• rob0to

    Ahoj,

    chtel bych vymenit kompletne brzdy na svem kole Canyon Strive CF 7.0 protoze to je bohuzel vazne shit na zaklade soucasnych zkusenosti!

    Predtim jsem mel na jinem kole Shimano Zee a vyhovovali mi, nicmene tam byl problem s objimkou (i-spec B2 jestli se dobre pamatuju).

    Rad bych se tedy zeptal jestli by mi nekdo nedoporucil brzdy na toto kolo ktere ucinne zabiraji uz pri malem stisku a zaroven kvuli tomu nemusim menit celej kokpit a pripadne jake kotouce k nim vzit (predpokladam ze kotouce co na kole jsou nemusi byt idealni (mysleno slozeni, nikoliv prumer)).

    Diky moc za kazdou radu.

    0 0
    • novas752  

      Xt m8120 nebo slx m7120. Razeni na samostatnou sram objimku.

      0 0
    • FoggyGoggy  

      Já mám sram guide r na 180 se sintrama a vyhovují mi není to extra brzdná síla ale na mých 50 kg i v dost strmém kopci bezproblému . Co je důvod výměny ?

      0 0
    • Woko_O  

      Záleží asi i kolik chceš investovat a jak a co jezdíš..

      Úplně ještě nemůžu doporučit, ale dělám stejnou změnu ze SRAM Coder R na Formula Cura.. Já teda na 2 pístky, ale dělá se i 4 pístek. K tomu i kotouče stejné značky.. Cura je docela chválená. Včetně toho co požaduješ (já to tak chtěl taky)

      Potom například i Hope Tech 3 E4, ale údajně nejsou tak extra silný, jak by měly. Ale nevím..

      A potom už asi jen klasiky – Shimano Saint M820

      0 0
    • Woko_O  

      Sry 2×

      0 0
      • rob0to  

        Duvod je ten ze v bikeparku mi ty brzdy tak vadnou ze po nekolika hodinahc jezdeni jdu s pravou pakou az nadoraz a stejne to nebrzdi, uz se mi to stalo po druhy, odvzdusneni, vymena desticek nema vliv. Na jezdeni v lese s nima nejak zasadne prolem nemam ale ve vyde uvedenym pripade mi to vadi hodne a je to o drzku.

        0 0
        • LRRTM1  

          Musíš jezdit neskutečný pekla. Já je mám druhou sezónu a jediné, co jsem měnil, jsou desky za sintrovaný. Pořád si říkám, že až někde zvadnou, tak je vyměním. A ještě se to nestalo.

          0 0
          • esmo  

            Nebo naopak drží brzdy celou cestu dolů a pak se diví, že odpoledne nebrzdí.

            0 0
            • LRRTM1  

              To jsem napsat nechtěl. Neznám tazatele. Ale je fakt, že jsem za poslední roky válčil s Avid Elixir, kam jsem dal sintry, Formula RX kde jsem vyměnil za chlazený sintr desky a chlazený kotouče… a uměl jsem je dřív nebo později přehřát. Nakonec jsem skončil u Zee. Ty byly parádní když dostávaly kotel. Ale když jsem chvilku jezdil po rovině, tak se nějak podivně vyleštily desky a na plnej výkon se dostaly až když jsem jim dal zabrat. Guidy jsem preventivně vybavil sintrovanejma deskama hned od začátku a čekal jsem průšvih. A ten se zatím nedostavil. A to si myslím, že jsem si párkrát už koledoval. Určitě existují lepší brzdy, ale zatím nemám úplně objektivní důvod je měnit.

              0 0
    • HT Adam  

      Magura mt5, Shimano slx m7120 (xt není v ničem lepší, na slx jde nastavit bite point výměnou šroubu, moc to toho ale nezmění) nebo Formula cura, Charvát je vozí na enduru a od něj samá chvála

      0 0
      • adam320  

        Charvat je bezpochyby dostal a tak je chvali:))

        0 0
        • Breakpain  

          Charvat hlavně od brzdy očekává zcela něco jiného, než"my".

          A k tomu, že „darovanemu koni se na zuby nehledí“ – ano, přesně tak to funguje…

          0 0
          • HT Adam  

            Ok, ale i tady si je někdo chválil

            0 0
          • novas752  

            Ale jsou to hodně příjemné brzdy. Já je zkoušel sice jen na parkovišti, ale i tak – výkonem podobné jako Shimano XT, ale o dost lépe dávkovatelné a přitom nemají takový ten houbový projev na páce jako sramy.

            0 0
        • Woko_O  

          On s Formulou moc společnýho nemá. Pokud vím, tak něco dělá s Banshee kolama, ty moc Formuly nedávaj. Navíc je má na kole už poměrně dlouho. Asi si je nekoupil za nějakou plnou cenu, možná je opravdu dostal, každopádně asi ví jestli je to dobrý nebo děs, jinak by to asi nejezdil. I když nebrzdí jako my, normální smrtelníci, tak i tak je občas potřebuje..

          Já jsem si opravdu pročítal dost názorů, recenzí atd., než jsem se pro ně rozhodl.. Vesměs jsou chválený. Code R jsou, jak někdo píše, jak mačkání hovna. Zastaví to, ale není to ono. Chybí v tom takové to „pyčo“

          0 0
          • adam320  

            Jasny vsak ja nenamitam. Znam kluky co ty brzdy jezdi a vsichni jsou spokojeny, jen mi prijde vtipny v dnesni dobe neco posuzovat ve stylu ze youtuber rekl tak je to super;)

            Ja sam verim ze to jsou spickovy brzdy, akorat za to nemuze Charvat:)))

            0 0
          • nksh  

            Code R brzdi celkem dobre a dokazou bejt kousavy, ale chce to castou udrzbu – tak po 10 BP dnech poradne odvzdusnit

            0 0
      • rob0to  

        Diky za odpoved, co BR verze (Shimano-SLX-BR-M7120), je v tom nejaky znatelny rozdil?

        https://www.koloshop.cz/…ladicem.html

        Pripadne ty ZEE kdybych mel tyhle dve porovnat.

