Nahrada za Favorita - CX? jakou moznost vybrat?

62 nepřečtených
  • Bruca

    Ahoj,

    Protoze momentalne nemam v nemocnici co delat, premyslim o nahrade za svuj stary favorit (dvoutac 52/48, sroubovaci sestikolecko, dvoustenne rafky, plaste 700×30C, brzdy Centric, nosic vzadu s brasnami). Jsem s Favoritem velmi spokojeny, zel me pred 2 mesici srazilo auto a skoncil jsem se zlomenym obratlem (TH12, bez operace) v nemocnici, odkud ted vlastne z mobilu pisu (proto bez diakritiky :), a kolo pry taky utrpelo nejakou tu bolistku. Proto mam cas myslet na hlouposti a na to, jake kolo bych mohl poridit za bolestne :))

    Nejsem zadny zavodnik (prumer tak do 30 po rovinkach, v trosku kopcovitem kolem 25), vetsinou jezdim po asfaltu, ale polnackam se taky nevyhybam (proto sirsi plaste). Rocni najezd mivam kolem 10.000 km, byvala doba, kdy byvalo i 15.000 km. Ano, na Favoritu. Ne, nezblaznil jsem se, opravdu to jde :)

    Jezdim celorocne, bez ohledu na pocasi, vcetne zimy. Nekdy kratsi cesty kolem 20 km, jindy neni problem dat 100 km za odpoledne. Podle casu a chuti.

    Momentalne mam cca 177 cm a 110 kg. Vaha se prubezne meni mezi 95–115, na Favu jsem zacinal jezdit pri 135 a nic se mu nestalo ;-)

    Kolo mam na jezdeni a ne na neustale pucovani a opecovavani.

    U Favorita se mi moc libily naklady na udrzbu – takrka nulove. Retez bez problemu vydrzel rok, rok a pul, a novy stoji stovku. Jinak se skoro nic nekazi, takze muzu jezdit porad. (Kdyz ctu o vydrzich retezu 1500 km, tak mi bezi mraz po zadech. Delate i neco jineho, nez menite retezy?:)))

    Vicemene vsechno muzu opravit i po ceste, je to jednoduche kolo. Nehlede na relativni pohodli i rychlost jizdy – krosy a MTB jsem vetsinou nechaval daleko za sebou.

    Takze shanim podobne kolo se silnicnimi riditky, coz je dulezite. Berany by mi proste chybely. Rovna mam na kolobezce, to mi staci :)

    Proste se jich nechci vzdat, snad me pater nepremluvi :D

    Odpruzenou predni vidli nechci – na rozbite polnacce vetsine lidi fouknu i s pevnou :)), nehlede na to, ze ty levne zas takovy zazrak nejsou a skoda kila navic. Staci moje speky.

    Uz dlouho koukam specialne po nejake levnejsi cyklokrosce. Razeni Tiagra ale nepotrebuju, ma na me moc kolecek a nejaky tenky retez :))

    Takze idealni moznost je nechat ji poskladat. Nastesti sikovneho mechanika v Kromerizi znam, a ted ho jen ukecat :)

    Vzhledem k tomu, ze jezdim i na snehu (byt si to letos neuziju), jsem zacal uvazovat i o kotoucovych mechanickych brzdach. Preci jen projet krizovatku kolmo bez zastaveni kvuli namrzlym rafkum neni muj styl, i kdyz lonskou zimu jsem měl vzdycky stesti, ze zrovna nic nejelo :)))

    Zatim jsem vymyslel zhruba tyto varianty:

    Varianta 1

    Ram Spyder Trilobit

    Dualy Shimano ST-2300

    Kazeta 8 kolecek, 2tac-kompakty/3 tac?

    Brzdy cantilever /vecka?

    Varianta 2

    Ram Spyder Green disc

    Dualy Shimano ST-2300

    Kazeta 8 kolecek, 2tac-kompakty/3 tac?

    Brzdy Avid BB 5/7 road

    Varianta 3

    Trekove kolo s pevnou vidli

    Berany

    Dualy Shimano ST-2300

    Kazeta 8 kolecek, 2tac-kompakty/3 tac?

