Máte někdo nějaké zkušenosti?
Máte někdo nějaké zkušenosti?
Chvíli je mám, ale pouze desítky kilometrů, zatím se zdají v pohodě, ořech necvrčí.
Mám jen vzadu, taky jen pár desítek km, ořech je celkem slyšet ale problémy žádné.
Tak jsem zjistil uchem blíž u kola, že ořech cvrčí, ale jenom tichounce :-)
Kolik mají najeto? U mě teď 150 a docela cvrčí.
Řekl bych tak 100 až těch 150 km ;-)
Mám je od loňska, najeto tak 8 000 a naprosto bez problému.
Díky.
Čau, hodí se náby sram X9 (přední 15mm a zadní 135×10mm) na AM/EN ? Zajímá mě především odolnost, spolehlivost a poměr cena/výkon. A k tomu ráfky http://www.spoke.cz/dt-swiss-m-480/ jestli s nimi máte zkušenosti na AM/EN použití. Díky
V opravdu techniclych pasazich mohou chybet polohy cvrku, ma jich jestli si dobre pamatuju jen 18, treba u Shimana jsem napocital 32 a to je porad jen prumer, jsou i lepsi.
Jinak ta tvoje sestava mi moc nedava smysl, naby spis prumer i hmotnostne, lehke rafky na XC a superpevne spice. Dal bych normal 2 mm draty, hmotnost stejna, pevnost dostatecna a rafky neco tezsiho, odolnejsiho aspon k 500 g jestli to chces na drsnejsi jizdu. Muj nazor.
Hehe, jsem prvne cetl ze spice Alpine III, nevim, kde jsem to videl. Ostatni ale plati. Rafky aspon 520 g, prece jen hmotnost je umerna pevnosti.
Crossmaxy, Crossridy, Crosstraily, Ksyria, R-sysy a vůbec všechny Mavicy měly až donedávna taky jen 18 poloh cvrku a nikdo si toho nikdy nevšiml a nikdo o tom nikdy nemluvil a nikomu to nikdy nevadilo, aspoň co jsem si všiml. Zato u X9 se to tady omílá pořád, nechápu proč ;-)
Taky moc nevim. Defakto to není poznat. Jen vyloženě když člověk z ****** někde zkouší nějaký věci skoro na místě, tak takovýto jemný přišlapávání,tam to je trochu znát, ale naprostá většina lidí si toho ani nevšimne.
defakto to je sakra poznat, ale jezdit se s tím samo dá
V čem je to při normální jízdě poznat?
při normální jízdě to poznat nejde
Však nejezdím jen normálně, kolikrát si taky potřebuju přislápnout, vrátit kliky zpět atd. a nikdy mě ty náby nějak nelimitovaly. Ale holt asi jste jinej oddíl :)
že něco nevnímáš, neznamená že to není :D
další debata je celkem o ničem protože máš samozřejmě vždy pravdu
Ostatně stejně jako máš pravdu vždycky i ty ;)
A já jsme nepsal že to nevnímám, jen že to v podstatě ninak neomezuje.
Starý Mavic ořech má 24 POE (a ne 18, to je pořád sakra rozdíl). A i to bylo znát, že není zrovna úplně ono.
Pokud někdo vůbec nejezdí technické věci a jen dupe souvisle do pedálů, tak mu to může být fuk.
Třeba v technickém výjezdu, kdy jedeš lehký převod a několikrát během výjezdu je potřeba si šlápnout i proti směru šlapání (abys nevzal nějaký šutr nebo jiné místo pedálem/klikou když tam není místo) a následně co nejrychlejši zabrat (jinak ve výjezdu končíš), tak se rychlejší záběr sakra pozná (na hodně lehkém převodu to je už slušné protočení klik naprázdno než to zabere při nízkém POE).
Pro srovnání pár dalších současných ořechů. Současných Mavic ořech má 48 POE, Fulcrum ořech má 36 POE.
Pro mě je to příjemné od hranice 36 POE (na 24 POE se ještě dalo, ale už mi to někdy vadilo). 48×36 už jako velké zlepšení nevnímám (dlouhodobě jsem v poslední letech jezdil starý ořech Mavic s 24, nový ořech Mavic s 48 a teď mám na už delší dobu na všech kolech Fulcrum ořech s 36).
A pak občasná situace, kdy ořech střelí (po situaci kdy se nešlapalo se chytí na hraně jeden praporek a přeskočí to do další polohy, kde se už dobře chytí všechny praporky) a stojíš v pedálech celou vahou, tak s menším POE je také daleko nepříjemnější (jak ustřelí kliky o delší kus).
