Plášťoví odborníci a gumový guruové sem!!

142 nepřečtených
  • Frisbee

    Pánové předesílám, že to není pokus o flame! Pročetl sem asi tucet vláken a mám z toho rozporuplné poznatky! Je to jen žádost o radu – já už fakt nevim jaký ty pláště koupit.. Ve hře jsou pro mě Schwalbe a Continental konkrétně:

    Schwalbe Racing Ralph / Schwalbe Rocket Ron.

    Continental Race King Race / X king race sport.

    Použití: 50 asfalt 50 terén. Pláště nešetřím, snažím se foukat na předepsaný tlak a nebo pociťovku.. Mám cca 80kg. Ráfky Remerx Magic tzn. 17mm a uvažuju o 2.25 / 2.2 (nebude se to zvýkat?? Zatím jsem měl Rubena Scylla 2.1 a Nobby Nic 2.1 – obě děsný užovky, tak bych chtěl vyzkoušet něco širšího..

    Všem děkuji za názory a cenné rady.

    0 0
    • StuntJ  

      Záleží co chceš jezdit, já jezdím trvale Schwáby Racing Ralphy v 2,1", nově UST, předek i zadek a nemůžu si stěžovat. Rychlý pohodový pláště, vcelku odolné a lehké. Takže je mohu doporučit … :o)

      0 0
      • Frisbee  

        Nejsem vyloženě vyhraněný jezdec. Střídám to – myslím, že mě naprosto vystihuje 50% asfalt a 50% terén (lesní cestičky atd., kdybych měl jet něco ostřejšího nazuju NN)

        0 0
        • StuntJ  

          já jezdím tak nějak podobně a nikdy jsem neměl potřebu nazouvat něco ostřejší, ani v totální bahnu … v 90% jezdí člověk suché cesty a tam RaRa jedou na 100% … Jednoduše řečeno, mi to nestojí za to přezouvání plášťů, když si nejsem jist přínosem :o)

          0 0
      • dženžas  

        Kolik km vydrží RR vzadu při ježdění spíš po silnicích?

        0 0
        • MlokCZ  

          Jak komu s obrovským rozdílem, takže je skoro zbytečné se ptát. I když pokud máš aspoň orientační představu dle jiných plášťů jestli ti vydrží spíše déle nebo spíše méně než ostatním, tak si přibližný závěr z více různých údajů udělat už můžeš.

          Mně třeba RaR UST 2,25 vydržel v terénu i na asfaltu podobně (jezdil jsem docela dlouho RaR i na celopevňáku s hodně asfaltem) a to vždy přes 2500km (někdy i 3tis. km, každý kus mírně jinak) do sjetí těch problubní na středu vzorku (tedy sjetí pouze cca 1/3 vzorku).

          Na předním třeba ani nevím, tam jsem ještě nikdy žádný RaR na žádném kole sjet nestihnul.

          Naopak tu budou tací, co mnohem rychleji sjedou navíc i výrazně více.

          0 0
          • dženžas  

            To je mi jasný, že tam budou celkem rozdíly. Chci to vědět tak přibližně, protože tu lidi celkem řikaj, že na silnici obývá před očima…

            0 0
            • Palec  

              Neřekl bych, že to bude rekordman v nájezdu km, ale za mě.

              Výška novýho vzorku údajně 3mm.

              RaRa EVO 4500km – výška vzorku na středu pláště:

              • 1,2mm (40%) vzadu
              • 1,6mm (50%) vpředu

              Pláště už jsem jednou prohazoval. Takže na to že je to závodní plášť, tak výdrž docela slušná i vzhledem k tomu co psal mlok. No teď samozřejmě záleží do kolika je dojíždět. Já protože se pohybuju většinou po zpevněném suchém podkladu, tak zatím je měnit nebudu. Jo a defekt jen jeden (klepu na dřevo). Asi to bude tím, že jsem ještě do loňského roku jezdil na celopevňáku a v terénu se vždy snažím jakékoliv nerovnosti vyhnout:))

              0 0
              • Lada,s  

                Mám na RR EVO 2,25 najeto asi 3500 km, a ještě je teď dojíždím (myslím že ještě 1000 km dají). V předu defekt jeden, vzadu asi pět. Pláště nijak nešetřím, cca 1/3 najeta na silnici. U mě spokojenost :-)

                0 0
        • StuntJ  

          Já jsem dal na zadním okolo 3000km, jezdím okolí Brna, tak je to tak 50/50 asfalt/terén, ale určo by ještě sezónu dali :o)

          0 0
        • McBlacky  

          nezávodně 3tisíce dáš minimálně – pokud nevážíš přes 90kg

          Závodně dost záleží na trasách a podmínkách

          0 0
        • Jezevec70  

          Zatím najeto 2300 km a vzadu zmizla tak třetina vzorku.

          Jezdím tak 70/30 silnice/terén, váha 65 kg.

          Bez defektu.

          0 0
          • dženžas  

            Díky tak to je solidní. Vyplatí se připlatit na EVO nebo stačí starší performace?

            0 0
    • tomfree  

      Za mne continentaly x king/race king nepřišly mi,že by jely líp,ale o dost víc drží,pokud schwalbe tak racing ralph na obě,rocket ron mi přišel nanic.

      0 0
      • Frisbee  

        A kdyby jsi měl vybrat z kontíků – volil by jsi??

