jen 14mm v průměru. Musel jsem to zvětšit rychlobruskou, protože vrták ani soustruh s sk-kudlou se nechytly, jak to je tvrdý. Asi se to oslabilo a jak je to křehký, tak to křuplo.
A to se vyplati. Muzu se zeptat kolik ten cinan stal?
Cena byla zanedbatelná a nakonec nulová. První zásilka dorazila do Prahy a ztratila se v soukolí ČP. Poskytnuta plná kompenzace, takže vráceny peníze + nové zaslání. V podstatě jsem chtěl hlavně zkusit, jak to funguje. Funkčnost stahováku dopředu prostě nepoznáš. Kdyby seděla ta díra a nemuselo se to upravovat, bylo by to ok.
Dotaz čim povlujete protikus rohatky v těle ořechu a náboje u DT 350
spešl klíčem,
Tip kde ho sehnat popořadě cena ?
Vogyy neumel by tohle nekdo poslat do kanady? Dodavatel to ma za hrozne mnoho tady.
Postovne bude stat ranec. Potrebujes aby to nekdo privezl.
Na eBay toho najdeš plno a levne
Na eBay toho najdeš plno a levne
seženeš někde strhlou rohatku a přivaříš ji k gola ořechu. a je to.
diky
Ahoj, mam 3 zapadkovej ořech. Vůli v náboji a protřebuju vyměnit ložiska.
Jde to i bez vyndani “ring nut” nebo ho musim sundat?
Dekuji.
Zaco?
:)
Slušní lide, když se na neco zeptají, tak i predem podekuji. Chapu, ze vetsina mistnich lumenu, nevi o cem mluvim, bohuzel.
Jsi vážně tak blbej nebo to jenom hraješ?
Neděkuji.
Protože předem se neděkuje. To tě neučili ve škole, ty lumene?
Tak ti, hodný člověče, děkuju za osvětu a internetovou výchovu
S tim si muze akorat tak vytrit naboj.
Vnitřní v těle ne
Kruci, to neni moc dobra zprava… diky
Jediny cim te muzu utesit, ze vetsinou odejde to druhe lozisko, takze by teoreticky mohlo stacit vymenit jen to a lozisko pod ringem nechat…
Používám bílou vazelinu ve spreji Teroson VR 730
Prokluzuji mě zubatky (ratchet) 18T u DT 350 a nejsem si jistý, čím to vyřešit…
Předevčírem jsem udělal větší očistu kola a čistil kazetu kvůli přechodu na voskované řetězy (tj nový řetěz a kazeta s ani ne 1000 km, stejně staré náboje). Tedy nebylo to jediná změna, ale to prokluzování při záběru mi vychází na problém s zubatkami.
S tím jsem sundal ořech, čistil a mazal. Použitá DT Swiss vazelína na mazání ratchet systému.
Pružiny byly užší stranou k zubatkám (tj měly by být správně)
Původně jsem myslel, že vazelíny dávám relativně málo (koukal jsme na video od Rides of Japan). Ale dělal jsem prstem, takže řekněme, že bylo moc…
To prokluzování se projevovalo při silnějším záběru (typicky rozjíždění z místa). Takže jsem na začátku vyjížďky asi pětkrát za sebou sundaval. A očisťoval papírovými kapesníky (tedy redukce vazelíny k skoro žádné).
Viz foto při dnešní demontáži.
Ale to proklouznoutí se občas vyskytlo…
Doma Google, stažený manuál od DT Swiss… A pořád nejsem chytřejší, protože vazelína pak skoro nebyla, tak co může to občasné proklouznoutí způsobovat?
Co mi přijde trochu divné je ta větší tolerance mezi tou podložkou (spacer 9 v manuálu) a zubatkami. Vlastně to umožňuje to šikmé postavení (viz foto). Na druhou stranu ty zubatky jsou vymezovany vnějšími zoubky na nábě a ořechu. Ale na vnitřku zubatek jsou 180° proti sobě stopy ošoupání (viz další foto).
Je ta větší tolerance normální?
Prostě nevím a nápovědu uvítám.
