Vím, že témat o pláštích je tu plno, ale zredukoval jsem to na tyto dva kandidáty. Zajímalo by mě kterej bude lepší co se týče výdrže na ježdění 50/50 asfalt / terén a taky trošku v tom blatíčku aby držel pokud ještě letos bude pršet :) díky
Vím, že témat o pláštích je tu plno, ale zredukoval jsem to na tyto dva kandidáty. Zajímalo by mě kterej bude lepší co se týče výdrže na ježdění 50/50 asfalt / terén a taky trošku v tom blatíčku aby držel pokud ještě letos bude pršet :) díky
Zajímalo by mě kterej bude lepší
NR předek i zadek v suchém létě, obojí zvládnou i vlhko, nicméně jeden RoRo na předek v případě blátivějšího terénu. A přezouvat podle potřeby.
obojí zvládnou i vlhko
tak v tom případě zvládnou vlhko i jakýkoliv slicky :)
nanorpator v 29 rozměru byl snad nejhorší plášť na vlhku co jsem kdy jezdil.
26 na tom asi není líp. Ve vlhku je z trojice Crossmark, XCR Dry2 a NR suverénně nejhorší.
Mam presne opacnou zkusenost, a nejenom ja. Je rozhodne lepsi nez Crossmark. Kdyz NR staci na MTB Beskydy v blate, tak je do blata taky pouzitelny.
stačí, ale polož si otázku jak bys jel, kdybys měl NN nebo RoR.
Jasný : NN
presne, na vlhky sutry neni nic lepsiho nez ta jejich DNA smes, to umichali kuci dobre
Nanoraptory mi neprisly tak strasny, odjel sem s tim letos bahnity zavod KPZ v mlade boleslavi a v zadny okamzik sem oproti ostatnim bahennim zapasnikum neprohraval kvuli tomu ze by nedrzel plast. Naopak musim vyzdvihnout ze to sou citelny plaste a varujou v zatacce cloveka predem ze bude zle, behem letosniho roku se mi 2× stalo ze zacly podjizdet a jeste sem to stihl dorovnat tak abych nespadl. Ted na podzim uz je mam sjetejsi (menil sem v sezone predni se zadnim aby se sjizdely vic rovnomerne) a uz se chovaji naprd…
Docela rozdilne plaste:
Vydrz – vyrazne lepsi NR
blaticko – o neco lepsi RoR
odolnost – o neco lepsi NR
pohodli – o neco lepsi NR ve srovnani s RoR 2.1
pouziti s notubes – stejne
klopeni na asfaltu a tvrdem povrchu – NR
Jako zavodni plast bych bral RoR, jako kazdodenni univerzal NR.
pravda.
z vlastní zkušenosti – opotřebení: na RoR nenajedeš ani půlku toho co na NR. NR jsou hodně odolný plášťě, i s dušema jsem na něm závodil s minimem defektů, RoR s duší jedině ve 2,25 a stejně to není kdovíjak odolná kombinace.
v blátě drží RoR o mnoho lépe a super se čistí. NR se v blátě zalepí a váží pak sto kilo :)
Já měl zase na NR pomalu co vyjížďka, to defekt. Ten plášť mi už nesmí na bika. Jako univerzál bych raději bral Karmu.
Jj jen skoda ze ta Karma neni ve 2,2 v dratu :(
Taky mám s NR dost defektů. Doufám, že s přechodem na no tubes to ustane.
jaky presne NR to je, obyc drat nebo kevlar 2.1"? u me defektu propichnutim asi 1–2, prorazenim 0 a to s lehkymi dusemi Schwalbe nebo Maxxis… vozim tu drazsi verzi
Taky mám kevlar.
asi bys měl víc foukat nebo změnit styl jízdy, případně obojí
jak zmenou stylu jizda zameziš defektum?? :o)
zmenou tlaku mozna ale to je dost diskutabilni…
:D
jednoduše, stačí nejezdit v terénu a na asvaltu defektit ani cvakat nebudeš no a to je ten styl jízdy asi :)
Ani to nestačí. I na tom asfaltu záleží dle destinace, v ČR to půjde, ale nesmíš jezdit na některá místa do zahraničí typu Korsika (během 9 dnů tam někteří stihli i 6–7 defektů při jízdě pouze po asfaltu – všechno trny; bez duší s tmelem pohoda bez defektu, který bych musel řešit).
co to meleš, jakym blátem to jezdíš? :))
ŇuŇu je na všechno, to se ještě do Praglu nedoneslo :))?