        0 0
        • tomfree  

          x kingy race sport s bezdušovým kitem od rubeny,protože mi přijde,že jsou náchylnější na defekt než schwalbe.

          0 0
    • Frisbee  

      Asi jsem se špatně vyjádřil – chci osadit obě kola jedním typem plášťů.. Tzn. Buď Race king nebo X kinge nebo něco od Schwalbe.

      0 0
      • xshreck  

        magic mají 18mm ne? (teda aspo¡%n já mám) A vzal bych si xking nebo raceking+xking

        0 0
      • Milwa  

        Já toto řešil dva měsíce nazpět a rozhodla cena, RaR za 670 z kupkola, 2,1 šíře. Témata jsem taky načetl a zízkal dojem, že 2,25 je na ráfek 1,7 příliš. K Race kingu mělo pár lidí nějaké připomínky, které se mi taky nepozdávali a už si pamatuji jen ten negativní pohled na ně, který je umocněn novým XKingem, který by se měl v rychlosti RK přiblížit plus dalšími vlastnostmi jej předčít.

        Až RaR ojezdim, vyzkoušim XK, ale jak jsem psal, třeba zase rozhodne cena. Širší zkoušet nebudu.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud by ses rozhodoval podle ceny, tak jednoznačně RK supersonic, na zadním plášti to vychází pod 0,1 Kč/km. Navíc je to lehoučký, rychlý a naprosto bezproblémový plášť. A to jezdím šířku 2,0", 2,2" by teoreticky měl vydržet víc.

          0 0
          • nox159  

            nesouhlasim :)

            0 0
          • Milwa  

            V kevlaru s Black Chilli compound plus minus za 800Kč, tedy že se na něm dá nalítat 8000km a ještě pořád bude fungovat?

            0 0
            • MlokCZ  

              Hlavně je třeba vzít do úvahy, kdy Rychlej turista mění pláště.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Zatím mám na nich 8 549 km bez defektu, takže stále fungují, stále fungují… :-)

              0 0
              • Milwa  

                Jo už vím, ty píšeš ta povídání jak vyrazíš ani nevíš kam a ani nevíš kdy se vrátíš, ne? Respektive jsem tady od někoho něco četl a takový dojem si z toho zanechal.

                Každopádně já doufám ve 25 halířů za kilometr na zadku. Jenom už byly dvě píchnutí a jedno cvaknutí.

                0 0
              • Palec  

                8500 km a fungují = ještě ti z toho nelezou nítě? :D

                Tak co už, když se člověk nepohybuje bůhví jakým terénem, tak ten vzorek není tolik potřeba.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Nelezou. Na suchu vzorek vprostředku nepotřebuji a na bocích je dostatečný.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    „Na suchu vzorek vprostředku nepotřebuji…“

                    Z toho jde vidět, že jim nakládáš jen kilometráží. Pak začínám pomalu chápat tu extra nadprůměrnou výdrž :)

                    0 0
      • AleZ80  

        Já jsem si objednal X-Kingy RS. 2.4 přední a 2.2 zadní, ale chce to širší přední ráfek.

        0 0
    • Georrge  

      RaRy jezdí dobře…

      0 0
    • Mig_all  

      Conti

      0 0
      • PolsondeSide  

        Mě tu spousta lidí doporučila Maxxis Crossmark a musím říct paráda, lepší než RaRy. (jezdím totéž co ty).

        0 0
        • MlokCZ  

          A v čem je Crossmark lepší? Nejel jsem ho, tak by mi to zajímalo.

          K dispozici je pouze měření, které ukazuje, že je jednoznačně pomalejší než RaR (už se na Crossmark skoro dotahuje i NN).

          0 0
          • Pijer  

            Crossmark pocitově (v rozporu s měřením) líp jel po asfaltu (že by ten skoro souvislý střed?) ale v terénu moc nepodržel, RaRa držel v podstatě všude o poznání líp a tak šel po pár stech kilometrech Crossmark dolu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jen by mi zajímalo, jak určujete vůbec jak plášť jede. To myslím jako obecný dotaz na všechny.

              Jak se dá vůbec dle pocitů poznat, že plášť na asfaltu jede lépe když není rozdíl opravdu velký.

              Už jsem to tu někde uváděl. NN bez duší jede ± stejně jako RaR s duší. První pocit na asfaltu mi přišel, že ten NN je o hodně pomalejší. Pocit byl samozřejmě zcela zcestný. I jsem si to pak přibližně ověřil dle pozorování rychlost x tep v některých úsecích.

              Měření třeba neurčí faktory typu ostřejší nástup a žvejkání špuntů. Ale pro rovnoměrnou jízdu v sedle po asfaltu (a jiném tvrdém rovném povrchu) ty výsledky budou sedět velmi dobře.

              Jen souvislý vzorek neznamená téměř nic. Mnohem víc dělá směs, kostrukce běhounu a další fakotry.

              0 0
              • martin_bakov  

                Jak rikas tak objektivne je videt rychlost na asfaltu, dalsi test toho jak plast ‚drzi‘ je dobre znama trasa s prudkym vyjezdem / sjezdem kde si zjistis jestli se na kopec vydrapes, jestli pri sjezdu neskoncis ve krovi apod. :) …a pak naprsi,vsude je bahno a muzes vyjet na dalsi terenni test :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já právě píšu, že na tom asfaltu, pokud to vezmeš jen dle pocitů to právě je většinou zcela zcestné.