Blbý je, že při zkoušení rukou se neprojevovalo. Až při (jen některém) silnějším záběru
Vyčisti pořádně vnější zoubky na nábě a ořechu,trošku to mázni, můžeš lehce roztahnout pružinky, ale takhle na pohled to nevypadá unaveně… pokud to nepomůže, tak jedině vyměnit, ale od pohledu to nevypadá že by to bylo potřeba měnit.
Napružil bych více perka, ale pokud jsi to poskládal správně, musí to být v pořádku. Jednodušší systém snad ani není.
Prvně jsi to přemazal, úplně to odmasti i vevnitř náboje a ořechu hadrem s čističem brzd třeba, dej jen tenký film na vnější zuby a rohatky proti sobě nech čisté.
na perka bych fakt nešahal,
Po 1000 km se zubatkami nic být nemůže. Nepřeskakovaly mi, ani když jsem je namazal hustou lepivou vazelínou (ještě předtím, než jsem zjistil, že se to nemá:). A to za sebou po předchozím majiteli mají určitě víc než 1000 km.
Spíš jsi to špatně poskládal. Neztratil jsi nějakou podložku? Máš tam danou správně koncovku?
může, když je jednou protočíš strhneš někde hranu a pal nedosednou
Přijde mi, že dosedají (viz foto). Tedy, že se nepoškodilo… ale ten rachot, když to projelo je velký. Nehledě na to, že je to o držkopád.
Nejaky nápad, kde by mohl být problém?
Vyfoť to ještě vyčištěné, ale z tohoto pohledu jsou strhlé hrany
Z tohohle pohledu to vypadá, že na špičkách těch rohatek jsou plošky.
Jestli to byl nový náboj, tak je to možná na reklamaci.
Když koukám na fotku č. 4 tak pokud to není jen špína tak jsou ty rohatky pěkně zrasované, to rozhodně nevypadá že mají najeto 1000km
Viz foto… A manuál, pokud dobře čtu je tam: 2 krát perko, 2 zubatky, 1 vymezující podložka
Špatně mohou být jen pružiny (úzkou vs širokou stranou k zubatce. Ale bylo tou úzkou k zubatce dle návodu)
Zubatky jsou dvě stejné, tj obě zuby k sobě. To být blbě nemůže (protože to většinu času zabíralo, to by jinak nefungovalo vůbec ne?)
No a víc dílů tam není… Tak co bych měl špatně? Fakt nevím :-/
Mohlo tam být nějaké tvrdé zrno, které blokovalo úplné zapadnutí zubatek nebo tam bylo moc vazelíny?
Tipuju zapatlané vazelínou, pak párkrát protočení v tahu a rohatky jsou v prdeli.
toto bych si tipnul já taky. Na těch rohatkách je vyrytá drážka, podle mě nějakej šutřík.
Když si vezmu co zažily moje rohatky – budou mít klidně 20 tisíc na biku, často v bordelu a navíc 36 zubový, tak tohle po tisíci snad ani neni možný.
Fotka č 4 rohatky to mají za sebou výměna, Mam doma 3 náboje DT 350 a jeden z nájezdem 15 000 km± a fakt vypadají rohatky o 1000% lip.
Děkuju, už jsem hledal.
Jen ta fotka č. 4 nahoře není úplně šťastná. Je to po vyndání bez čištění.
Ale i na čistějších zubatkách (obzvlášť při zvětšení) jsou vidět šrámy z těch protočení…
Tedy beru, co psal výše Kubad: protočení je poškodilo.
Člověk to nechce slyšet (že já vůl to domazával) , ale asi to tak bude.
Až se trochu vyčasí zkusím ještě po vyčištění. Když se bude opakovat, jdu shánět nové. Ach jo.
měnil sem za 36z v novem náboji, takže mám 2ks 18z nových
ještě zkus ty strhlé hrany zabrousit, třeba to pomůže
Otázka zní čim brousit když to to kalené ? Co řešíš koupit nové a ponaučení pro příště čistit a mazat .
když se mě to stalo tak jehlový pilník pomohl :D
a šlo na tom jezdit, než došly nové, byly to teda Syntace, ale to je +/-to stejné
Možná nevím asi by mi zato nestalo si rozbit hubu kvůli par kačkam.