        A kotouce by jsi doporucil jake?

        0 0
        • novas752  

          Kotouče nech klidně sram centrline, ty jsou dobré.

          0 0
          • Tydlii  

            +1

            mám na nich skoro přes 10 000 km, cca 250 000 výškovejch metrů a jsou skoro jak nový, sotva je znát hranka. I když jsem je nejdnou přehřál, tak se nikdy nezkroutily…

            0 0
        • HT Adam  

          Br je označení brake (brzda), na koloshopu máš na výběr mezi destičkami.

          Zee už je poměrně stará brzda, čas od času je problém s pístek páky, slx by mělo mít tužší páku a lepší chod.

          Kotouče neporadím, ale asi bych nechal původní.

          Jen podotýkám že s žádnou z brzd nemám zkušenost a informace mám dočtené z různých fór a stránek.

          0 0
          • rob0to  

            Diky, jeste se zeptam M7120 v Formular Cura 4 – Je nejaky rozdil v montazi, rad bych jen ze soucasneho reseni vymontoval brzdovou paku a dal tam jednu z tech dvou, pujde to nebo musim kupovat nejaky dalsi adaptery pro radici paku?

            0 0
            • HT Adam  

              Záleží, zdali máš páčku přidělanou k brzdě nebo jí máš samostatně na objímku, pokud samostatně na objímku tak jen sundáš brzdy a dáš nové.

              Jediný problém při výměně by mohlo být vnitřní vedení hadic, hadice s koncovým šroubením/banjo ti nemusí projít otvorama pro protáhnutí. To samé platí o montáži.

              0 0
            • novas752  

              Nelze! Sram je plněný brzdovou kapalinou DOT 4 nebo 5.1, Shimano i Formula Cura jsou plněné minerálnim olejem = musíš vyměnit celou brzdu včetně hadice a třmenu.

              Řadící páčku dáš na samostatnou objímku nebo existují adaptéry.

              0 0
              • rob0to  

                Jasny, pocitam s vymenou vcetne hadice a tremenu, jde mi o to jestli z objimky co tam je odmontuji jen brzdovou paku (ted je na na objimka na ktere je razeni, paka pro teleskop a paky pro shape shifter). Netusis jako samostanou objimku tedy poridit?

                0 0
                • novas752  

                  Hledej 11.7015.033.070

                  Nebo adaptér na objímku Shimano I-Spec EV nebo Formula Mixmaster Clamp.

                  0 0
                  • rob0to  

                    Uchyceny je to tam ted takhle takze bud by to muselo pasovat do toho soucasnyho reseni nebo si je dokazu predtavit mit tu brzdu samostatne vedle ale pak po odmotnovani paky Sramu tam vznikne mezera ktera se bude muset necim vyplnit. Takze neco takovyho treba? Sorry za blbej dotaz ale v tech nastavcich se nevyznam…

                    https://www.koloshop.cz/…I-pacek.html

                    0 0
            • HT Adam  

              Nevím asi jak to myslíš, shimano a cura je na minerální olej, sram na dot. To se mezi sebou míchat nemůže. Nejlíp uděláš, když koupíš celou sadu brzd, tedy páku, hadice a třmeny jednoho typu.

              0 0
    • Webonaut  

      Shimano XT je jistota za rozumný prachy, Magura MT7 i MT5 sázka na špičkovou kvalitu, stejně tak i Hope Tech 3. Brutální výkon mají Shimano Saint, ale nemusí sedět všem. Nejekonomičtější spolehlivá a výkonnější varianta oproti Guide R je vozit kus klacku a brzdit s ním o zem.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • snake_biker  

      Na svém bývalém Canyonu Spectral jsem měl taky Guide R, které jsem nakonec se štěstím udal někde přes bazar, protože se to fakt nedalo – vadnutí, nestabilní chod, škrtání kotoučů apod. Namísto nich jsem od známého za dobrou cenu koupil úplně nové SRAM Guide RSC a to byla úplně jiná liga! Silné, dobře dávkovatelné a hlavně oproti Guide R nastavitelné – bite point (vzdálenost třmenů od kotouče) si reguluješ kolečkem přímo na expanzce u brzdové páky.

      Pokud bys nechtěl SRAMY, běž do čtyřpístkových Shimano XT (mám je na svém novém kole), které ale budeš muset dát na samostatnou objímku, bo ti nebudou pasovat na matchmaker…

      Kotouče bych nechal sériové, pokud bys chtěl měnit, jistota je Galfer…

      0 0
      • M@rkr  

        Mám podobnou zkušenost se sramem. Poslední 2 roky jsem jezdil Guidy RS, v pohodě brzda, nikdy mě nepotkaly výše uvedené nectnosti. Ale časem ve mě začlo hlodat, že by to mohlo být lepší. Takže přišly galfer kotouče a desky a je to fakt poznat oproti origo sram. No a pak jsem pořídil Code RSC a to je úplně jiný level, krásně nastavitelné kousavé silné…Ale je mi jasné že zas za pár let budu chtít zkusit něco jiného. Jinak na HT mám Deore brzdy takže nejsem sram ovce :)

        0 0
      • esmo  

        S tímhle tady parádu neuděláš. Tady jsou bezmozci a když vidí na brzdě nápis Sram, tak hned brečí, že chtějí XT. Přitom je spíš v tom, že oni sami neumějí brzdit…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.