                  Až když začneš dělat aspoň nějaké měření dle tepáku + rychlost, tak něco málo zjistíš. Ale pro malé rozdíly valivého odporu ani tohle není zdaleka průkazné. Aktuální podmínky větru, stavu organismu to ovlivní mnohem více než ten malý rozdíl valivých odporů.

                  Při poměrně malém rozdílu valivého odporu typu Crossmark x RaR to na rovině na asfaltu za nulového větru a zcela totožných podmínek (hlavně zcela stejný výkon jezdce), tak rozdíl v rychlosti při stejném konkrétním výkonu bude někde 25km/h x 25,2km/h.

                  A věřit tomu, že někdo objektivně určí z pocitů takhle malý rozdíl…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A v kopci bude rozdíl ještě výrazně menší. V 10% stoupání to udělá jen kolem 0,1km/h (nebo i méně, dle výkonu jezdce).

                    0 0
                  • Peslezedirou  

                    BTW spíš dám na sovje pocity, než na měření. Z některých plašťů, které vyjdou v testech s malých valivým odporem, jsem měl pocit, že se mi jede s větším valivým doporem – hůř, než s pláštěm, který vyšel s větším valivým odporem. Samozřejmě v tom hraje roli i hmotnost pláště, která je s valivým odporem, důležitá pro pocit, že člověk pak řekne ten plášť jede.

                    Stejný je to s 29er, mám fakt pocit, že to s nano na sfaltu vůbec nejede, ty samé pláště na 26 a přijde mi, že doslova letí. v tmto případě namyslím přímo valivý dopor, ale celkový pocit jak jede velká obruč se stejným pláštěm jakou 26ky. A přitom si někde spočítal, že je rozdíl kolem 1%, přitom mi to přijde, že je to aspoň 20%.

                    A jen na konec taková otázka. Na co ti je plášť, ze kterého máš pocit, že má velký valivý odpor, přesto že v testech vyjde velmi dobře?

                    0 0
                    • ememem  

                      a kde sa daju pocity nakalibrovat? potreboval bych to kvoli tuhosti predstavca riaditok a keby mali bral bych aj bocnu tuhost kolies.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Pocity jsou jako umění, dají se těžko definovat, přesto se lze jima řídit :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To, že se někdo řídí pocity je v pořádku.

                          I kdyby někomu přišlo, že třeba na nějakém plášti mu to jede parádně a přitom si dokázal změřit, že to je i třeba naopak, tak ať ho klidně jezdí, když je pro něj pocit jak to jede důležitý.

                          Problém je až to tvrzení o rychlosti pláště na základě pocitů. Rychlost pro daný plášť (nebo tedy valivý odpor z kterého vychází) je exaktní veličina a není tady prostor k tomu, aby to bylo pro každého jezdce jinak.

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Pocity jak to jede dost ignoruju a nikdy mi netrápily. Ty stejně u mě (u ostatních jistě taky) závisí především na stavu organismu a tyhle výkyvy jsou řádově několikanásobně větší než rozdíly plášťů (podobné kategorie) nebo třeba 26×29 na stejně osazeném kole včetně plášťů.

                      A hlavně pocit je stejně hrozně daný psychikou. Tím myslím, že velmi často jedu stejně rychle, stejné tepy, ale pocit jak to jede mám úplně jiný.

                      Když ale jezdím ve stejné partě a najednou dlouhodobě (tedy nejen nějakou konkrétní vyjížďku, kdy nemusím být ok) v nějaké typické situaci hůře stíhám, tak to mi už vadí. To se ignorovat nedá, pokud nechci dojíždět sám.

                      K tomu jsem právě došel loni. A to při ježdění NN/NN UST 2,4. Ten rozdíl třeba oproti NN/RaR UST 2,25 byl už poměrně velký (výrazně větší než třeba Crossmark x RaR) a tohle už jsem pak dlouhodobě pozoroval, že za stejných situacích jedu značně vyšší tepy.

                      A jak také píšeš, tak navíc v tomhle případě tu byl i faktor hmotnosti, který ten rozdíl zvětšil.

                      A co se týká měření. Tak úplně všechny pláště, co jsem dlouhodobě jezdil, tak mi vždy souhlasili s měřením. Tedy když jsem dlouhodoběji pozoroval dle tepů a rychlosti, tak to vždy ± sedělo.

                      A rozdíly které měření neukáže, tedy třeba žvýkání špuntů při ostřejším nástupu, tak tohle mi nikdy netrápilo. To na celkovém průměru pohodové vyjížďky udělá nula nula nic.

                      U měření bude jeden hodně důležitý faktor. A to tlak. Pokud někdo jezdí pláště na o hodně jiném tlaku než se měří, tak ty výsledky mohou být o hodně jiné.

                      Já jezdím tlaky velmi blízké tomu co měří (vozím nepatrně méně, ale současně také vážím nepatrně méně než odpovídá testované zátěži).

                      0 0
                      • roud  

                        Takže i když ti to nejede tak jseš spokojenej protože víš že v testech vše vyšlo fajn ? LOL

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Je vidět, že jsi ten příspěvek moc nepochopil, protože jsem nic takového nenapsal. To jsi napsal ty.