Jemnym pilníkem? :D
tohle je v poho.
pošli fotku do bottica.
Tohle je podle nich ok tak bud v poho.
Mam problem s kazetou – https://www.sunrace.com/…detail/csms8
na tyto nabe
https://www.bike24.com/p281576.html
Kazeta je na orechu bez jakekoli podlozky, poradne utazena, a zadni blok nejvetsich pastorku nedrzi poradne na na kazete, je tam nekolik mm volneho protoceni, nez zacne zabirat, kdyz najedu na nerovnost, tak to rachta, jak ten blok mirne lita po orechu.
Tusite plz co muze byt blbe? Kdyz jsem pod kazetu zkousel dat podlozku, co byla s nabou, tak konec kazety uz o tlpoustku podlozky presahoval konec orechu.
Predem dik
patří tam podložka za kazetu, máš delší silniční ořech a MTB kazetu
Dík, ale když jsem jí tam dal, tak kazeta přesahovala pár mm přes konec ořechu, a už to nešlo moc chytit tou matkou. Jsi si tím jistý?
Je to tato podložka nebo jiná?
https://www.bike-components.de/…sette-p9904/
může stačit i 1mm je to o tolerancích
Super, dik za info, ale jak to ma byt spravne, aby hrana kazety byla s hranou orechu, nebo jak poznam, jak to ma byt?
správně – je utažená kazeta :D
a co nejmenší přesah nejmenšího pastorku (dej si ho tam samostatně abys viděl kam až jde
Aha, to bude asi toto:
1.85 mm:
Thickness: 1.85 mm
Application:
Manufacturer Part Number: Y-4T724000
ano podložka by měla mít 1,8mm
ale jak píšu někdy stačí i 1mm
Zkusim ,dik
často kazeta vypadá, že poslední pastorek ani nejde nandat, že už není na drážkách ořechu.
No, ted jsem tam dal tu podlozku 1.85, ktera byla s orechem. Jde tam jen jednim zpusobem, takze je spravne orientoavana. Nahodil na to kazetu, a ta presahuje orech o cca 1,3mm. Matka vypada ze ma rel. dost zavitu utazenych. Velke pastorky se uz neprotaci, nebo ne v obyvaku, uvidim jak za jizdy, ale zatim vypada ok.
Otazka je, zda je to takto ok, nebo tam dat/ma byt spise ta 1 mm podlozka, pak by hrany kazety a orechu vicemene licovaly.
mělo by to být jak to máš, jestli to bude s 1,0mm lepší nebo naopak neutáhneš kazetu těžko soudit
rozdíl je 0,8mm to zase není moc :D
Ok, dik, takze cil je proste mit kazetu trochu odsazenou od hrany orechu, aby se tim pak stahla, I see. Projedu a uvidim.
Mel jsem porad za to, ze to vse resi drazky na orechu vs profily na kazete, nechapu proc tam maj takovou vuli, a neni to s min vuli.
Prinejhorsim strhnes nejmensim pastorkem orech.
Tvl nestras, stava se casto?
Nekomu se to tu povedlo, vcelku jsem na to koukal. Mozna to byl Jiri, ale jistej si nejsem.
Hmm, tak to by chtelo asi tu 1mm radeji.
Proste si prekontroluj, ze vystupky na nejmensim pastorku sedi na orechu celou plochou. Pokud ano, tak neres.
Jasný, díky
Ač mám s tímto nábojem trampoty, tak toto se mi nepovedlo :). Jo a pod kazetou mám 1,85 mm podložku.
Pod tou samou kazetou jako mám já?
Dik, tezko tusis kolik ma kazeta presah vuci orechu, jen tak pro zajimavost?
To ti bohužel nejsem schopný napsat, kazeta se mi kvůli tomu shazovat nechce. Nicméně pojistná matice šla zašroubovat bez problémů, řekl bych zcela standardně, a nepřipadá mi, že by držela třeba jen na jednom závitu. Když jsem tu Sunrace zkoušel bez podložky, tak na ořechu lítala.