    Brzdy Avid BB 5/7 road

    Varianta 4

    Sehnat novy ram na favorita a dat ho do pucu

    Vymenit klinkovy (bezproblemovy) stred treba za 4hran a kompakty

    Pripadne nova kola

    Idealne nejake slusnejsi brzdy-ale tam by to chtelo asi starsi ocelovy trekovy ram a nacpat tam vecka

    Dotazy ke vsem variantam

    1/ budou vybrane dualy chodit s vybranymi brzdami? Vecka a kantiky maji trochu jiny chod lanka, kotoucovky zatim neznam… Ktere by k dualum byly nejlepsi?

    Kantiky se mi libily taky od Avidu/Sramu

    2/ 2tac compact anebo 3tac – nejakou „silnicni“ verzi s aspon 50, ale radsi vice, zuby? Dela se neco takoveho?

    3/ jaka kola? Je mi jasne, ze naby musi byt jine na kotoucove brzdy a jine na rafkove. Idealne neco na prumyslovych loziskach, rafek na autoventilek (vyhovuje mi), 2stenny, pevne spice. Asi neco nechat zaplest, ze?

    4/ bude se dat preskladat soucasny favorit na nize uvedeny ram? Momentalne vozim velikost 56. Napasuju tam kola s plasti 700×30C s blatnikem a presmykacem? (Jeden favoritacky ram, co jsem sehnal ma nejakou kratkou zadni stavbu a kola se mi tam nedari nacpat :))

    http://www.cyklohladik.cz/…-zeleny.html

    Pripadne kde splasit levnejsi ocelovy ram, na ktery by to slo ± preskladat?

    5/ jste schopni odhadnout aspon zhruba cenu jednotlivych moznosti? Je mi jasne, ze varianta s kotoucovkami bude drazsi

    6/ mate zkusenosti s ramy Spyder? Maji konkretne tyto navarky na blatniky a idealne i na nosic?

    7/ na koli by me vyslo poridit druhy par kol, treba s tensimi plasti na silnici? U varianty s kotouci to asi vyjde podstatne draz, co?

    8/ ktera z nich je nejrozumnejsi?

    Je mi jasne, ze po financni strance ta posledni…

    Pokud jste to dokazali docist az sem, tak klobouk dolu ;)

    Diky moc za cas i vase zkusenosti a pripadne rady :)

    (Kdybyste chteli poradit svetlo na kolobezku, tak bezva sviti Fenix PD32 ultimate edition. Vypalite vsem zrak :)))

    Diky moc a mejte se!

    Brůča

    0 0
    • borda  

      Ahoj Lado :-),

      sve jsem ti k tomu uz rekl ale k tvemu prispeku:

      nepouzivej krosovy ram s berany. Krosy jsou delane na rovna riditka, s berany bude posed neumerne dlouhy,

      Brzdy k silnicni pakam musi byt vzdy canti, mini-v, nebo road korouce. Standartni vecka ne. preferoval bych kotouce, kantiky brzdi fakt blbe. (i kdyz se tu urcite objevi nazor, ze dobre serizene kantiky brzdi dobre – nesouhlasim)

      Na ram z odkazu favorita asi prehodis, ale nedela bych to. favo si nech a porid novy kolo.

      2tac rozhodne kompakt – je to 50/34, trojtac treba tiagra ma 50/39/30. je to o tvych preferencich a fizickych dispozicich.

      Na spyderech neni vubec nic spatnyho, zkus kontaktovat uzivatele Hnoj, ten na nich tusim stavi…

      Veckovy kola specialni na cx dela fulcrum (opet Hnoj)http://w­ww.kupkolo.cz/sil­nicni-kola-fulcrum-racing-7-cx-2012_z92974/ jsou to v podstate racing 7, s lepe ochranenymi lozisky.

      Co se tyka kotoucu – podival bych se na bazarove nabidky, nebo nechat zaplest nejakou ekonomickou variantu (deore + remerx). Draz to neprijde.

      Zkusil bych tedy kontaktovat hnoje s jasne danou predstavou, at to naceni a uvidis.

      Shrnuto – varianta 3 a 4 ne. Varianta 1 zadna hitparada, priklanel bych se k variante 2, pokud topujde postavit levneji nez merida cx 3(20k), coz pujde.