                          Když mi to nejede a opravdu se trápím, tak rozhdoně spokojený nejsem. Jak jsem psal hned v prvním odstavci, tak tohle ovšem rozhodně není dané nějakým malým rozdílem plášťů, ale tím, že jsem daný den v p…i.

                          A naopak píšu, že mi jak jedou pláště v reálu oproti měření sedělo vždy a to už u mnoha plášťů.

                          A stav, kdy tepák ukazuje něco a tacháč k tomu nějakou rychlost a pocitově mi to přijde výrazně jinak, tak se občas stanou, ale rozhodně menšinově. Většinou ten pocit s tím jak to opravdu (dle rychlosti a tepáku) jede sedí.

                          Tuhle občasnou vyjímku (kdy mi pocit nesedí) mívám především u celopevňák (dříve silnička) x full. Kde celopevňák (silnička) pocitově letí o mnoho rychleji než to odpovídá realitě. Ale i tady to bývá hlavně prvních pár kilometrů po prostřídání s fullem, pak i tady ten klamný pocit zmizí.

                          Konkrétně u plášťů jsem to měl jen párkrát, např. po přechodu na bezduše a nahození NN a srovnání s dušovými RaR. Ale i tady to bylo jen prvních pár desítek kilometrů a jen na asfaltu.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Člověče, ty to máš stejně těžký :)

                            0 0
                            • roud  

                              bylo by zajímavý nechat mloka nejdřív projet na několika různejch pláštích napsat si jeho hodnocení a pak až mu ukázat jak dopadli v testech heeh :O)

                              0 0
                              • maajkee  

                                hehe, dobrej nápad :D

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                A že takových už bylo. Měření znám až poslední pár let, pláštů jsem jezdil ještě předtím velké množství.

                                Tím samozřejmě netvrdím, že bych to vždy trefil přesně u plášťů s minimálním rozdílem ve valivém odporu.

                                Stejně tak jako nevěřím, že to trefí ostatní.

                                0 0
                            • brble  

                              tak každej holt jezdíme jinak, já nemam žádnej tepák a komp vlastně jen kuli hodinám. a úplně mi to stačí:-) hlavní je když mi cestou neupadne klika či jiná důležitá součástka.

                              0 0
                          • Gorgov  

                            S timhle se nedá než souhlasit. Ve všech bodech. Jediný, co mě zaráží je tohle „házení perel sviním“. Nechápu, kde bereš odhodlání a sílu sem tak vytrvale psát tyhle rozbory :)

                            0 0
                            • maajkee  

                              Protože ho to baví :)

                              0 0
                            • DaSnail  

                              jo 8o)

                              0 0
                            • roud  

                              mě překvapuje že ty seš tu teď takovej moralista vždycky ses tu akorát objevil napsal žblept typu hnus, kravina je to nahovno atd. co ta změna tak najednou ?

                              0 0
                              • Gorgov  

                                Na některý příspěvky(většina, specielně třeba od tebe :) nemá smysl psát nic. Občas se neudržim, moje slabost. Na tebe je tohle reakce tak po roce, takže třeba zase za rok:)

                                0 0
              • Ruprt2  

                A jak můj pocit může ovlivnit konstrukce běhounu nebo směs?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Konstrukce běhounu a směs velmi ovlivní valivý odpor. Jak ovlivní Tvůj pocit nemám tušení.

                  0 0
              • Pijer  

                Psal jsem „pocitově (v rozporu s měřením)“ a tím jsem myslel, že jsem ho obul sednul na kolo a měl fajn pocit, že opravdu jede – i když to třeba ve skutečnosti není pravda. Nic víc, nic míň. Nemotal jsem do toho žádné tepáky ani nic podobnýho. Třeba je to tím, že míň hučí, co já vím, ale byl to můj POCIT, který nikomu nevnucuju.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ten dotaz jsem také myslel obecně (i jsem to napsal), žádné rýpání do Tvojeho příspěvku. Jen mi ten příspěvek k tomu dotazu navedl, tak jsem ho zařadil pod něj.

                  Proti Tvojemu příspěvku nemám vůbec nic.

                  Třeba to hučení dost často pocit u dost lidí ovlivní.

                  0 0
              • Nikovlas  

                No ono je také důležité vzít v potaz fakt, že spousta lidí jezdí právě pro ten pocit z jízdy :-)

                Takže můžu mít plášť, který je objektivně rychlejší, ale pokud budu mít pocit, že nejede, tak mě ten samotný fakt menšího valivého odporu moc nezahřeje :-) Tím samozřejmě netvrdím, že tvůj pohled je špatný, ale troufám si říct, že pro spoustu lidí může existovat i druhý pohled…

                0 0
          • ememem  

            v rychlosti zmiznutia vzorku za hranicu rozumnej pouzitelnosti plasta, v tom bol ozaj neprekonatelny.

            0 0
            • jIrI___  

              Mně Crossmark vydržel bezkonkurenčně nejdéle ze všech plášťů, co jsem na zadku kdy měl (NR, Z-Min, XCR Dry II, atd.)

