Náhrada za crossové kolo Kellys NEOS

12 nepřečtených
  • Franco

    Zdravím a předem hlásím, že nejsem líný hledat, ale potřebuju jen nakopnout správným směrem.

    Jsem vcelku spokojeným vlastníkem docela obstarožního, ale spolehlivého kola Kelly NEOS viz fotky (rám 19"). S kolem není zásadní problém, je víceméně v perfektním stavu. Cca dva roky zpět jsem dal nové pláště (Schwalbe Land Cruiser Plus E-25, 42–622), kombinované pedály s SPD a k tomu boty – obojí za mě perfektní investice.

    Já mám 177cm, 85–90kg, jezdím vcelku hodně málo. Tipnul bych tam 1–2t km ročně. Typicky jedu kombinaci polňačky a silnice. Největší terén co potkávám je obrubník a větší kořen. Mám kolo typicky jako dopravní prostředek a výletování (vše rozhodně do 100km za den).

    Stávající kolo sice funguje, ale mám cukání si pořídit něco lepšího, co mi zase vydrží deset nebo kolik let :-).

    A teď otázka, má smysl kupovat kolo za 15t nebo si tím vůbec nepomůžu? Pokud bych nafouknul rozpočet na 30t, už to smysl dává?

    Moje požadavky víceméně zůstávají, tedy hardtail, lepší tlumení vpředu a brzdy, spíše crossová charakteristika, polepšit si s řazením (vystačil bych si bez přesmykače?).

    Případně pokud máte tip na dobrou kombinaci s komentářem (dočetl jsem se že v těchto vodách si dobře vede decathlon), tak budu moc rád. Nebo má třeba smysl vyměnit za rozumný peníze řazení na současném kole a jezdit vesele dál?

    PS: Pokud má smysl přejít na horské s vhodným univerzálním pláštěm, tak to taky může být varianta…

    0 0
    • Tomcat  

      Za 15k leda bazar sportovnější kolo…

      Kola typu cross a treking nejsou určený primárně ke vykonostnimu sportování. Proto mají vzpřímenější posed pevnou nebo až symbolickou odpruženou vydlici.

      Rozhodne řazení by bylo až to poslední co vylepsovatt. To kolo má rezervy jinde. Výplety, vidlice, kliky, rám …

      Ano v Decatlonu takový Rockrider xc500 nebo gravely okolo 30k nebyly úplně špatný, jenže skladem nejsou.

      Ale solidní crossy mají jak Merida tak Canyon jenže dostupnost a cena.

      1 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -30% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 17 399 Kč -30% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -37% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      11 099 Kč -37% MOC 17 699 Kč

    • Franco  

      Ok, tak koketuju s myšlenou osahat si Kellys Gate 30, seženu ho do 30 tis a je v dosahu na vyzkoušení.

      Bojím se toho, aby mě při 30km cestě po silnici neštvala ergonomie nebo tlustý pláště. Přeci jen ten cross na to má lepší předpoklady. Ale to uvidím a třeba zjistím, že je to nesmysl.

      Jinak k tomu Kellys Gate nějaký komentář? Seženu někde něco lepšího za míň peněz?

      0 0
      • Jezevec70  

        Pláště můžeš dát klidně stejné, jaké máš teď. Tohle bych řešil až jako poslední.

        3 0
      • Tomcat  

        Předpoklady na co ? Cross neni vic univerzální než mtb a není pro výkonnostní sport.

        Šířka pneumatiky není přímo úměrná valivemu odporu, nebo jen hmotnosti pláště, nebo jeho odolností.

        0 0
      • blackseal  

        Kup si gravel. Kludne Kellys Soot 30. Vyjde to lacnejsie a posluzi lepsie. Gate ma najtazsi prevod 34×10, uz pri lahko nad 30 km/h budes davat druhe najmensie kolecko. A plast urcite vymen.

        0 0
    • Dan205  

      S krosem (Author Vertigo) jsem jezdil necelý rok, jezdil průměrně 300 km měsíčně. Neměl jsem žádné nároky, protože jsem se ke kolu vrátil po spoustě let. Byl jsem s ním spokojený, ale vzhledem k častému používání jsem chtěl něco kvalitnějšího a jako náhradu hledal zase něco ve stejném stylu. Naštěstí jsem prozřel a koupil gravel. Najednou mě jízda víc baví. Pro tvoje účely (jezdím v podstatě podobné trasy) je odpružená vidlice zbytečnost, jen je potřeba si jízdu bez ní vyzkoušet a nelpět na ní.