      0 0
      • borda  

        PS: ty fulcrumy samozrejme nejsou dogma, muzes pouzit jakakoli silnicni kola. I krosova, na krosovy plaste

        0 0
      • Bruca  

        Nazdar Borisi,

        Ja si rikal, ze ten nick odnekud znam :))

        Mezi minivecky a vecky je fakt takovy rozdil? Nevim, fakt se v tom nevyznam…

        Kantiky mel bradka na supermarketovem horaku, seridit jsem je nebyl schopny, ale prisel soused, trochu jinak je nahnul a najednou to brzdilo. Asi je kouzelnik :)

        Rikal jsem si, ze bych hlavne nasel co nejlepsi moznost, a s tou predstavou uz zasel za svym oblibenym mechanikem v Kromerizi, jestli by mi to neposkladal…

        Takze se mi nechce Hnoje zbytecne otravovat, kdyz z toho u nej na 99 % nic nebude :)

        Bez tech kotoucu bych se teoreticky mel vejit do 15k, s nimi mam taky tuseni zhruba tech 20k. Aspon podle „hotovych“ kol…

        0 0
        • Bruca  

          Ja su gramlon. Samozrejme mel kantiky na horaku braska a ne bradka :)))

          Holt z mobilu se nepise tak dobre :)

          0 0
        • borda  

          jj, je tam jiny pakovy pomer, normalni vecka nechodi se silnicnima pakama. Btw.: mrkni do bazaru, myslim, ze je tam VELMI zajimava vec. Hned jako prvni ;-)

          Za 20 bych bral 100% tu meridu

          0 0
          • Bruca  

            Vypada moc pekne, jestli jsi myslel, ted uz druhy inzerat, tu cyklokrosku.

            Zasadni problem jen je, ze jsem porad v nemocnici, penizky z urazoveho pojisteni dojdou pry az po ukonceni neschopenky, coz bude pry tak v breznu. Takze koukat na to hezke kolo muzu, ale to je vse :D

            0 0
            • oberleutnant Weiss  

              A nebude u toho inzerovaného CX kola vel. 58 na 177 cm vysokého chlapa moc velká?

              0 0
              • borda  

                jo, to bude. Nevim kolik lada meri a rano tam jeste velikost ani uvedena nebyla

                0 0
    • alinceb  

      Pamatuju si, že jsi tu snad i něco podobného už dříve řešil. Když už, tak bych se přikláněl k variantě č.2. Prasopsa nebrat , favoritu vyměnit rám (ve šrotu určitě seženeš celé kolo za pusu) a mít ho jako záložák.

      Pokud se ti nechce vymýšlet, tak zkus mrknout na tuhle hotovku , která +/- splňuje tvoje požadavky. Jen bych vyměnil třmeny za BB5/7 road. Ještě by to možná chtělo vyměnit ALU vidli a sedlovku za karbon. Tyhle všechny úpravy bys ale mohl udělat v rámci tuningu…

      0 0
      • pstasek  

        Myslím, že tam by asi měl problém s blatníky a nosičem, ostatně ten problém nastane pravděpodobně i u Spydera a jiných CX rámů s krátkou zadní stavbou…

        Surly Disc Trucker by asi mohl vyhovovat dle popisu lépe, jen ta cenovka $1375 je imho trochu mimo.

        CX cantíků bych se vůbec nebál, brzdí dost, ale BB7 Road na tom budou určitě při tomhle použití lépe.

        0 0
        • vinca  

          Tak to já něco podobnýho nedávno stavěl. A nakonec nejobyčejnější miniV brzděj líp, než kvalitní CX cantíky, a jejich natavení je taky mnohem jednodušší.

          0 0
          • pstasek  

            Co dělám špatně, že mi nepřijde nastavení CX cantíků nijak složitější, než V-ček :-) ale jasně i mini V budou samozřejmě v pohodě… Pro Brucu bude ale BB7 výhodou především kvůli namrzání ráfků a taky takovej stroj společně s Brucou bude vážit o něco víc, než CX speciál.