              0 0
              • ememem  

                v tomto je internet fakt genialny, na vsetko najdes vsetko, si teraz zober nestranneho cloveka co si ich bude chciet na zaklade tychto nazorov kupit :-)

                0 0
                • martin_bakov  

                  tj. objektivne o plastich pisou tak 2–3 lidi :) stejne si tim musi clovek projit sam … loni sem si uzival jak sou ty Jonesy ACX super a ted bych si ty strasny zavazi na kolo uz nedal :D

                  0 0
              • M13  

                A jak dlouho přibližně ti držel Dry II?

                Je nějaký zásadní důvod ho nebrat?

                0 0
                • maajkee  

                  Mně vydržel tak 1500km, pak už byl nic moc vzadu.

                  0 0
                  • M13  

                    Tak to taky není tak moc.

                    Právě zvažuju čím nahradit lenochy, už mají vzadu jenom 2,3 mm vzorku. Se mnou mají najeto asi 1500 km a kdoví kolik na nich najel někdo přede mnou…

                    Ještě přemýšlím o RaRa, ale pro Dry II mluví poloviční cena.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Já byl loni paradoxně asi nejvíc spokojenej s drátovejma RK 2.2 z kolokramu jeden za cca 270,– Kč, najel jsem na nich 2500km a ještě nebyly uplně sjetý.

                      0 0
                    • JakeF  

                      Rozlišuj XC Dry II a XCR Dry II, první jmenovanej vydrží určitě dýl, než 1500km a XCR Dry II sotva seženeš za poloviční cenu, než RaR.

                      0 0
                      • M13  

                        Neboj, rozlišuju je.

                        Myslím XC Dry II.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ale reagoval jsi na jiriho, co psal XCR. Jinak XC Dry II jsou pláště o ničem. Jediný, v čem jsou lepší, než RK nebo RaR je odolnost, která je ale vykoupená vyšší váhou.

                          0 0
                          • M13  

                            Tak to jsem přehlédl, myslím XC.

                            Na váhu si tolik nehraju, jde mi o odolnost, vlastnosti na suchu, v těžkém terénu nejezdím, výdrž v km v neposlední řadě taky cena.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Pokud s nima nebudeš jezdit do mokra, tak bych šel buď do nich anebo do kevlarovýho RK, ne supersonic. Mimochodem, když koukám na tvůj bajk, magicroller k shadow hazce je těžkej nesmysl ;-). Ten se dával ke klasice, protože se v ohybu vydíral bowden, u Shadow je bowden přímo, když máš lanko vedený horem.

                              0 0
                              • M13  

                                Do mokra se moc nechystám.

                                Večer si o nich načtu nějaké informace, zatím dík.

                                O tom rollamajigu vím, ale měl jsem ho doma, a určitě nevadí.

                                0 0
                • whom  

                  Zkušenosti pouze vepředu – po cca 6.000 nemá ještě z boku ojetý ani všechny ty „fousy“. Paradoxně dobře držel vepředu na mokrý šotolině.

                  0 0
                  • maajkee  

                    6000km?! nemělo to bejt 600?

                    0 0
                    • whom  

                      Ne 6.000 a možná i víc. Píšu VEPŘEDU.

                      0 0
                      • maajkee  

                        stejně mi to příjde strašně moc když píšeš že tam zůstaly dokonce i ty fousy po stranách :) To asi neklopíš moc zatáčky :D

                        0 0
                        • whom  

                          Koleno na zemi nemám, a v mym věku se mám rád. To platí o silnici. Sjezdíky v terénu, hlavně při závodech jsou o něčem jiném, Co se mi předloží, sjedu. A ne zrovna pomalu.

                          0 0
                        • M13  

                          Čím víc toho o pláštích čtu tím víc se v nich ztrácím :)

                          Výdrž se bude odvíjet i od toho kde a jak je jezdíš, na tlaku a váze, ale stejně je to hroznej rozdíl – 6000×1500.

                          0 0
                          • maajkee  

                            No těch 1500km bylo u mě ale na zadním, a ještě tak 30% tam bylo, ale to už mi přišlo na nic, tak šel pryč. Vepředu byl sjetej tak na 60%

                            0 0
                          • whom  

                            Je dost velkej rozdíl mít plášť vepředu a vzadu. Toho Michelina mám čtyři roky, teď je na zimáku. HT Merida, Manitou Mars super (2002) vidle. Vzadu nikdy nebyl. Ta zkušenost na mokré šotolině je ze Salzkammergut trophy 2009, kdy jsem v ranním lijáku (po předchozí průtrži mračen) nahrazoval Furious fredy něčím se špuntama. Jak ta guma držela na mokru, to mě strašně překvapilo.

                            0 0
                          • whom  

                            Prostě něco kup, co je tu tak nejvíc kladně popisováno, stejně to za půl sezony nebo dřív ojedeš, pokud to bude vzadu. Časem se nasbírá něco na mokro, něco na sucho a poznáš sám, co ti vyhovuje. Ten XC Dry jsem koupil taky tak, že jsem původně šel pro něco jinýho a ten plášť měli na pultě s cedulí sleva (tehdy za 350,– v Kevlaru). A není to žádná muší váha.

                            0 0
                • jIrI___  

                  800 km na zadku, sjetý skoro do hladka… Šlo u Tubeless verzi.

                  0 0
                • Kublaj  

                  na michelinech XC Dry II mám cca 1500km a vzorek je stále dost vysokej :)

                  0 0
          • smash_mouth  

            Ahoj

            máš prosím nějaký odkaz na měření vailvého odporu cross značky?