Tak jsem tam dal tu 1mm, a vypada to akorat, lehky presah ze kazeta drzi, ale zaroven je dost zavitu na matce.
Dával jsem to sem já, už ale nevím kam :-)
Stalo se to kámošovi, asi silné nohy. Dovezl mi to s protočenou 11t, tipuju špatně utaženou závěrnou matku. Ořech už jsem rozřezal, foto už nenajdu
Jasny, np, dik za ino.
.
Zdar chlapci, prosim o radu, nedari se mi vysunout orech z DT 350 SP(12×148) naboje. Je tam klasickej HG(Al), sundal jsem kazetu, krytku(i kdyz jsem pres hadr chytil orech do sveraku, stejne jsem ho nedostal ven, dal jsem zpet nejakou starou 8s kazetu a zkousel to vyklepnout dubovou tyckou z druhe strany pres kazetu(klepani na nejvetsi pastorek z druhe strany). U Sterby mi rekli, ze mam minimalne 14 dni smulu. Nemate nejakou radu co s tim. Kamosum s DT240 vypadava orech s kazetou samovolne z naboje. Myslel jsem, ze tam je stejny system. Diky za pripadne rady.
je tam stejný systém jak u DT240
jde to samo lehce rukou, jediná možnost jsou přirostlé ložiska k ose – takže co nejde silou, jde vetší silou :D
Jo tak nejak to tusim. Ma smysl to vytlouct pres osu z druhe strany(kvuli pristupu) nebo byl to delal skrz tu zadni stranu kazety? Nebo mas nejaky lepsi trik?
to neklapne z leva od kotouče to ven nejde, ložisko je dotažené kroužkem v kterém je rohatka (ten se musí po demontáži ořechu povolit), a osa je osazená, takže ne
Jo diky, tusil jsem, ze to bude z jedny strany osazeny a klepnout do osy z druhe strany(strany orechu) a tu osu vysunout na druhou stranu(stranu kotouce) – koukal jsem na nejake videa, ale byli to DT naboje s praporkama(370?)
ale jde osa od ořechu ven, půjde i s ložiskem u kotouče, ale to by nemuselo vadit, stačí asi kousek, utrhnout ořech na ose.
Pokud nepomůžou rady dole pode mnou
Vrať tam kazetu a zaber.
Presne, vrat kazetu a stahuj i s kazetou.
Vrať tam nějaký pastorek z kazety, zašroubuj stahovací maticic kazety a trhni za to.
zatim prd – nastrikal jsem tam jeste WD, necham to chvilku posobit a jeste to zkusim.
To bude pravděpodobně deformace spaceru mezi ložisky v ořechu. Když to je fest zakouslé, nenašel jsem lepší způsob než vylisovat osu s ložiskem na NDS (strana u brzdy).
Zároveň, pokud moje dálková diagnóza sedí, budeš potřebovat nový ořech. Nemyslím že DT prodává ten spacer, pokud náhodou není stejně dlouhý jako ten mezi nábojem a ořechem. Každopádně servisovat dt ořech není žádný med, proto to DT nedoporučuje a říká že ho máš vyměnit.
Co je na servisu DT ořechu těžkého?
Taky někdy bývá docela přirostlá koncovka resp. okroužek co jí fixuje na ose. V ořechu být problém nemusí. Koncovka se vyklepne vyražečem ložisek a ořech už jde sundat snadno. Ale může to být i tim ořechem no. Spacer v ořechu je delší než ten mezi ořechem a nábojem.
Myslím že to není u všech typů, ale aspoň u některých kde jsou obě ložiska v ořechu stejná, musíš vnitřní ložisko listovat skrz vnější uložení ložiska, takže i to nové ložisko musíš lisovat dvakrát. A zarovnat to vnitřní při vylisování tak, aby se ti nevzpříčilo v poloze toho vnějšího může být oříšek.
Neříkám že to nejde, ale DT říká nedělej to. Sám jsem to párkrát dělal ale už se mi to ani nevyplatí.