      Jestli nemáš rozpočet vyloženě omezený (manželka, stav financí, ochota kupovat dražší kolo), tak se může stát, že neskončíš ani na těch 30 tisících. Protože zjistíš, že když přihodíš pár tisíc navíc, dostaneš lepší komponenty… takhle popřemýšlíš několikrát a jsi na 50 :)

      1 0
    • Kalic  

      Úplně jsem nepochopil, proč chceš kupovat nový kolo. Neřešil bych a jezdil na tom, co máš. Jestli máš problém s řazením, tak seřídit/vyměnit co je potřeba. Pro tvoji intenzitu ježdění naprosto dostatečný. Jestli nevíš, co s penězma, tak třeba investovat, dovolená, vzdělání, nebo do jiných zájmů, kterým se věnuješ intenzivněji.

      0 0
    • Franco  

      Gravel mě popravdě moc neoslovil. Jízdu na silničním kole na silnici vyloženě nemám rád a je mi bližší spíš ten terén. Spíš se chci časem víc klonit tomu (byť slabšímu) terénu než silnici. S crossem jsem se dostal vícekrát na hranici, kdy už pro něj terén byl za hranou ale prakticky nikdy jsem neměl pocit, že by mě omezoval na silnici.

      Rozpočet omezený zásadně není, ale zároveň nechci vyhodit dvojnásobek, když rozdíl ani nepoznám a i když, tak pro moji intenzitu naprosto nepodstatný. Nějak mi přijde, že poměr výkon/cena kolem těch 30tis je pořád ještě fajn a zároveň už ta kvalita je dost vysoká (pro mě).

      A proč chci měnit kolo? No mám to stávající asi deset nebo dvanáct let, doba pokročila a tak bych doufal že to nové bude prostě lepší. Částečně si chci udělat radost a tím vlastně i namotivovat k častějším jízdám. Určitě by bylo rozumnější dát peníze do vzdělání, ale to si fakt radši koupím kolo než se budu učit španělsky :-D. Seřízený to v rámci možností je, ale nějaký nedostatky se tam najdou. Je jich vícero, ale nic zásadního. Třeba páčky řazení občas neřadí, protože je vevnitř zatuhlá pružinka. Už jsem to dvakrát čistil, pomůže to na nějakou dobu ale stejně to není stoprocentní. Vidlice sice funguje, ale asi by mohla líp. Kombinace 3×9 mi přijde už zbytečně komplikovaná a 1×12 mi přijde elegantnější. Brzdy sice brzdí, ale kotouče budou jinde. Takže cestou výměny se mi moc nechce, protože by zůstal asi jenom rám.

      S tím převodem je to ale fakt, u crossa mám teď nejtěžší převod 4:1, u toho Gata je to 3,4:1. Schválně si najdu jaký převod na crossu odpovídá tomu nejtěžšímu na Gatu a vyzkouším, jestli bych to na rovince přežil a nepřipadal si jako kolibřík.

      Určitě se chci svézt na tom gatu, ale chci se maximálně teoreticky připravit na co se zaměřit. Takže díky moc za tu poznámku o převodu a když už tam budu, zkusím se přemoct a zkusit nějakýho gravela.

      0 0
      • Nachtlauf  

        Okoukni mtb 29" na 2×10 nebo 2×11 v cenové relaci, co jsi ochoten dát, když tě to táhne spíš k terénu. Problém může být s převody, jsi-li zvyklý na ty z crossu. Musíš porovnávat. Pláště není problém vyměnit na nějaké pro tvůj účel vhodné. A samozřejmě největší problém současnosti – DOSTUPNOST.

        0 0
    • šlapatko  

      Nic ve zlém, ale někde si 29 hardtail projeď. Tvé současné kolo má velmi vysoko řídítka a krátký posed. Na sportovním kole můžeš dost trpět. Na druhou stranu není problém otočit představec a řídítka vyměnit za vlajdy s větším zdvihem.

      0 0
    • Franco  

      Jj, ergonomie a posedu se bojím. Určitě chci nejdřív vyzkoušet a jak píšeš, možná budu trpět po 5 minutách a zůstanu u toho co mám.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.