            Diky

            0 0
            • MlokCZ  

              Co je to cross značka?

              0 0
              • smash_mouth  

                pardon, měl jsem na mysli napříč značkami..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na mojich stránkách mám trvale přehled v excelu

                  http://data.mlok.net/tires.xls

                  to je vícuc z mnoha testů (v tuhle chvíli už spíše starších) bike magazinu.

                  V tomhle vláknu je pak valivý odpor také spousty dalších plášťů zase z měření německých časopisů.

                  http://forums.mtbr.com/showthread.php…

                  Je to tam na více stránkách toho vlákna.

                  Tam jsou i novější výsledky než v tom excelu (v tom excelu jsou ale zase nějaké navíc jiné).

                  Pak mám nějaké další testy Bike magazinu v pdf.

                  A nějaká čísla z těch testů se tu objevovala i v historii (často to ale mohla být čísla z těch prvních dvou zdrojů).

                  Vždy je třeba se dívat jaký ročník pláště a jakou přesnou verzi testovali. A pak si zjistit, jestli byla od té doby přepracovaná nebo ne.

                  Třeba RaR má každý rok trošku jiné výsledky dle toho jak změní zrovna tu jejich třísměs (a před pár lety navíc byl i jiný vzorek a ze začátku byl jen dvousměsový).

                  U RaR je to tedy spíše vzestupná tendence, je čím dál pomalejší :-)

                  Kdysi měl naměřeno i pod 24W, poslední roky mívá těsně přes 25W (tohle je vše s dušemi, bez nich má kolem 20W).

                  A ještě je třeba dávat pozor, jestli se neměnila metodika.

                  Vždy se měřilo pro 20km/h (platí pro bikové, krosové pláště se měří někdy i pro 30km/h nebo některé jiné německé časopisy to měří pro mix 20 + 30km/h, pak už je nutné srovnávat jen v rámci jednoho testu, když je to jiné než v jiném) a 50kg (tzn. zhruba sedí pro zadní kolo a 75kg jezdce).

                  Co se ale měnilo, tak byl tlak. Před pár lety to bylo pro 2,5 baru, poslední dobou snad téměř vše pro 2 bary.

                  Taky důvod, proč mohl jít RaR s valivým odporem trochu nahoru, nemusí tedy být ten současný pomalejší.

                  0 0
                  • smash_mouth  

                    Super dekuji mnohokrát.

                    0 0
                  • smash_mouth  

                    Proc ma bezduse mensi valivy odpor pri stejnem tlaku? :O

                    Mam kola Bontrager Race Light tubeless ready (pred lety jsem to koupil na UST plastich) ale presel na dusaky kvuli tomu ze s tim neumim pracovat. Nyni jezdim NN 2,25 (Tubleless Ready 2011) a dusovej NN 2,1 2010 ze bych dal bezdusi cvicne na predek ci zadek ? Predek foukam na 25 a zadek na 30 v tezkym terenu na zadku ufukuju na tlak predku

                    Nechci si kupovat domu zadny kompresurek :-(

                    0 0
                  • smash_mouth  

                    Jsem krapet zmatenej .. kdyz kliknu na druhy link MTBR a chci vyhledat konkretni plast tak mi to napise ze nejsem registrovanej ale zaroven nemam moznost se registrovat … jak na to?

                    0 0
        • marapara  

          Crossmark není nějak extra rychlý plášť. Jezdil jsem ho skoro 2 roky v kevlaru. Až se sjel, tak byl rychlejší, jinak je to spíš průměr. Dopředu bych ho nedal, 2× nečekaně ustřelil v náklonu. Prostě nemá štuplíky a moc nedrží v zatáčkách.

          0 0
    • Deus  

      Pokud Race King, tak jedině Supersonic. Teďka přemýšlím, že ho koupím alespoň dozadu místo obyč verze, která je naprosto zoufalá.

      0 0
    • whom  

      Vozil jsem RaR, RoR v šířích 2.1 a 2.25 s duší. Teď mám ContiX-king RS (TLR) bez duše (kola RedMetal 1, teda UST ráfek). Ty Contíky se mi zdají zatím lepší (po 1000 km) jak na výdrž (zatím mají furt ostrý hrany), tak líp seděj na asfaltu i v terénu. Pravda je, že jako bezduše je dávám měkčí (zadek 35–40psi, předek 30–35, do terénu ty nižší hodnoty) než před tím dušovky. Kromě počátečních potíží s tmelem Æaffelatex jsem maximálně spokojen (vyměněno za NoTubes).

      0 0
      • whom  

        Doplňuji, vážím lehce přes 90.

        0 0
      • MlokCZ  

        Ty Contíky jsou určitě výborné. Chybu podle mě neudělá žádným z těch plášťů.

        Srovnávat bez duší a na nižší tlak ale určitě nejde. RaR s duší s vyšším tlakem drží také mnohem hůře než RaR bez duše s nižším tlakem. Získává za obojí, jak nižší tlak, tak nepřítomnost duší.

        0 0
        • whom  

          Jo, takhle to fakt objektivně srovnat nejde. Popisoval jsem jen pocit. Třeba až je ojedu a nasadím Vlaštovky, budu koukat.