No jo, to vnitřní ložisko je potřeba z druhé strany vylisovat za vnitřní kroužek. Pokud neni totálně rozpadlý tak se tim dá dodržet souosost a nevzpříčí se. Tady celej ořech stojí okolo 1500 a jsou v něm horší ložiska než za 2×250.
A někomu odešlo vnitřní ložisko ořechu? To skoro nejde, ne?
Mne se vysypalo hned na prvnim kole (kdyz nepocitam detska). A vylisovat uz fakt neslo, bylo rozpadle. Ani v bordelu jsem s tim nejezdil. Ale nebylo to DT, ale Easton.
Jasně že jde. Zvlášť s velkejma kazetama je to docela snadný. Mě odešly ložiska v ořechu po asi 3000km na endurku. Dal jsem tam Enduro Max a je klid.
Proč max do ořechu? Asi ti nemusím říkat že max přeci nejsou navržené na konstantní otáčení kvůli drážkám v inner/outer race (jak se to řekne?), tak by mě zajímalo jestli to něco vydrží. Jednou jsem dal max do předního náboje z nouze když nebylo nic jiného, a nevydržely ani zdaleka tolik co normální enduro.
Na zkoušku. :-) Jasně že vím, ale jsem si tak říkal, ty ložiska dostávají docela nálož do stran od silového šlapání na velkých pastorcích do kopce, přitom jsou jen někjaký 3 cm od sebe. To by měly Maxový ložiska snášet asi lépe. Zároveň se ale ještě netočí nijak moc rychle – šlapeš max do nějakých 35km/h = cca 250rpm max, většinu času spíš okolo 10–15km/h = okoo 100rpm, a cestou dolů se hodně často kývají a dostávají přitom spoustu rázů stejně jako ložiska v zadní stavbě protože pedalkickback. A zatim docela dobrý, nějakých 4500km a točí se úplně jak nový.
Zajímavý že mezitim ložiska v těle náboje a i vepředu jsou i po těch skoro 8000 taky furt dobrý.
A co prosím te cpeš do nábojů za ložiska?
Já tam cpu japan z Tobexu, a docpávám je vazelínou (jen trochu, aby se netočila ztuha). myslím, že mají značku NTN.
Nebo SKF je asi ještě lepší volba. Nestandardní velikosti beru co seženu, klidně čínu. Enduro není zrovna výjimečná kvalita a Max bez klece je na čepy, né do náby. Jen teda v Max provedení jsou enduro asi nejsnáze sehnatelné a za ty prachy v klidu.
Skf jsem chtel taky ale prý kvalita šla strašně dolů.
SKF trpí na padělky kam se podíváš. Originální SKF je celkem problém sehnat :D
Klasický enduro. Zatím vždy mi vydržely několik let, přední i 5,zadní tak 3 roky na EN i DH kolech ve všech možných podmínkách.
z cca 15–20ks lozisek co mi prosly rukama mely v zadni stavbe nejmensi zivotnost enduro max. japan z tobexu se mi nikdy nekously. enduro max ano. nemam to podlozene nejakym exaktnim porovnavanim ale emduro max jiz nee.
Já jsem s nima v zadní stavbě spokojenej.
To je divný, že se nekously, když jsou normální klecová.
Vidíš já s nima nikdy neměl problém, kromě pár příkladů které ale spíš budou způsobené rámem.
Loni jsem určitě udělal 20–30 rámů na enduro max, z toho většina včetně mých vlastních kol doteď chodí hladce.
Byly ale výjimky, a překvapilo mě na jakých rámech – Santa Cruz a Intense. Na SC nevydržely ložiska půl sezóny, a jeden Intense Tracer jsem měl v shopu každé dva měsíce. Bohužel „privátní“ odpověď od kontaktu v intense byla, že to je normální..
