• michal xtr

    Vím, že témat o pláštích je tu plno, ale zredukoval jsem to na tyto dva kandidáty. Zajímalo by mě kterej bude lepší co se týče výdrže na ježdění 50/50 asfalt / terén a taky trošku v tom blatíčku aby držel pokud ještě letos bude pršet :) díky

    0 0
    • ememem  

      Zajímalo by mě kterej bude lepší

      • co se týče výdrže na ježdění 50/50 asfalt – NR
      • terén – imho RoR
      • a taky trošku v tom blatíčku aby držel – RoR
      0 0
    • Hynas  

      NR předek i zadek v suchém létě, obojí zvládnou i vlhko, nicméně jeden RoRo na předek v případě blátivějšího terénu. A přezouvat podle potřeby.

      0 0
      • maajkee  

        obojí zvládnou i vlhko

        tak v tom případě zvládnou vlhko i jakýkoliv slicky :)

        nanorpator v 29 rozměru byl snad nejhorší plášť na vlhku co jsem kdy jezdil.

        0 0
        • jIrI___  

          26 na tom asi není líp. Ve vlhku je z trojice Crossmark, XCR Dry2 a NR suverénně nejhorší.

          0 0
          • jonti  

            Mam presne opacnou zkusenost, a nejenom ja. Je rozhodne lepsi nez Crossmark. Kdyz NR staci na MTB Beskydy v blate, tak je do blata taky pouzitelny.

            0 0
        • martin_bakov  

          Nanoraptory mi neprisly tak strasny, odjel sem s tim letos bahnity zavod KPZ v mlade boleslavi a v zadny okamzik sem oproti ostatnim bahennim zapasnikum neprohraval kvuli tomu ze by nedrzel plast. Naopak musim vyzdvihnout ze to sou citelny plaste a varujou v zatacce cloveka predem ze bude zle, behem letosniho roku se mi 2× stalo ze zacly podjizdet a jeste sem to stihl dorovnat tak abych nespadl. Ted na podzim uz je mam sjetejsi (menil sem v sezone predni se zadnim aby se sjizdely vic rovnomerne) a uz se chovaji naprd…

          0 0
    • jonti  

      Docela rozdilne plaste:

      Vydrz – vyrazne lepsi NR

      blaticko – o neco lepsi RoR

      odolnost – o neco lepsi NR

      pohodli – o neco lepsi NR ve srovnani s RoR 2.1

      pouziti s notubes – stejne

      klopeni na asfaltu a tvrdem povrchu – NR

      Jako zavodni plast bych bral RoR, jako kazdodenni univerzal NR.

      0 0
      • McBlacky  

        pravda.

        z vlastní zkušenosti – opotřebení: na RoR nenajedeš ani půlku toho co na NR. NR jsou hodně odolný plášťě, i s dušema jsem na něm závodil s minimem defektů, RoR s duší jedině ve 2,25 a stejně to není kdovíjak odolná kombinace.

        v blátě drží RoR o mnoho lépe a super se čistí. NR se v blátě zalepí a váží pak sto kilo :)

        0 0
        • marapara  

          Já měl zase na NR pomalu co vyjížďka, to defekt. Ten plášť mi už nesmí na bika. Jako univerzál bych raději bral Karmu.

          0 0
          • papla  

            Jj jen skoda ze ta Karma neni ve 2,2 v dratu :(

            0 0
          • krokus  

            Taky mám s NR dost defektů. Doufám, že s přechodem na no tubes to ustane.

            0 0
            • Darius  

              jaky presne NR to je, obyc drat nebo kevlar 2.1"? u me defektu propichnutim asi 1–2, prorazenim 0 a to s lehkymi dusemi Schwalbe nebo Maxxis… vozim tu drazsi verzi

              0 0
            • znk  

              asi bys měl víc foukat nebo změnit styl jízdy, případně obojí

              0 0
              • nox159  

                jak zmenou stylu jizda zameziš defektum?? :o)

                zmenou tlaku mozna ale to je dost diskutabilni…

                0 0
                • kubad  

                  :D

                  jednoduše, stačí nejezdit v terénu a na asvaltu defektit ani cvakat nebudeš no a to je ten styl jízdy asi :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ani to nestačí. I na tom asfaltu záleží dle destinace, v ČR to půjde, ale nesmíš jezdit na některá místa do zahraničí typu Korsika (během 9 dnů tam někteří stihli i 6–7 defektů při jízdě pouze po asfaltu – všechno trny; bez duší s tmelem pohoda bez defektu, který bych musel řešit).

                    0 0
        • Bulda  

          co to meleš, jakym blátem to jezdíš? :))

          ŇuŇu je na všechno, to se ještě do Praglu nedoneslo :))?