včetně beskyd trophy v absolutním bahnu, no jo pražáčci:)
zkus taky něco jinýho a uvidíš :)
ale chápu – láska na celý život
neblázni …bych ti pak moc ujížděl :))
ted určitě. dvoje antibiotika po sobě, úraz a zdravotní problémy který pořád řeším /a nikdo neví co to je/ mě ted lehce zasekly. Závody na vážno u sebe vidím až v srpnu
Zatím díky za názory, ještě doplním, že to budu jezdit na UST ráfku s mlíkem. A bude to na každodení tréninky, občas závody. Takže jak to tak pozoruju, tak asi vezmu 2 NR a bude to
Těžko lze porovnat RoR a NR na stejnou úroveň…RoR – špičkový závodní plášť s super nízkou váhou, asi nejlepší držák v terénu jak na sucho tak i do mokra (takže takový univerzál) a přitom jede hodně svižně i na asfaltu. Vykoupeno je to odolností proti proříznutí, životností v km hlavně u zadního pláště.
RoR 2,1" je užší a nižší než RR 2,1" a naopak RoR 2,25" je vetší balón než RR 2,1"
Takže volba NR+NR nebo RoR+NR
„RoR 2,25“ je vetší balón než RR 2,1" – to RR 2,1 myslis RacingRalpha?
RoR – Rocket Ron
RR – Racing Ralph
krerý plášť je na asfaltu rychlejší, racing ralph nebo rocket ron? Asi ralph že, má jemnější a nižší vzorek
+/- srovnatelné, Ralph ma hustší vzorek na asvaltu víc vydrží
Přesně tak, i dle měření jsou ± nastejno.
Odpor stejny, ale na zadnim se pri slapani RoR zvejka, proto bude o dost horsi.
takbych povedal ze potom nemoze mat stejny odpor.
Prave ze pri testech, ktere delaji v casopisech jako nemecky Bike muze, tam se odpor meri posunem po rovne podlozce a neprenazi se 300W.
Tak naštěstí nemám problém s tím, že bych dlouhodobě přenášel 300W, musíš zvolnit a bude to v pohodě :-)
300w je průměrný závodní výkon na středních závodech u 75kg hobíka…
To já vím, můj výkon to při mojich 70kg ale rozhodně nebude (problém nebude těch 5kg, ale hlavně výkonnost).
posuvem? snad otacanim ci nie? a preco by sa to nemalo prejavit? nejak mi to neni jasne ale robim prave 5 dalsich veci tak kludne vysvetluj moc sa hadat nebudem :-) .
Je rozdil je, kdyz jedes do kopce 20km/h s slapes a kdyz jedes z kopce 20km/h bez slapani, do kopce se budou na asfaltu vysoke spunty ohybat kolo bude mirne „prokluzovat“, ve sjezdu pro se to nedeje.
Testy mereni valiveho odporu maji bliz k jizde z kopce, zadna sila se tam plastem nemusi prenaset a ztracet ve vysokych spuntech, proto jsou v nekterych pripadech, jako je prave RoR vzdalene od reality.
Tohle jsi MlokoviCZ dělat neměl :-D
Proč? Pro moje ježdění ty testy z větší míry sedí velmi dobře. To, že pro vás nabušence ve chvílích podávání větších výkonů (tedy třeba při těch 20km/h při jízdě do kopce) to se zvětšujícím se vzorkem bude mít větší a větší chybu mi moc netrápí :-)
Taky ta deformace, když jdeš do pedálů způsobuje masivní cyklický vzrůst odporu . . . . . soudruzi z NDR si to nějak furt zjednodušují :-))
naprostej souhlas, testy valivýho odporu jsou hooodně orientační. za tu dobu co jezdím jsem vystřídal tolik gum, že mužu v klidu říct že hodnekrat byly testy mimo. (a né nebyl to pocit)
to byl jen pocit :-)
:)
hm, o tom by sa dalo diskutovat ale pokial viem tak to testuju tak ze pritlacia valec o koleso tak aby to simulovalo hmotnost – si teraz nepamatam – 70kg? cize pre porovnanie na tvrdom podklade to az tak mimo nebude. samozrejme ze na makkom to moze byt odlisne ale vo vseobecnosti tie ktore maju maly val. odpor na tvrdom ho maju maly aj na makkom.
V principu máš pravdu. Bude to ale o něco lepší než píšeš.
Měří to u bikových pro 20km/h a zatížení 50kg (tedy to může odpovídat cca 75kg jezdci a zadnímu kolu).
Tedy bude to velmi dobře sedět pro situace, kdy je dominantní valivý odpor a tomu odpovídající výkon jezdce pro jeho překonání.
Tedy rozhodně to nemusí být z kopce bez šlapání. Bude to sedět pro rovinu se šlapáním kdy se jezdec bude snažit udržet tu rychlost 20km/h.