            0 0
            • Bruca  

              Jo jo, asi to chce umet. Ja jsem rad, ze nastavim Centriky. To jsou aspon blbovzdorne brzdy, ktere brzdi vcelku slusne. Tedy kdyz jsou aspon trochu ciste rafky :)

              0 0
            • borda  

              Ja teda neumim nastavit ani jedno :-). Zlaty kotouce :-D. I mechanicky avidy.

              Jenze i dobre nastaveny kantiky brzej proste blbe

              0 0
              • Seky  

                Ale kulový, mám Avid Shoty 6 a brzděj suprově. Nechci zakládat flame, ale mám z nich lepší posit než z Elixírů 3 co mám na Trekovy.

                0 0
                • alinceb  

                  další koťátko na maděru…:(

                  0 0
                  • Bruca  

                    Jaky kotatko? :)

                    0 0
                  • Seky  

                    No nechci říct, že maj větší brzdnej výkon, to né opravdu né. Jsem si celkem jistej, že kdybych dal Shorty 6 na Rumblefishe tak toho moc neubrzdím, ale ve spojení s CX je to plně dostačující a k tomu kolu ostrý brzdy. Takže výslednej dojem je lepší než gumový Elixíry 3 na Rumblefishovi.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Tohle koťátko „jen“ přišlo o pacičku – bude z něj, z chudáčka, nadosmrti mrzáček…teda pokud nezačneš psát další souvětí – to už určitě nepřežije…

                      0 0
                      • Seky  

                        Z diktátů na ZŠ jsem měl snad jen jednou jedinkrát čtyřku, jinak samý pětky.

                        0 0
                        • alinceb  

                          To mě nepřekvapuje…;)

                          Upřímně – pravopis na ZŠ taky nebyl zrovna moje hobby a diktáty nebyly moje silná stránka. Postupem času se mi ale ten pravopis celkem vryl a tady na BF mě fakt tahá za oči, co jsou někteří lidé schopní napsat ve svém rodném jazyce…:(

                          0 0
              • pstasek  

                Na to, jakýma pláštěma přenášíš brzdnej účinek u CX kola jsou cantíky úplně dostatečný. Na cantíkách není nic složitějšího oproti Centrikům, možná jen kulové podložky u špalků, ale ty právě umožňují nastavit špalky tak, aby to brzdilo.

                Špalky seřizuju tak, že povolím šrouby, pod náběžnou hranu špalků dám kousek kancelářského papíru, zmáčknu brzdu, rukou upravím pozici špalku vůči ráfku, domáčknu brzdu co to jde a dotáhnu šrouby. Pokud je to třeba a brzda má štelovací prvek, doladím, aby se oba špalky dotkly ráfku nastejno a je seřízeno.

                0 0
    • scalar  

      Zkus někde po e-shopech pohledat Kona Dew Drop.

      0 0
      • Janes  

        Tak kdyby bylo na Konu Sutra, to by bylo jinačí.

        0 0
        • Janes  

          Nebo takový Singular Peregrine.

          0 0
          • borda  

            Ten me taky napadl, ale to je fakt jina cenova

            0 0
            • Janes  

              A tak zase kdyby koupil jenom rám a ustrojil si to z toho fáva…

              0 0
            • Bruca  

              Kdybych mohl jinou cenovou, tak bych sahl po nejakem kolu od Canondalu. Ti maji tak hezka kolecka. :)

              A myslim, ze nejake takove krizence, jak „potrebuji“, jsem u nich zahledl taky. Tedy aspon v Cykloturistice tak pred rokem na nich kdosi objizdel Ameriku. Kdybych ty casopisy pitomec nevyhodil, tak bych vam rekl i kdo to byl.

              0 0
              • borda  

                Njn, ale kdyz se ti neco podela, tak je to na provaz. S laskou vzpominam na singulara :-)

                0 0
      • Bruca  

        Scalare, diky moc za tip! Todle vypada na lasku na prvni pohled :D

        Kona Sutra taky vypada zajimave, ale Dew Drop je hezcejsi, a myslim, ze je to zrovna to, co shanim.

        Skoda, ze kola Kona je tak malo videt, tedy aspon v okoli Kromerize a Zlina. Maji vcelku zajimave kousky.