          0 0
          • Zerocool  

            včetně beskyd trophy v absolutním bahnu, no jo pražáčci:)

            0 0
          • McBlacky  

            zkus taky něco jinýho a uvidíš :)

            ale chápu – láska na celý život

            0 0
            • Bulda  

              neblázni …bych ti pak moc ujížděl :))

              0 0
              • McBlacky  

                ted určitě. dvoje antibiotika po sobě, úraz a zdravotní problémy který pořád řeším /a nikdo neví co to je/ mě ted lehce zasekly. Závody na vážno u sebe vidím až v srpnu

                0 0
    • michal xtr  

      Zatím díky za názory, ještě doplním, že to budu jezdit na UST ráfku s mlíkem. A bude to na každodení tréninky, občas závody. Takže jak to tak pozoruju, tak asi vezmu 2 NR a bude to

      0 0
    • Honza321  

      Těžko lze porovnat RoR a NR na stejnou úroveň…RoR – špičkový závodní plášť s super nízkou váhou, asi nejlepší držák v terénu jak na sucho tak i do mokra (takže takový univerzál) a přitom jede hodně svižně i na asfaltu. Vykoupeno je to odolností proti proříznutí, životností v km hlavně u zadního pláště.

      RoR 2,1" je užší a nižší než RR 2,1" a naopak RoR 2,25" je vetší balón než RR 2,1"

      Takže volba NR+NR nebo RoR+NR

      0 0
      • natureman42  

        „RoR 2,25“ je vetší balón než RR 2,1" – to RR 2,1 myslis RacingRalpha?

        0 0
        • Honza321  

          RoR – Rocket Ron

          RR – Racing Ralph

          0 0
          • Georrge  

            krerý plášť je na asfaltu rychlejší, racing ralph nebo rocket ron? Asi ralph že, má jemnější a nižší vzorek

            0 0
            • kubad  

              +/- srovnatelné, Ralph ma hustší vzorek na asvaltu víc vydrží

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak, i dle měření jsou ± nastejno.

                0 0
                • jonti  

                  Odpor stejny, ale na zadnim se pri slapani RoR zvejka, proto bude o dost horsi.

                  0 0
                  • ememem  

                    takbych povedal ze potom nemoze mat stejny odpor.

                    0 0
                    • jonti  

                      Prave ze pri testech, ktere delaji v casopisech jako nemecky Bike muze, tam se odpor meri posunem po rovne podlozce a neprenazi se 300W.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak naštěstí nemám problém s tím, že bych dlouhodobě přenášel 300W, musíš zvolnit a bude to v pohodě :-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          300w je průměrný závodní výkon na středních závodech u 75kg hobíka…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To já vím, můj výkon to při mojich 70kg ale rozhodně nebude (problém nebude těch 5kg, ale hlavně výkonnost).

                            0 0
                      • ememem  

                        posuvem? snad otacanim ci nie? a preco by sa to nemalo prejavit? nejak mi to neni jasne ale robim prave 5 dalsich veci tak kludne vysvetluj moc sa hadat nebudem :-) .

                        0 0
                        • jonti  

                          Je rozdil je, kdyz jedes do kopce 20km/h s slapes a kdyz jedes z kopce 20km/h bez slapani, do kopce se budou na asfaltu vysoke spunty ohybat kolo bude mirne „prokluzovat“, ve sjezdu pro se to nedeje.

                          Testy mereni valiveho odporu maji bliz k jizde z kopce, zadna sila se tam plastem nemusi prenaset a ztracet ve vysokych spuntech, proto jsou v nekterych pripadech, jako je prave RoR vzdalene od reality.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Tohle jsi MlokoviCZ dělat neměl :-D

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Proč? Pro moje ježdění ty testy z větší míry sedí velmi dobře. To, že pro vás nabušence ve chvílích podávání větších výkonů (tedy třeba při těch 20km/h při jízdě do kopce) to se zvětšujícím se vzorkem bude mít větší a větší chybu mi moc netrápí :-)

                              0 0
                          • pepek  

                            Taky ta deformace, když jdeš do pedálů způsobuje masivní cyklický vzrůst odporu . . . . . soudruzi z NDR si to nějak furt zjednodušují :-))

                            0 0
                          • biker jura  

                            naprostej souhlas, testy valivýho odporu jsou hooodně orientační. za tu dobu co jezdím jsem vystřídal tolik gum, že mužu v klidu říct že hodnekrat byly testy mimo. (a né nebyl to pocit)

                            0 0
                          • ememem  

                            hm, o tom by sa dalo diskutovat ale pokial viem tak to testuju tak ze pritlacia valec o koleso tak aby to simulovalo hmotnost – si teraz nepamatam – 70kg? cize pre porovnanie na tvrdom podklade to az tak mimo nebude. samozrejme ze na makkom to moze byt odlisne ale vo vseobecnosti tie ktore maju maly val. odpor na tvrdom ho maju maly aj na makkom.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            V principu máš pravdu. Bude to ale o něco lepší než píšeš.

                            Měří to u bikových pro 20km/h a zatížení 50kg (tedy to může odpovídat cca 75kg jezdci a zadnímu kolu).

                            Tedy bude to velmi dobře sedět pro situace, kdy je dominantní valivý odpor a tomu odpovídající výkon jezdce pro jeho překonání.

                            Tedy rozhodně to nemusí být z kopce bez šlapání. Bude to sedět pro rovinu se šlapáním kdy se jezdec bude snažit udržet tu rychlost 20km/h.