Takže technicky vzato by se dalo říct, že to je nějakých 10% co nevydržely, ale vzhledem k tomu, že jsou to všechno rámy na stejném systému, a originální ložiska od SC (ne enduro aspoň v jednom případě) zahynuly stejně rychle, nedávám to za vinu ložiskám ale buď design, nebo zpracování rámu.
jenze ja vse ve stejnem ramu. max jsem jednou nezkontroloval a za dalsiho 1/4 roku jsem je pootocil o 5 – 10st. po sezone chodily loziska jak kdyby byly misto kulicek krychlicky. japan z tobexu jsem do podobneho stavu nedostal. nedelal jsem si podrobnou statistiku, mozna ty max dostavaly vetsi coud nevim, ale ja uz max ne. a to mam bikecafe za rohem a do tobexu musim jet dal :)
Japan jsou i levnější, ne?
Japonce z tobexu jsem taky kupoval a vzdy držely lip jak originály. Jak píše Kachna, některý rámy na to trpí, mě odchazely ložiska u Giantu Reign X už po 3 měsících u Scott Voltage Fr to bylo podobné, na druhou stranu u Speslackyho Endura jsem na to za 5 let nemusel sáhnout.
Spešl má ložiska S&S, přijde mi, že ty vydrží nejvíc.
Jestli jsem to pochopil a přečetl správně tak enduro max je na rámy a na naboje maji enduro abec 5?
na náboje resp. celkově všude kde se to rychle točí mají Abec 3 nebo 5 (liší se přesností) nebo keramická v několika řadách.
co myslis tim servisovat orech? loziska jsem v nem menil x krat. ale dolu jsem ho dostaval bud lehce nebo fakt lehkym nasilim. to ten ozubenej krouzek za rohatkou musel jednou jet (s celym kolem) do bottica protoze s nim ani Hnoj nehnul
Ořech chci vyměnit za XD, takže to me netrápí, s orechem HG nic není. Nechal jsem působit WD40, ale bez úspěchu. Zítra dam druhé kolo. Ořech jsem cca o 0.5mm povysunul ven, ale dal ani prd. Diky zatím za rady. Budu informovat.
A že s tím hg nic není víš jak? Pokud máš sundanou koncovku a ořech nejde sundat, dost často je to právě tento problém. Často způsobený přílišným utažením osy, dt jsou na to trochu citlivé.
Neříkám že to je určitě ono, ale když nejde sundat ořech sám o sobě, z mojí zkušenosti je to často právě tímto.
Tak sundano, diky chlapci za pomoc. Nakonec jsem sel cestou YT – pres plastovy valecek jsem vytloukl osu spolu s loziskem skrz orech. Spacer je neporusen, alespon na nem nejsou videt zadne viditelne deformace, ani oderky, vse vypada OK.
to Kachna: jak poznam, ze je orech KO? jevi se uplne v pohode, bez vule. Tahle akce nemela resit vznikly problem, mela za ukol sundat kilovou NX kazetu a dat tam profrezovanou GX spolu s orechem a dat tam zaroven rohatky s vetsim POE.
Jelikoz bych se chtel do budoucna toho HG zbavit, nerad bych prodaval nejakou poskozenou vetes.
Jeste jednou diky.
jsou na ose nějaké stopy kde to drželo?
ne, vubec nic. Zadna oxidace nebo mechanicke poskozeni, ani na ose, ani na tom rozpernym krouzku.
a jde ten ořech na tu osu nasunout lehce? samo na namazanou
to jako že bez koncovky to nešlo sundat? tam neni za co by to drželo.
ted už tam ten ořech jde lehce?
přirostlé ložiska, deformovaná rozpěrka , to může držet
Ložiska se točí hladce? Dražkování není od kazety ohlodané?
Drazkovani je samozrejme okousany jak stromy v ZOO. Jelikoz na Al orechu byla NX kazeta bez unasece(nebo s malym unasecem). Orech tam zkusim zpet nasunout – dobrej napad zjistit proc to tak debilne slo. Ale lozisko s tou osou z5(na strane kotouce) tam slo s predpokladanym mirnym odporem. Jojo vsechny loziska na ktery vidim jsou v pohode.
