Ahoj,
Protoze momentalne nemam v nemocnici co delat, premyslim o nahrade za svuj stary favorit (dvoutac 52/48, sroubovaci sestikolecko, dvoustenne rafky, plaste 700×30C, brzdy Centric, nosic vzadu s brasnami). Jsem s Favoritem velmi spokojeny, zel me pred 2 mesici srazilo auto a skoncil jsem se zlomenym obratlem (TH12, bez operace) v nemocnici, odkud ted vlastne z mobilu pisu (proto bez diakritiky :), a kolo pry taky utrpelo nejakou tu bolistku. Proto mam cas myslet na hlouposti a na to, jake kolo bych mohl poridit za bolestne :))
Nejsem zadny zavodnik (prumer tak do 30 po rovinkach, v trosku kopcovitem kolem 25), vetsinou jezdim po asfaltu, ale polnackam se taky nevyhybam (proto sirsi plaste). Rocni najezd mivam kolem 10.000 km, byvala doba, kdy byvalo i 15.000 km. Ano, na Favoritu. Ne, nezblaznil jsem se, opravdu to jde :)
Jezdim celorocne, bez ohledu na pocasi, vcetne zimy. Nekdy kratsi cesty kolem 20 km, jindy neni problem dat 100 km za odpoledne. Podle casu a chuti.
Momentalne mam cca 177 cm a 110 kg. Vaha se prubezne meni mezi 95–115, na Favu jsem zacinal jezdit pri 135 a nic se mu nestalo ;-)
Kolo mam na jezdeni a ne na neustale pucovani a opecovavani.
U Favorita se mi moc libily naklady na udrzbu – takrka nulove. Retez bez problemu vydrzel rok, rok a pul, a novy stoji stovku. Jinak se skoro nic nekazi, takze muzu jezdit porad. (Kdyz ctu o vydrzich retezu 1500 km, tak mi bezi mraz po zadech. Delate i neco jineho, nez menite retezy?:)))
Vicemene vsechno muzu opravit i po ceste, je to jednoduche kolo. Nehlede na relativni pohodli i rychlost jizdy – krosy a MTB jsem vetsinou nechaval daleko za sebou.
Takze shanim podobne kolo se silnicnimi riditky, coz je dulezite. Berany by mi proste chybely. Rovna mam na kolobezce, to mi staci :)
Proste se jich nechci vzdat, snad me pater nepremluvi :D
Odpruzenou predni vidli nechci – na rozbite polnacce vetsine lidi fouknu i s pevnou :)), nehlede na to, ze ty levne zas takovy zazrak nejsou a skoda kila navic. Staci moje speky.
Uz dlouho koukam specialne po nejake levnejsi cyklokrosce. Razeni Tiagra ale nepotrebuju, ma na me moc kolecek a nejaky tenky retez :))
Takze idealni moznost je nechat ji poskladat. Nastesti sikovneho mechanika v Kromerizi znam, a ted ho jen ukecat :)
Vzhledem k tomu, ze jezdim i na snehu (byt si to letos neuziju), jsem zacal uvazovat i o kotoucovych mechanickych brzdach. Preci jen projet krizovatku kolmo bez zastaveni kvuli namrzlym rafkum neni muj styl, i kdyz lonskou zimu jsem měl vzdycky stesti, ze zrovna nic nejelo :)))
Zatim jsem vymyslel zhruba tyto varianty:
Varianta 1
Ram Spyder Trilobit
Dualy Shimano ST-2300
Kazeta 8 kolecek, 2tac-kompakty/3 tac?
Brzdy cantilever /vecka?
Varianta 2
Ram Spyder Green disc
Dualy Shimano ST-2300
Kazeta 8 kolecek, 2tac-kompakty/3 tac?
Brzdy Avid BB 5/7 road
Varianta 3
Trekove kolo s pevnou vidli
Berany
Dualy Shimano ST-2300
Kazeta 8 kolecek, 2tac-kompakty/3 tac?
Brzdy Avid BB 5/7 road
Varianta 4
Sehnat novy ram na favorita a dat ho do pucu
Vymenit klinkovy (bezproblemovy) stred treba za 4hran a kompakty
Pripadne nova kola
Idealne nejake slusnejsi brzdy-ale tam by to chtelo asi starsi ocelovy trekovy ram a nacpat tam vecka
Dotazy ke vsem variantam
1/ budou vybrane dualy chodit s vybranymi brzdami? Vecka a kantiky maji trochu jiny chod lanka, kotoucovky zatim neznam… Ktere by k dualum byly nejlepsi?
Kantiky se mi libily taky od Avidu/Sramu
2/ 2tac compact anebo 3tac – nejakou „silnicni“ verzi s aspon 50, ale radsi vice, zuby? Dela se neco takoveho?
3/ jaka kola? Je mi jasne, ze naby musi byt jine na kotoucove brzdy a jine na rafkove. Idealne neco na prumyslovych loziskach, rafek na autoventilek (vyhovuje mi), 2stenny, pevne spice. Asi neco nechat zaplest, ze?
4/ bude se dat preskladat soucasny favorit na nize uvedeny ram? Momentalne vozim velikost 56. Napasuju tam kola s plasti 700×30C s blatnikem a presmykacem? (Jeden favoritacky ram, co jsem sehnal ma nejakou kratkou zadni stavbu a kola se mi tam nedari nacpat :))
http://www.cyklohladik.cz/…-zeleny.html
Pripadne kde splasit levnejsi ocelovy ram, na ktery by to slo ± preskladat?
5/ jste schopni odhadnout aspon zhruba cenu jednotlivych moznosti? Je mi jasne, ze varianta s kotoucovkami bude drazsi
6/ mate zkusenosti s ramy Spyder? Maji konkretne tyto navarky na blatniky a idealne i na nosic?
7/ na koli by me vyslo poridit druhy par kol, treba s tensimi plasti na silnici? U varianty s kotouci to asi vyjde podstatne draz, co?
8/ ktera z nich je nejrozumnejsi?
Je mi jasne, ze po financni strance ta posledni…
Pokud jste to dokazali docist az sem, tak klobouk dolu ;)
Diky moc za cas i vase zkusenosti a pripadne rady :)
(Kdybyste chteli poradit svetlo na kolobezku, tak bezva sviti Fenix PD32 ultimate edition. Vypalite vsem zrak :)))
Diky moc a mejte se!
Brůča