                            Pro případy, kdy bude už výrazný další odpor navíc, tedy např. při 20km/h do kopce nebo na rovině při výrazně větší rychlosti (kdy bude dominatní odpor vzduchu), tak bude třeba přenášet v těchto případech o hodně větší výkon než jen na překonání valivého odporu a nastanou ty problémy s možností žvejkání vysokých špuntů.

                            0 0
        • kubad  

          RR je o kus širší než RoR

          takže 2,1RR bud +/- stejný jak 2,25" RoR

          0 0
    • Zerocool  

      na nanoraptoru neznám defekty, když tak proříznutí, vozím s notubes, radši oželím pár gramů a mám jistotu..

      0 0
      • drsnej márvin  

        já bohužel i proříznutí a defektů bylo taky habakuk :-( … verze 2.0 drát … nyní stejná verze Kenda Karma a spokojenost :-)) … jen NR byl rychlejší

        0 0
        • Zerocool  

          2.1 kevlar

          0 0
        • marapara  

          Mně přijde pocitově Karma rychlejší. Na drátovém 2.1 NR jsem měl 2 proříznutí a fůůůůru defektů.

          0 0
          • krokus  

            Ty jsi proti těm NR skoro až zaujatý:-)

            0 0
          • ememem  

            pocitovo snad aj ma taky image ale vsetky merania co sa snou kedy robili dopadli pre nu absolutne katastrofalne, tusimze aj albert 2.4 ust bol na tom lepsie a to na tvrdom podklade. zasje fakt ze tych zmesi je niekolko a dost tazko sa v tom vyznat..co je co zac.

            0 0
        • Bulda  

          2.0 drát? tak to je pak jasny, to je fakt tak do hospody, jiná smes, jinej kord a z toho plyne vse ostatni

          0 0
          • drsnej márvin  

            … hlavně, že sem našel teď plášť se kterým jsem max. spokojený … jen s ním asi teda budu muset místo do lesa jezdit do hospy :-DDD

            0 0
            • Bulda  

              tohle je u tebe spokojenost? …„já bohužel i proříznutí a defektů bylo taky habakuk :-( … nyní stejná verze Kenda Karma“ …já bych teda pochopil, žes ho dal pryč, bavíme se doufám o NR

              0 0
              • drsnej márvin  

                Zjevně si asi nepochopil co sem psal, takže se to pokusím pojmout trošku víc obsáhle …

                Takže ty defekty a proříznutí se vztahují k Nanoraptoru, ten je samozřejmě pryč … jeden se odepsal sám a druhý sem zahodil zároveň s ním … to byla verze 2.0 drát, co se podle Tebe hodí na ježdění do hospody … kevlar sem nejezdil považuju to pro svoje účely za zbytečné, takže polemizovat o rozdílu nemůžu … a je mi to vlastně i jedno :-)

                Nyní mám Kenda Karma 2.0 drát … tím myšleno stejná verze k Nanoraptoru … v tomto případě přišel první defekt po nějakých 4200 km a byl to trn … boky plášťů jsou doškrkané až hrůza a proříznout se mi ho nepodařilo … jezdím na tom to samé …

                PS: Jesli si ještě teď něčemu nerozuměl, klidně napiš rád vysvětlím :-DDD

                0 0
    • jIrI___  

      Nezažil jste někdo u NanoRaptorů to, že vám začly z boku pláště vylézat šikmé vlákna nějaké tkaniny? Všiml jsem si toho při mytí kola a celkem mě to zaskočilo, protože podobným způsobem mi odešel do věčných lovišť Crossmark. Nevíte, čím to může být způsobené?

      0 0
      • nox159  

        tim ze jezdis v terenu – kdybys jezdil asfaslt tohle se podle me nikdy nestane ;-)

        0 0
      • pepek  

        Mně se to na Nano stávalo, když jsem to jezdil v zimě hodně podhuštěný (tak 0,8 – 1,2 b).

        0 0
        • jIrI___  

          Moc podhuštěné je nevozím, většinou foukám na 2,5–3 bary, minimum je na pláštích psané 2,4 bar. V tomhle chyba asi nebude, protože Crossmarky jsem foukal ještě víc a taky se mi jeden kus na bokách protrhal (kevlarový). Asi to holt bude daň za nižší váhu, protože UST Micheliny na tohle netrpěly, stejně tak drátové Crossmarky nebo mám smůlu na špatné kusy.

          0 0
      • Hynas  

        Máš to vzhledem ke své váze hodně podhuštěné…pláště se při brždění „krčí“ a tím pádem se ti vlákna šikmo ukazují. Kdybys to vozil nabušené na „beton“, tak to nepoznáš. Obecně vozím raptory (a exiwolfa a weirwolfa) taky hodně naměko (více naměko než je uvedeno na plášti) a vzhledem k tomu, že na všech vozím no tubes, tak mi přes ty „vlákna“ kapalina neprosakuje. Takže OK, neřeš, nepátrej a radši si zajeď na Díly na pivo. :o)

        0 0
    • MirkoCarver  

      NR jsem zavrhl, když jsem měl tři defekty na 23km. Všechno bodnutí, kevlarová verze.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.