        Uz driv jsem pokoukaval po Jakeovi, skoda ze neni na Jake the snake :)

        Bordo, dik moc za tip, snad to vyjde :)

        0 0
        • borda  

          100% ;-)

          0 0
        • Janes  

          Abys to neměl zase tak jednoduchý, ještě je tu jeden príma kousek, mít na něj, tak bych do toho šel :-) http://www.kona.cz/…_inc/road/13#1

          0 0
          • Bruca  

            To se mi nelibi, ma hnusnou barvu :D

            A navic uz je na 105, a tam bych se nedoplatil, az se neco pokazi ;)

            To je taky jeden z hlavnich duvodu, proc mi staci ta zakladni sada :)

            Ale dik za tip ;)

            0 0
            • Janes  

              Ta barva je každý rok jiná, mě se nejvíc líbil r. 2011. Navíc mě tohle příjde takový „nejsportovnější“. Ale Tvoje rozhodnutí chápu, fakt to není Zadara :-). Já už na tahle kola jen mlsně koukám, visí mi v garáži už 3 železňáky, takže prd..

              0 0
              • borda  

                me zas tohle prijde krasny, ale fakt je to o dost vic jak tech cca 20k :-)

                0 0
        • scalar  

          Zkus odpovědět na tento inzerát, je to výprodej od dovozce:

          http://www.kona.cz/ads/view/65

          0 0
          • scalar  

            nebo ten Jake:

            http://www.kona.cz/ads/view/131

            0 0
            • alinceb  

              Oba inzeráty z r. 2010…no nevím, jestli jsou ještě aktuální…

              0 0
              • borda  

                v dubnu byly

                je to vyprodej n-distribution, kdyby to prodali, tak myslim, ze to smazou

                0 0
          • borda  

            No, ja mu to uzposilal e-mailem, aby mu ho nekdo nevyfoukl ;-), kdyz se to tu zverejni. Ale lidi se o nej asi nervou, pozoruji tento inzerat ji tri roky :-)

            Btw.: jako spravny paranoik bych tvuj post smazal :-) (coz neni mysleno zle)

            0 0
          • Bruca  

            Diky moc, na tento uz mi dal tip Borda :)

            Rano jsem jim uz napsal. Treba to vyjde a pockaji na me do brezna, kdyz uz to 2 roky nikdo nekoupil :D

            0 0
            • scalar  

              Kupoval jsem tam Smoke, za pár korun, dorazila snad hned druhý den a s fakturou od dovozce.

              0 0
    • Datel Stepní  

      Brůčo, najedeš toho docela dost. Zajímají tě náklady na provoz. Máš nějakou zkušenost s duály ST-2300 a jejich životností? Aby se nestalo, že nebudeš měnit řetěz, ale duály.

      Jen spekuluju, nevím o nich nic a předpokládám, že nebudou chtít extra životnost u nejnižší řady. Pokud by byla životnost dobrá, tak to bude myslím dobrá volba. Osmikolo bude asi dostačovat pro Tvé potřeby.

      K těm kotoučovkám – máš s nimi nějaké zkušenosti?

      Já bych šel do klasiky. Svezl jsem se na levných hydraulických kotoučovkách a nechtěl bych je. Vážím něco pod metrák, asi i to bude mít vliv. Ty jsi ještě těžší.

      Za mě bych volil Trilobita, ale na něj nějaká ručně vypletená kola s 32 dráty vzhledem k Tvé váze, ta kola co mají v té základní navrhované výbavě nejsou na tuto hmotnost vhodná volba.

      0 0
      • borda  
        1. i levny hydraulicky kotoucovky jsou uplne jinde nez kantiky. O tom nelze

        vest spor.

        1. na dew drop jsou nejlepsi mechanicky kotoucovky, co lze koupit. Velice

        snadno se serizuji (zvladnu to ja a to jsem uplne neschopnej) a velice slusne brzdi

        0 0
        • Datel Stepní  

          OK, pokud nelze vést spor, není co řešit, já kotoučovky na levném kole zkoušel a vzal bych si klasiku, klidně cantilevery, taky jsem je jezdil. Jen má zkušenost.

          Budu teď kupovat prakticky stejné kolo jako ty a jednoznačně beru klasiku, i když o tom není sporu :-)

          0 0
          • borda  

            :-). Stejne kola jako ja, nebo jako bruca? :-)

            0 0
            • Datel Stepní  

              Promiň jsem vůl, myslel jsem, že to psal Brůča Sorry :-)

              Kupovat budu něco jako Brůča.