@biker – jojo psal jem to nahore, sundal jsem kazetu, koncovku, pak se s tim rval pres starou kazetu bez koncovky, nakonec pomohlo viz vyse.
tak po vycisteni orechu a namazani osy orech tam jde puvodni orech rukou docela velkou silou nasunout – odpor je v loziscich ne vy rozperny trubicce v orechu. XD orech tam jde nasunout mirnou silou a vysunout stejne tak.
ložiska jemným smirkem zevnitř očisrir – musí to jít +/- stejně jak ten nový Xd
Ořech by měl jít nasadit lehce, jinak to bude nejspíš právě ten spacer. Dá se s ním volně pohybovat mezi ložisky? Měl by sedět vcelku těsně a neměl se hnout když s ořechem třeba zaklepeš.
Ahoj, chci se zeptat kolik tak běžně stojí v servise výměna ložisek v náboji? Zatím mě to nečeká, ale výhledově zkoumám jestli se mi vyplatí si koupit pár přípravků a udělat to svépomocí nebo to prostě jednou za čas svěřit servisu?
Záleží kde, obvykle 100–250 přední a 200–500 zadní. Plus ložiska samozřejmě.
Nevím kolik toho najezdíš, ale já na DT350 ještě ložiska neměnil. Mám zadní, nyní ca. 6 let, enduro kolo, ca. 1500km po trailech ročně. Bez bordelu.
Není to o kilometrech, ale vhodně namířené wapce nebo opravdu výživném bahenním závodě. Na silnici/cx mě výměny dohnaly cca po 35000km.
na 240kách budu měnit cca po 2 letech. Na 350 jsem neměnil nikdy. Pokud nejezdíš vyloženě závody ve vodě tak bych se nástroje vyprd – to se dřív změní zase standardy…
To já náby 350 přední 2roky a zadni je taky zralej, ale ježdění převážně parky.
Pouziva nekdo na mazani rohatek Shimano Freehub grease? Nejake zkusenosti? Je o dost levnejsi.
proč myslíš že DT používá a doporučuje svoje drahé mazivo?
ano zkoušel jsem oleje i vazelíny – výsledek používám" origo DT ta malá tuba je fakt navěky
důvod? – protočené rohatky + tlama + modřiny
Ale tohle konkretne jsi nezkousel? Je to take do orechu, tak bych predpokladal, ze to bude mit dost podobny vlastnosti.
DT není vazelína, prostě mazivo na rohatky, používá víc výrobců už
jinak přeji hodně štěstí při testování hlavně v chladu, těch protočených slepených rohatek sem servisoval víc, :D
Já naopak svoje 350 origo vazelínou nekrmím a nikdy nebyl problém. Na léto dávám nějakou jinou vazelínu – zelenej motorex, pm600… a na zimu olej vyšší viskozity – převodový, float fluid… Ani 18 ani 54z s tim nemá problém.
Taky bych v tom neviděl zas takovej problém… Na Mavic rohatku používám od motorexu lithiovou white grease, tu vlastně patlám i na praporkový ořechy. A fakt žádnej problém. Zkoušel jsem tam už kde co. Originál tam Mavic používá svoji biosračku. Každej výrobce si doporučuje to svoje. Nedělal bych z toho raketovou vědu, stačí nebýt jantar a totálně to nezapatlat.
Ten fox float fluid neni spatnej napad, toho tu mam tuny.
ja používám origo a nemusí se na to rok šáhnout, před sezonou rozborka, vyčištění namazání
vazelina an zimu nefunguje, olej se musí častěji mazat, zaleží jak se ti do toho chce lézt :D
Na dt staci libovolny hustsi olej. Kdyz to jinak nejde, tak je lepsi to mit suchy nez pokusovat s nejakou vazelinou pochybnou.
Teda mysleno na dvourohatku, ne jednorohatkovy exp, s tim jsou problemy pokud to neni namazany dobre spravnym mazivem. Dvourohatka je nesmrtelna a blbuvzdorna
Tak nejaky cas uz to mam tim Shimanem namazane, zatim uplne bez jakychkoliv problemu. Naboj je ted navic tissi. Napisu pak po zime jestli si nerozbiju hubu ;-)