          0 0
        • whom  

          Jo, určitě to takhle nejde objektivně srovnat. Spíš jsem popsal pocit, než nějaký racionální přesný srovnání. Třeba až je ojedu a nasadím Vlaštovky, budu mrkat na drát (teda na kevlar). Chybu určitě neudělá ani s jedněma. Třeba na těch contikách se mi zdaj boky až mooc tenký (ale problém zatím nebyl).

          0 0
          • whom  

            Hezky se to načítá – po pěti minutách. Omlouvám se za double.

            0 0
      • ememem  

        xkingy v ust maju oproti svjmu ekvivalentu ror trocha problem s hmotnostou.

        ror 2.25 660g xking 2.2 780g

        pricom realne mal jeden ror co som mal dokonca 650g a nebol s nim nijaky problem.

        0 0
        • whom  

          Xking popisuju v TLR (ne plné UST) převáženo 501 a 495 g (papírově 460).

          0 0
    • maajkee  

      Už má někdo tyhle nový race kingy ?

      Píšou že by to neměly bejt zas tak uplný šlupičky jako supersonicy, což by se mi líbilo.

      0 0
      • gargamel  

        Vypadaj dobře, možná je zkusím.

        Může někdo zmínit, jestli je velký rozdíl ve vlastnostech v terénu mezi x king a tím race king? Dík.

        0 0
      • Deus  

        No to by bylo něco pro mě.

        0 0
      • roud  

        kdž už se tu v tom hrabeme neviděl někdo někde už novej Mountain King II UST ?

        0 0
      • Pa.T2  

        Vypadaj dost parádně:) Nevozíte už je někdo, prosím?:P

        0 0
    • weekend warrior  

      kde je to vlákno, kde se řešila finální šířka obutí na základě šíře ráfku atd?…, nemůžu to nějak najít

      0 0
    • OLy  

      Nechtělo se mi to ted číst celé, ale každopadně pokud máš 50% asfalt tak Ralf neni dobrej sice je desně rychlej ale pokud ho nechces vyhodit po 1500km tak ne. desne se na asfaltu sjíždí což se dá čekat je to zavodní plášť=)

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně jak jsem psal výše. Bude se to lišit dle konkrétních jezdců a to s obrovskými rozdíly.

        Můžeš napsat, že tobě vydržel na asfaltu jen 1500km, ale nemůžeš obecně tvrdit, že na 50% asfaltu není vhodný, protože ho vyhodí po 1500km.

        Možná ho vyhodí ještě dříve než po 1500km, možná také najede 5tis. km+ (kdybych jezdil RaR do mrtě, tak na asfaltu na něm dám nejméně 6tis. km, spíš více – pořád mluvím o zadním kole).

        Já třeba děsně rychlé sjíždění na asfaltu nemohu potvrdit ani v rámci 4 lidí. 2009 Korsika jsme jeli v partě asfaltovou akci a 4 jsme měli na zadním RaR, jeden ještě poslední kus SS.

        A nikomu nijak znatelně po té akci vzorek neubyl a najelo se tam kolem 500–600km (jak kdo).

        Na druhou stranu vůbec nerozporuju, že někomu na asfaltu zmizet může rychle.

        0 0
        • weekend warrior  

          přesně, nechce se mi věřit, že to je nějakou závratnou akcelerancí jedince, kdy trhá gumy více než jiný. spíš bych to fakticky viděl na jemné rozdíly v brždění: mikro bloky/smyky a snad rozdíly teplot a rozdílech ve směsi stejných pneumatik atd…

          0 0
          • weekend warrior  

            sry za překlepy, neměl jsem čas to kontrolovat, kl. telefon:( jedu dom

            0 0
            • weekend warrior  

              ale každopádně jestli se něco vojíždí. v roce 98 jsem si koupil nějaký modrý schwalbe s ultra přilnavou směsí na zadek:) zrovna, na čtrnáct dní, jsem v tu dobu neměl přední brzdu – zlomil jsem brzd. páčku, a světe div se, za dvě jízdy do školy bylo po pneumatice, totálně, brutálně, nezbylo nic:((((

              0 0
          • MlokCZ  

            Akcelerací to být určitě také může, zvlášť v některých podmínkách. Tím zrovna nemyslím asfalt, ale třeba HT + trošku rozbitější terén.

            Tam si občas všimnu, že jak někomu hodně odskakuje zadní kolo, tak neustále dochází k malým smykům při záběru ve chvíli kdy zadní kolo začne zpět získávat kontakt s terénem.

            Ale i ten výkon a rychlost jezdce za stejných podmínek asi hrát roli může. Nebo styl jízdy (hodně nebo málo chození ze sedla).

            Brždění samozřejmě bude hrát roli velkou. Jak píšeš i když někdo vyloženě nedělá dlouhé smyky, tak mu to častěji ujede v kratičkém přismýknutí.

            Bude ale hodně dalších faktorů. Tlak to ovlivňuje opravdu hodně. Extra nabušené pláště na asfaltu mizí mnohem rychleji, protože jedou čistě po středu vzorku. Méně nafoukané více zátěž rozkládají.

            Dále váha jezdce udělá dost.

            A pak i ty rozdíly kus od kusu. Ono když se sejdou dva extrémně rozdílné kousky na váhu, což u Schwalbe se vyjímečně stane i třeba o 100g (měl jsem takové dva kousky v ruce), tak někde těch 100g rozdílu být musí.