Pro případy, kdy bude už výrazný další odpor navíc, tedy např. při 20km/h do kopce nebo na rovině při výrazně větší rychlosti (kdy bude dominatní odpor vzduchu), tak bude třeba přenášet v těchto případech o hodně větší výkon než jen na překonání valivého odporu a nastanou ty problémy s možností žvejkání vysokých špuntů.
RR je o kus širší než RoR
takže 2,1RR bud +/- stejný jak 2,25" RoR
toto nemozem potvrdit. 2.1 ust maju oba 50–51mm.
na nanoraptoru neznám defekty, když tak proříznutí, vozím s notubes, radši oželím pár gramů a mám jistotu..
já bohužel i proříznutí a defektů bylo taky habakuk :-( … verze 2.0 drát … nyní stejná verze Kenda Karma a spokojenost :-)) … jen NR byl rychlejší
2.1 kevlar
Mně přijde pocitově Karma rychlejší. Na drátovém 2.1 NR jsem měl 2 proříznutí a fůůůůru defektů.
Ty jsi proti těm NR skoro až zaujatý:-)
pocitovo snad aj ma taky image ale vsetky merania co sa snou kedy robili dopadli pre nu absolutne katastrofalne, tusimze aj albert 2.4 ust bol na tom lepsie a to na tvrdom podklade. zasje fakt ze tych zmesi je niekolko a dost tazko sa v tom vyznat..co je co zac.
nepleť si 2,0 a 2,2, je mezi nima velký rozdíl
2.0 drát? tak to je pak jasny, to je fakt tak do hospody, jiná smes, jinej kord a z toho plyne vse ostatni
… hlavně, že sem našel teď plášť se kterým jsem max. spokojený … jen s ním asi teda budu muset místo do lesa jezdit do hospy :-DDD
tohle je u tebe spokojenost? …„já bohužel i proříznutí a defektů bylo taky habakuk :-( … nyní stejná verze Kenda Karma“ …já bych teda pochopil, žes ho dal pryč, bavíme se doufám o NR
Zjevně si asi nepochopil co sem psal, takže se to pokusím pojmout trošku víc obsáhle …
Takže ty defekty a proříznutí se vztahují k Nanoraptoru, ten je samozřejmě pryč … jeden se odepsal sám a druhý sem zahodil zároveň s ním … to byla verze 2.0 drát, co se podle Tebe hodí na ježdění do hospody … kevlar sem nejezdil považuju to pro svoje účely za zbytečné, takže polemizovat o rozdílu nemůžu … a je mi to vlastně i jedno :-)
Nyní mám Kenda Karma 2.0 drát … tím myšleno stejná verze k Nanoraptoru … v tomto případě přišel první defekt po nějakých 4200 km a byl to trn … boky plášťů jsou doškrkané až hrůza a proříznout se mi ho nepodařilo … jezdím na tom to samé …
PS: Jesli si ještě teď něčemu nerozuměl, klidně napiš rád vysvětlím :-DDD
Nezažil jste někdo u NanoRaptorů to, že vám začly z boku pláště vylézat šikmé vlákna nějaké tkaniny? Všiml jsem si toho při mytí kola a celkem mě to zaskočilo, protože podobným způsobem mi odešel do věčných lovišť Crossmark. Nevíte, čím to může být způsobené?
tim ze jezdis v terenu – kdybys jezdil asfaslt tohle se podle me nikdy nestane ;-)
Mně se to na Nano stávalo, když jsem to jezdil v zimě hodně podhuštěný (tak 0,8 – 1,2 b).
Moc podhuštěné je nevozím, většinou foukám na 2,5–3 bary, minimum je na pláštích psané 2,4 bar. V tomhle chyba asi nebude, protože Crossmarky jsem foukal ještě víc a taky se mi jeden kus na bokách protrhal (kevlarový). Asi to holt bude daň za nižší váhu, protože UST Micheliny na tohle netrpěly, stejně tak drátové Crossmarky nebo mám smůlu na špatné kusy.
Máš to vzhledem ke své váze hodně podhuštěné…pláště se při brždění „krčí“ a tím pádem se ti vlákna šikmo ukazují. Kdybys to vozil nabušené na „beton“, tak to nepoznáš. Obecně vozím raptory (a exiwolfa a weirwolfa) taky hodně naměko (více naměko než je uvedeno na plášti) a vzhledem k tomu, že na všech vozím no tubes, tak mi přes ty „vlákna“ kapalina neprosakuje. Takže OK, neřeš, nepátrej a radši si zajeď na Díly na pivo. :o)
NR jsem zavrhl, když jsem měl tři defekty na 23km. Všechno bodnutí, kevlarová verze.