              0 0
              • borda  

                :-) ja ted totiz kupuju favorita :-). vyber brzd znacne omezen :-)

                zajimaloby me, co ti vadilo na tech kotoucovkach?

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Na kotoučovkách v kombinaci s levnými koly a vysokou hmotností jezdce mi nejvíce vadila těžko popsatelná vlastnost. A to je efekt brždění u středu kola. Připadá mi to jako máslo. Když brzdíš u středu, tak hodně energie berou kola jako taková a celkově je na tom hrozně gumový a nejistý pocit, kola se „kroutí“. Snad jsem to popsal srozumitelně

                  Myslím si, že pokud by byla kola kvalitní,dostatečně tuhá a soudruh ne tolik hmotnej, tak se to eliminuje a nevadilo by to.

                  0 0
    • jecnak  

      Zkus jeste vzit do uvahy CX Boardman jako ma Fousac Kolo je to velmi prijemny na cestovani a dlouhy vyjizdky a chova se klidne, spis jako cross. Ma navarky na kosiky, blatniky a nosic a diky kotoucovkam velmi slusne brzdi.

      0 0
      • alinceb  

        Boardman se dá ještě někde v ČR sehnat? Navíc to je imho oproti Koně cenově poněkud jinde…

        0 0
        • jecnak  

          Netusim a popravde bych po tom ani nepatral a vzal ho z nejakeho webshopu v UK. Tenkrat ho Fousac poridil pod 25k, coz je o hodne vic jak ty Kony, ale to jsou taky uplne jiny kola – spis tak do mesta a na dojizdeni do prace, nemluve o vaze a vybaveni. Jsou to kousky zastaraly uz dneska a s vyhedem, ze si clovek porizuje podobny kolo treba na 5–7 let to pak budou fakt muzealni kousky.

          0 0
          • alinceb  

            Ale zas pokud by ta Dew Drop byla za 10k, jako v tom inzerátu, tak to imho vůbec není špatná cena za kolo, které naprosto splňuje požadavky tazatele…;)

            0 0
    • Bruca  

      Tak Dew Drop už se ohřívá doma, či teď spíš v práci, dneska na něm jedu 60 km k našim, tak snad to přežiju :)

      Kolo je to moc šikovné, jede hezky, snad jen to odstupňování kazety by mohlo být jemnější, jsou tam docela velké skoky, ale před tím už jste mě někdo onehdá varoval.

      Kolo z e-shopu dorazilo v pořádku, sice ho zaslali na fakturační adresu místo na dodací (mělo jít přímo do servisu na sestavení), ale naštěstí jsem zrovna byl doma.

      Jen mě dneska vcelku překvapilo, že zadní brzda je BB5 místo BB7, no co už teď, stejně by se to blbě dokazovalo…

      Brzdí to i tak moc dobře, a krásně při dešti kvičí a chodci uskakují a uskakují. Už jen nějaké troubítko z lokomotivy nebo zvonek z tramvaje, když zrovna neprší a bude to dokonalé :-D

      Přiložené pedály – nášlapy – už byly taky jeté, v krabici byl i lístek z nějaké pizzérie, takže mám pocit, že to kolo nebylo jen „předváděcí“ na výstavě, ale že i někde dýl jezdilo. Stejně jsem si koupil obratem „normální“ pedály. Nechci se zabít tak mladý :-p

      Jen dotaz, možná to tu někde už bylo zodpovězené, ale nechce se mi hledat – řetěz na velkém převodníku – vše OK, když dám prostřední či malý, tak mám pocit, že ve středu trochu „lupe“. Na favoritu bych zkontroloval kliky a střed a oboje dotáhl.

      Tady jsem zkontroloval dotažení imbusu na klikách – je nafest. Když zkusím klikou hýbat do strany, tak se ani nehne, tak nevím… Netušíte, kde hledat?

      V servisu řekli, že je potřeba dotáhnout nějak střed, ale v tom se nevyznám a teď se tam ani nedostanu. Mám s tím třeba měsíc jezdit a neřešit?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.