            0 0
            • Shooter1  

              Nebo taky jestli je to OEM nebo origoš verze. RaR 29×2,25 co byly na kole měly 512g a 534g, stejný typ koupený v origo krabici měl 574g (což odpovídá udávané váze 580g).

              0 0
              • MlokCZ  

                Jestli to je OEM je úplně jedno. To je prostě rozdíl kus od kusu.

                Naprosté úlety od udávané váhy jsou u Schwalbe zcela normální a klidně to může být krabicová verze.

                Příklad z poslední doby. 7 kusů Marathonů Supreme 50–622 (vše v krabicích). Udávaná váha 645g.

                Naváženo u 6 kusů 590–600g a ten poslední sedmý kousek měl něco málo přes 640g (už jsem zapomněl kolik přesně).

                Ten rozdíl 100g mezi dvěma kusy stejného typu pláště, co jsem psal, tak to byly taky krabicové verze.

                0 0
                • Shooter1  

                  Napadlo mě, že třeba ve fabrice ty pláště váží, mají nějakou svoji toleranci a ty „podměrečné“ prodají za nižší ceny výrobcům kol, kteří jsou navíc rádi, že mají „lehčí“ kola :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To by se jim už spíš vyplatilo opačně.

                    Za ty lehčí podměrečné kusy by tu někteří prodejcům pomalu utrhnuli ruce :-)

                    Takže by se dali prodávat spíše i za vyšší ceny.

                    Spíš by si mohli výrobci trošku více hlídat ten rozptyl.

                    0 0
      • JakeF  

        Já na něm mám najeto cca 3k, z čehož většina byly objemy na asfaltu a jsou sjetý akorát tak, že už nejsou ty prohlubně ve figurách. V terénu při 2atm pořád drží slušně, na závody už to není ideální, ale vzhledem k tomu, že brzo budu mít komplet nový záplety i s pláštěma, tak tyhle nechám jako tréninkový a ještě na nich počítám tak 2–3 tisíce nalítám.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak to máš ± jako já. Já je v tu chvíli akorát rovnou měním. V tenhle moment mi přijde, že se v terénu vlastnosti začínají lámat (tedy zhoršovat) hodně.

          Na celopevňáku převážně na asfaltu bych je jezdil asi o něco déle, ale akorát nějakou takovou hodnotu jsem na tom 26tkovém na RaR najel (ještě jsem najel pár tisíc na Supreme na tom stejné kole) a pak už jsem ho prodával. Takže plášť taky šel pryč.

          Teď mám na asfalt rovnou zase Supreme.

          0 0
          • JakeF  

            Jo, tý ztráty vlastností jsem si všimnul taky, zadní kolo mi při brždění na sypkým je schopný ustřelit výrazně dřív. Ale dneska jsem jel odpoledne 80km po Brdech, dost z toho terénem a jezdit se to dá, při 2atm a na suchu to drží naprosto v pohodě, vyhazovat by ho bylo zbytečný, když člověk nechce jezdit závody nebo vyloženě na hraně.

            0 0
          • Adamz  

            vim ze mas nejake zkusenosti se švalbákama.. tak jak je na tom prosímte s hlučností na asfaltu RR proti SS nebo NN ? díky

            0 0
            • MlokCZ  

              NN nejhlučnější, RaR středně a SS nejtižší. Ale zase takový rozdíl SS a RaR není, už nedokážu říct úplně přesně, SS už delší dobu nejezdím a kamarád poslední kousek také už sjel před nějakým časem. A u SS se navíc lehce měnily mezery mezi fugurami v průběženém vzorku, což to mohlo lehce změnit (já jezdil ještě tu starší verzi).

              0 0
    • Hynas  

      Nanoraptor.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      hele, už v nadpise máš hrubku…nechceš si raděj dát sifon a počkat na kokota?

      0 0
    • Palec  

      Koukám po náhradě za prořízlý RaRa. Jsou to dobrý pláště, klidně do nich půjdu znova. Ale koukám i po nějaké odolnější alternativně. Zajímavé se mi zdají Rubena Scylla V96 26×2,25. Mají odolnější boky, ta 2,25 by tak mohla šířkově odpovídat 2,1 RaRa. Jezdí to tu v současnosti vůbec někdo?

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud chceš odolnější boky, tak vezmi snake skin verzi. Obyč verze má boky papírové.

        Běhoun u RaR celkem jde i u obyč verze, takže není úplně nutné vzít rovnou double defense verzi a dá se i ta snake skin.

        0 0
        • Palec  

          snake skin se ale dělá jen 2,25, což jestli bude u RaRa poctivé, tak už možná budou na mě zbytečně široké.. Ty Rubeny jsou prý na šířce trošku šizený, což by mi při rozměru 2,25 právě možná i vyhovovalo. Taky jsou o 50g lehčí (dle teorie výrobců). Cenově jsou na tom podobně, tak právě váhám. Skoro bych i upřednostnil ty Rubeny, s RaRa jsem ale spokojen.

          Tak právě zde zkouším, zda by se náhodou neozval nějaký majitel Ruben:)

          0 0
          • MlokCZ  

            2,25 u Schwalbe zrovna moc široké nejsou. Jak který kus, jak který konkrétní model, nejčastěji kolem 53mm, občas něco širší, vyjímečně i užší.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.