Sakra, jak já na tom můžu vůbec jezdit když to čtu. Že jsem s tím ořechem vyjel na jeden zátah třeba Wiessnera, to musím bejt sakra dobrej teda :)
Byl jsem v Rychlebkách už delší dobu zpět, tak nevím přesně názvy.
Wiessner je ten závěr směrem nahoru před začátkem Walesu?
Jestli ano, tak jsem ho vyjel celý taky (v kuse bez šlápnutí) a to jsem fyzicky slušná lemra. A celé to bylo pouze o fyzičce (pro mě to bylo už akorát na hranici, být to výrazně delší, tak bych to už nedal).
Tohle není technický výjezd, tam žádné častější šlápnutí dozadu co popisuju nebylo třeba a nijak se tam menší POE nemělo kde projevit.
Nahlédnu-li do ořechu Mavic z mých Crossmaxů, vidím jen 18 zubů. Opravdu je POE 24? Pak tomu nerozumím. Podle mě má crossmaxácký ořech jen 18 poloh.
Nemám tu už nějaký čas starý Mavic ořech, tak nemůžu ověřit. Vycházel jsem z více údajů na netu a je možné, že to je blbě.
Přeci jen fotka je fotka.
V každém případě u Mavicu to není v praxi žádný zázrak (Fulcrumy a nový ořech Mavicu v praxi mi přijdou zcela ok).
Pořád to je ale lepší než ten Sram (ten jsem ani nejezdil, ale co hledám, tak 18 opravdu nemá).
teorie pěkná, ale v reálu je to fuk. Jezdím dost prudký výjezdy i technický a na POE jsem teda nedojel nikdy :)
jedna prudící – prudký výjezd kde stihneš otočit proti směru, není prudký výjezd. Tam kde na to máš čas, tě menší poe nezabije.
za mě to je hledání problému kde není
+1
Jak psal vyse lukas, toto nastane, kdyz na chvili ve vyjezdu zastavis, zabalancujes a pak chces slapnout.
Občas si přešlápne dozadu aji mistr strmých výjezdů Zirecek: http://www.youtube.com/watch…
pro radost proč ne :)
teda šlo by to i bez toho myslím
uritě jo, ale když už k tomu dojde je příjemnější když ti to dřív zabere :D
A teď si představ, že někteří mají mnohem menší výkon a ještě k tomu třeba točí i vysoké kadence a stejnou pasáž pojedou na mnohem lehčím převodu než ty. U mě v praxi znamená, že jezdím každou chvíli na nejlehčí převod.
K tomu si představ, že když se jede při malém výkonu pomalu, že v daleko více situacích dojde k okamžitému zastavení (zase daleko dříve než u tebe, jedeš rychleji).
A najednou se POE projevuje mnohem více…
Já to v situacích kde potřebuju protočit rychle kliky dozadu vnímal u Mavic ořechu docela dost (a stávalo se mi, že najednou stojím a pasáž nedám; vyšší POE to ne pokaždé vyřeší, ale někdy to pomůže).
Až tak často ale takové pasáže nejezdím, takže s tím nebyl problém u Mavicu žít. U nového Mavic ořechu a Fulcrum ořechu je to v každém případě příjemnější.
Nemá to ale cenu dál rozebírat. Jako vždy se to zvrtlo k tomu, že když někdo nějaký problém nemá (a je jedno jestli z důvodu výkonnosti, toho co jezdí, jakým stylem jezdí), že takový problém nemůže u nikoho existovat…
Tohle je přesně jeden z důvodů, proč mi debaty na BF už nebaví a už přispívám daleko méně.
tak to není. Já netvrdím, že ten problém není. Tvrdím, že se to zveličuje a že i s vyšším POE se dá žít. I já sem tam na rovině protočím kliky (situací je celá řada), ale na úspěch nebo neúspěch průjezdu následné pasáže nemá POE vliv.
Bych se asi každýmu vysmál, kdyby něco nedal a jako výmluvu použil to, že má velký POE.
X9 ma poloh 15.
Mám je asi rok,najeto cca 3000km a v poho.
První X9ky, najeto cca 2000km v terénu a ložiska už se ozývaly dost.
Druhý X9 náboje cca 2000km, terén znatelně mírnější a stále v pohodě.
Akorát bohužel o něco vyšší váha zádního náboje. Jinak za tu cenu dobrý náboje.
Kolik váží ten zadní?
Myslím že cca 420g
Mám jenom přední, má za sebou dvě sezóny a nevím o něm. Kolo se točí bez odporu, vůle není, slyšet není, co víc si přát.
Mám přední i zadní a velká spokojenost.